abonnement Unibet Coolblue
pi_173559782
Sid Lukkassen :')
pi_173559875
Best scherp, deze jonge journalist van de Groene (dat tegenwoordig zwaar superieur is aan Vrij Nederland).
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 september 2017 @ 12:55:20 #103
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173559969
Sid Dinges :')
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173559973
Top-TV _O_
pi_173559982
What the fuck.
pi_173559988
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 12:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Best scherp, deze jonge journalist van de Groene (dat tegenwoordig zwaar superieur is aan Vrij Nederland).
Ja, die jongen doet het erg goed. Snapt het ook duidelijk beter dan die Sid.
pi_173560160
Dr. Lukkassen heeft wat schizofrene tikjes. Niet te volgen. Dit zit gewoon voor de VVD ergens in een gemeenteraad?

Wat heel typisch was, is dat Sid een of andere kwade (ongetwijfeld ideologisch gemotiveerde) bedoeling zag in dat zijn boek niet op tafel mocht liggen, terwijl uiteindelijk bleek dat Paul geen enkele moeite had met het bespreken en benoemen van het boek.

Jammer dat hij zijn punten zo warrig maakte en er steeds allerlei mensen bijsleepte die niet relevant waren voor het debat. Hij doet intellectueel hard-rechts hier geen plezier mee, lijkt me.

[ Bericht 67% gewijzigd door _-_ratjetoe_-_ op 03-09-2017 13:14:47 ]
pi_173560270
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 13:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dr. Lukkassen heeft wat schizofrene tikjes. Niet te volgen. Dit zit gewoon voor de VVD ergens in een gemeenteraad?
Ach, in een kleine gemeente. Dan kom je wanneer je politiek actief wil worden als jongere zo ergens hoog op een lijst.
pi_173560371
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 13:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, in een kleine gemeente. Dan kom je wanneer je politiek actief wil worden als jongere zo ergens hoog op een lijst.
Ja dat klopt.

Valt er niet iemand te vinden die dit geluid wat beter kan vertegenwoordigen? Want dit was een aanfluiting.
pi_173560403
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 13:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja dat klopt.

Valt er niet iemand te vinden die dit geluid wat beter kan vertegenwoordigen? Want dit was een aanfluiting.
Elke week Baudet uitnodigen is ook weer zowat. Misschien een Skype-verbinding met de cel van Breivik :P?
pi_173560424
Maar deze Sid Lukkassen is dus docent van beroep?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zondag 3 september 2017 @ 13:26:59 #112
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_173560536
Woordvoerder VVD:

@timversnel
Vergis u niet: Baudet is gewoon een knappere en eloquentere versie van Lukkassen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 3 september 2017 @ 14:23:10 #113
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_173561932
Heerlijke tv vandaag met Sidje Lukassen.

Ik kreeg sterk de indruk dat hij naast een godse zolderkamerautist ook een autodidact is:

1. Warrig verhaal dat van de hak op de tak springt
Gevalletje klok-klepel. Ergens heeft hij wel allerlei boekjes en theorieën gelezen, of waarschijnlijker heeft hij her en der iets over die boeken en theorieën gelezen, maar hij heeft niet de academische vorming waardoor hij verbanden legt waar ze er niet zijn en mist de verbanden die er zijn in de juiste context te zetten.

2. Obscure termen hanteren
Hij lijkt niet bekend te zijn met het academische idioom op dit gebied, dus verzint en neemt hij terminologie over van obscure bronnen. Veel termen die hij gebruikt zijn samengestelde termen (cultuur-marxisme, traditionele cultuur, burgerlijk nationale cultuur, etc) die niet of nauwelijks goed gedefinieerd zijn, maar dat ziet Lukassen als autodidact niet.

3. Drang om zoveel mogelijk moeilijke woorden te gebruiken
Je geleerder willen voordoen dan je bent.

4. Constant het werk van andere filosofen aanhalen
Kijk eens wie ik allemaal ken! Kijk mij eens geleerd zijn!
pi_173569149
Casper Thomas gaf goed weerwoord. Ook enkele mensen op de achtergrond zag ik meewarig glimlachen toen Lukkassen weer kwam aanzetten met zijn stokpaardjes.
pi_173584425
Ik heb net naar Buitenhof gekeken van afgelopen zondag, wat een (wan)vertoning. Ik voelde het al meteen misgaan toen Sid z'n boek ging pluggen, wat hij overigens van mij zeer zeker mocht doen (ik snap dat Witteman volgens een protocol handelde, maar dan is er wellicht iets mis met dat protocol). Ik lees hier veel mensen die Thomas de "winnaar" van het debat vonden. Dat is misschien wel zo qua ethos, maar niet voor wat het overige betreft en al helemaal niet de inhoud. En dat terwijl ik Thomas als redacteur van de Groene Amsterdammer hoog heb zitten en van die Sid nog nooit had gehoord.

Laten we het een en ander overlopen. Thomas stelde dat er weinig tot geen zelfverklaarde cultuurmarxisten zijn in Nederland en dat het dus een spookbeeld is waaraan geen werkelijkheid beantwoordt. Dat zijn twee claims. Claim één doet er feitelijk niet toe. Iemand hoeft niet de term "vegetariër" te kennen, laat staan zich ermee te identificeren om er één te zijn, d.w.z. als ie geen vlees eet. Verder hoeft er ook niet per se een naar buiten toe duidelijke saamhorigheid te zijn om van een stroming of -isme te kunnen spreken, anders was er ook geen individualisme. De tweede claim dan. Hoewel "cultuurmarxisme" natuurlijk een (negatief) beladen begrip is dat door rechts is uitgevonden, zeg maar "geframet", betekent dat niet dat het daarom leeg is en niet naar iets verwijst. Het woord "stoephoer" is ook beladen, maar het verwijst wel altijd naar een vrouw die zich op een bepaalde manier gedraagt. Als je dan de definitie volgt die Sid geeft in de uitzending "het willen zuiveren van het denken en de Westerse cultuur" gekoppeld aan de definitie die je in zijn boek terugvindt (staat in wikipedia bij de entry "cultuurmarxisme"):

Met cultuurmarxisme bedoel ik dat het marxisme de culturele bovenbouw haatte omdat deze de aristocratische waarden weerspiegelde. Dat hield in: een hiërarchische verhouding tussen werkgever en werknemer, tussen ouder en kind, tussen docent en student, tussen het Westen en de rest van de wereld. Dit waardepatroon stond haaks op het marxistische gelijkheidsstreven en moest daarom worden geperverteerd zodat het ziek werd. Als de bovenbouw eenmaal ziek was kon deze worden ‘geruimd"

dan lijkt het mij moeilijk te ontkennen dat er cultuurmarxisten zijn, of zij zich daarvan nu bewust zijn of niet. Een daarvan is zelfs op Buitenhof gekomen, Gloria Wekker als ik het me niet vergis.

Het is jammer dat Thomas hier niet op is ingegaan. Als Thomas wat minder achterover had geleund in de wetenschap dat het overwegend linkse p-c publiek van Buitenhof wel partij zou kiezen tegen deze warrige en onhandig formulerende Lukassen hadden we als kijkers misschien een interessant debat gehad over de inhoud, aangevuld met voorbeelden zoals Sid die gaf van die poster in een van de gebouwen van de Universiteit Utrecht. Dan hadden we misschien kunnen concluderen dat de angst dat de Westerse cultuur en waarden zoals gezag en hiërarchie en het traditionele gezin worden weggevaagd overdreven is, of juist het tegenovergestelde. We zullen het nooit weten.

Jullie denken misschien dat na dit alles voor mij Sid de winnaar van dit debat is. Geen sprake van. Daarvoor was ook zijn verhaal iets te warrig en hij was niet hoffelijk, zeg maar gerust onbeschoft, naar zijn opponent.
pi_173588893
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:41 schreef AmaninFull het volgende:
Ik heb net naar Buitenhof gekeken van afgelopen zondag, wat een (wan)vertoning. Ik voelde het al meteen misgaan toen Sid z'n boek ging pluggen, wat hij overigens van mij zeer zeker mocht doen (ik snap dat Witteman volgens een protocol handelde, maar dan is er wellicht iets mis met dat protocol). Ik lees hier veel mensen die Thomas de "winnaar" van het debat vonden. Dat is misschien wel zo qua ethos, maar niet voor wat het overige betreft en al helemaal niet de inhoud. En dat terwijl ik Thomas als redacteur van de Groene Amsterdammer hoog heb zitten en van die Sid nog nooit had gehoord.

Laten we het een en ander overlopen. Thomas stelde dat er weinig tot geen zelfverklaarde cultuurmarxisten zijn in Nederland en dat het dus een spookbeeld is waaraan geen werkelijkheid beantwoordt. Dat zijn twee claims. Claim één doet er feitelijk niet toe. Iemand hoeft niet de term "vegetariër" te kennen, laat staan zich ermee te identificeren om er één te zijn, d.w.z. als ie geen vlees eet. Verder hoeft er ook niet per se een naar buiten toe duidelijke saamhorigheid te zijn om van een stroming of -isme te kunnen spreken, anders was er ook geen individualisme. De tweede claim dan. Hoewel "cultuurmarxisme" natuurlijk een (negatief) beladen begrip is dat door rechts is uitgevonden, zeg maar "geframet", betekent dat niet dat het daarom leeg is en niet naar iets verwijst. Het woord "stoephoer" is ook beladen, maar het verwijst wel altijd naar een vrouw die zich op een bepaalde manier gedraagt. Als je dan de definitie volgt die Sid geeft in de uitzending "het willen zuiveren van het denken en de Westerse cultuur" gekoppeld aan de definitie die je in zijn boek terugvindt (staat in wikipedia bij de entry "cultuurmarxisme"):

Met cultuurmarxisme bedoel ik dat het marxisme de culturele bovenbouw haatte omdat deze de aristocratische waarden weerspiegelde. Dat hield in: een hiërarchische verhouding tussen werkgever en werknemer, tussen ouder en kind, tussen docent en student, tussen het Westen en de rest van de wereld. Dit waardepatroon stond haaks op het marxistische gelijkheidsstreven en moest daarom worden geperverteerd zodat het ziek werd. Als de bovenbouw eenmaal ziek was kon deze worden ‘geruimd"

dan lijkt het mij moeilijk te ontkennen dat er cultuurmarxisten zijn, of zij zich daarvan nu bewust zijn of niet. Een daarvan is zelfs op Buitenhof gekomen, Gloria Wekker als ik het me niet vergis.

Het is jammer dat Thomas hier niet op is ingegaan. Als Thomas wat minder achterover had geleund in de wetenschap dat het overwegend linkse p-c publiek van Buitenhof wel partij zou kiezen tegen deze warrige en onhandig formulerende Lukassen hadden we als kijkers misschien een interessant debat gehad over de inhoud, aangevuld met voorbeelden zoals Sid die gaf van die poster in een van de gebouwen van de Universiteit Utrecht. Dan hadden we misschien kunnen concluderen dat de angst dat de Westerse cultuur en waarden zoals gezag en hiërarchie en het traditionele gezin worden weggevaagd overdreven is, of juist het tegenovergestelde. We zullen het nooit weten.

Jullie denken misschien dat na dit alles voor mij Sid de winnaar van dit debat is. Geen sprake van. Daarvoor was ook zijn verhaal iets te warrig en hij was niet hoffelijk, zeg maar gerust onbeschoft, naar zijn opponent.
Ja, voor wat claim 1 betreft: eens an sich. Zullen weinig mensen echt bestrijden dat "neoliberalisme" bestaat, edoch er is geen neoliberalistische partij, een neoliberale ideologie of een neoliberaal complot. Maar zelfs een eminent historicus als Maarten van Rossem heeft het wel over het neoliberalisme.
Voor wat claim 2 betreft: dat ligt wat moeilijker. In dat boek Avondland en Identiteit probeert hij aan te tonen dat die term wel degelijk door de Frankfurter Schule gebruikt is, alleen die term sloeg niet aan en is toen geruisloos weer verdwenen om in 1998 opgepakt te worden door een paleoconservatieve/religieus rechtse auteur, om daar dan een soort complottheorie van te smeden. Punt is natuurlijk dat die term zwaar bezwangerd is geworden daardoor en je ziet nu ook op twitter dat iedereen die term inmiddels gebruikt voor alles wat hem of haar niet aanstaat, en meestal gaat dat over links en islam.

Verder noemt Sid Lukkassen zichzelf niet conservatief per se en hangt ook niet het christendom of zoals Terry het cultuur-christendom aan.

Hier een ander interview, waarin iets meer duidelijk wordt.

Verder is het wel een omgevallen boekenkast natuurlijk. Dat heeft zijn charme natuurlijk wel, echter niet bij iedereen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 04-09-2017 20:51:45 ]
I´m back.
pi_173589151
quote:
10s.gif Op zondag 3 september 2017 14:23 schreef Terecht het volgende:
Heerlijke tv vandaag met Sidje Lukassen.

Ik kreeg sterk de indruk dat hij naast een godse zolderkamerautist ook een autodidact is:

1. Warrig verhaal dat van de hak op de tak springt
Gevalletje klok-klepel. Ergens heeft hij wel allerlei boekjes en theorieën gelezen, of waarschijnlijker heeft hij her en der iets over die boeken en theorieën gelezen, maar hij heeft niet de academische vorming waardoor hij verbanden legt waar ze er niet zijn en mist de verbanden die er zijn in de juiste context te zetten.

2. Obscure termen hanteren
Hij lijkt niet bekend te zijn met het academische idioom op dit gebied, dus verzint en neemt hij terminologie over van obscure bronnen. Veel termen die hij gebruikt zijn samengestelde termen (cultuur-marxisme, traditionele cultuur, burgerlijk nationale cultuur, etc) die niet of nauwelijks goed gedefinieerd zijn, maar dat ziet Lukassen als autodidact niet.

3. Drang om zoveel mogelijk moeilijke woorden te gebruiken
Je geleerder willen voordoen dan je bent.

4. Constant het werk van andere filosofen aanhalen
Kijk eens wie ik allemaal ken! Kijk mij eens geleerd zijn!
Volgens mij heeft-ie eerst Havo gedaan, vervolgens een lerarenopleiding geschiedenis en daarna master 'geschiedenis en filosofie' om vervolgens in april dit jaar te promoveren op een proefschrift over Democratie en media. Dus nauwelijks een autodidact te noemen. Dat-ie lijkt op een autodidact heeft wrs te maken met het feit dat-ie niet met vrij bekende, middle of the road-achtige theorieën aan komt dragen wrs dan? Het is in mijn optiek niet zo zeer wetenschap wat hij bedrijft. Meer filosofie-achtig. Net als Anton Constandse, zeg maar, in het verleden.
Zonde dat-ie door veel mensen met een luttel steekwoordje wordt afgeserveerd eigenlijk.
I´m back.
  maandag 4 september 2017 @ 21:05:51 #118
104871 remlof
Europees federalist
pi_173589314
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 20:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft-ie eerst Havo gedaan, vervolgens een lerarenopleiding geschiedenis en daarna master 'geschiedenis en filosofie' om vervolgens in april dit jaar te promoveren op een proefschrift over Democratie en media. Dus nauwelijks een autodidact te noemen. Dat-ie lijkt op een autodidact heeft wrs te maken met het feit dat-ie niet met vrij bekende, middle of the road-achtige theorieën aan komt dragen wrs dan? Het is in mijn optiek niet zo zeer wetenschap wat hij bedrijft. Meer filosofie-achtig. Net als Anton Constandse, zeg maar, in het verleden.
Zonde dat-ie door veel mensen met een luttel steekwoordje wordt afgeserveerd eigenlijk.
Dat ligt meer aan z'n aan nazisme grenzende denkbeelden dan aan z'n gedrag natuurlijk.
pi_173589571
quote:
7s.gif Op maandag 4 september 2017 21:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat ligt meer aan z'n aan nazisme grenzende denkbeelden dan aan z'n gedrag natuurlijk.
Valt wel mee, ik krijg niet de indruk dat het een nazi is.
Ik denk dat de term nazi behoorlijk gebagatelliseerd wordt, sommige mensen moeten toch weer even teruggaan in de geschiedenis, denk ik, om te kijken wat die term ook weer precies inhield, alvorens iemand ervan te betichten imho.
I´m back.
pi_173589644
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 20:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft-ie eerst Havo gedaan, vervolgens een lerarenopleiding geschiedenis en daarna master 'geschiedenis en filosofie' om vervolgens in april dit jaar te promoveren op een proefschrift over Democratie en media. Dus nauwelijks een autodidact te noemen. Dat-ie lijkt op een autodidact heeft wrs te maken met het feit dat-ie niet met vrij bekende, middle of the road-achtige theorieën aan komt dragen wrs dan? Het is in mijn optiek niet zo zeer wetenschap wat hij bedrijft. Meer filosofie-achtig. Net als Anton Constandse, zeg maar, in het verleden.
Zonde dat-ie door veel mensen met een luttel steekwoordje wordt afgeserveerd eigenlijk.
Die Paul Cliteur is wel lekker bezig met mensen laten promoveren :D
pi_173589744
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 21:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Die Paul Cliteur is wel lekker bezig met mensen laten promoveren :D
Volgens mij is hij gepromoveerd aan de Radboud universiteit (Nijmegen dus), daar waar Cliteur in Leiden zit en trouwens jurist is, geen filosoof.
Machteld Zee, ca. 2 jaar geleden, die promoveerde op sharia rechtbanken in de UK, was wel promovendus bij Cliteur btw.
I´m back.
  maandag 4 september 2017 @ 21:31:54 #122
104871 remlof
Europees federalist
pi_173589845
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 21:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Valt wel mee, ik krijg niet de indruk dat het een nazi is.
Ik denk dat de term nazi behoorlijk gebagatelliseerd wordt, sommige mensen moeten toch weer even teruggaan in de geschiedenis, denk ik, om te kijken wat die term ook weer precies inhield, alvorens iemand ervan te betichten imho.

Als je boeken schrijft met 'avondland' in de titel en extreemrechtse standpunten hebt moet je niet raar opkijken al je zo genoemd wordt. En dat is dan niet geheel onterecht.
pi_173590004
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 21:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij is hij gepromoveerd aan de Radboud universiteit (Nijmegen dus), daar waar Cliteur in Leiden zit en trouwens jurist is, geen filosoof.
Machteld Zee, ca. 2 jaar geleden, die promoveerde op sharia rechtbanken in de UK, was wel promovendus bij Cliteur btw.
Ah, ik kan als ik op Scholar naar hem zoek alleen een publicatie van Cliteur vinden, vandaar. Maar promoveren gaat anders in dat veld zeker, artikels in peer-reviewed tijdschriften geen vereiste?
pi_173590375
quote:
7s.gif Op maandag 4 september 2017 21:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Als je boeken schrijft met 'avondland' in de titel en extreemrechtse standpunten hebt moet je niet raar opkijken al je zo genoemd wordt. En dat is dan niet geheel onterecht.
Met Avondland in de titel verwijs je naar Otto Spengler en die was een beetje een cultuurpessimist geworden door WO1. Dat kun je nauwelijks als proto-nazistisch zien, iedereen was er pessimistisch door geworden, sterker nog de nazi's namen hem dat pessimisme zeer kwalijk. Hij stierf in 1936.
Verder zie ik niets wat ik direct kan vergelijken met nazi's in het oeuvre van Sid Lukkassen. En als je het niet met hem eens bent, dan moet je hem gewoon op argumenten bestrijden en hem niet als kip zonder kop uitmaken voor nazi. En nogmaals iemand met nazi vergelijken dan moet je wmb met heel goede argumenten komen, wat de nazi's deden is niet niets namelijk, maar dat schijnen mensen wel eens te zijn vergeten lijkt het.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 04-09-2017 22:17:49 ]
I´m back.
pi_173590462
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 21:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ah, ik kan als ik op Scholar naar hem zoek alleen een publicatie van Cliteur vinden, vandaar. Maar promoveren gaat anders in dat veld zeker, artikels in peer-reviewed tijdschriften geen vereiste?
Ja, kijk maar op youtube staat een filmpje over zijn promotie van de Radboud Uni. Dus ja, linkse uni hè.
Over peer review volgens mij alleen als je wetenschappelijke artikelen gaat publiceren in vaktijdschriften. Als je promoveert zul je het moeten doen met je promoters, denk ik. Die meestal hoogleraar zijn. Als het goed is, is dat dichtgetimmerd.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 september 2017 @ 12:17:37 #126
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173690737
Ger Koopmans :')!
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173690838
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 12:17 schreef borisz het volgende:
Ger Koopmans :')!
Afgezant Limburg.
pi_173691219
Oeh, mensen 15 jaar opsluiten voor corruptie. Geen halve maatregelen.
pi_173697864
JoostNiemoller twitterde op zondag 10-09-2017 om 12:32:31 'Theologe des vaderlands' die hakt op het christendom ('gewelddadig') en moslims zielig vindt. Hoe lang nog deze gekte #buitenhof reageer retweet
WimvandeCamp twitterde op zondag 10-09-2017 om 12:31:53 Theoloog des Vaderlands Janneke Stegeman schuift @cdavandaag, @sybrandbuma en @GerKoopmans wel erg veel in de schoenen, de hele geschiedenis reageer retweet
pi_173825827
Hans Wiegel ;( Dan is het wel armoe troef als je als redactie van Buitenhof deze man anno 2017 nog uitnodigt
  zondag 17 september 2017 @ 12:15:51 #131
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_173825879
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 18:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
JoostNiemoller twitterde op zondag 10-09-2017 om 12:32:31 'Theologe des vaderlands' die hakt op het christendom ('gewelddadig') en moslims zielig vindt. Hoe lang nog deze gekte #buitenhof reageer retweet
WimvandeCamp twitterde op zondag 10-09-2017 om 12:31:53 Theoloog des Vaderlands Janneke Stegeman schuift @cdavandaag, @sybrandbuma en @GerKoopmans wel erg veel in de schoenen, de hele geschiedenis reageer retweet
Kunnen we dit topic niet vervuilen met meuk van die idioot Niemöller? Dank.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 17 september 2017 @ 12:36:14 #132
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173826292
quote:
2s.gif Op zondag 17 september 2017 12:13 schreef Evertjan het volgende:
Hans Wiegel ;( Dan is het wel armoe troef als je als redactie van Buitenhof deze man anno 2017 nog uitnodigt
klopt

wat een mastodont die er absoluut niet toe mag doen


Blamage voor Buitenhof
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 1 oktober 2017 @ 12:28:34 #133
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_174111185
Halsema heeft weer een boekje geschreven.
  zondag 15 oktober 2017 @ 21:46:46 #134
104871 remlof
Europees federalist
pi_174440015
Was Jesse Klaver vandaag in Buitenhof niet interessant?

Ik moet het nog terugkijken.
pi_174729073
Vandaag:

Cees Nooteboom over de crisis in Spanje
Het conflict tussen Spanje en Catalonië is als twee treinen die in vliegende vaart op elkaar afkomen. In Buitenhof: Cees Nooteboom, een van onze meest vooraanstaande romanciers. Hij kent Spanje als geen ander. Een groot deel van het jaar woont hij op het eiland Menorca, dat een belangrijke rol speelt in onder meer de verhalenbundel 's Nachts komen de vossen en zijn recente dichtbundel Monniksoog. Ook De omweg naar Santiago, een van zijn belangrijkste reisboeken, verhaalt over Spanje en de vele reizen die Nooteboom er met zijn vrouw maakte. Hij leest Catalaanse kranten, kijkt naar Catalaanse televisie en heeft er vele vrienden. Nooteboom noemt Spanje ook wel zijn tweede vaderland. Hoe kijkt hij naar het conflict met Catalonië en naar de rol van de Europese Unie?

Een politieke column van Volkskrant-columnist Sheila Sitalsing.

Kate Raworth: de nieuwe Keynes
Ze is de rijzende ster onder economen: Kate Raworth. Met haar bestseller Doughnut Economics: Seven ways to think like a 21st-century economist werpt de Oxford-onderzoeker een radicaal nieuwe blik op starre dogma’s. Onze verslaving aan economische groei, de blinde vlek voor het milieu en het heilige geloof in een efficiënte markt: Raworth schopt de heilige huisjes één voor een onderuit. Maar wat moet dán de toekomst zijn van onze economie?

Schuim & As met Ann Demeester, directeur van het Frans Hals Museum.

Presentatie: Pieter Jan Hagens

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2017 08:59:00 ]
pi_174729697
Waarom een schrijver uitnodigen om ergens over te praten waar hij geen verstand van heeft, enkel omdat hij lokale kranten leest? Zo ken ik ook nog wel wat Fokkers die de Telegraaf lezen en het RTL-nieuws kijken, maar wie ik op basis daarvan niet zou toevertrouwen om het Nederlandse regeerakkoord eens even op de televisie te analyseren.
pi_174729785
Waarom überhaupt een econoom uitnodigen. Kan je net zo goed Astro-tv opzetten.
pi_174729863
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 09:51 schreef Kaas- het volgende:
Waarom een schrijver uitnodigen om ergens over te praten waar hij geen verstand van heeft, enkel omdat hij lokale kranten leest? Zo ken ik ook nog wel wat Fokkers die de Telegraaf lezen en het RTL-nieuws kijken, maar wie ik op basis daarvan niet zou toevertrouwen om het Nederlandse regeerakkoord eens even op de televisie te analyseren.
😂
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_174732291
Het staat op, maar heb nog geen woord gehoord.
pi_174772949
Ik dacht probeer weer eens Buitenhof. Weer een uur van mijn leven wat ik nooit terug krijg. ;( Die laatste gast was echt knettergek en die interviewer ging er nog in mee ook. :D En dat programma moet nou het toppunt van Nederlandse journalistiek voorstellen. :')
pi_174774387
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 04:41 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik dacht probeer weer eens Buitenhof. Weer een uur van mijn leven wat ik nooit terug krijg. ;( Die laatste gast was echt knettergek en die interviewer ging er nog in mee ook. :D En dat programma moet nou het toppunt van Nederlandse journalistiek voorstellen. :')
Die laatste uitzending was totaal niet boeiend inderdaad. Maar vaak is het wel veel interessanter.
pi_174776124
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 04:41 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik dacht probeer weer eens Buitenhof. Weer een uur van mijn leven wat ik nooit terug krijg. ;( Die laatste gast was echt knettergek en die interviewer ging er nog in mee ook. :D En dat programma moet nou het toppunt van Nederlandse journalistiek voorstellen. :')
Tjah, ze is gewoon aant filosoferen over hoe de wereld werkt en ze wilt gewoon dat die anders gaat werken, niks mis mee.

We zijn GDP geil en we geven te weinig waarde aan duurzaamheid en hoe alles verdeelt wordt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174897499
Buitenhof. :') Is er nog iemand die daar intrapt? Ze kunnen het beter gewoon Binnenhof noemen: Een stukje PR van de staatsomroep voor de staat.
pi_174897510
Ik kon wel 100 kritische reacties bedenken op dat gezever van Dijsselbloem maar hoorde er geen een van dat propagandajournalistje van Buitenhof.
pi_174897515
Zelfs toen Dijsselbloem binnen 1 minuut zichzelf tegensprak pakte dat propagandajounalistje hem niet aan. :')
pi_175015257
Leo Lucassen versus Geerten Waling beloofd een interessant debat te worden.
pi_175015468
Interessant verhaal van Weekers ook al wel.
  zondag 12 november 2017 @ 12:22:08 #148
104871 remlof
Europees federalist
pi_175015603
“Voor de Engelsen begint de Brexit steeds meer te lijken op het wakker worden met een kater”.
pi_175016092
Een type als Vermeend missen we nu ook wel in de politiek.
pi_175016374
quote:
2s.gif Op zondag 12 november 2017 12:02 schreef Ribbenburg het volgende:
Leo Lucassen versus Geerten Waling beloofd een interessant debat te worden.
Nog niet echt. Waling houdt een verhaaltje wat we uit die hoek al langer kennen. Je mag alles benoemen maar als je dat over een bepaalde hoek doet is het heel naar en gemeen.
pi_175016540
Leo moet zich er nu ook aan houden natuurlijk, want dankzij hoogleraren zoals hij denken sommige mensen weer dat het fascisme in opkomst is en dat ze verzet moeten plegen hiertegen.
I´m back.
pi_175016744
quote:
2s.gif Op zondag 12 november 2017 13:01 schreef Ryan3 het volgende:
Leo moet zich er nu ook aan houden natuurlijk, want dankzij hoogleraren zoals hij denken sommige mensen weer dat het fascisme in opkomst is en dat ze verzet moeten plegen hiertegen.
Heb het programma vandaag moeten missen, maar klinkt alsof die man verstandige dingen heeft gezegd.
pi_175016879
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 13:08 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Heb het programma vandaag moeten missen, maar klinkt alsof die man verstandige dingen heeft gezegd.
Klopt eigenlijk wel.
pi_175016906
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 13:08 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Heb het programma vandaag moeten missen, maar klinkt alsof die man verstandige dingen heeft gezegd.
Hij geeft toe dat-ie een bepaalde tweet van hem, die voor nogal wat ophef zorgde van de week, niet op die manier had moeten maken. Ook geeft hij toe dat een 1-op-1 overeenkomst tussen situatie joden in interbellum en situatie moslims nu niet juist is in feite. Daarnaast geeft-ie eigenlijk ook wel toe dat PVV en andere partijen niet overeenkomen met fascisme.
Eigenlijk werd hem de mantel uitgeveegd door de jonge vakbroeder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 12-11-2017 13:19:55 ]
I´m back.
pi_175017057
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 13:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij geeft toe dat-ie een bepaalde tweet van hem, die voor nogal wat ophef zorgde van de week, niet op die manier had moeten maken. Ook geeft hij toe dat een 1-op-1 overeenkomst tussen situatie joden in interbellum en situatie moslims nu niet juist is in feite. Daarnaast geeft-ie eigenlijk ook wel toe dat PVV en andere partijen niet overeenkomen met fascisme.
Eigenlijk werd hem de mantel uitgeveegd door de jonge vakbroeder.
Boeiende interpretatie wel.
pi_175017338
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 13:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij geeft toe dat-ie een bepaalde tweet van hem, die voor nogal wat ophef zorgde van de week, niet op die manier had moeten maken. Ook geeft hij toe dat een 1-op-1 overeenkomst tussen situatie joden in interbellum en situatie moslims nu niet juist is in feite. Daarnaast geeft-ie eigenlijk ook wel toe dat PVV en andere partijen niet overeenkomen met fascisme.
Eigenlijk werd hem de mantel uitgeveegd door de jonge vakbroeder.
Heb het programma niet gezien. Maar een samenvatting van jou vertrouw ik per definitie niet eigenlijk.
pi_175017494
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 13:33 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Heb het programma niet gezien. Maar een samenvatting van jou vertrouw ik per definitie niet eigenlijk.
Het is een vrij creatieve interpretatie inderdaad.
pi_175017506
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 13:33 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Heb het programma niet gezien. Maar een samenvatting van jou vertrouw ik per definitie niet eigenlijk.
Waarom niet?
I´m back.
pi_175017540
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 13:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is een vrij creatieve interpretatie inderdaad.
Ik heb hem toch twee keer letterlijk horen toegeven dat-ie fout zat en uit de rest van zijn verhaal werd ook wel duidelijk dat zo'n tweet nooit onder het kopje wetenschap kan worden gevat. Hoogstens polemiek, maar dat ontslaat je niet van een zekere verantwoordelijkheid. En de rest.
Ik weet niet waar jij naar gekeken hebt.

Zijn wel meer vergelijkingen, zoals met de 17de eeuw icm migratie, waarbij hij de plank misslaat trouwens, maar dit terzijde. Ook niet besproken in buitenhof uiteraard.
I´m back.
pi_175025604
quote:
10s.gif Op zondag 12 november 2017 12:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nog niet echt. Waling houdt een verhaaltje wat we uit die hoek al langer kennen. Je mag alles benoemen maar als je dat over een bepaalde hoek doet is het heel naar en gemeen.
Geerten Waling deed een Pimwin:
quote:
De Pimwin, tijdens een discussie over Domrechts komt er altijd een moment, namelijk al voordat je je eerste zin uitgesproken hebt, dat een schuimbekkende ‘islamcriticus’ je met overslaande stem verwijt de moord op Pim Fortuyn nog een keer over te willen doen. Vroeger bleef dat vooral beperkt tot domrechtse margeblogs en beroepsreaguurders, maar nu domineert de Pimwin ook de kwaliteitsmedia. Een paar weken geleden werd activiste Anne Fleur Dekker door twee boze mannen in Pauw de oren gewassen omdat ze Thierry Baudet op taart wil trakteren WANT PIM!1!! JIJ HEBT GEEN HISTORISCH BESEF!!1! en gisteren flipte columnist Ephimenco in Trouw over Joop.nl, waar ook nog weleens een kritisch stukje over Baudet wordt gepubliceerd: ‘Kennelijk heeft men bij de geradicaliseerde Vara-site niets van het Fortuyn-drama geleerd’.
bron
pi_175026029
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 18:39 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Geerten Waling deed een Pimwin:

[..]

bron
Haha, dat klopt wel aardig. Zag ook ergens anders een hele jonge FvD'er in een krant zoiets doen. Die begon op hoge poten over dat incident uit zijn jeugd tussen tussen Fortuyn en Van Dam terwijl hij toen nog niets eens geboren was :P
pi_175313575
Interessante programmering vandaag?
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 12:43:08 #163
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_175467653
Femke _O_
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 3 december 2017 @ 12:43:17 #164
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_175467656
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 10:52 schreef Kaas- het volgende:
Interessante programmering vandaag?
Femke met haar toontje van; ik leg het wel uit
  zondag 3 december 2017 @ 13:25:22 #165
104871 remlof
Europees federalist
pi_175468623
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 12:43 schreef xzaz het volgende:

[..]

Femke met haar toontje van; ik leg het wel uit
Ah, dat gaan we even terugkijken.
pi_175470564
Derksen_Gelul twitterde op zondag 03-12-2017 om 13:03:33 #Buitenhof samengevat;Onze schuld, onze grote schuld, .....Het is allemaal de schuld van de blanken, de zelfhaat moet echt ondraaglijk zijn!! https://t.co/sm6ZhdY1Bg reageer retweet


[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2017 14:57:50 ]
pi_175471145
Anonieme twitteraars. :')
  zondag 3 december 2017 @ 18:02:41 #168
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175474032
Ik snap niet helemaal waarom er geen enkele historicus aan tafel zat om over geschiedschrijving te praten.
pi_175474266
quote:
15s.gif Op zondag 3 december 2017 18:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik snap niet helemaal waarom er geen enkele historicus aan tafel zat om over geschiedschrijving te praten.
dit dus heb de TV dan ook maar op een andere zender gezet na 5 min
pi_175474284
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 12:43 schreef borisz het volgende:
Femke _O_
:')
pi_175474314
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:25 schreef Kaas- het volgende:
Anonieme twitteraars. :')
Dergelijke zure typjes doen het natuurlijk wel erg goed bij die Arthur.
pi_175502086
Wat heeft die Willem Schinkel gepresteerd dat ze hem steeds weer uitnodigen? Wat een kwal van een vent.
Is in zijn vorige leven vast een slavenhandelaar geweest, zo'n karakter heeft ie wel. Ruchsichloos de zweep erover.
pi_175506760
Misschien is het logischer dit draadje onder 'TV' bij te brengen?
pi_175617130
Timmermans vandaag
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 10 december 2017 @ 12:04:34 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_175617176
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 12:00 schreef vipergts het volgende:
Timmermans vandaag
Nice _O_
pi_175618737
Timmermans deed het goed.
Hilarisch was het anti-Trump intermezzo dat in het water viel.
pi_175625911
Het was wel netjes geweest als Tom-Jan erbij had gezegd in het item over Trump, dat de rechter die beschuldigd is van misbruik van twee minderjarigen, ontkent.
Itt tot meneer Clinton waar ik Buitenhof nooit van heb horen reppen, die een vrouw verkracht heeft, twee keer achter elkaar en ook nog heeft verwond, in een vliegtuig vloog waar minderjarigen aan boord waren om seks mee te hebben en die vele vrouwen heeft aangerand en geintimideerd.
pi_175626070
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 17:44 schreef Loekie1 het volgende:
Het was wel netjes geweest als Tom-Jan erbij had gezegd in het item over Trump, dat de rechter die beschuldigd is van misbruik van twee minderjarigen, ontkent.
Itt tot meneer Clinton waar ik Buitenhof nooit van heb horen reppen, die een vrouw verkracht heeft, twee keer achter elkaar en ook nog heeft verwond, in een vliegtuig vloog waar minderjarigen aan boord waren om seks mee te hebben en die vele vrouwen heeft aangerand en geintimideerd.
Naast dat Bill al vele jaren geen actief politicus meer is, is dit ook meer een BNW dan een Buitenhof dingetje.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2017 17:49:50 ]
pi_175779827
Vandaag:

Joost Eerdmans versus Tunahan Kuzu
Hoe moet het in de grote steden verder met integratie en acceptatie van migranten? In Buitenhof een debat tussen Tunahan Kuzu (DENK) en Joost Eerdmans (Leefbaar Rotterdam). Deze week kondigde DENK aan mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam. En dat tegen de achtergrond van de rumoerige presentatie van de PVV-kandidatenlijst in de Maasstad door Geert Wilders. Het ziet er naar uit dat nogal wat nieuwe partijen straks de gemeenteraad bestieren. Hoe bestuurbaar is Rotterdam, de tweede stad van Nederland, eigenlijk nog na de komende gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018?

Klimaatdebat
Als het aan minister Eric Wiebes ligt, worden kolencentrales bij wet verboden. Een grote politieke stap deze week, in het behalen van de klimaatdoelen van Parijs. Aan de idealen hangt bovendien een pittig prijskaartje: tot wel 22 miljard euro. Wie betaalt die rekening? En wat moet er concreet gebeuren om Nederland koploper te maken op het gebied van milieu? Een debat met Marjan Minnesma, directeur van Urgenda, André Faaij, hoogleraar Energiesystemen en Allard Castelein, directeur van de Rotterdamse Haven.

Schuim & As met publicist Jeroen Smit


Presentatie: Paul Witteman
Eindredactie: Corinne Hegeman
  zondag 17 december 2017 @ 12:56:58 #180
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_175781218
Klimaat :') boeien gewoon verhuizen naar een andere planeet.
pi_175781618
Ebru Umar bij Leefbaar. Zal het debat ten goede komen.
pi_175784766
Kuzu blijft een engerd.
  zondag 31 december 2017 @ 10:57:14 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176183629
Vandaag een wethouder van D66 Eindhoven in de discussie :)
  zondag 31 december 2017 @ 13:02:24 #184
198365 Morendo
The Real Deal
pi_176188098
Die VVD-lijsttrekker uit Rotterdam lijkt me wel een goede.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_176188321
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 13:02 schreef Morendo het volgende:
Die VVD-lijsttrekker uit Rotterdam lijkt me wel een goede.
De VVD-afdeling van Rotterdam denkt er anders over. Zaal liep leeg bij zijn presentatie. :P
pi_176479596
Morgen een hele aflevering Mark Rutte. :O
  zaterdag 13 januari 2018 @ 18:30:10 #187
104871 remlof
Europees federalist
pi_176479617
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 18:29 schreef Ribbenburg het volgende:
Morgen een hele aflevering Mark Rutte. :O
Aftrap van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen.
pi_176480007
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 18:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Aftrap van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Vorige week was het Sylvana Simons.
Maar die kreeg toen niet een hele uitzending en deze knaap wel. -O-
pi_176493811
Wordt weer een masterclass manoeuvreren door Rutte.
pi_176493910
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 18:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Aftrap van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Mooi kan ik overslaan
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_176495398
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 18:50 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Vorige week was het Sylvana Simons.
Maar die kreeg toen niet een hele uitzending en deze knaap wel. -O-
Rutte is ook wel ietsje belangwekkender dan nobody Simons. :P
pi_176496262
Rutte legt de schuld wb het niet oplossen van een chique schadeafhandeling bij de duur van de formatie, maar zoiets had toch ook al wel voor het begin van de formatie geregeld kunnen zijn?
pi_176497062
Rutte is weer lekker op dreef.

Vind dit format trouwens wel beter werken dan dat ze met z'n drieën Rutte interviewen zoals ook wel eens bij Buitenhof gebeurde.
  zondag 14 januari 2018 @ 13:04:59 #194
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_176497111
Iemand link naar peilingen?
pi_176497149
Ewald engelen als adviseur, dat hoorde ik er niet echt in terug :P
pi_176497424
Rutte deed het fantastisch. Zoals we eigenlijk wel van hem gewend zijn. Wat een politicus.
pi_176498063
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 13:19 schreef Kaas- het volgende:
Rutte deed het fantastisch. Zoals we eigenlijk wel van hem gewend zijn. Wat een politicus.
Inderdaad. Jammer van z'n ideeën (al hadden we zonder hem wellicht een rechtse populist aan de macht gehad hier, dus misschien moet ik de zegeningen maar tellen).
pi_176498457
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 13:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Inderdaad. Jammer van z'n ideeën (al hadden we zonder hem wellicht een rechtse populist aan de macht gehad hier, dus misschien moet ik de zegeningen maar tellen).
Rutte is nog niet zo’n verkeerde. Een pragmaticus en vrolijke relatiemanager die zonder al te veel ideologie een beetje zorgt dat er orde op zaken wordt gesteld en er geen gekke dingen gebeuren.

Zou een verademing zijn als hij Donald Tusk opvolgt als voorzitter van de Europese Raad. Wordt Europa iets Nederlandser (meer focus op handel en vrije markt).
  zondag 14 januari 2018 @ 14:31:45 #199
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176498749
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 12:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Rutte legt de schuld wb het niet oplossen van een chique schadeafhandeling bij de duur van de formatie, maar zoiets had toch ook al wel voor het begin van de formatie geregeld kunnen zijn?
De NAM trok zich er pas iets later uit terug:
http://www.dvhn.nl/gronin(...)deling-22107929.html

Kun je ook weer van alles van vinden trouwens, maar dat is in beginsel de simpele verklaring voor je vraag.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_176548757
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:31 schreef Szura het volgende:

[..]

De NAM trok zich er pas iets later uit terug:
http://www.dvhn.nl/gronin(...)deling-22107929.html

Kun je ook weer van alles van vinden trouwens, maar dat is in beginsel de simpele verklaring voor je vraag.
Maar dat deed Rutte overkomen als een beslissing die door de overheid werd genomen. Dus waarom werd die beslissing niet eerder genomen? Er moest eerst een rapport over een rapport afgewacht worden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')