abonnement Unibet Coolblue
pi_181623138
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:52 schreef Setheh het volgende:

[..]

Heh, zou je specifieker kunnen zijn met wat je bedoelt met 'zooi'? Want om nu met een koevoet de hele meterkast in zijn huidige vorm eruit te slopen is ook weer wat... rigoreus
Het was meer symbolisch bedoeld. Ziet er erg onverzorgd en oud uit. Laat er even naar kijken voor je brand hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2018 16:33:31 ]
pi_181624029
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:33 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Het was meer symbolisch bedoeld. Ziet er erg onverzorgd en oud uit. Laat er even naar kijken voor je brand hebt.
Mwach, sinds ik hier ben komen wonen hebben meerdere electriciëns wat werk in de meterkast gedaan en hoewel er hier en daar wat aparts was (met name creatieve indeling van de groepen; het mocht allemaal wel, maar erg handig was het niet) heeft geen zijn zorgen geuit over brandgevaar. Dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over.

Bovendien staat op de planning om de meterkast te laten renoveren over een jaartje of twee; dus als er nu nog geen brandgevaar is (getuigen de electriciëns) dan zal het tegen die tijd al helemaal mooi en veilig zijn.
pi_181625274
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:13 schreef Setheh het volgende:

[..]

Mwach, sinds ik hier ben komen wonen hebben meerdere electriciëns wat werk in de meterkast gedaan en hoewel er hier en daar wat aparts was (met name creatieve indeling van de groepen; het mocht allemaal wel, maar erg handig was het niet) heeft geen zijn zorgen geuit over brandgevaar. Dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over.

Bovendien staat op de planning om de meterkast te laten renoveren over een jaartje of twee; dus als er nu nog geen brandgevaar is (getuigen de electriciëns) dan zal het tegen die tijd al helemaal mooi en veilig zijn.
Je hebt dus al meerdere electriciëns nodig gehad, hmmmm dit only proofs my point.

Daarbij die mannen steeds laten opdraven is duur, als je toch binnen 2 jaar de boel wil laten renoveren waarom niet meteen?

Tot die tijd brandblussers in de aanbieding bij de Gamma.
pi_181631178
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:11 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Je hebt dus al meerdere electriciëns nodig gehad, hmmmm dit only proofs my point.

Daarbij die mannen steeds laten opdraven is duur, als je toch binnen 2 jaar de boel wil laten renoveren waarom niet meteen?

Tot die tijd brandblussers in de aanbieding bij de Gamma.
Het is meer denk dat zelfs elektromonteurs beetje creatief gaan zijn.
En dat is helemaal niet volgens regels, maar er zit vaak een kostenplaatje aan en wat de klant niet wil betalen/

Slechte zaak wmb, maarja zo gaat het.

Meest slimme is om het in 1 keer goed te laten doen met meer kosten.
IPV dat je nog tich keer een elektromonteur moet bellen, goedkoper uit uiteindelijk. :)

En om eerlijk te zijn als elektromonteur, Ik zou het niet zo accepteren hoor, het werkt wss. Maar dit zou me een stapje te ver gaan, zou weigeren eraan te werken tenzij we het op gingen lossen denk ;)

Heeft een pro dit zo aangelegd of een klusser?
Als het bedrijf was, zoek een andere haha

[ Bericht 9% gewijzigd door kree op 01-09-2018 22:54:02 ]
Do what you love, love what you do!
pi_181634753
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:11 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Je hebt dus al meerdere electriciëns nodig gehad, hmmmm dit only proofs my point.

Daarbij die mannen steeds laten opdraven is duur, als je toch binnen 2 jaar de boel wil laten renoveren waarom niet meteen?

Tot die tijd brandblussers in de aanbieding bij de Gamma.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:45 schreef kree het volgende:

[..]

Het is meer denk dat zelfs elektromonteurs beetje creatief gaan zijn.
En dat is helemaal niet volgens regels, maar er zit vaak een kostenplaatje aan en wat de klant niet wil betalen/

Slechte zaak wmb, maarja zo gaat het.

Meest slimme is om het in 1 keer goed te laten doen met meer kosten.
IPV dat je nog tich keer een elektromonteur moet bellen, goedkoper uit uiteindelijk. :)

En om eerlijk te zijn als elektromonteur, Ik zou het niet zo accepteren hoor, het werkt wss. Maar dit zou me een stapje te ver gaan, zou weigeren eraan te werken tenzij we het op gingen lossen denk ;)

Heeft een pro dit zo aangelegd of een klusser?
Als het bedrijf was, zoek een andere haha
Jullie doen hier de aanname dat die electriciëns zijn langsgekomen voor storingen of dergelijke. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik laat wel eens iets nieuws plaatsen in mijn huis. Vervolgens mag ik ook nog eens lezen te gierig te zijn voor de veilige oplossing: wordt dit nog ergens op gebaseerd of projecteren jullie hier frustraties van vorige klanten op mij?

Dit is een forum, vraag me dan toch gewoon het één en het ander in plaats van allerlei aannames te doen en woorden in mijn mond te schuiven. Het komt zo niet zo heel gezellig over.

Als jullie tot slot iets op de foto's zien dat jullie discutabel of brandgevaarlijk vinden zeg me dan concreet wat het is, dat vindt ik een stuk fijner dan wanneer in 't midden van de nacht mijn brandalarm opeens begint te loeien.
pi_181634937
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 01:34 schreef Setheh het volgende:

[..]

[..]

Jullie doen hier de aanname dat die electriciëns zijn langsgekomen voor storingen of dergelijke. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik laat wel eens iets nieuws plaatsen in mijn huis. Vervolgens mag ik ook nog eens lezen te gierig te zijn voor de veilige oplossing: wordt dit nog ergens op gebaseerd of projecteren jullie hier frustraties van vorige klanten op mij?

Dit is een forum, vraag me dan toch gewoon het één en het ander in plaats van allerlei aannames te doen en woorden in mijn mond te schuiven. Het komt zo niet zo heel gezellig over.

Als jullie tot slot iets op de foto's zien dat jullie discutabel of brandgevaarlijk vinden zeg me dan concreet wat het is, dat vindt ik een stuk fijner dan wanneer in 't midden van de nacht mijn brandalarm opeens begint te loeien.
Ik bedoel het niet aanvallend hoor, zeg alleen dat het zo niet hoort, nouja er zijn 1000000 elektromonteurs en iedereen die dan iig nog wel de vakkennis heeft weet dat het niet zo hoort.

Of dat bij jou op kosten was, dat weet ik natuurlijk niet.

Weet alleen wel dat dat toch zo vaak gaat. En jah als je nog tich dingen moet doen en er is een aantal uur voor ingeplanned ivm kosten dan gaat het vaak fout.

Niet jou fout dus, maar meer van bedrijven denk ;)
Do what you love, love what you do!
pi_181635025
Om een praktisch voorbeeld te noemen dan.

Stel er is een consument die vraagt moet ff groep bij. Of in bedrijven is het nog erger.
Het management gaat een standaard berekening maken op basis daarvan.

En als monteur tref je dan soms dingen aan die toch echt wel iets meer tijd kosten. Niet dat ze daar meestal rekening mee houden. En dan gaan het noodoplossingen worden eigenlijk die niet volgens de regels zijn enzo. Niet gelijk onveilig. Maar ook niet ok.

Maarja doe je bek er tegenopen tegen je baas en dan ben je de volgende die mag gaan. Dat is mijn ervaring want geld verdienen gaat voor veiligheid bij bedrijven. Althans die ik tot nu toe had :)
Do what you love, love what you do!
pi_181635079
en wat nog erger is, management heeft totaal geen idee van wat er eigenlijk gedaan moet worden.
Leuk bedrijfskunde en hoge diploma's enzo.

Maargoed dat is wel mijn frustratie als de monteur die het moet oplossen. En dan krijg je soms ook nog eens gezeik van de klant tegen je.

Terwijl de rest met nette pakken zit achter een computer om de cijfers te bereken van hoeveel ze erop verdienen :)

Echt ken je undercover boss? Nou elk iemand die hogerop gaat zitten moet eens maandje eerst meelopen denk met degene die het eigenlijk oplossen.

En jaja voordat ik dat krijg, er zijn uitzonderingen erop ik heb ze alleen ng niet gezien.

[ Bericht 20% gewijzigd door kree op 02-09-2018 02:02:41 ]
Do what you love, love what you do!
pi_181635319
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 01:34 schreef Setheh het volgende:

[..]

[..]

Jullie doen hier de aanname dat die electriciëns zijn langsgekomen voor storingen of dergelijke. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik laat wel eens iets nieuws plaatsen in mijn huis. Vervolgens mag ik ook nog eens lezen te gierig te zijn voor de veilige oplossing: wordt dit nog ergens op gebaseerd of projecteren jullie hier frustraties van vorige klanten op mij?

Dit is een forum, vraag me dan toch gewoon het één en het ander in plaats van allerlei aannames te doen en woorden in mijn mond te schuiven. Het komt zo niet zo heel gezellig over.

Als jullie tot slot iets op de foto's zien dat jullie discutabel of brandgevaarlijk vinden zeg me dan concreet wat het is, dat vindt ik een stuk fijner dan wanneer in 't midden van de nacht mijn brandalarm opeens begint te loeien.

U Mad, Brah?


[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2018 02:21:08 ]
pi_181636581
Back on topic. Mijn jaren 30 meterkast. Ergens weggestopt onder de trap omdat het 90 jaar geleden nog niet zo nauw kwam. De aanvoer van de buren loopt ook via mijn meterkast, ( gelukkig voor de meter ;) ).

Wensenlijstje

- kabels keer goed wegwerken, iemand suggesties?
- uitzoeken waar en of er een aarde pen is geslagen;
- de afdekplaat voor de aarde draden vernieuwen. Die hangt los en is tijdelijk met zwarte tape vastgezet.

Recent zolder verbouwt en alvast draden getrokken voor zonnepanelen. Mochten die er ooit komen dan kijken we wel of de hele kast vervangen kan worden.



[ Bericht 9% gewijzigd door koentjuh18 op 02-09-2018 09:17:34 ]
  zondag 2 september 2018 @ 09:43:33 #161
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181637070
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 01:34 schreef Setheh het volgende:

[..]

[..]

Jullie doen hier de aanname dat die electriciëns zijn langsgekomen voor storingen of dergelijke. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik laat wel eens iets nieuws plaatsen in mijn huis. Vervolgens mag ik ook nog eens lezen te gierig te zijn voor de veilige oplossing: wordt dit nog ergens op gebaseerd of projecteren jullie hier frustraties van vorige klanten op mij?

Dit is een forum, vraag me dan toch gewoon het één en het ander in plaats van allerlei aannames te doen en woorden in mijn mond te schuiven. Het komt zo niet zo heel gezellig over.

Als jullie tot slot iets op de foto's zien dat jullie discutabel of brandgevaarlijk vinden zeg me dan concreet wat het is, dat vindt ik een stuk fijner dan wanneer in 't midden van de nacht mijn brandalarm opeens begint te loeien.
Ik ben het hier met je eens. Hoe kunnen ze nou zulke aannames doen :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181638648
quote:
6s.gif Op zondag 2 september 2018 09:43 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik ben het hier met je eens. Hoe kunnen ze nou zulke aannames doen :')
Ik ben het ook eens, maar nu ging het ineens om gierig zijn. Ik heb wat probleempunten genoemd die ik gewoon heb zien gebeuren en ook dat ik het daar niet mee eens ben en wat het gevolg daar ervan was, vooral voor mezelf dus.

Dat was het punt, helemaal geen aanval om gierig te zijn trouwens, snap het best.

Ok vrede weer nu :)
Do what you love, love what you do!
pi_181641290
hij bedoelt dus de potentiaalvereffening kompleet nieuw aanleggen . dit in combinatie met waarschijnlijk nieuwe aardpen slaan. meten of je onder de 1 Ohm weerstand naar aarde zit . Dan netjes weer wegwerken/aanlengen :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_181641684
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 14:01 schreef Cybersijp het volgende:
hij bedoelt dus de potentiaalvereffening kompleet nieuw aanleggen . dit in combinatie met waarschijnlijk nieuwe aardpen slaan. meten of je onder de 1 Ohm weerstand naar aarde zit . Dan netjes weer wegwerken/aanlengen :)
En mocht je niet aan 1 Ohm komen, een emmertje zout water over de aardpen doet wonderen.

Maar dat heb je natuurlijk niet van mij....
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_181642642
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 14:25 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En mocht je niet aan 1 Ohm komen, een emmertje zout water over de aardpen doet wonderen.

Maar dat heb je natuurlijk niet van mij....
lol moet ik dit zien als praktische tip?

Het eerste wat sowieso aan koper zit is mijn multimeter bij dit soort dingen haha wil niet dood ofzo gehehe
Do what you love, love what you do!
  zondag 2 september 2018 @ 16:00:12 #166
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181643351
En de meterkast van speekselkliertje.

De hele meterkast bestaat uit drie delen.
Onder en boven wat slimme tussenmeters voor:
Warmtepomp boiler
Warmtepomp verwarming
Zonnepanelen


De echte groepenkast:

Bovenste rij:
Zonnepanelen
middelste rij:
Kookgoep, WP verwarming en WP boiler
onderste rij:
Huis, tuin, keuken, opbergschuur
Tot nooit .......
pi_181646037

Totaal geen verstand van wat het allemaal is :)
pi_181646488
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2018 11:20 schreef kree het volgende:

[..]

Ik ben het ook eens, maar nu ging het ineens om gierig zijn. Ik heb wat probleempunten genoemd die ik gewoon heb zien gebeuren en ook dat ik het daar niet mee eens ben en wat het gevolg daar ervan was, vooral voor mezelf dus.

Dat was het punt, helemaal geen aanval om gierig te zijn trouwens, snap het best.

Ok vrede weer nu :)
^O^

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 14:01 schreef Cybersijp het volgende:
hij bedoelt dus de potentiaalvereffening kompleet nieuw aanleggen . dit in combinatie met waarschijnlijk nieuwe aardpen slaan. meten of je onder de 1 Ohm weerstand naar aarde zit . Dan netjes weer wegwerken/aanlengen :)
Ah, juist die combinatie is voor mij als doe-het-zelver net eentje te ver; aardepennen slaan laat ik aan de professionals over. (Overigens, net als alles waarvoor de meterkast open moet.) ;)

Ik zet de aardepen en potentiaalvereffening dan meteen op het lijstje voor wat er nog meer moet gebeuren als de meterkast wordt aangepakt.

quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 14:25 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En mocht je niet aan 1 Ohm komen, een emmertje zout water over de aardpen doet wonderen.

Maar dat heb je natuurlijk niet van mij....
Als het zover is dan mag de vakman 't uitzoeken, maar mocht ik 'm horen vragen om wat keukenzout dan zal ik even opletten. ~O>
pi_181647478
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 17:59 schreef beelzaboot het volgende:
[ afbeelding ]
Totaal geen verstand van wat het allemaal is :)
De linkse is een zak kattenvoer, de rechtse moet in de kattenbak.

Overigens vind ik dat kaartje (hoe veilig is uw meterkast?) aan een tweelingsnoertje van de beltrafo wel het toppunt van ironie.

Wel pluspunten voor de hoofdschakelaar. Die zie je op dit soort kasten niet vaak.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 02-09-2018 19:17:36 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_181648049
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 17:59 schreef beelzaboot het volgende:
[ afbeelding ]
Totaal geen verstand van wat het allemaal is :)
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 19:10 schreef Ridocar het volgende:

Overigens vind ik dat kaartje (hoe veilig is uw meterkast?) aan een tweelingsnoertje van de beltrafo wel het toppunt van ironie.
Is niks mee met die meterkast: hoofdschakelaar, 2 ALS-en en 4 groepen. Plus een aardelektrode zo te zien. Dus prima up to date.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_181648128
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 14:25 schreef Ridocar het volgende:

En mocht je niet aan 1 Ohm komen, een emmertje zout water over de aardpen doet wonderen.

Ik dacht 166 Ohm bij een 30 mA ALS?

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 02-09-2018 19:50:27 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_181648142
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:38 schreef blomke het volgende:

[..]


[..]

Is niks mee met die meterkast: hoofdschakelaar, 2 ALS-en en 4 groepen. Plus een aardelektrode zo te zien. Dus prima up to date.
Nee, de meterkast zelf lijkt me gewoon in orde. Het is het gedateerde materiaal dat eromheen hangt waar ik een opmerking over heb.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_181648695
Ik wil echt niet trollen puur uit interesse, maar waarom show je meterkast ?
Ik was hier...
  zondag 2 september 2018 @ 20:51:03 #174
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181650003
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:03 schreef Nismo91 het volgende:
Ik wil echt niet trollen puur uit interesse, maar waarom show je meterkast ?
altijd leuk om te zien wat mensen verzonnen hebben?
Tot nooit .......
  Moderator zondag 2 september 2018 @ 20:54:22 #175
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_181650086
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:03 schreef Nismo91 het volgende:
Ik wil echt niet trollen puur uit interesse, maar waarom show je meterkast ?
Het blijft leuk om te zien wat voor energie verdelers men in huis heeft hangen. Zoveel configuraties, materialen, leeftijden van installaties ;)

Gewoon leuk om voor bij te zien komen.
pi_181650455
Dan zal ik er ook snel eentje posten, wij zijn pas verhuisd en in onze nieuwe woning zitten nog ouderwetse stoppen.. dit is ons 3de huis maar dit ben ik al sinds vroeger bij mij ouders thuis niet meer tegen gekomen :')
Ik was hier...
  zondag 2 september 2018 @ 21:25:59 #177
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181651074
ik bedenk me altijd dat het vaak de duurste (en belangrijkste) vierkante meter muur in huis is. Zonder die vierjante meter muur is je huis vrijwel onbruikbaar. Als ik dan zie wat sommige mensen er een bende van maken....

Oude volgepropte hager kastjes met plakband aan elkaar omdat er te veel in gezooid is. En dan mag ik er een extra groepje in zien te vrutten voor een zonnepaneel.
Tot nooit .......
pi_181652188
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 21:25 schreef Speekselklier het volgende:
ik bedenk me altijd dat het vaak de duurste (en belangrijkste) vierkante meter muur in huis is. Zonder die vierjante meter muur is je huis vrijwel onbruikbaar. Als ik dan zie wat sommige mensen er een bende van maken....

Oude volgepropte hager kastjes met plakband aan elkaar omdat er te veel in gezooid is. En dan mag ik er een extra groepje in zien te vrutten voor een zonnepaneel.
samen met het toilet de duurste m2 idd :)
pi_181653357
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:03 schreef akatar het volgende:

[..]

samen met het toilet de duurste m2 idd :)
duur betaalde ja, in werkelijkheid hoeft het niet zo veel te kosten . Maar omdat het hocus pocus is voor velen, gaat men er mee akkoord om het voor (te veel) geld te laten vervangen/ aanpassen .

kom er beroepsmatig mee in aanraking , maar de marges op onderdelen voor meterkasten zijn meer dan riant te noemen hoor :)

En dan hebben we het uurtarief voor de electromonteur nog .....

Maar moet zeggen, er wordt wat geknutseld hoor :N :X En dat is zeker niet goed, ook omdat men van mening is dat dit wel "ff"kan etc . Nou "ff"bestaat niet in de electrowereld, ja op je proefbordje misschien .... ;)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_181653381
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 19:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

De linkse is een zak kattenvoer, de rechtse moet in de kattenbak.

Overigens vind ik dat kaartje (hoe veilig is uw meterkast?) aan een tweelingsnoertje van de beltrafo wel het toppunt van ironie.

Wel pluspunten voor de hoofdschakelaar. Die zie je op dit soort kasten niet vaak.
Kaartje is nog van de vorige bewoner :') ik woon hier al ruim een jaar, maar hij hangt niet in de weg dus vind het wel prima.
  maandag 3 september 2018 @ 09:12:54 #181
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181657432
Honeypot topic om illegale stroom aftappingen van wietplantages te vinden :')
Man of Steal.
  maandag 3 september 2018 @ 10:55:50 #182
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181658901
Die illegale aftap heb ik natuurlijk even weggehaald voor de foto.

Mij verbaasd deze meterkast me steeds weer.
Wordt steeds op marktplaats aangeboden.



Blijkbaar heeft marktplaats er geen mening over want hij komt steeds weer terug.

[ Bericht 71% gewijzigd door Speekselklier op 03-09-2018 12:44:51 ]
Tot nooit .......
pi_181666630
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:55 schreef Speekselklier het volgende:
Die illegale aftap heb ik natuurlijk even weggehaald voor de foto.

Mij verbaasd deze meterkast me steeds weer.
Wordt steeds op marktplaats aangeboden.

[ afbeelding ]

Blijkbaar heeft marktplaats er geen mening over want hij komt steeds weer terug.
Umm. Waar kijk ik naar? Ja; een meterkast met heel veel groepen en heel, heel veel stopcontacten maar wat ik eigenlijk bedoel te vragen: What. The. Fuck?

Gewoon, nieuwsgierig.

quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:12 schreef SuperNeger het volgende:
Honeypot topic om illegale stroom aftappingen van wietplantages te vinden :')
Een honeypot is juist om dieven te vangen; als iemand hier een illegale aftapping ontdekt dan wordt de poster daar alleen maar mee geholpen. ;)

Plus, een beetje professionele wietprutser tapt dat natuurlijk af voor de meter; gewoon de hoofdkabel van de straat openbreken en een 1,5 mm2 zwart schakeldraadje gebruiken om het allemaal nog extra spannend te maken.
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 20:28:40 #184
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_181670006
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:55 schreef Speekselklier het volgende:
Die illegale aftap heb ik natuurlijk even weggehaald voor de foto.

Mij verbaasd deze meterkast me steeds weer.
Wordt steeds op marktplaats aangeboden.

[ afbeelding ]

Blijkbaar heeft marktplaats er geen mening over want hij komt steeds weer terug.
Dat is voor kwekerijen met van die groene plantjes ;)
  Lieve Belg maandag 3 september 2018 @ 23:03:55 #185
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_181674307
Oude meter staat momenteel op de zolder wegens verbouwingen. Nieuwe zekering kast is nog niet afgewerkt.

Ik wil deze zo snel mogelijk weg. :@ :@ De stickers onderaan de zekeringen met de N, 1, 2 en 3 kloppen niet. Ik heb een driehoek aansluiting, geen ster.



En halverwege de bekabeling van de nieuwe kast. Ik wacht nog op enkele zaken om ze goed te kunnen afwerken.



Als die af is komt die hier nog wel eens voorbij :P
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_181675841
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:28 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat is voor kwekerijen met van die groene plantjes ;)
Ahaha! Ik ben dus een te brave jongen om dat door te hebben. Goed om te weten. :D
pi_181677032
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:28 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat is voor kwekerijen met van die groene plantjes ;)
Of voor wat miners, al heb je daar wellicht wat groter spul voor nodig.
pi_181886590
Gisteren is de oude groepenkast vervangen en uitgebreid :)



Wat komt er extra aan?

- 3-fase warmtepomp
- 2x 3-fase 8kW PV omvormers van SolarEdge
- 3-fase inductie kookplaat van Siemens
- 2kW element in binnen-unit warmtepomp

En een viertal meters om verbruik / opwekking van één-en-ander beter te kunnen monitoren en vergelijken.
  donderdag 13 september 2018 @ 21:06:06 #189
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181887228
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 20:43 schreef MaGNeT het volgende:
Gisteren is de oude groepenkast vervangen en uitgebreid :)

[ afbeelding ]

Wat komt er extra aan?

- 3-fase warmtepomp
- 2x 3-fase 8kW PV omvormers van SolarEdge
- 3-fase inductie kookplaat van Siemens
- 2kW element in binnen-unit warmtepomp

En een viertal meters om verbruik / opwekking van één-en-ander beter te kunnen monitoren en vergelijken.
:9~ _O_
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181888103
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 20:43 schreef MaGNeT het volgende:
Gisteren is de oude groepenkast vervangen en uitgebreid :)

[ afbeelding ]

Wat komt er extra aan?

- 3-fase warmtepomp
- 2x 3-fase 8kW PV omvormers van SolarEdge
- 3-fase inductie kookplaat van Siemens
- 2kW element in binnen-unit warmtepomp

En een viertal meters om verbruik / opwekking van één-en-ander beter te kunnen monitoren en vergelijken.
Goed werk! Kan je een foto posten hoe het er nu uitziet na de verbouwing? En heb je domotica meteen laten installeren? Je hebt ook geld genoeg verdiend in 2017 begin 2018 dus mag wel wat vanaf.
pi_181888198
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:36 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Goed werk! Kan je een foto posten hoe het er nu uitziet na de verbouwing? En heb je domotica meteen laten installeren? Je hebt ook geld genoeg verdiend in 2017 begin 2018 dus mag wel wat vanaf.
In het warmtepomptopic staan wat meer foto's. Heb m'n camera nog niet geleegd, dit zijn wat kiekjes van m'n telefoon.
pi_181889151
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

In het warmtepomptopic staan wat meer foto's. Heb m'n camera nog niet geleegd, dit zijn wat kiekjes van m'n telefoon.
Ga zo meteen kijken.
pi_182053190
Meterkast is weer een stapje verder: 2x 3-fase PV omvormers,3-fase warmtepomp, 2kW element binnen-unit warmtepomp (1-fase) en kookgroep (3-fase) zijn aangesloten

  zondag 23 september 2018 @ 19:05:10 #194
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_182089110


in mijn huurflat, komt uit 1974, alles werkt.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_182089744
Een aardlekschakelaar zou toch wel héél fijn zijn...
  Moderator zondag 23 september 2018 @ 21:03:55 #196
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182091386
quote:
14s.gif Op zondag 23 september 2018 19:05 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

in mijn huurflat, komt uit 1974, alles werkt.
Lekker dan, zo zonder aardlekschakelaars. Zo, dat toch eens aankaarten bij je verhuurder.
pi_182274488
Ik denk dat ik de meest onopgeruimde nieuwbouw meterkast heb :')

Te zien is:
glasvezel, synology nas, router waarop twee poe ubiquiti access points zijn aangesloten in de woonkamer en overloop.

Wat ik nog van plan ben:
Opruimen
kookgroep voor een inductieplaat 90cm in de keuken (loze leiding ligt al).
ubiquiti router en poe switch.

Weet iemand of die kookgroep makkelijk gerealiseerd kan worden in mijn meterkast? En hoeveel kost dat ongeveer?


pi_182274724
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:39 schreef zoz het volgende:
Ik denk dat ik de meest onopgeruimde nieuwbouw meterkast heb :')

Te zien is:
glasvezel, synology nas, router waarop twee poe ubiquiti access points zijn aangesloten in de woonkamer en overloop.

Wat ik nog van plan ben:
Opruimen
kookgroep voor een inductieplaat 90cm in de keuken (loze leiding ligt al).
ubiquiti router en poe switch.

Weet iemand of die kookgroep makkelijk gerealiseerd kan worden in mijn meterkast? En hoeveel kost dat ongeveer?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, kan er zo bij tussen en bij een aardlek op. Reken op 150 euro oid voor alleen de kookgroep bijplaatsen
pi_182355926
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:52 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ja, kan er zo bij tussen en bij een aardlek op. Reken op 150 euro oid voor alleen de kookgroep bijplaatsen
Ondertussen wat onderzoek gedaan. Ik had een siemens kookplaat van 11100 watt op het oog. Dus er moet een 3 fase krachtgroep komen met nieuwe aardlek. Dit past niet meer in deze kast. Zal vast een duur geintje worden :')
Andere optie is een minder zware inductieplaat uitzoeken.
  Moderator zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:31:49 #200
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_182355960
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 19:28 schreef zoz het volgende:

[..]

Ondertussen wat onderzoek gedaan. Ik had een siemens kookplaat van 11100 watt op het oog. Dus er moet een 3 fase krachtgroep komen met nieuwe aardlek. Dit past niet meer in deze kast. Zal vast een duur geintje worden :')
Andere optie is een minder zware inductieplaat uitzoeken.
Die module breedte heb je toch wel ? Die installatieautomaten kun je vast nog wel iets opschuiven, en dan ontstaat er een ruimte van vier modules breed. Daar past dan weer een 3fase+nul aardlekautomaat B16 in. Tada ! 1 kookgroep *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')