abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 februari 2017 @ 16:00:06 #201
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_169047462
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 15:58 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Was er niet een SP-kamerlid die recent bevallen is? Daar hadden ze het gisteren over. Al weet ik niet waarom die niet op verlof is.
Zou best kunnen, maar normaal gesproken hebben zwangere TK-leden ook gewoon recht op zwangerschapsverlof en komt er dan een vervanger.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_169047467
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 15:54 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Precies, en het Amerikaanse systeem is zwaar kut natuurlijk, federale instanties kunnen je nog steeds de bak ingooien voor iets wat lokaal legaal is.
Ik vraag me dan af, hebben ze in Amerika geen systeem dat federaal recht boven lokaal recht gaat ofzo? :?
  dinsdag 21 februari 2017 @ 16:00:37 #203
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_169047471
Zelfs Houwers was er. En stemde zowaar anders dan de VVD.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_169047493
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 15:54 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Precies, en het Amerikaanse systeem is zwaar kut natuurlijk, federale instanties kunnen je nog steeds de bak ingooien voor iets wat lokaal legaal is.

Fransen en Duitsers komen nu ook wiet halen, het is aan FR en DE om dat of tegen te gaan of niet. dat is onze taak niet.
Maar dat doen federale instanties gelukkig niet. ;) Verder klopt het helemaal natuurlijk. Dat ze maar controleren als het zo belangrijk is.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_169047545
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:00 schreef Janneke141 het volgende:
Zelfs Houwers was er. En stemde zowaar anders dan de VVD.
Helemaal uit Winterswijk _O_?
pi_169048006
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 15:56 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Die is al voorbij gekomen, wel bij blijven, he? :P
dan maak ik deze grap

pi_169048042
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]

dan maak ik deze grap

[ afbeelding ]
_O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_169048049
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 15:31 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Waarom zou je in hemelsnaam tegen legalisering of gedoging van wiet zijn? :?
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 15:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Eigenlijk heb ik geen flauw idee.

Maar ze zijn al jaren tegen iedere verdere vorm van legalisering van (soft)drugs. Zal wel iets met law and order te maken hebben.
Wat vaak over het hoofd gezien wordt is dat Nederland gebonden is aan allerlei verdragen die legalisering onmogelijk maken. Dit is ook een belangrijk deel van waarom de VVD tegen is. Zo is legalisering in strijd met EU-wetgeving, is er gedoe met de omzetbelasting en is het in strijd met internationale verdragen als het Internationale Opiumverdrag en het Enkelvoudig Verdrag inzake verdovende middelen.

Ik zeg niet dat ik dat een goede zaak vindt, maar Nederland is aan sommige van die regels al bijna 100 jaar verbonden. Dat kun je niet zomaar uit het raam smijten en alle andere partijen lijken zich daar maar nauwelijks van bewust.

Nogmaals: dit is bedoeld ter achtergrondinformatie en niet om mijn eigen standpunt aan te geven.
pi_169048107
quote:
4s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Wat vaak over het hoofd gezien wordt is dat Nederland gebonden is aan allerlei verdragen die legalisering onmogelijk maken. Dit is ook een belangrijk deel van waarom de VVD tegen is. Zo is legalisering in strijd met EU-wetgeving, is er gedoe met de omzetbelasting en is het in strijd met internationale verdragen als het Internationale Opiumverdrag en het Enkelvoudig Verdrag inzake verdovende middelen.

Ik zeg niet dat ik dat een goede zaak vindt, maar Nederland is aan sommige van die regels al bijna 100 jaar verbonden. Dat kun je niet zomaar uit het raam smijten en alle andere partijen lijken zich daar maar nauwelijks van bewust.

Nogmaals: dit is bedoeld ter achtergrondinformatie en niet om mijn eigen standpunt aan te geven.
Hoe doet Portugal dat eigenlijk?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_169048134
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hoe doet Portugal dat eigenlijk?
Hun beleid is volgens mij officieel ook anti-drugs. Maar dan met de insteek dat drugsgebruikers geen straf verdienen maar moeten worden geholpen om af te kicken.
pi_169048152
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hoe doet Portugal dat eigenlijk?
Geen idee om eerlijk te zijn. Die hebben voor zover ik weet al die verdragen wel ondertekend, bijvoorbeeld ook het Verdrag van de Verenigde Naties tegen de sluikhandel in verdovende middelen en psychotrope stoffen (die ook wiet verbiedt).
pi_169048160
Afijn, een wettelijke gedoogconstructie slaat qua verdragsrecht toch nergens op? Ik dacht dat verdragen supra-nationaal waren en dat het internationaal gezien worst zal wezen hoe het binnenlands precies geregeld is (black box).

Als we hier een wet maken dat een politie-unit Wilders vanwege zijn Islamuitspraken moet martelen en vierendelen en dat via een gedoog-wetsconstructie regelen, dan denk ik dat het EVRM daar alsnog korte metten mee maakt. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2017 16:37:17 ]
  dinsdag 21 februari 2017 @ 16:37:34 #213
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_169048182
quote:
4s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Wat vaak over het hoofd gezien wordt is dat Nederland gebonden is aan allerlei verdragen die legalisering onmogelijk maken. Dit is ook een belangrijk deel van waarom de VVD tegen is. Zo is legalisering in strijd met EU-wetgeving, is er gedoe met de omzetbelasting en is het in strijd met internationale verdragen als het Internationale Opiumverdrag en het Enkelvoudig Verdrag inzake verdovende middelen.

Ik zeg niet dat ik dat een goede zaak vindt, maar Nederland is aan sommige van die regels al bijna 100 jaar verbonden. Dat kun je niet zomaar uit het raam smijten en alle andere partijen lijken zich daar maar nauwelijks van bewust.

Nogmaals: dit is bedoeld ter achtergrondinformatie en niet om mijn eigen standpunt aan te geven.
Nog meer redenen om uit de EU te stappen. En kijk eens naar IJsland, je kunt als land echt wel je eigen koers varen. Als je maar het left hebt om het te doen.
Feyenoord!
pi_169048198
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:36 schreef Igen het volgende:
Afijn, een wettelijke gedoogconstructie slaat qua verdragsrecht toch nergens op? Ik dacht dat verdragen supra-nationaal waren en dat het internationaal gezien worst zal wezen hoe het binnenlands precies geregeld is (black box).
De meeste verdragen bevatten een inspanningsverplichting. Nederland is dan verplicht om bijvoorbeeld de handel en het gebruik van wiet te beperken. Daar voldoe je dus niet aan met een gedoogconstructie maar dan is vaak nog de vraag of er ook een resultaatsverplichting is.

Sommige andere regels stellen expliciet dat iets feitelijk en wettelijk verboden moet worden. Die zijn moeilijker te omzeilen. En wat je zegt over het EVRM is ook correct.
pi_169048208
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:37 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nog meer redenen om uit de EU te stappen. En kijk eens naar IJsland, je kunt als land echt wel je eigen koers varen. Als je maar het left hebt om het te doen.
Het gaat lang niet alleen maar over de EU, zoals ik al zei. Er zijn ook VN-verdragen en internationale verdragen die dus tussen landen direct worden gesloten.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 16:39:17 #216
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_169048212
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:37 schreef Japie77 het volgende:
Nog meer redenen om uit de EU te stappen.
Eh, nee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 21 februari 2017 @ 16:39:41 #217
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169048218
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het gaat lang niet alleen maar over de EU, zoals ik al zei. Er zijn ook VN-verdragen en internationale verdragen die dus tussen landen direct worden gesloten.
Niet meer dan een stuk papier, natuurlijk.
pi_169048239
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

De meeste verdragen bevatten een inspanningsverplichting. Nederland is dan verplicht om bijvoorbeeld de handel en het gebruik van wiet te beperken. Daar voldoe je dus niet aan met een gedoogconstructie maar dan is vaak nog de vraag of er ook een resultaatsverplichting is.
Wie weet kun je daar dan met slimme argumentatie een mouw aan passen.

Bijv. dat legalisering inhoudt dat je beter kan toezien dat minderjarigen worden geweerd, beter kan toezien dat het THC-gehalte niet te hoog wordt, door belastingheffing beter kan ontmoedigen, etc.
pi_169048267
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Wie weet kun je daar dan met slimme argumentatie een mouw aan passen.

Bijv. dat legalisering inhoudt dat je beter kan toezien dat minderjarigen worden geweerd, beter kan toezien dat het THC-gehalte niet te hoog wordt, door belastingheffing beter kan ontmoedigen, etc.
Dat vind ik altijd een beetje een gekke, bij alcohol doet toch ook niemand moeilijk over een hoog percentage?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_169048288
quote:
4s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:30 schreef Tchock het volgende:

[..]


[..]

Wat vaak over het hoofd gezien wordt is dat Nederland gebonden is aan allerlei verdragen die legalisering onmogelijk maken. Dit is ook een belangrijk deel van waarom de VVD tegen is. Zo is legalisering in strijd met EU-wetgeving, is er gedoe met de omzetbelasting en is het in strijd met internationale verdragen als het Internationale Opiumverdrag en het Enkelvoudig Verdrag inzake verdovende middelen.

Ik zeg niet dat ik dat een goede zaak vindt, maar Nederland is aan sommige van die regels al bijna 100 jaar verbonden. Dat kun je niet zomaar uit het raam smijten en alle andere partijen lijken zich daar maar nauwelijks van bewust.

Nogmaals: dit is bedoeld ter achtergrondinformatie en niet om mijn eigen standpunt aan te geven.
Volgens mij was dit een goed argument 5 jaar geleden. Inmiddels is in bepaalde gedeeltes van de USA wiet volledig legaal. Terwijl Amerika de initiator is van een aantal verdragen.
Gedogen is ook niet in lijn met EU-beleid. Wederom kan verwezen worden naar Amerikaanse situatie waar op federaal niveau wiet illegaal is, echter in bepaalde staten niet. Dit heeft niet echt geleid tot grote onrust tussen staten, hoezo dan wel tussen Europese landen? Zeker aangezien EU minder goed geïntegreerd is.

Volgens mij kun je die regels prima aan de kant schuiven zonder grote gevolgen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_169048294
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd een beetje een gekke, bij alcohol doet toch ook niemand moeilijk over een hoog percentage?
Jawel toch, sterke drank kun je toch niet in de supermarkt kopen? De leeftijdsgrens lag er ook hoger voor.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 16:44:27 #222
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_169048301
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het gaat lang niet alleen maar over de EU, zoals ik al zei. Er zijn ook VN-verdragen en internationale verdragen die dus tussen landen direct worden gesloten.
Prima maar zo'n verdrag is maar net zoveel waard als de waarde die je eraan hecht. Je zou als land juist een enorm voorbeeld kunnen zijn door het te legaliseren. Als ze zelfs al in meerdere states in de USA zo ver zijn (War On Drugs) dan mag je toch verwachten van Nederland dat we dit nou eindelijk eens in zouden voeren.

Alleen hebben we alleen maar centrale flutregeringen gehad de laatste decennia die amper grote veranderingen hebben door gevoerd. Lafheid ten top.
Feyenoord!
  dinsdag 21 februari 2017 @ 16:45:03 #223
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_169048312
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd een beetje een gekke, bij alcohol doet toch ook niemand moeilijk over een hoog percentage?
Daar staat een percentage op, verplicht.

Hoe is dat als je wiet koopt?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 21 februari 2017 @ 16:45:41 #224
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_169048332
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Daar staat een percentage op, verplicht.

Hoe is dat als je wiet koopt?
Ja pommetje hoe is dat als je wiet koopt? (we vragen het de expert) :P
Feyenoord!
pi_169048374
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 16:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hoe doet Portugal dat eigenlijk?
Decriminalisering mag schijnbaar wel. Maargoed het is de vraag hoe serieus je (door Amerika geïnitieerde) internationale verdragen op dit terrein moet nemen. Verschillende landen en staten zijn erachter gekomen dat verbieden van wiet nergens op slaat. Die zijn ook niet tot de orde geroepen. Heeft verder geen onrust veroorzaakt in de internationale gemeenschap.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')