abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 april 2017 @ 19:09:56 #126
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170359090
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Jeeeeej de 540i is weer terug! Maarrrrr helaas nog niet de trilling opgelost..

Leuk, oude auto's :'(
Zijn het een beetje verse schijven?
Zou ze per 4 vervangen als ze al aardig aan dikte hebben verloren.
Bedankt voor het aanjagen van de economie :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170368529
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:09 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zijn het een beetje verse schijven?
Zou ze per 4 vervangen als ze al aardig aan dikte hebben verloren.
Bedankt voor het aanjagen van de economie :P
Achter zijn ze wel oud, voor 1,5 jaar/25.000km geloof ik. Remt nog wel goed, alleen gaat dus trillen. Denk dat ik ze ook maar laat doen, alles wijst er op dat dat het is. Maar je kan er helaas ook zo weer naast zitten en dan zijn het opeens de draagarmen ofzo, maar geloof dat die ook vrij nieuw zijn ;)

En graag gedaan! Iemand moet Nederland draaiende houden he :7
  donderdag 20 april 2017 @ 22:51:01 #128
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170368745
Specialist heeft er naar gekeken?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_170369345
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:51 schreef Catch22- het volgende:
Specialist heeft er naar gekeken?
Het is een BMW specialist inderdaad. Maar zoals ik al zei vind ik het dan wel weer jammer dat ik duidelijk zeg dat de (rem)trilling vooral bij hoge snelheden (120+) te merken zijn en dat het dan alleen op een dorpsweg getest wordt. Maar goed, ik had het zelf al een keer getest en ben er vrij zeker van dat het de schijven zijn (toen ik wielen aan het wisselen was merkte ik bij het draaien van de schijf dat 'ie op sommige stukken wat zwaarder ging).
pi_170374973
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Het is een BMW specialist inderdaad. Maar zoals ik al zei vind ik het dan wel weer jammer dat ik duidelijk zeg dat de (rem)trilling vooral bij hoge snelheden (120+) te merken zijn en dat het dan alleen op een dorpsweg getest wordt. Maar goed, ik had het zelf al een keer getest en ben er vrij zeker van dat het de schijven zijn (toen ik wielen aan het wisselen was merkte ik bij het draaien van de schijf dat 'ie op sommige stukken wat zwaarder ging).
Waarom niet even de schijven laten nameten, misschien zijn ze wel krom?
pi_170374991
Als je echt kromme schijven hebt die trillen bij rijden dan gaat dat als een gek tekeer bij remmen.
Als het bij remmen niet veel erger wordt, dan zijn het niet de schijven, eerder de banden, velgen of ophanging.
Heb je bij remmen helemaal geen last, dan de aandrijving.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_170379113
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 07:30 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Waarom niet even de schijven laten nameten, misschien zijn ze wel krom?
Ja ik had wel verwacht dat de garage dat uit zichzelf zou doen, maar hij vond het niet nodig dus omdat ze bij lage snelheden niet veel trillingen veroorzaken. Ik zal zeggen dat dat de volgende keer dus wel even gedaan moet worden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 07:35 schreef boegschroef het volgende:
Als je echt kromme schijven hebt die trillen bij rijden dan gaat dat als een gek tekeer bij remmen.
Als het bij remmen niet veel erger wordt, dan zijn het niet de schijven, eerder de banden, velgen of ophanging.
Heb je bij remmen helemaal geen last, dan de aandrijving.
Het gaat ook echt te keer met remmen. Als ik op de snelweg 130 of wat harder (oeps) rijd en moet remmen gaat het stuur flink heen en weer. Ik heb inmiddels nieuwe banden en dat maakte niet uit. Ik denk echt de schijven, maar zal ze volgende keer even laten testen.
pi_170406153
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
  zaterdag 22 april 2017 @ 16:57:19 #134
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170406346
quote:
:')

Geen deutz fahr hebben
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_170428723
Vandaag volledig onderhoud gedaan op de F11.
- niewe remmen voor & achter
- nieuwe olie +filter
- nieuwe luchtfilter
- nieuwe interieur filters
- nieuwe diesel filter

Met name voor die laatste heb ik een vraag, wat is normaal het interval van de diesel filter? Deze is niet makkelijk te verwijderen, en wordt eigenlijk nergens vermeld. De oude zat er ook alweer 120K onder maar is eigenlijk nog helemaal schoon.
Zelfde geld voor de gloeipunten, wat is daar het interval?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_170433871
Blijft lastig, achterwielaandrijving en nat asfalt...

  zondag 23 april 2017 @ 18:38:43 #137
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170434138
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 15:36 schreef boegschroef het volgende:
Vandaag volledig onderhoud gedaan op de F11.
- niewe remmen voor & achter
- nieuwe olie +filter
- nieuwe luchtfilter
- nieuwe interieur filters
- nieuwe diesel filter

Met name voor die laatste heb ik een vraag, wat is normaal het interval van de diesel filter? Deze is niet makkelijk te verwijderen, en wordt eigenlijk nergens vermeld. De oude zat er ook alweer 120K onder maar is eigenlijk nog helemaal schoon.
Zelfde geld voor de gloeipunten, wat is daar het interval?
Bij mijn benzine E46 was het benzinefilter idd. iets van 120000 km., geloof ik.
Was diesel niet iets kritischer ivm. mogelijk water in diesel?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170445638
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 15:36 schreef boegschroef het volgende:
Zelfde geld voor de gloeipunten, wat is daar het interval?
Gloeistiften doe ik eigenlijk pas als de auto merkbaar slechter gaat starten. Vorige auto één keer gedaan, ergens rond 200k en daarna nog 100k erbij gereden. Bij de huidige heb ik ze laatst vervangen, was de tweede keer geloof ik. Zijn ze ook ruim 100k meegegaan. Vervangen omdat starten moeilijker ging. If it ain't broken...

Brandstoffilter zou ik niet te lang wachten... als je fuel flow verslechtert kun je problemen krijgen met ontsteking en de smering van je pomp. Liever preventief vervangen dan te laat zijn. Ik hou zelf ergens rond de 50-60k aan, beetje afhankelijk van wanneer ik toevallig bij de garage moet zijn.
Schip ahoy!
pi_170450168
Het zijn de kosten ook niet, maar omdat zowat die hele bodemplaat eronderuit moet terwijl er voor bijvoorbeeld de olie af te laten een simpel klepje zit die je weg kan doen vind ik het zo vreemd.

Ter vergelijking:
Voor de olie te vervangen hoef je geen schroefje los te draaien, alleen de aftap bout en de oliefilter dop.
Voor de diesel filter: 14 bouten en 1 moer en vervolgens die bodemplaat eronderuit. Vind het vreemd ;)

Volgend jaar een keer de rem vloeistof, maar daar kan je ook al niet goed bij :S

De gloeipunten doe ik ook pas als de auto een defecte meld, maar ik dacht dat hier vroeger ook gewoon een interval voor stond. In mijn geval moet de hele intake eraf om er bij te kunnen -O-
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_170464266
Hoi,

Ik wend me even tot de kenners, hopelijk kunnen jullie wat waardevolle tips geven. Mijn vriendin en ik zijn aan het kijken naar een 1-serie uit 2008-2010. Mocht dit hier niet thuishoren, let me know!

Heb een hoop mooie wagens gezien, maar twijfel toch tussen diesel/benzine. Overwegingen zijn een 116i (met het 2l blok) of een 116/118d. In principe is het qua kosten gelijk (zie spoiler beneden). Wat ik belangrijker vind is of bepaalde modellen typerende mankementen e.d. zijn. Las al wat over falende electronica bij de 116i (met 1,6l blok) om maar wat te noemen.
Wat zijn nou echt punten waar ik rekening mee moet houden bij het aanschaffen van een 7/8 jaar ouder "einser".

Hier een kleine selectie van wat ik op het oog heb:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gedetailleerde informatie over het hoe/wat/waarom en de afwegingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_170465416
De diesel heeft een euro4 norm, dit kan nog wel eens spannend worden in de toekomst met de duitse milieuzones.
Daarnaast, de diesels van die tijd hebben zwakke kettingen, denk je 'nou als het tot nu geen probleem is geweest dan zal het wel meevallen' nou... nee, dat kan na 10 jaar nog steeds 'ineens' optreden.

Ik zou voor benzine kiezen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_170465830
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:15 schreef boegschroef het volgende:
De diesel heeft een euro4 norm, dit kan nog wel eens spannend worden in de toekomst met de duitse milieuzones.
Daarnaast, de diesels van die tijd hebben zwakke kettingen, denk je 'nou als het tot nu geen probleem is geweest dan zal het wel meevallen' nou... nee, dat kan na 10 jaar nog steeds 'ineens' optreden.

Ik zou voor benzine kiezen.
Daar heb je wel een punt waar ik ook al over zat te denken. Maar ja, zou het echt zo'n storm lopen? Meer dan 50% van de Duitsers rijdt een diesel. Weet niet of ze zomaar gaan bepalen dat diesels helemaal de stad niet meer in mogen?

Wat betreft de ketting is mij nieuw. Goed punt wel. Hoorde van een eigenaar waar ik was gaan kijken (116i) dat hij de ketting heeft laten spannen.
Eigenlijk ligt het voor de hand, maar toch voor de zekerheid; geknapte ketting betekent dag motorblok?

Op zich heb ik ergens ook wel voorkeur voor benzine, maar dat verbruik van die 2.0 116 of de 118. Daar word ik niet zo blij van.

Edit: na het lezen op verschillende fora word ik toch wel een beetje bang van die Steuerkette bij die diesels. Zit nu nog een beetje te twijfelen tussen de 116i (2l) en 118i. Maar ik vind deze beestjes wel heel nice: https://www.autoscout24.d(...)50040a9ed8?cldtidx=3 en https://www.autoscout24.d(...)?pr=0&fromparkdeck=1

[ Bericht 8% gewijzigd door Hojdhopper op 24-04-2017 23:35:20 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_170468364
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:15 schreef boegschroef het volgende:
Daarnaast, de diesels van die tijd hebben zwakke kettingen, denk je 'nou als het tot nu geen probleem is geweest dan zal het wel meevallen' nou... nee, dat kan na 10 jaar nog steeds 'ineens' optreden.
Het zijn niet de kettingen, maar de spanners. Van het N47-blok vooral, de eerste generaties (geleverd vanaf half 2007). Als die zooi op tijd vervangen is of wordt, is er niks aan de hand. Kun je een goede deal scoren en bijv bij een garage die vervanging erbij onderhandelen, heb je er een prima blok aan hoor. Ze zijn misschien niet zo onverwoestbaar als de M47-tractordiesel, maar er zijn er bosjes die tot vier ton en verder rijden zonder gekkigheid. En een stuk verfijnder dan die M47 (die geeft veel meer trillingen door in het interieur).
Schip ahoy!
pi_170471656
Beste BMW Liefhebbers,

Nu ben ik al een tijdje geregistreerd op fok, maar ik ben een lurker. Lees heel veel en reageer/typ eigenlijk nooit berichten. Maar nu zit ik met mijn handen in mijn haar. Ik ben redelijk een leek op het gebied van auto's, woon in de stad (Utrecht), heb eigenlijk geen auto nodig, maar liep zo'n anderhalf jaar geleden tegen een mooie BMW e23 728i, 1985 aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel in overweging genomen: oude auto/niet veel verstand van auto's/ geen hele grote beurs/ oude auto, dus misschien vaker mankementen of problemen met de auto etc.

Toch heb ik hem gekocht.

Ik heb een vraag. Toen ik zondag thuiskwam was mijn achterruit compleet gebarsten. Nu moet daar een nieuwe ruit in en mogelijk ook ander rubber. Dat rubber is behoorlijk prijzig zag ik al, zelf doen gaat waarschijnlijk niet lukken. Heeft iemand tips adviezen voor een garage in de buurt van Utrecht, die ook niet al te duur is?
  dinsdag 25 april 2017 @ 10:37:12 #145
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_170472266
Ik zou hier niet op besparen en toch gewoon even bij een echte glas vervanings service aankloppen...
pi_170472299
Hallo zelf geen BMW meer, helaas. Maar de 1987 320i (e30 m20b20 dus) staat bij de garage met een voor de 2e keer gesprongen koelslang en druppelt olie ergens onder het spruitstuk vandaan. Lijkt op een koppakking.

Maar als deze nu vervangen wordt, wat is slim gelijk mee te pakken? Klepseals, Fan, waterpomp?
.
pi_170475885
De m20 heeft nog een riem, dus ook de riem vervangen. De visco is nu ook makkelijk te vervangen, die gaat wel eens stuk, maar zelf zou ik die alleen vervangen als hij ook echt stuk is.

Laat de kop ook afpersen, deze wil wel eens scheuren tussen cilinder 5 en 6 (mijn ervaring is dat dit vaker gebeurd dan de koppakking -O- ).

Klepseals zou ik dan ook meenemen, die kosten bijna niks.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_170475968
Toch nog even een update op mijn onderhoud, ik gebruik al meer dan 15 jaar kroon olie (ik kan deze goedkoop krijgen en dacht altijd dat dit ook een top merk was).
Nu toch voor het eerst castrol gebruikt en wat een verschil! De motor loop stiller en rustiger, zo'n groot verschil dat zelfs mijn vriendin het merkte en die wist niet eens dat ik onderhoud had gedaan en/of andere olie gebruikte.

Dit was dus voor mij de laatste keer kroon olie in de bmw, binnenkort eens kijken of de mini van mijn vriendin ook stiller is met castrol.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_170485357
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:46 schreef boegschroef het volgende:
Toch nog even een update op mijn onderhoud, ik gebruik al meer dan 15 jaar kroon olie (ik kan deze goedkoop krijgen en dacht altijd dat dit ook een top merk was).
Nu toch voor het eerst castrol gebruikt en wat een verschil! De motor loop stiller en rustiger, zo'n groot verschil dat zelfs mijn vriendin het merkte en die wist niet eens dat ik onderhoud had gedaan en/of andere olie gebruikte.

Dit was dus voor mij de laatste keer kroon olie in de bmw, binnenkort eens kijken of de mini van mijn vriendin ook stiller is met castrol.
Kroon maakt dan ook geen olie, die koopt het in en verpakt het.
pi_170487451
De motorolie van Kroon is ruk maar hun speciale vloeistoffen werken prima



abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')