Waarom heeft TS geen aangifte gedaan dan?quote:Op maandag 27 februari 2017 09:44 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Dan moet je wel van tevoren weten dat je naar een politieke propaganda voorstelling gaat in plaats van een muziek concert.
De TS is gewoon onder valse voorwendselen er naar toe gelokt. De artiest claimt een muziek optreden te doen maar combineert dit met politiek, dit is een iets waar je totaal geen rekening meehoudt wanneer je verwacht geentertained te worden.
Het is toch geen bierhal? De TS dacht naar een concert te gaan maar belande eventjes in een bierhalachtige setting waar er werd opgeroepen tot haat. Het e ige wat nog mist is een oproep tot een grote mars naar Berlijn.
Bierhallen als in vooroorlogs Duitsland...quote:Op maandag 27 februari 2017 09:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geen bierhal? Ga je überhaupt wel eens naar een rock- / metal- / punkconcert?
Oh een wat lachwekkende hyperbool dus.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:01 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Bierhallen als in vooroorlogs Duitsland...
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bierkellerputsch
Omdat maar een kleine zielige groep mensen het nodig vindt om aangifte te doen tegen onwelvalige meningen. Het gros van de mensen accepteert dat er andere meningen bestaan en een plaats mogen hebben.quote:Op maandag 27 februari 2017 09:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom heeft TS geen aangifte gedaan dan?
Kom op, politieke propaganda? Het is geen Neurenbergbijeenkomst. Het is een artiest die wat raaskalt over zijn politieke voorkeur. Verder krijg je gewoon anderhalf uur muziek.quote:Op maandag 27 februari 2017 09:44 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Dan moet je wel van tevoren weten dat je naar een politieke propaganda voorstelling gaat in plaats van een muziek concert.
De TS is gewoon onder valse voorwendselen er naar toe gelokt. De artiest claimt een muziek optreden te doen maar combineert dit met politiek, dit is een iets waar je totaal geen rekening meehoudt wanneer je verwacht geentertained te worden.
Het is toch geen bierhal? De TS dacht naar een concert te gaan maar belande eventjes in een bierhalachtige setting waar er werd opgeroepen tot haat. Het e ige wat nog mist is een oproep tot een grote mars naar Berlijn.
De frontman van die band heeft geloof ik ook ooit eens een neger of een homo aan het mes geregen. Dus ben ik er op voorbereid dat die man misschien homofobe uitspraken gaat doen. Dan ga ik niet achteraf klagen dat mijn tere oortjes beschadigd zijn door zijn uitspraken als dat inderdaad het geval blijkt.quote:Op maandag 27 februari 2017 09:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je naar een concert van Gorgoroth gaat moet je ook niet achteraf gaan janken dat je ongevraagd geconfronteerd werd met naakte mensen hangend aan kruizen of afgehakte schapenkoppen.
nee, daar gaat het meer om het scanderen van zaken als het vergassen van alle joden, maken van oerwoudgeluiden, insinuaties over de nevenactiviteiten van de moeder van de scheidsrechter, enzovoort.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:05 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Omdat maar kleine giftige groep mensen het nodig vindt op aangifte te doen tegen onwelvalige meningen. Het gros van de mensen accepteert dat er andere meningen bestaan en een plaats mogen hebben.
De TS is gewoon teleurgesteld dat hij met politiek wordt geconfronteeerd terwijl hij entertainment had mogen verwachten. Een concert is toch plaats waar je politiek verwacht?
Ik ga ook niet naar het voetballen met de verwachtingen dat tijdens de rust ik wordt opgeroepen door de voetballers tot het scanderen van "fuck Trump"
Geen politieke teksten willen horen en dan naar een punkband gaan.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:05 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Omdat maar een kleine zielige groep mensen het nodig vindt om aangifte te doen tegen onwelvalige meningen. Het gros van de mensen accepteert dat er andere meningen bestaan en een plaats mogen hebben.
De TS is gewoon teleurgesteld dat hij met politiek wordt geconfronteeerd terwijl hij entertainment had mogen verwachten.
Ik ga ook niet naar het voetballen met de verwachtingen dat tijdens de rust ik wordt opgeroepen door de voetballers tot het scanderen van "fuck Trump"
Zelf raaskalken of een monoloog houden, is wat anders dan de massa jouw politieke visie te willen laten scanderen.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:08 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Kom op, politieke propaganda? Het is geen Neurenbergbijeenkomst. Het is een artiest die wat raaskalt over zijn politieke voorkeur. Verder krijg je gewoon anderhalf uur muziek.
Die kerel is openlijk homoquote:Op maandag 27 februari 2017 10:08 schreef Mystikvm het volgende:
De frontman van die band heeft geloof ik ook ooit eens een neger of een homo aan het mes geregen. Dus ben ik er op voorbereid dat die man misschien homofobe uitspraken gaat doen.
Die ergernis mag ook. Ik erger mij ook aan dingen bij concerten. Maar dat blijft dan een ergernis. Er volgt in dit topic gelijk weer bijval van mensen die vinden "dat dat niet moet kunnen". Who cares? Uiteindelijk is een artiest ook gewoon een persoon. En toevallig eentje met een microfoon en toegang tot duizenden toehoorders. Dat mensen zich daar door laten beïnvloeden is het probleem van de mensen, niet van de artiest. Zeker niet wanneer er niets illegaals wordt verkondigd.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:12 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Zelf raaskalken of een monoloog houden, is wat anders dan de massa jouw politieke visie te willen laten scanderen.
En we hebben het hier over een band die geen politieke songteksten heeft, dus de vergelijking met politieke bands gaat niet echt op.
Het is wel een storm in een glas water maar ik begrijp de ergenis volkomen.
Mjeh dit sentiment ben ik het eigenlijk niet zo mee eens. Er zijn artiesten die hun kunst kunnen laten zijn wat het is zonder per se elk mogelijk moment aan te grijpen om bepaalde meningen af te dwingen bij hun fans.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:11 schreef Monolith het volgende:
Een concert is bij uitstek een plaats waar je politieke statements verwacht. Als je dat niet weet, dan moet je wat vaker naar een concert gaan.
Dan was het vast geen homo die hij belaagd heeftquote:
Kunst is ook wel een erg overdreven classificatie voor het gemiddelde popconcert. Je geeft iemand een podium om te zenden naar een publiek. Dan krijg je allerhande niet al te verheffende statements over vele uiteenlopende thema's, waaronder ook politiek.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mjeh dit sentiment ben ik het eigenlijk niet zo mee eens. Er zijn artiesten die hun kunst kunnen laten zijn wat het is zonder per se elk mogelijk moment aan te grijpen om bepaalde meningen af te dwingen bij hun fans.
Ik vind het prima dat een artiest er voor kiest om zijn relatief politiek-neutrale kunst vast te spijkeren aan politiek geladen statements.. dat is iemands goed recht maar ik kan me heel goed voorstellen dat het voor fans die daar niet om vragen een teleurstelling of vervelend moment is.
Zelfs met politiek geladen kunst kan ik juist ambiguiteit waarderen. Als de kunstenaar dan vervolgens elke discussie kapot trapt door je precies uit te leggen hoe je het moet interpreteren en dat mensen die anders denken nazi's zijn dan ben ik er wel klaar mee.
Exact, als TS naar Kid Rock was geweest had hij vast geen topic geopendquote:Op maandag 27 februari 2017 10:28 schreef Perrin het volgende:
Vrijheid van meningsuiting, mits je de juiste mening uit.
Ik zou me sowieso al enorm schamen als ik naar een concert van Kid Rock was geweest, laat staan daar openlijk voor uit durven komen.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Exact, als TS naar Kid Rock was geweest had hij vast geen topic geopend
Oneens.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kunst is ook wel een erg overdreven classificatie voor het gemiddelde popconcert.
Niet zomaar iemand denk ik. Misschien is dat tegenwoordig zo. Het is een vreemde situatie waarin de muziekindustrie zich nu in begeeft waarin 90% van de actieve bands poppetjes zijn die van achter de schermen worden gecontroleerd. De echte artiest is tegenwoordig de producer en die zie je alleen als persoonlijkheid, niet tijdens het concert.quote:Je geeft iemand een podium om te zenden naar een publiek.
Meh. Politieke statements lijkt een all-time favo te zijn. Maar ook dat domme gebrabbel over spirituele onzin of andere dingen tussen de nummers in heb ik zoiets van... hier kom ik niet voor.quote:Dan krijg je allerhande niet al te verheffende statements over vele uiteenlopende thema's, waaronder ook politiek.
Zou mij een raar sentiment lijken, Ian stuart is reeds in 1993 overleden waarna de band is gestopt.quote:Op zondag 26 februari 2017 19:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik denk dat er bij een concert van Skrewdriver wel een ander sentiment heerst.
Je mag het er oneens mee zijn, maar het gros van de popmuziek is nou niet echt heel diepgravend en gelaagd.quote:
Of jij of ik erop zitten te wachten is in de discussie niet zo relevant. Je weet dat je het kunt verwachten en zoals ik al eerder stelde kun je concerten gewoon mijden als je je eraan stoort. Of je schreeuwt gewoon heel hard 'SPEEELUH!', al denk ik niet dat de frontman van Therapy? dat verstaat.quote:[..]
Niet zomaar iemand denk ik. Misschien is dat tegenwoordig zo. Het is een vreemde situatie waarin de muziekindustrie zich nu in begeeft waarin 90% van de actieve bands poppetjes zijn die van achter de schermen worden gecontroleerd. De echte artiest is tegenwoordig de producer en die zie je alleen als persoonlijkheid, niet tijdens het concert.
Dat gezegd hebbende wordt een bands image natuurlijk wel gemanaged. Politieke statements horen daar blijkbaar bij. Of dat vanuit het bedrijf komt of vanuit het aandringen van de poppetjes op het podium kunnen we vaak slechts naar speculeren. Hoe dan ook is het, vind ik, ongepast (tenzij je je band als heftig politiek profileert maar dan it het in je kunst geintegreerd).
Het gaat voor mij beiden kanten op. Ik hoef namelijk ook geen politieke statements te horen waar ik het mee eens ben. We gaan tijdens een concert niet eindelijk dat politieke gezooi oplossen. Dat is letterlijk niet het podium daar voor en als toeschouwer vind ik het vervelend dat zelfs een concertje bezoeken je nog niet vrijheid geeft van dat constante politieke gif-spuien wat eigenlijk bijna elk aspect van het leven lijkt te verkankeren.
Ik kan me dus goed voorstellen dat mensen er flink klaar mee zijn.
[..]
Meh. Politieke statements lijkt een all-time favo te zijn. Maar ook dat domme gebrabbel over spirituele onzin of andere dingen tussen de nummers in heb ik zoiets van... hier kom ik niet voor.
Ik denk dat jouw definitie van kunst een beetje te hoogdrempelig is. Beatles wordt tegenwoordig ook allemaal als kunst aangemerkt. Vanaf "please please me" tot aan "within you and without you". En het is ook gewoon allemaal kunst maar laten we niet vergeten dat het lalalala muziek was in het begin. Waarmee ik niet wil zeggen dat hedendaagse artiesen hun niveau gaan onstijgen maar om een arbitraire grens te trekken voor wat wel kunst en niet kunst is op basis van welke lagen jij denkt te kunnen onderscheiden is... niet hulpvaardig voor elke discussie over kunst.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je mag het er oneens mee zijn, maar het gros van de popmuziek is nou niet echt heel diepgravend en gelaagd.
Ik denk dat het wel relevant is. Men ergert zich er aan. Zeggen dat "dingen zijn zoals ze zijn" heeft weinig waarde. Het kan best dat je gelijk hebt dat dit tegenwoordig te verwachten is maar dat houdt niet in dat men het niet mag aanstippen als probleem, toch?quote:[..]
Of jij of ik erop zitten te wachten is in de discussie niet zo relevant. Je weet dat je het kunt verwachten en zoals ik al eerder stelde kun je concerten gewoon mijden als je je eraan stoort. Of je schreeuwt gewoon heel hard 'SPEEELUH!', al denk ik niet dat de frontman van Therapy? dat verstaat.
Ik baseer me op het feit dat jij begint over gelaagdheid en ambiguïteit in betekenis. Het gemiddelde popliedje laat weinig tot de verbeelding over. Ik zit zelf niet zo te wachten op al die pseudodiepzinnigheid hoor.quote:Op maandag 27 februari 2017 10:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw definitie van kunst een beetje te hoogdrempelig is. Beatles wordt tegenwoordig ook allemaal als kunst aangemerkt. Vanaf "please please me" tot aan "within you and without you". En het is ook gewoon allemaal kunst maar laten we niet vergeten dat het lalalala muziek was in het begin. Waarmee ik niet wil zeggen dat hedendaagse artiesen hun niveau gaan onstijgen maar om een arbitraire grens te trekken voor wat wel kunst en niet kunst is op basis van welke lagen jij denkt te kunnen onderscheiden is... niet hulpvaardig voor elke discussie over kunst.
Tja, je mag je overal aan storen. Maar ik vind je dan gewoon een janksmoel. Net als janken over het feit dat Tom Araya iets kwetsends zou zeggen over homo's, dat er teveel schaarsgeklede dames op een podium zouden staan, dat Beyonce de Black Panthers zou verheerlijken, dat stand-up comedians /cabaretiers wat grappen maken die bevolkingsgroepen kwetsen, enzovoort. Boe-fucking-hoe, sneeuwvlokjes.quote:[..]
Ik denk dat het wel relevant is. Men ergert zich er aan. Zeggen dat "dingen zijn zoals ze zijn" heeft weinig waarde. Het kan best dat je gelijk hebt dat dit tegenwoordig te verwachten is maar dat houdt niet in dat men het niet mag aanstippen als probleem, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |