Je hebt het specifiek over die in Oss?quote:Op donderdag 2 maart 2017 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
tot voor kort zeker. 10-15 jaar geleden was de V&D echt wel de plek voor je kleding, (school)spullen en multimedia entertainment. Ik ging ook altijd graag naar het Prijzencircus van de V&D, want dan kon je echt goedkoop DVD's en TV series inslaan. Maar in de afgelopen 10-15 jaar is er ook nooit iets drastisch veranderd aan de look van die winkel; hetzelfde gore tapijt en dezelfde onsamenhangende indeling. Daardoor is de V&D echt kapot gegaan.
Ben er toevallig laatst geweest voor pennen (ja ik ben die sukkel die ze koopt ) maar wat een kille winkel is dat zegquote:Op donderdag 2 maart 2017 19:35 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
waarom is dit niet goed bij de Hema? Toen V&D uitviel heeft hema zelfs merk-agenda's in z'n assortiment gegooid om de klanten over te nemen.
Het was nog vroeg jaquote:
Zijn straks ook ten dode opgeschrevenquote:
Die hebben juist de toekomst. Steeds meer boekhandels buiten de grote steden veranderen inquote:Op vrijdag 3 maart 2017 07:56 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Zijn straks ook ten dode opgeschreven
Hudson's Bay denkt van wel. Die gaan het groots weer proberen in Nederland.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 07:55 schreef jajablahblah het volgende:
Algmeen hoor
Heel veel spullen van warenhuizen vind je natuurlijk bij de speciaalzaken. Waar er nog genoeg van zijn gelukkig. Het gemak van een warenhuis zit 'm in dat alles onder één dak zit. Blijkbaar is daar niet echt animo meer voor.
Ja, kom uit Oss En inderdaad.. het leek op een museum zowat inclusief de werknemersquote:Op vrijdag 3 maart 2017 05:43 schreef female81 het volgende:
[..]
Je hebt het specifiek over die in Oss?
Dat filiaal was net een jaren 90-retail-museum (net als de Udense Blokker btw, die nog identiek is aan toen ik er in 1990 voor het eerst binnen kwam - maar dan afgesleten).
En toch mis ik hem tijdens de weinige keren dat ik door dat centrum heen wandel. De enorme stoffigheid ten spijt. Wat bij de Udense Blokker vast ook zo zal zijn als de keten het loodje zou leggen.
Je merkt wel dat het wat toevoegde.
Dat was er wel, ze hadden circa 25 winstgevende winkels. Meestal de grotere filialen. Daar zal La Place ook een rol in hebben gespeeld maar V&D was een totaalconcept. Ook al moet de invloed van La Place ook niet overschat worden, totale jaarlijkse winst tussen de 1 en 4 miljoen was voor V&D ook maar een druppel op de gloeiende plaat.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 07:55 schreef jajablahblah het volgende:
Algmeen hoor
Heel veel spullen van warenhuizen vind je natuurlijk bij de speciaalzaken. Waar er nog genoeg van zijn gelukkig. Het gemak van een warenhuis zit 'm in dat alles onder één dak zit. Blijkbaar is daar niet echt animo meer voor.
Ik mis het wel en ben in Duitsland altijd wel even zoet bij hun warenhuis in Klevequote:Op vrijdag 3 maart 2017 07:55 schreef jajablahblah het volgende:
Algmeen hoor
Heel veel spullen van warenhuizen vind je natuurlijk bij de speciaalzaken. Waar er nog genoeg van zijn gelukkig. Het gemak van een warenhuis zit 'm in dat alles onder één dak zit. Blijkbaar is daar niet echt animo meer voor.
Dat zal dan wel, maar eigenlijk heeft niemand behoefte aan zulke dure collegeblokken. Anders was het er wel geweest. Wat jij zoekt kan je prima bij de kantoorhandel kopen. Of op bol.com, samen met de bosatlas.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 03:56 schreef W00fer het volgende:
[..]
Met agenda's alleen kom je er niet. Ik heb het over de complete stationary collectie. Dus hoge kwaliteits ordners, schriften, notitieblokken en niet HEMA eigen huismerk
V&D had Leitz ordners, gewoon echt merkartikelen. Schooltassen van Eastpak, Kipling de hele rimram. HEMA heeft een fractie daarvan. V&D had Legamaster, de professionele lijn van whiteboard supplies, Waterman. en nog veel meer. Allemaal weg. de Bijenkorf heeft Moleskine notitieblokken maar dat is erg overpriced.
Alles draait alleen maar om prijs. Als je een kwaliteitsartikel wilt ben je gedoemd om op internet te kopen. Laatst bij de Bijenkorf in Utrecht geweest, ze hebben daar een hoekje met spulletjes wat erg lijkt op Expo spul. Fatsoenlijke Bosatlas of een woordenboek, je laaide het bij V&D in 1 zwik in je mandje en klaar. En nee, Google maps heeft die kaarten niet.
En het ergste is nog, omdat de ketendrang alleen maar sterker wordt zit in elke gemeente straks hetzelfde. Allemaal eenheidsworst. Handig toch, zal een retailer zeggen. Ja maar je hebt dus overal net niet wat je wilt hebben.
De enige winkel waar ik nog echt met plezier verwonderd wordt is de Bijenkorf. De rest heeft niks meer waarvan ik zeg "wauw dit kende ik nog niet" wat mooi gepresenteerd. Vergeet niet dat winkel aankleding wetenschappelijk bewezen is voor een aankoopimpuls, evenals goede service en een verkoper die getraind is.
Een van de grootste panden in Eindhoven zit nu een Voordeelshop. De So-Low heten ze
Op de Markt ook nog een uitgang. Een A-locatie dus. Ik zet er geen voet binnen als het niet hoeft.
Wie weet is dat wel superleukquote:Op vrijdag 3 maart 2017 08:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hudson's Bay denkt van wel. Die gaan het groots weer proberen in Nederland.
En bij de Blokkers die al wel opgefrist zijn, vertoont het assortiment weer teveel gaten (wat bij die oldschool bruine-tapijt-winkels toch wat uitgebreider is).quote:Op vrijdag 3 maart 2017 08:40 schreef Jor_Dii het volgende:
De Udense Blokker met dat lelijke bruine tapijt binnen bestaat nu ook nog in Oss.. best een fijne winkel maar godver doe iets aan de inrichting zeg!
Het lijkt zo simpel hè jij komt overigens uit Uden? Hoe gaat het daar met het centrum? (kom er misschien 2 keer per jaar).quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:55 schreef female81 het volgende:
[..]
En bij de Blokkers die al wel opgefrist zijn, vertoont het assortiment weer teveel gaten (wat bij die oldschool bruine-tapijt-winkels toch wat uitgebreider is).
Ze snappen het daar niet helemaal. Fris de winkels op, én vul ze gewoon goed.
Kmart als onderdeel van Macy heeft erg veel problemen, hun winkelconcept is achterhaald.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:18 schreef myShizzle het volgende:
Kom deze net tegen op Reddit; een kerel die 'dying Kmarts' live verslaat
Grappig om te zien.
Z'n gangetje. Er zijn wel berichten waarin over leegstand geklaagd wordt, maar het is er nog steeds veel plezieriger winkelen dan in Oss of Veghel.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het lijkt zo simpel hè jij komt overigens uit Uden? Hoe gaat het daar met het centrum? (kom er misschien 2 keer per jaar).
Oh ik kan dat wel waarderen. Beetje extra klantvriendelijkheid en aandacht. Dat is juist wat ik mis bij de winkels.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:11 schreef female81 het volgende:
Ik las nog een bericht over Hudson's Bay --> http://www.nu.nl/economie(...)anadese-winkels.html
Blijkbaar ga je als klant bij binnenkomst en vertrek aangesproken worden.
Een van de pluspunten van V&D was wat mij betreft dat je er nagenoeg onzichtbaar doorheen kon lopen lummelen, de beveiligingscamera's daargelaten.
Ik ook wel, bij de Emte 3.0 die we hier hebben wordt je ook vriendelijk begroet door al het personeel wat je tegenkomt. Qua vriendelijkheid in de winkels kunnen de meeste Nederlanders nog een hoop leren van het buitenland.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:12 schreef Elvi het volgende:
[..]
Oh ik kan dat wel waarderen. Beetje extra klantvriendelijkheid en aandacht. Dat is juist wat ik mis bij de winkels.
Absoluut een van de redenen waarom Nederlandse winkels het zo zwaar hebben: te jong, onprofessioneel en ongeïnteresseerd personeel zorgt er ook voor dat klanten winkels gaan mijden. Als ik zie hoe ze je benaderen (of juist negeren) bij een Emté of Hema hier in het centrum, dan begrijp ik echt goed dat mensen het niet meer leuk vinden om de deur uit te gaan.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik ook wel, bij de Emte 3.0 die we hier hebben wordt je ook vriendelijk begroet door al het personeel wat je tegenkomt. Qua vriendelijkheid in de winkels kunnen de meeste Nederlanders nog een hoop leren van het buitenland.
Zie mijn ondertitelquote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:15 schreef female81 het volgende:
Tja, ik ben nou net een van die mensen die totaal geen behoefte heeft aan aandacht van het personeel. Laat me m'n gang maar gaan. Wil ik iets weten, dan vraag ik het wel.
Daarom kom ik ook maar zelden bij die joekel-van-een-winkel hier ergens in de buurt die misschien wel de beste kledingzaak van Nederland schijnt te zijn, Van Tilburg genaamd.
Dan ben je daar inderdaad aan het verkeerde adres. Ik vind het zelf ook nooit zo prettig dat er direct iemand bij je staat als je daar een stap binnenzet. Aan de andere kant is het wel een zaak die fameus is om zijn ultra nette service.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:15 schreef female81 het volgende:
Tja, ik ben nou net een van die mensen die totaal geen behoefte heeft aan aandacht van het personeel. Laat me m'n gang maar gaan. Wil ik iets weten, dan vraag ik het wel.
Daarom kom ik ook maar zelden bij die joekel-van-een-winkel hier ergens in de buurt die misschien wel de beste kledingzaak van Nederland schijnt te zijn, Van Tilburg genaamd.
Precies, je *WEET* dat het gespeeld is omdat die harder afhankelijk zijn van fooi... maar het werkt wel.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan heb ik liever de over-the-top vriendelijkheid van de Amerikaanse ketens.
Kan er weinig over zeggen, laatst nog geweest toevallig om wat op te halen. En de winkel hier in Den Bosch gaat verhuizen naar een, meen ik, groter pand op een betere locatie.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:09 schreef SoldMayor het volgende:
BCC gaat het ook niet lang volhouden als ik dat zo lees.
De afgelopen 5-10 jaar hebben we allemaal geroepen dat 'de grote ketens alle kleintjes opslokken' en ik denk dat de volgende trend zal zijn dat 'de grote webshops alle grote (fysieke) ketens op gaan slokken'. Ook BCC en zelfs Media Markt zie ik het gewoon niet redden. Mensen lezen steeds meer reviews van anderen om te bepalen of een product de moeite is, gaan online op zoek naar de goedkoopste aanbieder en nemen de zogenaamde service in de winkel op de koop toe.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:09 schreef SoldMayor het volgende:
BCC gaat het ook niet lang volhouden als ik dat zo lees.
Bol.com, Coolblue, Wehkamp, Amazon, Marktplaats en een enkele Chinese gigant voor al je prullaria. Wat heb je nu eigenlijk nog meer nodig voor 80-90% van je aankopen?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:20 schreef Ceased2Be het volgende:
Coolblue gaat het distributiecentrum in Tilburg uitbreiden met 37.000 vierkante meter. Die doen duidelijk iets goed in ieder geval
Als dat zelfde jonge ongeïnteresseerde personeel opeens geforceerd 'hallo' gaat zeggen, wordt het er echt niet beter op. Integendeel.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Absoluut een van de redenen waarom Nederlandse winkels het zo zwaar hebben: te jong, onprofessioneel en ongeïnteresseerd personeel zorgt er ook voor dat klanten winkels gaan mijden.
Met training en juiste coaching is er zeker wel een bepaalde spontaniteit in te rammen. Maar goed dat is een heel andere discussie, want dat zie ik echt als een generatieprobleem (en toekomstig failliet van onze samenleving).quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als dat zelfde jonge ongeïnteresseerde personeel opeens geforceerd 'hallo' gaat zeggen, wordt het er echt niet beter op. Integendeel.
Maar je wil er niks extra's voor betalen..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:38 schreef djkoelkast het volgende:
Tegenwoordig krijg je zo vaak de tip om maar "op internet" te kijken als je iets wil weten, nou dan kopen we het daar ook meteen maar zeker. Ik ga naar een winkel omdat ik NU iets wil en het NU wil weten.
Vooral die 'NU iets moeten hebben' is nog wel eens problematisch, als winkel kun je niet alles op voorraad hebben en als je het tegenwoordig moet bestellen duurt het als winkel langer om het binnen te krijgen dan als de klant het zelf doet en ben je in 9 van de 10 gevallen de klant dus al kwijt.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:38 schreef djkoelkast het volgende:
Tegenwoordig krijg je zo vaak de tip om maar "op internet" te kijken als je iets wil weten, nou dan kopen we het daar ook meteen maar zeker. Ik ga naar een winkel omdat ik NU iets wil en het NU wil weten.
Wie zegt dat? Anders ga ik helemaal niet naar een winkel, als het supergoedkoop moet.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar je wil er niks extra's voor betalen..
Ik ben eens 4 dierenwinkels afgeweest voor iets voor de hond, hadden ze geen van allen, kortste levertijd: 1 week. Ja, dan bestel ik natuurlijk online, dan heb ik het morgen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:45 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Vooral die 'NU iets moeten hebben' is nog wel eens problematisch, als winkel kun je niet alles op voorraad hebben en als je het tegenwoordig moet bestellen duurt het als winkel langer om het binnen te krijgen dan als de klant het zelf doet en ben je in 9 van de 10 gevallen de klant dus al kwijt.
Dus als je een winkel in gaat wil je dat de winkelier z'n mond houdt?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:15 schreef female81 het volgende:
Tja, ik ben nou net een van die mensen die totaal geen behoefte heeft aan aandacht van het personeel. Laat me m'n gang maar gaan. Wil ik iets weten, dan vraag ik het wel.
Sommige mensen zijn bang dat ze al moeten betalen als je hallo zegt goed fatsoen heeft niet iedereen. Ik vind het fijn om begroet te worden, dat je je welkom voelt in de winkel. Dat het bij de Primark niet kan, ok dat snap ik. Maar dan nog begroet ik zelf de caissières welquote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:53 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Dus als je een winkel in gaat wil je dat de winkelier z'n mond houdt?
Dat is zo'n beetje regel nummer 1 voor retailend nederland hoor, dat je je klanten begroet.
Ik heb zelf een winkel en begroet álle klanten bij binnenkomst, en daarna bemoei ik me pas als ze overduidelijk hulp willen of daar zelf om vragen.
Ik groet ook bij vertrek. Ik zou het echt schofterig vinden om dat niet te doen.
Ik vind het echt jammer dat M&S weer weg is. In Utrecht hadden we een klein foodfiliaal waar ik regelmatig dingetjes ging halen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:42 schreef Zelfscanner het volgende:
Ik vraag me nog steeds af hoe hudson bay het wilt redden in NL.
Zie ze net als Marc & Spencer weer vertrekken. En dan heb je echt een probleem voor de panden.
dat is dan ook een zelfservice winkelquote:Op vrijdag 3 maart 2017 16:05 schreef KingRadler het volgende:
Personeel van Ikea houden gewoon hun mond en spreken je ook niet aan. Je moet zelf initiatief tonen als je iets wilt vragen.
Als het niet op het schap staat hebben we het niet.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:34 schreef Ceased2Be het volgende:
gheh, toevallig:
Klant ergert zich kapot aan ondeskundig winkelpersoneel
Consumenten ergeren zich vaak aan winkelmedewerkers. Driekwart van de klanten heeft het idee meer van sommige producten te weten dan de verkoper.
-----------------
Leuk die opmerking over woonwinkels, electronica en bouwmarkten.
Zeker in die laatste 2 branches zijn eerst de kleine ondernemers kapotgeconcurreerd omdat diezelfde consument voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten en nu gaan ze klagen dat de winkels niet de kennis hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |