abonnement Unibet Coolblue
pi_168707607

Alweer een nieuw deel *O*

Waar de LAPO weer geen nieuw deel opende :p

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:10 schreef Roschambo het volgende:
Na al bijna een jaar bezig zijn met verbouwen toch maar eens een niet lekke bouwstofzuiger gekocht. Een Fein dustex 25L uit duitsland. Ik vind het best een fijn apparaat.
Ik heb ook een Chinese nep dust deputy besteld, en ontvangen alleen moet ik deze nog even aansluiten

En omdat ik wat plekjes moest zagen waar ik niet bij kon toch maar een Fein Multi Talent FMT 250Q gekocht bij toolstation. Was drie straten verderop afgeleverd door Postnl zonder briefje achter te laten o|O , gelukkig is die man het komen brengen!

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En ik heb een wagner airless verfspuit gekocht. Het is wel nodig de verf wat te verdunnen zodat hij niet spettert en banen achterlaat. Maar het helpt waarschijnlijk ook niet dat het koud is. En ik het nog nooit eerder gedaan had.

[ link | afbeelding ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:51 schreef bleiblei het volgende:
Toch maar een keertje een adereindhulstang gekocht:
[ afbeelding ]

Wat ik mij alleen afvraag is hoe die dingen nu werken :') .
Kwestie van zo een ding:
[ afbeelding ]
over de draad heen schuiven en aanknijpen?

Ik heb namelijk in het verleden dit type kabelschoenen:
[ afbeelding ]
Aangeknepen met zo een tang:
[ afbeelding ]
En dat werd eigenlijk altijd een gammel zooitje...
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 20:57 schreef Sinister-D- het volgende:
[ afbeelding ]

¤8,50 dat kon ik niet laten liggen :@
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:54 schreef Atmoz het volgende:
Handige/mooie tangen hierboven ^O^

[..]

Fijn ding!

[..]

Gezien dat Jupke wat ernaast staat lijkt me deze wel een stuk(je) groter dan die wat jij bij je had. Ik heb dezelfde gekocht, en die is inderdaad echt super handig 8-)

Vandaag een pakketje uit Haarlem *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Profielen meteen vandaag gebruikt, de Glübot eens uittesten binnenkort. Schijnt zeer goed te werken. Het filmpje heeft me in ieder geval overtuigd :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 15:01 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Excuses! Maar 't is inmiddels al geregeld ^O^

[..]

Hehe :D

Deze ziet er trouwens wél leuk/lief uit O+

[ontopic]

[ afbeelding ]

+

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 11:33 schreef Redcoon het volgende:
Vochtmeter voor hout nu tijdelijk te koop bij de Aldi voor maar 10 euro. Kan je geen buil aan vallen!

Werkt ook voor mortel, gips, beton, etc.


[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 12:39 schreef bouwkloon het volgende:
4 mooie WoodPeckers Box Clamps (Thanks Atmoz voor de Clamps en Vonkenboer voor het gedogen van de V&A voor deze keer)

[ afbeelding ]

(op de achtergrond ook een nieuwe aanschaf voor een 'bouwproject' maar dat hoort niet in dit topic)
quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:15 schreef terrastegel het volgende:
Zaterdag deze Makita set gekocht en nog een Makita DMR107 werfradio. Ben er blij mee, gelijk al mee aan de slag gegaan.
Op m'n werk gebruik ik dagelijks deze accumachines en over het algemeen zijn we er zeer tevreden over, vandaar de keuze.

Verder staat er op m'n verlanglijstje nog minstens 1 extra lader, en nog 3 batterijen van 18V 3.0A of 5.0 A. Ook hoop ik nog een decoupeerzaag,schuurmachine,verstekzaag en werklamp aan deze set toe te kunnen voegen. Maar dat is voor later, nu eerst ff wat sparen :D


[ afbeelding ]
  Knikkerking maandag 6 februari 2017 @ 12:09:15 #2
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168708036
Ah, fijn een nieuw & fris topic 8-)

Meteen even m'n nieuwe speeltje(s) showen, want eindelijk is het zover...

Mijn eerste draaibankje *O*

Proxxon PD 250/E


Accessoires & benodigdheden:









Ben zeer benieuwd, want heb hier dus echt nog 0,0 ervaring mee.
Het heeft me echter altijd (enorm) geïnteresseerd, en ben bovendien ook geregeld in de situatie geweest dat ik wat gemaakt moest hebben waar een draaibank zéér handig c.q. nodig voor was.

Dus 1 + 1 = 2 ^O^
  maandag 6 februari 2017 @ 12:16:29 #3
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_168708179
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 12:09 schreef Atmoz het volgende:
Ah, fijn een nieuw & fris topic 8-)

Meteen even m'n nieuwe speeltje(s) showen, want eindelijk is het zover...

Mijn eerste draaibankje *O*

Proxxon PD 250/E
[ afbeelding ]

Accessoires & benodigdheden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ben zeer benieuwd, want heb hier dus echt nog 0,0 ervaring mee.
Het heeft me echter altijd (enorm) geïnteresseerd, en ben bovendien ook geregeld in de situatie geweest dat ik wat gemaakt moest hebben waar een draaibank zéér handig c.q. nodig voor was.

Dus 1 + 1 = 2 ^O^
_O_

Proxxon fan hier, al heb ik weleens iemand gesproken die hem wat meer geschikt vond voor kunststof en hij wat te licht was voor echte metaalbewerking.
  Knikkerking maandag 6 februari 2017 @ 12:35:46 #4
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168708513
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 12:16 schreef Woelwater het volgende:

_O_

Proxxon fan hier, al heb ik weleens iemand gesproken die hem wat meer geschikt vond voor kunststof en hij wat te licht was voor echte metaalbewerking.
Uiteraard, voor het zware/echte werk is deze niet geschikt. Het is ook maar een lichte machine. Maar het kleine/lichtere metaalwerk zal hij zeker wel aankunnen. Althans dan hoop/denk ik (dat is ook wat me verteld werd door de leverancier). Als hij echt alleen plastic goed kan snijden/verspanen, dan heb ik er niets aan en gaat die retour ^O^
pi_168708793
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 12:09 schreef Atmoz het volgende:
Ah, fijn een nieuw & fris topic 8-)

Meteen even m'n nieuwe speeltje(s) showen, want eindelijk is het zover...

Mijn eerste draaibankje *O*

Proxxon PD 250/E
[ afbeelding ]

Accessoires & benodigdheden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ben zeer benieuwd, want heb hier dus echt nog 0,0 ervaring mee.
Het heeft me echter altijd (enorm) geïnteresseerd, en ben bovendien ook geregeld in de situatie geweest dat ik wat gemaakt moest hebben waar een draaibank zéér handig c.q. nodig voor was.

Dus 1 + 1 = 2 ^O^
Mooi ding hoor! Altijd al van gedroomd om zulke machines in m'n werkhok te mogen zetten, alleen heb ik er voorlopig nog niet genoeg werk voor om er 1tje te kopen. Op school heb ik het wel 2 kaar gedaan. Dat was altijd uitkijken naar de praktijklessen draaien, frezen en cnc :D
pi_168709183
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 12:09 schreef Atmoz het volgende:
Ah, fijn een nieuw & fris topic 8-)

Meteen even m'n nieuwe speeltje(s) showen, want eindelijk is het zover...

Mijn eerste draaibankje *O*

Proxxon PD 250/E
[ afbeelding ]

Accessoires & benodigdheden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ben zeer benieuwd, want heb hier dus echt nog 0,0 ervaring mee.
Het heeft me echter altijd (enorm) geïnteresseerd, en ben bovendien ook geregeld in de situatie geweest dat ik wat gemaakt moest hebben waar een draaibank zéér handig c.q. nodig voor was.

Dus 1 + 1 = 2 ^O^
Draaien is leuk _O_ Doe het, net als lassen, alleen veel te weinig ;(
  maandag 6 februari 2017 @ 13:46:41 #7
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_168709920
Nieuwe lashandschoenen. Super comfortabele dingen, heb de voorraad ermee aangevuld. Misschien iets te dik voor bij het TIG lassen, maar als je flink gaat spetteren met de MIG/MAG zijn ze perfect. Zitten iets strakker en er is iets makkelijker in te bewegen dan het goedkopere spul.

Remmen ontluchting set van Gunson, de wat duurdere voor de lui met een compressor. Was het pompen met twee personen een beetje zat. En de kleine set van Gunson (die ik al heb) past niet op de Japanners die ik heb, die is meer voor de Europeanen denk ik. Die kleine set werkt overigens wel goed als alles past! Ik ben benieuwd of de grote nog beter is...

En voor bij het zagen/slijpen heb ik een gezichtsbeschermer besteld. Ik ben benieuwd of ik hier mijn koptelefoon oorkappen bij kan opzetten of dat ik in-ear moet gaan gebruiken. Iemand goede in-ear dopjes (die ik niet steeds kwijt raak) in de aanbieding?

De Metabo SB 18 LTX BL Q I die ik heb gekocht is echt gevaarlijk. Ben al een keer bijna mijn hand kwijt geraakt omdat ik de kracht niet zo goed had ingeschat. Die draait gewoon door! Ik moet dus nog een beetje oefenen met de krachtinstellingdraaiknop... Klopboorfunctie is alsof je een dikke boor aan de stroom hebt. Ik heb een 10mm steenboor in oude (van die keiharde!) baksteen geprobeerd, ging als een heet mes door boter... En geen gedoe meer om met zo'n zware boor met (altijd te kort) snoer eraan overal onder te moeten kruipen.

Als je een nieuwe accu-schroever (met ballen!) en een nieuwe klopboor zoekt dan moet je dat ding echt een keer overwegen. Al is hij wel echt teringduur als je hem incl. accu's en oplader moet kopen... Als je dat doet, zorg dat je de LiHD accu's erbij hebt, dan heb je het maximale aan power. Heb je niet zoveel ballen nodig bij je schroever, dan kun je misschien beter iets lichters pakken.

Ik ben inmiddels fanboy van Metabo geworden na het gebruiken van Metabo SSW 18 LTX 400 BL... Onmisbaar voor iemand die veel aan auto's sleutelt. Wielen losmaken is echt iets om naar uit te kijken met dat ding. Het verschil tussen de LiHD en Li-Power accu's van Metabo is echt duidelijk merkbaar. Ik kan alleen geen spotgoedkope sets meer vinden van een lichter model schroever (zoals de set met boren en bits hierboven) en die LiHD's... De set deze website stond een maand of twee geleden nog te koop bij Klium voor 190 euro incl. verzendkosten... alleen al die accu's met oplader zijn al zo duur normaal... Misschien dat iemand met wat zoekskills er iets aan heeft: 602207530 is het artikelnummer van de set bij Metabo. Die LiHD accu's werken trouwens ook op de (wat oudere) Li-Power modellen van Metabo. Je gaat echt denken dat je een nieuwe machine hebt gekocht.

Het is dat ik nog niet zo lang geleden een Metabo flex met snoer heb gekocht, maar anders ging ik voor een Metabo WPB 18 LTX BL 125 Quick op die accu's. Geen twijfel mogelijk dat die net zo goed presteert als een snoerding en wat een vrijheid zonder dat snoer... Misschien voor erbij dan... :P.

tl;dr :*.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 14:20:24 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168710648
quote:
14s.gif Op maandag 6 februari 2017 13:46 schreef R2cksson het volgende:

tl;dr :*.
En vooral het verkeerde merk :6

Gekheid, mooi spul allemaal. Ik ga es even bekijken wat die accu's voor speciaals hebben :+

Bij wat voor werkzaamheden ontwrichte die accuboor je arm bijna? In metaal (zeker als het wat dunner is) en als je met een speedboor in hout bezig bent zet ik de boor altijd op de hoogste slipstand (25 in mijn geval).
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 6 februari 2017 @ 16:37:47 #9
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_168713547
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 14:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En vooral het verkeerde merk :6

Gekheid, mooi spul allemaal. Ik ga es even bekijken wat die accu's voor speciaals hebben :+

Ik heb die accu's uit elkaar zien liggen bij een demo-dag. Daar zit veel meer koper in, dus er kan veel meer stroom in een keer uit die accu's komen. Ik heb ze vergeleken, scheelt echt een hoop. Zal een keer een video maken als ik eindelijk tijd heb.

En wat betreft het verkeerde merk, tijden veranderen... Makita is ook niet meer wat het 10 jaar geleden was heb ik het idee. Tegenwoordig komt dat ook allemaal uit China, niet meer uit Japan. Een vriend van mij (zweert bij Makita) heeft de nieuwe lijn Makita vorig jaar gekocht om zijn oude Makita's te vervangen. Ik vond ze niet zo opwindend als het oude spul, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. De tijd zal het uitwijzen, hij maakt flink wat kilometers met zijn machines, dus of ze van dezelfde kwaliteit zijn kun je pas over een (paar) jaar zeggen.

quote:
Bij wat voor werkzaamheden ontwrichte die accuboor je arm bijna? In metaal (zeker als het wat dunner is) en als je met een speedboor in hout bezig bent zet ik de boor altijd op de hoogste slipstand (25 in mijn geval).
Dat was bij het vastdraaien van een zeskantbout in de muur met een dopjesbit. Die bout zat veel sneller aan het eind dan ik dacht. Mijn arm was toen de zwakste schakel, gelukkig niet de kop van die bout. Er zit ook zo'n tweede handvat bij, dus die is niet voor niks kan ik uit ervaring zeggen...

Deze boor heeft geen slipper. Er zit een draaiknop op die elektronisch het moment instelt. Hij stopt en piept als je de gekozen stand bereikt hebt. Als schroever is hij dus niet de eerste keuze, maar misschien moet ik er nog aan wennen of doe ik iets verkeerd. Oefening baart kunst! Ik heb een lichtere schroever van Metabo voor het schroefwerk waar wel een slipper op zit, die gaat hard genoeg voor het schroeven van normale schroeven. Bij houtdraadbouten haal ik denk ik liever de ballen uit de doos, dat is wat rustiger voor de oren dan die slagmoersleutel...

Ook een toffe functie van die met ballen is de impuls functie. Heel handig om dat wegglijden van je boor te voorkomen!
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_168715995
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 12:52 schreef terrastegel het volgende:

[..]

Iets met makita oplader enz
Mocht je interesse hebben dan ben ik nog een oplader over. Hoeft niet perse weg, maar ik hoef er ook niet de hoofdprijs voor, 5 opladers is eigenlijk wat overdreven :p
pi_168718274


Deze, aanbieding bij de gamma. Had een huismerk te klein gamma ding voor mn handgereedschap, dan is dit echt een verademing
pi_168720503
Je durft hier ook niet meer aan te komen zetten met je gemiddelde aanschaf hè....

Man, man, man komt Atmoz weer met zijn draaibank (droom) en dan nog een lading Metabo... Bepaald geen crisis mannen ^O^
Laat die handjes wapperen!
pi_168721175
Morgen komen er 3 pakketjes met 3 verschillende koeriers van dezelfde club :') zucht.
pi_168721238
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 18:37 schreef jdel het volgende:

[..]

Mocht je interesse hebben dan ben ik nog een oplader over. Hoeft niet perse weg, maar ik hoef er ook niet de hoofdprijs voor, 5 opladers is eigenlijk wat overdreven :p
Is dat een DC18RC? :)
pi_168721719
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:26 schreef FranticDJ het volgende:
Morgen komen er 3 pakketjes met 3 verschillende koeriers van dezelfde club :') zucht.
Amazon?
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
pi_168721768
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:39 schreef bouwkloon het volgende:

[..]

Amazon?
Toolnation..
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 21:41:15 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168721775
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:05 schreef Gieliovd het volgende:
Je durft hier ook niet meer aan te komen zetten met je gemiddelde aanschaf hè....

Man, man, man komt Atmoz weer met zijn draaibank (droom) en dan nog een lading Metabo... Bepaald geen crisis mannen ^O^
Geld moet rollen :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168721975
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geld moet rollen :7
Dit dus :D Alleen zijn er veel mensen die dat niet kunnen begrijpen. Want wie geeft er nu enkele 100 euro's uit aan materiaal? :)
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 22:01:21 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168722370
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:47 schreef terrastegel het volgende:

[..]

Dit dus :D Alleen zijn er veel mensen die dat niet kunnen begrijpen. Want wie geeft er nu enkele 100 euro's uit aan materiaal? :)
Je moet het natuurlijk al hebben :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Lieve Belg maandag 6 februari 2017 @ 23:01:46 #20
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_168724580
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geld moet rollen :7
In Atmoz zijn geval: geld moet draaien.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 23:15:18 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168724993
quote:
7s.gif Op maandag 6 februari 2017 23:01 schreef Jump het volgende:

[..]

In Atmoz zijn geval: geld moet draaien.
Het gaat zelf euromunten draaien :D

Kan ie beter een printer en groene inkt (die met paarse inkt doen sommige winkeliers moeilijk over) kopen :7 Heeft meer waarde per kuub / ton :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168727593
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:27 schreef terrastegel het volgende:

[..]

Is dat een DC18RC? :)
Ja :)
pi_168730863

Worktunes pro, wat een zaligheid om hier mee te werken.
En een zacht muziekje op de achtergrond... Had ik al veel langer moeten kopen.
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 11:52:44 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168731097
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 11:40 schreef ridsel het volgende:
[ afbeelding ]
Worktunes pro, wat een zaligheid om hier mee te werken.
En een zacht muziekje op de achtergrond... Had ik al veel langer moeten kopen.
Waar zit de antenne? :?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168731272
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 11:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waar zit de antenne? :?
intern, digitale ontvanger. Werkt heel goed.
pi_168731823
Die heb ik ook sinds kort. Heb jij ook een irritante piep (coil whine) wanneer je het radiovolume op de laagste stand zet en via de kabel muziek luistert?
Lange benen koud hoofd.
pi_168737793
Ook maar ff updaten met wat er de afgelopen maanden binnen is gekomen en wat ik tot nu toe al heb sinds ik weer thuis ben.



De gyokucho's waren er al toen ik net 2 dagen weer weg was.. De rest is afgelopen dagen gekomen en er komt nog meer.
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 18:02:35 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168738080
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 17:47 schreef FranticDJ het volgende:
Ook maar ff updaten met wat er de afgelopen maanden binnen is gekomen en wat ik tot nu toe al heb sinds ik weer thuis ben.

[ link | afbeelding ]

De gyokucho's waren er al toen ik net 2 dagen weer weg was.. De rest is afgelopen dagen gekomen en er komt nog meer.
Gaaf spul ^O^ Wat zit er in die systainer op de stofzuigert?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168738141
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 17:47 schreef FranticDJ het volgende:
Ook maar ff updaten met wat er de afgelopen maanden binnen is gekomen en wat ik tot nu toe al heb sinds ik weer thuis ben.

[ link | afbeelding ]

De gyokucho's waren er al toen ik net 2 dagen weer weg was.. De rest is afgelopen dagen gekomen en er komt nog meer.
Mooi setje, dat heeft wel wat gekost zo te zien :) Heb je meerdere tools van Festool in je collectie?

Zelf dit setje nog besteld, vind het wel handig om zo een compact doppensetje te hebben voor de kleinere plaatsen.

pi_168738424
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 18:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gaaf spul ^O^ Wat zit er in die systainer op de stofzuigert?
Stofzuiger accesoires.. Oa de 'stang' en nog wat opzetstukjes.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 18:06 schreef terrastegel het volgende:

[..]

Mooi setje, dat heeft wel wat gekost zo te zien :) Heb je meerdere tools van Festool in je collectie?

Zelf dit setje nog besteld, vind het wel handig om zo een compact doppensetje te hebben voor de kleinere plaatsen.

[ afbeelding ]
Ik heb nog een OF1010 en PS420
  dinsdag 7 februari 2017 @ 20:04:30 #31
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168741268
Hoe bevalt de PS420?
Is die stroboscope led fijn?
pi_168741652
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 20:04 schreef bleiblei het volgende:
Hoe bevalt de PS420?
Is die stroboscope led fijn?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 'm nog niet heel veel gebruikt heb. Maar ik vind de strobe wel fijn. Je kan goed zien hoe je zaagblad zich houdt ten op zichte van je werkstuk. Of een constant licht fijner/minder fijn is? Tja, kwestie van gewenning denk ik. Ik zou 'm iig niet alleen om die strobe aanschaffen.
pi_168741817
Iemand trouwens ervaring met de webshop Zamro.nl? Of is er een topic ivm webshopervaringen met betrekking tot klusartikelen? Misschien ook wel handig zo een verzameltopic
  Knikkerking dinsdag 7 februari 2017 @ 20:28:05 #34
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168741940
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:05 schreef Gieliovd het volgende:
Je durft hier ook niet meer aan te komen zetten met je gemiddelde aanschaf hè....

Man, man, man komt Atmoz weer met zijn draaibank (droom) en dan nog een lading Metabo... Bepaald geen crisis mannen ^O^
Makrolon durft dat wel O-)

Kijk maar:

quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 20:06 schreef Makrolon het volgende:
[ afbeelding ]

Deze, aanbieding bij de gamma. Had een huismerk te klein gamma ding voor mn handgereedschap, dan is dit echt een verademing
>:)

Even zonder grapjes. Fijn ding! Lekker stevig ^O^ (althans, dat zegt m'n gevoel).

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 11:40 schreef ridsel het volgende:
[ afbeelding ]
Worktunes pro, wat een zaligheid om hier mee te werken.
En een zacht muziekje op de achtergrond... Had ik al veel langer moeten kopen.
Cool :7 8-)
Lijkt me inderdaad wel fijn in sommige situaties!!

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 18:06 schreef terrastegel het volgende:

Mooi setje, dat heeft wel wat gekost zo te zien :) Heb je meerdere tools van Festool in je collectie?

Zelf dit setje nog besteld, vind het wel handig om zo een compact doppensetje te hebben voor de kleinere plaatsen.

[ afbeelding ]
^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 17:47 schreef FranticDJ het volgende:
Ook maar ff updaten met wat er de afgelopen maanden binnen is gekomen en wat ik tot nu toe al heb sinds ik weer thuis ben.

[ link | afbeelding ]

De gyokucho's waren er al toen ik net 2 dagen weer weg was.. De rest is afgelopen dagen gekomen en er komt nog meer.
Niiiice 8-)
Kun je ook weer even voorruit :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 18:06 schreef terrastegel het volgende:

[..]

Mooi setje, dat heeft wel wat gekost zo te zien :) Heb je meerdere tools van Festool in je collectie?

Zelf dit setje nog besteld, vind het wel handig om zo een compact doppensetje te hebben voor de kleinere plaatsen.

[ afbeelding ]
Mooi setje!!
pi_168743139
Deze heb ik besteld:



Wilde er eerst een uit het niets gaan maken maar toch uiteindelijk maar besloten om een ding te kopen. Ben benieuwd of het wat is.
pi_168743302
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:00 schreef Roschambo het volgende:
Deze heb ik besteld:

[ afbeelding ]

Wilde er eerst een uit het niets gaan maken maar toch uiteindelijk maar besloten om een ding te kopen. Ben benieuwd of het wat is.
Mooi ding hoor, voor specifieke redenen gekocht of gewoon om mee te spelen? :)
pi_168743763
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:04 schreef terrastegel het volgende:

[..]

Mooi ding hoor, voor specifieke redenen gekocht of gewoon om mee te spelen? :)
spelen O-)

Maar ik was ook van plan er een spindel op te zetten zodat ik er ook pcb'tjes mee kan prototypen. En hopelijk nauwkeurige gaatjes kan voorboren zodat ik nog een "echte" cnc frees kan maken.

Maar vooral om te spelen en er gevoel voor te krijgen.
  Knikkerking dinsdag 7 februari 2017 @ 21:17:45 #38
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168743815
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:00 schreef Roschambo het volgende:
Deze heb ik besteld:

[ afbeelding ]

Wilde er eerst een uit het niets gaan maken maar toch uiteindelijk maar besloten om een ding te kopen. Ben benieuwd of het wat is.
Erg gaaf!!
Ben benieuwd hoe dit bevalt ^O^

Straks foto's (ook van je eerste maaksels)? _O_

Veel succes/plezier d'r mee!!
pi_168744275
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:17 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Erg gaaf!!
Ben benieuwd hoe dit bevalt ^O^

Straks foto's (ook van je eerste maaksels)? _O_

Veel succes/plezier d'r mee!!
Zal ik zeker doen!
Hoop dat hij niet terug gestuurd gaat worden, hij komt waarschijnlijk aan in de week dat we op wintersport zijn :?
pi_168745098
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:30 schreef Roschambo het volgende:

[..]

Zal ik zeker doen!
Hoop dat hij niet terug gestuurd gaat worden, hij komt waarschijnlijk aan in de week dat we op wintersport zijn :?
Welk model is het?
pi_168745724
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:05 schreef Gieliovd het volgende:
Je durft hier ook niet meer aan te komen zetten met je gemiddelde aanschaf hè....

Man, man, man komt Atmoz weer met zijn draaibank (droom) en dan nog een lading Metabo... Bepaald geen crisis mannen ^O^
Goed punt tijd voor een kleine aankoop: automatische centerpons



En 1 die niet telt :P :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 20:24 schreef terrastegel het volgende:
Iemand trouwens ervaring met de webshop Zamro.nl? Of is er een topic ivm webshopervaringen met betrekking tot klusartikelen? Misschien ook wel handig zo een verzameltopic
Geen ervaring maar ook wel eens op hun site terecht gekopen en leek mij prima:

Ze zitten lang genoeg op hun huidige adres voor street vieuw foto:
https://www.google.nl/map(...)!4d4.9070981!6m1!1e1
en zijn lid:
https://www.thuiswinkel.o(...)kopen/leden/zamro-nl
pi_168746318
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:51 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Welk model is het?
Het is een chinees ding flsun3d gebaseerd op de prusa i3 de verkoper heeft niet heel veel sterren maar ik durfde het aan omdat hij wel veel feedback heeft. Er komt natuurlijk wel nog inklaringskosten bij gok ik.
pi_168746379
Hmm misschien toch maar even kijken dan, heb een werktas gevonden waar ik al een tijdje naar op zoek ben maar bijna nergens te vinden is.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 22:26:38 #44
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_168746400
ik heb pas geleen een harde schijf gerepareerd.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 22:29:40 #45
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168746532
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:26 schreef Anthonie24 het volgende:
ik heb pas geleen een harde schijf gerepareerd.
Dit heeft echt helemaal niks te zoeken in dit topic; we hebben het hier over gereedschap aanschaffen e.d.aanverwante artikelen :)
  dinsdag 7 februari 2017 @ 22:31:08 #46
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_168746592
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:29 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dit heeft echt helemaal niks te zoeken in dit topic; we hebben het hier over gereedschap aanschaffen e.d.aanverwante artikelen :)
ach....ik dacht misschien is dit wel interesant voor andere mensen om te weten.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 22:33:38 #47
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168746658
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:31 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

ach....ik dacht misschien is dit wel interessant voor andere mensen om te weten.
Dit heeft echt helemaal compleet niks te zoeken hier.
Wees eens lief; doe eens niet ^O^
  dinsdag 7 februari 2017 @ 22:35:18 #48
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_168746731
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:33 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dit heeft echt helemaal compleet niks te zoeken hier.
Wees eens lief; doe eens niet ^O^
oke Vonkenboer. ik zal het niet meer doen hoor.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  donderdag 9 februari 2017 @ 00:51:14 #49
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_168770957
https://isotunesaudio.com(...)es/products/isotunes

Deze zijn naar mij onderweg... Ik ben benieuwd of mij die 3 uur batterij niet al veel te snel gaat vervelen. In ieder geval wel een uitkomst in het las en slijpgeweld.

Dan is er ook nog eens een kegel onderweg, samen met wat ander grut. De betreffende webshop heb ik nog niet eerder gebruikt. Ik hoop dat ze leveren kunnen vóór het weekend...
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_168775655
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 00:51 schreef R2cksson het volgende:
https://isotunesaudio.com(...)es/products/isotunes

Deze zijn naar mij onderweg... Ik ben benieuwd of mij die 3 uur batterij niet al veel te snel gaat vervelen. In ieder geval wel een uitkomst in het las en slijpgeweld.

Dan is er ook nog eens een kegel onderweg, samen met wat ander grut. De betreffende webshop heb ik nog niet eerder gebruikt. Ik hoop dat ze leveren kunnen vóór het weekend...
De plaatjes van de dopjes zien er uit alsof er alvast een boel oorsmeer op zit :X ;)
pi_168776626
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 12:11 schreef Roschambo het volgende:

[..]

De plaatjes van de dopjes zien er uit alsof er alvast een boel oorsmeer op zit :X ;)
What is seen cannot be unseen :{
  donderdag 9 februari 2017 @ 22:07:54 #52
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_168790159
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 12:11 schreef Roschambo het volgende:

[..]

De plaatjes van de dopjes zien er uit alsof er alvast een boel oorsmeer op zit :X ;)
Mooi, dan plakken ze goed.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  Knikkerking vrijdag 10 februari 2017 @ 12:42:36 #53
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168800274
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:07 schreef bartos het volgende:

Niet echt een aankoop maar via het werk 3 defecte mee naar huis en 1 werkende gemaakt: een makita ls0714fl
[ link | afbeelding ]
Cool. Gelukt dus? 8-)
Gratis, altijd leuk toch ^O^

Ook leuk, maar (zeker) niet gratis:



Toch maar gekocht voor m'n Flottje O+ :7
pi_168803195
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:42 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Cool. Gelukt dus? 8-)
Gratis, altijd leuk toch ^O^

Ook leuk, maar (zeker) niet gratis:

[ afbeelding ]

Toch maar gekocht voor m'n Flottje O+ :7
Groter dan de originele chuck van je flott?
  Knikkerking vrijdag 10 februari 2017 @ 15:37:28 #55
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168803299
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:31 schreef FranticDJ het volgende:

Groter dan de originele chuck van je flott?
Standaard zit er niet eens eentje op :+
Ik heb toen direct na aanschaf een 2e hands chuck gekocht, maar die gaat maar tot 10 (wel vanaf 0).

Dus wilde vandaag iets boren van 11.5mm en tja, dat lukt dan niet he }) (arrrgh, grmbll) dus helaas maar weer "add to card" acties moeten uithalen :P
pi_168803341
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:37 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Standaard zit er niet eens eentje op :+
Ik heb toen direct na aanschaf een 2e hands chuck gekocht, maar die gaat maar tot 10 (wel vanaf 0).
Haha ok had ik kunnen weten :+

In ieder geval wel een goed merk 8-)
  vrijdag 10 februari 2017 @ 15:47:55 #57
440028 Klarenbeek
Houdt van hout
pi_168803491
Ik durf het bijna niet te laten zien maar deze heeft me nu toch al een paar keer goed geholpen:



Inclusief schuurpadje, 2 zaagjes en (waardeloos) draagtasje voor 30 euro.
pi_168804038
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:47 schreef Klarenbeek het volgende:
Ik durf het bijna niet te laten zien maar deze heeft me nu toch al een paar keer goed geholpen:

[ afbeelding ]

Inclusief schuurpadje, 2 zaagjes en (waardeloos) draagtasje voor 30 euro.
Nice _O_

Laat je vooral niet tegenhouden om te posten door aanschaffen van anderen hoor ;)
  Moderator vrijdag 10 februari 2017 @ 16:47:58 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168804821
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:37 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Standaard zit er niet eens eentje op :+
Ik heb toen direct na aanschaf een 2e hands chuck gekocht, maar die gaat maar tot 10 (wel vanaf 0).

Dus wilde vandaag iets boren van 11.5mm en tja, dat lukt dan niet he }) (arrrgh, grmbll) dus helaas maar weer "add to card" acties moeten uithalen :P
Je hebt een draaibank, dan kun je je boren toch ook tot 10mm afdraaien? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168804842
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:37 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Standaard zit er niet eens eentje op :+
Ik heb toen direct na aanschaf een 2e hands chuck gekocht, maar die gaat maar tot 10 (wel vanaf 0).

Dus wilde vandaag iets boren van 11.5mm en tja, dat lukt dan niet he }) (arrrgh, grmbll) dus helaas maar weer "add to card" acties moeten uithalen :P
Je hebt toch een draaibank?
achterkant van de boren afdraaien tot 10 mm en het past perfect.
kun je ook zo kopen.
  Knikkerking vrijdag 10 februari 2017 @ 17:09:03 #61
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168805239
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:47 schreef derLudolf het volgende:

Je hebt een draaibank, dan kun je je boren toch ook tot 10mm afdraaien? ;)
+

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:49 schreef henkje1234567890 het volgende:

Je hebt toch een draaibank?
achterkant van de boren afdraaien tot 10 mm en het past perfect.
kun je ook zo kopen.
Klopt, maar het zijn EN te duren boren om op die manier te gaan "prutsen" (zeker nu ik nog 0.0 ervaren ben met draaien), EN ik heb geen zin om dat steeds bij iedere boor wat groter dan 10 is te gaan doen >:)
pi_168805283
Ik vraag me ook af hoe zich dat gaat houden als je eens een wat harder materiaal wil boren en wanneer je boor dreigt te 'happen'.

Een boor heeft niet voor niks een bepaalde opname diameter.
  Moderator vrijdag 10 februari 2017 @ 18:02:03 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168806201
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 17:12 schreef FranticDJ het volgende:
Ik vraag me ook af hoe zich dat gaat houden als je eens een wat harder materiaal wil boren en wanneer je boor dreigt te 'happen'.

Een boor heeft niet voor niks een bepaalde opname diameter.
Was ook meer gekheid ;)
Neemt niet weg dat die boren ook gewoon zo worden verkocht.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168806286
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 18:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat die boren ook gewoon zo worden verkocht.
Klopt, maar dat is vast niet een boortje met een afgedraaide opname.
pi_168806740
Zo vandaag weer iets leuks binnengekregen



Past prima in de blauwe familie :) ;)
Bosch blauw liefhebber ;-) | GAS 35M | GBH 3-28 DFR | GSR 10,8 | GOP 300 SCE | GEX 125-1 AE | GHP 5-55 | GLM-40 | GMS 120 | GSS 160 | GST 160 | GHG 660 LCD | GCL 2-50 C | GAS 12V
pi_168806821
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:42 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Cool. Gelukt dus? 8-)
Gratis, altijd leuk toch ^O^

Ook leuk, maar (zeker) niet gratis:

[ afbeelding ]

Toch maar gekocht voor m'n Flottje O+ :7
Mooi ding!
Tot welke maat gaat deze dan?
pi_168807959
Weer iets blauws tussen donkerblauw/groen, groen, zeegroen, rood, oranje, geel :)



Voelt als sinterklaas. Even gechecked, kaarsrecht, haaks en lineaal spot in. Afkortslede moet nog even bijgesteld. Deze is net niet haaks.
pi_168808616
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 19:24 schreef Scharrelduif het volgende:
Weer iets blauws tussen donkerblauw/groen, groen, zeegroen, rood, oranje, geel :)

[ afbeelding ]

Voelt als sinterklaas. Even gechecked, kaarsrecht, haaks en lineaal spot in. Afkortslede moet nog even bijgesteld. Deze is net niet haaks.
Nice :Y

Zoiets (of zo'n Hammer als Atmoz) staat ook op mijn wishlist :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 18:33 schreef Movinghead het volgende:
Zo vandaag weer iets leuks binnengekregen

[ afbeelding ]

Past prima in de blauwe familie :) ;)
Nice :Y
pi_168809203
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 18:33 schreef Movinghead het volgende:
Zo vandaag weer iets leuks binnengekregen

[ afbeelding ]

Past prima in de blauwe familie :) ;)
Mooi kleurtje!
  Moderator vrijdag 10 februari 2017 @ 22:47:58 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168814898
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 18:07 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is vast niet een boortje met een afgedraaide opname.
Ze worden verkocht hoor, metaalboren met ronde opname die kleiner zijn dan de diameter waarmee ze boren. Rotec heeft ze in hun assortiment want heb ze hier wel es zien hangen bij de gereedschapzaak.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168814930
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 22:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ze worden verkocht hoor, metaalboren met ronde opname die kleiner zijn dan de diameter waarmee ze boren. Rotec heeft ze in hun assortiment want heb ze hier wel es zien hangen bij de gereedschapzaak.
Ik zeg ook niet dat ze niet verkocht worden..
  Moderator vrijdag 10 februari 2017 @ 22:49:42 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168814950
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 19:24 schreef Scharrelduif het volgende:
Weer iets blauws tussen donkerblauw/groen, groen, zeegroen, rood, oranje, geel :)

[ afbeelding ]

Voelt als sinterklaas. Even gechecked, kaarsrecht, haaks en lineaal spot in. Afkortslede moet nog even bijgesteld. Deze is net niet haaks.
Is dat de J of XC? Mooi ding hoor :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 18:33 schreef Movinghead het volgende:
Zo vandaag weer iets leuks binnengekregen

[ afbeelding ]

Past prima in de blauwe familie :) ;)
Mooie aanschaf. Wist niet dat Bosch die ook maakte.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 10 februari 2017 @ 23:19:19 #73
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168815896
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 22:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ze worden verkocht hoor, metaalboren met ronde opname die kleiner zijn dan de diameter waarmee ze boren. Rotec heeft ze in hun assortiment want heb ze hier wel es zien hangen bij de gereedschapzaak.
Ik heb 12mm houtboren met 10mm schacht. Een toch zou ik het niet aandurven om met een draaibankje 2mm van een booropname af te draaien. Ik vermoed dat een boor in de fabriek eerst vorm krijgt en daarna behandeld wordt op hardheid en niet andersom :P .
pi_168816186
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 22:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is dat de J of XC? Mooi ding hoor :Y
De XC :)
  vrijdag 10 februari 2017 @ 23:30:38 #75
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168816302
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 23:27 schreef Scharrelduif het volgende:

[..]

De XC :)
Hoe ziet die afkortslede van Bosch er eigenlijk uit? Wel een mooie machine trouwens!
pi_168816559
Links van de zaag zit een deel van de tafel wat je los kunt zetten en dan kan het glijden van voor naar achter. In het deel zit een track waar je een verstelbare steun in kunt plaatsen.
Deze is verstelbaar met vaste standen voor 45,90,-45 graden. Voor mij handig want de afkortzaag heeft niet zon grote capaciteit. Dit is ook handig om veilig een kort stukje in te korten.

  zaterdag 11 februari 2017 @ 08:55:17 #77
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_168819660
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 18:33 schreef Movinghead het volgende:
Zo vandaag weer iets leuks binnengekregen

[ afbeelding ]

Past prima in de blauwe familie :) ;)
daar zal wel geen L-Boxx bij zitten :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_168820032
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 23:40 schreef Scharrelduif het volgende:
Links van de zaag zit een deel van de tafel wat je los kunt zetten en dan kan het glijden van voor naar achter. In het deel zit een track waar je een verstelbare steun in kunt plaatsen.
Deze is verstelbaar met vaste standen voor 45,90,-45 graden. Voor mij handig want de afkortzaag heeft niet zon grote capaciteit. Dit is ook handig om veilig een kort stukje in te korten.

[ afbeelding ]
Dat ziet er goed uit zeg, mooi apparaat!!
pi_168823163
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 08:55 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

daar zal wel geen L-Boxx bij zitten :P
Nee helaas :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 22:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mooie aanschaf. Wist niet dat Bosch die ook maakte.
Thanks!

Worden gemaakt door Annovi Reverberi (IT) in Bosch Blauw stijl, met 3 jaar garantie, mooie alu en messing componenten, +- 21kg hogedrukspuit.
Loopt een prima deal bij gereedschapcentrum, 299,- voor deze GHP 5-55 ipv gemiddeld 480,-.
Bosch blauw liefhebber ;-) | GAS 35M | GBH 3-28 DFR | GSR 10,8 | GOP 300 SCE | GEX 125-1 AE | GHP 5-55 | GLM-40 | GMS 120 | GSS 160 | GST 160 | GHG 660 LCD | GCL 2-50 C | GAS 12V
pi_168824791
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 23:40 schreef Scharrelduif het volgende:
Links van de zaag zit een deel van de tafel wat je los kunt zetten en dan kan het glijden van voor naar achter. In het deel zit een track waar je een verstelbare steun in kunt plaatsen.
Deze is verstelbaar met vaste standen voor 45,90,-45 graden. Voor mij handig want de afkortzaag heeft niet zon grote capaciteit. Dit is ook handig om veilig een kort stukje in te korten.

[ afbeelding ]
Mooi apparaat! Hoogte ook makkelijk instelbaar?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_168824850
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:47 schreef Klarenbeek het volgende:
Ik durf het bijna niet te laten zien maar deze heeft me nu toch al een paar keer goed geholpen:

[ afbeelding ]

Inclusief schuurpadje, 2 zaagjes en (waardeloos) draagtasje voor 30 euro.
Joh, als jij er zoveel lol van hebt, wat maakt 'n ander z'n gereedschap dan uit? Ik heb een Bosch boormachine van >25 jaar oud, deze:



een Bosch cirkelzaag van 20 jaar in een Craftwork zaagtafel en dat werkt voor mij uitstekend.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_168825626
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:42 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Cool. Gelukt dus? 8-)
Gratis, altijd leuk toch ^O^

Ook leuk, maar (zeker) niet gratis:

[ afbeelding ]

Toch maar gekocht voor m'n Flottje O+ :7
Ja prima gelukt en bijna klaar, Zit nog tewachten op de nieuwe schakelaar. Want stekker er in en starten in niet heel fijn.

is dat een 3-16 boorkopje?
  Moderator zaterdag 11 februari 2017 @ 15:00:29 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168825667
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:24 schreef blomke het volgende:

[..]

Joh, als jij er zoveel lol van hebt, wat maakt 'n ander z'n gereedschap dan uit? Ik heb een Bosch boormachine van >25 jaar oud, deze:

[ afbeelding ]

een Bosch cirkelzaag van 20 jaar in een Craftwork zaagtafel en dat werkt voor mij uitstekend.
Ik gebruik ook nog regelmatig een B&D cirkelzaag uit '82 :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking zaterdag 11 februari 2017 @ 15:18:11 #84
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168826058
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 18:33 schreef Movinghead het volgende:
Zo vandaag weer iets leuks binnengekregen

[ afbeelding ]

Past prima in de blauwe familie :) ;)
Nice ^O^
Ik wist ook niet dat ze dat hadden...
Maar ziet d'r goed uit 8-)
Al uitgeprobeerd?

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 19:24 schreef Scharrelduif het volgende:
Weer iets blauws tussen donkerblauw/groen, groen, zeegroen, rood, oranje, geel :)

[ afbeelding ]

Voelt als sinterklaas. Even gechecked, kaarsrecht, haaks en lineaal spot in. Afkortslede moet nog even bijgesteld. Deze is net niet haaks.
Nice :7 Daar ga je zeker veel plezier van hebben!!

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:58 schreef bartos het volgende:

Ja prima gelukt en bijna klaar, Zit nog tewachten op de nieuwe schakelaar. Want stekker er in en starten in niet heel fijn.
Hehe, nee dat is zéker niet handig :P

quote:
is dat een 3-16 boorkopje?
Nee, toch maar gewoon een 1-13.
Was nog aan het twijfelen, en de 3-16 kostte maar 18 euro meer, maar omdat ik ook geregeld kleinere (< 3) gaatjes wil boren, en bijna nooit groter dan 13 leek me deze beter :)
  zaterdag 11 februari 2017 @ 15:57:12 #85
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_168826828
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik gebruik ook nog regelmatig een B&D cirkelzaag uit '82 :+
ik een B&D van 5 á 6 jaar.
Heb nog elke keer als ik 'm tegenwoordig boven haal spijt dat ik 'm niet vervang :{ tis niet meer de kwaliteit van >20 jaar terug :N
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_168830871
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:18 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nice ^O^
Ik wist ook niet dat ze dat hadden...
Maar ziet d'r goed uit 8-)
Al uitgeprobeerd?

[..]

;) Nog niet, iets te koud hier met wat sneeuw, denk over een weekje/ 2 weekjes als het beter weer is. Staat wel leuk zo langs de GAS 35M
Bosch blauw liefhebber ;-) | GAS 35M | GBH 3-28 DFR | GSR 10,8 | GOP 300 SCE | GEX 125-1 AE | GHP 5-55 | GLM-40 | GMS 120 | GSS 160 | GST 160 | GHG 660 LCD | GCL 2-50 C | GAS 12V
pi_168840800
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 17:47 schreef FranticDJ het volgende:
Ook maar ff updaten met wat er de afgelopen maanden binnen is gekomen en wat ik tot nu toe al heb sinds ik weer thuis ben.

[ link | afbeelding ]

De gyokucho's waren er al toen ik net 2 dagen weer weg was.. De rest is afgelopen dagen gekomen en er komt nog meer.
Een vriend van je had die zagen in Japan gekocht toch? Mijn zus en haar vriend gaan later dit jaar naar Japan. Zijn winkels die gereedschap te kopen makkelijk te vinden? Japanse beitels zouden ook leuk zijn.
Lange benen koud hoofd.
pi_168845197
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 23:44 schreef Volvoman het volgende:

[..]

Een vriend van je had die zagen in Japan gekocht toch? Mijn zus en haar vriend gaan later dit jaar naar Japan. Zijn winkels die gereedschap te kopen makkelijk te vinden? Japanse beitels zouden ook leuk zijn.
Yep!

Volgens hem zijn ze wel makkelijk te vinden idd. Scheelt best veel met oa Amazon etc.
pi_168845267
Niet echt nieuw, meer vervanging van versleten onderdelen.

Zaagblad en Fein renovatie set met diverse zaagjes voor de bosch multitool.

  zondag 12 februari 2017 @ 09:48:31 #90
440028 Klarenbeek
Houdt van hout
pi_168845846
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:24 schreef blomke het volgende:

[..]

Joh, als jij er zoveel lol van hebt, wat maakt 'n ander z'n gereedschap dan uit? Ik heb een Bosch boormachine van >25 jaar oud, deze:

[ afbeelding ]

een Bosch cirkelzaag van 20 jaar in een Craftwork zaagtafel en dat werkt voor mij uitstekend.
Sommige gereedschappen blijven idd gewoon heerlijk werken, trouwe vrienden zijn het.
  zondag 12 februari 2017 @ 09:50:09 #91
440028 Klarenbeek
Houdt van hout
pi_168845868
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 08:29 schreef Glider76 het volgende:
Niet echt nieuw, meer vervanging van versleten onderdelen.

Zaagblad en Fein renovatie set met diverse zaagjes voor de bosch multitool.

[ afbeelding ]
Mooie set zeg.
Aangeschaft met een speciaal doel of gewoon voor de voorraad?
  zondag 12 februari 2017 @ 11:08:48 #92
64781 bonke
pipo koeie
pi_168847075
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:37 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Standaard zit er niet eens eentje op :+
Ik heb toen direct na aanschaf een 2e hands chuck gekocht, maar die gaat maar tot 10 (wel vanaf 0).

Dus wilde vandaag iets boren van 11.5mm en tja, dat lukt dan niet he }) (arrrgh, grmbll) dus helaas maar weer "add to card" acties moeten uithalen :P
met je draaibankje had je mooi ff die anderhalve mm van die boor af kunnen draaien :)

ps:) toch maar es verder door lezen voordat ik reageer :)

[ Bericht 6% gewijzigd door bonke op 12-02-2017 11:16:23 ]
pies on joe toe
  zondag 12 februari 2017 @ 11:13:31 #93
64781 bonke
pipo koeie
pi_168847177
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 23:19 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik heb 12mm houtboren met 10mm schacht. Een toch zou ik het niet aandurven om met een draaibankje 2mm van een booropname af te draaien. Ik vermoed dat een boor in de fabriek eerst vorm krijgt en daarna behandeld wordt op hardheid en niet andersom :P .
cillindrische boren kun je kopen tot 16 mm
je boorkoppen gaan van 0 tot 10 / 13 / 16 mm
als je dus een boorkop hebt tot 10 mm kun je beter een dikkere boor afdraaien dan een andere boorkop kopen
pies on joe toe
pi_168847429
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:13 schreef bonke het volgende:

[..]

cillindrische boren kun je kopen tot 16 mm
je boorkoppen gaan van 0 tot 10 / 13 / 16 mm
als je dus een boorkop hebt tot 10 mm kun je beter een dikkere boor afdraaien dan een andere boorkop kopen
Waarbij je dus de structuur van het staal, zoals de fabrikant van de boor het ontworpen heeft, gaat aantasten. Iets wat ik, net als breiblei, niet aan begin. (Behalve in geval van nood).

En dan gaat het me niet zozeer om het boortje van een paar euro, maar om de werkstukken waar je in gaat boren.
  zondag 12 februari 2017 @ 11:32:21 #95
64781 bonke
pipo koeie
pi_168847519
je veranderd alleen de achterkant
het is waar dat je iets voorzichtiger moet boren omdat je boorkoppen niet gemaakt zijn om ipv 10 mm ineens 16 mm te moeten boren, maar aan de structuur van de boor veranderd weinig
het boorgedeelte zelf is harder dan het cilindrische gedeelte anders word het een stuk moeilijker om de boor af te draaien :)
en meestal is het een noodgevalletje )
pies on joe toe
  Knikkerking zondag 12 februari 2017 @ 11:40:26 #96
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168847642
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:29 schreef Movinghead het volgende:

;) Nog niet, iets te koud hier met wat sneeuw, denk over een weekje/ 2 weekjes als het beter weer is. Staat wel leuk zo langs de GAS 35M
Fijn ding he, die GAS 35M ^O^
Gebruik je hem met of zonder stofzak?

-----------------------------------------------------

Wat dat afdraaien van die boor betreft: zou dat serieus makkelijk gaan bij zo'n boor? Het is een boor van extreem goede kwaliteit (> ¤ 20,- p/stuk) ik ben eerder bang dat m'n mini-beiteltje van het draaibankje eraan gaat O-)
pi_168847863
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:40 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Fijn ding he, die GAS 35M ^O^
Gebruik je hem met of zonder stofzak?

-----------------------------------------------------

Wat dat afdraaien van die boor betreft: zou dat serieus makkelijk gaan bij zo'n boor? Het is een boor van extreem goede kwaliteit (> ¤ 20,- p/stuk) ik ben eerder bang dat m'n mini-beiteltje van het draaibankje eraan gaat O-)
De achterkant van boren ook van goede kwaliteit boren zijn volgens mij nog steeds altijd relatief zacht, sowieso zachter dan de boorkop om schade aan de boorkop te voorkomen. Jij heb toch die luxe snijplaatjes, die worden niet zomaar bot volgens mij.

Wij hebben overigens voor in de kolomboor van mijn vader een 20mm boor die verloopt naar 13 dat is dus helemaal niks. Beter een conische opname gebruiken. Want het wiebelt veel meer. We hebben ook een keer een 20mm conische opname geleend, werkte stukken beter

Ik verveel me zo, ik ben ziek en mijn 3d printer komt dinsdag pas }:| wel heb ik al filament ontvangen.
  zondag 12 februari 2017 @ 12:33:27 #98
64781 bonke
pipo koeie
pi_168848728
[quote]1s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:40 schreef Atmoz het volgende:


elke boor is af te draaien omdat het cilindrische gedeelte zachter is
als je bang bent probeer je ff een stukkie, gewoon boor in je draaibank beitletje er heel ff tegen aanzetten en kijken of je er wat afhaalt
als dat makkelijk gaat kun je er wel een aantal mm afhalen :)
ps als je wisselplaatjes gebruikt moet het gewoon kunnen
beetje boorolie derop en gaan :)
voor boorolie raad ik je rocol aan
pies on joe toe
pi_168849719
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 08:13 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Yep!

Volgens hem zijn ze wel makkelijk te vinden idd. Scheelt best veel met oa Amazon etc.
Goed om te horen. Enig idee van wat ze daar kosten?
Lange benen koud hoofd.
pi_168849797
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:10 schreef Volvoman het volgende:

[..]

Goed om te horen. Enig idee van wat ze daar kosten?
Op amazon staan de echte gyokucho's voor 100+ euro. maatje van me had ze voor 15-20e per stuk in japan. Of het financieel/kwalitatief veel verschil uit maakt met een japanse zaag van bv baptist weet ik niet.
pi_168854659
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:40 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Fijn ding he, die GAS 35M ^O^
Gebruik je hem met of zonder stofzak?

-----------------------------------------------------
Zeker fijn ding, gebruik hem nu nog met die zwarte plastic zakken, maar twijfel om hem zonder of met vlieszakken te gaan gebruiken.

Hoe gebruik jij hem ?
Bosch blauw liefhebber ;-) | GAS 35M | GBH 3-28 DFR | GSR 10,8 | GOP 300 SCE | GEX 125-1 AE | GHP 5-55 | GLM-40 | GMS 120 | GSS 160 | GST 160 | GHG 660 LCD | GCL 2-50 C | GAS 12V
pi_168858827
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 09:50 schreef Klarenbeek het volgende:

[..]

Mooie set zeg.
Aangeschaft met een speciaal doel of gewoon voor de voorraad?
Voor de voorraad. Mijn cirkelzaagblad was versleten. En ook al diverse accesoires van de bosch multi tool.

Ik werd een beetje tureluurs van alle verschillende zaagjes die er te krijgen zijn voor de multitools om het los te bestellen. Daarom maar een uitgebreidde set met vanalles en nog wat. Kan ik in ieder geval even vooruit zonder mis te grijpen.

Vandaag en gister de multitool alweer veelvuldig gebruikt. Is een mooi apparaatje.
En de invalzaag zaagt weer als vanouds nadat ik mijn blad op laminaat bot had gedraaid.
  zondag 12 februari 2017 @ 21:21:37 #103
440028 Klarenbeek
Houdt van hout
pi_168862887
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:15 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Voor de voorraad. Mijn cirkelzaagblad was versleten. En ook al diverse accesoires van de bosch multi tool.

Ik werd een beetje tureluurs van alle verschillende zaagjes die er te krijgen zijn voor de multitools om het los te bestellen. Daarom maar een uitgebreidde set met vanalles en nog wat. Kan ik in ieder geval even vooruit zonder mis te grijpen.

Vandaag en gister de multitool alweer veelvuldig gebruikt. Is een mooi apparaatje.
En de invalzaag zaagt weer als vanouds nadat ik mijn blad op laminaat bot had gedraaid.
Misgrijpen is idd beroerd.
Nogmaals: mooie set :)
pi_168865655
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 19:15 schreef Glider76 het volgende:
En de invalzaag zaagt weer als vanouds nadat ik mijn blad op laminaat bot had gedraaid.
Je kan ze ook laten slijpen hè... ;)
pi_168866903
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 22:56 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Je kan ze ook laten slijpen hè... ;)
of met een diamant vijl zelf doen ^O^
pi_168867610
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 22:56 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Je kan ze ook laten slijpen hè... ;)
Is dat de moeite? Wat zijn de kosten daarvan, ervan uitgaande dat er niet iemand om de hoek is die dat kan.

Een nieuw blad kost 50 euro.
pi_168867776
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 03:58 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Is dat de moeite? Wat zijn de kosten daarvan, ervan uitgaande dat er niet iemand om de hoek is die dat kan.

Een nieuw blad kost 50 euro.
Nieuw blad kost 8 euro bij ecotools
  maandag 13 februari 2017 @ 06:57:30 #108
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168867875
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 03:58 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Is dat de moeite? Wat zijn de kosten daarvan, ervan uitgaande dat er niet iemand om de hoek is die dat kan.

Een nieuw blad kost 50 euro.
Hangt van het aantal tanden af. Maar zeg met 32 tanden, een euro of 15.
pi_168871774
quote:
[

Worden gemaakt door Annovi Reverberi (IT) in Bosch Blauw stijl, met 3 jaar garantie, mooie alu en messing componenten, +- 21kg hogedrukspuit.
Loopt een prima deal bij gereedschapcentrum, 299,- voor deze GHP 5-55 ipv gemiddeld 480,-.
Heb je nog andere merken vergeleken of ergens reviews gevonden?
Ben ook op zoek naar een goeie
  Moderator maandag 13 februari 2017 @ 12:31:54 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168871950
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 12:19 schreef sjnelle1 het volgende:

[..]

Heb je nog andere merken vergeleken of ergens reviews gevonden?
Ben ook op zoek naar een goeie
Die van Stihl moeten ook goed zijn.
Kärchers schijnen minder goed te zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168877011
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 06:19 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Nieuw blad kost 8 euro bij ecotools
Maar dat is niet hetzelfde blad. En heeft dat blad van 8 euro een asgat van 20mm?
  Moderator maandag 13 februari 2017 @ 17:44:54 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168877602
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:11 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Maar dat is niet hetzelfde blad. En heeft dat blad van 8 euro een asgat van 20mm?
Joah.
https://www.ecotools.nl/hm-zaagblad-prof-160-x-20-mm-t-48/
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168878868
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 03:58 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Is dat de moeite? Wat zijn de kosten daarvan, ervan uitgaande dat er niet iemand om de hoek is die dat kan.

Een nieuw blad kost 50 euro.
15 euro ongeveer dacht ik.
pi_168878893
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:11 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Maar dat is niet hetzelfde blad. En heeft dat blad van 8 euro een asgat van 20mm?
Maar niet dezelfde dikte, dus dan kom je in de problemen met je splinterstrip op je geleiderail.
pi_168880001
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:59 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Maar niet dezelfde dikte, dus dan kom je in de problemen met je splinterstrip op je geleiderail.
Neehoor, een keer er langsheen en je strip heeft de goede afmeting. Dan moet je wel met ecotools bladen blijven zagen maar daar zie ik het probleem niet van. Zijn prima bladen.
  Moderator maandag 13 februari 2017 @ 19:57:25 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168880256
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 19:47 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Neehoor, een keer er langsheen en je strip heeft de goede afmeting. Dan moet je wel met ecotools bladen blijven zagen maar daar zie ik het probleem niet van. Zijn prima bladen.
En anders koop je een nieuwe splinterstrip als je zat bent van Ecotools bladen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168883419
Had eerder al eens een set van 3 nep cirkelzaagbladen gekocht. deze hadden een asgat van 30 met verloop ring erbij. Werkt dus niet want het blad slipt door.

Toen ook 2 nieuwe splinterstrippen gekocht maar nog niet gemonteerd.

Nu met het nieuwe festool blad ook de nieuwe splinterstrippen erop gezet. Hoop er dan maar lang plezier van te hebben. Lijkt mij dat het met normaal hout wel wat langer meegaat dan met laminaat?

Volgende keer dan eens zo'n ecotools blad proberen. Is inderdaad wel een stuk voordeliger.
  maandag 13 februari 2017 @ 21:58:44 #118
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168883601
Ik heb recent een ecotools blad gekocht voor laminaat. En mijn festool/protool bladen laat ik slijpen als ze bot zijn.
  maandag 13 februari 2017 @ 22:39:31 #119
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_168884797
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 12:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die van Stihl moeten ook goed zijn.
Kärchers schijnen minder goed te zijn.
Stihl ken ik weer niet. Wel DiBo en Känzle. Kärcher moet je de professionele lijn hebben maar dat geld ook voor DiBo.
pi_168884906
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 22:39 schreef NotToBe het volgende:

[..]

Stihl ken ik weer niet. Wel DiBo en Känzle. Kärcher moet je de professionele lijn hebben maar dat geld ook voor DiBo.
DiBo _O_
pi_168897136
Wij hebben een Stihl, model 129 volgens mij. Is wel een leuk ding, enkel het schuimpistool dat ze standaard erbij leveren is niets waard.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 19:58:01 #122
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168900829
Vandaag maar 2 nieuwe kitspuiten bij Ecotools besteld.

Ik kan mijn ouwe niet vinden na een opruimactie afgelopen weekend en ik heb em morgen nodig.
Nogal irritant. En je zal zien, heb net op bestellen geramd en ik weet zeker dat ie binnen 30min opduikt :') .
pi_168901028
Met 40 euro inklaringskosten is de 3D printer is gisteren gearriveerd. Halve avond gisteren zitten zoeken naar het gevallen lager. Er zaten te weinig tie-rips en m4 ringetjes in en de settings in de firmware waren niet juist maar het is gelukt.

Er is nog wel wat kalibratie nodig. Maar ben er nog best tevreden over. Je ziet dat de randen in de hoogte een beetje golven, dit komt doordat de zas nog niet heel stabiel is. Je ziet ook dat er soms wat oneffenheden op de buitenkant zitten waar de printer naar de volgende laag gaat..

Frezen gaat het niet worden. Ik zou er misschien wat keine gaatjes mee kunnen boren.
Het is wel leuk speelgoed.
  Knikkerking woensdag 15 februari 2017 @ 07:12:36 #124
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168911431
Cool hoor ^O^ Echt gaaf om zelf zo dingen te kunnen maken thuis 8-)
En al vrij snel aan de praat gekregen zo te horen.... ik zou denk ik eerst dagen liggen prutsen met zulke dingen....

Ben benieuwd naar je volgende creaties (als het ding helemaal 100% werkt).
pi_168990024
Een deftige schuifmaat

  Moderator zaterdag 18 februari 2017 @ 21:41:34 #126
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168990109
Mooi ding.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168991347
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 21:38 schreef Glider76 het volgende:
Een deftige schuifmaat

[ afbeelding ]
Nice! Heb er zelf een van Bahco. Ook nog naar miti gekeken, maar dat liep ff te hoog in de prijs (en had er schnell een nodig..)
pi_168992163
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 22:33 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Nice! Heb er zelf een van Bahco. Ook nog naar miti gekeken, maar dat liep ff te hoog in de prijs (en had er schnell een nodig..)
Deze was 99 euro. Wat niet al te duur is voor een digitale.
pi_168995376
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:00 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Deze was 99 euro. Wat niet al te duur is voor een digitale.
Zo, voor een echte miti valt dat mee ja!
  Knikkerking zondag 19 februari 2017 @ 08:25:32 #130
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_168995617
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 16:21 schreef Movinghead het volgende:

Zeker fijn ding, gebruik hem nu nog met die zwarte plastic zakken, maar twijfel om hem zonder of met vlieszakken te gaan gebruiken.

Hoe gebruik jij hem ?
Excuses, ik zag dat ik was vergeten te reageren.

Uhm, volgens mij gebruik ik 'm nu zonder die plastic zak omdat iemand bij de escaperoom die heeft weggegooid. Kwam er laatst achter, maar werkt ook goed zo :) Alleen minder fijn met échte smerige troep, maar daar heb ik in m'n garage toch geen last van.

Binnenkort komt hij bij de buurman in de garage te hangen. Dan zet ik er een cyclone tussen zodat daar (bijna) alle rotzooi in komt. Hoef ik dus theoretisch ook nooit meer de stopzuiger zelf aan te raken c.q. in de buurman zijn garage te zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 21:38 schreef Glider76 het volgende:
Een deftige schuifmaat

[ afbeelding ]
Mooi ding ^O^
pi_169064643
Nieuwe 18 volt cirkelzaag
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator woensdag 22 februari 2017 @ 20:18:57 #132
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169076784



Tang binnen en wat nieuwe bits besteld. Mijn trouwe DeWalt setje raakt toch op na jaren.
Laat die handjes wapperen!
pi_169078981
Mooie tang. Ik heb er ook zo een, maar dan met 4 van die bekjes.

Wat moet je met 10 dezelfde bitjes, slijt je die zo snel weg?
pi_169079252
Adereindhulzen zijn andere dingen dan kabelschoenen he :+ (met de 4 bekjes)
pi_169079431
Ze verkopen ze per tien... Zie wel wat het is haha.

Ik verslijt ze niet maar anderen....
Laat die handjes wapperen!
pi_169082446
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 20:18 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Met 5,0 Ah accu's en lader ?
Nee kale versie, alleen mbox
Ik heb al 2*4A en 2*3A en ik krijg nu gratis een accu erbij via de Makita accu actie
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  vrijdag 24 februari 2017 @ 10:21:34 #138
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_169111421
Heb al heel erg lang een oogje op de Stanley 71 grondschaaf. En eindelijk heb ik 'em in mijn bezit!

Foto hieronder is ff van google geplukt.. Maar de mijne is exact hetzelfde. De gietijzeren tekst + merknaam ziet er echt mega cool uit.

pi_169112305
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:21 schreef Redcoon het volgende:
Heb al heel erg lang een oogje op de Stanley 71 grondschaaf. En eindelijk heb ik 'em in mijn bezit!

Foto hieronder is ff van google geplukt.. Maar de mijne is exact hetzelfde. De gietijzeren tekst + merknaam ziet er echt mega cool uit.

[ afbeelding ]
Bijna zonde om 'm te gaan gebruiken :Y
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:46:09 #140
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_169114057
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:17 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Bijna zonde om 'm te gaan gebruiken :Y
Bijna net zo zonde als niet gebruiken. ;-)
pi_169114060
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:46 schreef Redcoon het volgende:

[..]

Bijna net zo zonde als niet gebruiken. ;-)
Zeker :Y
pi_169115565


Net besteld komt volgende week binnen met nog meer spul maar de rest zijn geen klus spullen.

Ik had nog een zooi airmiles en die moesten op voor expiratie dus een hoop spul besteld :P
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 16:56:31 #143
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_169201692
okeeeee tijdje afwezig geweest, scriptie he....

wel eea gekocht..
Voor het onderhoud van de motor, heb nu alleen een 1/4 momentsleutel van 1-14nm totaal onbruikbaar voor hetgeen wat ik aan nm vast moet draaien. Dan heb ik ook nog een 1/2 die van 30-220nm loopt, onhandig en het meeste wat ik vast moet zetten, heb ik geen 1/2 maat van.
Mijn doppendoos bevat 1/4 en 1/2, maar dat zijn wel de grotere dingen. DUS ik kwam niet uit met mijn momentsleutels, toch is het zeer belangrijk dat bijvoorbeeld je remmen en je voorvork goed vast zitten dus:

Een Hazet 3/8 momentsleutel 10-60nm bereik


Een verloopstukje van 3/8 aansluiting naar 1/2

Een verloopstukje van 3/8 naar 1/4
Zo kan ik alles mooi op moment zetten. Heb nog gezocht naar een verloopstukje van 1/2 naar 1/4 maar dat vond ik nergens.. En om nou alle doppen 1/2 te gaan kopen, inclusief inbus etc leek mij geen goede optie.

Daarnaast nog een hamertje

Soms moet je iets met tederheid aantikken, mooi ding voor. Blauw is zacht en geel is middelhard.

Ook heb ik een zaagtafel gekocht, ik wilde heel lang de gts 10 xc, maarja geld he...
Vervolgens kwam ik deze op marktplaats tegen:

75euro voor betaald, hij wilde er 30euro voor maar de biedingen vlogen voorbij... Enige minpunt is dat er een geleider stuk was. Deze geleider begeleid een metalen stang aan de onderkant die steun biedt als je een balkje aan de achterkant uit schuift. Onderdelen besteld, ging per 4, voor wel 61euro..... Maargoed ik heb een zaagtafeltje, mijn zaagbladen van mijn gcm 10 passen erop dus dat is fijn, koop ik niet voor niks zaagbladen. Ik heb er nog niks mee gezaagd en heb ook geen idee of die een beetje haaks is enzo. Na mijn scriptie maar even wat leuks maken en kijken wat ik ervan vind. Anders gaat die op marktplaats :)

Ohja, voor wie benieuwd is wat voor doppen set ik heb:

Deze heb ik bijna 10 jaar geleden gekregen toen ik net mijn eerste brommer had. Tot nu toe is de gehele set compleet, de hamer en het ijzerzaagje gebruik ik niet zo vaak, maar ik heb menig scooter hiermee kunnen repareren. Zitten ook pz1 pz2 ph 1 ph2 en 2 sleuf schroevendraaiers in, 2 bougiesleutels, kortom het hoeft dus niet altijd duur te zijn...

Laatste wat ik was vergeten:

Een 32mm krachtdop van het merk Sonic. Ik wilde dus mijn voorvork poten van mijn motor uitelkaar schroeven maar dat ging niet met een gewone 32mm dop de veervoorspanner stak namelijk uit. Dan ga je hier naar de dichtsbijzijnde winkel (brezan) en kijk je naar een oplossing, ja een steek-ringsleutel had ook gekund, was wel 35euro en kon ik het niet op moment zetten.. Toen maar deze dop voor 28euro gekocht.... Ja je wilt wat he als de hele garage vol ligt omdat je motor uit elkaar ligt :P
pi_169201889
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:56 schreef Maquez het volgende:
okeeeee tijdje afwezig geweest, scriptie he....

wel eea gekocht..
Voor het onderhoud van de motor, heb nu alleen een 1/4 momentsleutel van 1-14nm totaal onbruikbaar voor hetgeen wat ik aan nm vast moet draaien. Dan heb ik ook nog een 1/2 die van 30-220nm loopt, onhandig en het meeste wat ik vast moet zetten, heb ik geen 1/2 maat van.
Mijn doppendoos bevat 1/4 en 1/2, maar dat zijn wel de grotere dingen. DUS ik kwam niet uit met mijn momentsleutels, toch is het zeer belangrijk dat bijvoorbeeld je remmen en je voorvork goed vast zitten dus:
[ afbeelding ]
Een Hazet 3/8 momentsleutel 10-60nm bereik

[ afbeelding ]
Een verloopstukje van 3/8 aansluiting naar 1/2
[ afbeelding ]
Een verloopstukje van 3/8 naar 1/4
Zo kan ik alles mooi op moment zetten. Heb nog gezocht naar een verloopstukje van 1/2 naar 1/4 maar dat vond ik nergens.. En om nou alle doppen 1/2 te gaan kopen, inclusief inbus etc leek mij geen goede optie.

Daarnaast nog een hamertje
[ afbeelding ]
Soms moet je iets met tederheid aantikken, mooi ding voor. Blauw is zacht en geel is middelhard.

Ook heb ik een zaagtafel gekocht, ik wilde heel lang de gts 10 xc, maarja geld he...
Vervolgens kwam ik deze op marktplaats tegen:
[ afbeelding ]
75euro voor betaald, hij wilde er 30euro voor maar de biedingen vlogen voorbij... Enige minpunt is dat er een geleider stuk was. Deze geleider begeleid een metalen stang aan de onderkant die steun biedt als je een balkje aan de achterkant uit schuift. Onderdelen besteld, ging per 4, voor wel 61euro..... Maargoed ik heb een zaagtafeltje, mijn zaagbladen van mijn gcm 10 passen erop dus dat is fijn, koop ik niet voor niks zaagbladen. Ik heb er nog niks mee gezaagd en heb ook geen idee of die een beetje haaks is enzo. Na mijn scriptie maar even wat leuks maken en kijken wat ik ervan vind. Anders gaat die op marktplaats :)

Ohja, voor wie benieuwd is wat voor doppen set ik heb:
[ afbeelding ]
Deze heb ik bijna 10 jaar geleden gekregen toen ik net mijn eerste brommer had. Tot nu toe is de gehele set compleet, de hamer en het ijzerzaagje gebruik ik niet zo vaak, maar ik heb menig scooter hiermee kunnen repareren. Zitten ook pz1 pz2 ph 1 ph2 en 2 sleuf schroevendraaiers in, 2 bougiesleutels, kortom het hoeft dus niet altijd duur te zijn...

Laatste wat ik was vergeten:
[ afbeelding ]
Een 32mm krachtdop van het merk Sonic. Ik wilde dus mijn voorvork poten van mijn motor uitelkaar schroeven maar dat ging niet met een gewone 32mm dop de veervoorspanner stak namelijk uit. Dan ga je hier naar de dichtsbijzijnde winkel (brezan) en kijk je naar een oplossing, ja een steek-ringsleutel had ook gekund, was wel 35euro en kon ik het niet op moment zetten.. Toen maar deze dop voor 28euro gekocht.... Ja je wilt wat he als de hele garage vol ligt omdat je motor uit elkaar ligt :P
Mooie dingen :Y

Wat voor fiets heb je?
pi_169209937
Mn kruislijnlaser is vandaag van een trap gevallen :( hij is nu een beetje uit het lood zegmaar...

Komt de bosch gll3-80 er iets sneller dan geplanned :9
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 22:51:05 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169210089
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 22:44 schreef Makrolon het volgende:
Mn kruislijnlaser is vandaag van een trap gevallen :( hij is nu een beetje uit het lood zegmaar...

Komt de bosch gll3-80 er iets sneller dan geplanned :9
Je hebt dat ding gewoon een schop gegeven :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169210155
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 22:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je hebt dat ding gewoon een schop gegeven :P
Haha, nee want ik moest nog beginnen. Anders had ik t wel gedaan als ik klaar was geweest :+
pi_169211371
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 22:44 schreef Makrolon het volgende:
Mn kruislijnlaser is vandaag van een trap gevallen :( hij is nu een beetje uit het lood zegmaar...

Komt de bosch gll3-80 er iets sneller dan geplanned :9
Hoe erg is t? Zou het nog wat van pas kunnen zijn voor de hobbyist met evt wat aanpassingen?
pi_169212995
Deze:


Is alleen nog niet binnen dus geen eigen foto.
Heb hem los gekocht, de BSL1830c accus komen uit Frankrijk, dat scheelde wel erg veel.

Ik heb al 4 18v 6.0ah accu's vandaar de keuze voor de 3.0ah compact accu's, als je veel moet schroeven scheelt het een behoorlijk gewicht. en volgens de testen kan je met de 3.0ah per lading ook 300+ 50mm schroeven in hout draaien en ze zijn een stuk lichter.

En deze:


30 meter goede slang op een degelijke haspel.
Stond op MP , nieuw in doos in mijn woonplaats voor 35¤ onder de nieuwprijs.
  woensdag 1 maart 2017 @ 06:53:03 #150
64781 bonke
pipo koeie
pi_169213483
deze

deze

deze

en deze

de laatste drie zijn voor het werk :)
die eerste heb ik gekocht omdat mijn oude bosch het na jaren een beetje af liet weten

[ Bericht 45% gewijzigd door bonke op 01-03-2017 07:07:02 ]
pies on joe toe
pi_169214243
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:32 schreef Sjoerdfoto het volgende:

[..]

Hoe erg is t? Zou het nog wat van pas kunnen zijn voor de hobbyist met evt wat aanpassingen?
Nu heb je er niks aan... Als ik nog tijd heb vandaag zal ik eens kijken of er nog iets aan af te stellen valt waardoor ie weer bruikbaar word.
pi_169214261
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 01:31 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]

Is alleen nog niet binnen dus geen eigen foto.
Heb hem los gekocht, de BSL1830c accus komen uit Frankrijk, dat scheelde wel erg veel.

Ik heb al 4 18v 6.0ah accu's vandaar de keuze voor de 3.0ah compact accu's, als je veel moet schroeven scheelt het een behoorlijk gewicht. en volgens de testen kan je met de 3.0ah per lading ook 300+ 50mm schroeven in hout draaien en ze zijn een stuk lichter.

En deze:
[ afbeelding ]

30 meter goede slang op een degelijke haspel.
Stond op MP , nieuw in doos in mijn woonplaats voor 35¤ onder de nieuwprijs.
Die haspel rolt zelf op?
  Moderator woensdag 1 maart 2017 @ 09:19:02 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169214406
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 01:31 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]

Is alleen nog niet binnen dus geen eigen foto.
Heb hem los gekocht, de BSL1830c accus komen uit Frankrijk, dat scheelde wel erg veel.

Ik heb al 4 18v 6.0ah accu's vandaar de keuze voor de 3.0ah compact accu's, als je veel moet schroeven scheelt het een behoorlijk gewicht. en volgens de testen kan je met de 3.0ah per lading ook 300+ 50mm schroeven in hout draaien en ze zijn een stuk lichter.
Oh dat klinkt goed, een 3Ah compact accu :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169214448
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:56 schreef Maquez het volgende:
okeeeee tijdje afwezig geweest, scriptie he....

wel eea gekocht..
Voor het onderhoud van de motor, heb nu alleen een 1/4 momentsleutel van 1-14nm totaal onbruikbaar voor hetgeen wat ik aan nm vast moet draaien. Dan heb ik ook nog een 1/2 die van 30-220nm loopt, onhandig en het meeste wat ik vast moet zetten, heb ik geen 1/2 maat van.
Mijn doppendoos bevat 1/4 en 1/2, maar dat zijn wel de grotere dingen. DUS ik kwam niet uit met mijn momentsleutels, toch is het zeer belangrijk dat bijvoorbeeld je remmen en je voorvork goed vast zitten dus:
[ afbeelding ]
Een Hazet 3/8 momentsleutel 10-60nm bereik

[ afbeelding ]
Een verloopstukje van 3/8 aansluiting naar 1/2
[ afbeelding ]
Een verloopstukje van 3/8 naar 1/4
Zo kan ik alles mooi op moment zetten. Heb nog gezocht naar een verloopstukje van 1/2 naar 1/4 maar dat vond ik nergens.. En om nou alle doppen 1/2 te gaan kopen, inclusief inbus etc leek mij geen goede optie.

Daarnaast nog een hamertje
[ afbeelding ]
Soms moet je iets met tederheid aantikken, mooi ding voor. Blauw is zacht en geel is middelhard.

Ook heb ik een zaagtafel gekocht, ik wilde heel lang de gts 10 xc, maarja geld he...
Vervolgens kwam ik deze op marktplaats tegen:
[ afbeelding ]
75euro voor betaald, hij wilde er 30euro voor maar de biedingen vlogen voorbij... Enige minpunt is dat er een geleider stuk was. Deze geleider begeleid een metalen stang aan de onderkant die steun biedt als je een balkje aan de achterkant uit schuift. Onderdelen besteld, ging per 4, voor wel 61euro..... Maargoed ik heb een zaagtafeltje, mijn zaagbladen van mijn gcm 10 passen erop dus dat is fijn, koop ik niet voor niks zaagbladen. Ik heb er nog niks mee gezaagd en heb ook geen idee of die een beetje haaks is enzo. Na mijn scriptie maar even wat leuks maken en kijken wat ik ervan vind. Anders gaat die op marktplaats :)

Ohja, voor wie benieuwd is wat voor doppen set ik heb:
[ afbeelding ]
Deze heb ik bijna 10 jaar geleden gekregen toen ik net mijn eerste brommer had. Tot nu toe is de gehele set compleet, de hamer en het ijzerzaagje gebruik ik niet zo vaak, maar ik heb menig scooter hiermee kunnen repareren. Zitten ook pz1 pz2 ph 1 ph2 en 2 sleuf schroevendraaiers in, 2 bougiesleutels, kortom het hoeft dus niet altijd duur te zijn...

Laatste wat ik was vergeten:
[ afbeelding ]
Een 32mm krachtdop van het merk Sonic. Ik wilde dus mijn voorvork poten van mijn motor uitelkaar schroeven maar dat ging niet met een gewone 32mm dop de veervoorspanner stak namelijk uit. Dan ga je hier naar de dichtsbijzijnde winkel (brezan) en kijk je naar een oplossing, ja een steek-ringsleutel had ook gekund, was wel 35euro en kon ik het niet op moment zetten.. Toen maar deze dop voor 28euro gekocht.... Ja je wilt wat he als de hele garage vol ligt omdat je motor uit elkaar ligt :P
Zag die tafel voorbij komen ja op Mp, heb m zelf ook, en is op zich weinig mis mee.
Tuurlijk is het geen blauwe maar voor mij doet ie wat ie moet doen :)
  woensdag 1 maart 2017 @ 09:25:01 #155
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169214476
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 09:04 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Die haspel rolt zelf op?
Nope. Ik heb em ook. Slang is van erg fijn materiaal, maar achteraf gezien had ik beter een kortere kunnen kopen toendertijd. Al was het wel fijn op het dakkapel toen ik met de boeiboorden bezig was. Compressor stond beneden en die slang kwam zonder problemen met de nodige extra meters bij het dakkapel.
pi_169215021
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 09:25 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nope. Ik heb em ook. Slang is van erg fijn materiaal, maar achteraf gezien had ik beter een kortere kunnen kopen toendertijd. Al was het wel fijn op het dakkapel toen ik met de boeiboorden bezig was. Compressor stond beneden en die slang kwam zonder problemen met de nodige extra meters bij het dakkapel.
Hmm ok, weet nog niet wat ik fijner vind, zelf op rollen of niet.

Volgens mij maakt 't niet zoveel uit en beter investeren in een goede slang dan in een oprolmechanisme.
pi_169215940
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 09:03 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Nu heb je er niks aan... Als ik nog tijd heb vandaag zal ik eens kijken of er nog iets aan af te stellen valt waardoor ie weer bruikbaar word.
Wil ik ook wel doen hoor, als je hem iig maar niet in de prullenbak knikkert :s)
pi_169216193
niet echt gereedschap, wel om te zorgen dat ik mn gereedschap hou. :9

  Moderator woensdag 1 maart 2017 @ 11:26:11 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169216255
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:22 schreef Makrolon het volgende:
niet echt gereedschap, wel om te zorgen dat ik mn gereedschap hou. :9

[ afbeelding ]
Je ziet ze steeds meer. Kun je je bus niet in de garage zetten?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169216281
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je ziet ze steeds meer. Kun je je bus niet in de garage zetten?
Doe ik ook wel, maar soms staan er andere dingen in of staat mn prive auto er in. En mn caddy staat ook wel eens ergens anders dan alleen thuis natuurlijk.
pi_169220149
Onderweg:

bosch d-tect 120



En de eerder genoemde laser



Beide in Lboxx
  Moderator woensdag 1 maart 2017 @ 15:19:09 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169220443
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:27 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Doe ik ook wel, maar soms staan er andere dingen in of staat mn prive auto er in. En mn caddy staat ook wel eens ergens anders dan alleen thuis natuurlijk.
Oja, overdag halen ze hem niet zo makkelijk leeg als 's nachts natuurlijk...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169221354
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 15:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oja, overdag halen ze hem niet zo makkelijk leeg als 's nachts natuurlijk...
Makrolon klust voor z'n bedrijf bij anderen. Maar hij laat z'n Caddy thuis in de garage achter slot en grendel.

Wat denk je zelf :')
pi_169221371
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 15:02 schreef Makrolon het volgende:
Onderweg:

bosch d-tect 120

[ afbeelding ]

En de eerder genoemde laser

[ afbeelding ]

Beide in Lboxx
Gaaf!

Met de ontvanger?
pi_169221520
Ik ben zelf ook benieuws naar de 3.0ah compact accu's, vandaar dat ik die gekozen heb.
Ik heb bij de accuklopschroefmachine al 2x 6.0ah, en ook nog eeens 2 stuks bij mijn slagmoersleutel, om er dan weer 2 bij de slagschroevendraaier te nemen vond ik onzin.
Als je ergens echt veel moet schroeven kan ik altijd de 6.0ah accu's van de slagmoersleutel ook meenemen.

De haspel rolt niet zelf op, die heb ik eentje gehad maar die beviel me niet (was ook Cranenbroek spul) maar aangezien deze haspel echt voor klussen elders is is zelfoprollend ook niet nodig.

In de garage heb ik overal lucht, en zowieso al 8 en 15 meter goede slang los op haspels, deze is meer voor klusjes elders, zodat ik niet met een losse compressor naar boven hoef, die kan dan mooi beneden blijven staan.

Vandaag ook nog een setje Wera Impakt bits binnen gekregen.
  Moderator woensdag 1 maart 2017 @ 16:12:25 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169221535
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 16:04 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Makrolon klust voor z'n bedrijf bij anderen. Maar hij laat z'n Caddy thuis in de garage achter slot en grendel.

Wat denk je zelf :')
Je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel dat het dievengilde er weinig moeite mee heeft om overdag terwijl ie op karwei is even wat gereedschap te lenen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169223162
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 16:05 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Gaaf!

Met de ontvanger?
Ik heb nog een ontvanger van mn laserliner. Ik hoop eigenlijk dat die ook gewoon met de bosch werkt...

Zo niet, dan komt er zeker een ontvanger bij!
pi_169223185
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 15:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oja, overdag halen ze hem niet zo makkelijk leeg als 's nachts natuurlijk...
Nee inderdaad. maar ik denk dat ze t originele slot met 5 seconde open hebben, dat stelt niet zoveel voor...

De achterraampjes maak ik ook nog dicht met hout.
  woensdag 1 maart 2017 @ 20:09:09 #169
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169225823
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 17:37 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik heb nog een ontvanger van mn laserliner. Ik hoop eigenlijk dat die ook gewoon met de bosch werkt...

Zo niet, dan komt er zeker een ontvanger bij!
Als de ontvanger het niet doet met de Bosch wil ik em misschien wel :) .
Ik dacht namelijk dat de ontvanger van mijn rotatielaser het niet doet bij de kruislijnlaser.
Welke ontvanger heb je eigenlijk?
pi_169227969
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:09 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Als de ontvanger het niet doet met de Bosch wil ik em misschien wel :) .
Ik dacht namelijk dat de ontvanger van mijn rotatielaser het niet doet bij de kruislijnlaser.
Welke ontvanger heb je eigenlijk?
Ik hou het in gedachte!

Ik heb deze:



rangextender 40
pi_169236717
Al dat mooie laser gereedschap, werkt wat sneller dan hoe ik het doe met een slang met water en een schietlood!

Gisteren bij de hornbach dit mee genomen. De winkelhaak ga ik gebruiken om mijn 3d printer wat beter haaks uit te klokken. Normaal meet ik altijd de hoeken door een stukje papier te vouwen... maar dat werkt niet heel snel dus toch maar even de meest sloebere zwaaihaak gekocht _O- :
pi_169238443
  donderdag 2 maart 2017 @ 15:03:09 #173
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169242454
quote:
Die rekjes (dezelfde worden gebruikt bij de gewone schroevendraaiersets), is dat een beetje stevig of kan ik beter zelf even iets maken?
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169242692
quote:
5s.gif Op donderdag 2 maart 2017 15:03 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Die rekjes (dezelfde worden gebruikt bij de gewone schroevendraaiersets), is dat een beetje stevig of kan ik beter zelf even iets maken?
Ik vind ze wel stevig ja, ook al heb ik ze op dit moment niet in gebruik. Ook die voor de gewone schroevendraaiers (die heb ik ook, maar niet vastgeschroefd ofzo, dat komt wel zodra ik verhuisd ben).
  donderdag 2 maart 2017 @ 16:33:33 #175
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_169244312
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:04 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Mooie dingen :Y

Wat voor fiets heb je?
knal groene zx6r uit 2005
pi_169244359
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:33 schreef Maquez het volgende:

[..]

knal groene zx6r uit 2005
Nice, heb zelf een zwarte gsx-r750 uit k7 uit '08
  donderdag 2 maart 2017 @ 16:36:50 #177
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_169244390
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:35 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Nice, heb een zwarte gsx-r750 uit k7 uit '08
van de week allemaal onderhoud aan de voorzijde gepleegd, beetje circuit klaar maken :p (zit wel een kenteken op hoor dus rij allebei)
pi_169244514
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:36 schreef Maquez het volgende:

[..]

van de week allemaal onderhoud aan de voorzijde gepleegd, beetje circuit klaar maken :p (zit wel een kenteken op hoor dus rij allebei)
Mja, heb een (niet motor gerelateerd) incidentje gehad waardoor ik m'n enkel niet prettig meer (langdurig) in de supersport positie kan houden. Sinds de motorbeurs wil ik een KTM SuperDuke :P (of een XDiavel :+)

maar eerst een eigen huis.
  Moderator donderdag 2 maart 2017 @ 20:12:27 #179
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169248988
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 20:12 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Sjiek setje mini schroevendraaiers !
Ja! Voor 10e net zo duur als een no name merk en kwalitatief 10x zo goed 8-)

Wil ook nog het Torx setje hebben :Y

[ Bericht 5% gewijzigd door FranticDJ op 02-03-2017 22:01:05 ]
  zaterdag 4 maart 2017 @ 01:23:23 #181
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169278251
Die fuseekogel is nog steeds niet los. Ik heb hem met zo'n kut trekkertje zelfs plat gedrukt. Ik ga hem nu helemaal de moeder kloppen...




Voor 300 euro de hele rotzooi gekocht, ik ben benieuwd. Ik ken Laser Tools niet, maar bij de lokale materialenboer verkochten ze hem ook en die verkopen doorgaans geen rommel. Er was 1 garage in de buurt die zweerde bij dat merk, dus dan zal het wel goed zijn.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169279696
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 01:23 schreef R2cksson het volgende:
Die fuseekogel is nog steeds niet los. Ik heb hem met zo'n kut trekkertje zelfs plat gedrukt. Ik ga hem nu helemaal de moeder kloppen...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Voor 300 euro de hele rotzooi gekocht, ik ben benieuwd. Ik ken Laser Tools niet, maar bij de lokale materialenboer verkochten ze hem ook en die verkopen doorgaans geen rommel. Er was 1 garage in de buurt die zweerde bij dat merk, dus dan zal het wel goed zijn.
Nice Die stampers met de platte kop zijn ook wel handig om te plaatwerken. Ik heb op een aantal beitels voor mijn lidl lucht hamer vlakke delen gelast. voor het vormen van een paneel voor mijn mini.

Hiervoor had ik een mal gemaakt van MDF één om het metaal naar toe te trekken en plaat boven om het omringende materiaal te ondersteunen zodat niet het hele paneel krom wordt. Met zo'n lucht hamer is het in mijn ogen veel makkelijker om het metaal tot in de hoekjes van de mal te rekken zonder het te beschadigen.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 10:48:11 #183
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169280007
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 10:11 schreef Roschambo het volgende:

[..]

Nice Die stampers met de platte kop zijn ook wel handig om te plaatwerken. Ik heb op een aantal beitels voor mijn lidl lucht hamer vlakke delen gelast. voor het vormen van een paneel voor mijn mini. [ link | afbeelding ]

Hiervoor had ik een mal gemaakt van MDF één om het metaal naar toe te trekken en plaat boven om het omringende materiaal te ondersteunen zodat niet het hele paneel krom wordt. Met zo'n lucht hamer is het in mijn ogen veel makkelijker om het metaal tot in de hoekjes van de mal te rekken zonder het te beschadigen.
Mooi gedaan. Zelf lassen zat ik eerst aan te denken om te doen met een goedkope klopper waar een set beitels al bij zat. Maar uiteindelijk was 300 euro voor zo'n complete set te mooi. Ik had er op het moment ook niet echt tijd voor en die auto moet van de brug af want ik wil weer aan mijn eigen projecten verder.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169280463
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 10:48 schreef R2cksson het volgende:
Mooi gedaan. Zelf lassen zat ik eerst aan te denken om te doen met een goedkope klopper waar een set beitels al bij zat. Maar uiteindelijk was 300 euro voor zo'n complete set te mooi. Ik had er op het moment ook niet echt tijd voor en die auto moet van de brug af want ik wil weer aan mijn eigen projecten verder.
Ik ben wel benieuwd hoeveel stampkracht dat hamertje heeft!
pi_169281027
Ook weer wat leuks bijgekocht :7

Gedore 1101 CT-7-7 R Ringsteeksleutelset in i-Boxx

• Ringratelsleutel 7r 10-13-17-19
• Ringsteeksleutel 7 6-8-11-12-14-15-16-18-21-22-24



Gedore 1101 CT-19 Dopsleutelset 1/2" in i-Boxx

• Doppen 1/2" 6-kant 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22 24 27 30 32 mm
• 1993 U-20
• 1990 KR-5 -10



En nog 3 stuks Sortimo i-Boxx 72 met varierende inlay.



Uiteraard de 5 i-Boxx in een Bosch L-boxx tray :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Movinghead op 04-03-2017 12:43:01 ]
Bosch blauw liefhebber ;-) | GAS 35M | GBH 3-28 DFR | GSR 10,8 | GOP 300 SCE | GEX 125-1 AE | GHP 5-55 | GLM-40 | GMS 120 | GSS 160 | GST 160 | GHG 660 LCD | GCL 2-50 C | GAS 12V
  Moderator zaterdag 4 maart 2017 @ 12:46:32 #186
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169281504
Gaaf spul _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 4 maart 2017 @ 14:44:23 #187
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_169283572
Wat kost dat nou?
Laat die handjes wapperen!
pi_169283804
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:44 schreef Gieliovd het volgende:
Wat kost dat nou?
Die boxen of dat Gedore materiaal?
Bosch blauw liefhebber ;-) | GAS 35M | GBH 3-28 DFR | GSR 10,8 | GOP 300 SCE | GEX 125-1 AE | GHP 5-55 | GLM-40 | GMS 120 | GSS 160 | GST 160 | GHG 660 LCD | GCL 2-50 C | GAS 12V
pi_169284066
Ooit moet ik ook zo'n luxe opbergsysteem voor mijn elektronica onderdelen maar de prijs houd me wel een beetje tegen.
pi_169284088
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 15:14 schreef Roschambo het volgende:
Ooit moet ik ook zo'n luxe opbergsysteem voor mijn elektronica onderdelen maar de prijs houd me wel een beetje tegen.
Die 3 i-Boxxen met inlays heb ik voor 80 euro op de kop kunnen tikken.
Bosch blauw liefhebber ;-) | GAS 35M | GBH 3-28 DFR | GSR 10,8 | GOP 300 SCE | GEX 125-1 AE | GHP 5-55 | GLM-40 | GMS 120 | GSS 160 | GST 160 | GHG 660 LCD | GCL 2-50 C | GAS 12V
pi_169284091
Ringratels <3

En sowieso: ringsteek..

Al vind ik van deze ring steek (heb er zelf ook een paar) de hoek van de ring maar een beetje raar..
pi_169284821
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 15:14 schreef Roschambo het volgende:
Ooit moet ik ook zo'n luxe opbergsysteem voor mijn elektronica onderdelen maar de prijs houd me wel een beetje tegen.
Denk je er ook aan dat je daar geen gewoon kunststof voor wil hebben? Liefst iets dat tegen ESD beschermt!
  Moderator zaterdag 4 maart 2017 @ 17:43:24 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169286746
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 15:16 schreef FranticDJ het volgende:
Ringratels <3

En sowieso: ringsteek..

Al vind ik van deze ring steek (heb er zelf ook een paar) de hoek van de ring maar een beetje raar..
Die met hoek zijn omschakelbaar hè, vind die hoek niet zo vreemd.

Ik heb setje van die onderste (7r, de rechten, niet om te schakelen) en vind dat juist irritant. Maar goed, ze waren erg verkoop, ¤25 voor een setje 8,10,13,17,19.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169287230
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator zaterdag 4 maart 2017 @ 18:50:22 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169287782
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:08 schreef densmee het volgende:
[ afbeelding ]
Facom? :) Werk of privé of de garbagerun? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169287871
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 15:14 schreef Roschambo het volgende:
Ooit moet ik ook zo'n luxe opbergsysteem voor mijn elektronica onderdelen maar de prijs houd me wel een beetje tegen.
Je kan ook Raaco overwegen, heb zelf 4 boxen met een rek en ben er zeer tevreden over.
pi_169288321
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Facom? :) Werk of privé of de garbagerun? :)
Alles prive, klein beetje beun
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_169289455
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 15:58 schreef eRKa het volgende:

[..]

Denk je er ook aan dat je daar geen gewoon kunststof voor wil hebben? Liefst iets dat tegen ESD beschermt!
Absoluut. Ik zat zelf te denken om eens een keer een systeem te gaan maken met MDF opbergdoosjes, al weet ik niet of dat nog problemen veroorzaakt met ESD.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:56 schreef usernaamvergeten het volgende:
Je kan ook Raaco overwegen, heb zelf 4 boxen met een rek en ben er zeer tevreden over.
Heb jij die voor je elektronica onderdelen opslag? Ik zie dat ze wel ook ESD veilige opslag hebben! Misschien dan toch maar binnenkort wat centen bij elkaar rapen O-)
pi_169291694
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:15 schreef Roschambo het volgende:

Heb jij die voor je elektronica onderdelen opslag? Ik zie dat ze wel ook ESD veilige opslag hebben! Misschien dan toch maar binnenkort wat centen bij elkaar rapen O-)
Nee, maar dit is dan ook K&W en niet DIG :P
pi_169292923
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 21:33 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Nee, maar dit is dan ook K&W en niet DIG :P
_O- Hier zijn we te lomp voor elektronica :P
pi_169295755
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die met hoek zijn omschakelbaar hè, vind die hoek niet zo vreemd.

Ik heb setje van die onderste (7r, de rechten, niet om te schakelen) en vind dat juist irritant. Maar goed, ze waren erg verkoop, ¤25 voor een setje 8,10,13,17,19.
Jij hebt het over ringratels, ik over ring steek :P
  zondag 5 maart 2017 @ 02:41:08 #202
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169297441
Oeh Gedore porno! Mooooooiii!

Mijn setje incl een gedeelte dubbele:



-edit- Boven de no. 1B en onder de no. 6 trouwens.

[ Bericht 14% gewijzigd door R2cksson op 05-03-2017 02:46:24 ]
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169298255
Kijk, dat vind ik dan weer de fijne ring-stekerts :P
  zondag 5 maart 2017 @ 10:06:30 #204
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_169298795
Net een Metabo KGS 254 M met KSU 251 besteld, nadat ik vorig jaar m'n DW743 verkocht heb :|




  zondag 5 maart 2017 @ 10:59:43 #205
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169299458
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 09:04 schreef FranticDJ het volgende:
Kijk, dat vind ik dan weer de fijne ring-stekerts :P
Precies. Die andere krengen passen nooit over de nippels van remtrommels omdat ze zichzelf in de weg zitten.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169324395
quote:
17s.gif Op zondag 5 maart 2017 02:41 schreef R2cksson het volgende:
Oeh Gedore porno! Mooooooiii!

Mijn setje incl een gedeelte dubbele:

-edit- Boven de no. 1B en onder de no. 6 trouwens.
Thanks, ben ook erg blij met die 2 Gedore kistjes :)
Bosch blauw liefhebber ;-) | GAS 35M | GBH 3-28 DFR | GSR 10,8 | GOP 300 SCE | GEX 125-1 AE | GHP 5-55 | GLM-40 | GMS 120 | GSS 160 | GST 160 | GHG 660 LCD | GCL 2-50 C | GAS 12V
pi_169418450
Even dit topic weer een kickje geven.



En bij een goede zaag hoort een goed afteken potlood. Bestelling aangevuld met een verzink boortje om de verzendkosten gratis te krijgen. Is die ook weer de helft van de prijs. En dat boortje vandaag al weer nodig gehad ook. Zo heeft alles een doel.

pi_169418691
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 19:55 schreef Glider76 het volgende:
Even dit topic weer een kickje geven.

[ afbeelding ]

En bij een goede zaag hoort een goed afteken potlood. Bestelling aangevuld met een verzink boortje om de verzendkosten gratis te krijgen. Is die ook weer de helft van de prijs. En dat boortje vandaag al weer nodig gehad ook. Zo heeft alles een doel.

[ afbeelding ]
_O_

Ik wil ook ;(

Had 'm ook nog gekocht als m'n laptop er niet mee op was gehouden :+
pi_169418760
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 20:06 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

_O_

Ik wil ook ;(

Had 'm ook nog gekocht als m'n laptop er niet mee op was gehouden :+
dat potlood was maar 8 euro, en boortje ook zoiets.
pi_169418778
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 20:09 schreef Glider76 het volgende:

[..]

dat potlood was maar 8 euro, en boortje ook zoiets.
Ik had het over die kapex :P
  vrijdag 10 maart 2017 @ 20:32:25 #211
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169419275
Die kapex O+
pi_169419980
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 20:32 schreef bleiblei het volgende:
Die kapex O+
Ja, beetje overkill om wat plinten te zagen. Maar ook gekocht op de toekomst. Twijfelde erg om die Kapex 60 te nemen.

Ben eerst op zoek gegaan naar 2ehands modellen aangezien de Kapex 120 al jaren niet meer is geupdate. Een model van 5 jaar oud is identiek hetzelfde aan een splinternieuwe.

Maar het valt nog niet mee om een goeie te vinden. Een uur in de auto gezeten om te kijken naar 1 welke toch wel behoorlijk versleten was. En motorisch maakte die een raar geluid. Vroeg er 550 voor. heb het niet gedaan en hij zakte uiteindelijk naar 425. Toch maar op safe gespeeld en ervoor bedankt.

Daarna bij iemand uitgekomen hoog in het noorden. Zou ruim een uur rijden zijn. 1100 geboden op een kapex met mft tafel. Na wat navragen bleek deze in 2013 een nieuwe aandrijving en service a 400 euro te hebben gehad. Hier ook vanaf gezien. Een mft tafel kost nieuw 349 euro, hij vroeg er 300 voor. En hoe oud en versleten moet de machine zijn als deze in 2013 een nieuwe aandrijving nodig heeft?

Daarna bij een marokaan uitgekomen. Die vroeg 810 voor 1 van een jaar oud, met bon. Hij stuurde een factuur mee met een naam en adres erop van een timmerbedrijf uit Volendam. Vreemd verhaal. Streetview liet echt zo'n marokanen beurt zien met schotels en al in Amsterdam Noord. Wil niet racisitisch klinken maar
paste niet helemaal in mijn beeld met iemand die een Kapex 120 koopt en een jaar later weer wegdoet. Even gegoogled en uitgebreid gewathsappt. met de oorspronkelijke eigenaar. machine was nog tip-top en had hem een week geleden verkocht voor 650. De machine was dus eerlijk maar gekocht voor de handel.

Aangezien een splinternieuwe 1154 kost is het verschil te klein om een risico te nemen met een 2ehands apparaat. Nu ook gewoon 3 jaar Festool garantie.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 23:03:04 #213
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169423174
Ben benieuwd hoe die bevalt :) .
Echt een mooie machine :Y .

Zelf heb ik net deze besteld:

Een snickers werkbroek.

Heb nu al een nette spijkerbroek of 5 gesloopt met klussen, dus wordt tijd om gewoon een werkbroek te kopen :P . Zo één met zakken aan de zijkant :P .
pi_169423674
Wat is er zo bijzonder aan zo'n kapex dat ie zo verschikkelijk duur is??
  vrijdag 10 maart 2017 @ 23:30:45 #215
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169423983
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 23:21 schreef Makrolon het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan zo'n kapex dat ie zo verschikkelijk duur is??
Tja, waarom koop je Bosch Blauw en geen B&D?
Een stukje precisie waar niets bij in de buurt komt, geen enkele andere afkortzaag is zo gebouwd op stofafzuiging, service bij problemen en in Europa gemaakt (zegt steeds minder over kwaliteit, maar nog steeds wel wat over de prijs helaas).

En ja, een hoop features die een aantal jaar alleen op een Kapex te vinden waren kan je tegenwoordig op een hoop andere merken ook vinden. Maar dat is nu eenmaal een stukje voorsprong die ingehaald wordt op ten duur.
pi_169424117
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 23:03 schreef bleiblei het volgende:
Ben benieuwd hoe die bevalt :) .
Echt een mooie machine :Y .

Zelf heb ik net deze besteld:
[ afbeelding ]
Een snickers werkbroek.

Heb nu al een nette spijkerbroek of 5 gesloopt met klussen, dus wordt tijd om gewoon een werkbroek te kopen :P . Zo één met zakken aan de zijkant :P .
Ik klus gewoon in de oude overalls van mijn werk. Met vakken voor de knie beschermers. Dat is de beste feature van die overallen. Ik draag altijd en overal de knie beschermers erin.

Je had op zijn minst kunnen klussen in een oude spijkerbroek ipv je nette.
pi_169424330
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 23:21 schreef Makrolon het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan zo'n kapex dat ie zo verschikkelijk duur is??
Dat weet ik niet precies. Wat je je wel af kunt vragen is of je echt zo'n dure machine nodig hebt voor hetgeen je ermee doet. Dan moet ik eerlijk bekennen dat ik deze zaag niet nodig heb nee. Maar zolang ik het nog kan betalen heb ik vaak de neiging te dure spullen te kopen. Gewoon omdat ik het mooi vindt en plezier beleef aan een goed stuk gereedschap. En altijd toeredeneer naar toekomstige klusjes.

Is het niet vaak zo dat je een soort excuus verzint om iets te kopen waarvan je heel eerlijk gezegd het niet perso echt heel hard nodig hebt. Of met iets goedkopers af zou kunnen.

Wellicht heet dat ook koopverslaafd. Maar waarom rijden we niet allemaal in bv. een Dacia? Die brengt je toch ook droog van A naar B.
pi_169425484
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 23:43 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet precies. Wat je je wel af kunt vragen is of je echt zo'n dure machine nodig hebt voor hetgeen je ermee doet. Dan moet ik eerlijk bekennen dat ik deze zaag niet nodig heb nee. Maar zolang ik het nog kan betalen heb ik vaak de neiging te dure spullen te kopen. Gewoon omdat ik het mooi vindt en plezier beleef aan een goed stuk gereedschap. En altijd toeredeneer naar toekomstige klusjes.

Is het niet vaak zo dat je een soort excuus verzint om iets te kopen waarvan je heel eerlijk gezegd het niet perso echt heel hard nodig hebt. Of met iets goedkopers af zou kunnen.

Wellicht heet dat ook koopverslaafd. Maar waarom rijden we niet allemaal in bv. een Dacia? Die brengt je toch ook droog van A naar B.
Oh je hoeft je niet te verantwoorden hoor. ;) Ik was gewoon benieuwd of er iets speciaals aan was.


Dat ie erg precies is en degelijk gebouwd is wil ik wel geloven ja.

Ik heb nu nog een ferm, wil tzt wel een andere. Maar dat word gewoon een instapper van een professioneel merk denk ik.

Enne dat t heerlijk is om met mooi gereedschap te werken ben ik absoluut met je eens!
pi_169427095
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 00:32 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Oh je hoeft je niet te verantwoorden hoor. ;) Ik was gewoon benieuwd of er iets speciaals aan was.

Dat ie erg precies is en degelijk gebouwd is wil ik wel geloven ja.

Ik heb nu nog een ferm, wil tzt wel een andere. Maar dat word gewoon een instapper van een professioneel merk denk ik.

Enne dat t heerlijk is om met mooi gereedschap te werken ben ik absoluut met je eens!
We kunnen er toch gewoon eerlijk over zijn. Het zaadje voor een OF1400 is nu ook al geplant. Nu nog een klusje verzinnen waar ik zo'n ding nodig heb zodat ik mezelf kan wijsmaken dat ik er echt niet buiten kan.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 12:11:25 #220
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_169430410
Niet nieuw, maar zo voelt het wel :')

Van de week mijn Festool OF1010 opgehaald na reparatie door Festool. Ging niet meer aan. Conclusie van Festool: elektronica, borstelhouder (incl koolborstels) en magneetpakket (hoe kan dat nou kapot gaan :? ) aan vervanging toe. Totaal kosten inclusief diagnose, uren en keuring: ¤218 incl.

Maar ja: dan heb je wel een vrijwel nieuw apparaat. En om nou ¤230 bij te leggen voor een nieuwe behuizing en zool werd me ook wat te gek :P
pi_169430619
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 19:55 schreef Glider76 het volgende:
Even dit topic weer een kickje geven.

[ afbeelding ]

En bij een goede zaag hoort een goed afteken potlood. Bestelling aangevuld met een verzink boortje om de verzendkosten gratis te krijgen. Is die ook weer de helft van de prijs. En dat boortje vandaag al weer nodig gehad ook. Zo heeft alles een doel.

[ afbeelding ]
die kapex is super, ga je geen spijt van krijgen
pi_169433155
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 19:55 schreef Glider76 het volgende:
Even dit topic weer een kickje geven.
Mooooooooooooooi :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 23:03 schreef bleiblei het volgende:
Een snickers werkbroek.

Nice! Heb jij nog een goed adresje daarvoor?
pi_169434049
De laser en wallscanner binnen. De inlays wat aangepast dat ze in 1 lbox passen



In de lbox die ik over heb heb ik nu 2 gsb s zitten met speedboren houtboren en metaalboor plus een bitset. Mooi alles bij elkaar



De laser spreekt voor zich dat ie goed werkt. En m'n laserliner ontvanger werkt er mee!! ;D

Mooi ding die wallscanner. Even getest, er achter gekomen dat een schakelaar in de woonkamer via een wcd word gevoed ipv van boven komt. En wat testjes gedaan in de badkamer en wc met buizen waarvan ik weet dat ze door de muur lopen. Hij ziet t allemaal.
pi_169434062
Oh en ik heb 2 kleine lboxen over. Als iemand interesse heeft moet ie maar effe pb doen.
pi_169435643
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 23:03 schreef bleiblei het volgende:
Ben benieuwd hoe die bevalt :) .
Echt een mooie machine :Y .

Zelf heb ik net deze besteld:
[ afbeelding ]
Een snickers werkbroek.

Heb nu al een nette spijkerbroek of 5 gesloopt met klussen, dus wordt tijd om gewoon een werkbroek te kopen :P . Zo één met zakken aan de zijkant :P .
Haha ik klus tegenwoordig in trainingsbroeken van de primark :P die zijn lekker warm :Y Als ik veel shit mee moet slepen doe ik mijn toolbelt om ^O^
pi_169436660
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:28 schreef Makrolon het volgende:
Oh en ik heb 2 kleine lboxen over. Als iemand interesse heeft moet ie maar effe pb doen.
Welke maat zijn ze?
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
pi_169436699
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 17:42 schreef bouwkloon het volgende:

[..]

Welke maat zijn ze?
Normale lboxxen de kleinste variant
pi_169436701
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 16:57 schreef Roschambo het volgende:

[..]

Haha ik klus tegenwoordig in trainingsbroeken van de primark :P die zijn lekker warm :Y Als ik veel shit mee moet slepen doe ik mijn toolbelt om ^O^
Niet bang dat je die dingen in de fik zet ofzo?
pi_169436922


Een setje boren omdat ik erg veel oude botte en kromme boren had.
Ik was altijd meer tijd kwijt met het zoeken naar een rechter boor dan met de klus zelf.
Nu heb ik ze tenminste bij elkaar ipv in een ouder sigaren doos van opa :D

Geen top kwaliteit maar genoeg voor mij om de simpele klussen mee te doen.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  Moderator zaterdag 11 maart 2017 @ 18:24:11 #230
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169437414
Niet zulke grootte aanschaffen als anderen hier; maar hier heb ik sinds vandaag een handig soldeerhulpje staan. ^O^

pi_169437641
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 18:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Niet zulke grootte aanschaffen als anderen hier; maar hier heb ik sinds vandaag een handig soldeerhulpje staan. ^O^

[ afbeelding ]
Ik heb ook zo'n ding en bij mij zat er een hoesje bij wat je over het vergrootglas kunt doen, zodat je niet per ongeluk de tent in de fik steekt als het zonnetje er op valt.

Misschien goed om over na te denken?
pi_169438271
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 17:45 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Niet bang dat je die dingen in de fik zet ofzo?
Net zo bang als bij andere synthetische broeken zoals de meeste werkbroeken -O- Lassen, slijpen of solderen doe ik alleen in mijn netste spijkerbroeken :Y
pi_169438622
:? Not sure if serious ?

Je hebt natuurlijk ook vlamvertragende en antistatische werkkleding.
Verplicht bij veel petrochemische bedrijven ^O^
pi_169439000
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:27 schreef Makrolon het volgende:
De laser en wallscanner binnen. De inlays wat aangepast dat ze in 1 lbox passen

[ afbeelding ]

In de lbox die ik over heb heb ik nu 2 gsb s zitten met speedboren houtboren en metaalboor plus een bitset. Mooi alles bij elkaar

[ afbeelding ]

De laser spreekt voor zich dat ie goed werkt. En m'n laserliner ontvanger werkt er mee!! ;D

Mooi ding die wallscanner. Even getest, er achter gekomen dat een schakelaar in de woonkamer via een wcd word gevoed ipv van boven komt. En wat testjes gedaan in de badkamer en wc met buizen waarvan ik weet dat ze door de muur lopen. Hij ziet t allemaal.
En welke laser en detector heb je?
pi_169439558
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 19:24 schreef bluemoon23 het volgende:
:? Not sure if serious ?

Je hebt natuurlijk ook vlamvertragende en antistatische werkkleding.
Verplicht bij veel petrochemische bedrijven ^O^
Ik ben serieus over de trainingsbroeken bij het grootste deel van het verbouwen. Als er echter vlammen aan te pas komen doe ik een spijkerbroek aan. Ik heb er laatst een gekocht bij de H&M ofzo puur om in te klussen, dus dat was inderdaad mijn netste spijkerbroek nu ik er zo overna denk... _O- o Als ik ga lassen heb ik wel ook altijd een katoenen vest en lashandschoenen aan en meestal wel een lederen schort om.

Die antistatische vlamvertragende werkkleding is stervends duur. Veel van de normale werkkleding is 65% katoen en 35% polyester... -O- Lijkt mij niet veel veiliger dan 100% katoen :?
  Moderator zaterdag 11 maart 2017 @ 20:18:00 #236
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169439955
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 18:36 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n ding en bij mij zat er een hoesje bij wat je over het vergrootglas kunt doen, zodat je niet per ongeluk de tent in de fik steekt als het zonnetje er op valt.

Misschien goed om over na te denken?
Dat is natuurlijk een goed punt !
Zit er niet bij maar daar verzinnen we wat op. Waarschijnlijk berg ik hem als ik hem niet gebruik in een kast in de schuur op. Gebruik hem toch zeker niet dagelijks.
pi_169440315
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 19:40 schreef Glider76 het volgende:

[..]

En welke laser en detector heb je?
Wel t topic een beetje in de gaten houden hè :9

quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 15:02 schreef Makrolon het volgende:
Onderweg:

bosch d-tect 120

[ afbeelding ]

En de eerder genoemde laser

[ afbeelding ]

Beide in Lboxx
  zaterdag 11 maart 2017 @ 21:05:52 #238
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169441904
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:36 schreef ciewy het volgende:

[..]

Mooooooooooooooi :D

[..]

Nice! Heb jij nog een goed adresje daarvoor?
Ik heb een rondje gegoogled, en die prijzen schelen niet zo veel tussen de winkels dus dat is qua prijs om het even.
pi_169444117
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 19:08 schreef Roschambo het volgende:

[..]

Net zo bang als bij andere synthetische broeken zoals de meeste werkbroeken -O- Lassen, slijpen of solderen doe ik alleen in mijn netste spijkerbroeken :Y
Hmm naja moet je zelf weten.. Fik zou me bij nader inzien nog niet zo boeien.. Maar een goeie werkbroek helpt wel tegen snijden/scheuren etc. als je langs iets scherps gaat.
pi_169444345
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 20:29 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Wel t topic een beetje in de gaten houden hè :9

[..]

Ja de GLL 3-80 zeker. Daar zit ik ook nog aan te denken. Maar die detector is dus een goed ding. Werkt dat ook op een elektradraad waar geen spanning op staat? Dat ie het dan ziet.

Ook nog niet goedkoop die detector. Dacht dat het zo'n GMS iets was maar dit is weer wat anders.

Ik heb voor het stuccen van alle leidingen foto's gemaakt met de maten vanaf de muur/vloer erbij. Hopelijk red ik het daarmee.
pi_169454199
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:12 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Ja de GLL 3-80 zeker. Daar zit ik ook nog aan te denken. Maar die detector is dus een goed ding. Werkt dat ook op een elektradraad waar geen spanning op staat? Dat ie het dan ziet.

Ook nog niet goedkoop die detector. Dacht dat het zo'n GMS iets was maar dit is weer wat anders.

Ik heb voor het stuccen van alle leidingen foto's gemaakt met de maten vanaf de muur/vloer erbij. Hopelijk red ik het daarmee.
Heb je al een laser? Dit is m'n 2e. En wil echt niet meer zonder werken hoor. Bij sommige klussen echt ideaal.

Ik heb m uit Duitsland. Was rond de 200. En keer in een leiding boren is duurder waarschijnlijk. :P ja hij ziet ze ook als er geen spanning op staat. Als t gewoon in pvc buis zit dan. Een losse kabel weet ik niet.
pi_169454355
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 08:32 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Heb je al een laser? Dit is m'n 2e. En wil echt niet meer zonder werken hoor. Bij sommige klussen echt ideaal.

Ik heb m uit Duitsland. Was rond de 200. En keer in een leiding boren is duurder waarschijnlijk. :P ja hij ziet ze ook als er geen spanning op staat. Als t gewoon in pvc buis zit dan. Een losse kabel weet ik niet.
Nee ik heb nog geen laser of leidingzoeker. Achteraf gezien had ik die laser best wel kunnen gebruiken ja. Nu is de verbouwing zo goed als klaar op de keuken en toilet na. Ik heb eeen hoop elektra leidingen omgelegd maar voor het stuccen dus overal foto's van gemaakt.

Maar 200 euro voor de detector? Dat scheelt dan een hoop met de 350+ die ik gisteren even gauw zag. Zou die detector ook vloervermingsbuizen zien? Van dat kunstof spul?

Maar als er nog eens een mooie aanbieding voorbij komt betreft de laser neem ik hem waarschijnlijk wel. Dacht zelf trouwns aan de GLL 3-50 aangezien ik echt niet 80 meter ver hoef. Het is maar voor in huis en carport bouwen.
  Knikkerking zondag 12 maart 2017 @ 09:06:42 #243
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169454461
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 10:06 schreef Rtificial het volgende:
Net een Metabo KGS 254 M met KSU 251 besteld, nadat ik vorig jaar m'n DW743 verkocht heb :|

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Cool 8-)
Veel plezier d'r mee ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 19:55 schreef Glider76 het volgende:
Even dit topic weer een kickje geven.

[ afbeelding ]

En bij een goede zaag hoort een goed afteken potlood. Bestelling aangevuld met een verzink boortje om de verzendkosten gratis te krijgen. Is die ook weer de helft van de prijs. En dat boortje vandaag al weer nodig gehad ook. Zo heeft alles een doel.

[ afbeelding ]
Wow, zeer gaaf :7 :7
Veel klusplezier ermee :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 23:03 schreef bleiblei het volgende:
Ben benieuwd hoe die bevalt :) .
Echt een mooie machine :Y .

Zelf heb ik net deze besteld:
[ afbeelding ]
Een snickers werkbroek.

Heb nu al een nette spijkerbroek of 5 gesloopt met klussen, dus wordt tijd om gewoon een werkbroek te kopen :P . Zo één met zakken aan de zijkant :P .
Is dat een beetje een fatsoenlijke broek c.q. merk?
Ik kreeg laatst ook een werkbroek kado, maar die heeft 't binnen 2 klusdagen helemaal begeven. Wat een klote-kwaliteit :{w

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:27 schreef Makrolon het volgende:
De laser en wallscanner binnen. De inlays wat aangepast dat ze in 1 lbox passen

[ afbeelding ]

In de lbox die ik over heb heb ik nu 2 gsb s zitten met speedboren houtboren en metaalboor plus een bitset. Mooi alles bij elkaar

[ afbeelding ]

De laser spreekt voor zich dat ie goed werkt. En m'n laserliner ontvanger werkt er mee!! ;D

Mooi ding die wallscanner. Even getest, er achter gekomen dat een schakelaar in de woonkamer via een wcd word gevoed ipv van boven komt. En wat testjes gedaan in de badkamer en wc met buizen waarvan ik weet dat ze door de muur lopen. Hij ziet t allemaal.
Gaaf man. Goed bezig ^O^

Maar als je toch al wat L-boxxen hebt, waarom zou je die 2 dan wegdoen?
Zijn die niet handig voor weet-ik-wat-allemaal in te doen? Een dedicated voor al je boren en/of bitjes bijvoorbeeld?

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 17:59 schreef RoaRRR het volgende:
[ afbeelding ]

Een setje boren omdat ik erg veel oude botte en kromme boren had.
Ik was altijd meer tijd kwijt met het zoeken naar een rechter boor dan met de klus zelf.
Nu heb ik ze tenminste bij elkaar ipv in een ouder sigaren doos van opa :D

Geen top kwaliteit maar genoeg voor mij om de simpele klussen mee te doen.
^O^
Is een redelijk goed merk toch? Veel beter dan Piranha bijvoorbeeld dacht ik?

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 18:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Niet zulke grootte aanschaffen als anderen hier; maar hier heb ik sinds vandaag een handig soldeerhulpje staan. ^O^

[ afbeelding ]
Handig! Moet ik ook ooit nog eens aanschaffen.
Er heeft me ooit iemand hier getipt op een fijne, maar ben natuurlijk alweer vergeten hoe/wat O-)

Veel soldeerplezier ermee ^O^ En nog belangrijker: we krijgen wel foto's van je projectjes te zien he? :9
  Moderator zondag 12 maart 2017 @ 09:09:10 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169454481
@Atmoz: Snickers is goed spul!
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking zondag 12 maart 2017 @ 09:33:18 #245
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169454760
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 09:09 schreef derLudolf het volgende:
@Atmoz: Snickers is goed spul!
Cool, moet ik binnenkort maar eens wat gaan uitzoeken :Y
  Moderator zondag 12 maart 2017 @ 09:40:04 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169454843
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 09:33 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Cool, moet ik binnenkort maar eens wat gaan uitzoeken :Y
Zelf geen ervaring mee trouwens. Ik heb broeken van Grene en Havep. Ook fijn spul.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 12 maart 2017 @ 10:13:14 #247
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169455223
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 09:06 schreef Atmoz het volgende:
Is dat een beetje een fatsoenlijke broek c.q. merk?
Ik kreeg laatst ook een werkbroek kado, maar die heeft 't binnen 2 klusdagen helemaal begeven. Wat een klote-kwaliteit :{w
Snickers kun je geen buil aan vallen; draag ze zelf vrijwel dagelijks hun 3214 broek in het grijs
met van die zakken aan de zijkant ;) holster pockets heet dat geloof ik.
http://www.betson.nl/winkel/snickers-canvas-3214/

Ben er al jaren tevreden over ! ^O^

Heb tussentijds al eens een 3244 XTR broek van hun gedragen; maar die broek is vele malen duurder; en was in mijn ogen de investering niet waard. De kniestukken zijn dan nog steviger en voorzien van cordura 1000 materiaal; meer reflecterende strepen erop, en een heel iets andere pasvorm.

Draag nu al weer een tijd een 3214; goed genoeg :)

quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 09:06 schreef Atmoz het volgende:
Handig! Moet ik ook ooit nog eens aanschaffen.
Er heeft me ooit iemand hier getipt op een fijne, maar ben natuurlijk alweer vergeten hoe/wat O-)
Besteld via één of andere Chinese webshop; vier euro inclusief verzenden _O-
En hij is best degelijk eigenlijk. Gisterenmiddag direct gebruikt ^O^
pi_169455417
50% korting, nog steeds hilarisch geprijsd maar een pneumatische is toch wat fijner dan een elektrische.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_169455441
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 08:53 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Nee ik heb nog geen laser of leidingzoeker. Achteraf gezien had ik die laser best wel kunnen gebruiken ja. Nu is de verbouwing zo goed als klaar op de keuken en toilet na. Ik heb eeen hoop elektra leidingen omgelegd maar voor het stuccen dus overal foto's van gemaakt.

Maar 200 euro voor de detector? Dat scheelt dan een hoop met de 350+ die ik gisteren even gauw zag. Zou die detector ook vloervermingsbuizen zien? Van dat kunstof spul?

Maar als er nog eens een mooie aanbieding voorbij komt betreft de laser neem ik hem waarschijnlijk wel. Dacht zelf trouwns aan de GLL 3-50 aangezien ik echt niet 80 meter ver hoef. Het is maar voor in huis en carport bouwen.
250 euro in nederland:
https://www.gereedschapce(...)pzNV_dl5QaAgsl8P8HAQ

Je hebt volgens mij ook nog een laser met maar 2 lijnen. Die is weer wat goedkoper nog.
pi_169455455
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 09:06 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Cool 8-)
Veel plezier d'r mee ^O^

[..]

Wow, zeer gaaf :7 :7
Veel klusplezier ermee :D

[..]

Is dat een beetje een fatsoenlijke broek c.q. merk?
Ik kreeg laatst ook een werkbroek kado, maar die heeft 't binnen 2 klusdagen helemaal begeven. Wat een klote-kwaliteit :{w

[..]

Gaaf man. Goed bezig ^O^

Maar als je toch al wat L-boxxen hebt, waarom zou je die 2 dan wegdoen?
Zijn die niet handig voor weet-ik-wat-allemaal in te doen? Een dedicated voor al je boren en/of bitjes bijvoorbeeld?

[..]

^O^
Is een redelijk goed merk toch? Veel beter dan Piranha bijvoorbeeld dacht ik?

[..]

Handig! Moet ik ook ooit nog eens aanschaffen.
Er heeft me ooit iemand hier getipt op een fijne, maar ben natuurlijk alweer vergeten hoe/wat O-)

Veel soldeerplezier ermee ^O^ En nog belangrijker: we krijgen wel foto's van je projectjes te zien he? :9
Mwoah, vind ze een beetje lomp om klein spul in te doen eigenlijk. Heb ook alles in de Caddy liggen, en heb daar nou ook niet ruimte in overvloed ofzo. :9
pi_169455851
Snickers is goed spul :Y

Draag t zelf ook altijd. Zowel lang, als piratenvariant :P
pi_169467024
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 10:33 schreef Makrolon het volgende:

[..]

250 euro in nederland:
https://www.gereedschapce(...)pzNV_dl5QaAgsl8P8HAQ

Je hebt volgens mij ook nog een laser met maar 2 lijnen. Die is weer wat goedkoper nog.
Dat moet je niet meer doen hoor. Van die links doorsturen. Dit is een rete interesant prijsje.

Zo heb ik ook een Festool cirkelzaag gekocht aan de hand van een link die hier iemand had geplaatst. Was een goede deal en te mooi om te laten liggen. Achteraf blij dat ik die zaag heb gekocht. :)
pi_169467071
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 10:33 schreef Makrolon het volgende:

[..]

250 euro in nederland:
https://www.gereedschapce(...)pzNV_dl5QaAgsl8P8HAQ

Je hebt volgens mij ook nog een laser met maar 2 lijnen. Die is weer wat goedkoper nog.
Voor tegelwerk is een 3 lijns laser toch makkelijker? Omdat je dan haakse lijnen op de vloer kunt uitzetten toch..
  zondag 12 maart 2017 @ 19:21:37 #254
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_169467439
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 23:03 schreef bleiblei het volgende:

Heb nu al een nette spijkerbroek of 5 gesloopt met klussen, dus wordt tijd om gewoon een werkbroek te kopen :P . Zo één met zakken aan de zijkant :P .
Dit weekend ook mijn eerste werkbroek gekocht na vele spijkerbroeken te hebben versleten alsook korte broeken.

Altijd zitten kutten met gebrek aan zakken en dingen.

Bij de van Cranenbroek goed geslaagd voor een mooie broek met alles erop en eraan. Nog een korte in verkeers geel voor een paar euro meegenomen ook. Leuk voor in de tuin.

Meteen knie pads gekocht. Eindelijk beetje voor mezelf zorgen :')

Kudvolk in die winkel en grote chaos maar wel leuke spullen voor weinig.
Laat die handjes wapperen!
pi_169467809
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 19:04 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Dat moet je niet meer doen hoor. Van die links doorsturen. Dit is een rete interesant prijsje.

Zo heb ik ook een Festool cirkelzaag gekocht aan de hand van een link die hier iemand had geplaatst. Was een goede deal en te mooi om te laten liggen. Achteraf blij dat ik die zaag heb gekocht. :)
In Engeland nog ietsie goedkoper. :+

http://www.axminster.co.u(...)stud-detector-508584
pi_169467843
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 19:06 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Voor tegelwerk is een 3 lijns laser toch makkelijker? Omdat je dan haakse lijnen op de vloer kunt uitzetten toch..
Mja, dat is dan ook de enige toepassing die ik kan bedenken voor de 3e lijn..
pi_169474848
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 19:35 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Mja, dat is dan ook de enige toepassing die ik kan bedenken voor de 3e lijn..
Bij onze lasers is de 3e lijn die aan de rechterkant, dus dat maakt ook meteen de loodlijnfunctie :)

Heb zoveel lol met die GLL 3-80 P, gebruik hem voor van alles. Vooral nu ik dozen aan het boren ben en de plafonds uitrachelen, echt een top apparaat. :D
  maandag 13 maart 2017 @ 08:23:26 #258
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_169477320
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 09:06 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Cool 8-)
Veel plezier d'r mee ^O^

Thanks :) Dit weekend uitgepakt en gemonteerd, en natuurlijk even getest met een paar plintjes :+ en echt heerlijke machine. Voor mijn soort gebruik denk ik dat het top is :)
Zeker met dat onderstel met lange uitschuifsteunen en rollers is het gemakkelijk werken. Ik krijg weer zin in een paar klusjes.
  maandag 13 maart 2017 @ 17:15:11 #259
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169486571
De fusee is los. Wat een klootzak.



Waarom is dat relevant?

Deze (o.a.) had ik daarvoor nieuw gekocht:



Werkte goed. Ging niet meteen los, maar door eerst een vork ertussen te rammen en daarna die fusee de moeder te kloppen (en lang!) is het dan toch gelukt. Als iemand een keer een Honda Civic moet helpen, dan bereid je maar voor...
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  maandag 13 maart 2017 @ 17:30:27 #260
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_169486852
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 19:34 schreef Makrolon het volgende:

[..]

In Engeland nog ietsie goedkoper. :+

http://www.axminster.co.u(...)stud-detector-508584
Wat is het verschil tussen deze en de GMS-120? Is dat gewoon een oudere versie?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_169493873
quote:
3s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:15 schreef R2cksson het volgende:
De fusee is los. Wat een klootzak.

[ afbeelding ]

Waarom is dat relevant?

Deze (o.a.) had ik daarvoor nieuw gekocht:

[ afbeelding ]

Werkte goed. Ging niet meteen los, maar door eerst een vork ertussen te rammen en daarna die fusee de moeder te kloppen (en lang!) is het dan toch gelukt. Als iemand een keer een Honda Civic moet helpen, dan bereid je maar voor...
GG! Denk je dat het wat is voor plaatwerken?
pi_169494391
quote:
3s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:15 schreef R2cksson het volgende:
De fusee is los. Wat een klootzak.

[ afbeelding ]

Waarom is dat relevant?
Je moet je schuurmuur nog voegen :{w
  maandag 13 maart 2017 @ 21:49:56 #263
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169495375
Mijn Spear & Jackson schop die ik 5 jaar geleden voor 25 euro heb gekocht (bazen aanbieding), is helaas door het vele verblijf in de tuin in weer en wind (ding stond/lag altijd ergens in de tuin te slingeren :@ ) overleden gisteren ;( . Het T-stukje bovenop de steel is afgebroken.

Maar zoals we allemaal weten hier, kapot gereedschap is een mooie reden om weer wat nieuws te kopen O-) (hoezo vrouwelijk trekje) .

Dus daarom vandaag een nieuwe besteld van de Wit (Hollands makelijk O+ ):

En gelijk een tuinbijl mee besteld:


Kan ik eindelijk fatsoenlijk kleiner hout kloven en dunne boompjes kappen bij mijn ouders in het bos.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 01:12:35 #264
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169500779
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 21:07 schreef Roschambo het volgende:

[..]

GG! Denk je dat het wat is voor plaatwerken?
Hij gaat wel een beetje erg hard voor plaatwerk denk ik, maar ik moet er nog even wat handigheid in krijgen denk ik. Het is in elk geval een goed ding, gaat als een trein! Of hij het lang gaat volhouden moet nog blijken natuurlijk, maar het spul voelt aan als echt gereedschap, geen speelgoed.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169504050
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:15 schreef Roschambo het volgende:

[..]

Absoluut. Ik zat zelf te denken om eens een keer een systeem te gaan maken met MDF opbergdoosjes, al weet ik niet of dat nog problemen veroorzaakt met ESD.

Élke, maar dan ook echt elke isolator is een bron van ESD. De ene wat sterker dan de andere, maar zonder twijfel kan en zal een isolator lading opbouwen en vasthouden.
Beter iets van geleidend materiaal, of idd MDF en dan behandelen met antistatic spray

Die antistatic laag heeft niet het eeuwige leven overigens. Eens per 2 jaar opnieuw sprayen is aan te raden.
  Knikkerking dinsdag 14 maart 2017 @ 12:38:23 #266
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169505770
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 21:49 schreef bleiblei het volgende:
Mijn Spear & Jackson schop die ik 5 jaar geleden voor 25 euro heb gekocht (bazen aanbieding), is helaas door het vele verblijf in de tuin in weer en wind (ding stond/lag altijd ergens in de tuin te slingeren :@ ) overleden gisteren ;( . Het T-stukje bovenop de steel is afgebroken.

Maar zoals we allemaal weten hier, kapot gereedschap is een mooie reden om weer wat nieuws te kopen O-) (hoezo vrouwelijk trekje) .

Dus daarom vandaag een nieuwe besteld van de Wit (Hollands makelijk O+ ):
[ afbeelding ]
En gelijk een tuinbijl mee besteld:
[ afbeelding ]

Kan ik eindelijk fatsoenlijk kleiner hout kloven en dunne boompjes kappen bij mijn ouders in het bos.
Apart uitziende bijl. Wel cool eigenlijk 8-)
't Begint lekker weer te worden om daarmee aan de slag te gaan he ^O^

Ik heb me laten overtuigen om eens geen Facom te nemen, maar een Weidmuller. Deze:



Tevens een kleine 2000 adereindhulsjes. Kan ik ook weer even vooruit :)
  dinsdag 14 maart 2017 @ 12:38:50 #267
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_169505778
Ik heb de vloerleggersbroek van snickers. Niet omdat ik vloerlegger ben maar tijdens het sleutelen aan mijn motor zit en lig ik ook vaak op de grond, dan zijn die kniestukken wel handig.
Het lijkt mij 'beter' een werkbroek te kopen ipv een normale goede broek te gebruiken, je zult altijd zien dat er dan verf of smeer oid op komt, daar gaat je mooie broek. Mijn werkbroek heb ik nu ongeveer 2 jaar en hij gaat prima, alleen jammer dat ik er met verf op heb geknoeid :(

pi_169512475


Omdat die van mij weer eens uitgeleend en incompleet is.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_169512689
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:38 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Apart uitziende bijl. Wel cool eigenlijk 8-)
't Begint lekker weer te worden om daarmee aan de slag te gaan he ^O^

Ik heb me laten overtuigen om eens geen Facom te nemen, maar een Weidmuller. Deze:

[ afbeelding ]

Tevens een kleine 2000 adereindhulsjes. Kan ik ook weer even vooruit :)
zou wel diverse maten hulsjes kopen, 2000 van 1 maat gaat wel lekker lang mee trouwens :)
  dinsdag 14 maart 2017 @ 19:08:46 #270
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_169512801
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:03 schreef akatar het volgende:

[..]

zou wel diverse maten hulsjes kopen, 2000 van 1 maat gaat wel lekker lang mee trouwens :)
Ik heb maar 10 maten van elk 100 besteld... Kostte niks dus gaan :+
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking dinsdag 14 maart 2017 @ 19:49:55 #271
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169513886
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:03 schreef akatar het volgende:

zou wel diverse maten hulsjes kopen, 2000 van 1 maat gaat wel lekker lang mee trouwens :)
Lol, je meent het :P

Heb 12 verschillende soorten, totaal 1900 stuks.
Dat zijn 6 soorten geïsoleerde, en 6 soorten niet-geïsoleerde ^O^
  Moderator dinsdag 14 maart 2017 @ 21:58:48 #272
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169520360
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:38 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Apart uitziende bijl. Wel cool eigenlijk 8-)
't Begint lekker weer te worden om daarmee aan de slag te gaan he ^O^

Ik heb me laten overtuigen om eens geen Facom te nemen, maar een Weidmuller. Deze:

[ afbeelding ]

Tevens een kleine 2000 adereindhulsjes. Kan ik ook weer even vooruit :)
Daar kun je geen buil aanvallen ! ^O^ Prima keuze !
Ook al een mooie automatische striptang bij genomen ?

Een weidmuller stripax bijvoorbeeld ;)

pi_169522047



Een tri-wing 80x0.

Voor m'n Gameboy's, Wii en gamecube.
pi_169522447
Wera O+
pi_169524386
Na een poosje pielen met zo'n 'buizenschaar'

Afgelopen vrijdag deze binnengekregen:

Volgens mij een tip van Vonkenboer een tijdje terug. Stukken beter want geen eivormige buizen meer en niet meer nodig om eerst de tang binnenstebuiten te trekken voordat ik een nieuwe buis kan knippen.
Afgelopen zaterdag ook de naden van een voorzetwand met AK platen volgesmeerd met dit 15cm plamuurmes:

Waarom zit daar een kruiskop achterop? Iemand een idee?
pi_169524675
Daarmee kun je een schroef die wat uitsteekt er nog even wat dieper in draaien.
Ik heb hem er uit getrokken, zat in de weg :)
pi_169527919
Ja dat. Vind het erg handig tijdens het smeren! Meermaals gehad dat ik een schroef tegenkwam die te veel uitstak.
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking woensdag 15 maart 2017 @ 07:57:13 #278
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169528280
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:58 schreef Vonkenboer het volgende:

Daar kun je geen buil aanvallen ! ^O^ Prima keuze !
Goed om dat van jou te horen :Y

quote:
Ook al een mooie automatische striptang bij genomen ?
Ik heb zo'n 'gewone' (Facom) striptang:



Maar je hebt me inderdaad op een idee gebracht O-)

quote:
Een weidmuller stripax bijvoorbeeld ;)

[ afbeelding ]
Consider it done :7 (De onderste van de 2. De bovenste is voor mij namelijk te heavy-duty)


[edit]

Misschien maar eens een L-boxx mooi gaan inrichten met die 2 Weidmuller tangen, assortiment kabelschoentjes, en adereindhulzen. Eventueel nog een kniptang zodat ik alles bij elkaar heb ^O^

[edit2]

En dan meteen deze erbij:



Wordt een mooi compleet pakket op die manier ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door Atmoz op 15-03-2017 08:09:57 ]
pi_169528888
Als Atmoz wat doet, doet hij het goed.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator woensdag 15 maart 2017 @ 09:01:20 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169528906
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 08:59 schreef Gieliovd het volgende:
Als Atmoz wat doet, doet hij het goed.
Geen halfbakken werk in huize Atmoz
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169528969
Ik heb laatst de Knipex UTP tang gescoord


Dat zijn van die tangen die je normaal gesproken altijd ff leent, maar ik ben niet zo van het lenen dus nu zelf in bezig.

Automatische striptang heb ik overigens van skandia (vloeken hier, i know) maar werkt super!
  Moderator woensdag 15 maart 2017 @ 09:11:55 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169529062
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:05 schreef Sjoerdfoto het volgende:
Ik heb laatst de Knipex UTP tang gescoord
[ afbeelding ]

Dat zijn van die tangen die je normaal gesproken altijd ff leent, maar ik ben niet zo van het lenen dus nu zelf in bezig.
Die heb ik ook, prima ding voor incidenteel gebruik :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169529179
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:38 schreef Maquez het volgende:
Mijn werkbroek heb ik nu ongeveer 2 jaar en hij gaat prima, alleen jammer dat ik er met verf op heb geknoeid :(

Een werkbroek is geen werkbroek zonder vlekken of troep erop. Of het nu olie, verf of lijm is, er horen vlekken op te zitten!

OT, voor de welgeteld 3 boompjes en 3 meter aan haag tot kniehoog:



  Knikkerking woensdag 15 maart 2017 @ 12:17:38 #284
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169532762
quote:
99s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:18 schreef Prof_Hoax het volgende:

Een werkbroek is geen werkbroek zonder vlekken of troep erop. Of het nu olie, verf of lijm is, er horen vlekken op te zitten!

OT, voor de welgeteld 3 boompjes en 3 meter aan haag tot kniehoog:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi spul ^O^
Lekker in 't zonnetje met goed gereedschap werken. Heerlijk toch :Y

Aangezien ik de komende tijd nog wel vaker met flinke kabels ga werken heb ik ook maar de Weidmuller KT12 aangeschaft:





Nu ook echt eens opzoek naar dat plukschuim (ofzoiets) waar men het hier altijd over heeft....
Alles netjes, stevig bij elkaar in een koffer is wel zo handig :D
  woensdag 15 maart 2017 @ 12:21:39 #285
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169532846
Waarom Weidmuller en niet Knipex? Heb ik iets gemist en is Knipex niet meer heilig op het gebied van tangen?
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  Knikkerking woensdag 15 maart 2017 @ 15:35:23 #286
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169536980
quote:
5s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:21 schreef R2cksson het volgende:
Waarom Weidmuller en niet Knipex? Heb ik iets gemist en is Knipex niet meer heilig op het gebied van tangen?
Knipex is even heilig als Facom, maar op sommige (specialistische) gebieden zijn andere merken dus beter ^O^
pi_169537850
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 15:35 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Knipex is even heilig als Facom, maar op sommige (specialistische) gebieden zijn andere merken dus beter ^O^
http://www.gereedschappro.nl/fastcap/producten
  woensdag 15 maart 2017 @ 16:42:00 #288
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169538535
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 15:35 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Knipex is even heilig als Facom, maar op sommige (specialistische) gebieden zijn andere merken dus beter ^O^
Op het gebied van tangen iets beters dan Knipex? De lat ligt hoog!
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  woensdag 15 maart 2017 @ 16:49:39 #289
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_169538701
quote:
11s.gif Op woensdag 15 maart 2017 16:42 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Op het gebied van tangen iets beters dan Knipex? De lat ligt hoog!
Weidmüller is inderdaad de betere, zo niet de beste, op het gebied van draadbewerking. Ik zit al ~15 jaar in de paneelbouw, maak regelmatig projecten van 10m schakelpaneel. Heb tangen voorbij zien komen Phoenix, Knipex, Weidmüller, Facom, Harting, merkloos en noem er nog maar op. Weidmüller is hoger dan Knipex de lat legt ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_169539219
Bedankt heren, bijna t complete range vertegenwoordigt in Knipex, kan ik opnieuw beginnen :+
  Knikkerking woensdag 15 maart 2017 @ 17:36:27 #291
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169539789
quote:
Ik kom vanalles tegen, maar ik neem aan dat je linkt naar dat plukschuim? Helaas alleen voor T-lock systainers... niet voor de oh zo mooie L-boxxen :')

quote:
11s.gif Op woensdag 15 maart 2017 16:42 schreef R2cksson het volgende:

Op het gebied van tangen iets beters dan Knipex? De lat ligt hoog!
Als ik heel eerlijk ben weet ik er ook niet echt precies hoor.
Ik had ook moeten zeggen dat het voor mij even heilig is :)

Kan me namelijk wel voorstellen dat Knipex nog beter is omdat ze redelijk specifiek op tangen focussen, en Facom natuurlijk veel meer naar automotive gereedschappen en daarnaast ook tangen etc...

Maargoed, voor bijna iedereen (zeker wij als hobbyisten) is Facom al méér dan goed genoeg (ik zie me bijvoorbeeld nooit meer nieuwe steeksleutels of schroevendraaiers kopen, behalve als ik ze kwijt ben natuurlijk :+)


quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:12 schreef Sjoerdfoto het volgende:
Bedankt heren, bijna t complete range vertegenwoordigt in Knipex, kan ik opnieuw beginnen :+
Lol 8)7
  woensdag 15 maart 2017 @ 17:38:34 #292
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169539836
Geen zorgen, ik ben nog nooit in de problemen gekomen met Knipex, dus het zal allemaal wel meevallen.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169540345
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:36 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik kom vanalles tegen, maar ik neem aan dat je linkt naar dat plukschuim? Helaas alleen voor T-lock systainers... niet voor de oh zo mooie L-boxxen :')
Ja, dat is de echte kaizen foam. Maar ze hebben ook platen die je op maat kan snijden ;)
pi_169540368
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 12:17 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Mooi spul ^O^
Lekker in 't zonnetje met goed gereedschap werken. Heerlijk toch :Y

Aangezien ik de komende tijd nog wel vaker met flinke kabels ga werken heb ik ook maar de Weidmuller KT12 aangeschaft:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu ook echt eens opzoek naar dat plukschuim (ofzoiets) waar men het hier altijd over heeft....
Alles netjes, stevig bij elkaar in een koffer is wel zo handig :D
Ik heb afgelopen week besteld bij schuimrubber enzo.
Kost echt geen kloot daaro.
Toevallig kwam het vandaag binnen.

Als de rest binnen is zal ik het project uit de doeken doen.
  Knikkerking woensdag 15 maart 2017 @ 18:02:48 #295
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169540453
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:59 schreef FranticDJ het volgende:

Ja, dat is de echte kaizen foam. Maar ze hebben ook platen die je op maat kan snijden ;)
Ok, thanks!

quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:59 schreef Legwieh het volgende:

Ik heb afgelopen week besteld bij schuimrubber enzo.
Kost echt geen kloot daaro.
Toevallig kwam het vandaag binnen.
[ afbeelding ]
Als de rest binnen is zal ik het project uit de doeken doen.
Ah cool, ik ben zeer benieuwd ^O^
Het ziet er wel uit alsof het gemaakt is voor in een systainer, klopt dat?

Anyway: succes met je project!
pi_169541165
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 18:02 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ok, thanks!

[..]

Ah cool, ik ben zeer benieuwd ^O^
Het ziet er wel uit alsof het gemaakt is voor in een systainer, klopt dat?

Anyway: succes met je project!
Ik ben te arm voor een systainer :D

Nee zonder gekheid een systainer is leuk, maar ik heb niet zulk duur gereedschap en van allerlei merken door elkaar, Van Lidl tot Bosch en van alles en nog wat, en wil graag goedkoop een mooi systeem maken wat voor alles het zelfde is.
Dus ik heb een aantal eurobakken gekocht in allerlei maten en ga zelf aan de knutsel.
Wordt vervolgd!
pi_169541719
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 18:34 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ik ben te arm voor een systainer :D

Haha precies dat _O- Of liever geld uitgeven aan tools dan aan opslag *O*

Vandaag een berg zaagjes voor op mijn fein binnen gekregen van Ecotools. En een extra zaagblad voor op mijn tafelzaag. Ik hoop dat het wat is, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om 30 geldunits uit te geven aan een officieel diamant zaagje wat hier 5 geldunits kost.
pi_169545742
Die weidmuller tangen zijn topspel. Vorig jaar 2 striptangen en een krimptang bij ons uit de personeelsverkoop opgepikt. Er zijn 2 jaar schakelkasten mee gebouwd maar ze zien er als nieuw uit.

De 45 Euro die ik ervoor betaalde gaan naar de personeelsvereniging dus die consumeer ik op het volgende feestje wel weer :)
live your fears, fear your live
pi_169546911
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 18:34 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ik ben te arm voor een systainer :D

Nee zonder gekheid een systainer is leuk, maar ik heb niet zulk duur gereedschap en van allerlei merken door elkaar, Van Lidl tot Bosch en van alles en nog wat, en wil graag goedkoop een mooi systeem maken wat voor alles het zelfde is.
Dus ik heb een aantal eurobakken gekocht in allerlei maten en ga zelf aan de knutsel.
Wordt vervolgd!
Systainers vallen ook in het euro bakken systeem :) 400x300 voor de systainer.

Ik heb zelf toevallig vandaag de laatste toevoeging ontvangen aan mijn euro formaat opslag systeem.
Gebruikte distributie bakken van 400x300. Ik heb al een redelijke partij systainers en 600x400 klapkratten.

Niet alles is altijd stapelbaar omdat mijn kratten geen deksel hebben maar alles in de zelfde buiten maten werkt al fijn. Met de aanstaande verhuizing.Tot nu toe nog maar 2 dozen de rest gaat in systainers en euro bakken.

@Legwieh welke soort schuim heb je besteld?

En over een paar jaar door naar opslag in europallets :)

@atmoz ze zijn in de usa wel in L-boxx formaat of je moet het zelfsnijden:
http://kaizeninserts.com/(...)95-9634-a979510966d1
pi_169547755
Hier ook weer wat spul binnen gekomen afgelopen week. :)

Momentsleutel met 1/4" opname, alleen nog even een (los) verloop van 4-kant naar 6-kant zien te krijgen zodat ik normale bitjes kan gebruiken. :7
3x set met boren, om in ieder geval veel maten te hebben, deze worden ter zijdetijd wel aangevuld met kwalitatief betere boren.
En nog zo'n mooie L-boxx koffer. O+
Wel een gebruikt tweedehandsje met wat gebruikersporen, maar dat mag de pret niet drukken.

Ben eigenlijk nog wel opzoek naar een normale l-boxx of I-Rack en een gereedschap houder voor op/in een l-boxx. Via onze mooie buurlanden is hier redelijk goedkoop aan te komen, door er een machine bij te bestellen. Alleen welke... :X
12v Flexclick boormachine, iemand al een goede site kunnen vinden voor losse toebehoren? Gaat mij nu voornamelijk om de haakse kop. En heeft iemand al ervaring met deze (nieuwe) machine?
GSR 10,8v met accu en lader
Of vanuit de andere buren een GSB 18V met accu en lader
En voor los gereedschap ben ik ook nog aan het nadenken, deze of toch eentje die er boven geklikt kan worden. :?
pi_169549267
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:09 schreef bartos het volgende:

@Legwieh welke soort schuim heb je besteld
Schuimrubber sg-25
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')