Zo dacht ik ook. Het is toch makkelijker op het bedrag te verdelen over 12 maanden als extra premie.quote:Op zondag 26 februari 2017 21:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
In mijn ogen is het geen electoraat pleasen. Als je het ER zou afschaffen en iedereen 200-300 euro per jaar extra aan premie zou laten betalen, dan is er geen barrière meer voor mensen om zorg te zoeken als ze die nodig hebben en bovendien maak je het bedrag gespreid veel makkelijker te betalen voor mensen met lage inkomens.
Geld rondpompen is gewoon onzinnig. Zorgpremie betalen en daarvoor zorgtoeslag krijgen en dan als je zorg nodig hebt nog eigen risico betalen is veel te omslachtig en het voelt voor mensen als "een boete op ziek zijn" (al haat ik die woorden).
Dan gaat gewoon de premie omhoog. Linksom of rechtsom moet toch dat geld er komen. Puur risico afdekking zoals iedere verzekering. Gewoon mensen de keuze laten of ze wel of niet eigen risico willen betalen en dat in de premie verwerken.quote:Op zondag 26 februari 2017 21:11 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben het hier wel mee eens. Eigen risico is dom, je bent ziek dus moet je aftikken. Dubbel genaaid.
Maar ik mag niet klagen, mijn eigen risico is er dan wel altijd al heel snel doorheen maar ik heb in 2016 ook zo'n 350.000 euro ziektekosten gehad
Ik vind het onacceptabel dat mensen medicijnen nodig hebben, maar die niet nemen omdat ze het niet kunnen betalen.quote:Op zondag 26 februari 2017 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, het is inderdaad logischer dat een ander het voor jou betaalt.
Mee eensquote:Op zondag 26 februari 2017 21:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vind het onacceptabel dat mensen medicijnen nodig hebben, maar die niet nemen omdat ze het niet kunnen betalen.
En als we voor die mensen de premie verhogen om het ER af te schaffen, dan kunnen ze het wel betalen?quote:Op zondag 26 februari 2017 21:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vind het onacceptabel dat mensen medicijnen nodig hebben, maar die niet nemen omdat ze het niet kunnen betalen.
Hoezo?quote:Op zondag 26 februari 2017 21:13 schreef opperkleurder het volgende:
Toeslagen afschaffen prima, broekzak vestzak.
Dan is het inderdaad niet zo'n klap geld in 1 maand.quote:Op zondag 26 februari 2017 21:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als we voor die mensen de premie verhogen om het ER af te schaffen, dan kunnen ze het wel betalen?
Ik heb 't over het "kijk waar we 4 jaar geleden stonden"-praatjequote:Op zondag 26 februari 2017 21:15 schreef bamibij het volgende:
[..]
Mensen met een ideologie. Lastig he.
voordeel van de premie is dat ie gespreid is. Kijk, ik weet van mezelf dat ik in januari mijn eigen risico weer opmaak dus ik zet braaf elke maand wat geld opzij om dat af te kunnen tikken. Voor het merendeel zal het echter een onverwachte uitgave zijn en gaat het om mensen die niet ineens zoveel geld af kunnen tikkenquote:Op zondag 26 februari 2017 21:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Dan gaat gewoon de premie omhoog. Linksom of rechtsom moet toch dat geld er komen. Puur risico afdekking zoals iedere verzekering. Gewoon mensen de keuze laten of ze wel of niet eigen risico willen betalen en dat in de premie verwerken.
Ja.quote:Op zondag 26 februari 2017 21:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als we voor die mensen de premie verhogen om het ER af te schaffen, dan kunnen ze het wel betalen?
Ja, wantquote:Op zondag 26 februari 2017 21:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eilandraad is zo aan de beurt.quote:Op zondag 26 februari 2017 21:18 schreef bamibij het volgende:
dat muziekje
het is geen fucking expeditie robinson
Gaat hij dan ook met zijn sperma-lamp de kleding bij de politici bekijken voordat hij in gesprek gaat?quote:Op zondag 26 februari 2017 21:18 schreef Martinello het volgende:
Rob Geus gaat ook politieke interviews doen, gaat vast geweldig worden.
Nou ja, dat onderscheid vind ik altijd een beetje raar. Waarom zou je de huisarts dar buiten laten? Kan je naar de huisarts en weet je in ieder geval dat je de hulp écht nodig hebt terwijl je het niet kan betalen, is dat het idee?quote:Op zondag 26 februari 2017 21:17 schreef opperkleurder het volgende:
Eigen risico is prima, zeker omdat de huisarts er niet bij zit.
Maar dan is er geen begrenzing meer op de zorg die iemand zoekt. Je zegt: u betaalt iets meer maar mag dan zoveel zorg krijgen als u wilt. Die kosten maak je dan toch dus is er geen rem meer om voor enig welke kwaal dan maar zorg te zoeken. Ik vind het ER een goede barrière tegen te gemakkelijk zorg zoeken en alleen waar echt nodig voor een behandeling te kiezen.quote:Op zondag 26 februari 2017 21:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
In mijn ogen is het geen electoraat pleasen. Als je het ER zou afschaffen en iedereen 200-300 euro per jaar extra aan premie zou laten betalen, dan is er geen barrière meer voor mensen om zorg te zoeken als ze die nodig hebben en bovendien maak je het bedrag gespreid veel makkelijker te betalen voor mensen met lage inkomens.
Geld rondpompen is gewoon onzinnig. Zorgpremie betalen en daarvoor zorgtoeslag krijgen en dan als je zorg nodig hebt nog eigen risico betalen is veel te omslachtig en het voelt voor mensen als "een boete op ziek zijn" (al haat ik die woorden).
Temptation Island met Buma en Roemerquote:Op zondag 26 februari 2017 21:18 schreef bamibij het volgende:
dat muziekje
het is geen fucking expeditie robinson
Omdat de huisarts veel op kan lossen.quote:Op zondag 26 februari 2017 21:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, dat onderscheid vind ik altijd een beetje raar. Waarom zou je de huisarts dar buiten laten? Kan je naar de huisarts en weet je in ieder geval dat je de hulp écht nodig hebt terwijl je het niet kan betalen, is dat het idee?
Undercover lover.quote:Op zondag 26 februari 2017 21:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Temptation Island met Buma en Roemer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |