abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169194181

Ben ik de enige die deze borden echt fecking lame vindt?
Echt.... ik zie al die boeven met maskertjes al sidderen van angst bij de aanblik van dit bord. En denken 'Oh kak, hier ga ik niet stelen hoor want in deze straat hebben ze WHATSAPP!'

Nog te zwijgen van de types a la met een tray finkenbrau in de tuin zittend de hele dag appjes sturen over elke verdachte schaduw in Hun Buurt.
Waarop Oma die net via de ANWB een telefoon voor oudjes heeft aangeschaft de deur niet meer uit durft want de WhatsApp buurt patrol signaleerde een Verdachte Schaduw in achter de heg bij Truus-op-de-hoek....
Zo..dus jij wil tienduizend lenen? Magniet!
  dinsdag 28 februari 2017 @ 09:11:13 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169194217
Bij mij in de buurt hebben ze dat ook ,maar het helpt voor geen meter. In het begin sluit iedereen zich massaal aan, maar al snel verzanden dit soort groepen in babbelboxen waar iedereen zinloze bijdragen levert etc.

Zo af en toe probeert iemand dan weer serieus te doen en meld bv een verdacht persoon of zo, maar er zijn altijd mensen die het dan weer weten te verdraaien naar geklets over hoe dom je wel niet bent om je auto ergens te parkeren of zo.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 28 februari 2017 @ 09:11:16 #3
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_169194218
Een witte inbreker, hoe stigmatiserend weer.
pi_169194221
Inbrekers mijden massaal buurten waar bewoners elkaar via Whatsapp waarschuwen voor verdachte personen. In Tilburg, waar duizenden inwoners zijn aangesloten bij een whatsapp-buurtwacht, leidt het tot een halvering van het aantal inbraken.

Dat blijkt uit onderzoek door de Universiteit van Tilburg. ,,Zo'n spectaculaire daling hadden we niet verwacht," zegt onderzoeker Martijn Akkermans.

In de 35 onderzochte buurten in Tilburg daalde het gemiddelde aantal woninginbraken van 60 naar 30 per maand. ,,Dit project kan een schoolvoorbeeld zijn voor de rest van Nederland," zegt Akkermans. ,,Voorwaarde is wel dat er per wijk genoeg mensen meedoen en dat de gemeente de whatsapp-groepen strak coördineert."
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_169194233
Zo'n whatsappgroep is een goed initiatief, of zo'n bord helpt is een andere vraag. Hier ligt er een straattegel.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 09:13:01 #6
152789 karr-1
pi_169194235
Het staat of valt vooral met coordinatie. Zinloze discussies meteen afkappen en ook aantonen dat het serieus genomen wordt en echt helpt.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 09:13:12 #7
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_169194238
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:11 schreef nostra het volgende:
,,Voorwaarde is wel dat er per wijk genoeg mensen meedoen en dat de gemeente de whatsapp-groepen strak coördineert."
Want?
pi_169194256
beetje dom topic
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_169194266
Wow die shit werkt? Dat verbaast me nogal. Aangezien het mij logisch lijkt dat je verdachte dingen meteen aan de popos meldt in plaats van er met elkaar over te gaan appen.
Bedoel wat moet ik ermee als ik op mijn werk zit en iemand appt dat er wellicht iemand achter mijn grijze bak verstopt zit?
pi_169194281
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:14 schreef Yiha3 het volgende:
beetje dom topic
Ok. Slotje dan maar :+
pi_169194295
niks mis met buurtpreventie
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_169194303
Ik kijk denk ik teveel southpark. Die aflevering waarin iedereen Neighborhood Watch Drones heeft en elkaar gaat lopen bespioneren
  dinsdag 28 februari 2017 @ 09:18:57 #13
152789 karr-1
pi_169194310
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:15 schreef Horror-Clown het volgende:
Wow die shit werkt? Dat verbaast me nogal. Aangezien het mij logisch lijkt dat je verdachte dingen meteen aan de popos meldt in plaats van er met elkaar over te gaan appen.
Bedoel wat moet ik ermee als ik op mijn werk zit en iemand appt dat er wellicht iemand achter mijn grijze bak verstopt zit?
Niets maar het idee is een beetje dat iemand dan de politie belt en dat mensen de verdachte persoon dan in de gaten houden en de politie de goede kant op sturen of zo.
Soms worden mensen ook preventief gewaarschuwd over bv verdachte personen die foto's maken of bij huizen naar binnen kijken.
pi_169194369
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Niets maar het idee is een beetje dat iemand dan de politie belt en dat mensen de verdachte persoon dan in de gaten houden en de politie de goede kant op sturen of zo.
Soms worden mensen ook preventief gewaarschuwd over bv verdachte personen die foto's maken of bij huizen naar binnen kijken.
Afgelopen zomer waren er hier 'pikeys' die klusjes wilden doen maar er niks van bakten en meteen wat mee jatten. Niet iedereen heeft de tegenwoordigheid van geest om de deur dicht te gooien bij zulke lui :) voor dat soort dingen is het ook erg nuttig.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 09:26:32 #15
152789 karr-1
pi_169194401
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:24 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Afgelopen zomer waren er hier 'pikeys' die klusjes wilden doen maar er niks van bakten en meteen wat mee jatten. Niet iedereen heeft de tegenwoordigheid van geest om de deur dicht te gooien bij zulke lui :) voor dat soort dingen is het ook erg nuttig.
Precies ook dat zie je vaak voorbij komen. Op zich kan het systeem prima werken, het is alleen jammer dat veel mensen het niet begrijpen en dan gaan behandelen als een normale WhatsApp en allerlei kletsverhalen beginnen.
pi_169194447
http://www.metronieuws.nl(...)p-veluwse-criminelen

Heb je deze buurtwacht al eens gezien?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_169194466
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:13 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Want?
Geen idee, dat staat niet in het nieuwsbericht.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_169194629
Sociale controle helpt natuurlijk heel goed tegen inbraken, dat lijkt me duidelijk. Maar sociale controle is veel meer dan een bord in de straat over een whatsapp groepje. Net als dat je de buren kan ontlopen en ze kan negeren, kan je een whatsapp groep natuurlijk ook netzogoed op mute zetten of de groep verlaten (of er niet eens in zitten).

Bij mij in het appartementencomplex ging het tijdens een vve-vergadering ook over "de veiligheid". Of we niet een camera in het portiek kunnen installeren. "Maar hoe zit het dan met onze eigen privacy?" vroeg iemand terecht. "Ja maar we hoeven die camera helemaal niet aan te sluiten, zo'n ding is al afschrikwekkend genoeg!"

Altijd lachen, die vve-vergaderingen. :')
pi_169194753
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:15 schreef Horror-Clown het volgende:
Dat gebeurt ook omdat een van de personen in die whatsapp groep contact heeft met de politie.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 10:08:40 #20
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_169194942
vogeltjesdans zit ook in die app. :')
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 10:10:24 #21
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_169194970
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:08 schreef Anthonie24 het volgende:
vogeltjesdans zit ook in die app. :')
Dat vind ik heel nobel van vogeltjesdans dat hij zijn steentje bij wil dragen aan een veilige buurt.
Zit jij ook in die app anthonie?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 10:11:49 #22
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_169194990
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:10 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Dat vind ik heel nobel van vogeltjesdans dat hij zijn steentje bij wil dragen aan een veilige buurt.
Zit jij ook in die app anthonie?
ja ik zit ook in die app. ik wil ook graag mijn steentje bijdragen aan een veilige buurt.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
pi_169195063
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:44 schreef Farenji het volgende:
Sociale controle helpt natuurlijk heel goed tegen inbraken, dat lijkt me duidelijk. Maar sociale controle is veel meer dan een bord in de straat over een whatsapp groepje. Net als dat je de buren kan ontlopen en ze kan negeren, kan je een whatsapp groep natuurlijk ook netzogoed op mute zetten of de groep verlaten (of er niet eens in zitten).

Bij mij in het appartementencomplex ging het tijdens een vve-vergadering ook over "de veiligheid". Of we niet een camera in het portiek kunnen installeren. "Maar hoe zit het dan met onze eigen privacy?" vroeg iemand terecht. "Ja maar we hoeven die camera helemaal niet aan te sluiten, zo'n ding is al afschrikwekkend genoeg!"

Altijd lachen, die vve-vergaderingen. :')
_O-
pi_169195106
Ik vind het allemaal tokkiegedrag.
pi_169195163
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:55 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook omdat een van de personen in die whatsapp groep contact heeft met de politie.
Bij ons zit de wijkagent ook in de groep. Vind dat het best goed werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')