abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168954302
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 01:44 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ik heb ze eervol begraven in de tuin.
Waarom niet, hoe heet het uitgebeend?
pi_168954304
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 01:42 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nee, de buurman heeft wel eens wat konijnen gebracht die hij hier had geschoten. Prima vlees.

Verder wel eens lokaal geschoten hert en fazant gehad. Lekker joh.
Meh, ik blijf toch varken, kip en bief preferenen, wild is nooit mijn ding geweest. Hertebiefstuk kan wel lekker zijn. Heel soms.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168954312
Hier, Pokkel, dit is een geweer om te hebben, mischien wat overkill voor ratten maar een schot is wel voldoende dan :D

http://marlinfirearms.com/Firearms/bigbore/1895LE.asp
pi_168954313
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 01:46 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Meh, ik blijf toch varken, kip en bief preferenen, wild is nooit mijn ding geweest. Hertebiefstuk kan wel lekker zijn. Heel soms.
Ja, het idee is ook om wat kipjes en wellicht een varkentje voor de slacht te nemen. Maar in ieder geval geen bio-industrie meer voor mij. Dat ze maar een mooi leven en een zachte dood mogen kennen.
pi_168954315
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 01:49 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ja, het idee is ook om wat kipjes en wellicht een varkentje voor de slacht te nemen. Maar in ieder geval geen bio-industrie meer voor mij. Dat ze maar een mooi leven en een zachte dood mogen kennen.
Dan zal jij nog wel meer huisdieren krijgen dan!
pi_168954316
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 01:49 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Loffelijk streven, inderdaad. Ik koop het vlees hier bij De Groene Weg slager, dat is allemaal bio en geen industrieel geslacht vlees. Het smaakt mij uitstekend, prijs is uiteraard hoger maar dat is het wel waard voor mij.
pi_168954318
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 01:48 schreef Tijger_nootje het volgende:
Hier, Pokkel, dit is een geweer om te hebben, mischien wat overkill voor ratten maar een schot is wel voldoende dan :D

http://marlinfirearms.com/Firearms/bigbore/1895LE.asp
In Nederland mag je maximaal een 5 schots magazijn hebben voor de jacht.

Vind zo'n Mauser wel mooi:

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2017 01:51:55 ]
pi_168954321
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 01:51 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

[img[http://www.outdoorlife.co(...)ed/ODL0214_SHT04.jpg[/img]
Oh, jachtvergunning is anders dan een normale vuurwapenvergunning? Ik had vroeger een vergunning, ik schoot alleen pistool, en daarop was zelfs toendertijd een AR-15 toegestaan

Mauser maakt de originele 98 weer trouwens.
pi_168954322
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 01:51 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Loffelijk streven, inderdaad. Ik koop het vlees hier bij De Groene Weg slager, dat is allemaal bio en geen industrieel geslacht vlees. Het smaakt mij uitstekend, prijs is uiteraard hoger maar dat is het wel waard voor mij.
Ik vrees dat zo'n varkentje grootbrengen voor de slacht ook vrij prijzig zal zijn. Ook de emotionele kosten als de slachter dan aan huis komt :'(. Maar goed. Helemaal vegetarisch zie ik mezelf niet zo snel worden.
pi_168954324
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 01:53 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ik vrees dat zo'n varkentje grootbrengen voor de slacht ook vrij prijzig zal zijn. Ook de emotionele kosten als de slachter dan aan huis komt :'(. Maar goed. Helemaal vegetarisch zie ik mezelf niet zo snel worden.
He, nee, vega...sorry, niks voor mij. Een mooi stuk vlees is toch altijd lekkerder voor mij.
pi_168954330
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 01:52 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Oh, jachtvergunning is anders dan een normale vuurwapenvergunning? Ik had vroeger een vergunning, ik schoot alleen pistool, en daarop was zelfs toendertijd een AR-15 toegestaan
Hoe dat systeem van ontheffingen exact in elkaar steekt weet ik niet. Maar dat 5-schots magazijn is in ieder geval een eis aan de wapens waarmee gejaagd mag worden.

Voor sport mag in ieder geval een hoop meer.
pi_168954336
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 01:54 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Hoe dat systeem van ontheffingen exact in elkaar steekt weet ik niet. Maar dat 5-schots magazijn is in ieder geval een eis aan de wapens waarmee gejaagd mag worden.

Voor sport mag in ieder geval een hoop meer.
Ja, ik schoot wel eens met geweren van vrienden en dat liep van een Nitro express Olifanten geweer tot AK-47's, is indoor niet veel lol aan. Ik heb jarenlang militair pistool geschoten voor wedstrijden. Fucking dure hobby, dat wel.

Als ik de kans krijg wil ik nog wel een keer zo'n Barrett .50 cal schieten, lijkt me machtig mooi ;)
pi_168954349
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 01:56 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Ja, ik schoot wel eens met geweren van vrienden en dat liep van een Nitro express Olifanten geweer tot AK-47's, is indoor niet veel lol aan. Ik heb jarenlang militair pistool geschoten voor wedstrijden. Fucking dure hobby, dat wel.

Als ik de kans krijg wil ik nog wel een keer zo'n Barrett .50 cal schieten, lijkt me machtig mooi ;)
Haha ja en wat ben je dan kwijt aan munitie? 20 euro per patroon of zo?

Wil ook wel eens gaan kijken bij een schietbaan om al vast wat schieturen met vuurwapens te kunnen laten registreren voor als ik die jachtakte ga halen. Maar een beetje op zo'n baan schieten lijkt me weinig meer aan dan luchtbuks schieten. Het is enkel duurder :P.
pi_168954358
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 02:00 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Haha ja en wat ben je dan kwijt aan munitie? 20 euro per patroon of zo?

Wil ook wel eens gaan kijken bij een schietbaan om al vast wat schieturen met vuurwapens te kunnen laten registreren voor als ik die jachtakte ga halen. Maar een beetje op zo'n baan schieten lijkt me weinig meer aan dan luchtbuks schieten. Het is enkel duurder :P.
Voor een Barrett? Ja, dat zal al snel zoiets zijn, ja.

Toendertijd kostte match grade 9mm munitie voor mijn P226 al snel een gulden per stuk en daar gingen er best wat van doorheen per avond. Ik had gelukkig een maatje die zelf munitie kon maken en dat drukt de prijs aardig maar dan heb je niet echt constante kwaliteit en das' niet goed genoeg voor wedstrijd schieten.

Baanschieten is eigenlijk alleen leuk voor mensen die wedstrijden met pistool doen.
pi_168954366
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 02:04 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Voor een Barrett? Ja, dat zal al snel zoiets zijn, ja.

Toendertijd kostte match grade 9mm munitie voor mijn P226 al snel een gulden per stuk en daar gingen er best wat van doorheen per avond. Ik had gelukkig een maatje die zelf munitie kon maken en dat drukt de prijs aardig maar dan heb je niet echt constante kwaliteit en das' niet goed genoeg voor wedstrijd schieten.
Poeh. Dure hobby wordt het dan, inderdaad. Wel een iconisch pistool, zo'n P226.
pi_168954371
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 02:06 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ik had een P226 X serie, de competitie variant, nooit ook maar een klacht over gehad, top kwaliteit in alle opzichten. En grappig genoeg heb ik hem uiteindelijk verkocht voor bijna hetzelfde als hij mij gekost had toen ik stopte en ik had hem 2e hands gekocht. Die houden hun waarde in Nederland toch wel vrij goed.
pi_168954395
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 02:09 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Ik had een P226 X serie, de competitie variant, nooit ook maar een klacht over gehad, top kwaliteit in alle opzichten. En grappig genoeg heb ik hem uiteindelijk verkocht voor bijna hetzelfde als hij mij gekost had toen ik stopte en ik had hem 2e hands gekocht. Die houden hun waarde in Nederland toch wel vrij goed.
Nu helemaal niks meer?

Ik ga overigens maar eens slapen. Trusten!
  vrijdag 17 februari 2017 @ 06:24:59 #293
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_168954627
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 02:06 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nee hoor de Sig 210 P/6 is echt het neusje van de zalm. Kwalitatief zeer goed afgewerkt.
pi_168954689
Moguh.
pi_168954692
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 01:51 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je moet de 98 hebben. Tevens het enige geweer waar ik ooit mee heb geschoten :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_168954725
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 07:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je moet de 98 hebben. Tevens het enige geweer waar ik ooit mee heb geschoten :P
Nooit met de Puddingbuks 3000-XVR?
pi_168954737
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 07:18 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nooit met de Puddingbuks 3000-XVR?
Wel met de Volblaffer M2000. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_168955165
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 07:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hey, zo noem ik die van mij ook wel eens.
pi_168955216
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 07:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Vanochtend trouwens ontbeten met donuts, want dat was het enige dat nog in huis lag
pi_168955446
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:46 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Vanochtend trouwens ontbeten met donuts, want dat was het enige dat nog in huis lag
Goed bezig _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')