abonnement Unibet Coolblue
pi_169178483
Wat willekeurige plaatjes









En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*



Oishinbo (美味しんぼ?, lit. "The Gourmet") is a long-running cooking manga written by Tetsu Kariya and drawn by Akira Hanasaki. The manga's title is a portmanteau of the Japanese word for delicious, oishii, and the word for someone who loves to eat, kuishinbo.

Japan docu's

Japanorama

Serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.



No Sex Please, We're Japanese - BBC Documentaire over het dalende geboortecijfer in Japan.

Citibank pinautomaten in Japan
www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Verder kun je met je credit card pinnen bij postkantoren en bij de 7/11.

Wie is wanneer in Japan?
happynjitram Woonachtig in
IntensiveGary 28 december tot pakweg 10 januari. Jaarlijks.
Lyrebird Woonachtig in
Kill-em-all Woonachtig in

[ Bericht 0% gewijzigd door Negentiendertig op 27-02-2017 15:41:51 ]
pi_169178496
Laatste post:
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 15:08 schreef JamesBontkraag het volgende:
Ik heb in maart twee weken vrij, en ik wil graag naar Japan. Nu ben ik er al geweest, destijds 2 weken in Fukuoka, Kagoshima, Kyoto en Hiroshima, en ik vond het fantastisch.
Het ding is, nu ga ik waarschijnlijk alleen. Heeft iemand goede ervaringen die leuk zijn voor iemand die alleen reist?
Ik ga waarschijnlijk naar Tokyo als beginpunt.
De JLPT wordt dit jaar trouwens weer gehouden in Leiden, in juli. Iemand hier die 'm gaat doen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Negentiendertig op 27-02-2017 15:40:11 ]
pi_169182721
Verrek een nieuw topic, hier moet ik gepost hebben :)

Over precies 3 maandjes zit ik er alweer *O*
Voor wat foto's, kijk hier
pi_169195553
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 15:34 schreef Negentiendertig het volgende:
Laatste post:

[..]

De JLPT wordt dit jaar trouwens weer gehouden in Leiden, in juli. Iemand hier die 'm gaat doen?
Zit te twijfelen voor JLPT1 te gaan :P jij?


Aankomende zaterdag weer naar Japan *O* Eerste keer met JAL :P Alleen vlieg ik eerst naar Frankrijk via een andere maatschappij, moet ik bij die maatschappij dan mijn bagage inchecken? Schiphol heeft geen JAL desk geloof ik :P (Alles via site van JAL geboekt, ook op de site gekeken, moet geloof ik bij de andere maatschappij mijn bagage inchecken). Was het goedkoopst en nog redelijk snel ook qua vliegen(15 uur), tot nu toe altijd met maar een maatschappij gevlogen namelijk :P met en zonder overstap, dus dit is een beetje nieuw voor me :p
pi_169195735
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 19:01 schreef polariteit het volgende:
Verrek een nieuw topic, hier moet ik gepost hebben :)

Over precies 3 maandjes zit ik er alweer *O*
Ik eerder. :7
pi_169195893
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 11:04 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik eerder. :7
Ik nog eerderderder :6 :7
pi_169196082
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:52 schreef loonytik het volgende:

[..]

Aankomende zaterdag weer naar Japan *O* Eerste keer met JAL :P Alleen vlieg ik eerst naar Frankrijk via een andere maatschappij, moet ik bij die maatschappij dan mijn bagage inchecken? Schiphol heeft geen JAL desk geloof ik :P (Alles via site van JAL geboekt, ook op de site gekeken, moet geloof ik bij de andere maatschappij mijn bagage inchecken). Was het goedkoopst en nog redelijk snel ook qua vliegen(15 uur), tot nu toe altijd met maar een maatschappij gevlogen namelijk :P met en zonder overstap, dus dit is een beetje nieuw voor me :p
Gewoon eerst op Schiphol inchecken bij de vlucht naar Frankrijk. Waarschijnlijk is dan gelijk alles geregeld en hoef je helemaal niet naar een JAL desk.
pi_169197233
Hotel Kyoto geboekt! Citadines was vol met een 2-persoonsbed (en ik ga met mijn vriend dus 2 1-persoonsbedden vind ik niks ;) ), dus heb nu deze geboekt : Sakura Terrace.

Redelijk in de buurt van het Citadines en ongeveer dezelfde prijsklasse (en hele goede reviews).

Nog maar 2 hotels te gaan :) 1 in Tokyo en 1 in Nara. Ben de eerste 2 nachten in Japan alleen dus daar heb ik MyCUBE by MYSTAYS Asakusa Kuramae voor geboekt. Ik moet toch een keertje in een capsule hotel geslapen hebben ;) We slapen in Hakone in een Japanse style kamer.

Als dit allemaal vastligt kan in mijn Lonely Planet Japan eens goed gaan lezen en kan ik me niet meer laten verleiden het programma veel te vol te proppen omdat ik heel Japan in 10 dagen wil zien :D
pi_169201745
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 11:15 schreef loonytik het volgende:

[..]

Ik nog eerderderder :6 :7
-O-
pi_169204310
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 12:41 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Als dit allemaal vastligt kan in mijn Lonely Planet Japan eens goed gaan lezen en kan ik me niet meer laten verleiden het programma veel te vol te proppen omdat ik heel Japan in 10 dagen wil zien
persoonlijk zou ik voor die 10 dagen alleen tokyo, osaka en kyoto doen, ik ben toen in 2 weken ook nog naar hiroshima en nagasaki geweest, maar dat vond ik achteraf zonde van mn tijd qua treinreizen.
pi_169204344
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:52 schreef loonytik het volgende:
Aankomende zaterdag weer naar Japan Eerste keer met JAL Alleen vlieg ik eerst naar Frankrijk via een andere maatschappij, moet ik bij die maatschappij dan mijn bagage inchecken? Schiphol heeft geen JAL desk geloof ik (Alles via site van JAL geboekt, ook op de site gekeken, moet geloof ik bij de andere maatschappij mijn bagage inchecken). Was het goedkoopst en nog redelijk snel ook qua vliegen(15 uur), tot nu toe altijd met maar een maatschappij gevlogen namelijk met en zonder overstap, dus dit is een beetje nieuw voor me :p
zou ff checken of je 2x je bagage moet inchecken, soms is het niet zo (als beide vluchten bij elkaar horen, ook al is het een andere maatschapij) en soms moet je wel uit de douane en dan weer erin om opnieuw in te checken.
pi_169214088
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:14 schreef 111210 het volgende:

[..]

persoonlijk zou ik voor die 10 dagen alleen tokyo, osaka en kyoto doen, ik ben toen in 2 weken ook nog naar hiroshima en nagasaki geweest, maar dat vond ik achteraf zonde van mn tijd qua treinreizen.
Dat wordt het ongeveer ook, nemen alleen Nikko, Hokane en Nara onderweg nog mee :)
  woensdag 1 maart 2017 @ 13:30:06 #13
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_169218548
Goedemiddag! Waarschijnlijk ga ik in september met een vriendin een week Tokyo/Kyoto doen. Misschien naïef, maar aangezien de taal daar in tekens is, is het een beetje makkelijk om daar zelf rond te reizen? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_169218837
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:30 schreef Marijkezwolle het volgende:
Goedemiddag! Waarschijnlijk ga ik in september met een vriendin een week Tokyo/Kyoto doen. Misschien naïef, maar aangezien de taal daar in tekens is, is het een beetje makkelijk om daar zelf rond te reizen? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
pi_169218851
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:30 schreef Marijkezwolle het volgende:
Goedemiddag! Waarschijnlijk ga ik in september met een vriendin een week Tokyo/Kyoto doen. Misschien naïef, maar aangezien de taal daar in tekens is, is het een beetje makkelijk om daar zelf rond te reizen? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Vrijwel alles staat ook in het Engels danwel westers schrift aangegeven.
  woensdag 1 maart 2017 @ 13:48:41 #16
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_169218889
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:45 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:46 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Vrijwel alles staat ook in het Engels danwel westers schrift aangegeven.
Top thanks! Verder nog tips? Must sees?
En hebben jullie bijvoorbeeld ook al iets van een theeceremonie gedaan? Dat leek mij namelijk wel erg tof, maar geen idee of dat kan als toerist.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_169218933
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:45 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wel opletten want soms heb je dan een express, een super express, een local, een nog snellere en een nog langzamere lijn (op de keiyo bijv). En die stoppen allemaal op andere stations. Dat vond ik nog wel eens lastig uit te vogelen. (maar als je dit doet voordat je vertrekt scheelt het al en niet pas in trein zelf) :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_169219045
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:48 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

[..]

Top thanks! Verder nog tips? Must sees?
En hebben jullie bijvoorbeeld ook al iets van een theeceremonie gedaan? Dat leek mij namelijk wel erg tof, maar geen idee of dat kan als toerist.
Ik zou zeggen, lees het vorige topic eens terug ;) zeker op de laatste paginas vind je veel goeie info voor Kyoto. Theeceremonie ooit gedaan, ja, maar ik kon niet meer lopen na ruim 2 uur op m'n knietjes te zitten, het was ook best saai. Maar iedereen heeft andere interesses natuurlijk.
pi_169219092
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:48 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

[..]

Top thanks! Verder nog tips? Must sees?
En hebben jullie bijvoorbeeld ook al iets van een theeceremonie gedaan? Dat leek mij namelijk wel erg tof, maar geen idee of dat kan als toerist.
niet gedaan, kan makkelijk in bijv. kyoto. maar dat weet iemand adners misschien beter dan ik.
en verder; verdiep je even in japan, zou ik zeggen. tokyo en kyoto zijn de must-see steden, denk ik. en het bullet trein ritje tussen die twee, met uitzicht op mouth fuji.
  woensdag 1 maart 2017 @ 14:00:50 #20
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_169219131
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:56 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, lees het vorige topic eens terug ;) zeker op de laatste paginas vind je veel goeie info voor Kyoto. Theeceremonie ooit gedaan, ja, maar ik kon niet meer lopen na ruim 2 uur op m'n knietjes te zitten, het was ook best saai. Maar iedereen heeft andere interesses natuurlijk.
Will do! Dankje voor de tips ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:59 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

niet gedaan, kan makkelijk in bijv. kyoto. maar dat weet iemand adners misschien beter dan ik.
en verder; verdiep je even in japan, zou ik zeggen. tokyo en kyoto zijn de must-see steden, denk ik. en het bullet trein ritje tussen die twee, met uitzicht op mouth fuji.
Ja dat leek ons dus ook heel tof, die treinrit. Ik ga nog even verder neuzen in de topics, thanks voor het meedenken!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_169219141
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:51 schreef RipCity het volgende:

[..]

Wel opletten want soms heb je dan een express, een super express, een local, een nog snellere en een nog langzamere lijn (op de keiyo bijv). En die stoppen allemaal op andere stations. Dat vond ik nog wel eens lastig uit te vogelen. (maar als je dit doet voordat je vertrekt scheelt het al en niet pas in trein zelf) :P
ja, inderdaad. ik bedoelde maar, er staat bijna altijd een vertaling bij in het engels. (of romanji, zoals ze dat daar zeggen)
pi_169219159
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:00 schreef Marijkezwolle het volgende:

Ja dat leek ons dus ook heel tof, die treinrit. Ik ga nog even verder neuzen in de topics, thanks voor het meedenken!
van tokyo naar kyoto; rechts zitten. terug links. :)
pi_169279448
Ik wil deze keer ook graag Mount Koya bezoeken. Ik twijfel echter of ik er wil overnachten, of het als dagtripje vanuit Osaka moet doen. Is Koya op 1 dag goed te doen qua bezienswaardigheden? Ik zag dat de reistijd ongeveer 2u is, dat vind ik op zich niet zo'n probleem. Ik vind het prijsverschil tussen overnachten in Osaka en Koyasan nogal groot, en ik hoef niet perse in zo'n tempel te overnachten :)

Verder wil ik na Tokyo ook een drietal nachten in Sendai overnachten om (gespreid over 2 dagen) dagtripjes naar Yamadera, Matsushima, Chusonji en Geibeki kloof te maken. Sendai leek mij hiervoor een prima uitvalsbasis. Hoe denken jullie hierover?

Ik twijfel om na Sendai zuidwaarts te reizen richting Matsumoto/Kamakochi of toch nog verder noordwaarts te gaan. Wie heeft suggesties waarom ik verder Tohoku in zou moeten gaan ipv richting Kamikochi/Matsumoto?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_169281855
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 09:38 schreef polariteit het volgende:
Ik wil deze keer ook graag Mount Koya bezoeken. Ik twijfel echter of ik er wil overnachten, of het als dagtripje vanuit Osaka moet doen. Is Koya op 1 dag goed te doen qua bezienswaardigheden? Ik zag dat de reistijd ongeveer 2u is, dat vind ik op zich niet zo'n probleem. Ik vind het prijsverschil tussen overnachten in Osaka en Koyasan nogal groot, en ik hoef niet perse in zo'n tempel te overnachten :)

Ik vond overnachten in Koyasan wel echt de moeite waard! Er is veel te zien, en eten en overnachten, inclusief mediteren en andere rituelen, in een tempel was erg bijzonder. Het was volgens mij ook niet veel duurder dan onze ryokan in Osaka.
pi_169284079
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:08 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Ik vond overnachten in Koyasan wel echt de moeite waard! Er is veel te zien, en eten en overnachten, inclusief mediteren en andere rituelen, in een tempel was erg bijzonder. Het was volgens mij ook niet veel duurder dan onze ryokan in Osaka.
Tnx :)

Moet eerlijk bekennen dat ik in Osaka alleen naar gewone hotels heb gekeken. Komen daar namelijk aan vanuit Nederland en wil dan graag in een gewoon bed slapen ipv bed op de grond :D

Bovendien vind ik 300 euro voor 1 nachtje best fors :o
Voor wat foto's, kijk hier
pi_169507343
Verdorie! Na half jaar geleden weer in Japan geweest en nu al heb ik weer heimwee... :{

:|W
pi_169507404
Mij lijkt dat overnachten op Koya totaal niet interessant, maar als je interesse er ligt- waarom niet?

Futon's zijn trouwens supercomfortabel, niks mis mee. In Japan ligt het gemiddelde "westerse" bed ook helemaal niet lekker en zijn futons imo nog comfortabeler ook :D
pi_169511460
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:09 schreef Negentiendertig het volgende:

Futon's zijn trouwens supercomfortabel, niks mis mee. In Japan ligt het gemiddelde "westerse" bed ook helemaal niet lekker en zijn futons imo nog comfortabeler ook :D
Klopt, viel mij ook alles mee.

Wij gaan in 2018 weer. Ik kan niet wachten. Heeft iemand nog tips voor Hokkaido?
pi_169564485
Wanneer zjin jullie van plan te gaan?
pi_169572506
Weet ik nog niet precies. We gaan vrienden bezoeken die voor een paar jaar in Japan wonen, veel concreter is het nog niet. Ik haat sneeuw en kou, dus we gaan niet in de winter.
pi_169585149
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:09 schreef Negentiendertig het volgende:
Futon's zijn trouwens supercomfortabel, niks mis mee. In Japan ligt het gemiddelde "westerse" bed ook helemaal niet lekker en zijn futons imo nog comfortabeler ook
Ik vond het toch wel wisselend hoor, qua ligcomfort. Van de 3 gelegenheden waar ik op een futon heb geslapen was er eentje inderdaad uitstekend. Maar er was er ook eentje waar ik het idee had op houten planken te liggen.

Het idee vind ik wel leuk trouwens, vind die hele sfeer van ryokans een stuk leuker dan van 'westerse' hotels. Huiselijker zeg maar. Wil er dus zeker weer een paar boeken. Maar niet voor de eerste nacht _O-
Voor wat foto's, kijk hier
pi_169587520
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:36 schreef Negentiendertig het volgende:
Wanneer zjin jullie van plan te gaan?
November, weer een maand. Deze keer met 2 kids. :')
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 11:41:47 #33
45833 crew  Fogel
pi_169588016
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:09 schreef Aurelius het volgende:

[..]

November, weer een maand. Deze keer met 2 kids. :')
Gaan jullie deze keer SAS proberen of toch weer met de oude vertrouwde KLM?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_169588198
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:41 schreef Fogel het volgende:

[..]

Gaan jullie deze keer SAS proberen of toch weer met de oude vertrouwde KLM?
Geen idee. We zijn nog op zoek naar deals. KLM is wel erg duur rechtstreeks (3 stoelen nodig). We hebben nu iets gevonden met een overstap, maar je land wel op Hanada. :)
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 12:07:56 #35
45833 crew  Fogel
pi_169588464
Singapore airlines heeft een winteraanbieding voor business class t/m 27/3. Reisperiode de rest van het jaar.
Vanaf Noorwegen zou ik voor ca 2500-2800 euro heen en weer kunnen vliegen naar Auckland en da's al een stuk verder dan Japan. Dus kijk daar ook even of ze wat leuks voor jullie hebben.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 20 maart 2017 @ 11:44:49 #36
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_169648260
Gisteren Tokio geboekt (Lufthansa voor ¤550,- pp), 27-12 tm 06-01.
Nu maar eens flink in verdiepen, deze reeks ook aan het doorlezen.
Willen sowieso een dagtrip maken naar Fuji. Beklimmen zal niet gaan in die periode, maar willen hem sowieso natuurlijk wel graag zien.

Mensen nog meer aanraders voor die periode?
En aanraders voor oud & nieuw, waar we dan moeten zijn?

Reservering via Booking voor Grand Central Hotel, iemand toevallig ervaringen? Lees goede reviews op verschillende sites, dus ben erg benieuwd :)
pi_169674479
Zouden jullie Aomori aandoen op een eerste reis naar Japan voor 3 weken? Tis een beetje ver en ik betwijfel of er echt veel te zien valt.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_169675301
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:32 schreef miro86 het volgende:
Zouden jullie Aomori aandoen op een eerste reis naar Japan voor 3 weken? Tis een beetje ver en ik betwijfel of er echt veel te zien valt.
nah...
pi_169675335
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:44 schreef Vinno het volgende:
Gisteren Tokio geboekt (Lufthansa voor ¤550,- pp), 27-12 tm 06-01.
Nu maar eens flink in verdiepen, deze reeks ook aan het doorlezen.
Willen sowieso een dagtrip maken naar Fuji. Beklimmen zal niet gaan in die periode, maar willen hem sowieso natuurlijk wel graag zien.

Mensen nog meer aanraders voor die periode?
En aanraders voor oud & nieuw, waar we dan moeten zijn?

Reservering via Booking voor Grand Central Hotel, iemand toevallig ervaringen? Lees goede reviews op verschillende sites, dus ben erg benieuwd :)
met shinkanzen is het als dagtochtje prima te doen.

je kan fuji trouwens ook vanuit tokyo zien. als t mooi weer is.
als het bewolkt is, zie je hem sowieso niet, ook niet als je er vlak naast staat.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 13:49:21 #40
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_169675726
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

met shinkanzen is het als dagtochtje prima te doen.

je kan fuji trouwens ook vanuit tokyo zien. als t mooi weer is.
als het bewolkt is, zie je hem sowieso niet, ook niet als je er vlak naast staat.
Okay, thnx :)

We hebben nu het volgende bedacht:

27-12 Vertrek NL
28-12 Aankomst (09:00 ongeveer) - Trein pakken naar Kyoto (Begin Japan Rail Pass)
29-12 Kyoto
30-12 Kyoto
31-12 Kyoto naar Tokyo met trein
01-01 Tokyo
02-01 Tokyo (Misschien naar Imperial Palace als daar de keizer is... Maar zal wel druk zijn)
03-01 Dagtrip naar Fuji (Laatste dag Japan Rail Pass)
04-01 Tokyo
05-01 Tokyo
06-01 Reis terug naar NL

Willen dus een 7 daagse Japan Rail Pass nemen.
Eerst overwogen om op de 31e als we toch zo goed als langs Fuji rijden daar naartoe te gaan, maar nadeel is dan dat we koffers e.d. bij ons hebben...

Alleen er is geen manier volgens mij om van te voren de treinen al te reserveren lees ik?
Want als we de 28e aan komen zou het fijn zijn als we een gereserveerd plekje hebben in de trein... Maar dat kan dus pas als je fysiek je JR Pass op hebt gehaald?
pi_169675993
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:49 schreef Vinno het volgende:

[..]

Okay, thnx :)

We hebben nu het volgende bedacht:

27-12 Vertrek NL
28-12 Aankomst (09:00 ongeveer) - Trein pakken naar Kyoto (Begin Japan Rail Pass)
29-12 Kyoto
30-12 Kyoto
31-12 Kyoto naar Tokyo met trein
01-01 Tokyo
02-01 Tokyo (Misschien naar Imperial Palace als daar de keizer is... Maar zal wel druk zijn)
03-01 Dagtrip naar Fuji (Laatste dag Japan Rail Pass)
04-01 Tokyo
05-01 Tokyo
06-01 Reis terug naar NL

Willen dus een 7 daagse Japan Rail Pass nemen.
Eerst overwogen om op de 31e als we toch zo goed als langs Fuji rijden daar naartoe te gaan, maar nadeel is dan dat we koffers e.d. bij ons hebben...

Alleen er is geen manier volgens mij om van te voren de treinen al te reserveren lees ik?
Want als we de 28e aan komen zou het fijn zijn als we een gereserveerd plekje hebben in de trein... Maar dat kan dus pas als je fysiek je JR Pass op hebt gehaald?
Even puntsgewijs:

- Ja, bij het paleis in Tokyo is het fucking absurd druk. Maar niet naar, want Japanners zijn niet zo van het duwen en voordringen etc.
- Je kunt koffers storen op treinstations in grote lockers. Wellicht ook een optie om je baggage vooruit te sturen met Takkyubin en met een rugtas oid die dag door te brengen?
- Nee, je kunt inderdaad geen stoelen reserveren totdat je de pass hebt opgehaald in Japan.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 14:09:11 #42
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_169676076
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:05 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Even puntsgewijs:

- Ja, bij het paleis in Tokyo is het fucking absurd druk. Maar niet naar, want Japanners zijn niet zo van het duwen en voordringen etc.
- Je kunt koffers storen op treinstations in grote lockers. Wellicht ook een optie om je baggage vooruit te sturen met Takkyubin en met een rugtas oid die dag door te brengen?
- Nee, je kunt inderdaad geen stoelen reserveren totdat je de pass hebt opgehaald in Japan.
Thnx :)

Weet je toevallig ook of je dan moet reserveren ofzo voor dat paleis op 2 januari?
Las dat er verschillende "shifts" zijn...

Oké dat van die locker kan ik nog wel in overweging nemen ja, das best een goed idee. Dat andere denk ik niet dat ik dat een heel erg fijn gevoel vind...
Maar ik vind het nog lastig schatten of het niet juist fijn is om de dagen in Tokyo even op te splitsen door even de stad uit te gaan naar Fuji... Of denk je dat het verstandig is om te zorgen dat ik echt 5 hele dagen in Tokyo heb?
pi_169676151
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:49 schreef Vinno het volgende:

[..]

Okay, thnx :)

We hebben nu het volgende bedacht:

27-12 Vertrek NL
28-12 Aankomst (09:00 ongeveer) - Trein pakken naar Kyoto (Begin Japan Rail Pass)
29-12 Kyoto
30-12 Kyoto
31-12 Kyoto naar Tokyo met trein
01-01 Tokyo
02-01 Tokyo (Misschien naar Imperial Palace als daar de keizer is... Maar zal wel druk zijn)
03-01 Dagtrip naar Fuji (Laatste dag Japan Rail Pass)
04-01 Tokyo
05-01 Tokyo
06-01 Reis terug naar NL

Willen dus een 7 daagse Japan Rail Pass nemen.
Eerst overwogen om op de 31e als we toch zo goed als langs Fuji rijden daar naartoe te gaan, maar nadeel is dan dat we koffers e.d. bij ons hebben...

Alleen er is geen manier volgens mij om van te voren de treinen al te reserveren lees ik?
Want als we de 28e aan komen zou het fijn zijn als we een gereserveerd plekje hebben in de trein... Maar dat kan dus pas als je fysiek je JR Pass op hebt gehaald?
links zitten in de trien van kyoto naar tokyo, als je de fuji wilt zien.
en als het mooi weer is, dan zie je hem ook echt. is misschien al genoeg, zelfs. bedenk wel, dat het hele gebied vlak rondom de berg, super toeristisch is.
maar wel met heel mooie plekjes met prachtig zicht, natuurlijk.

ik zou nog een reisje maken met de shinkansen (of gewone trein), als je toch zo'n pas hebt.
check eens Kamakura, of Niko.

ik heb nooit een reservering nodig gehad voor de trein.
pi_169676671
Treinreserveringen heb je wel nodig zo rond het nieuwe jaar, Golden Week en rond Obon. Hoop mensen die van/naar famile reizen.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 14:49:47 #45
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_169676787
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

links zitten in de trien van kyoto naar tokyo, als je de fuji wilt zien.
en als het mooi weer is, dan zie je hem ook echt. is misschien al genoeg, zelfs. bedenk wel, dat het hele gebied vlak rondom de berg, super toeristisch is.
maar wel met heel mooie plekjes met prachtig zicht, natuurlijk.

ik zou nog een reisje maken met de shinkansen (of gewone trein), als je toch zo'n pas hebt.
check eens Kamakura, of Niko.

ik heb nooit een reservering nodig gehad voor de trein.

Okay, maar is 3 dagen Tokyo dan niet te weinig?

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:42 schreef Negentiendertig het volgende:
Treinreserveringen heb je wel nodig zo rond het nieuwe jaar, Golden Week en rond Obon. Hoop mensen die van/naar famile reizen.
Ja maar dat gaat dus niet als we pas dat ding op kunnen halen na aankomst... Maar dan maar meteen reserveren voor de trein op de 31e... :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Vinno op 21-03-2017 15:00:27 ]
pi_169676976
Wel toch? Gewoon als je die pas gaat halen bij zo'n balie meteen je reservering doorgeven. Wellicht dat de vroege treinen al vol zitten, maar je kunt heus nog wel mee.

3 dagen Tokyo is wmb zat, trouwens. Alles lijkt er op elkaar. Kamakura/Hakone/Nikko/Yokohama liggen in de buurt, dan zie je ten minste nog wat ;)
pi_169678284
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:49 schreef Vinno het volgende:

[..]

Okay, maar is 3 dagen Tokyo dan niet te weinig?

altijd te weinig :) kijk maar, wat je het liefst wil.
pi_169680807
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:25 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nah...
Dankje.

Ik twijfel nog steeds heel erg over mijn planning. Ik kom op 13 April aan en wil heel graag de kersenbloei meemaken. Voor Tokyo ben ik dus waarschijnlijk veel te laat (Peak Blossom is verwacht rond 31/3, dus 13/4 is dan te laat. Ik dacht daarom om eerst naar Sendai te gaan (voor day trips naar Hiraizumi en Matsushima. Anders kan ik eerst door richting het zuiden en Hanami in Kyoto proberen te zien (Peak Blossom verwacht rond 6/4).
Nog iemand tips?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_169684166
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 18:35 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dankje.

Ik twijfel nog steeds heel erg over mijn planning. Ik kom op 13 April aan en wil heel graag de kersenbloei meemaken. Voor Tokyo ben ik dus waarschijnlijk veel te laat (Peak Blossom is verwacht rond 31/3, dus 13/4 is dan te laat. Ik dacht daarom om eerst naar Sendai te gaan (voor day trips naar Hiraizumi en Matsushima. Anders kan ik eerst door richting het zuiden en Hanami in Kyoto proberen te zien (Peak Blossom verwacht rond 6/4).
Nog iemand tips?
ah okee.
ja dan is het wel leuk om gelijk naar het noorden te gaan.
ik ben in sendai geweest, en matsushima. allebei leuk. je kan dan ook nog naar yamagata, voor de yama dera tempel, die is echt fantastich, google maar.
pi_169689378
Hmm. Ik kom op 13 april. In Fukuoka. Ik eindig drie weken later in Sapporo. Daar tussenin moet ik toch wel ergens de kersenbloesem kunnen zien.

De kersenbomen hier in de wijk staan trouwens al volop in bloei.
pi_169707965
Volgens de voorspelling zou het noorden dan nog zeker relevant zijn.

Maar als ik je datum zo zie en de eindbestemming vraag ik me af of je dezelfde reis gaat maken? Vertrek zelf ook op 13 april richting Fukuoka en eindig dan ook in Sapporo 3 weken later.
pi_169708340
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:40 schreef Apfel het volgende:
Volgens de voorspelling zou het noorden dan nog zeker relevant zijn.

Maar als ik je datum zo zie en de eindbestemming vraag ik me af of je dezelfde reis gaat maken? Vertrek zelf ook op 13 april richting Fukuoka en eindig dan ook in Sapporo 3 weken later.
Ook georganiseerd dus? Welke organisatie? :o
pi_169709329
Ja met Koning Aap.
pi_169710623
FOK! Japan-rondreis *O*
  One tough cookie woensdag 22 maart 2017 @ 21:49:31 #55
169210 liesje1979
pi_169710673
:D Dat zou wel toevallig zijn.
  woensdag 22 maart 2017 @ 22:30:13 #56
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_169711928
"Japan anders"?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_169723366
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 22:30 schreef matthijst het volgende:
"Japan anders"?
Ja
  donderdag 23 maart 2017 @ 15:51:55 #58
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_169723703
Wel apart dat ze Kyoto en Tokio overslaan :)
edit, ah, voor gevorderden :)
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator donderdag 23 maart 2017 @ 15:55:16 #59
45833 crew  Fogel
pi_169723744
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 15:51 schreef matthijst het volgende:
Wel apart dat ze Kyoto en Tokio overslaan :)
edit, ah, voor gevorderden :)
Zou dat echt de enige betekenis zijn van "Unieke Japanreis voor gevorderden"?
En wat zijn de criteria om gevorderd te worden?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_169724218
Wel grappig dat jullie samen gaan!
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  donderdag 23 maart 2017 @ 17:43:48 #61
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_169725558
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 15:55 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zou dat echt de enige betekenis zijn van "Unieke Japanreis voor gevorderden"?
En wat zijn de criteria om gevorderd te worden?
Geen idee, dat je Kyoto en Tokio al gezien hebt denk ik?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_169725757
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 15:51 schreef matthijst het volgende:
Wel apart dat ze Kyoto en Tokio overslaan :)
edit, ah, voor gevorderden :)
Die sla ik dit jaar ook over, al noem ik mezelf nog geen gevorderde :)
pi_169725927
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 15:55 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zou dat echt de enige betekenis zijn van "Unieke Japanreis voor gevorderden"?
En wat zijn de criteria om gevorderd te worden?
Het is gewoon een reis voor mensen die al eerder in Japan geweest zijn en de must-sees al gezien hebben.
  Eindredactie Games donderdag 23 maart 2017 @ 19:38:54 #64
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_169727809
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 17:43 schreef matthijst het volgende:

[..]

Geen idee, dat je Kyoto en Tokio al gezien hebt denk ik?
Persoonlijk zou ik ook geen 4 dagen tokio meer doen. 2 dagen shoppen is voldoende :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_169733582
ik ga zo weer twee maanden in tokyo zitten... verveelt geen moment
  Moderator donderdag 23 maart 2017 @ 22:51:46 #66
45833 crew  Fogel
pi_169734092
quote:
7s.gif Op donderdag 23 maart 2017 18:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Het is gewoon een reis voor mensen die al eerder in Japan geweest zijn en de must-sees al gezien hebben.
Ah, duidelijk, thanks :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_169738662
(Augustus 2016) Noord-Japan, Hokkaido reis.

Was vrij lastig om hotels te boeken rond deze tijd, maar wat was het mooi!

Hier paar foto's...

Akita:




Morioka:






Hirosaki:






Aomori:








(Hokkaido) Sapporo:




(Hokkaido) Mountain Asahi Dake:


  vrijdag 24 maart 2017 @ 08:18:03 #68
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_169739206
^O^
Mooie foto's!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_169967569
Geboekt *O* *O* *O*

Halverwege oktober tot halverwege november. 3 stoelen + 1 bassinet met KLM, rechtstreeks. :X
  maandag 3 april 2017 @ 14:40:49 #70
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_169971286
Overmorgen *O*
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 3 april 2017 @ 18:37:38 #71
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_169976495
Ik ga in september *O*
Ben al heel veel in aan het lezen, kan niet wachten!! Lijkt me een geweldig land qua cultuur, natuur en technologieën​ e.d.
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 3 april 2017 @ 20:22:16 #72
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_169979072
En ik ga ook weer *O*

Ok, nog niet helemaal. Maar mijn verlof voor november is toegewezen en wacht nog op het ticketgeld (belasting/vakantiegeld), maar het gaat in november gebeuren! Dit keer ga ik met een Railpass op stap :)
diseased rhinoceros pizzle
  Public Relations / Redactie Film maandag 3 april 2017 @ 21:01:17 #73
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_169980428
Ik kom ergens niet helemaal aan uit: Japan Rail Pass ook voor de metro in Tokyo?

We gaan ongeveer een week in Tokyo verblijven en gaan aansluitend met de Shinkansen naar Kyoto. Retour Kyoto is iets goedkoper dan Rail Pass maar zoals ik het nu begrijp is de metro apart.
pi_169980962
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:01 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik kom ergens niet helemaal aan uit: Japan Rail Pass ook voor de metro in Tokyo?
Nee, metro in Tokyo valt niet onder de Japan Rail Pass.
De treinen van JR (te zien in onderstaand plaatje) vallen er natuurlijk wel onder:
  maandag 3 april 2017 @ 21:19:00 #75
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_169981155
En de Narita Express kan je met Railpass.
Als je een week bent is railpass dus sowieso wel goedkoper.
Anders evt. timen dat hij ingaat richting Kyoto en je hem op de terugweg naar het vliegveld kunt gebruiken.
In Tokyo ligt het er een beetje aan waar je zit. Wij hebben altijd een hotel in Shinjuku en met de lijnen op bovenstaand kaartje kom je dan makkelijk in vrijwel alle wijken waar "wat te doen is".
Haters everywhere but I don't really care.
pi_169984791
Nog tien dagen. :o
pi_169988604
quote:
7s.gif Op maandag 3 april 2017 22:47 schreef k_man het volgende:
Nog tien dagen. :o
Vraag me nog steeds af of jij en die andere user de zelfde groepsreis gaan doen :D
  dinsdag 4 april 2017 @ 09:34:54 #78
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_169989761
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 07:16 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Vraag me nog steeds af of jij en die andere user de zelfde groepsreis gaan doen :D
Over 9 maanden een Fok-baby *O* *O* *O*
Haters everywhere but I don't really care.
pi_170003394
Zo, alle hotels zijn geboekt. Nu nog wachten tot 21 mei... -O-

Veel plezier alvast aan degenen die de komende week al ^O^ gaan
Voor wat foto's, kijk hier
pi_170004890
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:19 schreef matthijst het volgende:
En de Narita Express kan je met Railpass.
Als je een week bent is railpass dus sowieso wel goedkoper.
Anders evt. timen dat hij ingaat richting Kyoto en je hem op de terugweg naar het vliegveld kunt gebruiken.
In Tokyo ligt het er een beetje aan waar je zit. Wij hebben altijd een hotel in Shinjuku en met de lijnen op bovenstaand kaartje kom je dan makkelijk in vrijwel alle wijken waar "wat te doen is".
inderdaad. en de JR treinen zijn ook gewoon metro treinstellen, maar gaan allemaal bovengronds. dus dan kan je lekker naar buiten kijken. en voor de plekken waar jr niet komt, kan je dan korte metro ritjes doen.
  Public Relations / Redactie Film woensdag 5 april 2017 @ 14:09:19 #81
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_170018660
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:58 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

inderdaad. en de JR treinen zijn ook gewoon metro treinstellen, maar gaan allemaal bovengronds. dus dan kan je lekker naar buiten kijken. en voor de plekken waar jr niet komt, kan je dan korte metro ritjes doen.
Thx. Bestel ik een Rail Pass. Kyoto is aan het eind van de reis dus dan gebruik hem voor het eerst 7 dagen voor de laatste dagen, de dagen ervoor in Tokyo pakken we dan de Suico of Passmo.
  vrijdag 7 april 2017 @ 14:41:55 #82
353544 omelette
du fromage
pi_170064313


Ik wil ook weer O+
  zondag 9 april 2017 @ 00:57:06 #83
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_170097706
Okonomiyaki


Dotonbori




Kyoto




Amerikamura
Haters everywhere but I don't really care.
pi_170100111
Leuke foto's! *O*

Kersenbloesem ziet er goed uit, zal denk ik wel weg zijn als wij die kant op gaan eind mei
Voor wat foto's, kijk hier
pi_170105106
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 00:57 schreef matthijst het volgende:
Okonomiyaki
[ afbeelding ]

Dotonbori
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kyoto
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Amerikamura
[ afbeelding ]
Lijkt sterk op de foto's die pas in een artikeltje in iFly (van KLM) stonden. Ging over Osaka. :)
pi_170125806
Ik ben weer een stukje verder! Alle hotels zijn geboekt, dus nu ben ik het transport aan het uitzoeken en of ik iets van te voren moet / kan boeken. We hebben een strakke planning ( ;) ) dus wil zo veel mogelijk van te voren regelen.

Dus: HELP! :) Ik heb het volgende uitgezocht via Google, maar zou graag jullie input hebben :) Het lijkt nu niet rendabel om de Rail pass te kopen, maar misschien is er ook iets anders?

Tokyo (we zitten in Asakusa) -> nikko:
Asakusa station -> Nikko-Kinugawa towards Tobu-Nikko -> Shimo-Imaichi Station

Nu kan ik 3 verschillende passen kopen: Nikko all area pass, Nikko city area pass en theme park & city pass
Zover ik begrijp is het allemaal inclusief trainticket vanaf Asakusa, dus dat is mooi. Maar ik kan niet goed vinden wat het verschil is tussen die tickets ... We willen graag de tempels daar bekijken en zijn er ongeveer een dag (we vertrekken 's morgens in Tokyo en vertrekken de volgende dag ergens in de loop van de dag naar Hakone), dus 2 dagen is genoeg en we gaan niet echt het hele gebied rond. Welke moet ik dan hebben (er zit ook nogal wat prijsverschil in namelijk ...)
Deze zal en kan ik overigens van te voren aanschaffen, had al gezien dat het online kan :)

Nikko - Hakone:
De meeste logische weg lijkt via Tokyo en de JR en Shinkansen (https://www.google.de/web(...)-8#q=nikko+to+hakone), klopt dat?

Hakone - Kyoto:
Via google maps lijkt via Tokyo het snelste te zijn (en dan de Shinkansen van Tokyo naar Kyoto). Is idd het beste via Tokyo of kunnen we rechtstreeks of ergens “halverwege” op de Shinkansen stappen? We hebben op zich redelijk wat tijd om in Kyoto te komen omdat we de dag hiervoor een hele dag in Hakone zitten en we nog een aantal dagen in Kyoto zitten hierna. Het lijkt een beetje op en neer gereis voor mijn gevoel zo ...

Kyoto - Nara:
Kyoto station ->Kintetsu-Limited Express towards Kashiharajingu-Mae -> Yamato-Saidaiji Station -> Kintetsu-Nara Line towards Kintetsu-Nara -> Shin-Ōmiya Station
We zitten in de buurt van Kyoto station.Ik heb het idee dat dit een logische route is?

Nara - Osaka Airport:
Shin-Ōmiya Station -> Kintetsu-Nara Line towards Kobe-Sannomiya -> Kintetsu-Nippombashi Station -> Nippombashi Station -> Sakaisuji Line towards Kita-Senri -> Yamada Station ->
Osaka-Monorail towards Osaka-Airport
Nogal een aantal keer overstappen, kan dat niet sneller? Als ik naar de airport ga wil het liefst zo min mogelijk overstappen, dan kan er onderweg ook het minste fout gaan en mis ik mijn vliegtuig niet ;)

Ik vind het echt heel leuk om er al zo mee bezig te zijn! Nog een dag of 50 voordat we gaan, vertrek 24 mei! :)
pi_170125955
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 13:11 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik ben weer een stukje verder! Alle hotels zijn geboekt, dus nu ben ik het transport aan het uitzoeken en of ik iets van te voren moet / kan boeken. We hebben een strakke planning ( ;) ) dus wil zo veel mogelijk van te voren regelen.

Dus: HELP! :) Ik heb het volgende uitgezocht via Google, maar zou graag jullie input hebben :) Het lijkt nu niet rendabel om de Rail pass te kopen, maar misschien is er ook iets anders?

Tokyo (we zitten in Asakusa) -> nikko:
Asakusa station -> Nikko-Kinugawa towards Tobu-Nikko -> Shimo-Imaichi Station

Nu kan ik 3 verschillende passen kopen: Nikko all area pass, Nikko city area pass en theme park & city pass
Zover ik begrijp is het allemaal inclusief trainticket vanaf Asakusa, dus dat is mooi. Maar ik kan niet goed vinden wat het verschil is tussen die tickets ... We willen graag de tempels daar bekijken en zijn er ongeveer een dag (we vertrekken 's morgens in Tokyo en vertrekken de volgende dag ergens in de loop van de dag naar Hakone), dus 2 dagen is genoeg en we gaan niet echt het hele gebied rond. Welke moet ik dan hebben (er zit ook nogal wat prijsverschil in namelijk ...)
Deze zal en kan ik overigens van te voren aanschaffen, had al gezien dat het online kan :)

Nikko - Hakone:
De meeste logische weg lijkt via Tokyo en de JR en Shinkansen (https://www.google.de/web(...)-8#q=nikko+to+hakone), klopt dat?

Hakone - Kyoto:
Via google maps lijkt via Tokyo het snelste te zijn (en dan de Shinkansen van Tokyo naar Kyoto). Is idd het beste via Tokyo of kunnen we rechtstreeks of ergens “halverwege” op de Shinkansen stappen? We hebben op zich redelijk wat tijd om in Kyoto te komen omdat we de dag hiervoor een hele dag in Hakone zitten en we nog een aantal dagen in Kyoto zitten hierna. Het lijkt een beetje op en neer gereis voor mijn gevoel zo ...

Kyoto - Nara:
Kyoto station ->Kintetsu-Limited Express towards Kashiharajingu-Mae -> Yamato-Saidaiji Station -> Kintetsu-Nara Line towards Kintetsu-Nara -> Shin-Ōmiya Station
We zitten in de buurt van Kyoto station.Ik heb het idee dat dit een logische route is?

Nara - Osaka Airport:
Shin-Ōmiya Station -> Kintetsu-Nara Line towards Kobe-Sannomiya -> Kintetsu-Nippombashi Station -> Nippombashi Station -> Sakaisuji Line towards Kita-Senri -> Yamada Station ->
Osaka-Monorail towards Osaka-Airport
Nogal een aantal keer overstappen, kan dat niet sneller? Als ik naar de airport ga wil het liefst zo min mogelijk overstappen, dan kan er onderweg ook het minste fout gaan en mis ik mijn vliegtuig niet ;)

Ik vind het echt heel leuk om er al zo mee bezig te zijn! Nog een dag of 50 voordat we gaan, vertrek 24 mei! :)
Gebruik Hyperdia voor het uitzoeken van OV routes :) Ze hebben ook een app, 30 dagen gratis vanaf de eerste dag dat je 'm download. Even wachten dus nog ;)

Vlieg je terug vanaf Osaka Airport (Itami) of Kansai International Airport (KIX)? Want die monorail is voor Itami, de meeste internationale vluchten vertrekken vanaf KIX.

Nara - KIX: http://www.hyperdia.com/e(...)eserved&sum_target=7

Nara - ITM: http://www.hyperdia.com/e(...)eserved&sum_target=7
  maandag 10 april 2017 @ 13:28:49 #88
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_170126004
En regel een simkaart bij Yodobashi (of een pocket wifi, van bv, tocoo.jp).
Wel erg handig als je internet hebt onderweg (Maps, treinen etc).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_170126005
Tussen Kyoto en Nara rijden talloze directe treinen :)

En ik zou gaan voor een pocketwifi, kunn je meerdere apparaten op aansluiten.
pi_170126200
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 13:23 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Gebruik Hyperdia voor het uitzoeken van OV routes :) Ze hebben ook een app, 30 dagen gratis vanaf de eerste dag dat je 'm download. Even wachten dus nog ;)

Vlieg je terug vanaf Osaka Airport (Itami) of Kansai International Airport (KIX)? Want die monorail is voor Itami, de meeste internationale vluchten vertrekken vanaf KIX.

Nara - KIX: http://www.hyperdia.com/e(...)eserved&sum_target=7

Nara - ITM: http://www.hyperdia.com/e(...)eserved&sum_target=7
Het is idd KIX :)

Dan ga ik die even gebruiken, want de route leek me in sommige gevallen al wat onlogisch.

quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 13:28 schreef matthijst het volgende:
En regel een simkaart bij Yodobashi (of een pocket wifi, van bv, tocoo.jp).
Wel erg handig als je internet hebt onderweg (Maps, treinen etc).
Ga ik eens even uitzoeken!

quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 13:30 schreef Negentiendertig het volgende:
Tussen Kyoto en Nara rijden talloze directe treinen :)

En ik zou gaan voor een pocketwifi, kunn je meerdere apparaten op aansluiten.
Sommige dingen leken me idd al wat vreemd ...

Weet iemand iets van die Nikko passen?
pi_170127252
Ik zie veel users van te voren alles plannen. Wij willen de eerste 3 nachten in Tokyo vastleggen, en daarna richting Kyoto. Willen daar alle hotels ter plekke boeken (een dag van te voren via booking.com ofzo)

Het enige wat wij van te voren willen regelen is een Japan Railwaypass. We zijn 17 dagen daar, gaan in juli.

Wat is de reden dat de meesten alles van te voren vastleggen? :)
pi_170127383
Het vastleggen van de trip is voor mij 100% plezier en voorpret. In Japan op de bonnefooi in de zomer is best lasting denk ik, het is er superdruk in de zomermaaden.

Paar jaar terug zo'n Nikko-pas gebruikt. Wat wil je weten?
pi_170128970
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 14:54 schreef Funkel het volgende:
Ik zie veel users van te voren alles plannen. Wij willen de eerste 3 nachten in Tokyo vastleggen, en daarna richting Kyoto. Willen daar alle hotels ter plekke boeken (een dag van te voren via booking.com ofzo)

Het enige wat wij van te voren willen regelen is een Japan Railwaypass. We zijn 17 dagen daar, gaan in juli.

Wat is de reden dat de meesten alles van te voren vastleggen? :)
Voor mij is het de voorpret, en ik ben een controle freak tot een bepaalde hoogte :P
pi_170129016
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 15:01 schreef Negentiendertig het volgende:
Het vastleggen van de trip is voor mij 100% plezier en voorpret. In Japan op de bonnefooi in de zomer is best lasting denk ik, het is er superdruk in de zomermaaden.

Paar jaar terug zo'n Nikko-pas gebruikt. Wat wil je weten?
Welke pas ik nou moet hebben ... Ik heb 3 opties, die theme park ding valt af zover ik kan zien, maar van de andere 2 weet ik niet welke ik nodig heb als ik graag tempels wil gaan bekijken :) We hebben geen tijd voor een uitgebreide tour in de omgeving. Dus de Nikko City pass lijkt voldoende, maar zitten dan alle hoogtepunten van Nikko erin die ik in 2 dagen (nou ja, 2 keer een halve dag, een middag en een ochtend) kan bekijken?

We slapen in Nikko zelf dus zitten in de buurt als het goed is.
pi_170129750
En ter aanvulling: als ik naar een land ga waar ik de taal niet spreek en nog nooit geweest ben, dan wil ik van te voren graag de ins en outs weten zodat ik daar niet voor verrassingen kom te staan (dat is ook mijn stukje controle freak ;) ) . Vandaar dat ik heel blij ben met dit forum en dit topic, omdat ik dan al mijn domme vragen kan stellen en antwoord kan krijgen van mensen die het werkelijk ooit gedaan hebben zodat ik niet alleen af hoeft te gaan op google en zo :)
pi_170141479
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:19 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Welke pas ik nou moet hebben ... Ik heb 3 opties, die theme park ding valt af zover ik kan zien, maar van de andere 2 weet ik niet welke ik nodig heb als ik graag tempels wil gaan bekijken :) We hebben geen tijd voor een uitgebreide tour in de omgeving. Dus de Nikko City pass lijkt voldoende, maar zitten dan alle hoogtepunten van Nikko erin die ik in 2 dagen (nou ja, 2 keer een halve dag, een middag en een ochtend) kan bekijken?

We slapen in Nikko zelf dus zitten in de buurt als het goed is.
Als je de stad niet uitgaat dan is die pas idd meer dan voldoende. Ik vond trouwens het stadje zelf ook prima te belopen. Het stuk station-tempels heb ik gewoon geheel gelopen, prima te doen. Ik had wel de nikko-all-area pass, maar dat was omdat ik ook nog het nationaal park in ging.

quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 14:54 schreef Funkel het volgende:
Ik zie veel users van te voren alles plannen. Wij willen de eerste 3 nachten in Tokyo vastleggen, en daarna richting Kyoto. Willen daar alle hotels ter plekke boeken (een dag van te voren via booking.com ofzo)

Het enige wat wij van te voren willen regelen is een Japan Railwaypass. We zijn 17 dagen daar, gaan in juli.

Wat is de reden dat de meesten alles van te voren vastleggen? :)
Wij normaal ook, maar ik ben er de vorige keer achtergekomen dat dit in Japan niet zo heel goed werkt. Prijzen namen exponentieel hard toe naarmate de datum dichterbij kwam. Ik gok toch een gevalletje te weinig accomodaties voor de vraag :)

Er wordt trouwens ook best vaak voor gewaarschuwd op verschillende Japan-sites...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_170141502
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 07:37 schreef polariteit het volgende:


[..]

Wij normaal ook, maar ik ben er de vorige keer achtergekomen dat dit in Japan niet zo heel goed werkt. Prijzen namen exponentieel hard toe naarmate de datum dichterbij kwam. Ik gok toch een gevalletje te weinig accomodaties voor de vraag :)

Er wordt trouwens ook best vaak voor gewaarschuwd op verschillende Japan-sites...
Hmm misschien toch maar eens wat meer vastleggen dan :)
pi_170141532
Nou, wij hebben wij een offerte van een reisbureau ontvangen.
Ziet er naar mijn mening best goed. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Halverwege september komen we aan in Tokyo.

• Aankomstdag 1 t/m 4 Tokyo (waar we ook een dagtrip naar Niko doen)
• Dag 4 t/m 5 Yudanaka
• Dag 5 t/m 6 Matsumoto
• Dag 6 t/m 8 Takayama
• Dag 8 t/m 10 Kanazawa (met tussenstop in Shirakawa)
• Dag 10 t/13 Kyoto
• Dag 14 Vertrek

[ Bericht 1% gewijzigd door Bronson op 11-04-2017 08:26:40 ]
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:17:00 #99
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_170141671
Ik boek ook alles altijd vantevoren.
Je hebt maar zoveel dagen vakantie, dus waarom ter plekke moeilijk gaan doen :)
Plus als je vantevoren boekt kan je precies de hotels reserveren die je wilt. Osaka en Tokio hotel dat we hebben zijn nu niet meer boekbaar, dus dan had ik wat anders moeten zoeken.

Nagoya, robot bij Toyota O+
Haters everywhere but I don't really care.
pi_170142100
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 07:37 schreef polariteit het volgende:

[..]

Als je de stad niet uitgaat dan is die pas idd meer dan voldoende. Ik vond trouwens het stadje zelf ook prima te belopen. Het stuk station-tempels heb ik gewoon geheel gelopen, prima te doen. Ik had wel de nikko-all-area pass, maar dat was omdat ik ook nog het nationaal park in ging.

[..]

Wij normaal ook, maar ik ben er de vorige keer achtergekomen dat dit in Japan niet zo heel goed werkt. Prijzen namen exponentieel hard toe naarmate de datum dichterbij kwam. Ik gok toch een gevalletje te weinig accomodaties voor de vraag :)

Er wordt trouwens ook best vaak voor gewaarschuwd op verschillende Japan-sites...
Dank je! Dan ga ik die pass even van te voren aanschaffen, want die hebben we ook nodig voor de trein dan van Tokyo naar Nikko. Is printen van het ticket (neem aan dat dat kan ;) ) voldoende voor de treinreis?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')