Dan kan elke overtreding wel aangemerkt worden als een artikel 5, want die leveren allemaal gevaar of hinder op: door rood licht fietsen, verkeerd parkeren, naast het zebrapad oversteken. Op een zeer overzichtelijke weg binnen de bebouwde kom je voertuig parkeren waar dat niet mag levert niet automatisch gevaar op omdat een fietser die totaal niet oplet er tegen aanrijdt.quote:Op zondag 12 februari 2017 12:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wel als die hinder en/of gevaar oplevert lijkt me. Maar dat is dus even een lastige.
Dat klinkt plausibel. Je zou zeggen dat het een simpel geval is en dat is het misschien ook wel. Zoals ik al eerder aangaf wordt er ook nog onderscheid gemaakt tussen stil staan en parkeren wat heel veel uitmaakt voor de aansprakelijkheid. Gevoelsmatig (en dat hoeft dus niet te kloppen...) vind ik dat oorzaak en gevolg niet voldoende bestraft wordt met enkel een parkeerboete. Ook als zij het busje wel had gezien dan moest ze uitwijken wat ook weer gevaarlijk situaties kan opleveren. Gevoelsmatig zou er dus een verschil moeten zijn tussen foutparkeren waar niemand er overlast van heeft en dit geval. Daar kan artikel 5 uitkomst bieden.quote:Op zondag 12 februari 2017 13:01 schreef manifold het volgende:
[..]
Dan kan elke overtreding wel aangemerkt worden als een artikel 5, want die leveren allemaal gevaar of hinder op: door rood licht fietsen, verkeerd parkeren, naast het zebrapad oversteken. Op een zeer overzichtelijke weg binnen de bebouwde kom je voertuig parkeren waar dat niet mag levert niet automatisch gevaar op omdat een fietser die totaal niet oplet er tegen aanrijdt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conclusie: nooit je telefoon gebruiken in het verkeer, en altijd geconcentreerd zijn.
[ Bericht 10% gewijzigd door Stabiel op 12-02-2017 13:26:47 ]
Irritant dan constante ge-edit van je.quote:Op zondag 12 februari 2017 13:05 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat klinkt plausibel. Je zou zeggen dat het een simpel geval is en dat is het misschien ook wel. Zoals ik al eerder aangaf wordt er ook nog onderscheid gemaakt tussen stil staan en parkeren wat heel veel uitmaakt voor de aansprakelijkheid. Gevoelsmatig (en dat hoeft dus niet te kloppen...) vind ik dat oorzaak en gevolg niet voldoende bestraft wordt met enkel een parkeerboete. Ook als zij het busje wel had gezien dan moest ze uitwijken wat ook weer gevaarlijk situaties kan opleveren. Gevoelsmatig zou er dus een verschil moeten zijn tussen foutparkeren waar niemand er overlast van heeft en dit geval. Daar kan artikel 5 uitkomst bieden.
Zo rol ik.quote:Op zondag 12 februari 2017 13:17 schreef manifold het volgende:
Irritant dan constante ge-edit van je.
Aangezien volgens jou die auto dus verkeerd geparkeerd stond had ik hem dus mooi zijn eigen schade laten lappen, de schade die jij jezelf aandeed was toch zeker wel ernstig genoeg lijkt me.quote:Op zondag 12 februari 2017 13:15 schreef Stabiel het volgende:
Ik ben ooit op een stilstaande auto gebotst, omdat ik met mijn telefoon in de weer was. De auto stond weliswaar verkeerd geparkeerd, maar daar geen issue van gemaakt omdat het mijn eigen schuld was. Gevolg? Ik vloog met mijn hand door de achterruit, met een zware handletsel als resultaat: twee pezen in mijn hand waren direct afgescheurd waardoor ik drie van mijn vingers niet meer kon bewegen. Snel naar huis gefietst, een vriend gebeld om vervolgens naar het ziekenhuis te rijden waar ik na 4 uur wachten eindelijk geopereerd kon worden.
Uiteindelijk in de ochtend een briefje op de voorkant van de desbetreffende auto geplakt met mijn adresgegevens, en als blijk van waardering (was laat in de nacht, en had voor hetzelfde geld ook nooit wat van me kunnen laten horen) bood de eigenaar van de auto aan om de kosten (nieuwe achterruit) samen te delen.
Ik vind het risico van een brand veroorzaakt door een brandende sigaret achter te laten in een droog natuurgebied iets heel anders dan mijn voertuig ergens verkeerd parkeren binnen de bebouwde kom in een overzichtelijke straat, zo rol ik blijkbaar.quote:Op zondag 12 februari 2017 13:05 schreef Bart2002 het volgende:
En als we het toch gaan vergelijken met andere gevallen: als jij je brandende sigaret weggooit in een natuurgebied en dat natuurgebied brandt af, ben je dan enkel strafbaar wegens het weggooien van de sigaret en overtreding van het rookverbod? Of dient er rekening gehouden te worden met de vervolgschade?
Als het verzekeringswerk was geworden was de ruit volledig door de AVP van de fietser vergoed, dat de eigenaar van de auto de kosten wilde delen is vooral tof als de fietser geen AVP had.quote:Op zondag 12 februari 2017 13:19 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
[..]
Aangezien volgens jou die auto dus verkeerd geparkeerd stond had ik hem dus mooi zijn eigen schade laten lappen, de schade die jij jezelf aandeed was toch zeker wel ernstig genoeg lijkt me.
Heb een aardig smakelijke foto aan mijn post toegevoegd.quote:Op zondag 12 februari 2017 13:19 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
[..]
Aangezien volgens jou die auto dus verkeerd geparkeerd stond had ik hem dus mooi zijn eigen schade laten lappen, de schade die jij jezelf aandeed was toch zeker wel ernstig genoeg lijkt me.
Hier ben ik het inderdaad weer wel helemaal mee eens!quote:Op zondag 12 februari 2017 13:22 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Heb een aardig smakelijke foto aan mijn post toegevoegd.
Auto stond inderdaad verkeerd geparkeerd, maar ik nam het mezelf meer kwalijk dan de eigenaar. Had simpelweg moeten opletten.
Daar mag je wel een andere waarschuwing bijzetten dan 18+... Het gewoon heel ranzig, zo'n open wond.quote:Op zondag 12 februari 2017 13:22 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Auto stond inderdaad verkeerd geparkeerd, maar ik nam het mezelf meer kwalijk dan de eigenaar. Had simpelweg moeten opletten.
Op jouw verzoek, gedaan.quote:Op zondag 12 februari 2017 13:25 schreef Leandra het volgende:
Daar mag je wel een andere waarschuwing bijzetten dan 18+... Het gewoon heel ranzig, zo'n open wond.
Oh, ik ga die foto niet bekijken overigens hoor, die mag wel weer weg!quote:Op zondag 12 februari 2017 13:22 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Als het verzekeringswerk was geworden had de eigenaar van de auto hoogstwaarschijnlijk ook nog een fikse boete er bovenop gehad. Dus beter aan de verzekering over laten lijkt me, die heb je immers ook niet voor niets.quote:Op zondag 12 februari 2017 13:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het verzekeringswerk was geworden was de ruit volledig door de AVP van de fietser vergoed, dat de eigenaar van de auto de kosten wilde delen is vooral tof als de fietser geen AVP had.
Ze hebben wel een oprit, maar die staat vol met bouwmaterialen, het busje stond nu nergens, maar ind zal mij benieuwen wat de verzekering zegtquote:Op zondag 12 februari 2017 11:23 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad veel kunnen verklaren. Praat iig wel ook met je verzekeringsmaatschappij, succes!
Stond het busje nou stil of geparkeerd? Dat maakt uit namelijk.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:09 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Ze hebben wel een oprit, maar die staat vol met bouwmaterialen, het busje stond nu nergens, maar ind zal mij benieuwen wat de verzekering zegt
ik denk dat ze het wel weten want ze wonen daarquote:Op zondag 12 februari 2017 12:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hierboven zegt TS ergens dat die mensen van wie het busje is aan het klussen waren. Die zullen dus ook wel weten hoe de straat eruit ziet zonder sneeuwMaar waarschijnlijk weten ze niet dat ze er niet mogen parkeren.
Er zijn parkeervakken iets verder aan de overkant van de straat,quote:Op zondag 12 februari 2017 12:49 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Mag je er zo tegenaan fietsen?
Stel ik pak een knuppel en sla jouw foutgeparkeerde auto in elkaar, mag dat?
maar was een goede fotoquote:Op zondag 12 februari 2017 11:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, die foto had idd niet gepost moeten worden.
Maar niet van de situatie, want op de foto lijk je een fietssuggestiestrook te zien, terwijl daar in werkelijkheid (aldus streetview) een fietsstrook ligt, en die hebben een behoorlijk verschillende status.quote:
quote:Op zondag 12 februari 2017 13:15 schreef Stabiel het volgende:
Ik ben ooit op een stilstaande auto gebotst, omdat ik met mijn telefoon in de weer was. De auto stond weliswaar verkeerd geparkeerd, maar daar geen issue van gemaakt omdat het mijn eigen schuld was. Gevolg? Ik vloog met mijn hand door de achterruit, met een zware handletsel als resultaat: twee pezen in mijn hand waren direct afgescheurd waardoor ik drie van mijn vingers niet meer kon bewegen. Snel naar huis gefietst, een vriend gebeld om vervolgens naar het ziekenhuis te rijden waar ik na 4 uur wachten eindelijk geopereerd kon worden.
Uiteindelijk in de ochtend een briefje op de voorkant van de desbetreffende auto geplakt met mijn adresgegevens, en als blijk van waardering (was laat in de nacht, en had voor hetzelfde geld ook nooit wat van me kunnen laten horen) bood de eigenaar van de auto aan om de kosten (nieuwe achterruit) samen te delen.
Voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar hoe de wond er toen uitzag (18+, heftige open wond, niet voor de tere zielen ):Jij hebt een harde leerschool gehad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conclusie: nooit je telefoon gebruiken in het verkeer, en altijd geconcentreerd zijn.A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
Het busje stond geparkeerd, want de eigenaar van dat busje kwam later pas, uit haar huis.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Stond het busje nou stil of geparkeerd? Dat maakt uit namelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |