abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 februari 2017 @ 23:23:00 #176
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168792869
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:13 schreef justarandomdude het volgende:

[..]

Waarschijnlijk plagiaat.
Nee, hij was waarschijnlijk tot realisatie gekomen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168793001
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:22 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

nihilstisch idd, qua gevolg.

Ik vind een dergelijk concept ook eigenlijk onvermijdelijk immoreel i.v.m. met de grenzeloze duisternis die aanwezig is en alle lijden die daarmee gepaard gaat.
Dat is bepaald geen liefdevolle godheid, als het er één moet zijn.

Dan vind ik het idee van Leegte/Ruimte en mysterie verstandiger.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:22 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

nihilstisch idd, qua gevolg.

Ik vind een dergelijk concept ook eigenlijk onvermijdelijk immoreel i.v.m. met de grenzeloze duisternis die aanwezig is en alle lijden die daarmee gepaard gaat.
Dat is bepaald geen liefdevolle godheid, als het er één moet zijn.

Dan vind ik het idee van Leegte/Ruimte en mysterie verstandiger.
Dat laatste het nirwana, bedoel je?
Punt is dat het hele geloof onlogisch is als de pest, zoals ieder geloof.
Het is allemaal vrij simpel voor je geboorte weet je niets na je dood ook niet, tijdens die twee gebeurtenissen voltrekt je leven en ben je in feite vrij. Dwz je gaat je leven niet laten bepalen door boekjes. Je leven wordt sws heel erg bepaalt door allerlei functionele zaken en daar word je ook al misantroop van an sich. Ja, die oude Schopenhauer had wel gelijk in bepaalde zaken imho.
I´m back.
pi_168793115
De VVD is met dit nieuwsitem definitief ontmaskerd.

De laatste maanden kopieert Halbe Zijlstra de taal van Wilders. Stevige taal.

Maar nu er een VVD-er is die echt wat aan de multikul wil doen, dan blijkt de VVD net zo erg te zijn als PvdA, D66 en GL.

Ik begrijp echt niet dat de PVV nog geen 80 zetels staat in de peilingen. Islamisering en Afrikanisering zijn de allergrootste problemen van Europa en zullen zelfs tot onze ondergang leiden.
pi_168793195
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Allah is geen mannetje op een wolkje... Allah is in alles en kan alles in 1 klap veranderen, hij weet ook hoe elk blaadje in de herfst overal op de wereld valt. Hij weet ook hoe alles in de toekomst verloopt er is geen afwijken aan, alles staat opgeschreven er is geen keuze...

Vrij nihilistisch, dat wel.
Dat is de reden waarom moslims zich niet willen ontwikkelen, met als gevolg van moslimlanden ook allemaal ontwikkelingslanden zijn.
  donderdag 9 februari 2017 @ 23:32:50 #180
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168793205
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Het is allemaal vrij simpel voor je geboorte weet je niets na je dood ook niet, tijdens die twee gebeurtenissen voltrekt je leven en ben je in feite vrij. Dwz je gaat je leven niet laten bepalen door boekjes. Je leven wordt sws heel erg bepaalt door allerlei functionele zaken en daar word je ook al misantroop van an sich. Ja, die oude Schopenhauer had wel gelijk in bepaalde zaken imho.
Hier komen we nog wel eens op, hehe. Topic gaat natuurlijk over de VVD en ik moet eens naar bed. :Y)
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168793209
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Geloof moet persoonlijk zijn. Als je je kennis alleen maar uit boekjes haalt, of wanneer je alleen gelooft omdat iemand anders dat zegt, dan vraag ik mij af of je wel echt leeft.
Zolang je geen dingen doet waar je later spijt van gaat krijgen, kun je weinig verkeerd doen in het leven. Atheïsten gaan ook gewoon naar de hemel.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_168793211
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik begrijp echt niet dat de PVV nog geen 80 zetels staat in de peilingen.
Weinig ambtenaren zullen op de PVV stemmen, meeste allochtonen ook niet, gemengde stellen ook niet, rijken ook niet, wereldburgers ook niet, die 80 zetels kun je wel op je getatoeëerde buik schrijven, Henk.
pi_168793263
quote:
4s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:32 schreef NgInE het volgende:

[..]

Atheïsten gaan ook gewoon naar de hemel.
_O-
pi_168793269
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:33 schreef justarandomdude het volgende:

[..]

Weinig ambtenaren zullen op de PVV stemmen, meeste allochtonen ook niet, gemengde stellen ook niet, rijken ook niet, wereldburgers ook niet, die 80 zetels kun je wel op je getatoeëerde buik schrijven, Henk.
Waarom ambtenaren niet?
Een deel van de allochtonen heeft enorm veel baat bij Wilders. Als één partij anti-racistisch is dan is het de PVV.
Wereldburgers..juist als wereldburger ben je op de hoogte van de achterlijkheid van de islam en Afrika. En als je veel reist kom je ook in landen zonder islam, zodat je de rust en vrede kunt ervaren.
Gemengde stellen? Dat is wel een heel breed begrip. Wilders is zelf getrouwd met een Hongaarse.
pi_168793283
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:32 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Hier komen we nog wel eens op, hehe. Topic gaat natuurlijk over de VVD en ik moet eens naar bed. :Y)
Van de VVD wordt ieder mens misantroop.
I´m back.
pi_168793299
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:34 schreef justarandomdude het volgende:

[..]

_O-
Naar de hel, toch? :').
I´m back.
  donderdag 9 februari 2017 @ 23:37:53 #187
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168793345
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is de reden waarom moslims zich niet willen ontwikkelen, met als gevolg van moslimlanden ook allemaal ontwikkelingslanden zijn.
Kijktip hieromtrent: 'de bovenheidsklasse en de zieligheidsindustrie - sid lukkassen en wim de rooy'

heb net een laptop en weet nog niet hoe ik een link moet quoten hiermee zo zonder muis en rechtermuisknop :')
pi_168793375
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Naar de hel, toch? :').
De moderne conceptie van de hel is bedacht door tirannen die mensen bang wilde maken.
pi_168793430
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:39 schreef NgInE het volgende:

[..]

De moderne conceptie van de hel is bedacht door tirannen die mensen bang wilde maken.
Klopt idd, ultieme mindfuck.

Eigenlijk is religie ook puur sadisme wrs.
Heb ik het even over de grote 2 en kleine 1 van de Abrahamistische religies.
I´m back.
pi_168793644
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt idd, ultieme mindfuck.

Eigenlijk is religie ook puur sadisme wrs.
Heb ik het even over de grote 2 en kleine 1 van de Abrahamistische religies.
Op zich bevatten ze allemaal wel een goede manier van leven. Het is gewoon jammer dat mensen zo inzoomen op alle regeltjes.
Iemand die oprecht is geïnspireerd door God om een boek te schrijven, schrijft als nog vanuit een bepaalde tijdsgeest, waar ook een bepaalde cultuur heerst. Tijden veranderen en cultuur ook. Dat te veel proberen te conserveren gaat op de lange termijn niet goed werken.
pi_168793820
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:37 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Kijktip hieromtrent: 'de bovenheidsklasse en de zieligheidsindustrie - sid lukkassen en wim de rooy'

heb net een laptop en weet nog niet hoe ik een link moet quoten hiermee zo zonder muis en rechtermuisknop :')
Daar is ie:

Zeer goed interview. Een must voor iedereen. Diepgang die je op de NPO en RTL niet te zien krijgt.
pi_168793854
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:49 schreef NgInE het volgende:

[..]

Op zich bevatten ze allemaal wel een goede manier van leven. Het is gewoon jammer dat mensen zo inzoomen op alle regeltjes.
Iemand die oprecht is geïnspireerd door God om een boek te schrijven, schrijft als nog vanuit een bepaalde tijdsgeest, waar ook een bepaalde cultuur heerst. Tijden veranderen en cultuur ook. Dat te veel proberen te conserveren gaat op de lange termijn niet goed werken.
Verschil tussen christendom zoals zich dat heeft ontwikkeld en islam en orthodox jodendom is wel duidelijk. eerste gaat meer uit van je intenties, goed doen, bergrede, zelf inschatten wat goed is of niet onder een aantal basis-regels en tweede willen alles bepalen voor de mens en stellen dan bij-goochemerds aan om dat dan steeds weer te interpreteren, laten dus geen vrijheid over aan hun adepten om iets te bepalen. Dus van die 3 is het christendom zoals zich dat ontwikkeld heeft (en ook lang niet elke tak er nog van) wel wat menselijker en laat meer vrijheid open dan de andere 2 toch.

Maar ja, in feite is het allemaal gekte, waanzin, deplorable.
I´m back.
pi_168794001
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 23:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Verschil tussen christendom zoals zich dat heeft ontwikkeld en islam en orthodox jodendom is wel duidelijk. eerste gaat meer uit van je intenties, goed doen, bergrede, zelf inschatten wat goed is of niet onder een aantal basis-regels en tweede willen alles bepalen voor de mens en stellen dan bij-goochemerds aan om dat dan steeds weer te interpreteren, laten dus geen vrijheid over aan hun adepten om iets te bepalen. Dus van die 3 is het christendom zoals zich dat ontwikkeld heeft (en ook lang niet elke tak er nog van) wel wat menselijker en laat meer vrijheid open dan de andere 2 toch.

Maar ja, in feite is het allemaal gekte, waanzin, deplorable.
Het is niet gek om goed te willen leven. En als je een levensbeschouwing vind die goed bij jou past; waarom niet?
Uiteindelijk gaat het om wat er uit voort komt. Krijg je een fijne maatschappij waarin mensen een gelukkig leven kunnen hebben, dan is dat zeker een vorm van succes. De 'problemen' in islamitische landen zijn dan ook vaak terug te herleiden naar groeperingen die religie op zo een manier interpreteren, dat het hen politiek gezien het beste uit komt. Als religie niet zou bestaan dan zouden er gewoon andere excuses worden gebruikt om nare dingen te doen.
pi_168794101
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 00:03 schreef NgInE het volgende:

[..]

Het is niet gek om goed te willen leven. En als je een levensbeschouwing vind die goed bij jou past; waarom niet?
Uiteindelijk gaat het om wat er uit voort komt. Krijg je een fijne maatschappij waarin mensen een gelukkig leven kunnen hebben, dan is dat zeker een vorm van succes. De 'problemen' in islamitische landen zijn dan ook vaak terug te herleiden naar groeperingen die religie op zo een manier interpreteren, dat het hen politiek gezien het beste uit komt. Als religie niet zou bestaan dan zouden er gewoon andere excuses worden gebruikt om nare dingen te doen.
Ja, ik heb dan meer een ander idee, ik denk dat je die religies sws moet laten varen. Mensen zijn alleen maar met gekke religieuze ideeën bezig en kunnen niet van zichzelf aardig zijn tegen hun naasten, om verschillende redenen, maar die kunnen net zo goed rationeel zijn? Is dat echt te veel gevraagd aan mensen, daar moeten ze een gek religieus verhaal bij krijgen en autoriteiten die hen dat opdringen op straffe van... de hel nadat je geleefd hebt?
Wat kolder is.
Het is zo'n grote kolder, dat ik gewoon niet kan geloven dat iemand bij zijn zinnen dit voor waar kan aannemen.
I´m back.
pi_168794215
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 00:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik heb dan meer een ander idee, ik denk dat je die religies sws moet laten varen. Mensen zijn alleen maar met gekke religieuze ideeën bezig en kunnen niet van zichzelf aardig zijn tegen hun naasten, om verschillende redenen, maar die kunnen net zo goed rationeel zijn? Is dat echt te veel gevraagd aan mensen, daar moeten ze een gek religieus verhaal bij krijgen en autoriteiten die hen dat opdringen op straffe van... de hel nadat je geleefd hebt?
Wat kolder is.
Het is zo'n grote kolder, dat ik gewoon niet kan geloven dat iemand bij zijn zinnen dit voor waar kan aannemen.
Geen enkele religie is op elk persoon toepasbaar, wat mij doet vermoeden dat religie niet zo zeer gaat om de inhoud, maar wat je er mee doet. Het is denk ik geen toeval dat de 3 populairste religies uit een woestijnklimaat komen. Het leven was gewoon keihard zo rond het jaar 0 en waarschijnlijk is dat de reden waarom mensen verlangde naar hele duidelijke metafysische regelgeving.

Het geloof dat bewustzijn een product is van biologie is eigenlijk ook gewoon een vorm van levensbeschouwing. Zolang dat leidt tot humanisme zie ik er niets verkeerds in.
pi_168794303
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 00:17 schreef NgInE het volgende:

[..]

Geen enkele religie is op elk persoon toepasbaar, wat mij doet vermoeden dat religie niet zo zeer gaat om de inhoud, maar wat je er mee doet. Het is denk ik geen toeval dat de 3 populairste religies uit een woestijnklimaat komen. Het leven was gewoon keihard zo rond het jaar 0 en waarschijnlijk is dat de reden waarom mensen verlangde naar hele duidelijke metafysische regelgeving.
Over de herkomst van religie is een ander verhaal hè. Meeste mensen leven niet in woestijntjes meer ook.
quote:
Het geloof dat bewustzijn een product is van biologie is eigenlijk ook gewoon een vorm van levensbeschouwing. Zolang dat leidt tot humanisme zie ik er niets verkeerds in.
Bewustzijn is een voortvloeisel uit hoe je brein werkt. Een simpele hersenbloeding kan daarin al verandering brengen.
Verder is wat we zijn een goed deel talig, onze wereld is een groot deel talig zelfs, ook daarin brengt een simpele hersenbloeding verandering.
Wetenschappelijk kunnen we veel vaststellen omtrent ons wezen, daar kunnen we ons het beste aan houden. Wat is wetenschap? Aantal afspraken over wanneer iets echt vaststaat of niet als kennis.
Humanisme zou wat mij betreft een rationele propositie moeten zijn, als individu ben je niet veel. We moeten allemaal samenwerken. We zijn allemaal afhankelijk van heel ingewikkelde systemen, die soms zelfs de wetenschappelijke benadering nog voor grote vragen stelt.
I´m back.
pi_168794328
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:28 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat viel te verwachten, natuurlijk. "Gematigde moslims" is sowieso al een lulkoekterm verzonnen door de gevestigde orde, om daar halfzachte nepmoslims mee aan te duiden die hun religie op een heel laag pitje hebben staan (lees: lichtgetinte criminelen e.d.). Als je goed doorvraagt, kom je erachter dat er stiekem in elke zichzelf serieus nemende moslim(a) een salafist schuilgaat.
Ik denk niet dat iedere moslim stiekem een salafist is. Ik denk wel dat het percentage radicale moslims veel groter is dan ons jarenlang is voorgespiegeld.
pi_168794342
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 00:26 schreef Elfletterig het volgende:
re moslim stiekem een salafist is. Ik denk wel dat het percentage radicale moslims veel grote
Of de definitie van radicaal is veranderd. :)
pi_168794365
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 00:28 schreef jstvnsck het volgende:

[..]

Of de definitie van radicaal is veranderd. :)
Iedere moslim die zich tegen de westerse samenleving keert, die zich afzondert en die het liefst de Sharia ziet ingevoerd in Nederland, voldoet wat mij betreft aan de definitie radicaal. En trouwens ook aan het kenmerk "woont in het verkeerde land; moet houding aanpassen of snel vertrekken".
pi_168794378
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 00:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iedere moslim stiekem een salafist is. Ik denk wel dat het percentage radicale moslims veel groter is dan ons jarenlang is voorgespiegeld.
Probleem is, en dat zijn dingen die Afghanistan geleerd heeft, dat als een radicale moslim een gematigde moslim tegenkomt en zegt: hee ho eens maar wat jij doet is niet volgens islam, dat die gematigde moslim dan met een mond vol tanden staat. De upperhand heeft de radicaal in zijn interpretatie. De eerste 3 generaties, dat zijn de puren, en zo zou iedere moslim moeten zijn, dat weet ook de gematigde moslim.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')