http://www.nu.nl/buitenla(...)mensen-met-visa.htmlquote:Een federale rechter in de Amerikaanse staat New York heeft zaterdag bepaald dat personen die in de Verenigde Staten zijn geland en een geldig visum hebben moeten worden toegelaten. Dit betekent dat president Donald Trumps strenge migratieregels deels zijn opgeschort.
Het gaat echter wel om een tijdelijk noodverblijf. Gedurende een week mogen mensen die met een geldig visum op Amerikaans grondgebied zijn niet worden vast- of uitgezet.
De uitspraak volgt op een rechtszaak die was aangespannen door twee Irakezen die werden vastgehouden op het vliegveld nadat ze waren geland.
Het is nog onduidelijk of de uitspraak, die geldt in alle Amerikaanse staten verdere gevolgen heeft voor het beleid van Trump.
Oke. Ik denk dat ik ook niet helemaal goed begrijp wat de functie van een Attorney General in de US inhoudt.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 05:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je hebt ook nog altijd zoiets als beroepsethiek natuurlijk. Als een decreet ongrondwettelijk is, heb je geen andere keus.
Er zijn inderdaad minpunten aan zijn beleid, zoals dat van klimaat en abortus inderdaad. Maar ik neem dat voor lief dan dat ik een oorlogszuchtig wijf aan de macht heb.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 06:04 schreef Fledermuis het volgende:
Zijn migranten idee is niet slecht, maar de rest? Walgelijk.
Zijn kabinet bestaat uit debiele religekkies die evolutie ontkennen en zwaar homofobisch zijn, hij helpt het milieu naar de maan met z'n drang naar fossiele brandstof ipv duurzame energie en zijn anti-abortie plannen gaan er voor zorgen dat mensen huis- tuin en keuken aborties gaan uitvoeren.
Oneens. Ik denk dat Hilary ook uiteindelijk beseft zal hebben dat een oorlog uitlokken met een no-fly zone niet bepaald een puik plan is. Die riep maar wat in een wanhopige poging het volk achter zich te krijgen toen ze met haar rug tegen de muur stond, alleen was Trump daar veel gehaaider in. Die man is vleesgeworden populisme. En om Hilary een oorlogszuchtig wijf te noemen is veel te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 06:15 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad minpunten aan zijn beleid, zoals dat van klimaat en abortus inderdaad. Maar ik neem dat voor lief dan dat ik een oorlogszuchtig wijf aan de macht heb.
Ik snap z'n gedachtegang ook niet helemaal. Duurzame vormen van energie gaan het bijvoorbeeld ook winnen van fossiele brandstoffen qua banen, Trumps grote argument, op de lange termijn. Dus waar is het Trump echt om te doen?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 06:04 schreef Fledermuis het volgende:
Zijn migranten idee is niet slecht, maar de rest? Walgelijk.
Zijn kabinet bestaat uit debiele religekkies die evolutie ontkennen en zwaar homofobisch zijn, hij helpt het milieu naar de maan met z'n drang naar fossiele brandstof ipv duurzame energie en zijn anti-abortie plannen gaan er voor zorgen dat mensen huis- tuin en keuken aborties gaan uitvoeren.
Mag een aanname zijn, maar steekpenningen van de olie en kolen industrie lijken mij de voor de meest hand liggende optie, hij liep tijdens de hele verkiezingen al aan te kondigen dat hij alle mijnen weer open wilde gooien en nieuwe pijpleidingen aan leggenquote:Op dinsdag 31 januari 2017 06:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik snap z'n gedachtegang ook niet helemaal. Duurzame vormen van energie gaan het bijvoorbeeld ook winnen van fossiele brandstoffen qua banen, Trumps grote argument, op de lange termijn. Dus waar is het Trump echt om te doen?
Ik snap het sentiment wel opzich, van de bevolking. En dat hij daar op inspeelt is prima. Ik denk alleen niet dat het iets gaat oplossen op de lange termijn. Sure, hij zal vast wat banen weten terug te brengen in de oude industrie op de korte termijn. Maar op de lange termijn stelt hij alleen maar het onvermijdelijke uit. Namelijk dat sommige van deze industrieeen gewoon hun langste tijd gehad hebben.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 06:41 schreef Fledermuis het volgende:
[..]
Mag een aanname zijn, maar steekpenningen van de olie en kolen industrie lijken mij de voor de meest hand liggende optie, hij liep tijdens de hele verkiezingen al aan te kondigen dat hij alle mijnen weer open wilde gooien en nieuwe pijpleidingen aan leggen
Maar misschien doet ie het echt om de banen en beseft hij zelf niet hoe dom hij eigenlijk bezig is, dat zou mij ook niets verbazen.
Clinton heeft vóór elke oorlog gestemd en de puinhopen van Libië en Syrië eigenhandig veroorzaakt. Verder zijn de geldschieters van ISIS ook haar geldschieters. Kwestie van extrapoleren om de conclusie te trekken dat ze een havik is.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 06:20 schreef Fledermuis het volgende:
[..]
Oneens. Ik denk dat Hilary ook uiteindelijk beseft zal hebben dat een oorlog uitlokken met een no-fly zone niet bepaald een puik plan is. Die riep maar wat in een wanhopige poging het volk achter zich te krijgen toen ze met haar rug tegen de muur stond, alleen was Trump daar veel gehaaider in. Die man is vleesgeworden populisme. En om Hilary een oorlogszuchtig wijf te noemen is veel te kort door de bocht.
*zucht* Waarom kon het niet gewoon Bernie Sanders zijn? Go home America, you're drunk
Amerika is en blijft een invloedrijk land, ook als Trump zich meer met de binnenlandse zaken gaat bemoeien. Dat zijn volledige kabinet bestaat uit conservatieve bimble thumpers vind ik zorgwekkend, Amerika loopt al zo achter met het uitroeien van theisme.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 06:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe dan ook, zolang hij zich ook aan de belofte houdt om zich minder met het buitenland te bemoeien zal het mij verder een worst wezen wat de Amerikanen zich aandoen. Een Amerika wat zich minder met de rest van de wereld bemoeid is volgens mij alleen maar beter. Ik ben alleen bang dat bepaald beleid over zal slaan naar Europa, aangezien we toch veelal naar VS kijken in hoe we dingen doen.
Komt wel goed. Klimaat is iets wat jaren duurt, zowel qua effectiviteit als qua onderhandelen over de regels. Eerst die tyfuszooi van het buitenlands beleid opschonen, voordat er nóg een (wereld)oorlog uitbreekt.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 06:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik snap het sentiment wel opzich, van de bevolking. En dat hij daar op inspeelt is prima. Ik denk alleen niet dat het iets gaat oplossen op de lange termijn. Sure, hij zal vast wat banen weten terug te brengen in de oude industrie op de korte termijn. Maar op de lange termijn stelt hij alleen maar het onvermijdelijke uit. Namelijk dat sommige van deze industrieeen gewoon hun langste tijd gehad hebben.
Met het geld van de muur had je bv ook een hoop mensen een uitkering kunnen geven. Bijvoorbeeld mensen die 25 jaar lang in de olie of kolen industrie hebben gewerkt, en nu geen baan hebben. Als een soort blijk van dank. Maar dat je dan zegt oke, dat was de oude generatie en nu gaan we ons focussen op nieuwe moderne industrieen.
M'n punt was juist dat ook zonder het klimaat argument Trump zou moeten kiezen voor schone energie. Ik maak me ook niet zo'n zorgen om het klimaat. Eerder om de natuur in de VS zelf. Trump lijkt daar niets om te geven. Terwijl de grote nationale parken net zo goed Amerika's grote trots zijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 06:48 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Komt wel goed. Klimaat is iets wat jaren duurt, zowel qua effectiviteit als qua onderhandelen over de regels. Eerst die tyfuszooi van het buitenlands beleid opschonen, voordat er nóg een (wereld)oorlog uitbreekt.
Wie weet schakelt hij toch over naar schone energie onder het mom van zelfvoorzienendheid, want daar is ie denk ik wel een voorstander van (ikzelf wel in ieder geval). Minder afhankelijk van het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 06:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
M'n punt was juist dat ook zonder het klimaat argument Trump zou moeten kiezen voor schone energie. Ik maak me ook niet zo'n zorgen om het klimaat. Eerder om de natuur in de VS zelf. Trump lijkt daar niets om te geven. Terwijl de grote nationale parken net zo goed Amerika's grote trots zijn.
gelijke standaarden. Moslim drones die de VS bombarderen?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 09:16 schreef truthortruth het volgende:
Ik zou graag zien dat we gelijke standaarden voor de wereld hanteren. Als Trump deze maatregelen moet opheffen (en daar ben ik een groot voorstander van), dan daar ook iets voor in de plaats door de landen die nu getroffen worden. Zoals het recht om atheist te zijn zonder vervolgd/vermoord te worden.
Ik ben anti-Trump,maar de eenzijdige hysterie en de hetze is van een hypocrisie te bizar.
Pleur toch op met dat hypocriete gedoe. Laat ze eerst in die landen maar eens mensenrechten respecteren voordat we zo'n ontzettende hype en hysterie gaan maken over een inreisverbod.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 09:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
gelijke standaarden. Moslim drones die de VS bombarderen?
Laten we dat alsjeblieft niet (weer) proberen af te dwingen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 09:33 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Pleur toch op met dat hypocriete gedoe. Laat ze eerst in die landen maar eens mensenrechten respecteren voordat we zo'n ontzettende hype en hysterie gaan maken over een inreisverbod.
Maar waarom dan een dubbele standaard bij de VS, waarom dat bij de VS dan wel afdwingen?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 09:36 schreef Physsic het volgende:
[..]
Laten we dat alsjeblieft niet (weer) proberen af te dwingen.
Omdat Trump blank is, daar mogen we dus wél enige beschaving van verwachten van links.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 09:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar waarom dan een dubbele standaard bij de VS, waarom dat bij de VS dan wel afdwingen?
Moslim drones? Hoe zie je dat voor je? Een drone in een zwart gewaad met alleen een streepje bij z'n radar?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 09:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
gelijke standaarden. Moslim drones die de VS bombarderen?
Immigratiebevordering uit landen waarbij is aangetoond dat ze niet dezelfde waarden en normen delen (of ze willen uitdragen) werkt niet in jouw voordeel voor een open en vrije atheïsme beoefening. Nu val je als atheïst al bij een deel van die mensen onder de categorie ongelovige hond.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 09:16 schreef truthortruth het volgende:
Ik zou graag zien dat we gelijke standaarden voor de wereld hanteren. Als Trump deze maatregelen moet opheffen (en daar ben ik een groot voorstander van), dan daar ook iets voor in de plaats door de landen die nu getroffen worden. Zoals het recht om atheist te zijn zonder vervolgd/vermoord te worden.
Ik ben anti-Trump,maar de eenzijdige hysterie en de hetze is van een hypocrisie te bizar.
En dat laatste vind je niet zorgwekkend?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 10:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
Immigratiebevordering uit landen waarbij is aangetoond dat ze niet dezelfde waarden en normen delen (of ze willen uitdragen) werkt niet in jouw voordeel voor een open en vrije atheïsme beoefening. Nu val je als atheïst al bij een deel van die mensen onder de categorie ongelovige hond.
Verder vind ik de anti-Trump retoriek buitenproportioneel en bovendien volkomen zinloos. Trump voert zijn beleid gewoon door. Als antwoord op al die massa- demonstraties (georkestreerd door de democratische partij) heeft Trump al zijn eerste ontslag naar een kritische uitvoerder van zijn beleid (een tijdelijke democraat overigens) in werking gezet. Dat staat gelijk aan een dikke fuck you! vinger richting de democratische tegenstander.
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 10:19 schreef xzaz het volgende:
[..]
Moslim drones? Hoe zie je dat voor je? Een drone in een zwart gewaad met alleen een streepje bij z'n radar?
Niet al teveel denkwerk verwachten van elzies, bij hem gaat het niet om beleid maar omdat hij het leuk vind dat Trump zo lekker stoer aan het doen is.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 10:37 schreef gelly het volgende:
Je denkt als atheist wel gewaardeerd te worden door Trump en z'n reli club?
Hij hoeft mij niet te waarderen, en ook zijn club niet. Zijn wereld staat heel ver van die van mij. Maar de hype en hysterie tegen zijn maatregel zijn zo ontzettend hypocriet als we het over mensenrechten hebben.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 10:37 schreef gelly het volgende:
Je denkt als atheist wel gewaardeerd te worden door Trump en z'n reli club?
Lol, Elzies als Atheïst bestempelen, het wordt steeds grappiger hierquote:Op dinsdag 31 januari 2017 10:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niet al teveel denkwerk verwachten van elzies, bij hem gaat het niet om beleid maar omdat hij het leuk vind dat Trump zo lekker stoer aan het doen is.
Zeg maar dezelfde reden dat dit bijzondere sneeuwvlokje een strak plassertje krijgt van een Putin, Wilders en een Duterte bijvoorbeeld.
Wat is er precies hypocriet? Je lijkt er maar vanuit te gaan dat als je tegen de maatregelen van Trump bent je het wel ok vindt wat er in andere landen gebeurt. Hoe kom je daarbij?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hij hoeft mij niet te waarderen, en ook zijn club niet. Zijn wereld staat heel ver van die van mij. Maar de hype en hysterie tegen zijn maatregel zijn zo ontzettend hypocriet als we het over mensenrechten hebben.
Hypocriet is de ontzettende hype erom heen zonder dat even verder wordt gekeken. Daarnaast de hoeveelheid keer dat ik al gehoord heb dat we de culturen van dat soort landen moeten respecteren en dat het er dus nu eenmaal bijhoort. Maar als de VS dit doet dan is het ineens wereldschokkend en ongekend. Kom op zeg, dubbele standaarden. Als we mensenrechten in het westen voor moslims willen zoals het hoort, dan ook voor atheisten en andere in islamitische landen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat is er precies hypocriet? Je lijkt er maar vanuit te gaan dat als je tegen de maatregelen van Trump bent je het wel ok vindt wat er in andere landen gebeurt. Hoe kom je daarbij?
Trump voert gewoon het beleid uit wat hij van tevoren heeft aangekondigd. Met die voorstellen is Trump op democratische wijze de nieuwe president van de VS geworden.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 10:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niet al teveel denkwerk verwachten van elzies, bij hem gaat het niet om beleid maar omdat hij het leuk vind dat Trump zo lekker stoer aan het doen is.
Dat is meestal de stropop die lieden als jij zelf optuigen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:58 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Daarnaast de hoeveelheid keer dat ik al gehoord heb dat we de culturen van dat soort landen moeten respecteren en dat het er dus nu eenmaal bijhoort.
En we zijn er weer.....quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is meestal de stropop die lieden als jij zelf optuigen.
zoals homorechten, pro-choice etc...quote:Op dinsdag 31 januari 2017 10:26 schreef Elzies het volgende:
Immigratiebevordering uit landen waarbij is aangetoond dat ze niet dezelfde waarden en normen delen (of ze willen uitdragen)
Waar zeg ik atheist?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:45 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Lol, Elzies als Atheïst bestempelen, het wordt steeds grappiger hier
quote:Amazon chief executive, Jeff Bezos, has pledged the full legal resources of his company to fight the travel ban instituted by Donald Trump against seven Islamic nations.
In an email to employees sent on Monday afternoon, Bezos said that Amazon would be putting its legal and lobbying efforts behind the fight against the ban. A key avenue of opposition involves supporting the attorney general for Washington state, where Amazon is headquartered, in his lawsuit against Trump – the first confirmed legal action from a state against one of the new administration’s policies.
In an excerpt from Bezos’s email published by Recode, the Amazon head details some of the company’s intended actions: “We reached out to congressional leaders on both sides of the aisle to explore legislative options. Our legal team has prepared a declaration of support for the Washington state attorney general who will be filing suit against the order. We are working other legal options as well.”.....
Nederlandse rechtssysteem leent zich daar dan ook een stuk minder voor. Welke zaak bedoel je eigenlijk?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel grappig altijd die rechtzaken tegen de staat. Wat heeft die rechtzaak van die milieu organisatie in nederland nou eigenlijk uitgehaald?
De staat vs urgenda : http://www.urgenda.nl/themas/klimaat-en-energie/klimaatzaak/quote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederlandse rechtssysteem leent zich daar dan ook een stuk minder voor. Welke zaak bedoel je eigenlijk?
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)liegen-vandaag-terugquote:Op Schiphol gestrande Iraniërs vliegen vandaag terug
Zes Iraniërs die sinds zaterdag op Schiphol verblijven, vliegen vandaag in de loop van de middag op kosten van KLM terug naar Teheran. De zes waren op weg naar de Verenigde Staten, maar strandden op Schiphol toen het inreisverbod van de Amerikaanse president Donald Trump inging.
Het inreisverbod geldt de komende drie maanden voor inwoners uit zeven islamitische landen. Het gaat om Iran, Irak, Somalië, Syrië, Jemen, Libië en Soedan.
Echtparen en wetenschappers
De mensen die vastzitten zijn twee oudere echtparen en twee wetenschappers. Advocaat Wil Eikelboom, ingeschakeld door een van de dochters van de echtparen, zegt dat de twee echtparen 'hun kinderen al vijf jaar niet meer hebben gezien' en al een jaar bezig waren met het krijgen van een visum.
Een andere Iraniër is al eerder teruggekeerd naar Iran. Deze passagiers zaten al in de lucht toen het decreet inging.
Ze verblijven sindsdien in een vertreklounge op Schiphol. "We hebben ze diner- en ontbijtbonnen gegeven. Het is heel vervelend, maar we kunnen hier niets aan doen’’, aldus een woordvoerder van KLM.
Zuur
De KLM ziet geen andere mogelijkheid dan deze mensen terug te laten keren naar hun land. Advocaat Eikelboom was samen met collega Marq Wijngaarden gisteravond op de luchthaven. Eikelboom twittert: "Gesproken met de 6 Iraniërs. Zien geen andere optie dan terugkeren naar Iran. We hebben US advocaten voor ze die #travelban gaan aanvechten."
Volgens Eikelboom is het zuur dat ze niet naar Boston vliegen omdat ze daar wel toegang zouden krijgen, 'maar KLM wil de formele regels niet overtreden'.
twitter:wileikelboom twitterde op dinsdag 31-01-2017 om 00:56:41Ze nemen het overigens de KLM niet zozeer kwalijk. Ze zijn aan de gate geweigerd door een Amerikaanse beambte. reageer retweet
twitter:wileikelboom twitterde op dinsdag 31-01-2017 om 01:04:57Al met al heel triest. Nog dagen, of weken, op Schiphol tussen hoop en vrees zouden ze niet trekken. Dus dan maar terug. #travelban reageer retweet
alsof de amerikanen last hebben van dat stilleggenquote:Op dinsdag 31 januari 2017 17:07 schreef justarandomdude het volgende:
Laatste ontwikkelingen:
Nederland weigert medewerking aan Trumps inreisverbod: geen Amerikaanse controles op Schiphol
Ik wil de garantie dat op Nederlands grondgebied nooit discriminatie plaatsvindt. En dat we nooit aan dit besluit zullen hoeven meewerken', vroeg Klaver aan Koenders naar aanleiding van het inreisverbod van Trump. Koenders reageerde direct stevig: 'De Nederlandse regering wijst het besluit van Trump af. Het druist in tegen al onze normen en waarden. Religie mag nooit een reden zijn om mensen te weren.' De onderhandelingen met de Amerikanen over het verplaatsen van de Amerikaanse douanecontroles naar Schiphol zouden nog 'een of twee jaar duren', zei premier Rutte eind 2016. Maar volgens Koenders liggen de onderhandelingen nu helemaal stil: 'Het spreekt voor zich dat de pre-clearence onderhandelingen worden opgeschort.'
Ondertussen is voor politiek Den Haag onduidelijk wat de gevolgen van Trumps inreisverbod zijn voor moslims die vanuit Europa naar de VS willen reizen. De Britten hebben geregeld dat voor hun onderdanen met een dubbel paspoort een uitzondering wordt gemaakt: zij mogen Amerika in ondanks Trumps inreisverbod.
Koenders is 'bezig om met Duitsland en andere Europese landen gezamenlijk op te komen voor onze mensen met een dubbele nationaliteit', zei hij dinsdag in de Kamer. Maar concreet kan de minister nog geen toezeggingen doen. 'Voorlopig is het chaos daar', zei Koenders.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het Nederlandse reisadvies voor de VS aangepast. Reizigers met een tweede nationaliteit uit Irak, Iran, Jemen, Libië, Soedan, Somalië of Syrië wordt aangeraden om voor vertrek de website van het Amerikaanse consulaat-generaal te raadplegen.
http://www.volkskrant.nl/(...)p-schiphol~a4455989/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |