quote:Op zondag 12 februari 2017 15:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Ik ben wel van Duitse afkomst, maar dat was al eerder. Vóór de Eerste Wereldoorlog is mijn over-over-overgrootvader al naar Zwolle gevlucht.
Niet in indie geweest?quote:Op zondag 12 februari 2017 15:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee.... dat ging hij zeker niet, want hij werkte nog toen ik geboren werd, en toen was hij iig al 55![]()
Hij was toen wel als burger bij het leger in dienst, dus hij zal idd redelijk bijtijds met pensioen hebben kunnen gaan, maar ik kan me iig nog herinneren dat hij nog moest werken, dus laten we er maar vanuit gaan dat hij tot minimaal z'n 60ste gewerkt moet hebben, en waarschijnlijk al vanaf z'n 13de.
Haha, mof.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Ik ben wel van Duitse afkomst, maar dat was al eerder. Vóór de Eerste Wereldoorlog is mijn over-over-overgrootvader al naar Zwolle gevlucht.
quote:Op zondag 12 februari 2017 15:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Debatten zijn voor hem een risico wat je moet vermijden waar mogelijk.
Je spreekt jezelf tegenquote:
Ja, dat had je gewild?quote:Op zondag 12 februari 2017 15:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat mocht ik willen, dan had ik er ten minste wat aan overgehouden
Indoor ren je 60m (omdat 100m net iets te ver is voor een indoorhal) en 200meter. (60meter is op het middenterrein en 200m is de baan daaromheen die schuin oploopt). Buiten loop ik dan 100m en 200m.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Best wel goed eigenlijk. Toch een soort van gefeliciteerd dan.Welke afstand ren je eigenlijk?
Maar wel normaal in die tijd. Mijn opa begon ook op die leeftijd, mijn schoonvader zat in de mijnen toen hij 16 was. En als ik dan mensjes hier hoor over hoe zwaar de jeugd het vandaag heeft dan kan ik toch maar weinig sympathie opbrengen, gek, he?quote:Op zondag 12 februari 2017 15:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hmm.. Dat valt dan wel weer tegen.
Vanaf je 13e werken klinkt sowieso al niet aantrekkelijk.
Ach, de jeugd heeft een ander referentiekader.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:58 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Maar wel normaal in die tijd. Mijn opa begon ook op die leeftijd, mijn schoonvader zat in de mijnen toen hij 16 was. En als ik dan mensjes hier hoor over hoe zwaar de jeugd het vandaag heeft dan kan ik toch maar weinig sympathie opbrengen, gek, he?
Neuh, zag dat je een foto van je opa in je portemonnee had en die liet weinig aan duidelijkheid te wensen over:quote:Op zondag 12 februari 2017 15:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Met mijn achternaam had je eerder iets Frans of Spaans verwacht zeker.
Grappig hoe de geschiedenis kan lopen hè. Ik ben groot fan van PEC maar dat komt alleen maar omdat die kerel meer dan honderd jaar geleden niet in Groningen is gaan wonen.quote:Op zondag 12 februari 2017 16:00 schreef Tijger_nootje het volgende:
Vluchten naar Zwolle...dat klinkt toch wel heel vreemd
Weet ik wel maar het komt af en toe wel heel erg ridicuul over. Ook die gedachtes dat als je als babyboomer geboren bent dat je alles voor niks kreeg.quote:Op zondag 12 februari 2017 16:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, de jeugd heeft een ander referentiekader.
Of moeten we generaties met elkaar vergelijken? Dan vallen bejaarden die hun broek volpissen in het verzorgingstehuis ook wel mee, hun grootouders zouden daar een moord voor doen.
Nee, zelfs niet als je dan op je 61ste al met pensioen zou mogen.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hmm.. Dat valt dan wel weer tegen.
Vanaf je 13e werken klinkt sowieso al niet aantrekkelijk.
Hitler had geen kinderen flapdrolquote:Op zondag 12 februari 2017 16:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Neuh, zag dat je een foto van je opa in je portemonnee had en die liet weinig aan duidelijkheid te wensen over:
[ afbeelding ]
Eerder het keizerrijk Oostenrijk-Hongarije.quote:Op zondag 12 februari 2017 16:01 schreef john2406 het volgende:
Was het toen trouwens niet het hertogdom Oostenrijk?
Denk maar eens aan Sisi?
Dat zeggen ze ja. Komop: wie vlucht er nou naar Zwolle. OPEN JE OGEN.quote:
Oostenrijk-Hongarije was geen keizerrijkquote:Op zondag 12 februari 2017 16:02 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Eerder het keizerrijk Oostenrijk-Hongarije.
Waarom is 100m te ver dan in een indoorhal? Dat kan toch geen wet zijn?quote:Op zondag 12 februari 2017 15:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Indoor ren je 60m (omdat 100m net iets te ver is voor een indoorhal) en 200meter. (60meter is op het middenterrein en 200m is de baan daaromheen die schuin oploopt). Buiten loop ik dan 100m en 200m.
Wel zonde, 200m indoor wordt altijd iets minder gelopen dan de 60 meter of 200m outdoor en ik zie dat ik met een tijd die ik liep als 18 jarige gewoon in de finale kwam (en dus op TV) bij de senioren vandaag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |