Want?quote:Op dinsdag 28 februari 2017 09:11 schreef nostra het volgende:
,,Voorwaarde is wel dat er per wijk genoeg mensen meedoen en dat de gemeente de whatsapp-groepen strak coördineert."
Niets maar het idee is een beetje dat iemand dan de politie belt en dat mensen de verdachte persoon dan in de gaten houden en de politie de goede kant op sturen of zo.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 09:15 schreef Horror-Clown het volgende:
Wow die shit werkt? Dat verbaast me nogal. Aangezien het mij logisch lijkt dat je verdachte dingen meteen aan de popos meldt in plaats van er met elkaar over te gaan appen.
Bedoel wat moet ik ermee als ik op mijn werk zit en iemand appt dat er wellicht iemand achter mijn grijze bak verstopt zit?
Afgelopen zomer waren er hier 'pikeys' die klusjes wilden doen maar er niks van bakten en meteen wat mee jatten. Niet iedereen heeft de tegenwoordigheid van geest om de deur dicht te gooien bij zulke luiquote:Op dinsdag 28 februari 2017 09:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niets maar het idee is een beetje dat iemand dan de politie belt en dat mensen de verdachte persoon dan in de gaten houden en de politie de goede kant op sturen of zo.
Soms worden mensen ook preventief gewaarschuwd over bv verdachte personen die foto's maken of bij huizen naar binnen kijken.
Precies ook dat zie je vaak voorbij komen. Op zich kan het systeem prima werken, het is alleen jammer dat veel mensen het niet begrijpen en dan gaan behandelen als een normale WhatsApp en allerlei kletsverhalen beginnen.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 09:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Afgelopen zomer waren er hier 'pikeys' die klusjes wilden doen maar er niks van bakten en meteen wat mee jatten. Niet iedereen heeft de tegenwoordigheid van geest om de deur dicht te gooien bij zulke luivoor dat soort dingen is het ook erg nuttig.
Geen idee, dat staat niet in het nieuwsbericht.quote:
Dat gebeurt ook omdat een van de personen in die whatsapp groep contact heeft met de politie.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 09:15 schreef Horror-Clown het volgende:
Wow die shit werkt? Dat verbaast me nogal. Aangezien het mij logisch lijkt dat je verdachte dingen meteen aan de popos meldt in plaats van er met elkaar over te gaan appen.
Bedoel wat moet ik ermee als ik op mijn werk zit en iemand appt dat er wellicht iemand achter mijn grijze bak verstopt zit?
Dat vind ik heel nobel van vogeltjesdans dat hij zijn steentje bij wil dragen aan een veilige buurt.quote:
ja ik zit ook in die app. ik wil ook graag mijn steentje bijdragen aan een veilige buurt.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 10:10 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dat vind ik heel nobel van vogeltjesdans dat hij zijn steentje bij wil dragen aan een veilige buurt.
Zit jij ook in die app anthonie?
quote:Op dinsdag 28 februari 2017 09:44 schreef Farenji het volgende:
Sociale controle helpt natuurlijk heel goed tegen inbraken, dat lijkt me duidelijk. Maar sociale controle is veel meer dan een bord in de straat over een whatsapp groepje. Net als dat je de buren kan ontlopen en ze kan negeren, kan je een whatsapp groep natuurlijk ook netzogoed op mute zetten of de groep verlaten (of er niet eens in zitten).
Bij mij in het appartementencomplex ging het tijdens een vve-vergadering ook over "de veiligheid". Of we niet een camera in het portiek kunnen installeren. "Maar hoe zit het dan met onze eigen privacy?" vroeg iemand terecht. "Ja maar we hoeven die camera helemaal niet aan te sluiten, zo'n ding is al afschrikwekkend genoeg!"
Altijd lachen, die vve-vergaderingen.
Bij ons zit de wijkagent ook in de groep. Vind dat het best goed werkt.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 09:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook omdat een van de personen in die whatsapp groep contact heeft met de politie.
Dat hebben wij in onze Facebookgroep.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 10:25 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Bij ons zit de wijkagent ook in de groep. Vind dat het best goed werkt.
Die is er bij ons bewust uitgestapt vanwege al het zinloze geklets. De afspraak is nu dat de beheerder van de groep de politie belt als het nodig is, alleen heeft niemand een idee wie de beheerder is.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 10:25 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Bij ons zit de wijkagent ook in de groep. Vind dat het best goed werkt.
quote:Op dinsdag 28 februari 2017 10:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die is er bij ons bewust uitgestapt vanwege al het zinloze geklets. De afspraak is nu dat de beheerder van de groep de politie belt als het nodig is, alleen heeft niemand een idee wie de beheerder is.
Als het nodig is zou je dus zelf niet de politie bellen?quote:Op dinsdag 28 februari 2017 10:38 schreef karr-1 het volgende:
De afspraak is nu dat de beheerder van de groep de politie belt als het nodig is
Uiteraard wel, het gaat dan ook om dingen die via de groep gemeld worden. Als 20 mensen gaan bellen omdat er iemand met een camera door de straat loopt is dat ook overbodig.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 10:43 schreef ITrade het volgende:
[..]
Als het nodig is zou je dus zelf niet de politie bellen?
Vast welquote:Op dinsdag 28 februari 2017 10:39 schreef lulopdrumstel het volgende:
[..]Dat kan je toch gewoon zien?
Ik zie ze in mijn omgeving steeds vaker opduiken, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee aan welke voorwaarden je moet voldoen om een dergelijk bord aan te vragen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lache joh, beetje fotos spammen enzo. je kan het ook muten, dus alleen kijken wanneer je zin hebt.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 13:08 schreef Nakketikker het volgende:
"Heeft er nog iemand gratis tegels en zand voor in mijn tuin"
"Hallo, mag de muziek op nummer 83 wat zachter?"
"Gatver wat stinkt die BBQ, ruiken jullie dat ook?"
etc
quote:Op dinsdag 28 februari 2017 13:08 schreef Nakketikker het volgende:
"Heeft er nog iemand gratis tegels en zand voor in mijn tuin"
"Hallo, mag de muziek op nummer 83 wat zachter?"
"Gatver wat stinkt die BBQ, ruiken jullie dat ook?"
etc
waren voor mij weer genoeg redenen om er na 3 dagen weer uit te stappen.
Ik denk dat een hond veel effectiever is.Precies dat soort onzin komt er dus ook bij ons voorbij. En als je er dan wat van zegt ben je een zeikerd en een zeur. Ik overweeg ook ernstig om eruit te stappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
ik sta toch altijd dronken te BBQ'en in de tuin dus de eerste die over het hek klimt heeft kassaquote:Op dinsdag 28 februari 2017 13:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Precies dat soort onzin komt er dus ook bij ons voorbij. En als je er dan wat van zegt ben je een zeikerd en een zeur. Ik overweeg ook ernstig om eruit te stappen.
uit onderzoek blijkt ook dat ik vet sexy ben!quote:Op dinsdag 28 februari 2017 13:21 schreef Kermit. het volgende:
Uit onderzoek blijkt dat dit wel degelijk werkt, net zoals straatverlichting aan laten staan
Dat weten we inmiddelsquote:Op dinsdag 28 februari 2017 13:40 schreef Nakketikker het volgende:
[..]
uit onderzoek blijkt ook dat ik vet sexy ben!
Ik heb zojuist ingebroken in je moeders doosjequote:Op dinsdag 28 februari 2017 09:07 schreef Horror-Clown het volgende:
[ afbeelding ]
Ben ik de enige die deze borden echt fecking lame vindt?
Echt.... ik zie al die boeven met maskertjes al sidderen van angst bij de aanblik van dit bord. En denken 'Oh kak, hier ga ik niet stelen hoor want in deze straat hebben ze WHATSAPP!'
Nog te zwijgen van de types a la met een tray finkenbrau in de tuin zittend de hele dag appjes sturen over elke verdachte schaduw in Hun Buurt.
Waarop Oma die net via de ANWB een telefoon voor oudjes heeft aangeschaft de deur niet meer uit durft want de WhatsApp buurt patrol signaleerde een Verdachte Schaduw in achter de heg bij Truus-op-de-hoek....
Hier niet, ze zijn vrij strict, zijn er al een aantal uitgetrapt na wat geklets.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 09:11 schreef karr-1 het volgende:
Bij mij in de buurt hebben ze dat ook ,maar het helpt voor geen meter. In het begin sluit iedereen zich massaal aan, maar al snel verzanden dit soort groepen in babbelboxen waar iedereen zinloze bijdragen levert etc.
Zo af en toe probeert iemand dan weer serieus te doen en meld bv een verdacht persoon of zo, maar er zijn altijd mensen die het dan weer weten te verdraaien naar geklets over hoe dom je wel niet bent om je auto ergens te parkeren of zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |