Nope, gewoonweg nope.quote:Op maandag 8 mei 2017 18:43 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het lukt maar als je een hond vol tegen zn kop trapt ben je al een aardig eind onderweg.
Hou ik in gedachten.quote:Op maandag 8 mei 2017 19:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope, gewoonweg nope.
Voor jullie beide geld, neem mijn advies nu maar aan en pak die achterpoten... Daarmee voorkom je (meer) schade ipv een fikse kans op nog erger en jij ook deerlijk gewond.
quote:Op maandag 8 mei 2017 16:24 schreef deedeetee het volgende:
en nog zo eentje...
[..]
Nee want als je aan zijn hond komt dan kom je aan hém. Ik ken meer van dit soort hondenbezitters.
Eerst roepen dat zijn hondje niet geschopt mag worden, en uiteindelijk zelf ingrijpen.quote:Uiteindelijk kwam de eigenaar ertussen om zijn hond van de slachtoffers af te trekken.
Een doodleuk toekijken hoe je hond een kind aanvalt i.p.v. meteen in te grijpen.quote:Op maandag 8 mei 2017 19:59 schreef maily het volgende:
[..]
[..]
Eerst roepen dat zijn hondje niet geschopt mag worden, en uiteindelijk zelf ingrijpen.
Een kind en daarna een vrouw ....quote:Op maandag 8 mei 2017 20:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Een doodleuk toekijken hoe je hond een kind aanvalt i.p.v. meteen in te grijpen.
Onbegrijpelijk toch ? Volgens mij greep hij pas in toen hij vreesde dat zijn hond mss beschadigd zou worden.quote:
Weer precies het foute beeld van zulke hondenbezitters bevestigen; tokkiesquote:Op maandag 8 mei 2017 20:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk toch ? Volgens mij greep hij pas in toen hij vreesde dat zijn hond mss beschadigd zou worden.Ik snap ook niet dat die man er zomaar ongestraft van af kan komen hoor.
Als je dan alsnog een mes erin zet werkt dat een stuk beter (en in sommige gevallen kan ik het nog begrijpen ook).quote:
nee, maar een grote hond kapotsteken met een mes gaat wat makkelijker dan er tegenaan trappen...quote:Op maandag 8 mei 2017 19:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook bij dat geld dat het makkelijker klinkt dan het is,het dier blijft niet netjes zitten om jou je ding te laten doen.
De kans dat je een hond van gemiddelde grote daarmee neer krijgt is niet zo heel groot, niet in zo'n situatie. De kans dat die hond door de pijn e.d. nog erger door het lint gaat is aanzienlijk.quote:Op maandag 8 mei 2017 20:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nee, maar een grote hond kapotsteken met een mes gaat wat makkelijker dan er tegenaan trappen...
Schoppen kan het gedrag verergeren.quote:Op maandag 8 mei 2017 16:24 schreef deedeetee het volgende:
en nog zo eentje...
[..]
Nee want als je aan zijn hond komt dan kom je aan hém. Ik ken meer van dit soort hondenbezitters.
Ik krijg de indruk dat de eigenaar te ver uit de buurt was om meteen in te grijpen.quote:Op maandag 8 mei 2017 19:59 schreef maily het volgende:
[..]
[..]
Eerst roepen dat zijn hondje niet geschopt mag worden, en uiteindelijk zelf ingrijpen.
quote:Op maandag 8 mei 2017 21:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat de eigenaar te ver uit de buurt was om meteen in te grijpen.
bronquote:Witteman hoopt in ieder geval dat mensen zich ervan bewust worden wat voor schade sommige honden aan kunnen richten. "Iedereen roept: 'mijn hond doet dat niet!', maar laat mensen toch nadenken voordat ze zo'n brede hond los laten lopen. Ik heb zelf ook een hond, een kleine. Dat een hond iemand aanvalt kan iedereen weleens overkomen, maar zo'n beest is echt gevaarlijk."
Dat weet ik. Maar het is iig een begrijpelijke reactie. Dat kan ik niet zeggen van de reactie van de eigenaar van de hondquote:
Maar wellicht daarom die reactie. Hij probeerde erger te voorkomen. Zo las ik hem. Niet als"blijf van mijn hond af".quote:Op maandag 8 mei 2017 21:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar het is iig een begrijpelijke reactie. Dat kan ik niet zeggen van de reactie van de eigenaar van de hond
Wat Erodome zegt klopt. Bij de achterpoten optillen is het beste.
Onzin. Als hij erger wilde voorkomen dan had hij zelf zijn hond wel meteen weggetrokken.quote:Op maandag 8 mei 2017 21:58 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar wellicht daarom die reactie. Hij probeerde erger te voorkomen. Zo las ik hem. Niet als"blijf van mijn hond af".
Niet als hij relatief ver weg is.quote:Op maandag 8 mei 2017 22:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Onzin. Als hij erger wilde voorkomen dan had hij zelf zijn hond wel meteen weggetrokken.
En dat had nooit gemogen.quote:
QFTquote:Op dinsdag 9 mei 2017 00:36 schreef erodome het volgende:
[..]
En dat had nooit gemogen.
Een hond gaat niet zomaar van superschatje naar buiten 'zomaar' een kind aanvallen. En zelfs een hond die een superschatje is hou je binnen je invloedssfeer.
Deze hond had nooit los mogen lopen.
Marokkanen?quote:Op donderdag 20 april 2017 20:04 schreef koekoe het volgende:
Zijn gewoon kutrassen. Dat er lievertjes tussen zitten zegt niets maar daar blijven de voorstanders maar naar wijzen. Ik zie veel parallellen met...
UPDATEquote:Op woensdag 10 mei 2017 13:24 schreef maily het volgende:
Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht
Een 'vechthond', vermoedelijk een kruising van een Engelse bulldog met een pitbull terriër, heeft zondag een paard aangevallen en in de keel gebeten. De merrie heeft het voorval overleefd. De politie heeft de eigenaars nog gezocht, maar niet gevonden.
De eigenaresse van het paard, Annelies, een dierenarts uit België en eigenaar van een paardenasiel net over de grens, heeft al dreigementen ontvangen naar aanleiding van een bericht dat ze over de aanval plaatste op Facebook. Om die reden wil de vrouw niet dat haar achternaam en de naam van haar praktijk bekend wordt gemaakt. Volgens Annelies vond de eigenaar van de hond het voorval 'vermakelijk'. Hij had, zegt ze, niet in de gaten dat zijn hond in de rode zone verkeerde. "Als zo'n dier wordt opgehitst en vast heeft, dan laat ie niet meer los."
bron
bronquote:Naar aanleiding van een bericht in BN DeStem over een hond die een paard aanviel, afgelopen zondag in Ossendrecht, heeft zich een man gemeld die meent het slachtoffer te zijn geworden van dezelfde hond.
Het gaat om Bredanaar Joop. Hij heeft contact met de eigenaresse van het paard gezocht, in de hoop dat beiden er in slagen de politie te bewegen het onderzoek naar de dader voort te zetten.
Engelse bulldog
De eigenaresse van het paard, een uit België afkomstige dierenarts, reed zondag met twee vriendinnen op paarden door een bosgebied achter de Putseweg in Ossendrecht toen de paarden werden aangevallen door een loslopende hond. De Vlaamse Annelies beschrijft het dier als een kruising tussen een pitbull en een Engelse bulldog.
De eigenaar van de hond had nog een tweede hond bij zich. Die was aangelijnd. De man was blond en had een metaaldetector in zijn hand. De vrouw in het gezelschap was fors gebouwd (120 kilo, 1.65 meter volgens de beschrijving) en er liep een kind bij het tweetal.
Ongedeerd
Volgens Joop werd zijn hond op Goede Vrijdag tijdens een wandeling in de bossen bij Chaam/Gilze aangevallen door twee soortgelijke honden. Hij beschermde zijn hond, maar werd daardoor zelf gebeten in zijn rug en arm. "Mijn kleding raakte beschadigd en ik moest gehecht worden, maar gelukkig bleef mijn hond ongedeerd", vertelt de Bredanaar.
Aangifte
Hij heeft naar eigen zeggen op Tweede Paasdag aangifte gedaan van het vooral, maar op 7 mei zou hij post hebben gekregen van de politie. Het onderzoek had niet geleid tot de aanhouding van een verdachte.
Joop: "De eigenaren hadden de honden duidelijk niet onder controle. Ze vonden het kennelijk ook de normaalste zaak van de wereld dat ze aanvielen. Als deze honden een persoon tegen de grond werken is het simpelweg gedaan met het slachtoffer! Daarom vervreemdt het mij dat ik niet ben benaderd voor verder onderzoek, bijvoorbeeld door de dierenpolitie, een terreineigenaar of toezichthouder of iets dergelijks."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |