SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zondag (20:30) op de Belgische zender Één en twee weken later is de uitzending te zien op NPO3 op vrijdag (20:30).
[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 20-02-2017 17:00:16 ]
Ik heb geen zin in gedoe dus ik wacht weer op NPO. Deze week loop ik weer bij. Althans wat ik nog niet heb gezien.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:44 schreef UIO_AMS het volgende:
Vanavond de aflvering over Tuvalu maar even terugkijken. Kwam er gisteren niet aan toe.
Weinig gedoe. Met On Demand heb ik zo toegang tot uitzending gemist van de Belgische zenders.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:45 schreef Amarantha het volgende:
Ik heb geen zin in gedoe dus ik wacht weer op NPO. Deze week loop ik weer bij. Althans wat ik nog niet heb gezien.
Oh dat is wel relaxt.quote:Op maandag 20 februari 2017 16:03 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Weinig gedoe. Met On Demand heb ik zo toegang tot uitzending gemist van de Belgische zenders.
China zijn 2 afleveringen als het goed isquote:Op maandag 20 februari 2017 15:47 schreef Amarantha het volgende:
In de OP kun je nu ook de volgorde van bestemmingen zien van dit seizoen. China aflevering gaat vast erg mooi worden.
Ja denk het wel, net als Amerika.quote:Op maandag 20 februari 2017 16:15 schreef Piranjavisje het volgende:
[..]
China zijn 2 afleveringen als het goed is
Tot nu toe de mooiste aflevering van dit seizoen.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 21:15 schreef Jinkx het volgende:
Nu in Georgië. Alle mannen uit het dorp die in twee teams een bal van 18kg, gevuld met zand en wijn, al rugbyend naar de overkant van het dorp duwen en trekken
quote:Op vrijdag 24 februari 2017 21:15 schreef Jinkx het volgende:
Nu in Georgië. Alle mannen uit het dorp die in twee teams een bal van 18kg, gevuld met zand en wijn, al rugbyend naar de overkant van het dorp duwen en trekken
Hij is daar echt geweest.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 13:28 schreef SEMTEX het volgende:
Euh hey dat plaatje in de op? Is dat een photoshop of is-ie daar echt geweest? (
Seizoen 2 zijn twee afleveringen over Alaska waarbij hij zelf ook 'Into the wild' gaat. Mooiste aflevering tot nu toe vind ikquote:Op zaterdag 25 februari 2017 13:28 schreef SEMTEX het volgende:
Euh hey dat plaatje in de op? Is dat een photoshop of is-ie daar echt geweest? (
Supervet. Is een lastig te bereiken plek.quote:
Vorig seizoen.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 13:33 schreef Blord het volgende:
Ik denk dat de foto echt is. Het moet wel een foto uit het begin zijn geweest want tegenwoordig is Tom wat voller en heeft een heel kort kapsel.
ik ben ook verliefd.quote:Op zondag 26 februari 2017 20:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Klopt niet met het beeld van China. Is vast een Belgische frietkoteigenaar.
Boeie, ik kijk er graag naar.quote:Op zondag 26 februari 2017 20:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Klopt niet met het beeld van China. Is vast een Belgische frietkoteigenaar.
Ik vind de beelden vaak wel wat toevoegen bij dit programma, in tegenstelling tot de Rijdende Rechter bijvoorbeeld.quote:Op zondag 26 februari 2017 20:42 schreef JayHovah het volgende:
Ik hoop dat ze een keer die drone in de koffer laten liggen. Die gimmick met die camerabeelden ervan heb ik nou wel eens gezien. Ze gebruiken die zo vaak, het is net alsof ze voor Één de beelden moeten uitzenden om het aanschaft budget voor die drone te verklaren...
volgens mij zitten er soms nogal wat regionale verschillen in Vlaams dialectquote:Op vrijdag 3 maart 2017 08:23 schreef Djeez het volgende:
Hier ook een vaste kijker van dit programma. Pas later ontdekt, maar eenmaal gebingewatcht helemaal fan. Deze Vlaming maakt zulke boeiende programma's, met Noord-Korea als beste aflevering. Maar waarom wordt de beste man zelfs bij de BRT ondertiteld?!
Goede tip, thanks!quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:33 schreef kissaa het volgende:
Aanstaande zondagochtend 5 maart van 11.00 uur tot 13.00 uur een extra uitzending van Waes met niet eerder vertoonde fragmenten op Belgie 1.
top!quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:33 schreef kissaa het volgende:
Aanstaande zondagochtend 5 maart van 11.00 uur tot 13.00 uur een extra uitzending van Waes met niet eerder vertoonde fragmenten op Belgie 1.
Ik ben nog nooit ergens geweigerd in China :pquote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:13 schreef Blord het volgende:
Volgens mij is Wendy van de geheime dienst. Dat meisje krijgt alles voor elkaar. Wedden dat Tom toestemming krijgt om een klooster met monniken te bezoeken ?
Omdat ze bij de VRT klachten kregen dat ze wel Westvlamingen en Limburgers ondertitelden maar Antwerpenaren niet ...quote:Op vrijdag 3 maart 2017 08:23 schreef Djeez het volgende:
Hier ook een vaste kijker van dit programma. Pas later ontdekt, maar eenmaal gebingewatcht helemaal fan. Deze Vlaming maakt zulke boeiende programma's, met Noord-Korea als beste aflevering. Maar waarom wordt de beste man zelfs bij de BRT ondertiteld?!
quote:Op zondag 5 maart 2017 21:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Omdat ze bij de VRT klachten kregen dat ze wel Westvlamingen en Limburgers ondertitelden maar Antwerpenaren niet ...
Wat een farce dat ze daar niet mochten komen, terwijl er gewoon toeristen en dergelijke rondliepen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:13 schreef Blord het volgende:
Volgens mij is Wendy van de geheime dienst. Dat meisje krijgt alles voor elkaar. Wedden dat Tom toestemming krijgt om een klooster met monniken te bezoeken ?
Kwam inderdaad ook voorbij in "Langs de oevers van de Yangtze" van Ruben Terlou. Evenals de Mao imitator, de Drieklovendam, de rijke jetset jongeren, Shangri La enz. Ze krijgen volgens mij allemaal hetzelfde te zien.quote:Op zondag 5 maart 2017 20:40 schreef Handleiding het volgende:
Ow dit parkwas al eens op tv. Tenenkrommend.
Terugkijken kan hier:quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:33 schreef kissaa het volgende:
Ik had het zondag ff gekeken maar het is een aardig alternatief voor de haardvuur DVD...quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Terugkijken kan hier:
https://nl-nl.facebook.com/reizenwaes/posts/2715668968572368
116 minuten.
Gisteravond na vijf minuten afgezet. Wel heel erg saai, juist dat droge commentaar maakt RW zo leukquote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Terugkijken kan hier:
https://nl-nl.facebook.com/reizenwaes/posts/2715668968572368
116 minuten.
Ik vermoed in de VS. Helaas niet gezien.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 11:51 schreef Blord het volgende:
Welke aflevering was met die wulpse dame met peroxide haar waar Tom met de wenkbrauwen wenken ?
Dat was een stukje uit de introductie van elke aflevering.
Is ook nog niet geweest. We hebben Haïti, Venezuela en de VS nog tegoed.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:23 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik vermoed in de VS. Helaas niet gezien.
quote:Op zondag 12 maart 2017 21:12 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Als het varken maar geslacht wordt.
Niet weten dat je een camera wil vermoorden, rare mensen daar.quote:
De prijzen zijn gestegen.quote:
Ignorance is bliss.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 00:16 schreef Attitude het volgende:
Dat restaurant en die toeristenstrand!! En die toeristen doen of hun neus bloedt...Verheven voelen boven de inwoners.
Dat was weer eens een goede wake-up call.quote:Op maandag 13 maart 2017 15:39 schreef Blord het volgende:
Daarom geef ik nooit meer iets aan de ngo's. Allemaal zakkenvullers daar. Er blijft haast niets over aan hulp voor de bevolking.
Dat restaurant hoog in de bergen. Lekker aan je cocktail en neerkijkend op de lokale bevolking. Daar gaat je bloed van koken.
spamquote:Op zaterdag 25 maart 2017 19:22 schreef Blord het volgende:
Op de Belgische televisiezender EEN wordt deze serie bijna 2 weken vooruit uitgezonden. Kun je niet wachten, kijk dan op EEN.
quote:Op zaterdag 25 maart 2017 19:22 schreef Blord het volgende:
Op de Belgische televisiezender EEN wordt deze serie bijna 2 weken vooruit uitgezonden. Kun je niet wachten, kijk dan op EEN.
Doen we toch ook?quote:Op zaterdag 25 maart 2017 19:22 schreef Blord het volgende:
Vorig seizoen wel een episch bezoek aan The Amish... (of was niet alweer twee seizoenen geleden?)quote:Op zondag 26 maart 2017 17:32 schreef heite het volgende:
Ik vind de VS niet echt een typische 'Waes-bestemming'..
Dat is Haiti. Dat cruiseship is toevallig wel de grootste van de wereld.quote:Op zondag 26 maart 2017 20:46 schreef nils7 het volgende:
Op welke zender was dat met die cruise schip zodat ik t terug kan kijken?
Hij verdient wel goed met online verkoop voor de doomsday preppers. Misschien daarom hoe gekker hoe beter het verkoop.quote:Op zondag 26 maart 2017 21:18 schreef Handleiding het volgende:
Wat een volslagen mafkees die john adrain
NPO3.quote:Op zondag 26 maart 2017 20:46 schreef nils7 het volgende:
Op welke zender was dat met die cruise schip zodat ik t terug kan kijken?
Ja zat zeker niet slecht in de slappe was.quote:Op zondag 26 maart 2017 21:28 schreef Blord het volgende:
[..]
Hij verdient wel goed met online verkoop voor de doomsday preppers. Misschien daarom hoe gekker hoe beter het verkoop.
Volgens m'n ouders was t de Oasis, heb zelf op de Harmony (wel de grootste) gevaren vorige maand dus wil dat ff checken.quote:Op zondag 26 maart 2017 21:25 schreef Blord het volgende:
[..]
Dat is Haiti. Dat cruiseship is toevallig wel de grootste van de wereld.
quote:Op dinsdag 28 maart 2017 12:33 schreef heite het volgende:
Als ordinair je ding is zullen ze inderdaad erg mooi zijn ja.
Met niet vertoonde beelden. Vond het leuk om te zien.quote:
Die rijkaard was echt een megalomane man inderdaadquote:Op maandag 3 april 2017 11:29 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Met niet vertoonde beelden. Vond het leuk om te zien.
- De gigantische buffel (130 km omrijden en dan heb je ook wat)
- Mevrouw Busty
- Meer van de rijke man / regisseur uit Bangladesh
- Oren schoonmaken in China
Hahaha ik dacht dat het aan mijn ogen lach of de kijkhoek, maar ze waren dus echt stuk xDquote:Op maandag 3 april 2017 18:30 schreef Jinkx het volgende:
[..]
Die rijkaard was echt een megalomane man inderdaadIk zou moeilijk mijn lach in kunnen houden. En dan wordt er een lamp gefilmd op zijn verzoek (of eis), doen twee spotjes het niet
Wat een gezeik. Niet iedereen kan netflix ontvangen ....IK nietquote:Op woensdag 5 april 2017 00:56 schreef Kiyoaki het volgende:
Denk dat dit programma op zijn best is als Waes gewoon naar een beetje obscure oorden gaat en daar gewoon laat zien hoe je daar vakantie kan vieren. De aflevering over Sierra Leone bijvoorbeeld.
Als ik afgezaagd gelul over Noord Korea wil horen kijk ik wel 1 van de 3 documentaires over dat onderwerp op Netflix. Toch altijd hetzelfde met een gids en niets nieuws. Zelfde verhaal met China.
Dat soort plekken vind ik juist leuk aan Waes, anders kijk ik wel naar 1 van de andere 100 reisprogramma's.quote:Op woensdag 5 april 2017 00:56 schreef Kiyoaki het volgende:
Denk dat dit programma op zijn best is als Waes gewoon naar een beetje obscure oorden gaat en daar gewoon laat zien hoe je daar vakantie kan vieren. De aflevering over Sierra Leone bijvoorbeeld.
Als ik afgezaagd gelul over Noord Korea wil horen kijk ik wel 1 van de 3 documentaires over dat onderwerp op Netflix. Toch altijd hetzelfde met een gids en niets nieuws. Zelfde verhaal met China.
Noord-Korea was 15 jaar geleden origineel. Nu al lang niet meer. Ik ben er zelf ook geweest. Die docu's zijn vrij pover, veel copy paste teksten van andere docu's, erg oppervlakkig allemaal.quote:Op woensdag 5 april 2017 11:39 schreef Kiyoaki het volgende:
Kom, alsof Noord Korea origineel is. Elke halve zool en zijn reisprogramma zijn daar al naartoe geweest. Is ook altijd hetzelfde, want je hebt altijd een gids die je alleen maar bepaalde dingen laat zien.
Idd. Weet je ook waar dat giro555 geld naar toe gaat. De blanke elite profiteert er maximaal van, inclusief de BN'ers die veel geld krijgen voor die meelijwekkende spotjes op tv.quote:Op maandag 13 maart 2017 15:39 schreef Blord het volgende:
Daarom geef ik nooit meer iets aan de ngo's. Allemaal zakkenvullers daar. Er blijft haast niets over aan hulp voor de bevolking.
Dat restaurant hoog in de bergen. Lekker aan je cocktail en neerkijkend op de lokale bevolking. Daar gaat je bloed van koken.
Die van Vice was toen nog echt een vernieuwende docu.quote:Op woensdag 5 april 2017 11:39 schreef Kiyoaki het volgende:
Kom, alsof Noord Korea origineel is. Elke halve zool en zijn reisprogramma zijn daar al naartoe geweest. Is ook altijd hetzelfde, want je hebt altijd een gids die je alleen maar bepaalde dingen laat zien.
Dat komt omdat iedereen hetzelfde te zien krijgt. De enige variatie is hoe de reis wordt afgelegd en hoe erg de gidsen je mogen.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:22 schreef Homey het volgende:
[..]
Noord-Korea was 15 jaar geleden origineel. Nu al lang niet meer. Ik ben er zelf ook geweest. Die docu's zijn vrij pover, veel copy paste teksten van andere docu's, erg oppervlakkig allemaal.
China was wel origineelquote:
Nationaal archief voor Beeld & Geluid.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:33 schreef Dakterras het volgende:
Weten jullie waar ik de afleveringen kan terugkijken?
Kut, helemaal gemist. Is hij nog ergens terug te kijken?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 17:08 schreef Nober het volgende:
Speciale aflevering van 'Reizen Waes'. Ter ondersteuning van de campagne 'Hongersnood 12-12' trekt Tom Waes naar het noorden van Oeganda. Hij verblijft er een week lang in vluchtelingenkampen op de grens met Zuid-Soedan, een land dat momenteel getroffen wordt door zware hongersnood.
Sinds maart 2017 voert het Consortium 12-12 intensief campagne om hulp te bieden bij de 'grootste humanitaire crisis sinds de Tweede Wereldoorlog'. Begin maart riepen de Verenigde Naties officieel de hongersnood uit in Zuid-Soedan, en waarschuwden zij voor dreigende hongersnood in Jemen, Nigeria en Somalië.
Maar liefst twintig miljoen mensen, van wie 1.4 miljoen kinderen, lijden er aan ernstige ondervoeding door droogte en geweld. Om de actie 'Hongersnood 12-12' mee te ondersteunen, bezoekt Tom Waes een van de getroffen gebieden. Zeven dagen lang leeft Tom samen met vluchtelingen en hulpverleners.
https://www.een.be/reizen(...)12-de-eerste-beelden
https://nl-nl.facebook.com/een/videos/10155238519825330/
Zondag 4 juni, 21:25 op Eén.
Seizoen 1,2 & 3 staan op nieuwsgroepenquote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:33 schreef Dakterras het volgende:
Weten jullie waar ik de afleveringen kan terugkijken?
Echt een te gek programma, vooral die aflevering in Venezuela.
twitter:een twitterde op maandag 20-08-2018 om 15:51:03Dit najaar is #ReizenWaes terug. Tom trekt dwars door Europa! En dit zijn de eerste beelden. 😄 @tomwaes https://t.co/otopiSOzKX reageer retweet
quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 20:27 schreef Nober het volgende:
Dit najaar verschijnt het vierde seizoen van ‘Reizen Waes’. Daarin bezoekt de Tom Waes (49) uitsluitend landen in Europa.
In het vierde seizoen van ‘Reizen Waes’ worden uitsluitend Europese bestemmingen bezocht met onder meer Spanje, Oekraïne, IJsland, Groenland, Isle of Man en Azerbeidzjan. De derde reeks was een overweldigend succes, elke aflevering haalde gemiddeld 1,7 miljoen kijkers. In de eerste aflevering reist de Antwerpse presentator naar Spanje.twitter:een twitterde op maandag 20-08-2018 om 15:51:03Dit najaar is #ReizenWaes terug. Tom trekt dwars door Europa! En dit zijn de eerste beelden. 😄 @tomwaes https://t.co/otopiSOzKX reageer retweet
Wat jij daar van vindt, vind ik niet zo rullevant.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 23:24 schreef Handleiding het volgende:
[..]
jammer dat die VI oneliners ook al hier doordringen.
Welke bestemming?quote:Op woensdag 12 december 2018 21:22 schreef JayHovah het volgende:
Voordat we het bijna weer vergeten -> vanaf zondag weer verse afleveringen!
1 Spanje 16 december 2018quote:
Fijn!quote:Op woensdag 12 december 2018 22:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
1 Spanje 16 december 2018
2 Oekraïne 21 december 2018
3 Oekraïne 30 december 2018
4 IJsland 6 januari 2019
5 Groenland 13 januari 2019
6 Isle of Man 20 januari 2019
7 Azerbeidzjan 27 januari 2019
8 Polen 3 februari 2019
9 Noord-Ierland 10 februari 2019
Bedankt voor de herinnering!quote:
Zo bizar was datquote:Op maandag 17 december 2018 17:39 schreef Adrie072 het volgende:
Was weer tof! Overigens vanochtend nog op de radio dat het aantal illegalen vanuit Marokko naar Spanje bewust door een minister te laag werd gehouden. Maar goed laten we het hier er maar niet verder over hebben, daar is het een te leuk programma voor.
twitter:tomwaes twitterde op zondag 23-12-2018 om 12:01:55Om 20.15 u vanavond dus iets vroeger dan vorige week !!! https://t.co/ZeCJJ0T3K2 reageer retweet
Ja, ik vond het ook meer 'Betaald naar een evenement'-gaan dan echt een Reizen Waes.quote:Op zondag 23 december 2018 21:14 schreef kloon_bassie het volgende:
Mweh, matige aflevering. Tuurlijk is t een controversieel onderwerp maar de hele uitzending aan 1 event wijden was voor mij iets te veel van t goede.
Juist de hele aflevering over dit evenement maken maakt het een goede aflevering. Dit heeft een enorme impact op het eiland en het circus gaat maar door ongeacht de doden/gewonden. Zie ik dit liever dan 4-5 random locaties. Vond het wel mooi gedaan door het vanuit het perspectief van de familie en de rijders zelf te zien. Horen dat iemand dood is gegaan op het circuit en vervolgens zit je daar met spanning af te wachten of je zoon wel veilig thuis komt. De rijders zijn wel echt knettergek.quote:Op zondag 23 december 2018 21:14 schreef kloon_bassie het volgende:
Mweh, matige aflevering. Tuurlijk is t een controversieel onderwerp maar de hele uitzending aan 1 event wijden was voor mij iets te veel van t goede.
Dat dus.quote:Op zondag 23 december 2018 22:24 schreef lord_bono het volgende:
Juist de hele aflevering over dit evenement maken maakt het een goede aflevering. Dit heeft een enorme impact op het eiland en het circus gaat maar door ongeacht de doden/gewonden. Zie ik dit liever dan 4-5 random locaties. Vond het wel mooi gedaan door het vanuit het perspectief van de familie en de rijders zelf te zien. Horen dat iemand dood is gegaan op het circuit en vervolgens zit je daar met spanning af te wachten of je zoon wel veilig thuis komt. De rijders zijn wel echt knettergek.
Precies de reden waarom er een andere bestemming gekozen had moeten worden. Tom is wel vaker op kleine eilanden geweest (bijv Pitcairn) en die uitzendingen konden me wel boeien. Ik vond deze aflevering vooral saai omdat t alleen om die race ging. Ja dat is gevaarlijk maar t zijn mensen die t vooral voor hun lol en ego doen. In andere afleveringen krijg je meerdere aspecten van de cultuur te zien, nu niet.quote:Op zondag 23 december 2018 23:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat dus.
En ja. Dat eiland is ook eigenlijk nergens anders om bekend.
Het leek er wel op dat de 'tegenstander' een beetje als een verplicht nummertje werd opgevoerd om toch maar niet het verwijt te krijgen dat er een te eenzijdig verhaal gebracht werd.quote:Op zondag 23 december 2018 22:24 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Juist de hele aflevering over dit evenement maken maakt het een goede aflevering. Dit heeft een enorme impact op het eiland en het circus gaat maar door ongeacht de doden/gewonden. Zie ik dit liever dan 4-5 random locaties. Vond het wel mooi gedaan door het vanuit het perspectief van de familie en de rijders zelf te zien. Horen dat iemand dood is gegaan op het circuit en vervolgens zit je daar met spanning af te wachten of je zoon wel veilig thuis komt. De rijders zijn wel echt knettergek.
mwah je kan best een klein uur vullen met leuke items over dit eiland. markante inwoners, etc.quote:Op zondag 23 december 2018 23:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat dus.
En ja. Dat eiland is ook eigenlijk nergens anders om bekend.
Er werd inderdaad gedaan als of hij de enige was. Wat dat betreft misschien interessant geweest om die kritische noot bij iemand van overheid/veiligheidsdiensten neer te leggen.quote:Op maandag 24 december 2018 08:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het leek er wel op dat de 'tegenstander' een beetje als een verplicht nummertje werd opgevoerd om toch maar niet het verwijt te krijgen dat er een te eenzijdig verhaal gebracht werd.
www.vrt.be/vrtnuquote:Op maandag 24 december 2018 23:42 schreef alf89 het volgende:
Zijn de afleveringen van Reizen Waes ergens terug te vinden?
De eerdere seizoen haalde ik (geloof ik) van Dailymotion, maar de huidige afleveringen vind ik nog niet terug.
En de auto-industrie daar. De Peel P50quote:Op maandag 24 december 2018 09:01 schreef Handleiding het volgende:
[..]
mwah je kan best een klein uur vullen met leuke items over dit eiland. markante inwoners, etc.
Wel tragisch om te zien, binnen 10 a 20 jaar is dat dorp dood ...quote:
Ben aan de westkant geweest en dat was al fantastisch (en heb best veel van de wereld gezien). Met de klanken van Sigur Ros erbij is het voor mij sowieso wel een betoverend land. Ik wil weer terug.quote:Op zondag 30 december 2018 21:35 schreef Blord het volgende:
Het landschap is zo ongelofelijk mooi. In Akureyri ben ik ook geweest maar in de zomer als toerist. Dan ligt er ook sneeuw in de bergen maar de wegen zijn dan makkelijker begaanbaar.
Ijslanders zijn een mooi volk. Zo rauw en dicht bij de natuur. Ze hebben niet voor niets Vikinger bloed in hun aders.
Denk het ook.quote:Op zondag 30 december 2018 21:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wel tragisch om te zien, binnen 10 a 20 jaar is dat dorp dood ...
Elke dag om 3 uur eruit ookquote:Op zondag 30 december 2018 23:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Denk het ook.
Maar waarom zou je daar ook blijven wonen?
De vuurtorenfamilie eindigt ook met dat meisje die geen partner of nageslacht wil hebben.
quote:Op zondag 30 december 2018 23:26 schreef Handleiding het volgende:
Elke dag om 3 uur eruit ookelke dag weer.
wie moet het anders doen? moeders. Dan nog....quote:Op zondag 30 december 2018 23:30 schreef golfer het volgende:
[..]![]()
Je hebt het Pinokkio-gebaar van Waes gemist?
Waarom geen IP camera neerzetten bij de meetstation. Dan kunnen ze direct de temperatuur in de hoofdkantoor aflezen. Er is wel elektriciteit daar.quote:Op zondag 30 december 2018 23:26 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Elke dag om 3 uur eruit ookelke dag weer.
Mooi moment, al keek die dochter ook wel een beetje sarcastisch toen ze ontkende dat ze ooit een meting gemist had.quote:Op zondag 30 december 2018 23:30 schreef golfer het volgende:
[..]![]()
Je hebt het Pinokkio-gebaar van Waes gemist?
Was genoeg mensenwerk te doen daar, die camera is niet genoeg.quote:Op maandag 31 december 2018 14:13 schreef Blord het volgende:
[..]
Waarom geen IP camera neerzetten bij de meetstation. Dan kunnen ze direct de temperatuur in de hoofdkantoor aflezen. Er is wel elektriciteit daar.
Ook van zo'n formaat? Waar ligt die ongeveer?quote:Op zondag 6 januari 2019 20:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zo'n bruinkoolwinning ligt ook op amper 40km van de Nederlandse grens
In de buurt van Aken liggen verschillende gigantische bruinkoolmijnen ...quote:Op zondag 6 januari 2019 20:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mooie aflevering weer
[..]
Ook van zo'n formaat? Waar ligt die ongeveer?
nog groter zelfs. In de driehoek Mönchengladbach, keulen, Aken. Google maar eens op garzweiler. Bij Venlo de A61 zo'n 20min. afrijden. Net onder Mönchengladbach is de weg daar onlangs verlegd door het afgraven voor de bruinkoolwinning. Liggen ook van die spookdorpen die compleet verlaten zijnquote:Op zondag 6 januari 2019 20:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mooie aflevering weer
[..]
Ook van zo'n formaat? Waar ligt die ongeveer?
Opnemen en later terugkijken. Ben benieuwd naar Noord-Ierland.quote:
Als jij in zo'n huis bij die muur wilt wonen ben je vast heel goedkoop uit.quote:Op maandag 14 januari 2019 20:30 schreef jevl het volgende:
Zouden de huizenprijzen daar extreem laag zijn?
denk niet dat veel Belgen dat gezien hebbenquote:Op dinsdag 15 januari 2019 07:05 schreef Sjoerd102 het volgende:
Menno Bentveld had ook zo'n programma: De Muur waarin de muur in Belfast centraal stond. Wat dat betreft weinig nieuws.
Geloof dat laatst bij die klimaattop in Polen ze de deelnemers een stuk zeep gaven in de vorm van een stuk steenkool, ze nemen het niet echt serieus daar. Mooi land, strakke wegen allemaal maar beetje veel vervuilingquote:Op zondag 6 januari 2019 22:54 schreef golfer het volgende:
Polen is toch ook lid van de EU en is toch ook akkoord gegaan met de klimaatdoelstellingen en de reductie van CO2 uitstoot? Hoe willen ze dat bereiken met zoveel te veel uitstoot?
strakke wegen? Nauwelijks snelwegen verder toch?quote:Op dinsdag 15 januari 2019 23:43 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Geloof dat laatst bij die klimaattop in Polen ze de deelnemers een stuk zeep gaven in de vorm van een stuk steenkool, ze nemen het niet echt serieus daar. Mooi land, strakke wegen allemaal maar beetje veel vervuiling
Blijkbaar genoegquote:Op dinsdag 15 januari 2019 23:51 schreef Handleiding het volgende:
strakke wegen? Nauwelijks snelwegen verder toch?
zal wel in de war zijn met een ander land. Dacht dat er tijdens de EK2012 wel één en ander aangepakt was.quote:Op woensdag 16 januari 2019 09:14 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Blijkbaar genoeg
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Poolse_autosnelwegen
Maar opvallend netjes alles, ben er nooit geweest maar Polen stond er niet echt bekend om zoals meeste oostblok landen.
Vanaf vrijdag, 25 januari.quote:Op woensdag 16 januari 2019 14:50 schreef Kaarslichthouder het volgende:
Is het al bekend wanneer dit seizoen bij de NPO wordt uitgezonden?
Ik denk ook dat dat een vrij accuraat beeld is: die unionisten/oranjemarsgekkies zijn over het algemeen niet zo slim en vrij extreem in hun wens bij GB te blijven behoren.quote:Op woensdag 16 januari 2019 21:43 schreef heite het volgende:
Ik vraag me eigenlijk wel een beetje af of die laatste aflevering over Noord-Ierland nu een heel evenwichtig beeld liet zien. Van de ene kant kregen we voornamelijk (vrij) redelijke mensen te zien, terwijl aan de andere kant voornamelijk grote idioten te zien waren.
katholieke zijn daarin tegen veel minder met geloof bezig dan protestantsequote:Op donderdag 17 januari 2019 10:51 schreef Djeez het volgende:
Tom Waes is Belg, en derhalve katholiek. Zegt al genoeg
Wat een onzin.quote:Op donderdag 17 januari 2019 12:23 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
katholieke zijn daarin tegen veel minder met geloof bezig dan protestantse
Goed en vooral heel actueel artikel.quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:24 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)al-onder-katholieken
oh bedoel je dat?quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:24 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)al-onder-katholieken
Hij heeft het er onlangs nog zijdelings over gehad in De Ideale Wereld (hier vanaf 20:30) en daaruit blijkt toch dat hij er weinig mee bezig is.quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Goed en vooral heel actueel artikel.
Nu nog graag een bron van jouw feit dat Waes actief z'n geloof uitoefent?
Het doet mij helemaal niets, zo'n ijsvlaktes. Ik zie alleen ellendige kou.quote:
Prachtig landschap, vind ik.quote:Op zondag 20 januari 2019 22:21 schreef Metalfreak het volgende:
Het doet mij helemaal niets, zo'n ijsvlaktes. Ik zie alleen ellendige kou.
Chassidische Joden hebben een strikte scheiding tussen mannen en vrouwen.quote:Op zondag 27 januari 2019 22:44 schreef kloon_bassie het volgende:
Viel me op dat er bij dat festival van die joden alleen maar mannen liepen en dat Tom daar geen vragen over stelde. Had wel een kritische/grappige vraag daarover verwacht.
basiskennis is toch dat je weet dat Joden een sekse scheiding hebben...quote:Op zondag 27 januari 2019 22:44 schreef kloon_bassie het volgende:
Oud vrouwtje was top inderdaad!
Viel me op dat er bij dat festival van die joden alleen maar mannen liepen en dat Tom daar geen vragen over stelde. Had wel een kritische/grappige vraag daarover verwacht.
Sowieso wel een leuke aflevering!
Sorry dat ik deze basiskennis niet bezitquote:Op zondag 27 januari 2019 23:55 schreef Handleiding het volgende:
[..]
basiskennis is toch dat je weet dat Joden een sekse scheiding hebben...
Vreemd voor westerlingen?quote:Op maandag 28 januari 2019 19:57 schreef kloon_bassie het volgende:
Sorry dat ik deze basiskennis niet bezit![]()
![]()
Dan nog vind ik het vreemd dat Tom hier op z'n minst niet even een persoon op aansprak. Normaal stelt hij toch ook vragen over het geloof of tradities die al jaren hetzelfde zijn en voor westerlingen wat vreemd over komen.
En aan de andere kant houdt het programma de mythe dat het levensgevaarlijk is rondom Pripyat graag levendig en wordt er niet eens gewezen naar de straling die wij oplopen bij een vliegreis, CT scan of chemo.quote:Op maandag 28 januari 2019 20:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Vreemd voor westerlingen?
Er is in o.a. Antwerpen ook een grote Joodse gemeenschap, dus Waes is daar vast al wel bekend mee en gaat niet naar de bekende weg vragen.
Zou der wel doenquote:Op zondag 3 februari 2019 20:49 schreef Handleiding het volgende:
Treurig de Krim. Het meiske oogde ook diep ongelukkig.
Jinek, NPO1, 23:00 - 00:00 uur.quote:Tom Waes is terug met zijn reisprogramma, ditmaal met een nieuwe missie
Televisiemaker Tom Waes keert terug met een nieuw seizoen van zijn reisprogramma ‘Reizen Waes’. Toch is er een belangrijke koerswijziging: hij blijft binnen de grenzen van Europa. Hij wil aantonen dat je niet naar de andere kant van de wereld hoeft te reizen om je te laten verrassen. Vanavond vertelt hij over zijn bijzondere reizen.
Kamp Waes gaat ie het vast ook even over hebbenquote:
Ach, ik wil Waes wel in Noord Korea zien.quote:Op maandag 4 februari 2019 00:15 schreef golfer het volgende:
Waarom ga je als reisjournalist in hemelsnaam een oorlogsgebied opzoeken. Pure sensatieTV.
De Krim is prachtig, maar zo jammer dat er geen westerse toeristen meer mogen naartoe gaan vanwege de boycot.
Het meisje was een beetje in de war en zeer beïnvloed door de Russische propaganda.
Is die al lag geweestquote:Op maandag 4 februari 2019 20:32 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Ach, ik wil Waes wel in Noord Korea zien.
owja, helemaal vergetenquote:
Het was bijna voorspelbaarquote:Op zondag 10 februari 2019 21:20 schreef Handleiding het volgende:
De meest gevreesde toerist, een Hollander, tegenkomen.
Al maak je mij ook niet wijs dat die chauffeur als ex-commandant bij het leger gewoon "toevallig" de chauffeur was. Dat was een mannetje van de geheime dienst ...quote:Op maandag 11 februari 2019 21:07 schreef golfer het volgende:
Wat een propagandamuts als begeleidster van de staat bij hem.
Die chauffeur was wel soms lekker cynisch.
Dat vuurtje was wel bijzonder ;-)quote:Op maandag 11 februari 2019 21:07 schreef golfer het volgende:
Wat een propagandamuts als begeleidster van de staat bij hem.
Die chauffeur was wel soms lekker cynisch.
quote:Tom Waes is nog niet moegereisd
Nog één aflevering te gaan en ‘Reizen Waes Europa’ zit erop. Tom Waes (50) beseft dat hij met deze kijkcijfers niet anders kan dan een vijfde seizoen maken.
Anderhalf miljoen kijkers voor de aflevering over Azerbeidzjan afgelopen zondag en 1.847.018 kijkers voor die over Oekraïne van vorige week: Reizen Waes Europa blijft voorhistorische kijkcijfers halen. Tom Waes beseft dat hij nu wel een vijfde seizoen moét maken: “Het is nog niet beslist, maar de kijkcijfers bewijzen dat het nog niet op is. We kunnen gemakkelijk nog een seizoen maken. Aan landen geen gebrek. Finland interesseert me heel hard, omdat ze daar een aparte Samibevolking hebben. Macedonië is een kanshebber, dat land heet nu Noord-Macedonië. Ik wil ook wel naar de Faeröer-eilanden. Cyprus is ook interessant, vanwege de spanningen met Griekenland en Turkije. Keuze genoeg. En een vijfde seizoen kan zeker omdat Reizen Waes ook geëvolueerd is. De aflevering over Azerbeidzjan leek meer op de oude Reizen Waes, wat vrijblijvender. Die over Noord-Ierland, Groenland en Oekraïne waren relevanter. VRT-journaliste Phara de Aguirre zei me: Jij bent de meest relevante journalist van het moment, want je haalde 1,7 miljoen kijkers met een aflevering over de Noord-Ierse kwestie, op Canvas zouden we daar honderdduizend kijkers mee bereiken. Dat vind ik wel een compliment, ook al voel ik me geen journalist. Maar misschien kan ik me daarom meer veroorloven.”
Maandje rusten
Op dat vijfde seizoen van Reizen Waes wordt het wel even wachten: Tom heeft het druk. “Ik draai nog één aflevering van The blacklist voor Ketnet, dan beginnen we te repeteren voor het tweede seizoen van Undercover, dat we op 1 april beginnen te draaien. Op 1 juli maak ik Kamp Waes en vervolgens de rest van seizoen twee van Undercover. Dan zou ik toch een maand gas willen terugnemen.”
Menig wijkje in België is erger.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:36 schreef hemarookworst het volgende:
Even die aflevering van Noord-Ierland bekeken. Een keertje boem en dan zegt Waes geschokt: dit is gewoon in Europa he. Ging daarna nog wel redelijk geweldloos aan toe wat in beeld werd gebracht. Nou dichterbij huis in Brussel is ook wel meerdere keren 'boem' hoor...
Nee. Hij heeft al eerder en vaker geacteerd.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:25 schreef Handleiding het volgende:
Waes is nu te bewonderen op Netflix in de serie "Undercover". Zijn acteerdebuut?
Is het wat? De serie dan héquote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:25 schreef Handleiding het volgende:
Waes is nu te bewonderen op Netflix in de serie "Undercover". Zijn acteerdebuut?
het is weer zo in elkaar gezet dat je de volgende aflevering wil kijken, best goed. Maar ik erger me (net zoals altijd bij NL series) aan het acteerwerk in de serie zo nu en dan.quote:
Beetje blote tietjes er in, want Nederlands?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:11 schreef Handleiding het volgende:
[..]
het is weer zo in elkaar gezet dat je de volgende aflevering wil kijken, best goed. Maar ik erger me (net zoals altijd bij NL series) aan het acteerwerk in de serie zo nu en dan.
nee helaas.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:12 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Beetje blote tietjes er in, want Nederlands?
Belgische serie, dus nee. Wel lesbische scènes tussen Anna Drijver en Elise Schaapquote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:12 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Beetje blote tietjes er in, want Nederlands?
Broekjes laag!quote:Op zaterdag 4 mei 2019 00:25 schreef Djeez het volgende:
[..]
Belgische serie, dus nee. Wel lesbische scènes tussen Anna Drijver en Elise Schaap
quote:Op zaterdag 4 mei 2019 00:25 schreef Djeez het volgende:
[..]
Belgische serie, dus nee. Wel lesbische scènes tussen Anna Drijver en Elise Schaap
Linkje erbij: F&S / Undercover - Vlaams-Nederlandse misdaadserie, vanaf 24 feb op Eénquote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:19 schreef golfer het volgende:
Kan dit verder in het Netflixtopic over die serie?
Met zijn neppe Taj Mahal. Wat een figuur was dat.quote:Op maandag 21 oktober 2019 20:48 schreef UIO_AMS het volgende:
Gisteren was er een herhaling van Reizen Waes in Bangladesh op de VPRO. Stukje met Mr. Moni. Blijft geweldig..
Had nog nooit gekeken maar mooi programma. Lekker daar langs het spoor wonen, eindeloos getoeter en fietsfiles in Dhaka. 16 miljoen mensen in één stad. Wat een wereldquote:Op maandag 21 oktober 2019 20:48 schreef UIO_AMS het volgende:
Gisteren was er een herhaling van Reizen Waes in Bangladesh op de VPRO. Stukje met Mr. Moni. Blijft geweldig..
Ik lag weer in een deukquote:Op maandag 21 oktober 2019 20:48 schreef UIO_AMS het volgende:
De vorige delen zijn ook de moeite waard om te bekijken. Het is één van mijn meest favoriete reisprogramma's.quote:Op maandag 21 oktober 2019 20:55 schreef RedFever007 het volgende:
Had nog nooit gekeken maar mooi programma. Lekker daar langs het spoor wonen, eindeloos getoeter en fietsfiles in Dhaka. 16 miljoen mensen in één stad. Wat een wereld
Snel kijken dan maar. Ik denk dat het niet lang blijft staan op Youtube.quote:
Met Gemistdownloader kun je het opslaan, gewoon even de vrt link plakken bij 'Uitzendingen van NPO'....quote:Op woensdag 11 december 2019 10:21 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Snel kijken dan maar. Ik denk dat het niet lang blijft staan op Youtube.
Zou d'r wel doenquote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:00 schreef kloon_bassie het volgende:
Grappig om te zien hoe ze in elk land er mee om gaan. Die Amerikaanse gast bijvoorbeeld. En die geïndoctrineerde Chinese dame... Vanaf volgende week weer echt op reis gelukkig
Nice ❤️quote:Op zondag 17 mei 2020 20:54 schreef zipcon het volgende:
Vanaf volgende week volgt ook Reizen Waes: Japan
Vanaf zondag 24 mei is de minireeks Reizen Waes: Japan te zien, een verslag van de reis die Tom Waes begin dit jaar maakte door Japan. Tom reist meer dan 4.000 kilometer door Japan, van in de havenstad Nagasaki in het zuiden tot aan het eiland Hokkaido in het hoge noorden. Hij maakt er kennis met eeuwenoude Japanse tradities, knotsgekke gebruiken en de meest fascinerende verhalen.
ZONDAG 24 MEI
In het eerste deel van Reizen Waes: Japan vertrekt Tom in de havenstad Nagasaki, in het zuiden van Japan. Waes bezoekt er op zijn eerste dag onder andere een gigantisch Nederlands pretpark: Huis Ten Bosch. Op de eerste 1.000 kilometer van zijn reis laat Tom zich onderdompelen in verschillende specifieke Japanse gewoontes en gebruiken, met als hoogtepunt een bezoek aan een van de meest speciale festivals van Japan: het Naked Men Festival.
ZONDAG 31 MEI
In het tweede deel van zijn reis rijdt Tom door naar het traditionele en spirituele hart van het land. In de streek rond Kyoto heeft hij onder meer een ontmoeting met een authentieke geisha. In Tokyo ontdekt hij dan weer het moderne Japan. De invloed van de westerse cultuur heeft nergens zo’n impact als in de gigantische Japanse hoofdstad. Tom ziet er hoe veel Japanners gebukt gaan onder een hoge werkdruk en ontmoet zelfs mensen die zich volledig afsluiten van de moderne maatschappij, de zogenaamde hikikomori.
ZONDAG 7 JUNI
In het derde en laatste deel van zijn reis komt Tom alweer in een heel ander deel van Japan terecht. Zo maakt hij een uitgebreide stop in het rampgebied rond de verwoeste kerncentrale van Fukushima. Hij zoekt uit hoe veilig het er nu is en waar het naartoe moet met deze geplaagde streek. Maar Tom gooit het er ook over een iets minder serieuze boeg: net buiten Fukushima neemt hij deel aan een noedel-eetwedstrijd. Na meer dan 4.000 kilometer door Japan eindigt Toms reis in het hoge noorden, in de verlaten natuurpracht van Hokkaido.
Reizen Waes: Japan: vanaf 24 mei drie zondagen lang om 20.00 uur op Eén.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |