SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de constructeursSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?
Presentaties van de auto's:quote:Februari 20: Sauber F1, C36, Online
Februari 21: Renault Sport One, RS17, London (15.30uur NL tijd)
Februari 22: Sahara Force India, VJM10, Silverstone (15.00uur NL tijd)
Februari 23: Mercedes AMG Petronas, W08, Silverstone
Februari 24: Scuderia Ferrari, Fiorano (9.45uur NL tijd)
Februari 24: McLaren-Honda, MCL32, Woking
Februari 25: Willams-Mercedes, FW40, Waar dan ook xD
Februari 26: Red Bull Racing, RB13, Online
Februari 26: Scuderia Toro Rosso, STR12, Barcelona
Februari 26: Haas F1, VF17, Online
In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.
Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.
De Agenda
Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië* Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina
De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en misschien dat Manor er mee stopt.![]()
![]()
#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas![]()
![]()
#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen![]()
![]()
#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen![]()
![]()
#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon![]()
#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne![]()
![]()
#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll![]()
![]()
#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat![]()
![]()
#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen![]()
#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer![]()
![]()
#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein
[ Bericht 25% gewijzigd door motorbloempje op 22-02-2017 10:42:23 ]Ja doei.
Omdat ik nu in je trollactie trap en je net zo lang moet wachten als wijquote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:24 schreef Nattekat het volgende:
De OP is wel echt zwaar verkloot
Wie heeft het origineel uit het vorige deel voor me?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 | Het F1 seizoen van 2016 is ten einde, het was een seizoen van spannende, maar ook zeer saaie races, Mercedes was immers onverslaanbaar, en mocht er echt spanning zijn om P1, dan moesten beide Mercedessen wel uitvallen. Dit gebeurde ook in Barcelona, waar Max Verstappen opeens op P1 reed, en zelfs finishte als eerste. Hiermee kwam de Max hype echt op gang. Veel nieuwe kijkers, en veel nieuwe fans. De races daarna waren soms nog wel spannend, zoals bijvoorbeeld de overwinning van Ricciardo op Sepang. Verder zijn alle overwinningen gegaan naar Rosberg en Hamilton. Hopen dus dat er volgend jaar wat meer spanning in de teams, want dit jaar domineerde Mercedes te veel, waardoor het zonder hun eigenlijk een stuk spannender zou zijn. [b]De einduitslag van 2016[/b] [spoiler] 1. Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas 385 2. Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas 380 3. Daniel Ricciardo Red Bull Racing 256 4. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari 212 5. Max Verstappen Red Bull Racing 204 6. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari 186 7. Sergio Perez Sahara Force India F1 101 8. Valtteri Bottas Williams Martini Racing 85 9. Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 72 10. Fernando Alonso McLaren Honda 54 11. Felipe Massa Williams Martini Racing 53 12. Carlos Sainz Jr. Scuderia Toro Rosso 46 13. Romain Grosjean Haas F1 Team 29 14. Daniil Kvyat Scuderia Toro Rosso 25 15. Jenson Button McLaren Honda 21 16. Kevin Magnussen Renault 7 17. Felipe Nasr Sauber F1 Team 2 18. Jolyon Palmer Renault 1 19. Pascal Wehrlein Manor Racing 1 20. Stoffel Vandoorne McLaren Honda 1 21. Esteban Gutiérrez Haas F1 Team 0 22. Marcus Ericsson Sauber F1 Team 0 23. Esteban Ocon Manor Racing 0 24. Rio Haryanto Manor Racing 0 [/spoiler] [b]En de constructeurs[/b] [spoiler] 1. Mercedes AMG Petronas 765 2. Red Bull Racing 468 3. Scuderia Ferrari 398 4. Sahara Force India F1 173 5. Williams Martini Racing 138 6. McLaren Honda 76 7. Scuderia Toro Rosso 63 8. Haas F1 Team 29 9. Renault 8 10. Sauber F1 Team 2 11. Manor Racing 1 [/spoiler] Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning? [img]http://i.imgur.com/N1hRkR4.png[/img] In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten. Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG. [b]De Agenda[/b] [u]Datum Evenement Locatie[/u] 26 maart GP van Australië Melbourne 9 april GP van China Shanghai 16 april GP van Bahrein Sakhir 30 april GP van Rusland Sochi 14 mei GP van Spanje Barcelona 28 mei GP van Monaco Monte Carlo 11 juni GP van Canada Montreal 25 juni GP van Azerbeidzjan Baku 9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring 16 juli GP van Engeland Silverstone 30 juli GP van Hongarije Hungaroring 27 augustus GP van België Spa-Francorchamps 3 september GP van Italië Monza 17 september GP van Singapore Marina Bay 1 oktober GP van Maleisië Sepang 8 oktober GP van Japan Suzuka 22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas 29 oktober GP van Mexico Mexico Stad 12 november GP van Brazilië* Interlagos 26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina [b]De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en misschien dat Manor er mee stopt. [/b] [img=100,100]http://i.imgur.com/EW6xxVd.jpg[/img][img=553,100]http://i.imgur.com/iuf8Gng.png[/img] [img=200,160]http://i.imgur.com/KuP7kjP.jpg[/img][img=200,160]http://i.imgur.com/ffUv9Tl.jpg[/img] [b]#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas[/b] [img=100,100]http://i.imgur.com/ok4wvr5.jpg[/img][img=553,100]http://i.imgur.com/wIKodwr.png[/img] [img=200,160]http://i.imgur.com/AQqyDvS.jpg[/img][img=200,160]http://i.imgur.com/Q9jT0hz.jpg[/img] [b]#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen[/b] [img=100,100]http://i.imgur.com/S6Ysoby.jpg[/img][img=553,100]http://i.imgur.com/VM5jaxa.png[/img] [img=200,160]http://i.imgur.com/38sXIwf.jpg[/img][img=200,160]http://i.imgur.com/GHbpxCM.jpg[/img] [b]#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen[/b] [img=100,100]http://i.imgur.com/4JRQOza.jpg[/img][img=553,100]http://i.imgur.com/KabQHcR.png[/img] [img=200,160]http://i.imgur.com/K9faojL.jpg[/img][img=200,160]http://i.imgur.com/0LdQ4sL.jpg[/img] [b]#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon[/b] [img=100,100]http://i.imgur.com/KYdzFhi.jpg[/img][img=553,100]http://i.imgur.com/SpDybov.png[/img] [img=200,160]http://i.imgur.com/FHWV5wY.jpg[/img][img=200,160]http://i.imgur.com/w8m1NjQ.jpg[/img] [b]#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne[/b] [img=100,100]http://i.imgur.com/IP5bEnr.jpg[/img][img=553,100]http://i.imgur.com/3Vi7pqx.png[/img] [img=200,160]http://i.imgur.com/01CFc5R.jpg[/img][img=200,160]http://i.imgur.com/ofzm2FJ.jpg[/img] [b]#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll[/b] [img=100,100]http://i.imgur.com/0pagZ0m.jpg[/img][img=553,100]http://i.imgur.com/dG42Dws.png[/img] [img=200,160]http://i.imgur.com/cg8QyCS.jpg[/img][img=200,160]http://i.imgur.com/NDEmsaT.jpg[/img] [b]#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat[/b] [img=100,101]http://i.imgur.com/AsrQ42e.png[/img][img=553,100]http://i.imgur.com/5JCuLDe.png[/img] [img=200,160]http://i.imgur.com/6davqKX.jpg[/img][img=200,160]http://i.imgur.com/17qiuIb.jpg[/img] [b]#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen[/b] [img=100,100]http://i.imgur.com/S766gZ0.jpg[/img][img=553,100]http://i.imgur.com/FOwcvH9.png[/img] [img=200,160]http://i.imgur.com/foGIgVO.jpg[/img][img=200,160]http://i.imgur.com/P5cQrsI.jpg[/img] [b]#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer[/b] [img=100,100]http://i.imgur.com/Lcjol3b.jpg[/img][img=553,100]http://i.imgur.com/OL2W9Bo.png[/img] [img=200,160]http://i.imgur.com/shPBKsN.jpg[/img][img=200,160]http://i.imgur.com/uZ6Z9x9.jpg[/img] [b]#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein[/b] [img=100,100]http://i.imgur.com/sf75GGJ.jpg[/img][img=553,100]http://i.imgur.com/kK7HYWd.png[/img] [img=200,160]http://i.imgur.com/IayOuS0.png[/img][img=200,160]http://i.imgur.com/IayOuS0.png[/img] [b]X en X[/b] |
Jankerd. Je had al tijden gewoon even naar een eerder deel kunnen gaan. Maar hij is al aangepastquote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:24 schreef Nattekat het volgende:
De OP is wel echt zwaar verkloot
Wie heeft het origineel uit het vorige deel voor me?
Tuulkquote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:30 schreef motorbloempje het volgende:
Willen we de eauteaus er ook nog bij van de teams?
Ik had er één uit de OP van twee delen geleden geplukt, maar die was niet up-to-date. De OP uit de vorige was een aangepaste quote en ook niet bruikbaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jankerd. Je had al tijden gewoon even naar een eerder deel kunnen gaan. Maar hij is al aangepast
Dat krijg je als modjes niet meteen de OP aanpassen als er een nieuwe is gemaakt.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had er één uit de OP van twee delen geleden geplukt, maar die was niet up-to-date. De OP uit de vorige was een aangepaste quote en ook niet bruikbaar.
Soms mis je watquote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat krijg je als modjes niet meteen de OP aanpassen als er een nieuwe is gemaakt.
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:49 schreef motorbloempje het volgende:
Geeft niet, ik heb er wél even wat tijd in gestoken.
De tekst die iemand voor je opgezocht had gekopieerd?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:49 schreef motorbloempje het volgende:
Geeft niet, ik heb er wél even wat tijd in gestoken.
Nee, al die verneukte linkjes weer goed gezet.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De tekst die iemand voor je opgezocht had gekopieerd?
Even afwachten wat de muts van RIC gaat zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2017 13:42 schreef caspervc het volgende:
Jammer dat het oranje weg is. Was mooie herkenbaarheid.
Matblauw blijft dus wel bij RB
Beetje aardiger doen over zijn vriendin hoorquote:Op dinsdag 21 februari 2017 13:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Even afwachten wat de muts van RIC gaat zijn
Wauw, wat een prachtige helm. Sinds wanneer is Red Bull zijn sponsor?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 13:07 schreef ondeugend het volgende:
Max zijn nieuwe dop![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Max is vierde gewordenquote:Op dinsdag 21 februari 2017 14:42 schreef Nober het volgende:
EEN JAAR TE VROEG VOOR WERELDTITEL MAX VERSTAPPEN
Max Verstappen's father Jos believes 2017 might be one year too early for the Red Bull Formula 1 driver to challenge for the championship.
Following a strong rookie season with Toro Rosso in 2015, Verstappen switched to Red Bull's F1 senior squad for last year's Spanish Grand Prix, which he duly won.
The 19-year-old finished fourth in the championship, and while many pundits are suggesting Red Bull is the team most likely to threaten the dominant Mercedes outfit with this year's aerodynamics overhaul, Verstappen feels the title might be out of reach for his son.
"There is a lot of talk that he will win the championship and so on," he told Dutch television channel Ziggo Sport.
"My personal opinion is, and that's my personal opinion, that it's just one year too early.
"I do think that the gap to Mercedes has to become smaller.
"Max has more experience now, he knows the tracks. Last year he won one race.
"I just hope that he can win a couple of more this year. Three or four races would be very nice, and this is possible.
"The expectations are very high."
The ex-Benetton and Arrows racer said he is encouraged by what he is hearing out of the Red Bull camp about its RB13, which will be launched on Sunday.
Although the main question mark surrounds the progress that engine supplier Renault has made, Red Bull believes the French manufacturer has had "a big winter".
"We know from Max that he always goes for the maximum," Verstappen said.
"You're always dependent on the car, but I have a very good feeling about this as well.
"Red Bull has always been very strong in this area with new regulations. Aerodynamically there is a lot more possible.
"Based on the information we hear here and there, I have the feeling things are looking very good."
http://www.autosport.com/(...)verstappen-title-bid
Dat er al beelden zijn van de FW40 telt niet?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 14:47 schreef sasquatsch het volgende:
Post dan ook het goede schema, dat ook al in het vorige topic stond.
Februari 20: Sauber F1, C36, Online
Februari 21: Renault Sport One, RS17, London
Februari 22: Sahara Force India, VJM10, Silverstone
Februari 23: Mercedes AMG Petronas, W08, Silverstone
Februari 24: Scuderia Ferrari, Fiorano
Februari 24: McLaren-Honda, MCL32, Woking
Februari 25: Willams-Mercedes, FW40, Waar dan ook xD
Februari 26: Red Bull Racing, RB13, Online
Februari 26: Scuderia Toro Rosso, STR12, Barcelona
Februari 26: Haas F1, VF17, Online
De officiële launch is zaterdag.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 14:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat er al beelden zijn van de FW40 telt niet?
[ afbeelding ]
Waarom is er geen rijke Saoediër die MRT overneemt?
Zijn animatie beelden geen foto's dus telt niet helemaal nee.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 14:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat er al beelden zijn van de FW40 telt niet?
[ afbeelding ]
Waarom is er geen rijke Saoediër die MRT overneemt?
Ien uuun minoet geduultquote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:33 schreef Kerplunk het volgende:
Opzouten gast, laat die auto zien. Wees aub zwart.
De neus is iig geel.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:33 schreef Kerplunk het volgende:
Opzouten gast, laat die auto zien. Wees aub zwart.
GEEL GEVONDEN!quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:40 schreef Kerplunk het volgende:
Alles op dat podium is zwart. Kan niet missen.
Full focus op Formule E. Schijnt naast coureur ook een aandeel in het team te hebben en wil zich meer toeleggen op een managementrol.quote:
https://www.motorsport.co(...)rari-f1-role-875503/quote:The former Toro Rosso driver will instead become further immersed in Formula E, through not only his role as a driver at the Techeetah team, but also through a wider managerial remit at the Chinese squad.
Red Bull zei toch in de wandelgangen al dat het hun slechtste coureur was die ze hebben laten gaan toen Vergne de testrol bij Ferrari kreeg?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Full focus op Formule E. Schijnt naast coureur ook een aandeel in het team te hebben en wil zich meer toeleggen op een managementrol.
[..]
https://www.motorsport.co(...)rari-f1-role-875503/
Het is net DWDD.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:49 schreef Kerplunk het volgende:
Ik dacht dat ze de auto gingen laten zien. Wist niet dat het gewoon een saai lulprogramma was.
Yup, er is nu persoonlijk gejank.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:53 schreef heywoodu het volgende:
Ik gok op een gele auto, met een beetje zwart. Eigenlijk gewoon 2016.
De coureurs staan op het podium, dus het zakelijke gejank is hopelijk over nu
En weer terug naar de stoelen, nog steeds geen auto te zienquote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Yup, er is nu persoonlijk gejank.
quote:
Die van Sauber wordt wrsch ook nog gewoon gefurfd.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:03 schreef lord_bono het volgende:
Mooiere sharkfin dan die van Sauber! Mooi design verder
Nee, morgen FI.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:04 schreef Zipportal het volgende:
Komen er nog meer teams aan vandaag?
Zie OP.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:04 schreef Zipportal het volgende:
Komen er nog meer teams aan vandaag?
Komt allemaal niet heel enthousiast over eigenlijkquote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:05 schreef motorbloempje het volgende:
Wat ziet die Jolyon er toch altijd wezenloos uit
Nou ja, die foto-ops zijn altijd wel een beetjequote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:06 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Komt allemaal niet heel enthousiast over eigenlijk
Kun je de tijd van Ferrari erbij zetten? 9.45 Nederlande tijd.quote:
Had je anders verwacht?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:11 schreef CrashO het volgende:
33 minuten onzin, 2 minuten car.
- Einde
Mooie flamoes inderdaadquote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:46 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind de Renault er wel gaaf uit zien....
[ afbeelding ]
Het is duidelijk een vrouw maar dat zie je alleen van bovenaf.
quote:
Die brede achtervleugel staat de wagen echt 10x beter. En die brede banden eronder maken het afquote:
Wordt nooit uitgezonden. Meer dan live timing/commentaar en foto's en af en toe een video is er niet te vinden. Hopelijk wel Ted's Notebook.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 18:21 schreef Justevo het volgende:
Weet iemand of de oefensessies in Barcelona op ZIggo of Sky worden uitgezonden?
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 18:45 schreef OscarMopperkont het volgende:
Misschien een idee om alle gepresenteerde auto's bij de teams in de OP te gooien?
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ga ik straks even regelen als we de Renault ook te zien hebben gekregen!
Live te zien op de SkySports website.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 14:46 schreef motorbloempje het volgende:
FI is morgen om 3 uur wrsch (2pm UK tijd wrsch. Staat er niet bij, maar presentatie is op Silverstone, dus dat zal wel):
[ afbeelding ]
quote:
Vorig jaar was er nog een gast op het circuit die alles live streamde via Periscoop. Volgens mij alleen de allereerste dag.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 18:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wordt nooit uitgezonden. Meer dan live timing/commentaar en foto's en af en toe een video is er niet te vinden. Hopelijk wel Ted's Notebook.
Gelukkig gaat het niet om hoe het uitziet maar om hoe snel het gaat.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:29 schreef Spooky4u het volgende:
Vind de Sauber niet mooi, vind de Renault niet mooi, vind de helm van Max niet mooi...
aaah, kenniewachtenquote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:38 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Gelukkig gaat het niet om hoe het uitziet maar om hoe snel het gaat.
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:29 schreef Spooky4u het volgende:
Vind de Sauber niet mooi, vind de Renault niet mooi, vind de helm van Max niet mooi...
De brede vleugels zijn echt een hele verbetering. Die hoge smalle vleugels heb ik altijd spuuglelijk gevonden. Wel heel erg jammer dat de sharkfin weer terug is. Die mogen ze van mij gewoon reglementair verbieden. Lelijk ondingquote:
Tja, form follows function.... Over het algemeen vind ik het qua uiterlijk tot nu toe een hele verbetering met voorgaande jaren.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
De brede vleugels zijn echt een hele verbetering. Die hoge smalle vleugels heb ik altijd spuuglelijk gevonden. Wel heel erg jammer dat de sharkfin weer terug is. Die mogen ze van mij gewoon reglementair verbieden. Lelijk onding
RB heeft het geprobeerd. Helaas zonder succes.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
De brede vleugels zijn echt een hele verbetering. Die hoge smalle vleugels heb ik altijd spuuglelijk gevonden. Wel heel erg jammer dat de sharkfin weer terug is. Die mogen ze van mij gewoon reglementair verbieden. Lelijk onding
Zul je net zien dat die het ook hebben... , best raar, ze hebben zelf ooit de sharkfin geïntroduceerdquote:Op dinsdag 21 februari 2017 20:06 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
RB heeft het geprobeerd. Helaas zonder succes.
Zeg, wie heet er hier nou Mopperkont?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:29 schreef Spooky4u het volgende:
Vind de Sauber niet mooi, vind de Renault niet mooi, vind de helm van Max niet mooi...
De Renault gaat nog ietsjes maar moet m wel gelijk geven hahaha.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 21:15 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Zeg, wie heet er hier nou Mopperkont?
Ah ja dit ziet er wel goed uit hahaquote:
Nee helaas niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 21:46 schreef ReQuiem83 het volgende:
Worden die test dage uitgezonden ergens btw? Tot nu toe vind ik de sauber erg mooi
Teds notebook kijken die doet meestal wel kort verslag over de stand van zaken. Helaas zijn er geen beelden zoals bij een vrije training ofzo.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 21:46 schreef ReQuiem83 het volgende:
Worden die test dage uitgezonden ergens btw? Tot nu toe vind ik de sauber erg mooi
Dat bedoel ik met af en toe een video. Er zijn geen officiële livebeelden van.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:00 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Vorig jaar was er nog een gast op het circuit die alles live streamde via Periscoop. Volgens mij alleen de allereerste dag.
In de jaren 70 en 80 waren ze 18 inch (45.8 cm) breed. De huidige achterbanden zijn ca 16 inch (40.5 cm) breed.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 20:42 schreef Montelly het volgende:
Zijn de huidige banden nou de dikste banden of hebben we ze nog breder gehad?
Achter en voorvleugel (en bardgeboards) nog donkerblauw en je hebt zowat de 2004-2006 liveryquote:Op dinsdag 21 februari 2017 23:46 schreef sasquatsch het volgende:
Las een gerucht dat het zwart van Renault nog blauw kon worden. Dat dit alleen was voor de testen.
[ afbeelding ]
fan Photoshop van op Reddit.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 23:46 schreef sasquatsch het volgende:
Las een gerucht dat het zwart van Renault nog blauw kon worden. Dat dit alleen was voor de testen.
[ afbeelding ]
Hier nog een livestream van?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kun je de tijd van Ferrari erbij zetten? 9.45 Nederlande tijd.
[ afbeelding ]
Warme lucht naar de achtervleugel zodat hij na lange stukken (vol gas, veel hitte) de vleugel wat zachter/flexibeler maakt voor de bochtige stukken en dus meer downforce kan genereren?quote:Op woensdag 22 februari 2017 08:30 schreef Meike26 het volgende:
Ik zit nu naar een verzamelfoto van sutton images te kijken van de RS17.. maar de onderste 2 plaatjes. What the .. is dat ?Lijkt van de uitlaatwand (hitte) naar boven de achtervleugel te gaan om hitte te verliezen en achterligger vuile lucht te geven ?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 22 februari 2017 09:37 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hier nog een livestream van?
edit: laat maar, 2 dagen te vroeg
Geen piemelneus, dat is sowieso al positiefquote:Op woensdag 22 februari 2017 10:41 schreef Justevo het volgende:
Niet veel nieuws bij Mercedes zo lijkt het.
quote:Taffin over nieuwe Renault-motor: "Gat met Mercedes dichten"
Eind december temperde hij de verwachtingen nog, maar bij de presentatie van de nieuwe Renault R.S. 17 durft Rémi Taffin de lat ook wat betreft de power unit hoog te leggen. De Fransman, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de krachtbron, rekent erop dat zijn motor komend jaar kan wedijveren met Mercedes.
Renault miste in 2014 de slag toen het nieuwe V6-tijdperk begon. Het begon dat jaar met een motor die zowel vermogen als betrouwbaarheid miste en sindsdien loopt het achter de feiten aan. Een enorme inhaalslag was vereist en daarmee is Renault bezig, bleek in 2016: "Vorig jaar wilden we de achterstand ten opzichte van de best presterende power units op de grid halveren en daarnaast de meest betrouwbare krachtbron van het veld worden, iets waar we in onze ogen in zijn geslaagd. In 2017 willen we de rest van het gat dichten", stelt Taffin.
"Daarmee leggen we de lat hoog, zeker omdat de laatste stukjes extra performance lastiger te vinden zijn", erkent hij. "En hoe meer je pusht wat betreft het vermogen, hoe dichter je in de buurt van de limiet qua betrouwbaarheid komt. Die balans moeten we altijd in acht nemen. Maar dat gevecht gaan we graag aan, iedereen krijgt daar energie van." Taffin legt uit hoe het programma wat betreft de power unit voor 2017 er in grote lijnen uitziet: "Het is een normale cyclus; met de eerste motoren moet je de betrouwbaarheid op orde krijgen. We gaan de race-specificaties van de motor testen in Barcelona en daar zullen we ondervinden of het werk in de fabriek overeenkomt met hetgeen we in de echte wereld, op het circuit, zien. Alles is nieuw dit jaar, dus er zal gedurende het jaar veel ontwikkeling plaatsvinden. We zullen onze upgrades dusdanig plannen dat ze geïntroduceerd worden op momenten dat de power units van de auto's vervangen moeten worden."
Iedere coureur mag in 2017 vier power units gebruiken, wat betekent dat iedere krachtbron zo'n vijf Grands Prix mee moet gaan. Renault levert komend jaar motoren aan Red Bull Racing, Toro Rosso en natuurlijk het eigen fabrieksteam. Al deze teams krijgen de beschikking over dezelfde specificatie van de power unit.
lijkt me dat de lucht dan met veel minder verstoring richting de achtervleugel gaatquote:Op woensdag 22 februari 2017 10:39 schreef Re het volgende:
is er ergens op het web een goede uitleg over het voordeel van zo'n sharkfin?
Same here.. zal echt een domper zijn als het gewoon bij zelfde livery blijft. al is het Petronas groen wel wat meer chrome geworden zo lijkt het.quote:Op woensdag 22 februari 2017 11:10 schreef HerrFritz het volgende:
Wil bijna al zeggen, jammer als die lijnen een visueel effect zijn en niet in de lak zitten
ja maar door welke verandering precies wordt dit weer geintroduceerdquote:Op woensdag 22 februari 2017 12:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
lijkt me dat de lucht dan met veel minder verstoring richting de achtervleugel gaat
Bredere voorbanden misschien ? Banden hebben de tendens om de airflow te verstorenquote:Op woensdag 22 februari 2017 12:40 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar door welke verandering precies wordt dit weer geintroduceerd
Omdat de achtervleugel dit jaar weer lager ligt dan voorgaande jaren. waardoor de hele airflow die de vleugel raakt door de auto zelf verstoord zal worden, dit in tegenstelling tot voorgaande jaren met de hoge vleugelquote:Op woensdag 22 februari 2017 12:46 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Bredere voorbanden misschien ? Banden hebben de tendens om de airflow te verstoren
Door de lagere achtervleugel raakt de turbulente lucht de vleugel in plaats van eronder door te gaan bij de vorige achtervleugels. Die turbulentie zorgt voor minder downforce. De sharkfin vermindert de turbulentie.quote:Op woensdag 22 februari 2017 12:40 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar door welke verandering precies wordt dit weer geintroduceerd
15 uur.quote:
Iets zegt mij dat de neusgaten zijn verdwenen.. die spitse neus verklapt het wel een beetje.. Hoop dat ik er naast zit.quote:
Datgeen wat eronder ligt.quote:Op woensdag 22 februari 2017 14:16 schreef Sked het volgende:
[..]
Wat win ik als ik raad wat er onder het doek zit?
Gast.. echt.. die dingen worden al zo vaak weggegeven..quote:Op woensdag 22 februari 2017 14:18 schreef Sked het volgende:
[..]
Jammer, ik had meer aan een nieuwe koelkast gehad
Of het is gewoon een latje van airbox naar achtervleugel en Perez ligt er onder te maffen..quote:Op woensdag 22 februari 2017 14:29 schreef Themeparktommy het volgende:
een volle sharkfin in ieder geval...
Dat zullen (vrijwel) alle auto's hebben dit jaar.quote:Op woensdag 22 februari 2017 14:29 schreef Themeparktommy het volgende:
een volle sharkfin in ieder geval...
Zou wat zijn als een van de grote teams er geen zou hebben, al kan ik me dat niet voorstellenquote:Op woensdag 22 februari 2017 15:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat zullen (vrijwel) alle auto's hebben dit jaar.
Bijna hetzelfde, alleen zijn het nu drie neuzen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:12 schreef Meike26 het volgende:
Lelijkste haaienvin tot nu toe..En weg neus met neusgaten
![]()
Op de achtervleugelquote:
Dit jaquote:Op woensdag 22 februari 2017 15:16 schreef Karstman het volgende:
"Jongens ik heb nog 2 m2 alu plaat over wat moet ik er mee?"
"Las maar achterop de auto dat merkt niemand..."
quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:16 schreef Karstman het volgende:
"Jongens ik heb nog 2 m2 alu plaat over wat moet ik er mee?"
"Las maar achterop de auto dat merkt niemand..."
Het oogt minder agressief en ik heb het idee dat ze dit jaar iets verder naar achteren op de grid komen te staan met deze auto.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lelijkste wagen tot nu toe, zowel qua kleuren als qua vormgeving.
Klopt, weet alleen niet meer waarom...quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:18 schreef nils7 het volgende:
Ik had ergens gelezen dat de RB geen haaienvin zou krijgen...
Als McLaren en Renault stappen hebben gezet dan zal FI het idd een stuk lastiger krijgen dit jaar. Zeker als Williams ook de zaakjes weer beter op orde heeft.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het oogt minder agressief en ik heb het idee dat ze dit jaar iets verder naar achteren op de grid komen te staan met deze auto.
Als RB dan iedereen wegrijdt in Australië zie ik andere teams er wel voor aan om tijdens de pitstop de haaienvin er af te slopenquote:Op woensdag 22 februari 2017 15:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klopt, weet alleen niet meer waarom...
quote:Op woensdag 22 februari 2017 13:04 schreef motorbloempje het volgende:
RIC's helm: https://www.facebook.com/redbullracing/videos/1306358936077259/
Als ik Max zo hoorde was dat ook een beetje de insteek van de nieuwe designs.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:23 schreef Ener-G het volgende:
Ricciardo heeft zn nieuwe helm gepresenteerd trouwens, lekker licht en dus makkelijker uitelkaar te houden ten opzichte van Max:
http://danielricciardo.com/latest/2017-helmet/
quote:After attempting to eliminate the advantage of the 'shark fin' (providing air intake to the rear wing) at F1 working group meetings, Red Bull will be the only team in 2017 not using this tactic.
http://www.marca.com/en/m(...)5fdeaad408b457e.html
Ze hadden een alternatief, die bouw je niet zo makkelijk in.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:21 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Als RB dan iedereen wegrijdt in Australië zie ik andere teams er wel voor aan om tijdens de pitstop de haaienvin er af te slopen
Of zo ietsquote:Op woensdag 22 februari 2017 15:21 schreef Dagoduck het volgende:
Matzwarte auto zou echt genot zijn. Of matdonkerblauw.
Ik dacht dat het voor hun minder uitmaakte omdat de ze met meer rake rijden dan andere teams. Het verbieden van de shark fin zou dan ook in hun voordeel werken.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klopt, weet alleen niet meer waarom...
Door die rake gaat er meer turbulente lucht onder de vleugel door. wellicht dat ze wel een klein vinnetje hebben. of en alternatief zoals iemand anders hier al posttequote:Op woensdag 22 februari 2017 15:30 schreef MoriniStylr het volgende:
[..]
Ik dacht dat het voor hun minder uitmaakte omdat de ze met meer rake rijden dan andere teams. Het verbieden van de shark fin zou dan ook in hun voordeel werken.
Is vanwege de hoge rake niet nodig omdat de turbulente luchtstroom toch wel onder de vleugel door gaat.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klopt, weet alleen niet meer waarom...
twitter:DutchMeikuh twitterde op woensdag 22-02-2017 om 15:47:24Shark Fin ! #F1 https://t.co/oxNHYKYmfB reageer retweet
Tweet zojuist zijn helm design.. Met Mercedes logo..twitter:PWehrlein twitterde op woensdag 22-02-2017 om 15:57:55My new helmet for 2017! Thanks @SchuberthHelmet, Thanks @JMD_helmets and thanks to Arai and Peter for the great su… https://t.co/4tttUun6qK reageer retweet
Is ie niet nog steeds onderdeel van het Mercedes programma?quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:05 schreef Meike26 het volgende:
Gaat niet goed met Pascal..Tweet zojuist zijn helm design.. Met Mercedes logo..twitter:PWehrlein twitterde op woensdag 22-02-2017 om 15:57:55My new helmet for 2017! Thanks @SchuberthHelmet, Thanks @JMD_helmets and thanks to Arai and Peter for the great su… https://t.co/4tttUun6qK reageer retweet
Dan nog.. Je rijdt straks in een door Ferrari aangedreven wagen. dan kan je niet trots met een ster op je voorhoofd rijden. Dat lijkt me echt voor zowel Sauber als Ferrari niet echt een fijn uithangbord. Nu is het bij Pascal sowieso de vraag of hij nog wel in actie komt met zijn nek/rug, maar als hij die Mercedes sponsoring wil blijven voeren, dan maar op de achterkant van helm of overall.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:26 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Is ie niet nog steeds onderdeel van het Mercedes programma?
Dat. Is ongetwijfeld onderdeel van de deal. Alsof ze daar anders mee accoord zouden gaanquote:Op woensdag 22 februari 2017 16:26 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Is ie niet nog steeds onderdeel van het Mercedes programma?
Nee dat snap ik.. Ook al ben je nog een Mercedes coureur, nu zit je in het jaar dat je bij Sauber rijdt.. Prima dat hij iets van Mercedes met zich draagt, maar de plek is raar. Gewoon vol op achterzijde van de helm was beter geweest dan.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat. Is ongetwijfeld onderdeel van de deal. Alsof ze daar anders mee accoord zouden gaan
Hij zit echt niet zelf een beetje te photoshoppen en stuurt 'm zonder goedkeuring naar de helmenfabriek.
Ghehehehetwitter:CroftyF1 twitterde op woensdag 22-02-2017 om 16:32:07You know F1 is about to get exciting when even the boss wants to take pics of the cars @TheVijayMallya @ForceIndiaF1 https://t.co/LloytjdqGy reageer retweet
Waarom 'gaat het dan niet goed met Pascal'?quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee dat snap ik.. Ook al ben je nog een Mercedes coureur, nu zit je in het jaar dat je bij Sauber rijdt.. Prima dat hij iets van Mercedes met zich draagt, maar de plek is raar. Gewoon vol op achterzijde van de helm was beter geweest dan.
Kan die nog even nagenieten.. Ik had begrepen dat hij naar India moest om terecht te staan ?quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:33 schreef motorbloempje het volgende:
Ghehehehetwitter:CroftyF1 twitterde op woensdag 22-02-2017 om 16:32:07You know F1 is about to get exciting when even the boss wants to take pics of the cars @TheVijayMallya @ForceIndiaF1 https://t.co/LloytjdqGy reageer retweet
[ afbeelding ]
Ten eerste zijn nek en rug.. ten tweede meer als geintje bedoeld dat die nek en rugpijn ook naar z'n hoofd gestegen was..quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Waarom 'gaat het dan niet goed met Pascal'?
wat ik al zei. Die auto's van dit jaar zijn ware slagschepenquote:Op woensdag 22 februari 2017 16:33 schreef motorbloempje het volgende:
Ghehehehetwitter:CroftyF1 twitterde op woensdag 22-02-2017 om 16:32:07You know F1 is about to get exciting when even the boss wants to take pics of the cars @TheVijayMallya @ForceIndiaF1 https://t.co/LloytjdqGy reageer retweet
[ afbeelding ]
Dat is wel apart inderdaadquote:Op woensdag 22 februari 2017 16:05 schreef Meike26 het volgende:
Gaat niet goed met Pascal..Tweet zojuist zijn helm design.. Met Mercedes logo..twitter:PWehrlein twitterde op woensdag 22-02-2017 om 15:57:55My new helmet for 2017! Thanks @SchuberthHelmet, Thanks @JMD_helmets and thanks to Arai and Peter for the great su… https://t.co/4tttUun6qK reageer retweet
Lewis noemde de nieuwe Mercedes al een boot.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ik al zei. Die auto's van dit jaar zijn ware slagschepen
Nee. Ze zijn niet verplicht.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik verdiep mij nooit erg veel in de regels, maar die vinnen zijn dus dit jaar verplicht? En wat is daar dan het praktisch nut van?
Mmm, dan ben ik nu wel nieuwsgierig waarom teams er voor kiezen. Waar dan de winst zit.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee. Ze zijn niet verplicht.
Nee, niet verplicht. Ze zorgen ervoor dat de turbulente luchtstroom minder turbulent over de achtervleugel gaat zodat er meer downforce gegenereerd wordt.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik verdiep mij nooit erg veel in de regels, maar die vinnen zijn dus dit jaar verplicht? En wat is daar dan het praktisch nut van?
Ik lees het net ja. Met als extra opmerking; het geeft teams meer ruimte voor reclamequote:Op woensdag 22 februari 2017 17:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, niet verplicht. Ze zorgen ervoor dat de turbulente luchtstroom minder turbulent over de achtervleugel gaat zodat er meer downforce gegenereerd wordt.
Klopt. Zit mij er in te verdiepen. Het is wel grappig hoe teams met andere redenen komen voor het gebruik van de vin, alsmede commentaar dat er geen 100% zekerheid is of het nou echt wel of niet helpt.quote:
Als het niet had gewerkt dan had het niet op een F1-bolide gezeten. Mits de oplossing toegestaan is natuurlijk.quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:05 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Klopt. Zit mij er in te verdiepen. Het is wel grappig hoe teams met andere redenen komen voor het gebruik van de vin, alsmede commentaar dat er geen 100% zekerheid is of het nou echt wel of niet helpt.
Interessant punt voor discussie dus.
Oh of iets wel of niet werkt daar heeft de FIA wel vaker schijt aan.quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als het niet had gewerkt dan had het niet op een F1-bolide gezeten. Mits de oplossing toegestaan is natuurlijk.
quote:Renault verwacht dat nieuwe F1-motor 0,3 seconde sneller is
Renault presenteerde gisteren haar nieuwe F1-bolide voor het seizoen 2017, de R.S.17. Daarin zal ook een nieuwe motor zitten en die zal volgens Renault bij het begin van het seizoen 0,3 seconde sneller zijn dan de motor van vorig jaar.
Meteen 0,3 seconde snelheidswinst dus bij het begin van het seizoen, enkel en alleen door de motor, los van de snelheidswinst die door de reglementswijzigingen wordt geboekt. Meer zelfs, Renault verwacht dat er vervolgens doorheen het seizoen een bijkomende winst van 0,3 tot 0,4 seconde wordt behaald.
Een snelheidswinst van 0,3 seconde lijkt niet veel maar dergelijk verschil tussen twee seizoenen bewerkstelligen, waarbij er een stabiel motorreglement is, is wel degelijk significant.
"We zijn volledig van nul begonnen, wat gedurfd is want we hadden vorig jaar een goed product. We hadden een meer dan behoorlijke motor, ik denk zelfs dat we op het vlak van betrouwbaarheid de beste motor hadden," aldus Cyril Abiteboul van Renault Sport. "We besloten om vanaf nul te beginnen maar wanneer je in de Formule 1 niet aanvalt dan ga je eraan en ben je dood."
"We zagen dat, indien we ambitieus wensten te zijn en de beste wensten in te halen, wat nog steeds Mercedes is, dat we dan een compleet andere filosofie zouden moeten hanteren. Dat hebben we dit jaar dan ook gedaan. Alles begint vervolgens bij een goede betrouwbaarheid," besluit Abiteboul.
Naast de betrouwbaarheid moeten de prestaties ook verbeteren en ook daaraan heeft Renault dus serieus gewerkt.
"Op het vlak van performance is ons doel zo'n 0,3 seconde snelheidswinst boeken in vergelijking met eind vorig seizoen. Ik heb het dan alleen over de snelheidswinst die wordt veroorzaakt door de motor, niet de volledige wagen. Tijdens de rest van het seizoen willen we vervolgens ongeveer dezelfde stap vooruit zetten."
"We denken dat we tijdens de ontwikkelingsfase tijdens het seizoen zo'n 0,3 tot 0,4 seconde vooruitgang kunnen boeken. Dat zal echter alleen mogelijk zijn indien we een goede betrouwbaarheid hebben. Indien je geen goede betrouwbaarheid hebt dan smijt dat je planning van de introductie van nieuwe motoren doorheen het seizoen door elkaar. Wat je dan wil introduceren bij je tweede of derde motor zal dan niet lukken omdat je de problemen met de betrouwbaarheid moet zien op te lossen," besluit Abiteboul.
De eerste test wat betreft de betrouwbaarheid volgt komende maandag al, wanneer de eerste F1-wintertest van start gaat.
Vind m wel mooi had gelezen dat t naar zijn held Senna is gedesignd maar vind m voornamelijk meer een knipoog naar zijn originele helmdesign (ook wel op Senna gebaseerd maar toch anders dan dat de begeleidende tekst nu doet voorkomen).quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:18 schreef OscarMopperkont het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe helm van Lewis Hamilton btw.
Tot stand gekomen via een design competitie.
Dit zal Wehrlein zijn helm zijn die hij draagt als onderdeel van het Mercedes development program, dus wanneer hij achter het stuur kruipt van de Mercedes (heeft hij afgelopen jaar ook een aantal keren gedaan).quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dan nog.. Je rijdt straks in een door Ferrari aangedreven wagen. dan kan je niet trots met een ster op je voorhoofd rijden. Dat lijkt me echt voor zowel Sauber als Ferrari niet echt een fijn uithangbord. Nu is het bij Pascal sowieso de vraag of hij nog wel in actie komt met zijn nek/rug, maar als hij die Mercedes sponsoring wil blijven voeren, dan maar op de achterkant van helm of overall.
Hiermee lijkt het alsof je wil suggereren dat het Mercedes logo een persoonlijke touch is van hem?quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee dat snap ik.. Ook al ben je nog een Mercedes coureur, nu zit je in het jaar dat je bij Sauber rijdt.. Prima dat hij iets van Mercedes met zich draagt, maar de plek is raar. Gewoon vol op achterzijde van de helm was beter geweest dan.
In het WEC zijn de vinnen wel verplicht toch? Dit om te voorkomen dat de auto's opstijgen als ze spinnen.quote:
Is de geevolueerde versie van de neusgaten van afgelopen jaar.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:39 schreef Ener-G het volgende:
Die 'trident' schijnt nog wel een trucje binnenin te zitten:
[ afbeelding ]
Gekeken, erg boeiend.quote:Op woensdag 22 februari 2017 20:47 schreef Wombcat het volgende:
Nu op Ziggo sport:
1 (2013) - IMDb
Life on the Limit
En dan lig je dubbel om een lijsttrekker die zijn boodschap verkondigtquote:
Was wel bijzonder iddquote:Op woensdag 22 februari 2017 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dan lig je dubbel om een lijsttrekker die zijn boodschap verkondigt
Ziet er goed uit zo op de baanquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |