dat lukt bij een akoestische gitaar zo moeilijkquote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:36 schreef Mr.Ping het volgende:
Waarom gebruik je geen hoofdtelefoon?
Ik denk dat de sfeer daar niet beter van wordt. Ik heb absoluut geen zin in een burenruzie. Ik weet zeker dat je als 'overlastveroorzaker' dan aan het kortste eind gaat trekken.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:36 schreef Cothen het volgende:
Ik zou ze terug gaan appen als je last van het kind hebt of de hond.
Als ze zo graag rust willen hebben moeten ze niet in een rijtjeshuis/appartement gaan wonen.
Het gat in de gitaar is daar te groot voor.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:36 schreef Mr.Ping het volgende:
Waarom gebruik je geen hoofdtelefoon?
Valt wel mee.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:38 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik denk dat de sfeer daar niet beter van wordt. Ik heb absoluut geen zin in een burenruzie. Ik weet zeker dat je als 'overlastveroorzaker' dan aan het kortste eind gaat trekken.
Zij veroorzaken toch ook herriequote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:38 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik denk dat de sfeer daar niet beter van wordt. Ik heb absoluut geen zin in een burenruzie. Ik weet zeker dat je als 'overlastveroorzaker' dan aan het kortste eind gaat trekken.
Wat zou redelijk zijn daarin? Niet spelen als zij slapen? Of bepaalde tijden? Dat laatste betekent al snel dat ik niet doordeweeks kan spelen, want ik ben van 7:30 tot 19:00 van huis voor werk. 20:00 is blijkbaar al niet acceptabel.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[ afbeelding ]
Verder beide rekening houden met elkaar.
Dus van twee kanten.
Het gesprek aangaan met de buren dus en afspraken maken.
uit 2015quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:39 schreef RedFever007 het volgende:
hoe nieuw is je woning TS?
ik woon in een huis uit 96 maar hoor vrijwel niets van de beide buren. al hebben die geen huisdieren en jankende baby's
Dat laatste gaat niet. Ik ben over het algemeen pas tegen 19:00 thuis en dan ben ik ook eerste wel toe aan avondeten. Daarnaast kan het dus zijn dat ze ook dan liggen te slapen als ze de shift hebben waarbij ze om 24:00 moeten beginnen.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:42 schreef Cothen het volgende:
[..]
Zij veroorzaken toch ook herrie
Ze kunnen niet van hun buren verwachten dat je naar hun pijpen gaat dansen. Jij hebt ook het recht om je leven te lijden en het is niet ongebruikelijk om muziek te maken in je huis.
Je zou nog eventueel voorstellen dat je alleen tussen 18u en 19u bijvoorbeeld gaat spelen.
Dit natuurlijk ook!quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:50 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik ken het fenomeen zeikburen, hadden wij ook tijdje last van. In het begin ga je in alles mee, maar de eisen worden steeds absurder, gewoon niets meer van aan trekken is mijn advies.
Nou nee, jezelf limiteren om alleen tussen acht en negen te spelen lijkt mij ook niet echt slim.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:55 schreef sirdanilot het volgende:
Akoestische gitaar valt gewoon onder leefgeluiden. Dat hebben ze gewoon te accepteren. Zeker aangezien het een nieuwe woning betreft kan het nooit zo zijn dat dit keihard doorklinkt in hun woning.
Voor je elektrische gitaar bestaan verloopstukjes zodat je met koptelefoon kunt spelen. Het lijkt me wel vrij redelijk, en voor jezelf ook handig, om dat te kopen voor een paar tientjes. Dan kun je op elk moment spelen dat je wil.
Verder zou ik gewoon sturen 'ok vanaf nu speel ik elke dag van 8 tot 9 s avonds, en jullie hebben daar maar rekening mee te houden'. En dan dus ook niet later gaan spelen, of eerder.
De kamer ligt wel precies naast die babykamer. M'n andere kamer ligt echter weer naast hun slaapkamer. Links ik, rechts de buren:quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:49 schreef Xaryna het volgende:
Oh, bekijk ook de locatie van je activiteiten. Misschien is een andere kamer al de oplossing. Sommige kamers zijn gehoriger dan anderen, liggen dichterbij of liggen precies naast de babykamer.
Tsja, TS zegt dat ie pas rond 8 u klaar is met eten e.d., en na 9 uur spelen vind ik sowieso niet echt netjes. En dan kunnen die mensen er rekening mee houden.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:01 schreef Platina het volgende:
[..]
Nou nee, jezelf limiteren om alleen tussen acht en negen te spelen lijkt mij ook niet echt slim.
Je kan niet beneden in de huiskamer gaan zitten of zo?quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:02 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
De kamer ligt wel precies naast die babykamer. M'n andere kamer ligt echter weer naast hun slaapkamer. Links ik, rechts de buren:
[ afbeelding ]
Dat laatste is al min of meer zo, maar zo strikt vastleggen vind ik ook niet echt fijn. Moet ook wel een beetje vrijheid overhouden.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:55 schreef sirdanilot het volgende:
Akoestische gitaar valt gewoon onder leefgeluiden. Dat hebben ze gewoon te accepteren. Zeker aangezien het een nieuwe woning betreft kan het nooit zo zijn dat dit keihard doorklinkt in hun woning.
Voor je elektrische gitaar bestaan verloopstukjes zodat je met koptelefoon kunt spelen. Het lijkt me wel vrij redelijk, en voor jezelf ook handig, om dat te kopen voor een paar tientjes. Dan kun je op elk moment spelen dat je wil.
Verder zou ik gewoon sturen 'ok vanaf nu speel ik elke dag van 8 tot 9 s avonds, en jullie hebben daar maar rekening mee te houden'. En dan dus ook niet later gaan spelen, of eerder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |