abonnement Unibet Coolblue
pi_170491965
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 10:02 schreef nagelknipper het volgende:
Beste BMW Liefhebbers,

Nu ben ik al een tijdje geregistreerd op fok, maar ik ben een lurker. Lees heel veel en reageer/typ eigenlijk nooit berichten. Maar nu zit ik met mijn handen in mijn haar. Ik ben redelijk een leek op het gebied van auto's, woon in de stad (Utrecht), heb eigenlijk geen auto nodig, maar liep zo'n anderhalf jaar geleden tegen een mooie BMW e23 728i, 1985 aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel in overweging genomen: oude auto/niet veel verstand van auto's/ geen hele grote beurs/ oude auto, dus misschien vaker mankementen of problemen met de auto etc.

Toch heb ik hem gekocht.

Ik heb een vraag. Toen ik zondag thuiskwam was mijn achterruit compleet gebarsten. Nu moet daar een nieuwe ruit in en mogelijk ook ander rubber. Dat rubber is behoorlijk prijzig zag ik al, zelf doen gaat waarschijnlijk niet lukken. Heeft iemand tips adviezen voor een garage in de buurt van Utrecht, die ook niet al te duur is?
Hier zou ik ook niet op besparen. Zoek reviews van glaszetters want lees vaak slechte ervaringen. Vaak ook bij de grote/bekende bedrijven van de reclames. Wel apart dat het zomaar gesprongen is. Geen vandalen? Ik heb het 1x gehad, dat de zijruit bestuurderskant zomaar sprong, terwijl ik op de snelweg reed (MB Sprinter), dan schrik je best wel 😄

En misschien een ruitenverzekering afsluiten? Kost bij mij amper meer maar als je een auto langer hebt haal je het er meestal wel uit (steenslag, barst, etc.).
pi_170536087
Ideaal voor als je geen "privé" plekje kunt vinden? Denk er over om dit te bestellen. Op de een of andere manier ben ik panisch voor andere parkeerders.. Misschien omdat ik vanuit m'n huisje op een parkeerplaats hier in het centrum uitkijk en zie hoe mensen hun deuren opensmijten.. Ik parkeer zo ver mogelijk op de meest rustige plek, in hoeken, tussen 2 palen, etc. Maar als dat niet kan lijkt dit me wel wat :P Vraag me alleen af of die magneten een beetje rustig omgaan met de lak en hoe zou het zijn als de auto onder het zand zit? Als je perongeluk een beetje schuift met dat ding heb je al vrij snel krassen denk ik. Maar goed, dat is te voorkomen. En misschien dat het ook weer reacties uitlokt van andere mensen? Of denk ik dan echt te ver..

Oh ja, ik parkeer NOOIT dubbel om schades te voorkomen. Naar mijn inziens lokt dat juist minder leuke (re)acties uit.
  vrijdag 28 april 2017 @ 09:43:01 #153
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170538204
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 01:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ideaal voor als je geen "privé" plekje kunt vinden? Denk er over om dit te bestellen. Op de een of andere manier ben ik panisch voor andere parkeerders.. Misschien omdat ik vanuit m'n huisje op een parkeerplaats hier in het centrum uitkijk en zie hoe mensen hun deuren opensmijten.. Ik parkeer zo ver mogelijk op de meest rustige plek, in hoeken, tussen 2 palen, etc. Maar als dat niet kan lijkt dit me wel wat :P Vraag me alleen af of die magneten een beetje rustig omgaan met de lak en hoe zou het zijn als de auto onder het zand zit? Als je perongeluk een beetje schuift met dat ding heb je al vrij snel krassen denk ik. Maar goed, dat is te voorkomen. En misschien dat het ook weer reacties uitlokt van andere mensen? Of denk ik dan echt te ver..

Oh ja, ik parkeer NOOIT dubbel om schades te voorkomen. Naar mijn inziens lokt dat juist minder leuke (re)acties uit.
Tijd voor een ravotbestendige daily!

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170538231
Ik denk dat die magneten of zuignappen alleen maar veel krassen op je lak maken. En het is wachten tot één of andere grappige joker de boel eraf trekt.
Beter blijf je inderdaad goed zoeken naar een goede plek met weinig risico.
Schip ahoy!
  vrijdag 28 april 2017 @ 09:59:38 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170538477
Zo'n E39 heeft tenminste nog iets van stootstrips. Kan volgende week voor de 3e keer in 1,5 jaar naar de spuitert. :(

En ik wil de echte bumperts terug.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170542961
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 april 2017 09:43 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Tijd voor een ravotbestendige daily!

[ afbeelding ]
Haha dat doe ik soms ook! Maar da's meer voor de lol (zoals de Volvo 460 vorig jaar). Alleen vind ik het dan weer zonde van de 540.. Wil er wel mee rijden! Maar met de leenauto van laatst was het wel weer even lekker hoor, onbezorgd zo dicht mogelijk bij de ingang parkeren.. :D Gelukkig huur ik een vaste plek, helemaal in de hoek en een behoorlijk ruime plek. 1 zorg minder :9 Behalve op dagen als Koningsdag, met al die zuiperts.. Die gebruiken het afgesloten terrein nog weleens als wc. Oh en als hondenwc wordt het ook vaak gebruikt.. En ja, het is privé terrein. Maar stel dat je met je hondje naar een parkje (5 min. verder) moet lopen -O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 09:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik denk dat die magneten of zuignappen alleen maar veel krassen op je lak maken. En het is wachten tot één of andere grappige joker de boel eraf trekt.
Beter blijf je inderdaad goed zoeken naar een goede plek met weinig risico.
Maar als het er voor gemaakt is mag je toch wel verwachten dat dat goed zit? Er zit wel zacht spul aan de binnenkant. Vind het alleen wat prijzig om het even uit te testen en de zwarte is uitverkocht schijnbaar. Die lijkt me dan nog het beste passen op mijn donkergroene E34.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 09:59 schreef Hyperdude het volgende:
Zo'n E39 heeft tenminste nog iets van stootstrips. Kan volgende week voor de 3e keer in 1,5 jaar naar de spuitert. :(

En ik wil de echte bumperts terug.
[ afbeelding ]
Ja dat is weer een nadeel van tegenwoordig! De E34 heeft nog wel gewoon zwarte strips, maar vrij klein en houden niet een open zwiepende deur tegen. Er zijn tegenwoordig wel nieuwe auto's waarbij er een rubberen bescherming uit de deur klapt als je 'm open doet. Dát moet nou verplicht zijn op ELKE auto!

pi_170560839


Zet ik altijd om mijn auto bij het parkeren.
  zaterdag 29 april 2017 @ 12:08:54 #158
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170560924
Tijd voor valetparking bij de AH. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170560990
Als ik voor twee parkeervakken kaartjes koop, maar ik hem dan in het midden zetten?
  zaterdag 29 april 2017 @ 12:17:09 #160
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170561058
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 april 2017 12:13 schreef Mr.Ping het volgende:
Als ik voor twee parkeervakken kaartjes koop, maar ik hem dan in het midden zetten?
Alleen als je een Merceds rijdt, mag dat.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 29 april 2017 @ 12:18:16 #161
131800 Tarado
capô de fusca
pi_170561076
allemaal zinloos, hufters houd je toch, wie heeft ooit een briefje op z'n voorruit gezien met " ik was het u kunt me bellen" wel een keer gehad dat een buurman de dader had gezien en het kenteken genoteerd, via een bevriende deurwaarder diegene opgespoord, die schrok wel een beetje toen ik hem belde met je kan het nu overmaken of anders, het stond dezelfde dag nog op m'n rekening :)
pi_170561331
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 april 2017 12:03 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]

Zet ik altijd om mijn auto bij het parkeren.
Oh ja die ga ik er ook omheen zetten! :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 12:08 schreef Hyperdude het volgende:
Tijd voor valetparking bij de AH. :)
Haha dat is dus niks voor mij.. Dan moet er iemand anders in m'n auto rijden! Alleen m'n vriendin rijdt er weleens mee (als ik te veel op heb :P ). Tja, ben gewoon zuinig op m'n spullen. Ben er ook niet altijd even blij mee. M'n vorige auto met beige STOFFEN interieur was echt te pijnlijk haha ;(

quote:
99s.gif Op zaterdag 29 april 2017 12:13 schreef Mr.Ping het volgende:
Als ik voor twee parkeervakken kaartjes koop, maar ik hem dan in het midden zetten?
Dat zou ik prima vinden en zelf ook graag doen. Maar andere kunnen dat niet zien dus kun je alsnog aso reacties krijgen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 12:18 schreef Tarado het volgende:
allemaal zinloos, hufters houd je toch, wie heeft ooit een briefje op z'n voorruit gezien met " ik was het u kunt me bellen" wel een keer gehad dat een buurman de dader had gezien en het kenteken genoteerd, via een bevriende deurwaarder diegene opgespoord, die schrok wel een beetje toen ik hem belde met je kan het nu overmaken of anders, het stond dezelfde dag nog op m'n rekening :)
Klopt, maar daarom parkeer ik altijd afgelegen. Maar op vakantie is dat weleens moeilijk. Toch zoek ik er uitgebreid naar haha..
  zaterdag 29 april 2017 @ 12:37:43 #163
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170561392
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 12:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

...Haha dat is dus niks voor mij.. Dan moet er iemand anders in m'n auto rijden! Alleen m'n vriendin rijdt er weleens mee (als ik te veel op heb :P )....

In de VS werkt het anders prima.
Maar dan rij ik Rental. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170561630
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 12:37 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

In de VS werkt het anders prima.
Maar dan rij ik Rental. :)
Haha precies! Met een rental vind ik het ook niet erg nee..
pi_170565926
quote:
Vroeger had ik ook altijd een hekel aan bestuurders die dubbel parkeren, maar later kwam ik achter dat het niet altijd eerlijk is om gelijk iemand de schuld te geven. Stel je eens voor dat er vier parkeerplaatsen zijn, waarbij de eerste twee auto's dubbel parkeren. Jij als derde auto wilt parkeren en wordt dus in feite gedwongen tussen beide auto's te parkeren, dus op de streep van parkeerplek twee en drie. De eerste twee auto's rijden eerder weg dan jij. Persoon vier komt aanrijden en zal dus denken dat jij dubbel parkeert, terwijl het eigenlijk de schuld is van de voorgaande auto's. Bij drukke parkeerplaatsen waar de plekken vrij klein zijn zal je merken dat dit vaker voorkomt.
pi_170626404
Heeft iemand toevallig een voorscherm (links) voor een E36 cabrio? Liefst in blauw? Of weet waar ik dat kan vinden?

Deze kleur blauw:

Facts don't care about your feelings
pi_170626468
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 08:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Heeft iemand toevallig een voorscherm (links) voor een E36 cabrio? Liefst in blauw? Of weet waar ik dat kan vinden?

Deze kleur blauw:

[ afbeelding ]
Maandje geleden verkocht :@
pi_170626474
Ik gok dat het mauritiusblauw is :)
pi_170626489
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:02 schreef rival het volgende:

[..]

Maandje geleden verkocht :@
:(
Facts don't care about your feelings
pi_170626500
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:04 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

:(
Maatje heeft momenteel een rode staan dus als je niks vinden kan.....
pi_170626541
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:05 schreef rival het volgende:

[..]

Maatje heeft momenteel een rode staan dus als je niks vinden kan.....
Oke, auto is niet zoveel meer waard (en niet super netjes ofzo) dat ik het liefst voor de goedkoopste manier ga zonder spuiten.

Jij had toch toen die uitlaat onder die witte E30 van m'n tante gezet? Was alweer tijdje terug, of heb ik het nou mis? Was zo'n Chinese uitlaat waardoor alles net niet paste enzo, die beugels. Is nu een oldtimer geworden dus in de winter mag ze niet, maar geen wegenbelasting. Alleen ze heeft hem van de week waarschijnlijk stuk gereden, koelvloeistof lek ofzo maar ze zag het rode lampje niet :O . In het gunstigste geval alleen de koppakking kapot.
Facts don't care about your feelings
pi_170626870
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oke, auto is niet zoveel meer waard (en niet super netjes ofzo) dat ik het liefst voor de goedkoopste manier ga zonder spuiten.

Jij had toch toen die uitlaat onder die witte E30 van m'n tante gezet? Was alweer tijdje terug, of heb ik het nou mis? Was zo'n Chinese uitlaat waardoor alles net niet paste enzo, die beugels. Is nu een oldtimer geworden dus in de winter mag ze niet, maar geen wegenbelasting. Alleen ze heeft hem van de week waarschijnlijk stuk gereden, koelvloeistof lek ofzo maar ze zag het rode lampje niet :O . In het gunstigste geval alleen de koppakking kapot.
Ja daar hebben we toen die goedkope demper onder gezet idd :Y
Wil je er vanaf?
pi_170626991
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:35 schreef rival het volgende:

[..]

Ja daar hebben we toen die goedkope demper onder gezet idd :Y
Wil je er vanaf?
M'n tante was nog blij met haar autootje.... zal me niets verbazen als ze het zelfs laat repareren. Wat kost een koppakking voor een E30 incl. alles? :P
Facts don't care about your feelings
pi_170627051
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

M'n tante was nog blij met haar autootje.... zal me niets verbazen als ze het zelfs laat repareren. Wat kost een koppakking voor een E30 incl. alles? :P
Geen idee daarvoor zal je ergens anders moeten wezen tegenwoordig!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')