Zijn het een beetje verse schijven?quote:Op donderdag 20 april 2017 18:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Jeeeeej de 540i is weer terug! Maarrrrr helaas nog niet de trilling opgelost..
Leuk, oude auto's
Achter zijn ze wel oud, voor 1,5 jaar/25.000km geloof ik. Remt nog wel goed, alleen gaat dus trillen. Denk dat ik ze ook maar laat doen, alles wijst er op dat dat het is. Maar je kan er helaas ook zo weer naast zitten en dan zijn het opeens de draagarmen ofzo, maar geloof dat die ook vrij nieuw zijnquote:Op donderdag 20 april 2017 19:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zijn het een beetje verse schijven?
Zou ze per 4 vervangen als ze al aardig aan dikte hebben verloren.
Bedankt voor het aanjagen van de economie
Het is een BMW specialist inderdaad. Maar zoals ik al zei vind ik het dan wel weer jammer dat ik duidelijk zeg dat de (rem)trilling vooral bij hoge snelheden (120+) te merken zijn en dat het dan alleen op een dorpsweg getest wordt. Maar goed, ik had het zelf al een keer getest en ben er vrij zeker van dat het de schijven zijn (toen ik wielen aan het wisselen was merkte ik bij het draaien van de schijf dat 'ie op sommige stukken wat zwaarder ging).quote:
Waarom niet even de schijven laten nameten, misschien zijn ze wel krom?quote:Op donderdag 20 april 2017 23:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Het is een BMW specialist inderdaad. Maar zoals ik al zei vind ik het dan wel weer jammer dat ik duidelijk zeg dat de (rem)trilling vooral bij hoge snelheden (120+) te merken zijn en dat het dan alleen op een dorpsweg getest wordt. Maar goed, ik had het zelf al een keer getest en ben er vrij zeker van dat het de schijven zijn (toen ik wielen aan het wisselen was merkte ik bij het draaien van de schijf dat 'ie op sommige stukken wat zwaarder ging).
Ja ik had wel verwacht dat de garage dat uit zichzelf zou doen, maar hij vond het niet nodig dus omdat ze bij lage snelheden niet veel trillingen veroorzaken. Ik zal zeggen dat dat de volgende keer dus wel even gedaan moet worden.quote:Op vrijdag 21 april 2017 07:30 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Waarom niet even de schijven laten nameten, misschien zijn ze wel krom?
Het gaat ook echt te keer met remmen. Als ik op de snelweg 130 of wat harder (oeps) rijd en moet remmen gaat het stuur flink heen en weer. Ik heb inmiddels nieuwe banden en dat maakte niet uit. Ik denk echt de schijven, maar zal ze volgende keer even laten testen.quote:Op vrijdag 21 april 2017 07:35 schreef boegschroef het volgende:
Als je echt kromme schijven hebt die trillen bij rijden dan gaat dat als een gek tekeer bij remmen.
Als het bij remmen niet veel erger wordt, dan zijn het niet de schijven, eerder de banden, velgen of ophanging.
Heb je bij remmen helemaal geen last, dan de aandrijving.
quote:Op zaterdag 22 april 2017 16:50 schreef sjonhetplatenkanon het volgende:
Keiharde porno
https://m.facebook.com/st(...)8&id=100001425083753
Bij mijn benzine E46 was het benzinefilter idd. iets van 120000 km., geloof ik.quote:Op zondag 23 april 2017 15:36 schreef boegschroef het volgende:
Vandaag volledig onderhoud gedaan op de F11.
- niewe remmen voor & achter
- nieuwe olie +filter
- nieuwe luchtfilter
- nieuwe interieur filters
- nieuwe diesel filter
Met name voor die laatste heb ik een vraag, wat is normaal het interval van de diesel filter? Deze is niet makkelijk te verwijderen, en wordt eigenlijk nergens vermeld. De oude zat er ook alweer 120K onder maar is eigenlijk nog helemaal schoon.
Zelfde geld voor de gloeipunten, wat is daar het interval?
Gloeistiften doe ik eigenlijk pas als de auto merkbaar slechter gaat starten. Vorige auto één keer gedaan, ergens rond 200k en daarna nog 100k erbij gereden. Bij de huidige heb ik ze laatst vervangen, was de tweede keer geloof ik. Zijn ze ook ruim 100k meegegaan. Vervangen omdat starten moeilijker ging. If it ain't broken...quote:Op zondag 23 april 2017 15:36 schreef boegschroef het volgende:
Zelfde geld voor de gloeipunten, wat is daar het interval?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedetailleerde informatie over het hoe/wat/waarom en de afwegingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Daar heb je wel een punt waar ik ook al over zat te denken. Maar ja, zou het echt zo'n storm lopen? Meer dan 50% van de Duitsers rijdt een diesel. Weet niet of ze zomaar gaan bepalen dat diesels helemaal de stad niet meer in mogen?quote:Op maandag 24 april 2017 22:15 schreef boegschroef het volgende:
De diesel heeft een euro4 norm, dit kan nog wel eens spannend worden in de toekomst met de duitse milieuzones.
Daarnaast, de diesels van die tijd hebben zwakke kettingen, denk je 'nou als het tot nu geen probleem is geweest dan zal het wel meevallen' nou... nee, dat kan na 10 jaar nog steeds 'ineens' optreden.
Ik zou voor benzine kiezen.
Het zijn niet de kettingen, maar de spanners. Van het N47-blok vooral, de eerste generaties (geleverd vanaf half 2007). Als die zooi op tijd vervangen is of wordt, is er niks aan de hand. Kun je een goede deal scoren en bijv bij een garage die vervanging erbij onderhandelen, heb je er een prima blok aan hoor. Ze zijn misschien niet zo onverwoestbaar als de M47-tractordiesel, maar er zijn er bosjes die tot vier ton en verder rijden zonder gekkigheid. En een stuk verfijnder dan die M47 (die geeft veel meer trillingen door in het interieur).quote:Op maandag 24 april 2017 22:15 schreef boegschroef het volgende:
Daarnaast, de diesels van die tijd hebben zwakke kettingen, denk je 'nou als het tot nu geen probleem is geweest dan zal het wel meevallen' nou... nee, dat kan na 10 jaar nog steeds 'ineens' optreden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel in overweging genomen: oude auto/niet veel verstand van auto's/ geen hele grote beurs/ oude auto, dus misschien vaker mankementen of problemen met de auto etc.
Toch heb ik hem gekocht.
Ik heb een vraag. Toen ik zondag thuiskwam was mijn achterruit compleet gebarsten. Nu moet daar een nieuwe ruit in en mogelijk ook ander rubber. Dat rubber is behoorlijk prijzig zag ik al, zelf doen gaat waarschijnlijk niet lukken. Heeft iemand tips adviezen voor een garage in de buurt van Utrecht, die ook niet al te duur is?
Kroon maakt dan ook geen olie, die koopt het in en verpakt het.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:46 schreef boegschroef het volgende:
Toch nog even een update op mijn onderhoud, ik gebruik al meer dan 15 jaar kroon olie (ik kan deze goedkoop krijgen en dacht altijd dat dit ook een top merk was).
Nu toch voor het eerst castrol gebruikt en wat een verschil! De motor loop stiller en rustiger, zo'n groot verschil dat zelfs mijn vriendin het merkte en die wist niet eens dat ik onderhoud had gedaan en/of andere olie gebruikte.
Dit was dus voor mij de laatste keer kroon olie in de bmw, binnenkort eens kijken of de mini van mijn vriendin ook stiller is met castrol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |