abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168972154
Laat zij dan maar de kosten financieren zodat jij jouw kamer kan isoleren tegen geluid.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_168972159
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:07 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Dat laatste is al min of meer zo, maar zo strikt vastleggen vind ik ook niet echt fijn. Moet ook wel een beetje vrijheid overhouden.

Is er jurisprudentie over wat leefgeluiden zijn en wat niet? M'n vorige buren (in het huis uit 1900) vonden akoestische gitaar absoluut niet onder leefgeluiden vallen. Toen heb ik een paar keer politie op de stoep gehad toen ik gitaar aan het spelen was. Daar probeerde ik ook altijd te spelen als ze weg waren, maar als ze thuis kwamen terwijl ik aan het spelen was, was het al gezeik. In dat huis was het echter zo dat ik met 100% zekerheid kon vaststellen of ze thuis waren of niet, omdat je altijd voetstappen hoorde.
En hoe laat was je aan het spelen? Midden in de nacht of gewoon om 8 u? En dan bellen ze serieus de politie? _O- :')

Vraag me af wat de politie zei.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168972209
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:04 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Je kan niet beneden in de huiskamer gaan zitten of zo?
Het zou kunnen, akoestisch doe ik weleens, maar ik kan daar geen muziek afspelen om mee te spelen. Het is ook niet zo heel ruim, dus permanent alles daar neerzetten vind ik eigenlijk weer niet zo handig.
pi_168972235
Ik ben een huis aan het renoveren en ken het dilemma. Als fatsoenlijke bewoner wil je uiteraard geen overlast veroorzaken. Maar je wil wel gewoon "jouw ding" kunnen doen.

Het is absoluut onredelijk als buren gaan verlangen als je helemaal niet meer speelt, of alleen wanneer het hen uitkomt. Wel is het voor de goede verstandhouding van belang om met ze in gesprek te gaan.

Als een volwassene of baby eenmaal in slaap gevallen is, zijn leefgeluiden doorgaans geen probleem. Daar slaapt een normaal mens gewoon doorheen. Een baby of dreumes slaapt zelfs bij een hoop herrie meestal gewoon door. Het probleem zit hem meestal in geluiden net op het moment dat iemand naar bed gaat. In slaap vallen is dan een stuk lastiger. En als je in de slaapcyclus al tegen ontwaken aan zit, dan kunnen leefgeluiden er wel voor zorgen dat je net iets eerder wakker wordt. Maar dan is de persoon toch al 'uitgeslapen'.

Ga dus in gesprek met de buren over welke tijdstippen voor hen het minst en het meest acceptabel zijn en spreek dan af dat je doordeweeks 's avonds tussen X en Y uur mag een uur mag spelen en in het weekend ook overdag tussen A en B uur. Leg voor wat betreft het vaststellen van de tijdstippen de bal bij hen, waarbij je uiteraard aangeeft op welke tijden je normaal gesproken zelf thuis bent. De buren kunnen dan een uurtje kiezen uit de tijden dat jij thuis bent.
Willen ze daar niks van weten, zeg dan dat je zonder een dergelijke afspraak geen rekening met hen kunt houden en dus gewoon je gitaar zult pakken wanneer jij daar zin in hebt. Geluid van een gitaar wat niet versterkt wordt met apparatuur valt tussen 07:00 en 23:00 uur niet onder "geluidsoverlast", dus in principe hebben je buren geen poot om op te staan.
pi_168972341
Sowieso als je nachtdiensten draait moet je gewoon maatregelen treffen zodat je ook door wat meer geluid heen kan slapen, want overdag is er nu eenmaal meer geluid. Oordopjes dus. Niet jouw probleem.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168972353
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:08 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

En hoe laat was je aan het spelen? Midden in de nacht of gewoon om 8 u? En dan bellen ze serieus de politie? _O- :')

Vraag me af wat de politie zei.
Ik speel sowieso nooit laat. Tussen 19:00 en als uitschieter misschien een keer 21:30.

De politie zei nooit zoveel. Beetje diplomatiek, rekening houden met elkaar e.d. Maarja, meestal is het zo dat als het zo ver komt, dat ik er ook al totaal geen zin meer in heb. Dus dan stop ik en hebben ze in feite hun zin.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 22:15:46 #32
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_168972455
Persoonlijk vind ik je buren trouwens zeikerds. Je hebt zelf een huilende baby, die maken een hoop herrie, en dan zelf zo moeilijk doen over een beetje gitaarmuziek. Wees blij dat je buurman geen aspirant hardcore dj is. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_168972458
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:13 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik speel sowieso nooit laat. Tussen 19:00 en als uitschieter misschien een keer 21:30.

De politie zei nooit zoveel. Beetje diplomatiek, rekening houden met elkaar e.d. Maarja, meestal is het zo dat als het zo ver komt, dat ik er ook al totaal geen zin meer in heb. Dus dan stop ik en hebben ze in feite hun zin.
Gewoon stug doorspelen. Zulke tokkies moet je nooit hun zin geven.

Wel heel vervelend natuurlijk, zo'n burenruzie, maar dan moet het gewoon hard tegen hard.

Snap wel dat je verhuisd bent uiteindelijk want met zulke tokkieburen is het daar ook niet meer fijn.
pi_168972645
Als de buren een baby hebben vind ik het persoonlijk wel asociaal als je meerdere keren per week na 20:00 speelt.

Overdag/vroeg in de avond is een ander verhaal maar als ik vind dat als jij een instrument thuis wil bespelen dat jij je moet aanpassen aan je omgeving en niet andersom.
pi_168972691
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Gewoon stug doorspelen. Zulke tokkies moet je nooit hun zin geven.

Wel heel vervelend natuurlijk, zo'n burenruzie, maar dan moet het gewoon hard tegen hard.

Snap wel dat je verhuisd bent uiteindelijk want met zulke tokkieburen is het daar ook niet meer fijn.
Die buren zijn zelf eerder verhuisd dan ik, daarna kwam er een heel aardig vrouwtje wonen. Ik had toen dit huis al gekocht, dat was in aanbouw. Verder was dat huis voor mezelf ook echt een drama, omdat je letterlijk alles kon horen. Daar was het pas mogelijk te gaan slapen op het moment dat de bovenburen naar bed gingen.

In dit huis heb ik zelf geen problemen meer dat ik niet kan slapen door geluid van de buren. Ik had echter gehoopt dat buren ook geen last meer van mij zouden hebben.
pi_168972755
De muziekkamer voorzien van een dempende muur naar de buren en veel dempende zaken ophangen. Kun je spelen wanneer je wilt. Een akoestische gitaar heeft ook een aardig volume.

Daarnaast is baby en aan je slaapuren komen nogal stressvol, in het begin. Dat zal ook een factor zijn.
.
pi_168972769
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:21 schreef BadderAapje het volgende:
Als de buren een baby hebben vind ik het persoonlijk wel asociaal als je meerdere keren per week na 20:00 speelt.

Overdag/vroeg in de avond is een ander verhaal maar als ik vind dat als jij een instrument thuis wil bespelen dat jij je moet aanpassen aan je omgeving en niet andersom.
Okee, dat kan. Dit topic is inderdaad om te peilen wat wel en niet moet kunnen. Voor 20:00 is voor mij op veel dagen echter niet echt haalbaar, omdat ik dat niet red met werk. Dus als veel mensen dit vinden, dan betekent dat dat ik moet stoppen of een oefenruimte moet gaan huren.
pi_168972816
Woon je in een tokkie buurt?

Wel frappant dat dit twee keer gebeurd..

Speel je metal/rock?
  vrijdag 17 februari 2017 @ 22:32:46 #39
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_168972987
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:21 schreef BadderAapje het volgende:

Mwah dat ligt aan de baby. Toen mijn kinderen nog de babyleeftijd hadden waren die juist tot 21.30u wakker omdat ze overdag al 2x geslapen hadden.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_168973005
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:27 schreef 6star6lord6 het volgende:

tokkies geven zelf de meeste geluidsoverlast
pi_168973045
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:25 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Okee, dat kan. Dit topic is inderdaad om te peilen wat wel en niet moet kunnen. Voor 20:00 is voor mij op veel dagen echter niet echt haalbaar, omdat ik dat niet red met werk. Dus als veel mensen dit vinden, dan betekent dat dat ik moet stoppen of een oefenruimte moet gaan huren.
Een oefenruimte kan altijd, maar het klinkt alsof de woonkamer een mogelijke oplossing is als je niet het gesprek wil aangaan. Maar goed, dan moet je daar wel ruimte hebben.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_168973051
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:27 schreef 6star6lord6 het volgende:

Wel frappant dat dit twee keer gebeurd..

Speel je metal/rock?
Nee geen typissche tokkiebuurt. Koopwoningen 250k tot 300k. Veel mensen met jonge kinderen of jonge stellen.

Akkoestisch speel ik van alles: pop/en veel oudere nummers. Elektrisch voornamelijk classic rock, indie, af en toe wat hardere rock, maar geen metal.
pi_168973208
Vraag ze een schema te maken wanneer het wel kan, wellicht komt jou dat ook best uit.
pi_168973441
Tja 2 verschillende buren hebben last van je..... Ik vind na 20 uur spelen niet meer kunnen. En als ik 4 a 5 dagen in de week naar muziek moet luisteren waar ik niks mee heb word ik ook niet blij.
pi_168973665
Muziekinstrumenten in een niet vrijstaand woonhuis is per definitie asociaal en tokkiegedrag. Dat doe je maar in de muziekschool waar ze geluidsdichte ruimtes hebben.
pi_168973768
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:46 schreef potjecreme het volgende:
Tja 2 verschillende buren hebben last van je..... Ik vind na 20 uur spelen niet meer kunnen. En als ik 4 a 5 dagen in de week naar muziek moet luisteren waar ik niks mee heb word ik ook niet blij.
Ca. 3x per week dus en deze week was het de eerste keer. :{

Bijhouden doe ik niet, maar ze zullen neem ik aan ook niet precies al die keren thuis zijn. Maar de tendens is wel duidelijk, toch veel mensen die het niet vinden kunnen.
pi_168973837
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:25 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Nouja, je zou ook bijvoorbeeld je muziek- en slaapkamer om kunnen wisselen zodat je muziekkamer niet meer direct naast de babykamer zit. (Volgens mij is het grootste probleem dat de baby last heeft van je muziek) Of beneden in de woonkamer muziek gaan maken.

Ik, als moeder van twee jonge kinderen, kan me wel voorstellen dat het erg vervelend kan zijn dat je buurman, precies op het moment dat je de kleine in slaap probeert te krijgen, muziek gaat maken.
pi_168973880
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:57 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ca. 3x per week dus en deze week was het de eerste keer. :{

Bijhouden doe ik niet, maar ze zullen neem ik aan ook niet precies al die keren thuis zijn. Maar de tendens is wel duidelijk, toch veel mensen die het niet vinden kunnen.
Als het iedere keer rond dezelfde tijd en dus de bedtijd van de baby is, neem ik aan dat ze al die keren wel thuis zijn.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 23:04:04 #49
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_168973940
Een beetje rekening houden lijkt me niet meer dan logisch, maar zo te horen doe je dat al. In principe hebben ze voor 23:00 geloof ik niks te willen qua geluid, dus laat ze het uitzoeken.

Zeker als ze zelf willen slapen, dan doen ze maar oordoppen in. Je zou eventueel iets kunne proberen te regelen om je muziekkamer te isoleren qua geluid, waarbij je beiden een deel van de kosten draagt.
pi_168973943
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 23:00 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nouja, je zou ook bijvoorbeeld je muziek- en slaapkamer om kunnen wisselen zodat je muziekkamer niet meer direct naast de babykamer zit. (Volgens mij is het grootste probleem dat de baby last heeft van je muziek) Of beneden in de woonkamer muziek gaan maken.

Ik, als moeder van twee jonge kinderen, kan me wel voorstellen dat het erg vervelend kan zijn dat je buurman, precies op het moment dat je de kleine in slaap probeert te krijgen, muziek gaat maken.
Vandaag was de 2e keer dat ze over de baby begonnen. Meestal was het dat ze zelf wilden gaan slapen. Daarom denk ik dat de slaapkamer niet echt een oplossing is. Goed, die baby hebben ze natuurlijk wel pas een paar maanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')