abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169197955
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 13:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Verzuiling is verleden tijd. Helaas voor je. Onze verlichting is al geweest. Nu jullie nog.

Je democratisch recht niet gebruiken in een land waar het kan, sneu.
Sneu is het als je je recht niet kan gebruiken terwijl je het wil.

In mijn geval is het een weloverwogen keus.
pi_169197970
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 13:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er zitten van die lichtgetinte teksten in de OP. Dat zijn links. Daar kun je op klikken en verder lezen over het onderwerp. Daar, in het artikel achter de link, staat het wel in: de democratie is haram. Wist ik ook niet hoor, en ik heb het niet verzonnen. En er zijn blijkens het artikel dus groepen "orthodoxe" moslims die andere moslims met hel en verdoemenis dreigen als ze gebruik maken van hun stemrecht.
Nu blijft het kennelijk nog bij woorden.

Binnen 10 jaar verwacht ik een situatie waarbij in zogenoemde "shariawijken" stembureaus moeten sluiten wegens moslimterreur, en waar democratische moslims door radicale anti-westerse geloofsgenoten fysiek en met geweld worden gehinderd hun stem uit te brengen. In Europa. En dat zij die willen stemmen als afvallige worden gezien en dus zo'n beetje vogelvrij zijn.
Je kan ook overdrijven. Ik begeef me in islamitische kringen en weet meer dan jij wat er speelt. Nooit gehoord dat men elkaar dreigt met niet stemmen.
pi_169198030
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 13:30 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nooit gehoord dat men elkaar dreigt met niet stemmen.
Nou, bij deze dus.
Conscience do cost.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 13:47:17 #104
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_169198258
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 12:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
als moslim word je toch niet gehoord.
Gut, gut, gut. Wat hebben de moslims het toch slecht in NL.

Welke aspecten zou jij graag opgenomen zien worden in partij programma's dan?
  dinsdag 28 februari 2017 @ 14:18:31 #105
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_169198735
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 13:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Bestaat ook niet. Verder stem ik niet. Mag toch?
Dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_169198751
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 13:47 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Gut, gut, gut. Wat hebben de moslims het toch slecht in NL.

Welke aspecten zou jij graag opgenomen zien worden in partij programma's dan?
Ik zeg niet dat wij het slecht hebben. Ik zeg dat wij niet gehoord worden. Dat maak jij ervan.
pi_169198770
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 14:19 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat wij het slecht hebben. Ik zeg dat wij niet gehoord worden. Dat maak jij ervan.
te weinig minaretten idd
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_169198800
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 14:20 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

te weinig minaretten idd
Te veel domme mensen idd.
pi_169198815
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 14:21 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Te veel domme mensen idd.
ik snap je, mijn kind.
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  dinsdag 28 februari 2017 @ 14:22:59 #110
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169198825
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 13:20 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dus moslims zijn tegen democratie en tegen dictators. Wat willen ze dan wel?
Anderen de schuld kunnen blijven geven van hun eigen tekortkomingen.
pi_169198842
Alles wat ik hierover wil zeggen:
Mooi !
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_169198959
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 12:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
De moslims die niet stemmen doen dat niet. Maar al zou je stemmen, als moslim word je toch niet gehoord. Dan kan je maar beter dus niet stemmen. Bespaart je ook nog eens zonde. :)
Het meest domme wat ik heb gehoord.
Hoezo je wordt niet gehoord? Als veel moslims uit die slachtofferrol komen en bijv denk stemmen heb je een duidelijk tegengeluid aankomende jaren in het parlement. Of groenlinks of d66.

Probleem is dat veel moslims passief zijn en denken en snel die slachtofferrol op zich nemen.

Juist nu met de pvv ben je oerdom als je als moslim niet gaat stemmen. Ook orthodoxe salafi moskeeën als assoennah in Den Haag geven aan juist wel te gaan stemmen. Dit artikel van trouw gaat om klein groepje dat nog steeds hardnekkig volhoudt dat een stem "afgoderij" is.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_169199032
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 11:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Laatste keer heb ik nog op Rutte gestemd, maar daar ga ik maar eens mee ophouden. Ik neig eigenlijk nog het meest naar CDA nu, maar dat is tegenwoordig zo'n marginaal partijtje dat me dat eerder een verloren stem lijkt. Kortom, ik weet het gewoon niet meer. :{
Als je niet op Rutte wilt stemmen en je vindt het CDA een marginaal partijtje, terwijl ze met 18 zetels derde in de peilingen staan, zou ik zeggen: blijf thuis.

Overigens is het punt van dit topic niet dat mensen niet gaan stemmen. Dat moeten ze zelf weten. Veel wezenlijker is hoe ze de democratie verafschuwen en hoe ze zich keren tegen onze samenleving en de manier waarop we die vormgeven. DAT is het werkelijke probleem hier.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 14:38:36 #114
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_169199059
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 02:20 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Als ze niet stemmen, blijft het beleid meer op autochtonen gericht, dat is toch juist fijn voor ons?
Het is dus wij en zij? :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 28 februari 2017 @ 14:44:47 #115
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169199130
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 14:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Tja, je bent koeffar of niet hè.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_169199147
quote:

[..]

Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij gaat het al zo'n 10 jaar bijna elke dag nergens anders over dan over moslims. Voortdurend horen en zien we moslims aan het woord. Het gemekker uit de categorie "we worden niet gehoord" komt ook constant voorbij.

Hoezo word je niet gehoord? Vertel me dat eens. Welke grote boodschap van moslims aan Nederland komt niet over? Getuige de discussie in dit topic zie je bijvoorbeeld al dat moslims het zelfs onderling zwaar oneens zijn. De één richt een moslimpartij op en stelt zich verkiesbaar, de ander spreekt schande over de democratie. Ik zie ook jou de term "zonde" in de mond nemen over het onderwerp stemmen.

Volgens mij is het eerder zo dat Nederland het nooit goed kan doen, aangezien Nederland nu eenmaal geen islamitisch land is. Volgens mij willen iets te veel moslims het liefst dezelfde kant op als bijvoorbeeld Turkije; stukje bij beetje naar een islamitische dictatuur. Eerder zijn ze niet tevreden.

"Democratie is als een trein. We stappen uit wanneer we aankomen op het station dat wij wensen." - Recep Tayyip Erdogan
  dinsdag 28 februari 2017 @ 14:46:15 #117
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169199149
quote:

[..]

Mijn normen en waarden zijn niet te verenigen met die van de islam. Dus jazeker.
pi_169199199
quote:

[..]

Ik kan ook niet anders dan dat volmondig beamen. En zolang gematigde moslims keer op keer partij blijven kiezen voor hun radicale broeders, omdat het nu eenmaal ook moslims zijn, blijft dat ook zo.

Wij Nederlanders, zij slecht geïntegreerde moslims. Wij vrije westerse samenleving, zij aanhangers van islamisme; Erdogan-fanboys. Wij democratie met rechten voor minderheden, zij slachtofferrol totdat de Sharia is ingevoerd.
pi_169199232
Goed nieuws! Moslims stemmen op PvdA, D66, GL en Denk, landverraderspartijen. Moslims die hun stempassen verscheuren doen wat goeds voor dit land.
pi_169199388
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 14:31 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Het meest domme wat ik heb gehoord.
Hoezo je wordt niet gehoord? Als veel moslims uit die slachtofferrol komen en bijv denk stemmen heb je een duidelijk tegengeluid aankomende jaren in het parlement. Of groenlinks of d66.

Probleem is dat veel moslims passief zijn en denken en snel die slachtofferrol op zich nemen.

Juist nu met de pvv ben je oerdom als je als moslim niet gaat stemmen. Ook orthodoxe salafi moskeeën als assoennah in Den Haag geven aan juist wel te gaan stemmen. Dit artikel van trouw gaat om klein groepje dat nog steeds hardnekkig volhoudt dat een stem "afgoderij" is.
Stemmen is shirk. En hoewel ik in het dagelijks leven genoeg zondes bega, is dit een zonde die ik me niet op de hals wil halen. Kan jij wel zeggen dat het niet verstandig is en dus allerlei smoesjes verzinnen om het alsnog te doen. Dat praat de zonde niet goed.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar daden. Als jij vandaag de dag nog denkt dat politieke partijen ( zelfs GroenLinks en DENK niet) ons geloof zullen beschermen ben je naïef. Verder geloof ik niet in de politiek en geloof ik ook niet in een democratie ( en nee ben ook geen sharia fan).

Als jij van mening bent toegedaan dat stemmen toegestaan is dan mag en kan dat en raad ik je het stemmen aan. Ik ben een andere (islamitische) mening toegedaan.

Moge Allah ons leiden. Hij weet het beste en is de beste Planner.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2017 15:04:36 ]
pi_169199409
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 14:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Goed nieuws! Moslims stemmen op PvdA, D66, GL en Denk, landverraderspartijen. Moslims die hun stempassen verscheuren doen wat goeds voor dit land.
Moslims die hun stempassen verscheuren doen vooral zichzelf een groot plezier.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:05:33 #122
38496 Perrin
pi_169199417
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:05 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Moslims die hun stempassen verscheuren doen vooral zichzelf een groot plezier.
Iedereen blij *O*
pi_169199469
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 14:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij gaat het al zo'n 10 jaar bijna elke dag nergens anders over dan over moslims. Voortdurend horen en zien we moslims aan het woord. Het gemekker uit de categorie "we worden niet gehoord" komt ook constant voorbij.

Hoezo word je niet gehoord? Vertel me dat eens. Welke grote boodschap van moslims aan Nederland komt niet over? Getuige de discussie in dit topic zie je bijvoorbeeld al dat moslims het zelfs onderling zwaar oneens zijn. De één richt een moslimpartij op en stelt zich verkiesbaar, de ander spreekt schande over de democratie. Ik zie ook jou de term "zonde" in de mond nemen over het onderwerp stemmen.

Volgens mij is het eerder zo dat Nederland het nooit goed kan doen, aangezien Nederland nu eenmaal geen islamitisch land is. Volgens mij willen iets te veel moslims het liefst dezelfde kant op als bijvoorbeeld Turkije; stukje bij beetje naar een islamitische dictatuur. Eerder zijn ze niet tevreden.

"Democratie is als een trein. We stappen uit wanneer we aankomen op het station dat wij wensen." - Recep Tayyip Erdogan
Nogmaals, mij hoor je niet klagen noch zeuren. Ik begrijp de geluiden van bepaalde moslims wel. Ik heb er gelukkig geen last van.

Ik weet niet welke kant moslims op willen. Ik ken alle moslims in Nederland niet, evenmin jij.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:12:25 #124
423584 begaaierd
pi_169199521
quote:

[..]

Ok. My bad.

Kan je dan ook een antwoord geven op mijn tweede vraag.
pi_169199561
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:08 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nogmaals, mij hoor je niet klagen noch zeuren. Ik begrijp de geluiden van bepaalde moslims wel. Ik heb er gelukkig geen last van.

Ik weet niet welke kant moslims op willen. Ik ken alle moslims in Nederland niet, evenmin jij.
Maar in welke zin worden ze dan niet gehoord ?
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:16:08 #126
423584 begaaierd
pi_169199586
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:03 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Moge Mickey Mouse ons leiden. Hij weet het beste en is de beste Planner.
pi_169199616
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:12 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Ok. My bad.

Kan je dan ook een antwoord geven op mijn tweede vraag.
Ik heb zoveel wensen. Net zoals elk mens.

Politie anders, bio-industrie, zorg, onderwijs..
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:18:17 #128
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169199635
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:14 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ze krijgen als 5-8% van de bevolking niet de macht om de rest van Nederland naar hun hand te zetten.
pi_169199640
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:14 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je als Marokkaanse man die maar niet aangenomen wordt...

Verder weet ik het niet omdat dit allemaal niet van mij op toepassing is. Gelukkig.
pi_169199652
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:18 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ze krijgen als 5-8% van de bevolking niet de macht om de rest van Nederland naar hun hand te zetten.
Jaa, grrr.. pas maar op hoor! We willen aan de macht en een sharia neerzetten!
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:19:59 #131
423584 begaaierd
pi_169199664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:17 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik heb zoveel wensen. Net zoals elk mens.

Politie anders, bio-industrie, zorg, onderwijs..
Maar nu betrek je het voornamelijk op persoonlijk wensen. Echter beweerde je eerder in het stukje wat ik gequote had dat moslims niet gehoord werden.

Dus ben erg benieuwd waarin moslims dan niet gehoord worden......
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:19:59 #132
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169199665
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:19 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Och, voor dat ongeregelde zooitje zal ik nooit enige angst hebben.
pi_169199707
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:19 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Maar nu betrek je het voornamelijk op persoonlijk wensen. Echter beweerde je eerder in het stukje wat ik gequote had dat moslims niet gehoord werden.

Dus ben erg benieuwd waarin moslims dan niet gehoord worden......
Ik heb meermaals gezegd dat ik gelukkig niet tot de groep moslims hoor die zich niet gehoord voelt.

Maar ik kan me begrijpen dat je je als moslim niet gehoord voelt. Verbod op niqaab, halal slachten, enzovoorts..
pi_169199720
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:19 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Och, voor dat ongeregelde zooitje zal ik nooit enige angst hebben.
Als je er geen angst voor had, zou je hier niets over gezegd hebben. Zit toch een zekere angst ingeboezemd bij jou. Nogmaals, pas maar op!
pi_169199736
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je als Marokkaanse man die maar niet aangenomen wordt...
Dat je je net zo voelt als de volbloed blonde Nederlander die maar niet aangenomen wordt ?
Maar dat heeft niets te maken met wel of niet gehoord worden - dat is ofwel een neiging tot racisme van Nederlanders ofwel eigen onvermogen van de Marokkaan...

quote:
Verder weet ik het niet omdat dit allemaal niet van mij op toepassing is.
Dus je lult maar wat om je broeders te beschermen zonder daadwerkelijk iets te weten ?
pi_169199762
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:22 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik heb meermaals gezegd dat ik gelukkig niet tot de groep moslims hoor die zich niet gehoord voelt.

Maar ik kan me begrijpen dat je je als moslim niet gehoord voelt. Verbod op niqaab, halal slachten, enzovoorts..
Moslims beseffen dat het feit dat halal slachten überhaupt is toegestaan een speciaal voor hen gecreëerde uitzondering op de Nederlandse wet is ? Dat ze momenteel BEVOORDEELD worden boven niet moslims; voor wie het al decennia verboden is om onverdoofd te slachten ?
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:26:46 #137
423584 begaaierd
pi_169199790
quote:

[..]

Verbod op niqaab, halal slachten, enzovoorts..
Beperkt verbod op de niqaab.
Halal slachten is naar mijn weten niet verboden.

Dus je zal toch wel met betere voorbeelden kunnen komen?? Of zwak je je bewering in je volgende reactie nog verder af?
Was het eerst dat moslims niet gehoord werden nu is het al dat je kan begrijpen dat moslims niet gehoord worden.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:28:17 #138
38496 Perrin
pi_169199809
Ze wil gewoon een beetje klagen, het is niet de bedoeling dat je er serieus op ingaat.
pi_169199914
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:08 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Of ik heb stront in m'n ogen of je bent zelf na een paar minuten alweer vergeten wat je schrijft. Je zegt zelf - en ik citeer: "Ik zeg dat wij niet gehoord worden"

Als ik vervolgens vraag in welk opzicht je niet wordt gehoord en welke belangrijke boodschap van moslims niet overkomt in Nederland, blijft het muisstil. Veelzeggend.

Slachtofferrol.
pi_169199930
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:19 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Sommige moslims willen inderdaad niets liever.
pi_169199953
quote:

[..]

Dat excessen van religies aan banden worden gelegd, wil niet zeggen dat je niet wordt gehoord. Moslims mogen in Nederland bijzonder veel en genieten bijzonder veel religieuze vrijheid. Zeker als je het vergelijkt met de situatie voor minderheden in moslimlanden.
pi_169199957
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:26 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Beperkt verbod op de niqaab.
Halal slachten is naar mijn weten niet verboden.

Dus je zal toch wel met betere voorbeelden kunnen komen?? Of zwak je je bewering in je volgende reactie nog verder af?
Was het eerst dat moslims niet gehoord werden nu is het al dat je kan begrijpen dat moslims niet gehoord worden.
Niqaab is niet verboden voor zover ik weet, ik kom op het winkelcentrum hier regelmatig volledig bedekte moslima's tegen, dus het word in ieder geval gedoogd, maar sowieso niet verboden. Halal slachten is al helemaal niet verboden, de Amsterdamse Straatweg is van voor naar achter bezaaid met halal toko's om maar een voorbeeld te geven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:42:54 #143
423584 begaaierd
pi_169200027
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Niqaab is niet verboden voor zover ik weet, ik kom op het winkelcentrum hier regelmatig volledig bedekte moslima's tegen, dus het word in ieder geval gedoogd, maar sowieso niet verboden. Halal slachten is al helemaal niet verboden, de Amsterdamse Straatweg is van voor naar achter bezaaid met halal toko's om maar een voorbeeld te geven.
Volgens mij is de niqaab verboden in openbare ruimte (gemeentehuis, bibliotheek e.d.). Niet meer dan normaal overigens.
Prima dat je een dergelijk ding aan wil doen, het is jouw leven. Echter is het ook niet geoorloofd om met bivakmuts of motorhelm een openbare ruimte binnen te lopen.
En daar maakt het geloven in een bepaalde godsdienst geen verschil in.

En tja als je je als moslim dan niet gehoord voelt dan raad ik deze persoon aan om eens een rondje te gaan googelen en landen uit te zoeken waar dit allemaal wel is toegestaan.
pi_169200066
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:37 schreef Elfletterig het volgende:
Als ik vervolgens vraag in welk opzicht je niet wordt gehoord en welke belangrijke boodschap van moslims niet overkomt in Nederland, blijft het muisstil. Veelzeggend.
Heb je zelf het artikel wel gelezen? Want daarin worden een aantal punten genoemd waarbij of waardoor veel jongeren zich niet vertegenwoordigd voelen.
pi_169200068
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:03 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Stemmen is shirk. En hoewel ik in het dagelijks leven genoeg zondes bega, is dit een zonde die ik me niet op de hals wil halen. Kan jij wel zeggen dat het niet verstandig is en dus allerlei smoesjes verzinnen om het alsnog te doen. Dat praat de zonde niet goed.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar daden. Als jij vandaag de dag nog denkt dat politieke partijen ( zelfs GroenLinks en DENK niet) ons geloof zullen beschermen ben je naïef. Verder geloof ik niet in de politiek en geloof ik ook niet in een democratie ( en nee ben ook geen sharia fan).

Als jij van mening bent toegedaan dat stemmen toegestaan is dan mag en kan dat en raad ik je het stemmen aan. Ik ben een andere (islamitische) mening toegedaan.

Als je én geen fan bent van de Sharia én je wijst de democratie af, hoe wil je dan een land besturen? Gewoon maar anarchie of zo? Ieder voor zich en een complete chaos?

Weet je wat ik zo jammer vind aan een bepaalde groep moslims waartoe jij ook behoort? Dat ze in alles alleen maar bezig zijn met moslim-zijn. Het lijkt wel alsof ze verder helemaal geen persoonlijke identiteit meer hebben. Ze zijn niks dan poppetjes binnen een religie.

Overigens wil je er als atheïst nog graag op wijzen dat deze planeet al miljarden jaren bestaat en dat er nog nooit iets is gebleken van het bestaan van een God / Allah. Dit bericht zal bij jou niet landen, maar het leek me goed om dit simpele feit toch even te benoemen...
pi_169200073
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:42 schreef begaaierd het volgende:
En tja als je je als moslim dan niet gehoord voelt dan raad ik deze persoon aan om eens een rondje te gaan googelen en landen uit te zoeken waar dit allemaal wel is toegestaan.
Dat is een drogreden.
pi_169200110
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
Weet je wat ik zo jammer vind aan een bepaalde groep moslims waartoe jij ook behoort? Dat ze in alles alleen maar bezig zijn met moslim-zijn. Het lijkt wel alsof ze verder helemaal geen persoonlijke identiteit meer hebben. Ze zijn niks dan poppetjes binnen een religie.
Weet je wat ik zo jammer vind aan een bepaalde groep atheïsten waartoe jij ook behoort? Dat ze alleen maar bezig zijn met athëist-zijn. Het lijkt wel alsof ze andere mensen helemaal niet meer gunnen om er andere overtuigingen op na te houden. Ze zijn niks dan poppetjes binnen een ideologie.

quote:
Overigens wil je er als atheïst nog graag op wijzen dat deze planeet al miljarden jaren bestaat en dat er nog nooit iets is gebleken van het bestaan van een God / Allah. Dit bericht zal bij jou niet landen, maar het leek me goed om dit simpele feit toch even te benoemen...
Heel goed, Henk. Bedankt.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:52:05 #148
423584 begaaierd
pi_169200226
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:44 schreef Xa1pt het volgende:
Dat is een drogreden.
En nu?
pi_169200321
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Weet je wat ik zo jammer vind aan een bepaalde groep atheïsten waartoe jij ook behoort? Dat ze alleen maar bezig zijn met athëist-zijn. Het lijkt wel alsof ze andere mensen helemaal niet meer gunnen om er andere overtuigingen op na te houden. Ze zijn niks dan poppetjes binnen een ideologie.

[..]

Heel goed, Henk. Bedankt.
Grappig geprobeerd, het slaat alleen de plank finaal mis (zoals eigenlijk bijna al je opmerkingen in dit forum). Dat ik atheïst ben, wil niet zeggen dat ik een bepaalde ideologie aanhang die ik met andere mensen deel of dat mijn gedrag daar volledig van afhankelijk is. Ik kom niet met andere atheïsten bijeen, ik kleed me niet op een bepaalde wijze, ik bepleit niet dat atheïsten boven de wet moeten staan of allerlei vrijheden moeten genieten die anderen niet hebben... - zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.

Overigens kan ik leven met de kwalificatie "ideologie" voor atheïsme, maar dan stel ik voor dat we de islam en het christendom vanaf heden ook als zodanig labelen en behandelen; een ideologie, oké? Stoppen met misplaatst ontzag, gelul over religieuze vrijheid, allerlei uitzonderingen en voordelen die voor gelovigen gelden, noem maar op... - het is immers maar een ideologie. Gelijke monniken, gelijke kappen.
pi_169201520
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 02:20 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Wat kan mij het interesseren of moslim stemmen.

Als ze niet stemmen, blijft het beleid meer op autochtonen gericht, dat is toch juist fijn voor ons?
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 03:04 schreef Zalmplaat010 het volgende:
En je kan hier niets tegen doen..

Democratie is nou eenmaal verboden bij dat geloof.
Als je moslims binnen haalt kun je weten dat zich dit zou voordoen.

Enige wat we kunnen doen is om te stoppen om er nog meer binnen te halen.

(sorrry als ik warrig klink kom net van de carnaval vandaan)
Je bent zelf "Marokkaans"? _O-
Waarom speel je hier voor autochtoon? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')