Voorgaande winnaars:quote:Het zevende seizoen van het grote en populaire RTL 4-programma 'The Voice of Holland' belooft anders dan alle andere seizoenen te worden. Niet alleen vanwege de enorme diversiteit aan muzikaal talent, maar ook vanwege de coachwissels. Niet één, maar twee stoelen hebben vanaf vrijdag 21 oktober een nieuw naambordje. Waylon werd met The Common Linnets tweede op het Eurovisiesongfestival en hij is de eerste Nederlander die een contract heeft gekregen bij het legendarische Motown. Met zijn liefde voor countrymuziek brengt hij iets nieuws naar 'The Voice of Holland'. Guus Meeuwis heeft maar liefst 21 Top 40 hits op zijn naam staan en hij beheerst het Nederlandse lied als geen ander. Maar weten Guus en Waylon met hun charmes de talenten voor zich te winnen? Of laat de gevestigde orde zich dat niet zomaar gebeuren? Want ook dit seizoen zijn Sanne Hans en Ali B weer van de partij. Zij gaan uiteraard ook nu weer vol voor de muzikale overwinning.
De presentatie ligt in handen van Wendy van Dijk en Martijn Krabbé. Zij steunen de bloednerveuze vocalisten en proberen hun hartslag onder controle te houden. Ook Jamai Loman maakt weer deel uit van het presentatieteam. Hij verrast nietsvermoedende talenten met een ticket voor de 'Blind Auditions' en zal tijdens de liveshows de RedRoom onder zijn hoede nemen.
De talenten krijgen tijdens zes zinderende 'Blind Auditions' de kans om te laten horen wat ze in huis hebben. In slechts anderhalve minuut moeten zij de coaches weten te imponeren met hun stem en hopen dat minimaal één van de stoelen omdraait. Na de 'Blind Auditions' volgen drie 'The Battle'-uitzendingen, waar de talenten tijdens een muzikaal duel vanuit SugarCity hun slag moeten slaan. Iedere coach neemt zeven talenten mee naar 'The Knockouts'. Na deze ronde, waarin de talenten de coaches tijdens een solo-optreden moeten overtuigen, is bekend welke talenten doorgaan naar de liveshows.
Ik had het ook niks gevonden als ik 17 was, Enzoquote:Op vrijdag 3 februari 2017 21:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou...... de jeugd ziet liever Enzo, denk ik?
Geeft niks, ik zat te klooien met autocorrect en was net te laatquote:Op vrijdag 3 februari 2017 21:37 schreef Pisces29 het volgende:
Sorry Miss_D ik was zo brutaal om tempo te maken
Kim de Boer?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 21:39 schreef Pisces29 het volgende:
Ik mis nu, hoe heet ze uit The Voice 1, uit Sint Pancras.... die meid.
Yes!quote:
Ja!quote:Op vrijdag 3 februari 2017 21:40 schreef Greys het volgende:
Leon zingt het wel weer vanuit z'n tenen zeg. Hou ik van.
hij ligt het slechtste bij het NL publiek vermoed ikquote:Op vrijdag 3 februari 2017 21:42 schreef iBenny het volgende:
We gaan afscheid nemen van Yerry gok ik
Ik dacht echtquote:Op vrijdag 3 februari 2017 21:43 schreef Cee het volgende:
Ik denk dat Thijs na Pleun m'n favoriet is, ondanks vorige week.
Bij mij:quote:Op vrijdag 3 februari 2017 21:43 schreef Cee het volgende:
Ik denk dat Thijs na Pleun m'n favoriet is, ondanks vorige week.
Ging snel, maar leek wel zo. Dat is dus definitief bye bye yerriequote:
Leon. En Gavinquote:Op vrijdag 3 februari 2017 21:45 schreef ato het volgende:
Ik vind de hoge stem van Gavin niet zo mooi..
Wie zong die valse noot?
Ja, die ging ff lekker.quote:
Leonquote:Op vrijdag 3 februari 2017 21:45 schreef ato het volgende:
Ik vind de hoge stem van Gavin niet zo mooi..
Wie zong die valse noot?
vergeleken met vorige week was dat ook niet zo moeilijkquote:
Ja fuck. Ik ga doorspoelen, ik hang nog in Yerry z'n doodsblik.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 21:45 schreef Cee het volgende:
Leon is net echt 10 punten omhoog gegaan in m'n waardering vanwege die blik.
Het was fantastisch.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 21:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja fuck. Ik ga doorspoelen, ik hang nog in Yerry z'n doodsblik.
Ik had het niet zo met Maan tijdens TVOH. Goed, maar ergens ook ontoegankelijk. Sinds haar winst ben ik dr wel sympathieker gaan vinden.quote:
Persoonlijk heb ik ook niets tegen haar en ze kan er ook he-le-maal niks aan doen, maar ze wordt altijd aan ons geserveerd alsof dit de crême de la crême van de Nederlandse popmuziek is en oh zo populair. Van DWDD tot RTL. Terwijl ze net één hitje heeft gehad, nog geen album uit heeft en qua exposure de meeste optredens aan papa te danken heeft.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 21:49 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik had het niet zo met Maan tijdens TVOH. Goed, maar ergens ook ontoegankelijk. Sinds haar winst ben ik dr wel sympathieker gaan vinden.
Ik ben te beroerd om voor zo'n doos terug te spoelen, jee wat een sneu mens.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 21:52 schreef Greys het volgende:
OMG die vrouw van Yerry met twee middelvingers omhoog en 'fuck ze allemaal'
twitter:Heimerik twitterde op vrijdag 03-02-2017 om 21:50:23Dat moment wanneer je hoge noot gewoon een lekker wijf is #tvoh https://t.co/5El6A7XmOB reageer retweet
De middelvingers.twitter:Heimerik twitterde op vrijdag 03-02-2017 om 21:45:42Avondje #tvoh samengevat in een korte video. https://t.co/q6CEuy6IrV reageer retweet
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 21:54 schreef Cee het volgende:
twitter:Heimerik twitterde op vrijdag 03-02-2017 om 21:50:23Dat moment wanneer je hoge noot gewoon een lekker wijf is #tvoh https://t.co/5El6A7XmOB reageer retweet
Misschien maakt hij wel een geweldige zuurkoolstamppot.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 21:57 schreef Plienen het volgende:
Hij doet altijd hetzelfde.... wat kan hij nog meer?
dat dusquote:Op vrijdag 3 februari 2017 21:58 schreef Max23 het volgende:
Dit was erg goed
Paste ook wel perfect bij zijn stem
Asociaal wijf. Bah.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 21:54 schreef Cee het volgende:
De middelvingers.twitter:Heimerik twitterde op vrijdag 03-02-2017 om 21:45:42Avondje #tvoh samengevat in een korte video. https://t.co/q6CEuy6IrV reageer retweet
Die Amerikaanse waar ze op lijkt, ook met wit gemilimeterd haar, is dat nou ook zo'n tokkie?quote:
Jessie J, een Britse. Geen tokkie. Ondertussen langer haar weer. Tenzij je iemand anders bedoelt. In dat geval:quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die Amerikaanse waar ze op lijkt, ook met wit gemilimeterd haar, is dat nou ook zo'n tokkie?
Waar lijkt ze op?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die Amerikaanse waar ze op lijkt, ook met wit gemilimeterd haar, is dat nou ook zo'n tokkie?
Amber Rose? Uhu.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee joh. Amber Rose ofzo.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:02 schreef Cee het volgende:
[..]
Jessie J, een Britse. Geen tokkie. Ondertussen langer haar weer. Tenzij je iemand anders bedoelt. In dat geval:
Sinnead O'connor?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat dus.quote:
Sinead O'Connor?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wie, Pleun? Mariahout volgens mij.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:03 schreef Pisces29 het volgende:
Waar komt zij nou vandaan met dat lelijke dialect? Mijn ouders zijn geschaiduh.
Over dialect gesproken, heb jij heel toevallig die gozer van Racoon dat lied bij DWDD horen zingen?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:03 schreef Pisces29 het volgende:
Waar komt zij nou vandaan met dat lelijke dialect? Mijn ouders zijn geschaiduh.
Nee, was dat vandaag misschien?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Over dialect gesproken, heb jij heel toevallig die gozer van Racoon dat lied bij DWDD horen zingen?
Nee, ik zal hem na de show hier even plakken. Benieuwd wat jij vindt! Die zingt heeeel erg maiiiii duizend keer ipv mij maar hij zingt het zo goed (vind ik) dat me dat dan weer niet stoortquote:
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:05 schreef Cee het volgende:
Ik ken dit nummer niet maar het zou zo kunnen winnen in Kiev.
*boks*quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:06 schreef iBenny het volgende:
Dit optreden zou het goed doen op het songfestival
Act zit er ook al omheen, helemaal klaar.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:05 schreef Cee het volgende:
Ik ken dit nummer niet maar het zou zo kunnen winnen in Kiev.
Isabel was op dat vlak beter vandaag jaquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:06 schreef MissJ het volgende:
Tja. Ze zingt natuurlijk fantastisch, maar het raakt me niet.
nee ik was alleen maar aan het proberen om iets te maken van het nummer.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:06 schreef MissJ het volgende:
Tja. Ze zingt natuurlijk fantastisch, maar het raakt me niet.
Pleun heeft iig twee heel afwijkende nummers er tussen gehad in de shows.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:05 schreef Pisces29 het volgende:
Iedereen doet een beetje hetzelfde van wat hij of zij kan, Pleun ook.
Maar wat een draak van een nummer. Dat refrein.
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:06 schreef Max23 het volgende:
[..]
Isabel was op dat vlak beter vandaag ja
Ik ben niet zo'n enorme Racoon liefhebberquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, ik zal hem na de show hier even plakken. Benieuwd wat jij vindt! Die zingt heeeel erg maiiiii duizend keer ipv mij maar hij zingt het zo goed (vind ik) dat me dat dan weer niet stoortBenieuwd wat jij vindt.
Ik bedoel meer qua sound.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Pleun heeft iig twee heel afwijkende nummers er tussen gehad in de shows.
Ik volg ze verder ook niet maar ik jankte serieus voor de tvquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n enorme Racoon liefhebberMaar dat is door de muziek niet de uitspraak, maar nu ben ik wel benieuwd
Don't be shy was geen bombast.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik bedoel meer qua sound.
Ze pakt elke keer HEEL erg GROOT uit en BOMBASTISCH. Ik snap niet dat je hier een uur naar kunt luisteren omdat het zo VEEL is (maar dit nummer zuigt ook zo gigantisch).
Anderen doen weer hun andere typische dingen.
Van mij mag het.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:09 schreef Pisces29 het volgende:
Wordt het een finale van Pleun - Vinchenzo? Ook 2 jonge deelnemers?
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:09 schreef Guanabana het volgende:
Waylon mag wel over mij heenkomen.
OhnoIdidnt.
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:09 schreef MissJ het volgende:
nou, ik wil wel over je heen komen hoor Waylon
* Roger_Epiales springt in de auto.quote:
quote:
Ik zou zo graag eens een hele rustige zachte ballad van haar horen. Heeft ze dat al eens gedaan (geen idee namelijk). Ik ben benieuwd wat ik dan van haar vindt, maar dan zingt ze zachter dan haar "eigen" is. Dat klopt ook weer nietquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Don't be shy was geen bombast.
Maar ik vind dit ook een grúwelijk nummer
Zou ik ook graag horen!quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zou zo graag eens een hele rustige zachte ballad van haar horen. Heeft ze dat al eens gedaan (geen idee namelijk). Ik ben benieuwd wat ik dan van haar vindt, maar dan zingt ze zachter dan haar "eigen" is. Dat klopt ook weer niet
Met baard?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:11 schreef iBenny het volgende:
Ik denk dat er een man uit gaat vanavond
JA!quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:11 schreef Cee het volgende:
Of wacht, doe Yerry er maar uit, ik wil die vrouw van hem wel eens full-on MAD zien worden.
Die steekt iedereen op weg naar de parkeergarage neer.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:11 schreef Cee het volgende:
Of wacht, doe Yerry er maar uit, ik wil die vrouw van hem wel eens full-on MAD zien worden.
Ik dacht dat er ook een vrouw op die bank zat, maar dat bleek Jamai te zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:11 schreef iBenny het volgende:
Ik denk dat er een man uit gaat vanavond
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Die steekt iedereen op weg naar de parkeergarage neer.
Rotte poezen en uitgemergelde teckels, jippie.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:12 schreef iBenny het volgende:
En mijn glazen bol zegt dat we straks ook weer een Dierenlot reclame te zien krijgen
Ja? Oh ik dacht dat er best wat hoge bij zaten, maar misschien lager dan normaal?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:12 schreef Koen66 het volgende:
[..]
dit. Sowieso lage cijfers van thuis steeds
Ik hou van dat soort alerte zelfkennis en -spot.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:13 schreef Greys het volgende:
Mooi eigenlijk hè dat iedereen Leon die nooit vergaf door die blik
ZO, flashback.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:14 schreef Guanabana het volgende:
Ik weet dat het nergens op slaat omdat hij een veel betere zanger is, maar omdat Yerry telkens van die wat belachelijke optredens hebt moet ik telkens aan hem denken:
[ afbeelding ]
Dat was wat![]()
Auditiequote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zou zo graag eens een hele rustige zachte ballad van haar horen. Heeft ze dat al eens gedaan (geen idee namelijk). Ik ben benieuwd wat ik dan van haar vindt, maar dan zingt ze zachter dan haar "eigen" is. Dat klopt ook weer niet
Ik mis X-factor weleens. Was toch wel leuk met Gordon en Eric. En Stees. En Ansj.quote:
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:12 schreef iBenny het volgende:
En mijn glazen bol zegt dat we straks ook weer een Dierenlot reclame te zien krijgen
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:15 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
X factor komt toch weer terug?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik mis X-factor weleens. Was toch wel leuk met Gordon en Eric. En Stees. En Ansj.
Oh, maar dat is ook wel gewoon een geweldig lied.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:17 schreef Greys het volgende:
Pisces:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/369629
Ik stond sinaasappels te snijden in de keuken en moest gniffelen toen ik het hoordequote:
En zó puur gezongen dat je hem die maiiiiii volledig vergeeft.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:18 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh, maar dat is ook wel gewoon een geweldig lied.
Als je kinderen tot half 11 op zitten kunnen ze dit ook wel aan.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
Godverdomme, zit ik met de kids te kijken, komen er weer van die gruwelijk beelden van dieren in de reclame. Wat een klootzakken
Zijn tieners.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je kinderen tot half 11 op zitten kunnen ze dit ook wel aan.
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik wilde het niet zeggenquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Klopt, maar dat heeft Jekkers zelf ook.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:19 schreef Greys het volgende:
[..]
En zó puur gezongen dat je hem die maiiiiii volledig vergeeft.
X factor is van RTL 4)quote:
Of als er geen Kruidvat open is.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:22 schreef Pisces29 het volgende:
Kruidvat heeft altijd die reclames als ik geen tijd heb om te winkelen
Geef jij de hel wegquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:21 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Klopt, maar dat heeft Jekkers zelf ook.
Past ook gewoon bij het nummer, het nummer moet 'echt' gezongen worden, niet perfect. Accentje past daar juist lekker in.
Misschien ook omdat ik van te voren al zaiii dat je daarop moest lettenquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:20 schreef Pisces29 het volgende:
Oh Greys dat is wel mooi, maar ik schiet bij maiiii wel een pietsje in de lachmaar dat komt misschien omdat ik altijd melig ben op vrijdag door dit topic en door moeheid
Oh Greys ik ken het origineel trouwens niet, misschien scheelt dat ook wel, dat ik daarom moet lachen (als het origineel ook niet 'perfect' is).quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Geef jij de hel weg
Nou dankjewel zeg
Rot lekker op
Misschien mag je die van Jennie Lena.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:23 schreef iBenny het volgende:
Ik wil een t-shirt met "Jennie Lena was hier"
Ik ga het morgenochtend uitgeslapen proberenquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien ook omdat ik van te voren al zaiii dat je daarop moest letten
Ik was het alweer vergetenquote:
Ik ook niet hoor, ik zap altijd weg.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dude, ik kan dit niet eens aan
Ik kende het ook niet. Maar het wordt m'n nieuwe lijfliedquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh Greys ik ken het origineel trouwens niet, misschien scheelt dat ook wel, dat ik daarom moet lachen (als het origineel ook niet 'perfect' is).
Oh. Ik geloof wel dat haar leven is veranderdquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:25 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja het leven van Maan is zoooooo veranderd, hit na hit
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh Greys ik ken het origineel trouwens niet, misschien scheelt dat ook wel, dat ik daarom moet lachen (als het origineel ook niet 'perfect' is).
Zeker eerlijk!quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:26 schreef Pisces29 het volgende:
Eerlijk is eerlijk, ik herken haar stem meteen.
Zou ik met Thijs niet hebben op de radio.
Oh kut dit is Jennie nietquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:25 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja het leven van Maan is zoooooo veranderd, hit na hit
Yuuupppquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:27 schreef grazz het volgende:
Nope. Zo'n lied blijft achter in de semifinale van 't songfestival.
En dan een pijl eronder die wijst naar je pielemuisquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:23 schreef iBenny het volgende:
Ik wil een t-shirt met "Jennie Lena was hier"
Vraag ik me ook af.quote:
Ze vroegen bij welke artiest zap je weg. De rest maakte grappen, Leon zei 'Gordon. Die is er zelf klaar mee en ik ook.'quote:
Nee.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:30 schreef Pisces29 het volgende:
Zou Yerry meer stemmen krijgen dan Dwight, dat zou me echt verbazen...
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:31 schreef Guanabana het volgende:
Aw, Thijs trok het niet meer
Kom maar even tussen m'n boezem jongen.
Gelukkig maar.quote:
Ohquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mijn moeder? Dan moet Jennie toch al een eindje in de 50 zijn minstens
Zou goed kunnenquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:32 schreef Cee het volgende:
Deze exit is mede mogelijk gemaakt door Mevrouw Yerry.
Watquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:31 schreef Guanabana het volgende:
Aw, Thijs trok het niet meer
Kom maar even tussen m'n boezem jongen.
En overal opgetreden.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:33 schreef iBenny het volgende:
[..]
En zoveel levenservaring. Overal geweest
.
Ik kan hier altijd helemaal opladen na een zware weekquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:33 schreef iBenny het volgende:
[..]
En zoveel levenservaring. Overal geweest
.
Ik ga niet kijken, te veel ergerlijke mensen, dan ga ik me onnodig druk maken hierom.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:34 schreef iBenny het volgende:
Leuk die opwarming met The Voice. Maar nu is het tijd voor de grote show... Jennie Lena
Wat deed mevrouw Yerry?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:32 schreef Cee het volgende:
Deze exit is mede mogelijk gemaakt door Mevrouw Yerry.
Ach, ze zag Wendy op Twitter opkomen voor d'r mannetje en dacht: dat kan ik ookquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:34 schreef ato het volgende:
Dag kind..ik was trots je. Maar pleur dat rot w.. van je de deur uit
Gelukkig, ik dacht alquote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:35 schreef iBenny het volgende:
Ik zei laatst dat Rondé ook wel naar het ESF mocht... Daar kom ik bij dezen op terug
Leuke liedjes, maar dat mens kan voor geen meter zingen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 22:35 schreef iBenny het volgende:
Ik zei laatst dat Rondé ook wel naar het ESF mocht... Daar kom ik bij dezen op terug
Die playbackte fuck you all en stak twee middelvingers op voor de camera nadat de Thuisscore in beeld kwam.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |