abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168559770
Trump gaat migranten uit 7 islamitische landen en jihadisten weren
Gepubliceerd: 27 januari 2017 18:17 Laatste update: 27 januari 2017 23:41

President Donald Trump heeft op vrijdag in het Pentagon een besluit getekend om de toestroom van radicale islamisten naar de Verenigde Staten tegen te gaan. Details over deze plannen zijn niet bekendgemaakt. Eerder op de dag maakte hij bekend migranten uit zeven islamitische landen tijdelijk te gaan weren.

Trump zette ook zijn handtekening onder een besluit om de Amerikaanse strijdkrachten te moderniseren. Hij wil dat realiseren door voor nieuwe vliegtuigen, schepen en andere uitrusting te zorgen. James Mattis werd in het Pentagon beëdigd als minister van Defensie.

Het Witte Huis maakte vrijdag al bekend dat Trump een presidentieel decreet gaat ondertekenen waarmee tijdelijk een halt wordt toegeroepen aan de instroom van mensen uit een aantal islamitische landen. Het zou gaan om het stopzetten van de instroom van vluchtelingen en het opschorten van visa voor mensen uit Syrië, Irak, Iran, Libië, Somalië, Sudan en Jemen.

Het immigratieverbod is niet zo strikt als Trump aankondigde in zijn campagne. Daarin stelde hij dat hij migranten uit alle islamitische landen zou weren. Nu stelt Trump dat het verbod zich richt op landen waarvan de immigranten een bedreiging zouden kunnen vormen.

Grondwet
"De decreten liggen binnen zijn presidentiële macht, maar zijn vanuit een humanitair oogpunt een erg slecht idee", aldus Stephen Legomsky. Legomsky was onder de regering Obama onderdeel van de Amerikaanse immigratiedienst en is nu professor aan de Washington University School of Law.

Het is de verwachting dat mensenrechtengroeperingen en advocaten de besluiten gaan aanvechten. Het verbod wordt door hen gezien als gericht tegen moslims, en dat zou in strijd zijn met de grondwet van de Verenigde Staten.

Christenen
Trump liet in een interview met het Christian Broadcasting Network weten dat hij christenen uit Syrië wel wil toelaten. "Als moslim kon je binnenkomen, maar als christen was het vrijwel onmogelijk, dat was oneerlijk want ze hakten van iedereen de hoofden af maar des te meer van christenen", zei hij.

Volgens het onderzoekscentrum Pew kwamen vorig jaar 38.901 moslimvluchtelingen binnen in de VS. Het aantal christelijke vluchtelingen lag daar maar iets onder, namelijk 37.521.

Theresa May
Vrijdag ontving Trump ook de Britse premier Theresa May als eerste buitenlandse regeringsleider in het Witte Huis. Tijdens een persconferentie benadrukten beide leiders de goede band tussen het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Ook zeiden Trump en May uit te kijken naar verdere samenwerking in de toekomst tussen de landen.

Zij spraken ook over de NAVO, het militaire bondgenootschap waarvan Trump eerder had gezegd dat het achterhaald was. Volgens May had Trump haar verzekerd voor "honderd procent" achter de organisatie te staan.

Ook gingen Trump en May tijdens de gezamenlijke persconferentie in op de banden met Rusland. Trump zei vooral een goede relatie te willen met het land en kon nog niet zeggen of hij de sancties tegen Rusland zal opheffen. May was hierover duidelijk: de sancties moeten blijven.

Brexit
Daarnaast maakte Trump opnieuw zijn steun kenbaar voor de uittreding van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie. "Ik denk dat de Brexit iets schitterends gaat worden", zei hij. Volgens Trump krijgen de Britten door de uittreding hun identiteit weer terug.

Beide leiders verklaarden zich te willen inzetten voor het versterken van de zakelijke banden tussen de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. De onderhandelingen over handelsakkoorden kunnen pas beginnen als de Britten de Europese Unie hebben verlaten, maar Trump zei "snel" tot een akkoord te willen komen als het zo ver is.

Mexico
Eerder op vrijdag had Trump een telefonisch onderhoud met de Mexicaanse president Enrique Peña Nieto. Volgens Trump, die van plan is een muur te bouwen op de grens met Mexico, was het een "goed" en "erg vriendelijk" gesprek. Hij sprak het vertrouwen uit in een uitkomst die goed is voor beide landen.

Peña Nieto zegde donderdag een geplande afspraak met de Amerikaanse president in het Witte Huis af. Het besluit van Peña Nieto volgde op de discussie over de bouw van de muur. Trump had woensdag aangekondigd dat er "binnen enkele maanden" een begin wordt gemaakt met de bouw van de muur.

Mars tegen abortus
Tegelijk met May's bezoek protesteerden in Washington tienduizenden mensen tegen abortus. De Amerikaanse vicepresident Mike Pence sprak de tienduizenden anti-abortusactivisten toe. Hij is de hoogste Amerikaanse gezagsdraaier tot nog toe die deelnemers aan de March for Life heeft toegesproken.

"Het leven wint weer in Amerika", zei Pence, al lang een held van de antiabortusbeweging in Amerika. Hij zei door Trump te zijn gestuurd om de mensen te bedanken voor hun stem.

In het Congres zijn tegenstanders van abortus nu in de meerderheid. Bovendien heeft Trump een besluit getekend om geen geld van de federale overheid meer beschikbaar te stellen aan organisaties die abortussen aanbieden in het buitenland. Ook wil Trump binnenkort een tegenstander van abortus benoemen in het hooggerechtshof.

http://www.nu.nl/buitenla(...)ihadisten-weren.html

Waarom krijgen wij dit in Europa niet voor elkaar? Onze overheden beschermen ons niet tegen terugkerende jihadisten en laten ze vrij rondlopen als wolven tussen de weerloze schapen. ;(

Update 29-01-2017:

Rechter blokkeert Trumps inreisverbod tijdelijk voor mensen met visa
quote:
Een federale rechter in de Amerikaanse staat New York heeft zaterdag bepaald dat personen die in de Verenigde Staten zijn geland en een geldig visum hebben moeten worden toegelaten. Dit betekent dat president Donald Trumps strenge migratieregels deels zijn opgeschort.
Het gaat echter wel om een tijdelijk noodverblijf. Gedurende een week mogen mensen die met een geldig visum op Amerikaans grondgebied zijn niet worden vast- of uitgezet.

De uitspraak volgt op een rechtszaak die was aangespannen door twee Irakezen die werden vastgehouden op het vliegveld nadat ze waren geland.

Het is nog onduidelijk of de uitspraak, die geldt in alle Amerikaanse staten verdere gevolgen heeft voor het beleid van Trump.
http://www.nu.nl/buitenla(...)mensen-met-visa.html

Game on ^O^ .
pi_168559772
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 05:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je hebt ook nog altijd zoiets als beroepsethiek natuurlijk. Als een decreet ongrondwettelijk is, heb je geen andere keus.
Oke. Ik denk dat ik ook niet helemaal goed begrijp wat de functie van een Attorney General in de US inhoudt.
Ik zou zeggen dat het aan de rechter is om te beslissen of een maatregel ongrondwettelijk is of op een andere manier onrechtmatig.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 05:52:49 #3
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 06:04:46 #4
459609 Fledermuis
voor volk en flederland!
pi_168559784
Zijn migranten idee is niet slecht, maar de rest? Walgelijk.

Zijn kabinet bestaat uit debiele religekkies die evolutie ontkennen en zwaar homofobisch zijn, hij helpt het milieu naar de maan met z'n drang naar fossiele brandstof ipv duurzame energie en zijn anti-abortie plannen gaan er voor zorgen dat mensen huis- tuin en keuken aborties gaan uitvoeren.
Hoe noem je een 50 jarige man die seks heeft met een 9 jarige?
1.6 biljoen mensen noemen hem de Profeet Mohammed.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 06:15:18 #5
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168559791
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 06:04 schreef Fledermuis het volgende:

Zijn kabinet bestaat uit debiele religekkies die evolutie ontkennen en zwaar homofobisch zijn, hij helpt het milieu naar de maan met z'n drang naar fossiele brandstof ipv duurzame energie en zijn anti-abortie plannen gaan er voor zorgen dat mensen huis- tuin en keuken aborties gaan uitvoeren.
Er zijn inderdaad minpunten aan zijn beleid, zoals dat van klimaat en abortus inderdaad. Maar ik neem dat voor lief dan dat ik een oorlogszuchtig wijf aan de macht heb.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 06:20:50 #6
459609 Fledermuis
voor volk en flederland!
pi_168559797
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 06:15 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad minpunten aan zijn beleid, zoals dat van klimaat en abortus inderdaad. Maar ik neem dat voor lief dan dat ik een oorlogszuchtig wijf aan de macht heb.
Oneens. Ik denk dat Hilary ook uiteindelijk beseft zal hebben dat een oorlog uitlokken met een no-fly zone niet bepaald een puik plan is. Die riep maar wat in een wanhopige poging het volk achter zich te krijgen toen ze met haar rug tegen de muur stond, alleen was Trump daar veel gehaaider in. Die man is vleesgeworden populisme. En om Hilary een oorlogszuchtig wijf te noemen is veel te kort door de bocht.

*zucht* Waarom kon het niet gewoon Bernie Sanders zijn? Go home America, you're drunk

[ Bericht 4% gewijzigd door Fledermuis op 31-01-2017 06:30:18 ]
pi_168559799
moeslims is pies!

moeslims is luf!

:)
  dinsdag 31 januari 2017 @ 06:35:54 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_168559816
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 06:04 schreef Fledermuis het volgende:

Ik snap z'n gedachtegang ook niet helemaal. Duurzame vormen van energie gaan het bijvoorbeeld ook winnen van fossiele brandstoffen qua banen, Trumps grote argument, op de lange termijn. Dus waar is het Trump echt om te doen?

Hoe dan ook, zolang hij zich ook aan de belofte houdt om zich minder met het buitenland te bemoeien zal het mij verder een worst wezen wat de Amerikanen zich aandoen. Een Amerika wat zich minder met de rest van de wereld bemoeid is volgens mij alleen maar beter. Ik ben alleen bang dat bepaald beleid over zal slaan naar Europa, aangezien we toch veelal naar VS kijken in hoe we dingen doen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 31-01-2017 06:42:22 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 06:41:59 #9
459609 Fledermuis
voor volk en flederland!
pi_168559827
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 06:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik snap z'n gedachtegang ook niet helemaal. Duurzame vormen van energie gaan het bijvoorbeeld ook winnen van fossiele brandstoffen qua banen, Trumps grote argument, op de lange termijn. Dus waar is het Trump echt om te doen?
Mag een aanname zijn, maar steekpenningen van de olie en kolen industrie lijken mij de voor de meest hand liggende optie, hij liep tijdens de hele verkiezingen al aan te kondigen dat hij alle mijnen weer open wilde gooien en nieuwe pijpleidingen aan leggen

Maar misschien doet ie het echt om de banen en beseft hij zelf niet hoe dom hij eigenlijk bezig is, dat zou mij ook niets verbazen.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 06:44:33 #10
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_168559835
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 06:41 schreef Fledermuis het volgende:

[..]

Mag een aanname zijn, maar steekpenningen van de olie en kolen industrie lijken mij de voor de meest hand liggende optie, hij liep tijdens de hele verkiezingen al aan te kondigen dat hij alle mijnen weer open wilde gooien en nieuwe pijpleidingen aan leggen

Maar misschien doet ie het echt om de banen en beseft hij zelf niet hoe dom hij eigenlijk bezig is, dat zou mij ook niets verbazen.
Ik snap het sentiment wel opzich, van de bevolking. En dat hij daar op inspeelt is prima. Ik denk alleen niet dat het iets gaat oplossen op de lange termijn. Sure, hij zal vast wat banen weten terug te brengen in de oude industrie op de korte termijn. Maar op de lange termijn stelt hij alleen maar het onvermijdelijke uit. Namelijk dat sommige van deze industrieeen gewoon hun langste tijd gehad hebben.

Met het geld van de muur had je bv ook een hoop mensen een uitkering kunnen geven. Bijvoorbeeld mensen die 25 jaar lang in de olie of kolen industrie hebben gewerkt, en nu geen baan hebben. Als een soort blijk van dank. Maar dat je dan ook zegt oke, dat was de oude generatie en nu gaan we ons focussen op nieuwe moderne industrieen. Mensen van rond de 30-40 jaar gaan we omscholen voor banen in de wind en zonne energie, mensen bovon de 50 krijgen die uitkering, en voor jongeren wordt onderwijs goedkoper.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 06:45:10 #11
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168559836
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 06:20 schreef Fledermuis het volgende:

[..]

Oneens. Ik denk dat Hilary ook uiteindelijk beseft zal hebben dat een oorlog uitlokken met een no-fly zone niet bepaald een puik plan is. Die riep maar wat in een wanhopige poging het volk achter zich te krijgen toen ze met haar rug tegen de muur stond, alleen was Trump daar veel gehaaider in. Die man is vleesgeworden populisme. En om Hilary een oorlogszuchtig wijf te noemen is veel te kort door de bocht.

*zucht* Waarom kon het niet gewoon Bernie Sanders zijn? Go home America, you're drunk
Clinton heeft vóór elke oorlog gestemd en de puinhopen van Libië en Syrië eigenhandig veroorzaakt. Verder zijn de geldschieters van ISIS ook haar geldschieters. Kwestie van extrapoleren om de conclusie te trekken dat ze een havik is.

Sanders. :') :r
  dinsdag 31 januari 2017 @ 06:45:25 #12
459609 Fledermuis
voor volk en flederland!
pi_168559838
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 06:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hoe dan ook, zolang hij zich ook aan de belofte houdt om zich minder met het buitenland te bemoeien zal het mij verder een worst wezen wat de Amerikanen zich aandoen. Een Amerika wat zich minder met de rest van de wereld bemoeid is volgens mij alleen maar beter. Ik ben alleen bang dat bepaald beleid over zal slaan naar Europa, aangezien we toch veelal naar VS kijken in hoe we dingen doen.
Amerika is en blijft een invloedrijk land, ook als Trump zich meer met de binnenlandse zaken gaat bemoeien. Dat zijn volledige kabinet bestaat uit conservatieve bimble thumpers vind ik zorgwekkend, Amerika loopt al zo achter met het uitroeien van theisme.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 06:48:06 #13
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168559840
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 06:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik snap het sentiment wel opzich, van de bevolking. En dat hij daar op inspeelt is prima. Ik denk alleen niet dat het iets gaat oplossen op de lange termijn. Sure, hij zal vast wat banen weten terug te brengen in de oude industrie op de korte termijn. Maar op de lange termijn stelt hij alleen maar het onvermijdelijke uit. Namelijk dat sommige van deze industrieeen gewoon hun langste tijd gehad hebben.

Met het geld van de muur had je bv ook een hoop mensen een uitkering kunnen geven. Bijvoorbeeld mensen die 25 jaar lang in de olie of kolen industrie hebben gewerkt, en nu geen baan hebben. Als een soort blijk van dank. Maar dat je dan zegt oke, dat was de oude generatie en nu gaan we ons focussen op nieuwe moderne industrieen.
Komt wel goed. Klimaat is iets wat jaren duurt, zowel qua effectiviteit als qua onderhandelen over de regels. Eerst die tyfuszooi van het buitenlands beleid opschonen, voordat er nóg een (wereld)oorlog uitbreekt.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 06:52:09 #14
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_168559851
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 06:48 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Komt wel goed. Klimaat is iets wat jaren duurt, zowel qua effectiviteit als qua onderhandelen over de regels. Eerst die tyfuszooi van het buitenlands beleid opschonen, voordat er nóg een (wereld)oorlog uitbreekt.
M'n punt was juist dat ook zonder het klimaat argument Trump zou moeten kiezen voor schone energie. Ik maak me ook niet zo'n zorgen om het klimaat. Eerder om de natuur in de VS zelf. Trump lijkt daar niets om te geven. Terwijl de grote nationale parken net zo goed Amerika's grote trots zijn.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 07:02:53 #15
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168559871
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 06:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

M'n punt was juist dat ook zonder het klimaat argument Trump zou moeten kiezen voor schone energie. Ik maak me ook niet zo'n zorgen om het klimaat. Eerder om de natuur in de VS zelf. Trump lijkt daar niets om te geven. Terwijl de grote nationale parken net zo goed Amerika's grote trots zijn.
Wie weet schakelt hij toch over naar schone energie onder het mom van zelfvoorzienendheid, want daar is ie denk ik wel een voorstander van (ikzelf wel in ieder geval). Minder afhankelijk van het Midden-Oosten. _O_
pi_168560888
Ik zou graag zien dat we gelijke standaarden voor de wereld hanteren. Als Trump deze maatregelen moet opheffen (en daar ben ik een groot voorstander van), dan daar ook iets voor in de plaats door de landen die nu getroffen worden. Zoals het recht om atheist te zijn zonder vervolgd/vermoord te worden.

Ik ben anti-Trump,maar de eenzijdige hysterie en de hetze is van een hypocrisie te bizar.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:19:13 #17
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168560928
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:16 schreef truthortruth het volgende:
Ik zou graag zien dat we gelijke standaarden voor de wereld hanteren. Als Trump deze maatregelen moet opheffen (en daar ben ik een groot voorstander van), dan daar ook iets voor in de plaats door de landen die nu getroffen worden. Zoals het recht om atheist te zijn zonder vervolgd/vermoord te worden.

Ik ben anti-Trump,maar de eenzijdige hysterie en de hetze is van een hypocrisie te bizar.
gelijke standaarden. Moslim drones die de VS bombarderen?
are we infinite or am I alone
pi_168561127
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Pleur toch op met dat hypocriete gedoe. Laat ze eerst in die landen maar eens mensenrechten respecteren voordat we zo'n ontzettende hype en hysterie gaan maken over een inreisverbod.
pi_168561170
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:33 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Pleur toch op met dat hypocriete gedoe. Laat ze eerst in die landen maar eens mensenrechten respecteren voordat we zo'n ontzettende hype en hysterie gaan maken over een inreisverbod.
Laten we dat alsjeblieft niet (weer) proberen af te dwingen.
pi_168561235
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:36 schreef Physsic het volgende:
[..]
Laten we dat alsjeblieft niet (weer) proberen af te dwingen.
Maar waarom dan een dubbele standaard bij de VS, waarom dat bij de VS dan wel afdwingen?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:16:11 #21
451005 Grems
Clown World
pi_168561676
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar waarom dan een dubbele standaard bij de VS, waarom dat bij de VS dan wel afdwingen?
Omdat Trump blank is, daar mogen we dus wél enige beschaving van verwachten van links.
pi_168561694
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:16 schreef Grems het volgende:

[..]

Omdat Trump blank is
Oranje bedoel je.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:19:15 #23
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168561709
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Moslim drones? Hoe zie je dat voor je? Een drone in een zwart gewaad met alleen een streepje bij z'n radar?
pi_168561812
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:16 schreef truthortruth het volgende:

Immigratiebevordering uit landen waarbij is aangetoond dat ze niet dezelfde waarden en normen delen (of ze willen uitdragen) werkt niet in jouw voordeel voor een open en vrije atheïsme beoefening. Nu val je als atheïst al bij een deel van die mensen onder de categorie ongelovige hond.

Verder vind ik de anti-Trump retoriek buitenproportioneel en bovendien volkomen zinloos. Trump voert zijn beleid gewoon door. Als antwoord op al die massa- demonstraties (georkestreerd door de democratische partij) heeft Trump al zijn eerste ontslag naar een kritische uitvoerder van zijn beleid (een tijdelijke democraat overigens) in werking gezet. Dat staat gelijk aan een dikke fuck you! vinger richting de democratische tegenstander.
pi_168562001
Je denkt als atheist wel gewaardeerd te worden door Trump en z'n reli club?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:45:14 #26
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_168562130
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:26 schreef Elzies het volgende:

[..]

Immigratiebevordering uit landen waarbij is aangetoond dat ze niet dezelfde waarden en normen delen (of ze willen uitdragen) werkt niet in jouw voordeel voor een open en vrije atheïsme beoefening. Nu val je als atheïst al bij een deel van die mensen onder de categorie ongelovige hond.

Verder vind ik de anti-Trump retoriek buitenproportioneel en bovendien volkomen zinloos. Trump voert zijn beleid gewoon door. Als antwoord op al die massa- demonstraties (georkestreerd door de democratische partij) heeft Trump al zijn eerste ontslag naar een kritische uitvoerder van zijn beleid (een tijdelijke democraat overigens) in werking gezet. Dat staat gelijk aan een dikke fuck you! vinger richting de democratische tegenstander.
En dat laatste vind je niet zorgwekkend?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_168562218
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:19 schreef xzaz het volgende:

[..]

Moslim drones? Hoe zie je dat voor je? Een drone in een zwart gewaad met alleen een streepje bij z'n radar?
:D
...
pi_168562260
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:37 schreef gelly het volgende:
Niet al teveel denkwerk verwachten van elzies, bij hem gaat het niet om beleid maar omdat hij het leuk vind dat Trump zo lekker stoer aan het doen is.

Zeg maar dezelfde reden dat dit bijzondere sneeuwvlokje een strak plassertje krijgt van een Putin, Wilders en een Duterte bijvoorbeeld.
pi_168563116
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:37 schreef gelly het volgende:
Hij hoeft mij niet te waarderen, en ook zijn club niet. Zijn wereld staat heel ver van die van mij. Maar de hype en hysterie tegen zijn maatregel zijn zo ontzettend hypocriet als we het over mensenrechten hebben.
pi_168563128
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niet al teveel denkwerk verwachten van elzies, bij hem gaat het niet om beleid maar omdat hij het leuk vind dat Trump zo lekker stoer aan het doen is.

Zeg maar dezelfde reden dat dit bijzondere sneeuwvlokje een strak plassertje krijgt van een Putin, Wilders en een Duterte bijvoorbeeld.
Lol, Elzies als Atheïst bestempelen, het wordt steeds grappiger hier :o
pi_168563245
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:44 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hij hoeft mij niet te waarderen, en ook zijn club niet. Zijn wereld staat heel ver van die van mij. Maar de hype en hysterie tegen zijn maatregel zijn zo ontzettend hypocriet als we het over mensenrechten hebben.
Wat is er precies hypocriet? Je lijkt er maar vanuit te gaan dat als je tegen de maatregelen van Trump bent je het wel ok vindt wat er in andere landen gebeurt. Hoe kom je daarbij?
pi_168563365
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat is er precies hypocriet? Je lijkt er maar vanuit te gaan dat als je tegen de maatregelen van Trump bent je het wel ok vindt wat er in andere landen gebeurt. Hoe kom je daarbij?
Hypocriet is de ontzettende hype erom heen zonder dat even verder wordt gekeken. Daarnaast de hoeveelheid keer dat ik al gehoord heb dat we de culturen van dat soort landen moeten respecteren en dat het er dus nu eenmaal bijhoort. Maar als de VS dit doet dan is het ineens wereldschokkend en ongekend. Kom op zeg, dubbele standaarden. Als we mensenrechten in het westen voor moslims willen zoals het hoort, dan ook voor atheisten en andere in islamitische landen.
pi_168563414
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Trump voert gewoon het beleid uit wat hij van tevoren heeft aangekondigd. Met die voorstellen is Trump op democratische wijze de nieuwe president van de VS geworden.

Dus ik begrijp al dat gejammer klaag niet zo. Het zou veel ongeloofwaardiger zijn als Trump het tegenovergestelde zou doen.

Waar het schip eindigt, we zien het wel. Maar dat veranderingsprocessen zich gaan voltrekken is een gegeven. Die processen krijg je met een hoop geschreeuw en boe-geroep echt niet meer terug in de fles.

Het lijkt er juist op dat de meeste anti-Trump figuren blij zijn met Trump. Trump geeft hen weer een podium waarmee ze aan een uitgebreid scala aan onderwerpen kunnen gaan schreeuwen. Immigratie, islam, abortus, emancipatie, etc, etc. Als makke lammetjes laat de media zich nu dagelijks leiden door Trump. Maar desalniettemin blijft mijn verwachting dat het huidige geschreeuw zichzelf zal gaan overschreeuwen. Alles went uiteindelijk. Ook een wereld met Trump aan het roer. Men moet daar niet zo moeilijk over doen. Over vier jaar weer een nieuwe kans. Zo werkt het.
pi_168563564
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:58 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Daarnaast de hoeveelheid keer dat ik al gehoord heb dat we de culturen van dat soort landen moeten respecteren en dat het er dus nu eenmaal bijhoort.
Dat is meestal de stropop die lieden als jij zelf optuigen.
pi_168563676
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is meestal de stropop die lieden als jij zelf optuigen.
En we zijn er weer..... :')
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:42:44 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168564170
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:26 schreef Elzies het volgende:
Immigratiebevordering uit landen waarbij is aangetoond dat ze niet dezelfde waarden en normen delen (of ze willen uitdragen)
zoals homorechten, pro-choice etc...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_168564856
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:45 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Lol, Elzies als Atheïst bestempelen, het wordt steeds grappiger hier :o
Waar zeg ik atheist?

Of hebben we nu ook al alternatief lezen?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:34:55 #38
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_168567806

Vind het een mooi plaatje dus post het ff.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 15:48:10 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_168568103
Dat gescherm met normen en waarden. Sommige waarden heb ik wel wat mee de meeste normen niet. Ik zie ook niet in waarom die twee altijd in één adem genoemd worden. Als "we" ons altijd naar de norm zouden schikken dan waren we allemaal lekker christelijk gebleven en zaten de kerken nu nog vol. Wat mij betreft kunnen normen de pot op!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_168568293
Amazon pledges legal support to action against Trump travel ban

CEO Jeff Bezos says company’s legal and lobbying teams will help fight the ban, echoing moves by Expedia and Microsoft

quote:
Amazon chief executive, Jeff Bezos, has pledged the full legal resources of his company to fight the travel ban instituted by Donald Trump against seven Islamic nations.

In an email to employees sent on Monday afternoon, Bezos said that Amazon would be putting its legal and lobbying efforts behind the fight against the ban. A key avenue of opposition involves supporting the attorney general for Washington state, where Amazon is headquartered, in his lawsuit against Trump – the first confirmed legal action from a state against one of the new administration’s policies.

In an excerpt from Bezos’s email published by Recode, the Amazon head details some of the company’s intended actions: “We reached out to congressional leaders on both sides of the aisle to explore legislative options. Our legal team has prepared a declaration of support for the Washington state attorney general who will be filing suit against the order. We are working other legal options as well.”.....
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 16:03:47 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_168568488
Wel grappig altijd die rechtzaken tegen de staat. Wat heeft die rechtzaak van die milieu organisatie in nederland nou eigenlijk uitgehaald?
pi_168568849
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel grappig altijd die rechtzaken tegen de staat. Wat heeft die rechtzaak van die milieu organisatie in nederland nou eigenlijk uitgehaald?
Nederlandse rechtssysteem leent zich daar dan ook een stuk minder voor. Welke zaak bedoel je eigenlijk?
blablablabla
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 16:26:18 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_168568881
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Nederlandse rechtssysteem leent zich daar dan ook een stuk minder voor. Welke zaak bedoel je eigenlijk?
De staat vs urgenda : http://www.urgenda.nl/themas/klimaat-en-energie/klimaatzaak/
pi_168569884
Laatste ontwikkelingen:

Nederland weigert medewerking aan Trumps inreisverbod: geen Amerikaanse controles op Schiphol

Ik wil de garantie dat op Nederlands grondgebied nooit discriminatie plaatsvindt. En dat we nooit aan dit besluit zullen hoeven meewerken', vroeg Klaver aan Koenders naar aanleiding van het inreisverbod van Trump. Koenders reageerde direct stevig: 'De Nederlandse regering wijst het besluit van Trump af. Het druist in tegen al onze normen en waarden. Religie mag nooit een reden zijn om mensen te weren.' De onderhandelingen met de Amerikanen over het verplaatsen van de Amerikaanse douanecontroles naar Schiphol zouden nog 'een of twee jaar duren', zei premier Rutte eind 2016. Maar volgens Koenders liggen de onderhandelingen nu helemaal stil: 'Het spreekt voor zich dat de pre-clearence onderhandelingen worden opgeschort.'

Ondertussen is voor politiek Den Haag onduidelijk wat de gevolgen van Trumps inreisverbod zijn voor moslims die vanuit Europa naar de VS willen reizen. De Britten hebben geregeld dat voor hun onderdanen met een dubbel paspoort een uitzondering wordt gemaakt: zij mogen Amerika in ondanks Trumps inreisverbod.

Koenders is 'bezig om met Duitsland en andere Europese landen gezamenlijk op te komen voor onze mensen met een dubbele nationaliteit', zei hij dinsdag in de Kamer. Maar concreet kan de minister nog geen toezeggingen doen. 'Voorlopig is het chaos daar', zei Koenders.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het Nederlandse reisadvies voor de VS aangepast. Reizigers met een tweede nationaliteit uit Irak, Iran, Jemen, Libië, Soedan, Somalië of Syrië wordt aangeraden om voor vertrek de website van het Amerikaanse consulaat-generaal te raadplegen.
http://www.volkskrant.nl/(...)p-schiphol~a4455989/
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:19:39 #46
289399 pleinsud
two-star town
pi_168570115
.

[ Bericht 99% gewijzigd door pleinsud op 31-01-2017 17:22:41 ]
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:20:12 #47
289399 pleinsud
two-star town
pi_168570123
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:19 schreef pleinsud het volgende:
https://news.vice.com/sto(...)through-u-s-airspace

Dit gaat wel erg ver.

[ Bericht 5% gewijzigd door pleinsud op 31-01-2017 17:22:11 (Url) ]
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:21:09 #48
289399 pleinsud
two-star town
pi_168570146
.
pi_168570204
Nog meer gekkigheid.

quote:
Op Schiphol gestrande Iraniërs vliegen vandaag terug

Zes Iraniërs die sinds zaterdag op Schiphol verblijven, vliegen vandaag in de loop van de middag op kosten van KLM terug naar Teheran. De zes waren op weg naar de Verenigde Staten, maar strandden op Schiphol toen het inreisverbod van de Amerikaanse president Donald Trump inging.

Het inreisverbod geldt de komende drie maanden voor inwoners uit zeven islamitische landen. Het gaat om Iran, Irak, Somalië, Syrië, Jemen, Libië en Soedan.

Echtparen en wetenschappers
De mensen die vastzitten zijn twee oudere echtparen en twee wetenschappers. Advocaat Wil Eikelboom, ingeschakeld door een van de dochters van de echtparen, zegt dat de twee echtparen 'hun kinderen al vijf jaar niet meer hebben gezien' en al een jaar bezig waren met het krijgen van een visum.

Een andere Iraniër is al eerder teruggekeerd naar Iran. Deze passagiers zaten al in de lucht toen het decreet inging.

Ze verblijven sindsdien in een vertreklounge op Schiphol. "We hebben ze diner- en ontbijtbonnen gegeven. Het is heel vervelend, maar we kunnen hier niets aan doen’’, aldus een woordvoerder van KLM.

Zuur
De KLM ziet geen andere mogelijkheid dan deze mensen terug te laten keren naar hun land. Advocaat Eikelboom was samen met collega Marq Wijngaarden gisteravond op de luchthaven. Eikelboom twittert: "Gesproken met de 6 Iraniërs. Zien geen andere optie dan terugkeren naar Iran. We hebben US advocaten voor ze die #travelban gaan aanvechten."

Volgens Eikelboom is het zuur dat ze niet naar Boston vliegen omdat ze daar wel toegang zouden krijgen, 'maar KLM wil de formele regels niet overtreden'.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)liegen-vandaag-terug

wileikelboom twitterde op dinsdag 31-01-2017 om 00:56:41 Ze nemen het overigens de KLM niet zozeer kwalijk. Ze zijn aan de gate geweigerd door een Amerikaanse beambte. reageer retweet
wileikelboom twitterde op dinsdag 31-01-2017 om 01:04:57 Al met al heel triest. Nog dagen, of weken, op Schiphol tussen hoop en vrees zouden ze niet trekken. Dus dan maar terug. #travelban reageer retweet
pi_168570215
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:07 schreef justarandomdude het volgende:
Laatste ontwikkelingen:

Nederland weigert medewerking aan Trumps inreisverbod: geen Amerikaanse controles op Schiphol

Ik wil de garantie dat op Nederlands grondgebied nooit discriminatie plaatsvindt. En dat we nooit aan dit besluit zullen hoeven meewerken', vroeg Klaver aan Koenders naar aanleiding van het inreisverbod van Trump. Koenders reageerde direct stevig: 'De Nederlandse regering wijst het besluit van Trump af. Het druist in tegen al onze normen en waarden. Religie mag nooit een reden zijn om mensen te weren.' De onderhandelingen met de Amerikanen over het verplaatsen van de Amerikaanse douanecontroles naar Schiphol zouden nog 'een of twee jaar duren', zei premier Rutte eind 2016. Maar volgens Koenders liggen de onderhandelingen nu helemaal stil: 'Het spreekt voor zich dat de pre-clearence onderhandelingen worden opgeschort.'

Ondertussen is voor politiek Den Haag onduidelijk wat de gevolgen van Trumps inreisverbod zijn voor moslims die vanuit Europa naar de VS willen reizen. De Britten hebben geregeld dat voor hun onderdanen met een dubbel paspoort een uitzondering wordt gemaakt: zij mogen Amerika in ondanks Trumps inreisverbod.

Koenders is 'bezig om met Duitsland en andere Europese landen gezamenlijk op te komen voor onze mensen met een dubbele nationaliteit', zei hij dinsdag in de Kamer. Maar concreet kan de minister nog geen toezeggingen doen. 'Voorlopig is het chaos daar', zei Koenders.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het Nederlandse reisadvies voor de VS aangepast. Reizigers met een tweede nationaliteit uit Irak, Iran, Jemen, Libië, Soedan, Somalië of Syrië wordt aangeraden om voor vertrek de website van het Amerikaanse consulaat-generaal te raadplegen.
http://www.volkskrant.nl/(...)p-schiphol~a4455989/
alsof de amerikanen last hebben van dat stilleggen :')
pi_168570243
Ach, op deze manier is het snel over met The Donald. Wat een niveau echt. Nog steeds zes keer je inzet voor een leave in 2017, da's snel verdiend.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')