preciesquote:Op zondag 19 februari 2017 13:39 schreef ingee het volgende:
Het kind past zich maar aan de naam aan.
Bij mij gaat het ook op en af hoor met de zere borsten, krampjes en steekjes.quote:Op zondag 19 februari 2017 13:54 schreef Aloria het volgende:
Gister was ik blij dat ik in bed lag alles deed zeer en was moe en nu niks, geen pijnlijke borsten meer of krampjes beneden, snik heb het gevoel alsof het weer mis is...![]()
Nog geen bloed of buikkramp dat is het positieve gelukkig, ik houdt mij daar maar aan vast.
Bedankt allemaal voor de oppep beurt, hier hebben we de meisjesnaam samen al uitgekozen en de jongens naam is een familie traditie die staat al vast , vriend zijn kant ( gaat al 4 a 5 generaties zo )quote:Op zondag 19 februari 2017 14:00 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Bij mij gaat het ook op en af hoor met de zere borsten, krampjes en steekjes.
Ik vind het ook heel moeilijk om vertrouwen te hebben. Heb m`n vorige miskraam niet bewust meegemaakt (werd ietsje te laat ongesteld, maar enorm heftig en ging meerdere keren uit de tijd, test bij HAP wees het uit) maar ik vind het maar doodeng allemaal nu.
Ben wel blij om te lezen van anderen dat bijna iedereen het zo doodeng vond (vindt) in het begin. Niemand heeft me dat ooit verteld of ik heb het nooit bewust opgepikt, maar jemig.
Nou ik brabbel ook maar weer een eind weg. Hopelijk lukt het je wat om het vertrouwen te vinden.
Jawel hoor. Ik werk in een lunchroom. Die lucht van al dat etenquote:Op zondag 19 februari 2017 13:55 schreef DonnaRush het volgende:
Was net in de supermarkt, maar dat is ook geen feest meer. Nooit gedacht dat je zo vroeg in de zwangerschap al zo beroerd kon worden van geuren of gedachtes van/aan bepaald eten. Blegh.
Amy en Vladimir. I.just.can't.quote:Op zondag 19 februari 2017 13:59 schreef Messina het volgende:
Die klachten komen en gaan, Aloria. Probeer je niet teveel zorgen te maken (lekker makkelijk om te zeggen, I know!)
DonnaRush, juist dan zo beroerdBij de meeste zwangeren gaat het gelukkig over.
![]()
Als het een meisje was geworden, was de naam 'Amy' geworden. Daar waren we binnen 30 seconden over uit.Jongensnaam was een stuk lastiger
quote:
Precies dat. Ik heb weinig kwaaltjes, voel me gewoon al een aantal weken niet fit. Dan eens moe, dan eens buikpijn. Ik leef ook erg van echo naar echo, dat is de bevestiging dat het goed gaat. Nu ik over de 11 weken ben begint dat vertrouwen steeds meer te komen gelukkig. Als de echo over anderhalve week ook weer oké is en we het aan anderen vertellen zal het wel weer iets echter worden.quote:Op zondag 19 februari 2017 14:21 schreef DonnaRush het volgende:
Ja vanaf moment 1 maak ik me ook zorgen idd. Ik zorg voor veel afleiding en duim dat het zo snel mogelijk 'echo tijd' is.
En dan de volgende. En volgende.
1 maart dus dat is al vrij vlot, aankomende week veel werken dus deze week vliegt ook voorbij hoop ik, ik heb gehuild aan de telefoon dat ik niet weer pas moest wachten op de 10 weken echo, gelukkig snapte ze het en mag ik eerderquote:Op zondag 19 februari 2017 15:12 schreef Sara82 het volgende:
Aloria, och man, wat heb ik me zorgen gemaakt bij de eerste. Elk (gebrek aan) symptoom was reden tot pessimisme. Hoort er misschien ook wel bij? Hoop dat er niets aan de hand is! Wanneer heb je de eerste echo?
ben je al weeën opwekkende dingen aan het doen ?quote:Op zondag 19 februari 2017 15:26 schreef tombolafan het volgende:
Kwaaltjes of geen kwaaltjes blijft idd altijd onzekerheid geven
Hier is de naam ook besloten trouwens. We hebben ons er bij neergelegd dat we niet het SUPERWAUWYEAH gevoel hadden dat we bij eerste al bij 20 weken ofzo hadden, maar we vinden deze naam wel helemaal prima![]()
En ze wil er nog steeds niet uit
niet echt nog, volgend weekend missschien, als ze er dan nog niet isquote:Op zondag 19 februari 2017 15:39 schreef Aloria het volgende:
[..]
ben je al weeën opwekkende dingen aan het doen ?
ik ben gewoon mee geweestquote:Op zondag 19 februari 2017 11:44 schreef Tweedledee het volgende:
Onze meisjesnaam hebben we al jaren en dat wordt m ookAlleen de tweede naam is er sinds een jaar ofzo bijgekomen en ook die vinden we allebei heel mooi. Ik vind het best jammer dat ik er niet bij ben als hij naar het gemeentehuis gaat om haar aan te geven, lijkt me mooi om trotse verse papa dat te zien doen en haar naam officieel te horen zeggen
Welke weeenopwekkende dingen had je in gedachten? Die zeg maar echt werken?quote:Op zondag 19 februari 2017 16:10 schreef tombolafan het volgende:
[..]
niet echt nog, volgend weekend missschien, als ze er dan nog niet is
Ja, ze zijn ook vitaal, daarom kwam dit ook voor de artsen onverwacht en ze vermoeden dat er een bacterie in het spel is. Wegens medicijnen die mijn vader krijgt tegen reuma (oa prednison) is zijn afweer matig waardoor hij dus vatbaar is voor veel verschillende bacteriën. Hij kreeg dan ook direct een stevig en zeer breed antibioticum toegediend, want die van de huisarts had niet gewerkt.quote:Op zondag 19 februari 2017 10:18 schreef McLaura het volgende:
Het is hartstikke ontopic, jij bent zwanger. Wat bizar dat het zo snel gaat zeg, van de week had je het nog over je "oude ouders" en kreeg ik het idee dat ze nog best vitaal waren.
Sterkte met alles!
Haha, mooie ontwikkelingen.quote:Op zondag 19 februari 2017 14:46 schreef Messina het volgende:
[..]![]()
Gelukkig is Vladimir alleen de naam tot de geboorte.![]()
En m'n man is ook van de rouwkaart af en is nu zelf maar aan het ontwerpen geslagen. Gelukkig niets zwarts
Vorige week gedaan, en ook al pannenkoeken en boerenkool. Maar darmen bleven verrassend rustigquote:Op zondag 19 februari 2017 17:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga iig Chinees eten vanavond. Das normaal een garantie voor mijn ingewanden er uit schijten dus misschien schiet Noud er wel achteraan
geen idee nogquote:Op zondag 19 februari 2017 17:17 schreef marel88 het volgende:
[..]
Welke weeenopwekkende dingen had je in gedachten? Die zeg maar echt werken?Ik begin ook zover te zijn geloof ik...
Wup, hoe is het? Ben jij nog geduldig? (Tenzij bezig...)
Ik ben het haken even zat. Wie weet werkt die naald ook als vliezenbreker?quote:Op zondag 19 februari 2017 18:16 schreef Stormqueen het volgende:
Goed nieuws Franny. Fijn!
Hebben jullie al geprobeerd jezelf te strippen? Of zijn je armen daar te kort voor Wup? Op zwangerschapspagina staan tips!
Mijn darmen gingen tien minuten voor de Chinees kwam over de rooie!!! De gedachte aan baren doet echter weinig
![]()
Kan prima hoor, gewoon even wat poeren. Bij voorkeur met iets scherps, zoals een breinaald ofzo.quote:
Ik bedoelde dingen die echt helpenquote:Op zondag 19 februari 2017 17:33 schreef tombolafan het volgende:
[..]
geen idee nogwat helpt ook weer allemaal?
Pannenkoeken
Ananas(hart)
Pittig eten
Seks
Tonic
Eeeh
Tof!quote:Op zondag 19 februari 2017 20:16 schreef Cygne het volgende:
Franny fijn dat het met je vader wat beter gaat.![]()
Oh jongens wat een dag vandaag. Ik kreeg een babyshower. Zo een zonder stomme spelletjes maar met lekkere high tea en met zorg en liefde uitgezochte cadeautjes.
je kunt altijd gewoon gaan persen en kijken of de baby de hint oppikt?quote:Op zondag 19 februari 2017 20:51 schreef marel88 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dingen die echt helpen. Hier heb ik al het eea van geprobeerd. Misschien de strippoging van morgen...
Wat leuk, Cygne, zo'n babyshower!
Ik kan me dat wel voorstellen. Hoe dankbaar ik ook ben, van dag tot dag voel ik me voornamelijk rot en ik kan echt jaloers kijken naar hardlopers bijvoorbeeld. Of zoiets stoms al dat tillen van de afgelopen week: het maakt niet veel uit dat het niet meer kan maar ik mis mijn zelfstandigheid en flexibiliteit (ook qua eten).quote:Op zondag 19 februari 2017 21:25 schreef LeSage het volgende:
Ik lig in bad en heb geen zin meer in mijn hormonen en misselijk zijn en moe zijn. Ik mis mezelf, al klinkt dat misschien wat raar. Wel heel herkenbaar van de vorige keer.
Oowwwww... Dan hoor ik het graag van jou als jij iets vindt dat wel helptquote:Op zondag 19 februari 2017 20:51 schreef marel88 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dingen die echt helpen. Hier heb ik al het eea van geprobeerd. Misschien de strippoging van morgen...
Wat leuk, Cygne, zo'n babyshower!
Niet gek hoor. Ik zou ook willen dat ik er allemaal wat makkelijker doorheen zou rollen,niet na n werkdag van negen uur knock out op de bank zou ploffen. Mja tis maar tijdelijk (hoop ikquote:Op zondag 19 februari 2017 21:25 schreef LeSage het volgende:
Cygne, dat is inderdaad een toffe verrassing
Wat rot van die harde buiken. Op zich vond ik ze niet pijnlijk, maar wel een naar gevoel.
Ik lig in bad en heb geen zin meer in mijn hormonen en misselijk zijn en moe zijn. Ik mis mezelf, al klinkt dat misschien wat raar. Wel heel herkenbaar van de vorige keer.
nee, dat blijft voorlopig. En dat moet je jezelf en je lichaam ook gunnen. Het is niet niks, een mens maken. Dus verlang niet te veel en wees niet te streng voor jezelf. Die energie komt echt wel weer een keer terug, maar reken er het komende jaar gewoon niet opquote:Op zondag 19 februari 2017 21:52 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Niet gek hoor. Ik zou ook willen dat ik er allemaal wat makkelijker doorheen zou rollen,niet na n werkdag van negen uur knock out op de bank zou ploffen. Mja tis maar tijdelijk (hoop ik)
We can do this
Volgende week dinsdag heb ik pas mijn termijnecho. Dan weet ik de uitgerekende datum pas officieel en wil ik wel in het lijstjequote:Op zondag 19 februari 2017 21:38 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Sta jij expres niet in het lijstje trouwens? Dat is zo handig! En willen de nieuwe schuchteren er ook niet gewoon vast in?
Haha, dat besef maakt het voor mij nu juist minder makkelijk. De vorige keer dacht ik steeds: volgende week is het vast beter.quote:Op zondag 19 februari 2017 21:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, dat blijft voorlopig. En dat moet je jezelf en je lichaam ook gunnen. Het is niet niks, een mens maken. Dus verlang niet te veel en wees niet te streng voor jezelf. Die energie komt echt wel weer een keer terug, maar reken er het komende jaar gewoon niet op![]()
Leuk hilz, ook al een babyshower!
Ik ga er ook helemaal van uit dat dit tot de bevalling duurt, en dat ik daarna ook niet zomaar de oude ben (if ever). Sinds het passeren van die zogenaamd magische 13 weken grens leg ik me erbij neer dat dit het is. Hoofdtaak van mijn lichaam is een baby maken, en van mijn hoofd voorbereiden op moeder worden. De rest is mooi meegenomen.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:11 schreef LeSage het volgende:
[..]
Haha, dat besef maakt het voor mij nu juist minder makkelijk. De vorige keer dacht ik steeds: volgende week is het vast beter.
Nu weet ik wel beter
Wel het bewijs dat er ook bij verloskundigen kinderen over hun houdbaarheidsdatum gaan. Al kan ik me indenken dat je met 41,nogwat wel een keer bevallen had willen zijn.quote:
Waarom zou dat bij verloskundigen anders zijn dan?quote:Op maandag 20 februari 2017 08:04 schreef McLaura het volgende:
[..]
Wel het bewijs dat er ook bij verloskundigen kinderen over hun houdbaarheidsdatum gaan. Al kan ik me indenken dat je met 41,nogwat wel een keer bevallen had willen zijn.
jullie strippen jezelf tochquote:Op maandag 20 februari 2017 08:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
Waarom zou dat bij verloskundigen anders zijn dan?![]()
En sq![]()
Zijn verloskundigen ook gewoon mensen dan?quote:Op maandag 20 februari 2017 08:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
Niet.quote:Op maandag 20 februari 2017 08:32 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Zijn verloskundigen ook gewoon mensen dan?
Dat past zo mooi in het rijtje "artsen zijn gezond, schoonmaaksters zijn netjes en agenten houden zich aan de wet".quote:Op maandag 20 februari 2017 08:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
Welnee!quote:Op maandag 20 februari 2017 08:32 schreef tombolafan het volgende:
[..]
"En verloskundigen gaan niet over de 40 weken, want...."?quote:Op maandag 20 februari 2017 08:34 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dat past zo mooi in het rijtje "artsen zijn gezond, schoonmaaksters zijn netjes en agenten houden zich aan de wet".
Hoax.quote:Op maandag 20 februari 2017 08:32 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Tienen maar?quote:Op maandag 20 februari 2017 08:50 schreef Franny_G het volgende:
En docenten haalden zelf altijd tienen op school.
Klopt hoor..
.
oh leuke waarom-vraag welquote:Op maandag 20 februari 2017 08:51 schreef Franny_G het volgende:
I zit nu in de waarom-fase. Gisteren:
"Waarom moet ik eigenlijk een broertje of zusje krijgen?"
nou... eh....quote:Op maandag 20 februari 2017 08:51 schreef Franny_G het volgende:
I zit nu in de waarom-fase. Gisteren:
"Waarom moet ik eigenlijk een broertje of zusje krijgen?"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |