Dat is ook wel extreem en hierin geef ik je groot gelijk.quote:Op maandag 20 februari 2017 17:24 schreef lf2 het volgende:
[..]
Je mag het hebben en als je buren het accepteren is dat mooi meegenomen. Maar als je dagelijks hele jaar lang gaat timmeren tussen 12 en 17 en iemand werkt onregelmatige werktijden zal het moeilijk zijn dat vol te houden.
Ik heb geprobeerd met mijn buurman eruit te komen door hem max 2 uur per dag te gunnen muziek te spelen. Behalve in het weekend. Dat accepteerde hij en ging alsnog verder.
Onder het mom van "soms krijg ik inspiratie" en wil ik gewoon trompet of klarinet kunnen spelen.
Dat gaat uren door en soms om 7 uur ochtend of 12 nacht stiekem beetje spelen.
De woningen zijn klote en ik had er genoeg van. Ik klaag niet over standaard woon geluiden maar over muziek.
Dus ik iedereen ingeschakeld die er over gaat. Zodra hij speelt opnemen en door sturen. Moet hij weer langs komen. Ondertussen documenteer ik alles. Ik zet mijn verhuurder onder druk dat hij zich niet houdt aan het contract. Pas toen ik de verhuurder heb bedreigd of je pakt hem aan of ik ga huurverlaging aanvragen onder het mom van verlaging van woongenot.
Volgens mij haat hij muziek spelen nu zo erg want hij speelt bijna helemaal nooit meer.
Wie niet luisteren wil moet voelen.
Nou ja als je al gaat klagen over het bespelen van een buikfluit dan is er wel iets mis😁quote:Op maandag 20 februari 2017 16:56 schreef Geerd het volgende:
Mensen die in huis een instrument bespelen en dan gaan klagen over dat mensen over je gaan klagen![]()
![]()
Kijk ik zeg altijd als je buren het oke vinden heb je geluk maar als ze gaan zeuren dan wordt het wat lastiger maar niet onmogelijk.quote:Op maandag 20 februari 2017 17:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is ook wel extreem en hierin geef ik je groot gelijk.
Ik heb het steeds over muziek spelen tussen 16 uur en 19 uur en niet langer dan een uur, liefst half uur. Dat moet gewoon kunnen in een tussenwoning, vind ik.
Dat tijdstip hindert geen mensen in ploegen, geen mensen met kleine kinderen. Hooguit heb je een concert terwijl je aan het eten bent. Maar toch beter dan wanneer je aan het slapen bent.
TS heeft het over spelen na 20 uur. Nu zal die gitaar niet zo doorklinken, akoestisch, maar de muziek die meespeelt mogelijk wel. Dus dat zou op een koptelefoon kunnen. Dat zou al een stuk kunnen schelen.
Dat doet mijn zoon ook met zijn drummen. De muziek op een koptelefoon. Is het aan mij om te raden welk nummer het is. Haha.
quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:21 schreef BadderAapje het volgende:
Als de buren een baby hebben vind ik het persoonlijk wel asociaal als je meerdere keren per week na 20:00 speelt.
Overdag/vroeg in de avond is een ander verhaal maar als ik vind dat als jij een instrument thuis wil bespelen dat jij je moet aanpassen aan je omgeving en niet andersom.
Dat weet je toch van te voren als je die werkzaamheden gaat verrichten. En als het TS niet is met zijn gitaar, zijn het in de zomet wel buiten spelende kinderen, de buren die een feest geven etc.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 23:25 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ergens wel gek toch? Ik bedoel, 90% van de mensen werkt tussen 9-17 en hebben daarom het 'recht' om 's nachts rust te hebben, of in ieder geval vanaf zeg 2100 uur. Terwijl de mensen die onregelmatig werken en dus bijvoorbeeld overdag moeten slapen zich maar aan moeten passen aan de meerderheid? Zij hebben minder recht op overdag slaap/ op 'gekke' tijden gitaar spelen?
Natuurlijk zou ik het kunnen verplaatsen. Maar ik de muziekkamer is eigenlijk meer een kantoortje / muziekkamer. Ik heb die computer ook nodig om te werken. Ik ga niet elke keer die hele zooi op en neer sjouwen (computer, monitor, toetsenbord, muis, versterker, box, box, mengpaneel). Daarnaast vind ik het ook fijn om m'n woonkamer enigszins netjes te houden. Ik heb geen zin in een computer op de eettafel. Ik vind het vrij onredelijk dat ik m'n hele huis moet verbouwen omdat de buren hebben besloten dat de babykamer naast mijn kantoor / muziekkamer moest komen. Dat mag je onwil noemen hoor.quote:Op zondag 19 februari 2017 23:17 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat is geen reden natuurlijk, dat is gewoon onwil van jouw kant.
Het is niet alsof die apparatuur in beton gegoten in die kamer zit
Slechts 57.5%. De overige 42% woont wel in een fatsoenlijk huis. Bronquote:Op maandag 20 februari 2017 13:12 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het zal 99% zijn.
dat valt ook wel meer mee..quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Van iemand min of meer eisen dat hij 16 uur per dag geen leef geluiden maakt is nogal onredelijk.
Dat beweert hier dan ook niemand.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Valt wel mee.
Van iemand min of meer eisen dat hij 16 uur per dag geen leef geluiden maakt is nogal onredelijk.
Het valt mij ook tegen dat er veel mensen zo op aanslaan. Mijn buurman mag je worden hoor!quote:Op maandag 20 februari 2017 20:01 schreef OngeschiktX het volgende:
Ik vind dat er wel onverwacht veel weerstand is tegen gemiddeld 3x45min per week muziek maken, ook al is dat op een wat hoger volume. Ik had gedacht dat het door de meesten toch wel geaccepteerd zou zijn, maar de meerderheid lijkt toch tegen thuis muziek maken te zijn. Naar mijn idee zijn het nog steeds geen absurde tijden en ook het volume is echt geen standje 10. Ok, ook niet standje 2, maar je hoeft ook zeker niet te schreeuwen om elkaar nog te kunnen verstaan.
Wellicht dat ik eens ga kijken of er wat aanpassingen mogelijk zijn, maar een geluidsdichte booth maken vind ik vrij ver gaan. M'n huis is geen muziekstudio en ik wil er ook gewoon normaal kunnen wonen / werken in een normaal en opgeruimd huis.
Ik baal echt dat huizen zo waardeloos geisoleerd zijn. Naar mijn idee was het huis van m'n ouders waar ik ben opgegroeid veel beter geisoleerd. Dat was uit 1987 meen ik. Een ankerloze spouw doet toch wel veel. Tegenwoordig is het zo goedkoop mogelijk bouwen. Ik zou nu nooit meer een huis met solide betonnenmuren kopen. Je hoort alles vallen en als de buren van 6 huizen verderop aan het boren zijn, dan klinkt het alsof het direct naast je is. Geluid was één van de hoofdredenen om te verhuizen en ik ben expres voor een nieuwbouwhuis gegaan. Valt dat even tegen zeg.
je snapt dat niet iedereen door de herrie van een feest doorslaapt toch?quote:Op maandag 20 februari 2017 21:15 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ik heb als een roosje geslapen.
Je kunt het net zo goed omdraaien. TS heeft ook niet om een huilende baby gevraagd. Dat zijn gewoon leefgeluiden net als het maken van muziek. Dat hoort er gewoon bij.quote:Op maandag 20 februari 2017 20:35 schreef DoubleUU het volgende:
Je buren hebben niet gevraagd om die gitaar toch?
Als je redelijk bent ga je bij voorbaat bij je buren langs...overleg je...gooi je het op een akkoordje
Als zij NEE zeggen dan is het ook nee...kut voor je carriere als geweldige gitarist...maar andere mensen hebben ook een leven en kinderen.
In dat geval heb je evenveel recht om te klagen om de huilende baby, daar is ook niet om gevraagd. Klopt. goed puntquote:Op maandag 20 februari 2017 21:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt het net zo goed omdraaien. TS heeft ook niet om een huilende baby gevraagd. Dat zijn gewoon leefgeluiden net als het maken van muziek. Dat hoort er gewoon bij.
Het gaat niet zozeer om klagen. Baby's maken ook meer geluid dan een gewoon gesprek. Heeft ook geen enkele buur om gevraagd. Maar het hoort bij leefgeluiden. Gitaarspelen ook. En dat ie af en toe een versterker gebruikt ook.quote:Op maandag 20 februari 2017 21:42 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
In dat geval heb je evenveel recht om te klagen om de huilende baby, daar is ook niet om gevraagd. Klopt. goed punt
Ach kom zeg.quote:Op maandag 20 februari 2017 21:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
je snapt dat niet iedereen door de herrie van een feest doorslaapt toch?
En uitslapen is ook iets waar heel veel oudere mensen niet meer kunnen.
Terwijl de feesters een gat in de dag slapen heb je dan maar paar uur nachtrust omdat je om 7 uur al weer wakker bent.
Jeis nogal aso
Dat is voor jou niet laat, echter is het wel precies de tijd waarin vaakeen baby naar bed gaat.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:13 schreef OngeschiktX het volgende:
Ik speel sowieso nooit laat. Tussen 19:00 en als uitschieter misschien een keer 21:30.
TS heeft niet gevraagd om een kind toch?quote:Op maandag 20 februari 2017 20:35 schreef DoubleUU het volgende:
Je buren hebben niet gevraagd om die gitaar toch?
Als je redelijk bent ga je bij voorbaat bij je buren langs...overleg je...gooi je het op een akkoordje
Als zij NEE zeggen dan is het ook nee...kut voor je carriere als geweldige gitarist...maar andere mensen hebben ook een leven en kinderen.
Want andere mensen mogen bepalen hoe je je eigen leven vorm geeft in je eigen huis, omdat ze een baby hebben die 'moet slapen en de hele buurt moet dus maar beter stil zijn?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 01:23 schreef Trolling-ego het volgende:
Je hebt gewoon rekening te houden met de buren, als zij last hebben van je gitaar, dan zou het je sieren gewoon het niet meer te doen of elektrisch te gaan spelen.
Gelukkig zijn rechters niet zulke dictators zoals jijquote:Op maandag 20 februari 2017 21:04 schreef Schuifpui het volgende:
Bij leefgeluiden denk ik toch meer aan: voetstappen, deuren die dichtgaan, doortrekken van de wc, douchegeluiden, een hond die af en toe blaft, een kind dat huilt of buiten speelt, stofzuigergeluiden.
Klussen, hard muziek luisteren of muziek maken valt daar zeker niet onder. Volgens mij krijg je dat bij geen enkele rechter er door heen als leefgeluid.
Je bent echt veel te lief of slap geweest. Kernwoord is redelijkheid. Je buren mogen echt niet verwachten dat je zoveel aan hun baby denkt dat jouw leven daarnaar moet buigen. In flats is het normaal dat je bijvoorbeeld alleen tussen 7 en 19 uur of 8 en 20 uur klust. Dat je voor 20:00 uur dus nog loopt te spelen op je gitaar op volume behoort totaal geen reden zijn om te gaan klagen. Als de volume maar redelijk is en het niet uren en uren doorgaat. Na 20:30 uur wordt het toch wel een ander verhaal.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:30 schreef OngeschiktX het volgende:
Ik heb geen zin in burenruzies en zo, maar weet totaal niet hoe ik dit nu moet aanpakken. Is muziek maken in een rijtjes woning eigenlijk sowieso een no-go? Volgens mij spelen best veel mensen een instrument.
Veel te ver dus. Zeg maar als je ze weer spreekt dat het van 2 kanten moet komen. Beetje geven en nemen.quote:
Snap jouw referentiekader niet. Waarom is een hond wel normaal en muziek niet? Lijkt me beide een keuze/hobby.quote:Op maandag 20 februari 2017 21:04 schreef Schuifpui het volgende:
Bij leefgeluiden denk ik toch meer aan: voetstappen, deuren die dichtgaan, doortrekken van de wc, douchegeluiden, een hond die af en toe blaft, een kind dat huilt of buiten speelt, stofzuigergeluiden.
Klussen, hard muziek luisteren of muziek maken valt daar zeker niet onder. Volgens mij krijg je dat bij geen enkele rechter er door heen als leefgeluid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |