Getuigen zijn niet zo betrouwbaar als het aantal aanvallers betreft...quote:Op maandag 30 januari 2017 04:06 schreef hugecooll het volgende:
Drie schutters en twee arrestaties dus ik neem aan dat ze er nog een missen
Uur geleden ongeveer.quote:Op maandag 30 januari 2017 04:26 schreef Physsic het volgende:
Wtf.
Drie schutter die het vuur openen op (mogelijk) 40 mensen, met als resultaat vijf doden. Al redelijk snel twee verdachten gearresteerd (het is te hopen dat het ook echt de daders zijn). Zal de politie heel erg snel aanwezig zijn geweest? Met drie schutters hadden er nog veel meer (dodelijke) slachtoffers kunnen vallen.
Hoe lang geleden is dit ongeveer gebeurd?
quote:Police surrounded and captured one of the two arrested suspects on the Île d’Orléans bridge, the newspaper reports.
No other details about the suspected shooters has been released. It is not known if they were arrested without incident, or if they were injured.
Police have also not said if they are looking for a third suspect. Witnesses reported seeing three gunmen in the mosque.
..
One of the suspects is 27 with a Québécois name, Le Soleil reports.
One of the gunmen was armed with an “AK-47,” Le Soleil reports.
twitter:JustinTrudeau twitterde op maandag 30-01-2017 om 04:35:10Tonight, Canadians grieve for those killed in a cowardly attack on a mosque in Quebec City. My thoughts are with victims & their families. reageer retweet
twitter:rjjago twitterde op maandag 30-01-2017 om 04:38:49He can say "terrorist" here, but not for Quebec City? Ak47's - check Place of worship - check innocents - check wh… https://t.co/fdQ5JcdWgm reageer retweet
#Québec rejects categorically this barbaric violence. All our solidarity to the families of the victims, the injured and their families.twitter:phcouillard twitterde op maandag 30-01-2017 om 04:02:10Le #Québec rejette catégoriquement cette violence barbare. Toute notre solidarité aux proches des victimes, des blessés et à leur famille. reageer retweet
quote:Op maandag 30 januari 2017 04:41 schreef justarandomdude het volgende:
En meteen kritiek op de Canadese premiertwitter:rjjago twitterde op maandag 30-01-2017 om 04:38:49He can say "terrorist" here, but not for Quebec City? Ak47's - check Place of worship - check innocents - check wh… https://t.co/fdQ5JcdWgm reageer retweet
twitter:LP_LaPresse twitterde op maandag 30-01-2017 om 04:47:26La police traite maintenant l'attaque contre la mosquée de Sainte-Foy comme un attentat terroriste, a appris La Presse. reageer retweet
Gezien de eerdere varkenskop speelt er daar al langer iets en is het niet direct gerelateerd, hoewel de lijst het weer kan hebben doen opvlammen.quote:Op maandag 30 januari 2017 04:48 schreef BoneThugss het volgende:
Zou dit iets te maken hebben met die lijst van Trump?
En RIP voor de slachtoffers, verschrikkelijk.
Dan is de dader een moslim, als ze het als terrorisme behandelen?quote:Op maandag 30 januari 2017 05:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]twitter:LP_LaPresse twitterde op maandag 30-01-2017 om 04:47:26La police traite maintenant l'attaque contre la mosquée de Sainte-Foy comme un attentat terroriste, a appris La Presse. reageer retweet
Tja, ik ben niet heel erg geneigd om RT te geloven.quote:Op maandag 30 januari 2017 05:09 schreef justarandomdude het volgende:
[..]
Dan is de dader een moslim, als ze het als terrorisme behandelen?
De reden waarom ik dit zeg is omdat RT het volgende meldt:
“One started shooting. As soon as he opened fire he shouted, "Allahu akbar!" ("God is great!")
https://www.rt.com/news/375554-quebec-city-mosque-shooting/
Valt nog geen zinnig woord over te zeggen inderdaad.quote:Op maandag 30 januari 2017 05:06 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Gezien de eerdere varkenskop speelt er daar al langer iets en is het niet direct gerelateerd, hoewel de lijst het weer kan hebben doen opvlammen.
Je weet ook niet of het iets lokaals is (denk aan Gouda: hier geen moskee, extreme overlast door moslims, ghettovorming) of dat het een algemene, nationale anti-islam groep is die toevallig daar actieve leden heeft. In het geval van het eerste lijkt me dat de internationale politiek er nauwelijks invloed op heeft.
Gelukkig stond dat ook in de OPquote:Op maandag 30 januari 2017 04:40 schreef Stabiel het volgende:
Schijnt dat er vorig jaar zomer al een varkenskop voor de moskee is neergelegd.
http://www.cbc.ca/beta/ne(...)uebec-city-1.3642883
Op Reddit wordt dat ook door verschillende (Canadese) users gezegd adhv wat ze op de radio horen.quote:Op maandag 30 januari 2017 05:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tja, ik ben niet heel erg geneigd om RT te geloven.
Ja, volgens mij zaten vrouwen en kinderen op een andere verdieping ofzo.quote:Op maandag 30 januari 2017 05:56 schreef ChrisCarter het volgende:
Schenen ook nog best wat kinderen binnen te hebben gezeten...
twitter:perreaux twitterde op maandag 30-01-2017 om 05:43:58I'm going to repeat: We know nothing about who did this, or why they did it. Everything else you may see at this point is invention. reageer retweet
Sowieso eerst zorgen dat de boel veilig is daar. Gelukkig hebben ze al 2 van die idioten te pakken.quote:Op maandag 30 januari 2017 06:08 schreef Dagonet het volgende:
Journalist ter plekke:
https://twitter.com/perreauxtwitter:perreaux twitterde op maandag 30-01-2017 om 05:43:58I'm going to repeat: We know nothing about who did this, or why they did it. Everything else you may see at this point is invention. reageer retweet
Kan het alsnog worden als de daders moslim blijken te zijn. Maar er is nog weinig hierover te zeggen, behalve dat ooggetuigen meldden dat ze Allahu akbar hoorden. Een ook dat ze met een Quebecs accent praatten.quote:
Je snapt denk ik zelf ook wel dat de daders geen moslims zijn?quote:Op maandag 30 januari 2017 07:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Kan het alsnog worden als de daders moslim blijken te zijn. Maar er is nog weinig hierover te zeggen, behalve dat ooggetuigen meldden dat ze Allahu akbar hoorden. Een ook dat ze met een Quebecs accent praatten.
Er wordt gesuggereerd dat de strijd tussen sjiiten en soennieten bij deze schietpartij een rol heeft gespeeld. Lijkt me een beetje vergezocht.quote:Op maandag 30 januari 2017 07:00 schreef Resistor het volgende:
Ach, in de 16e eeuw hadden wij hier ook de beeldenstorm, waarbij de calvinisten tegenover de katholieken stonden.
De sjiitische en soennitische moslims zijn gewoon achterlijk lopen nog een paarhonderd jaar achter. Het duurt nog wel even tot het ene soort weer gezellig zoiets gaat doen als niet-katholieke noorderlingen die in het katholieke Limburg carnaval gaan vieren denk ik.
De verdachten zijn al uren geleden opgepakt.quote:Op maandag 30 januari 2017 07:14 schreef richolio het volgende:
[..]
Je snapt denk ik zelf ook wel dat de daders geen moslims zijn?
Overigens zijn de verdachte opgepakt, dus zal wel niet lang meer duren.
Misschien dat het Canadezen zijn die idd voor de lol Allahu akbar brulden. De politie zal idd hopelijk snel duidelijkheid gevenquote:Op maandag 30 januari 2017 07:14 schreef richolio het volgende:
[..]
dat kan wel, maar het kan ook niet. Dat laatste lijkt me aannemelijker, dat eerste niet onmogelijk.quote:Op maandag 30 januari 2017 07:14 schreef richolio het volgende:
[..]
De moskee is vaker belaagd. In juni vorig jaar werd er bij het Quebec City Islamic Cultural Center een varkenshoofd voor de deur gevonden.quote:
Iemand die het geloof kent maar bewust voor het verkeerde kiest is erger dan een ongelovige die nog niet de profeet heeft 'ontmoet'.quote:Op maandag 30 januari 2017 07:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
Er wordt gesuggereerd dat de strijd tussen sjiiten en soennieten bij deze schietpartij een rol heeft gespeeld. Lijkt me een beetje vergezocht.
Waarom speciaal soennieten/sjiieten opzoeken en daarop een aanslag plegen als je dat ook gewoon op willekeurige Canadese burgers kan doen?
Zeker niet op Trump gestemd.quote:Op maandag 30 januari 2017 06:09 schreef Ingolstadt het volgende:
ALLE AMERIKANEN TOEGANG TOT HET LAND WEIGEREN
want moslims doden geen moslims?quote:Op maandag 30 januari 2017 07:14 schreef richolio het volgende:
[..]
Lol. They brought it up on them selfs.quote:Op maandag 30 januari 2017 07:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De moskee is vaker belaagd. In juni vorig jaar werd er bij het Quebec City Islamic Cultural Center een varkenshoofd voor de deur gevonden.
Het enige dat belaagd wordt, beste NOS, is het westen.
Voor de rest; 90% kans op moslim op moslim terrorisme.
Hypocriet zooitje komt zo idd wel weer.quote:Op maandag 30 januari 2017 07:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Kan het alsnog worden als de daders moslim blijken te zijn. Maar er is nog weinig hierover te zeggen, behalve dat ooggetuigen meldden dat ze Allahu akbar hoorden. Een ook dat ze met een Quebecs accent praatten.
Wat voor opjagen deden deze moskeegangers dan?quote:Op maandag 30 januari 2017 07:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Lol. They brought it up on them selfs.
Je dacht srs weg te komen met mensen opjagen in het zandgedeelte van de wereld zonder wraak? Goh.
Ja het vernietigen van een aantal Arabische en Noord Afrikaanse landen heeft grote gevolgen.quote:Op maandag 30 januari 2017 07:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je dacht srs weg te komen met mensen opjagen in het zandgedeelte van de wereld zonder wraak? Goh.
upon themselvesquote:Op maandag 30 januari 2017 07:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
quote:
Ja hoor, moslims zijn het slachtoffer, waar je bij een islamitische dader altijd alleen maar hoort rust te bewaren en 24 uur later pas iets weet over de dader, word er zodra moslims het slachtoffer zijn meteen zonder bewijzen gewezen naar moslimhaat.quote:"De politie zal jullie beschermen. We zullen alle haat en vooroordelen bestrijden."
De meeste dodelijke aanslagen tegen moslims zijn door moslims, dus ik vind de burgemeester nogal voorbarig of extreem intolerant tegen cultuurverrijking.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:13 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
[..]
Ja hoor, moslims zijn het slachtoffer, waar je bij een islamitische dader altijd alleen maar hoort rust te bewaren en 24 uur later pas iets weet over de dader, word er zodra moslims het slachtoffer zijn meteen zonder bewijzen gewezen naar moslimhaat.
Waar zie je dat? Ook hier wordt rust gepredikt en zeg ik zelfs "laten we afwachten wat de politie zo te zeggen heeft"quote:Op maandag 30 januari 2017 08:13 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
[..]
Ja hoor, moslims zijn het slachtoffer, waar je bij een islamitische dader altijd alleen maar hoort rust te bewaren en 24 uur later pas iets weet over de dader, word er zodra moslims het slachtoffer zijn meteen zonder bewijzen gewezen naar moslimhaat.
Die NOS link, nog nooit bij een terroristische aanslag gehoord vanuit de politie/media "we zullen jullie beschermen", nee hier schreeuwen ze vooral dat ze zo min mogelijk op social media mogen zetten, aangezien die altijd 2 dagen eerder de afkomst weten van de dader dan de politie.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Waar zie je dat? Ook hier wordt rust gepredikt en zeg ik zelfs "laten we afwachten wat de politie zo te zeggen heeft"
Op social media wordt gezegd dat er 2 syriers die net een week in canada zijn opgepakt zijn als verdachten.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:18 schreef Murdera het volgende:
Op reddit stond meer over dat het bevestigd was dat het door extreme islamisten gedaan is. Zonder bron though.
Valt nog mee gelukkig, maar 5 doden door 2/3 man. Ze hadden de hele tent uitgemoord kunnen hebben.
Vooroordelen bestrijden. Ik geef het een redelijke kans dat hij de vooroordelen ten opzichte van het gevaar van moslims bedoeld in plaats van de vooroordelen onderling tussen alle gezellige stromingen.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Waar zie je dat? Ook hier wordt rust gepredikt en zeg ik zelfs "laten we afwachten wat de politie zo te zeggen heeft"
De politie is er toch om iedereen te beschermen. Niet zo controversieel hoorquote:Op maandag 30 januari 2017 08:19 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Die NOS link, nog nooit bij een terroristische aanslag gehoord vanuit de politie/media "we zullen jullie beschermen", nee hier schreeuwen ze vooral dat ze zo min mogelijk op social media mogen zetten, aangezien die altijd 2 dagen eerder de afkomst weten van de dader dan de politie.
Lijkt wel dat zodra moslims het slachtoffer zijn mensen over elkaar heen kruipen om maar aan te tonen hoe policor ze zijn.
twitter:AJENews twitterde op maandag 30-01-2017 om 05:50:07Quebec MP says deadly shooting at mosque is "a terrorist act that is...the result of years of demonising Muslims"… https://t.co/NY9KvipDxy reageer retweet
Lijkt wel of je iedere kans aangrijpt om "policor" te zeggen.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:19 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Die NOS link, nog nooit bij een terroristische aanslag gehoord vanuit de politie/media "we zullen jullie beschermen", nee hier schreeuwen ze vooral dat ze zo min mogelijk op social media mogen zetten, aangezien die altijd 2 dagen eerder de afkomst weten van de dader dan de politie.
Lijkt wel dat zodra moslims het slachtoffer zijn mensen over elkaar heen kruipen om maar aan te tonen hoe policor ze zijn.
Oh ja , het ligt weer aan de anderquote:Op maandag 30 januari 2017 08:26 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AJENews twitterde op maandag 30-01-2017 om 05:50:07Quebec MP says deadly shooting at mosque is "a terrorist act that is...the result of years of demonising Muslims"… https://t.co/NY9KvipDxy reageer retweet
Snelle conclusie als we de daders en motieven nog niet kennen. En dan staat het nog altijd 20000-1. (Disclaimer: Deze cijfers zijn niet officieel en zijn overdreven om een punt te maken.)quote:Op maandag 30 januari 2017 08:26 schreef Houtenbeen het volgende:
De uitspraken en het vingertje naar rechts wijzen zijn weer begonnen, terwijl we bij andere aanslagen weer dagen moeten wachten op info als de dader Mo heet. Maar zoals ook bij elke keer word er eerst gewezen naar rechts en mag er gespeculeerd worden, behalve als het moslims zijn, dan moeten we de rust bewaren en heeft het niets met de islam te maken.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lijkt wel of je iedere kans aangrijpt om "policor" te zeggen.
Tuurlijk, bij een vermoedelijke islamitische dader hoor je niks, lees je niks, mag er niks gezet worden op social media, kan de politieke elite alleen maar roepen de rust te bewaren.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:31 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Snelle conclusie als we de daders en motieven nog niet kennen. En dan staat het nog altijd 20000-1. (Disclaimer: Deze cijfers zijn niet officieel en zijn overdreven om een punt te maken.)
twitter:ReutersWorld twitterde op maandag 30-01-2017 om 08:35:06Canadian PM says mosque shooting a 'terrorist attack on Muslims' https://t.co/OKI607DEha reageer retweet
Aannames Falco? Je vermoed Canadezen, raar want als er een andere aanslag is en ik of anderen vermoeden moslims sta je als eerste hier te schreeuwen dat we moeten afwachten. Maar zodra je met een vinger naar niet moslims kan wijzen kom je je holletje uit en mag het wel allemaal, gesterkt door gelijkgestemden hier die hun kraakpand uit zijn gekropen.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:36 schreef Falco het volgende:
Denk dat niemand zo snel in de zieligheidsmodus moet gaan.
De feiten zijn kort: 6 doden in een moskee, twee vermoedelijke daders opgepakt. De politie is op zoek naar een derde dader. Voor de rest veel speculaties en geruchten op Twitter zoals altijd met dit soort gebeurtenissen.
@Koekwous: Als het je stoort, wil ik mijn uitspraak 'Ik vermoed dat het Canadezen zijn die idd voor de lol Allahu akbar brulden. De politie zal idd hopelijk snel duidelijkheid geven' wel afzwakken hoor.
Inderdaad.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:40 schreef Ludachrist het volgende:
Of het nou moslims zijn of blanke extremisten, het blijft toch gewoon terrorisme?
Jep. En met dodelijke slachtoffers ten gevolg helaas.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:40 schreef Ludachrist het volgende:
Of het nou moslims zijn of blanke extremisten, het blijft toch gewoon terrorisme?
Zeker.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:40 schreef Ludachrist het volgende:
Speciaal voor jou 'Ik vermoed' veranderd naar 'Misschien'.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:41 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Aannames Falco? Je vermoed Canadezen, raar want als er een andere aanslag is en ik of anderen vermoeden moslims sta je als eerste hier te schreeuwen dat we moeten afwachten. Maar zodra je met een vinger naar niet moslims kan wijzen kom je je holletje uit en mag het wel allemaal, gesterkt door gelijkgestemden hier die hun kraakpand uit zijn gekropen.
Gevaarlijk volk met twee gezichten, word wederom eens bevestigd.
Nee, in het geval dat moslims het slachtoffer zijn is het moslimhaat welke misbruikt gaat worden in de media de komende dagen door alle linkse programma's, die er weer tientallen experts bijhalen om te vertellen dat de haat jegens moslims groeit inclusief de honderden verwijzingen naar Hitler en de nazi's.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:40 schreef Ludachrist het volgende:
Je snapt dat Canada en Amerika niet hetzelfde land zijn, toch?quote:Op maandag 30 januari 2017 08:42 schreef Loekie1 het volgende:
Tja, als je een aanslag wil plegen in Amerika moet je het nu doen, Trump zit ze op de hielen. Er kunnen er wel meer komen binnenkort, nu het nog kan.
Een aanslag daar zou trouwens perfect in het straatje van Trump passen. Kan ie weer met zijn vingertje wijzen en "zie je wel" roepen op Twitter.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:42 schreef Loekie1 het volgende:
Tja, als je een aanslag wil plegen in Amerika moet je het nu doen, Trump zit ze op de hielen. Er kunnen er wel meer komen binnenkort, nu het nog kan.
Er zal in beide gebieden angst zijn onder potentiele aanslagplegers.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je snapt dat Canada en Amerika niet hetzelfde land zijn, toch?
In Irak en andere M-O landen vinden er best vaak bloedige aanslagen plaats, allen door soennieten gepleegd op sjiitische moskeeen en monumenten.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Op social media wordt gezegd dat er 2 syriers die net een week in canada zijn opgepakt zijn als verdachten.
Andere mensen zeggen weer dat de een eruit zag als arabier en de andere een lokaal accenr had.
Er is nog niks bevestigd.
Dat is het punt niet, maar ik vind het erg interessant dat jij graag een aanslag op moslims wilt gebruiken om te lopen zeuren over (s)linkse media en de islam.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:43 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Nee, in het geval dat moslims het slachtoffer zijn is het moslimhaat welke misbruikt gaat worden in de media de komende dagen door alle linkse programma's, die er weer tientallen experts bijhalen om te vertellen dat de haat jegens moslims groeit inclusief de honderden verwijzingen naar Hitler en de nazi's.
Zouden het moslims zijn, dan heeft het niets met de islam te maken en moeten ze als individuelen behandeld worden.
Omdat die (s)linkse media al via Twitter is begonnen met vingerwijzen naar moslimhaat zonder een onderzoek af te wachten. Moet je eens voorstellen dat de media meteen na elke aanslag wees naar moslims, dan stonden ze weer schreeuwend in de straten met borden zoals "behead those who insult islam".quote:Op maandag 30 januari 2017 08:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, maar ik vind het erg interessant dat jij graag een aanslag op moslims wilt gebruiken om te lopen zeuren over (s)linkse media en de islam.
Ga lekker WNL dan kijken als je de linkse media niet bevaltquote:Op maandag 30 januari 2017 08:43 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Nee, in het geval dat moslims het slachtoffer zijn is het moslimhaat welke misbruikt gaat worden in de media de komende dagen door alle linkse programma's, die er weer tientallen experts bijhalen om te vertellen dat de haat jegens moslims groeit inclusief de honderden verwijzingen naar Hitler en de nazi's.
Zouden het moslims zijn, dan heeft het niets met de islam te maken en moeten ze als individuelen behandeld worden.
Als je moslims doodschiet is de kans groot dat moslimhaat een rol speelde. Of die haat vanuit extreem-rechtse hoek kwam of vanuit andere moslims, dat is maar de vraag.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:46 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Omdat die (s)linkse media al via Twitter is begonnen met vingerwijzen naar moslimhaat zonder een onderzoek af te wachten. Moet je eens voorstellen dat de media meteen na elke aanslag wees naar moslims, dan stonden ze weer schreeuwend in de straten met borden zoals "behead those who insult islam".
Deze aanslag is toch sowieso moslimhaat en gericht op het geloof? Of hoe wil je het dan bestempelen?quote:Op maandag 30 januari 2017 08:46 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Omdat die (s)linkse media al via Twitter is begonnen met vingerwijzen naar moslimhaat zonder een onderzoek af te wachten. Moet je eens voorstellen dat de media meteen na elke aanslag wees naar moslims, dan stonden ze weer schreeuwend in de straten met borden zoals "behead those who insult islam".
Ik lees evenveel mensen die het nu al op moslimgeweld gooien, soennieten tegen sjieten bijvoorbeeld.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:46 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Amateurs ofzo? Het is een open ruimte waar men bidt. DAt je dan zo weinig raakt is apart.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:18 schreef Murdera het volgende:
Op reddit stond meer over dat het bevestigd was dat het door extreme islamisten gedaan is. Zonder bron though.
Valt nog mee gelukkig, maar 5 doden door 2/3 man. Ze hadden de hele tent uitgemoord kunnen hebben.
Als er moslims worden doodgeschoten zijn het in 999 van de 1000 gevallen andere moslims, maar dat weerhoud sommigen niet meteen te wijzen naar rechts extremise.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als je moslims doodschiet is de kans groot dat moslimhaat een rol speelde. Of die haat vanuit extreem-rechtse hoek kwam of vanuit andere moslims, dat is maar de vraag.
Arme knul, je zit er wel mee he.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:51 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Als er moslims worden doodgeschoten zijn het in 999 van de 1000 gevallen andere moslims, maar dat weerhoud sommigen niet meteen te wijzen naar rechts extremise.
Waarom geen rust bewaren nu? Waarom nu wel een tweedeling zaaien?
Pak die berichten erbij en verander ze eens zo dat het lijkt dat moslims de daders zijn, dat er word gezegd dat we de burgers zullen beschermen tegen de moslims, wat denk je wat er gebeurde? De praatprogramma's zouden dagen kunnen vullen, de twitteraars zouden publiekelijk hun excuses moeten aanbieden, elke politici kruipt over elkaar heen om excuses aan te bieden.
Ziet nou werkelijk niemand het verschil in de twitter en nieuwsreacties bij een islamitische dader of islamitisch slachtoffer?
Neem je pilletje.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:51 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Als er moslims worden doodgeschoten zijn het in 999 van de 1000 gevallen andere moslims, maar dat weerhoud sommigen niet meteen te wijzen naar rechts extremise.
Pak die berichten erbij en verander ze eens zo dat het lijkt dat moslims de daders zijn, dat er word gezegd dat we de burgers zullen beschermen tegen de moslims, wat denk je wat er gebeurde? De praatprogramma's zouden dagen kunnen vullen, de twitteraars zouden publiekelijk hun excuses moeten aanbieden, elke politici kruipt over elkaar heen om excuses aan te bieden.
Ziet nou werkelijk niemand het verschil in de twitter en nieuwsreacties bij een islamitische dader of islamitisch slachtoffer?
Wat is dit voor verwrongen wereldbeeldquote:Op maandag 30 januari 2017 08:51 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Het hoort bij het nieuws? Het zijn uitspraken gedaan door politici en de media in Canada, daar ga ik op in, wat is hier fout aan? Moeten we het alleen over de doden hebben terwijl er nog niets is bekend behalve het vingerwijzen naar rechts?quote:Op maandag 30 januari 2017 08:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik lees evenveel mensen die het nu al op moslimgeweld gooien, soennieten tegen sjieten bijvoorbeeld.
Ik vind het heel vervelend voor je dat je je zo geslachtofferd voelt, maar kunnen we het hier bij het nieuws houden?
Zegt meneer die zo dit topic binnen kwam janken:quote:Op maandag 30 januari 2017 08:53 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Het hoort bij het nieuws? Het zijn uitspraken gedaan door politici en de media in Canada, daar ga ik op in, wat is hier fout aan?[b] Moeten we het alleen over de doden hebben [/b]terwijl er nog niets is bekend behalve het vingerwijzen naar rechts?
quote:Ja hoor, moslims zijn het slachtoffer, waar je bij een islamitische dader altijd alleen maar hoort rust te bewaren en 24 uur later pas iets weet over de dader, word er zodra moslims het slachtoffer zijn meteen zonder bewijzen gewezen naar moslimhaat.
Ik moet toch een tegenreactie geven voor zo'n uitspraken:quote:Op maandag 30 januari 2017 08:54 schreef Falco het volgende:
[..]
Zegt meneer die zo dit topic binnen kwam janken:
[..]
Maar deze hou ik erin Falco, zodra er weer een islamitische aanslag is en jij gaat weer wild dat er anderen speculeren over de islamitische afkomst van de daders, duw ik je dit onder je neus.quote:ik vermoed dat het Canadezen zijn die idd voor de lol Allahu akbar brulden
Dat zal hem leren!quote:Op maandag 30 januari 2017 08:57 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ik moet toch een tegenreactie geven voor zo'n uitspraken:
[..]
Maar deze hou ik erin Falco, zodra er weer een islamitische aanslag is en jij gaat weer wild dat er anderen speculeren over de islamitische afkomst van de daders, duw ik je dit onder je neus.
Ik geef hier ruiterlijk toe, dat ik met 'vermoed' iets te stellig was. Heb zoals hierboven gemeld al dit veranderd naar 'misschien' om in de speculatiesferen te blijven. Ben je nou nog niet tevreden?quote:Op maandag 30 januari 2017 08:57 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ik moet toch een tegenreactie geven voor zo'n uitspraken:
[..]
Maar deze hou ik erin Falco, zodra er weer een islamitische aanslag is en jij gaat weer wild dat er anderen speculeren over de islamitische afkomst van de daders, duw ik je dit onder je neus.
Het interesseert men meer of het door de boze witte man is gedaan.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:40 schreef Ludachrist het volgende:
Ook media in Canada zegt niet te weten wie het gedaan heeft. Ook de premier zegt niet dat het extreemrechts geweld is. De Nederlandse media brengen dit ook niet.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:53 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Het hoort bij het nieuws? Het zijn uitspraken gedaan door politici en de media in Canada, daar ga ik op in, wat is hier fout aan? Moeten we het alleen over de doden hebben terwijl er nog niets is bekend behalve het vingerwijzen naar rechts?
Lijkt er wel op:quote:Op maandag 30 januari 2017 09:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ook media in Canada zegt niet te weten wie het gedaan heeft. Ook de premier zegt niet dat het extreemrechts geweld is. De Nederlandse media brengen dit ook niet.
Jij zegt dat ze het zeggen, omdat je het tussen de regels door leest. Wacht nou maar gewoon even af wie wat gedaan heeft, en wie de media als schuldige aanwijst want tot nu toe is het allebei niet duidelijk.
Dat lijkt mij op zich ook wel relevant, aangezien boze blanke mannen doorgaans niet vaak overgaan tot dergelijk geweld. Als je nu wel van dit soort figuren hebt lijkt het me dat dat wel nieuwswaardig is, zeker in Canada.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:59 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Het interesseert men meer of het door de boze witte man is gedaan.
Man man wat zit goedvolk daar nu op te hopen. Voelen ze zich weer wat zelfverzekerder als ze de straat opgaan met hun Trump=Hitler spandoeken.
Waar zegt hij dat dan? Heb veel reactie van hem gelezen maar dit niet. Ben benieuwd naar de bronquote:Op maandag 30 januari 2017 09:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Lijkt er wel op:twitter:AJENews twitterde op maandag 30-01-2017 om 05:50:07Quebec MP says deadly shooting at mosque is "a terrorist act that is...the result of years of demonising Muslims"… https://t.co/NY9KvipDxy reageer retweet
Het zou uit dit statement moeten komen, als ik de bronnen volg. Daar staat het echter niet in.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat dan? Heb veel reactie van hem gelezen maar dit niet. Ben benieuwd naar de bron
Ik vind het helemaal niet leuk, gewoon weer onschuldige slachtoffers. Ik haat de domme realiteit om maar blind te zijn voor de ellende die de islam mee brengt.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:07 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Wel leuk als ironie zo snel toeslaat.
Tuurlijk is het sneu voor de slachtoffers, dat staat buiten kijf maar daar merk ik toch niks van. Wat rest is dus ironie rondom de tweet van Trudeau gisteren en de aanslag vandaag. Lijkt wel een film ofzo.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:09 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet leuk, gewoon weer onschuldige slachtoffers. Ik haat de domme realiteit om maar blind te zijn voor de ellende die de islam mee brengt.
Radio 1 heeft ook geen idee. Apart, want ze zijn al opgepakt. Zat getuigen.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ook media in Canada zegt niet te weten wie het gedaan heeft. Ook de premier zegt niet dat het extreemrechts geweld is. De Nederlandse media brengen dit ook niet.
Jij zegt dat ze het zeggen, omdat je het tussen de regels door leest. Wacht nou maar gewoon even af wie wat gedaan heeft, en wie de media als schuldige aanwijst want tot nu toe is het allebei niet duidelijk.
Je moet niet raar van opkijken als je jarenlang iemand in elkaar slaat dat diegene je op een dag ook een klap teruggeeft.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:09 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet leuk, gewoon weer onschuldige slachtoffers. Ik haat de domme realiteit om maar blind te zijn voor de ellende die de islam mee brengt.
Moeten ze eerst weer een verhaaltje spinnen of zo? Omdat de afkomst van de dader(s) ze niet zo bevalt.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:13 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Radio 1 heeft ook geen idee. Apart, want ze zijn al opgepakt. Zat getuigen.
Ze weten wel te melden dat er in juni vorig jaar een varkenskop bij de moskee is neergelegd. Dus...quote:Op maandag 30 januari 2017 09:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moeten ze eerst weer een verhaaltje spinnen of zo? Omdat de afkomst van de dader(s) ze niet zo bevalt.
Die was van de vrachtwagen gevallen.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:17 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ze weten wel te melden dat er in juni vorig jaar een varkenskop bij de moskee is neergelegd. Dus...
quote:Op maandag 30 januari 2017 09:13 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Radio 1 heeft ook geen idee. Apart, want ze zijn al opgepakt. Zat getuigen.
"the result of years of demonising Muslims"quote:Op maandag 30 januari 2017 09:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat dan? Heb veel reactie van hem gelezen maar dit niet. Ben benieuwd naar de bron
Nou ja, het is hoe dan ook moslimhaat. Een moskee aanvallen doe je niet omdat je er toevallig zin in hebt. Wel een heel specifiek doelwit. De vraag is alleen nog van welke kant het komt.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:16 schreef LuNaTiC het volgende:
Maar even, wat maakt het voor verschil als het inderdaad wel moslimhaat blijkt te zijn (die kans is nu eenmaal groot)? Ja er is nu eenmaal moslimhaat. En daar moeten we ook tegenop treden.
Het enige waar ik niet in mee wil gaan is dat dit 'het resultaat is van jarenlang demoniseren van moslims, islamofobie, etc'. En het zal me ook zeker niet de mond snoeren om kritiek te blijven leveren op islam, en islamisme en jihadisme in het bijzonder.
Je hoeft geen stelling pro/anti een van de twee in te nemen en om beide terroristische daden te veroordelen, en dat zonder 'false narrative'.
Dit lijkt me hoe dan ook, linksom of rechtsom, een daad gemotiveerd uit haat en vooroordelen. Of dat nu binnen de andere moslimgroepering is of uit de extreemrechtsr kant.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:23 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
"the result of years of demonising Muslims"
"De politie zal jullie beschermen. We zullen alle haat en vooroordelen bestrijden." (NOS.nl)
Dit zijn indirecte verwijzingen naar moslimhaat, terwijl er nog totaal geen duidelijkheid bestaat wat de reden is van deze aanslag.
Had eens een bericht moeten staan zoals "the result of years of importing muslims". Op de radio vermelden ze zojuist dat het komt door het beleid van Trump.
Alle ratio de deur uit, vooringenomen zonder na te denkenquote:Op maandag 30 januari 2017 09:24 schreef timmmmm het volgende:
áls het va de extreemrechtse kant komt ipv uit eigen kring kan je ook gewoon zeggen dat het het resultaat is van jarenlang demoniseren en van jarenlange islamofobie.
Dit x110.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:28 schreef Oud_student het volgende:
Als ze de identiteit van de daders achter houden, dan weet ik genoeg.
Canada is net als Zweden en Duitsland zo politiek correct
ik bedoel met het demoniseren van moslims niet het demoniseren binnen die kleine rechts-extremistische groep. Er zijn namelijk links regressieven, islam(isme)-apologeten en moslims zelf die elke kans aangrijpen om het Westen zelf de schuld te geven van moslimextremistische aanslagen. Alsof een hele samenleving islamofoob is en het onze eigen schuld is.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, het is hoe dan ook moslimhaat. Een moskee aanvallen doe je niet omdat je er toevallig zin in hebt. Wel een heel specifiek doelwit. De vraag is alleen nog van welke kant het komt.
áls het va de extreemrechtse kant komt ipv uit eigen kring kan je ook gewoon zeggen dat het het resultaat is van jarenlang demoniseren en van jarenlange islamofobie. Net als moslimterrorisme het gevolg is vsn het jarenlang demoniseren van het Westen. Je kan alleen maar onschuldige burgers vermoorden als je er 100% van overtuigd bent dat de hele groep de vijand is. Niemand vermoordt onschuldige burgers, van hun standpunt. Om tot dat punt te komen is jarenlange conditionering haast wel een eis. Als je je omringt door mensen die dat mantra blijven herhalen, is dit het resultaat. Linksom of rechtsom
Maar je gaat er daarmee wel vanuit dat degene die de (vermeende, hen nog steeds geen bron gezien waar ik om vroeg nav doe tweet) uitspraak deed hetzelfde bedoelt als jij.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:29 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
ik bedoel met het demoniseren van moslims niet het demoniseren binnen die kleine rechts-extremistische groep. Er zijn namelijk links regressieven, islam(isme)-apologeten en moslims zelf die elke kans aangrijpen om het Westen zelf de schuld te geven van moslimextremistische aanslagen. Alsof een hele samenleving islamofoob is en het onze eigen schuld is.
Waar dan?quote:Op maandag 30 januari 2017 08:58 schreef truthortruth het volgende:
Best bijzonder dat je hier zonder dat we iets weten al mensen ziet de islam en moslims te verdedigen, terwijl er tegelijkertijd een rasecht jodenhaat topic is op fok waar ze zwijgen, zo triest, zo selectief.
Oneens. In iedere oorlog accepteren we onschuldige slachtoffers om de eigen groep te beschermen. Ik kan mij niet voorstellen dat mensen die aanslagen plegen hogere idealen hebben.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, het is hoe dan ook moslimhaat. Een moskee aanvallen doe je niet omdat je er toevallig zin in hebt. Wel een heel specifiek doelwit. De vraag is alleen nog van welke kant het komt.
áls het va de extreemrechtse kant komt ipv uit eigen kring kan je ook gewoon zeggen dat het het resultaat is van jarenlang demoniseren en van jarenlange islamofobie. Net als moslimterrorisme het gevolg is vsn het jarenlang demoniseren van het Westen. Je kan alleen maar onschuldige burgers vermoorden als je er 100% van overtuigd bent dat de hele groep de vijand is. Niemand vermoordt onschuldige burgers, van hun standpunt. Om tot dat punt te komen is jarenlange conditionering haast wel een eis. Als je je omringt door mensen die dat mantra blijven herhalen, is dit het resultaat. Linksom of rechtsom
Als je maar lang genoeg wacht kun je bij mensen lang genoeg de boodschap brengen dat islamfobie het probleem is en dan is de overschakeling naar westers islam feestje nr 20 mentaal moeilijker.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:28 schreef Oud_student het volgende:
Kan je me uitleggen hoe ik vooringenomen ben en alle ratio de deur uitgooi?quote:Op maandag 30 januari 2017 09:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Alle ratio de deur uit, vooringenomen zonder na te denken
Onschuldige burgers zijn geaccepteerd als collaterol damage, niet als doel op zich.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waar dan?
[..]
Oneens. In iedere oorlog accepteren we onschuldige slachtoffers om de eigen groep te beschermen. Ik kan mij niet voorstellen dat mensen die aanslagen plegen hogere idealen hebben.
[..]
Als je maar lang genoeg wacht kun je bij mensen lang genoeg de boodschap brengen dat islamfobie het probleem is en dan is de overschakeling naar westers islam feestje nr 20 mentaal moeilijker.
Waarom zouden we aan een kant moeten staan? Dat ze mekaar lekker afknallen tot er 1 over is.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:37 schreef Stimorol- het volgende:
Daders moslim, slachtoffers moslim. Fuck moeten we nu de islam beschuldigen?! Want normaliter roepen we "se zijn tegen ongelovige en het westen!!".
Aan welk kant moeten we nu staan?
Omdat je moeilijk kan spreken van een fobie als je een zekere angst hebt voor islam. Een fobie is een onredelijke angst. Landen waar islam de grootste religie is zijn bijna altijd gevaarlijk voor homo's, vervelend voor vrouwen, dodelijk voor afvalligen en algeheel een beetje barbaars.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kan je me uitleggen hoe ik vooringenomen ben en alle ratio de deur uitgooi?
Als je vijand fascisten zijn dan schiet je weinig onschuldige mensen dood op een nazicongres.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Onschuldige burgers zijn geaccepteerd als collaterol damage, niet als doel op zich.
Dat moslims de grootste slachtoffers zijn van de islam is al heel lang bekend, moslims hebben dat alleen zelf nog niet door.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:37 schreef Stimorol- het volgende:
Daders moslim, slachtoffers moslim. Fuck moeten we nu de islam beschuldigen?! Want normaliter roepen we "se zijn tegen ongelovige en het westen!!".
Aan welk kant moeten we nu staan?
Ah ja lekker speculeren, net zoals na de aanslagen in Noorwegen. Toen waren bepaalde lieden er ook heel zeker van omdat de autoriteiten de identiteit van de dader niet direct vrijgaven. In Zweden speculeerde de politie dat het wel een extreem-rechtse terrorist moest zijn en dat bleek uiteindelijk een asielzoeker, misschien is het wel wijselijk om gewoon niet te speculeren?quote:Op maandag 30 januari 2017 09:28 schreef Oud_student het volgende:
twitter:LP_LaPresse twitterde op maandag 30-01-2017 om 08:46:30Un des deux suspects de l'attentat contre la mosquée de Sainte-Foy est d'origine marocaine, a appris La Presse reageer retweet
Niet confirmed...quote:Op maandag 30 januari 2017 09:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:
https://twitter.com/AmirFarahi/status/825987172771692544
Zelfs in Canada nu een 'Marokkanenprobleem'.
Moet jij niet een hond dood gaan rijden ofzo?quote:Op maandag 30 januari 2017 09:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik durf te wedden dat het weer een Chinees was... klote Chinezen ook altijd he
Net zoals jij ervan uit gaat dat het alleen bedoeld is in deze kleine rechts-extremistische kring.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar je gaat er daarmee wel vanuit dat degene die de (vermeende, hen nog steeds geen bron gezien waar ik om vroeg nav doe tweet) uitspraak deed hetzelfde bedoelt als jij.
twitter:ADnl twitterde op maandag 30-01-2017 om 09:46:43De moslimgemeenschap in Quebec is geschokt door de schietpartij van afgelopen nacht. 'We zijn een doelwit geworden'… https://t.co/EPKMmfuVpE reageer retweet
quote:Op maandag 30 januari 2017 08:58 schreef truthortruth het volgende:
Best bijzonder dat je hier zonder dat we iets weten al mensen ziet de islam en moslims te verdedigen, terwijl er tegelijkertijd een rasecht jodenhaat topic is op fok waar ze zwijgen, zo triest, zo selectief.
Ah, slachtoffers weer tot dader bombarderen. Goed bezig man.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:57 schreef Red_85 het volgende:
Gelijk weer de overreactie ook.
Waar je ziet dat bij een aanval van moslims er angstvallig stilte wordt gehouden, staan ze nu al met hun vingertje te wijzen.
'Result of years of demonising muslims', ga snel buitenspelen aub. Iedere aanval in het westen, is een racistische aanval. Maar daar hoor je weer niemand over.
Als dit kaalkopjes waren geweest was jij de eerste die zou roepen dat al die rechtse gekkies zich eens moeten aanpassen. Nu het weer moslims lijken te zijn mag je absoluut niet denken dat het tijd is om wat aan de achterlijke cultuur te doen.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, slachtoffers weer tot dader bombarderen. Goed bezig man.
We moeten er maar aan wennen?quote:Op maandag 30 januari 2017 10:18 schreef Odaiba het volgende:
Verschrikkelijk nieuws. Raak wel een beetje uitgepraat over al die aanslagen.
Ik vrees van wel. Veiligheidsdiensten doen hun best om aanslagen te voorkomen, maar dit lukt niet altijd.quote:
Daar is 90 % van de Nederlanders het niet mee eens.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:21 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik vrees van wel. Veiligheidsdiensten doen hun best om aanslagen te voorkomen, maar dit lukt niet altijd.
Zelfs dit niet eens... gebruik je fantasie een beetje en je kunt nog wel meer mogelijkheden verzinnen.quote:Op maandag 30 januari 2017 09:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mooi cijfertje, hoe kom je daar dan aan?quote:Op maandag 30 januari 2017 10:25 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Daar is 90 % van de Nederlanders het niet mee eens.
Jij hebt een beter idee?quote:
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 30 januari 2017 10:25 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Daar is 90 % van de Nederlanders het niet mee eens.
Je kan ze nooit 100% voorkomen, maar je kunt wel de kans erop drastisch verlagen. Alleen vallen hier weer een hoop mensen over, politieke correctheid is belangrijker dan mensenlevens. Ik kots daar zo op.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:21 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik vrees van wel. Veiligheidsdiensten doen hun best om aanslagen te voorkomen, maar dit lukt niet altijd.
Dit plaatje doet de ronde in Amerika.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:41 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Je kan ze nooit 100% voorkomen, maar je kunt wel de kans erop drastisch verlagen. Alleen vallen hier weer een hoop mensen over, politieke correctheid is belangrijker dan mensenlevens. Ik kots daar zo op.
Dat zou ook zo moeten zijn, maar de overheden proberen zoveel mogelijk achter te houden, de moslims klagen weer over racisme, de anti-moslims roepen weer "zie je wel".quote:Op maandag 30 januari 2017 10:35 schreef recursief het volgende:
Ik dacht even dit topic te lezen om het nieuws te kunnen volgen, maar ik lees voornamelijk gespeculeer en een hoop (politieke) stokpaardjes. Erg vermoeiend.
Ah, het probleem is dus voornamelijk de zwarte medemens? Breng Trump niet op ideeen! (Grapje, hij heeft veel zwarte vrienden.)quote:Op maandag 30 januari 2017 10:44 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit plaatje doet de ronde in Amerika.
[ afbeelding ]
Hoe wil je de kans op door islam geïnspireerde aanslagen drastisch verlagen?
Ze moeten hun werk kunnen doen en de middelen krijgen die daarvoor nodig zijn. Politici zijn inderdaad niet goed bezig.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:41 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Je kan ze nooit 100% voorkomen, maar je kunt wel de kans erop drastisch verlagen. Alleen vallen hier weer een hoop mensen over, politieke correctheid is belangrijker dan mensenlevens. Ik kots daar zo op.
Was bij Standpunt.nlquote:Op maandag 30 januari 2017 10:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mooi cijfertje, hoe kom je daar dan aan?
Subversieve elementen die anno 2017 de massa nog proberen te overtuigen dat de islam niet onze vijand is. Ga je schamenquote:Op maandag 30 januari 2017 10:49 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Als het moslim terroristen waren, dan bevestigt het alleen maar dat ook moslims slachtoffers zijn van moslims extremisme. We moeten stoppen met wij tegen hun (westerlingen vs moslims) en starten met goed tegen kwaad. Waarom de mensen die slachtoffer zijn van deze aanslag over een kam scheren met de terroristen die verantwoordelijk zijn voor de aanslag? Slaat nergens op. Dat is exact wat de terroristen willen.
Waren toch al 50 doden in Orlando en nog een aantal in St Bernaniets? Dus dit klopt al niet.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:44 schreef Falco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jammer genoeg wonen wij niet in Amerika, waar is het plaatje van Europa? Gooi je meteen even de linkse aanslagen erbij de laatste jaren.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:44 schreef Falco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit soort posts bedoel ik dus. Kan het niet gewoon over het nieuws gaan in plaats van al dat gewijs naar elkaar waar de wereld niets mee opschiet? Een topic zonder al die reflexen zou wel eens verfrissend zijn.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:44 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat zou ook zo moeten zijn, maar de overheden proberen zoveel mogelijk achter te houden, de moslims klagen weer over racisme, de anti-moslims roepen weer "zie je wel".
Het resultaat van jarenlang wegkijken, theedrinken en hopen dat het vanzelf weggaat.
Je hebt mijn post duidelijk niet begrepen.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:54 schreef Grems het volgende:
[..]
Subversieve elementen die anno 2017 de massa nog proberen te overtuigen dat de islam niet onze vijand is. Ga je schamen
Hoe gaat toch over het nieuws, alleen valt het veel mensen op dat het nieuws wederom erg gekleurd is en er duidelijk een verschillende manier van verslaggeven is zodra moslims het slachtoffer zijn.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:58 schreef recursief het volgende:
[..]
Dit soort posts bedoel ik dus. Kan het niet gewoon over het nieuws gaan in plaats van al dat gewijs naar elkaar waar de wereld niets mee opschiet? Een topic zonder al die reflexen zou wel eens verfrissend zijn.
Zijn hersenen zitten dan gepositioneerd in zijn onderbuik, niet in zijn hoofdquote:Op maandag 30 januari 2017 11:08 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Je hebt mijn post duidelijk niet begrepen.
Het gaat niet om de mensen, het gaat om de idealogie. En zolang we niet tegen die idealogie mogen ageren blijven zowel moslims en niet moslims er slachtoffer van.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:49 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Als het moslim terroristen waren, dan bevestigt het alleen maar dat ook moslims slachtoffers zijn van moslims extremisme. We moeten stoppen met wij tegen hun (westerlingen vs moslims) en starten met goed tegen kwaad. Waarom de mensen die slachtoffer zijn van deze aanslag over een kam scheren met de terroristen die verantwoordelijk zijn voor de aanslag? Slaat nergens op. Dat is exact wat de terroristen willen.
Men is wel erg traag met het naar buiten toe brengen van meer info.quote:Op maandag 30 januari 2017 10:31 schreef nixxx het volgende:
[..]
Zelfs dit niet eens... gebruik je fantasie een beetje en je kunt nog wel meer mogelijkheden verzinnen.
Doodgewone criminaliteit bijv. Stel een grote afghaanse drugs importeur gaat altijd naar die moskee en een andere dealer wil hem elimineren.
Op basis van resultaten uit het verleden niet zo waarschijnlijk, maar ook niet onmogelijk. Oftewel, alles is speculatie totdat er meer harde info naar buiten komt.
Geen stageplek.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:20 schreef Beach het volgende:
Het was dus een Marokkaan. Hoe gaan de linkse liberaaltjes dat nu goedpraten?
Ik snap helemaal het (verder prima) punt - ik moest hardop lachen om de grasmaaiers - maar het kwam ze wel erg goed uit om in dit plaatje 9/11 niet mee te tellen maar om pas daarna te gaan tellen..quote:Op maandag 30 januari 2017 10:44 schreef Falco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Iedereen een vlogcamera.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:20 schreef Beach het volgende:
Ben het met je eens, mijn post is gericht op de mensen die het meteen een wij tegen hun ding maken in dit topic.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:21 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het gaat niet om de mensen, het gaat om de idealogie. En zolang we niet tegen die idealogie mogen ageren blijven zowel moslims en niet moslims er slachtoffer van.
Trump is duidelijk een zakenman. Met gestrekt been erin en uiteindelijk ruim voldoende draagvlak voor doeltreffend beleid. Dat lijkt mij een stuk beter dan een onderwerp doodpolderen om vervolgens een stuk wanbeleid te produceren.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:22 schreef DrDentz het volgende:
Lekker conflicten importeren.. Trump lacht straks het laatst..
Maar twaalf doden door islamitisch geweld???quote:Op maandag 30 januari 2017 10:44 schreef Falco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat heeft die hoer Kim Kardashian verspreidtquote:Op maandag 30 januari 2017 11:43 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Maar twaalf doden door islamitisch geweld???
Diegene die dat lijstje heeft gemaakt heeft ongetwijfeld een linkse blinddoek opgehad.
Fort Hood 13 doden
Chattanooga Tennessee 15 doden
San Bernardino 14 doden
Orlando 49 doden
Fort Lauderdale 5 doden
New York 6 doden (eerste aanslag WTC)
Boston 3 doden
9/11 2977 doden
Daarnaast zijn er nog talloze aanslagen waarbij 1 of 2 doden vielen.
Hoezo speculeren? Herinner je je de aanslagen in Noorwegen nog? Toen waren bepaalde lieden er ook heel zeker van, aangezien de autoriteiten de identiteit van de dader niet direct vrijgaven. Later in Zweden speculeerde de politie dat het wel een extreem-rechtse terrorist moest zijn (gezien de slachtoffers) en dat bleek uiteindelijk een asielzoeker, misschien is het daarom wel wijselijk om gewoon niet te speculeren?quote:Op maandag 30 januari 2017 11:22 schreef Elzies het volgende:
[..]
Men is wel erg traag met het naar buiten toe brengen van meer info.
Politiek correct Canada weer op zijn smalst.
Wellicht handig om de bronvermelding te lezen. Daarin staat namelijk ook vermeld dat het om aanslagen gaat NA 9/11. Wat je opschiet met zo'n afbeelding weet ik verder ook niet.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:43 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Diegene die dat lijstje heeft gemaakt heeft ongetwijfeld een linkse blinddoek opgehad.
Fort Hood 13 doden
San Bernardino 14 doden
Orlando 49 doden
Fort Lauderdale 5 doden
Boston 3 doden
9/11 2977 doden
Ik vermoed iets in deze trend:quote:Op maandag 30 januari 2017 11:20 schreef Beach het volgende:
Multiculturele samenleving slaat dus alleen op Marokkanen en Turken, die andere 200 nationaliteiten hebben er geen last van maar die behoren zeker niet tot de multiculturele samenleving.quote:Limburg heeft weinig op met de multiculturele samenleving. Dat vergroot de kans dat mannen met een Marokkaanse of Turkse achtergrond hier in de criminaliteit belanden.
Dit is "annually" he...quote:Op maandag 30 januari 2017 11:43 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Fort Hood 13 doden
San Bernardino 14 doden
Orlando 49 doden
Fort Lauderdale 5 doden
Boston 3 doden
9/11 2977 doden
Mijn lijstje is ook van na 9/11 (behalve de WTC aanslag)quote:Op maandag 30 januari 2017 12:04 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Wellicht handig om de bronvermelding te lezen. Daarin staat namelijk ook vermeld dat het om aanslagen gaat NA 9/11. Wat je opschiet met zo'n afbeelding weet ik verder ook niet.
Yep, na 9/11 en voor Orlando of andere grotere aanslagen.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:04 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Wellicht handig om de bronvermelding te lezen. Daarin staat namelijk ook vermeld dat het om aanslagen gaat NA 9/11. Wat je opschiet met zo'n afbeelding weet ik verder ook niet.
Dan moet je behalve de ondertitel ook eens de titel lezen. :> Bovendien staat 9/11 zelf ook in je lijst. Enfin, niet heel relevant ookquote:Op maandag 30 januari 2017 12:10 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Mijn lijstje is ook van na 9/11 (behalve de WTC aanslag)
Ik heb een lijstje van aantal slachtoffers van Nazi's na de holocaust. Echt prima volk, stop met het demoniseren van Nazi's, er vallen meer slachtoffers in het verkeer per jaar dan er vermoord worden door Nazi's.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:04 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Wat mij hier nog het meest aan opvalt is dat er daar blijkbaar elk jaar 737 mensen omkomen door uit bed te vallen....nou vraag ik me af...hebben ze daar inplaats van vloerbedekking een spijkermatras in de slaapkamer liggen of zo?quote:Op maandag 30 januari 2017 10:44 schreef Falco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het geeft aan, dat zelfs als je 9/11 wel zou meenemen in die statistieken, je ieder jaar nog steeds 60x meer kans hebt om doodgeschoten te worden door een medeburger dan door een terrorist.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:04 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nou het is een Moskee...quote:Op maandag 30 januari 2017 12:15 schreef JimmyDean het volgende:
http://www.mirror.co.uk/n(...)g-least-five-9719347
Dader schreeuwde "Allah Akhbar"...
Wel opvallend dat Trudeau het meteen een aanslag tegen moslims noemde, terwijl hij de feiten dus nog niet eens wist.
Denk zomaar dat hij dat niet zo bedoelde. De NOS ook niet... http://nos.nl/artikel/215(...)ekkig-in-canada.htmlquote:
MSM zijn wel zo'n beetje over. Alleen maar achter de feiten aanlopen.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:18 schreef Loekie1 het volgende:
Radio 1 weet nog steeds niets over de daders.
quote:Op maandag 30 januari 2017 12:12 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik heb een lijstje van aantal slachtoffers van Nazi's na de holocaust. Echt prima volk, stop met het demoniseren van Nazi's, er vallen meer slachtoffers in het verkeer per jaar dan er vermoord worden door Nazi's.
liblogic
Het punt is dat het volslagen debiel is om 9/11 in zo'n lijstje te negeren.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:19 schreef tofastTG het volgende:
[..]Wat begrijp je niet aan mijn laatste zin? Enfin volgens jou zou dat plaatje feitelijk onjuist zijn omdat? Het is toch gewoon een feit dat er nauwelijks slachtoffers meer gevallen zijn door toedoen van nazi Duitsland na de val van Hitler? Ook dan zou ik stellen dat het feitelijk juist is, maar dat zo'n afbeelding niets toevoegt, en dat de toegevoegd waarde ervan me ontgaat.
Nou nee, het zegt hooguit dat 9/11 een outlier was (of in goed Nederlands: een uitbijter), het ontkent niet dat 9/11 een hoop slachtoffers heeft gemaakt. De kans dat je in de USA door een islamitische aanslag om het leven komt is nog altijd bijzonder klein. Statistisch is er niet zoveel mis met dit lijstje. Waar statistisch wel wat mee mis is, is de conclusie dat het altijd die moslims zijn bij ieder nieuwbericht over moslims. Dat heet generaliseren en daar zit eigenlijk nooit een statistische redenering onder. Er zijn twee veel voorkomende manieren om conclusies te trekken waar je vreselijk mee moet oppassen omdat ze eigenlijk altijd ongefundeerd zijn:quote:Op maandag 30 januari 2017 12:11 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Yep, na 9/11 en voor Orlando of andere grotere aanslagen.
Selectieve statistieken noem ik dat, is exact hetzelfde als je nu roept "vandaag zijn er 0 aanlagen islamitische aanslagen geweest" en het dan in het nieuws plempt als statistiek/bron. Op deze manier kan ik het laten lijken dat er nog 0 slachtoffers in naam van de islam zijn gevallen, gewoon alleen de dagen tellen dat er niets gebeurd is.
Welke feiten ?quote:Op maandag 30 januari 2017 12:19 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
MSM zijn wel zo'n beetje over. Alleen maar achter de feiten aanlopen.
Geef ze nog een uur. Ze moeten eerst een verhaal verzinnen waarom de daders eigenlijk de werkelijke slachtoffers zijn, en dit allemaal komt door Trump (incl. referentie naar WO2 / Hitler).quote:Op maandag 30 januari 2017 12:18 schreef Loekie1 het volgende:
Waarheid als een koe.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:15 schreef MaGNeT het volgende:
Je wint als burger echter meer door bij het oversteken uit te kijken of je gordel te dragen dan door bang te zijn voor terrorisme.
apart, terwijl al lang bekend is dat het 2 Syriers betreft die er net een weekje zijn, vorige week binnen gekomen als vluchtelingen.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:18 schreef Loekie1 het volgende:
Er is dan ook nog steeds helemaal niks confirmed. Mensen die denken dat louter arabische identiteiten worden achtergehouden door de autoriteiten verwijs ik graag naar de aanslagen in Noorwegen. Ook toen was lang onduidelijkheid met betrekking tot de identiteit van de dader, en ook toen trokken veel non MSM (en tevens ook een aantal Amerikaanse MSM) hun conclusie. Het moest wel een moslim zijn.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:18 schreef Loekie1 het volgende:
Dan kan ik je aanraden de misdaadstatistieken in Europa er eens bij te pakken, de statistieken van vluchtelingen, de no go area's waar de sharia de dienst uitmaakt.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:20 schreef recursief het volgende:
[..]
Nou nee, het zegt hooguit dat 9/11 een outlier was (of in goed Nederlands: een uitbijter), het ontkent niet dat 9/11 een hoop slachtoffers heeft gemaakt. De kans dat je in de USA door een islamitische aanslag om het leven komt is nog altijd bijzonder klein. Statistisch is er niet zoveel mis met dit lijstje. Waar statistisch wel wat mee mis is, is de conclusie dat het altijd die moslims zijn bij ieder nieuwbericht over moslims. Dat heet generaliseren en daar zit eigenlijk nooit een statistische redenering onder. Er zijn twee veel voorkomende manieren om conclusies te trekken waar je vreselijk mee moet oppassen omdat ze eigenlijk altijd ongefundeerd zijn:
1. Generalisatie
2. Conclusies op basis van anekdotes
Geen van beiden gebeurt hier. Dat 9/11 er niet bij staat klopt, maar statistisch gezien is dat een uitbijter. Die nuance ontgaat je kennelijk,
Dat is helaas "fake-news", probeer de bronnen maar eens te verifiëren. De meest hardnekkige geruchten die de rondte doen, maar ook totaal niet confirmed zijn en alleen door tweederangs media de wereld in geslingerd zijn, is dat tenminste een dader de Marokkaanse identiteit heeft. Echter nogmaals, dit zijn speculaties die afkomstig lijken te zijn van twitter berichten die op geen enkele wijze geverifieerd kunnen worden. Vandaar dat jij nu denkt dat het Syriërs zijn en andere mensen complete andere identiteiten noemen.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:22 schreef Harlon het volgende:
[..]
apart, terwijl al lang bekend is dat het 2 Syriers betreft die er net een weekje zijn, vorige week binnen gekomen als vluchtelingen.
maarrrrr veel belangrijker mensen: REFUGEES WELCOME!
Het probleem is dat voor zo'n opmerking je al meteen bij de "pvv-tokkies" word weggezet, je bent een racist in de ogen van die policors. Er zijn tientallen users hier die het niet zo zwart/wit zien en toch verketterd worden door de linkse kliek, en dat gebeurd al jaren. Nu word er de laatste jaren meer tegengas gegeven vanuit het rechtse kamp en klaagt iedereen over de tweestrijd hier, of huilen die policors dat de toon van FOK veranderd.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Waarheid als een koe.
Ik stoor me echter wel aan dat enorme zwart-witte de laatste tijd. Zelf zou ik er bijvoorbeeld vóór zijn om de grenscontroles weer eens in te voeren (nee, ze hoeven niet dícht...), om vluchtelingen beter te screenen (want ook ik vond het vrij opvallend dat het voornamelijk jonge mannen waren die aan het vluchten waren) etc. etc. Maar als je zoiets zegt ben je tegenwoordig direct islamofoob, overdreven bang en racist.
Nee, ik ben geen PVV-'tokkie', en nee, grenscontroles houden niet alle eventuele terroristen tegen, maar het is wel bespottelijk dat elke vorm van ook maar een béétje waakzaam willen zijn (met de menselijkheid gewoon op de voorgrond) tegenwoordig niet meer 'normaal' is.
Het is echt de goedmensen tegen de PVV-tokkies geworden. Je kunt daar kennelijk niet meer ergens tussenin zitten.
Dat zei jij ook allemaal niet, maar ik moest het even kwijt. Sorry dat ik jouw post daarvoor gebruikte. "+
Kan de slachtofferrol nóg groter?quote:Op maandag 30 januari 2017 12:28 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Het probleem is dat voor zo'n opmerking je al meteen bij de "pvv-tokkies" word weggezet, je bent een racist in de ogen van die policors. Er zijn tientallen users hier die het niet zo zwart/wit zien en toch verketterd worden door de linkse kliek, en dat gebeurd al jaren. Nu word er de laatste jaren meer tegengas gegeven vanuit het rechtse kamp en klaagt iedereen over de tweestrijd hier, of huilen die policors dat de toon van FOK veranderd.
Oorzaak - Gevolg
Rechts is een gevolg, vul de oorzaak zelf maar in.
Dit http://journalmetro.com/l(...)e-mosquee-du-quebec/ artikel suggereert dat het een Sunni moskee betreft.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:24 schreef Logic91 het volgende:
Het zou me niets verbazen als dit gewoon een Ahmadiyya moskee betreft en de aanslag is gepleegd door moslimfundamentenlisten. Vergeet niet dat de meeste slachtoffers van islamitisch geïnspireerde extremisme moslims zelf betreft.
Ben ermee opgegroeid, kom namelijk uit een Marokkanen wijk.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Kan de slachtofferrol nóg groter?
De Europese misdaadstatistieken hebben niks te maken hebben met de kans om in de USA slachtoffer te worden van een aanslag door moslimfundamentalisten. Want daar gaat het lijstje over.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:25 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Dan kan ik je aanraden de misdaadstatistieken in Europa er eens bij te pakken, de statistieken van vluchtelingen, de no go area's waar de sharia de dienst uitmaakt.
Als dat jouw overtuiging is, dan vind ik dat best, maar dan verspeel je daarmee wel het recht om te klagen over vermeend slechte statistiek. Je kan niet eisen dat statistiek op de juiste manier bedreven wordt, maar alleen als het jou uitkomt.quote:Voor het woord generaliseren ben ik immuun geworden, dat krijg je al 4 jaar naar je hoofd gegooid, dit heet gewoon realisme.
twitter:AmirFarahi twitterde op maandag 30-01-2017 om 09:41:02CONFIRMED: Police report the 2 suspects are students enrolled at Laval University & 1 of them is of Moroccan origin… https://t.co/rmDETVczMf reageer retweet
Klopt, maar het verkeer is een ander soort angst. Bovendien als 9/11 en de jaren voor 9/11 wel werden weergegeven in de grafiek was de vergelijking wat dit betreft niet minder sterk geweest.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het geeft aan, dat zelfs als je 9/11 wel zou meenemen in die statistieken, je ieder jaar nog steeds 60x meer kans hebt om doodgeschoten te worden door een medeburger dan door een terrorist.
Het is natuurlijk belangrijk om terrorisme te bestrijden, daar zal links en rechts het mee eens zijn.
Je moet er echter voor waken dat je niet meer vrijheid inlevert dan dat het aan veiligheid oplevert.
Eerlijk is eerlijk, in Nederland heeft Terrorisme tussen 1950 en 2009 tot ongeveer 70 aanslagen met 30 doden geleid.
Dat aantal doden valt in Nederland ook in 2-3 weken in het verkeer.
Moet je er daarom niets tegen doen? Zeker niet, er worden ook aanslagen voorkomen.
Je wint als burger echter meer door bij het oversteken uit te kijken of je gordel te dragen dan door bang te zijn voor terrorisme.
Is bullshit en niemand heeft het bevestigdquote:Op maandag 30 januari 2017 12:31 schreef wolkentoetje het volgende:
Of het klopt weet ik niet maar 1 van de daders schijnt een Marokkaan te zijn:twitter:AmirFarahi twitterde op maandag 30-01-2017 om 09:41:02CONFIRMED: Police report the 2 suspects are students enrolled at Laval University & 1 of them is of Moroccan origin… https://t.co/rmDETVczMf reageer retweet
Je weet dat je in het verkeer risico loopt en iedereen die in een auto stapt doet dat vrijwillig. Voor massa-immigratie en de daarmee gepaarde terreur hebben we niet vrijwillig gekozen. Geen referendum gezien en enquêtes wijzen uit dat de meerderheid dit liever niet heeft. Toch wil de elite eindeloos doorgaan met het massaal binnen halen van godsdienstwaanzinnige volkeren wat alleen maar meer levens gaat kosten.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:15 schreef MaGNeT het volgende:
Dat aantal doden valt in Nederland ook in 2-3 weken in het verkeer.
Moet je er daarom niets tegen doen? Zeker niet, er worden ook aanslagen voorkomen.
Die twitteraar roept wel "Confirmed" maar verwijdt nergens naar een bron waar we dat zelf kunnen nalezen.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:31 schreef wolkentoetje het volgende:
Of het klopt weet ik niet maar 1 van de daders schijnt een Marokkaan te zijn:twitter:AmirFarahi twitterde op maandag 30-01-2017 om 09:41:02CONFIRMED: Police report the 2 suspects are students enrolled at Laval University & 1 of them is of Moroccan origin… https://t.co/rmDETVczMf reageer retweet
Dat plaatje is dus het schoolvoorbeeld van slechte statistiek: data zo uitkiezen dat de grootste aanslag ooit niet meegenomen wordt in de cijfers.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:30 schreef recursief het volgende:
Als dat jouw overtuiging is, dan vind ik dat best, maar dan verspeel je daarmee wel het recht om te klagen over vermeend slechte statistiek. Je kan niet eisen dat statistiek op de juiste manier bedreven wordt, maar alleen als het jou uitkomt.
Iets verderop in die tweet hebben ze het nog over 2 Syriers...quote:Op maandag 30 januari 2017 12:31 schreef wolkentoetje het volgende:
Daar had ik al iets over gezegd. zo wordt het een beetje welles-nietes.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:33 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat plaatje is dus het schoolvoorbeeld van slechte statistiek: data zo uitkiezen dat de grootste aanslag ooit niet meegenomen wordt in de cijfers.
Oké. Ja, ik speculeer ook natuurlijk. Ik wil alleen maar verduidelijken dat het niet per se een rechtsextremist hoeft te zijn die verantwoordelijk is voor deze aanslag.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:29 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dit http://journalmetro.com/l(...)e-mosquee-du-quebec/ artikel suggereert dat het een Sunni moskee betreft.
Nee, dat is volgens mij nog helemaal niet bekend. Er zijn alleen een hoop speculaties.quote:Op maandag 30 januari 2017 12:36 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Oké. Ja, ik speculeer ook natuurlijk. Ik wil alleen maar verduidelijken dat het niet per se een rechtsextremist hoeft te zijn die verantwoordelijk is voor deze aanslag.
quote:Op maandag 30 januari 2017 06:26 schreef Physsic het volgende:
The Daily Beast is echt heel erg in fake news getrapt.![]()
Ze hebben een artikel geschreven met informatie die ze op een nep-Reuters Twitteraccount vonden. Dat het om White Supremicsts zou gaan. Inclusief foto's en namen.
https://twitter.com/craigrbrittain/status/825927323098570752
Haha!twitter:thedailybeast twitterde op maandag 30-01-2017 om 05:00:07"Fake news" isn't news. In fact, the real 007 used it to get the U.S. into WWII https://t.co/UpqOMJUBF2 https://t.co/2tbJjnITSM reageer retweet
Telegraaf lijkt zich in dezen te baseren op vage twitterbronnen. Die zijn immers de bron voor de 2e rangs mediaoutlets die dit de wereld in geslingerd hebben. Ben benieuwd of het blijkt te kloppen. Grote Canadese media "callen" deze beweringen niet...quote:Op maandag 30 januari 2017 13:00 schreef Loekie1 het volgende:
QUEBEC - De twee vermoedelijke daders van de aanslag op een moskee in Quebec studeerden in die stad aan de Laval-universiteit. Dat meldt Radio Canada op basis van bronnen die betrokken zijn bij het onderzoek.
Beide verdachten zijn inwoners van Quebec. Eén zou van Marokkaanse afkomst zijn.
http://www.telegraaf.nl/b(...)den_in_Quebec__.html
Het feit dat het Trump bashende CNN anderhalve minuut besteed aan het onderwerp zegt al genoeg. Was dit uit rechtse hoek gekomen dan was het het hoofdonderwerp geweest en hadden we dagenlang moeten horen dat het allemaal de schuld van Trump was.quote:Op maandag 30 januari 2017 13:03 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Telegraaf lijkt zich in dezen te baseren op vage twitterbronnen. Die zijn immers de bron voor de 2e rangs mediaoutlets die dit de wereld in geslingerd hebben. Ben benieuwd of het blijkt te kloppen. Grote Canadese media "callen" deze beweringen niet...
Wat bedoel je precies? http://www.cbc.ca/news/canada stelt nog niks over een mogelijke identiteit. Het zijn echt onverifieerbare geruchten van 2e rangs media die zich lijken te baseren op twitterbronnen. Vrij logisch dat ook media zoals foxnews nog niets meedelen over de identeiten van de daders, op dit moment is het allemaal te vaag en onduidelijk. Het enige wat foxnews momenteel rapporteert is dit:quote:Op maandag 30 januari 2017 13:09 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Het feit dat het Trump bashende CNN anderhalve minuut besteed aan het onderwerp zegt al genoeg. Was dit uit rechtse hoek gekomen dan was het het hoofdonderwerp geweest en hadden we dagenlang moeten horen dat het allemaal de schuld van Trump was geweest.
http://www.foxnews.com/wo(...)tack-on-muslims.htmlquote:According to the Le Soleil newspaper, one of the arrested suspects was 27 years old and had a “Quebecois name.” The paper also reported that one of the suspects was armed with an AK-47.
One witness, who wanted to remain anonymous, told Radio Canada, a Canadian Broadcasting Company French-speaking outlet, that the two gunmen were masked.
“It seemed to me that they had a Quebecois accent. They started to fire, and as they shot they yelled, 'Allahu akbar!' The bullets hit people that were praying. People who were praying lost their lives. A bullet passed right over my head,” the person said.
Kijk vanavond maar eens naar de teleurgestelde gezichten bij de tafel bij DWDD.quote:Op maandag 30 januari 2017 13:09 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Het feit dat het Trump bashende CNN anderhalve minuut besteed aan het onderwerp zegt al genoeg. Was dit uit rechtse hoek gekomen dan was het het hoofdonderwerp geweest en hadden we dagenlang moeten horen dat het allemaal de schuld van Trump was.
Als het klopt dat 1 van de daders een Marokkaan is dan zal het wel geen uitzending lang onderwerp van gesprek zijn en zal Jinek ook wel geen 'deskundigen' aan tafel hebben zitten.quote:Op maandag 30 januari 2017 13:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
Kijk vanavond maar eens naar de teleurgestelde gezichten bij de tafel bij DWDD.
Ik verwacht geen Ali B vanavond.quote:Op maandag 30 januari 2017 13:17 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Als het klopt dat 1 van de daders een Marokkaan is dan zal het wel geen uitzending lang onderwerp van gesprek zijn en zal Jinek ook wel geen 'deskundigen' aan tafel hebben zitten.
Hebben de media dan niets geleerd van Fortuyn? Een sfeertje creëren waarin er een boeman is, een 'opkomende Hitler'. "Als je terug in de tijd kon, zou je dan Hitler vermoorden? Ja toch, je staat toch aan de goede kant van de geschiedenis? Nu hebben we weer een man die een holocaust gaat regelen.. je weet wat je moet doen.. "quote:Op maandag 30 januari 2017 13:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Jinek/DWDD etc het draait vandaag allemaal gewoon om het kruisigen van Trump.
Met of zonder Canada.
Of The Daily Show/30 minutes of Trump bashing door die Trevor.quote:Op maandag 30 januari 2017 13:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
Kijk vanavond maar eens naar de teleurgestelde gezichten bij de tafel bij DWDD.
Jawel hoor, die ene Marokkaan die in een nette wijk woont word even opgetrommeld om meerdere malen te roepen dat het niets met de islam te maken heeft en deze cultuur vooral door de PVV, Joden, Trump en de westen gecreëerd word.quote:Op maandag 30 januari 2017 13:17 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Als het klopt dat 1 van de daders een Marokkaan is dan zal het wel geen uitzending lang onderwerp van gesprek zijn en zal Jinek ook wel geen 'deskundigen' aan tafel hebben zitten.
Nu roepen ze hetzelfde over Trump, het is afwachten of hij de 4 jaar volmaakt en niet een kogel heeft gekopt in de tussentijd. Allemaal dankzij de linkse haat zaaiende media, de policor demonstraties en dat belachelijke sterrenvolk wat in de avond weer naar hun miljoenen bungalow gaan nadat ze de iedereen verteld hebben dat er geen problemen zijn met moslims.quote:Op maandag 30 januari 2017 13:26 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hebben de media dan niets geleerd van Fortuyn? Een sfeertje creëren waarin er een boeman is, een 'opkomende Hitler'. "Als je terug in de tijd kon, zou je dan Hitler vermoorden? Ja toch, je staat toch aan de goede kant van de geschiedenis? Nu hebben we weer een man die een holocaust gaat regelen.. je weet wat je moet doen.. "
Soros wordt ook al genoemd die hier opdracht voor heeft gegeven om de haat jegens Trump nog extra te voeden/aan te wakkeren.quote:Op maandag 30 januari 2017 13:03 schreef WammesWaggel het volgende:
De daders riepen Allah Snackbar tijdens het schieten, was de moskee niet extreem genoeg voor deze musselmannen?
https://www.google.co.uk/(...)oq=local+time+quebeqquote:Op maandag 30 januari 2017 14:09 schreef Bensel het volgende:
ik denk dat je inmiddels wel kunt stellen dat het islamitisch geweld is. Want als het wel zou gaan om 'racisten', dan zou dat inmiddels overal vermeld worden met groot bombarie.
Dat lijkt me ook, dan hadden we inmiddels wel foto's gezien van 2 boze witte mannen.quote:Op maandag 30 januari 2017 14:09 schreef Bensel het volgende:
ik denk dat je inmiddels wel kunt stellen dat het islamitisch geweld is. Want als het wel zou gaan om 'racisten', dan zou dat inmiddels overal vermeld worden met groot bombarie.
Daarmee haal je de ontevredenheid bij zijn aanhang niet weg.quote:Op maandag 30 januari 2017 13:26 schreef DrDentz het volgende:
Hebben de media dan niets geleerd van Fortuyn? Een sfeertje creëren waarin er een boeman is, een 'opkomende Hitler'. "Als je terug in de tijd kon, zou je dan Hitler vermoorden? Ja toch, je staat toch aan de goede kant van de geschiedenis? Nu hebben we weer een man die een holocaust gaat regelen.. je weet wat je moet doen.. "
Dat wordt soms zelfs vermeldt wanneer het alsnog om islamitisch geweld gaat. Het verbaast mij dat het dit keer niet gedaan werd.quote:Op maandag 30 januari 2017 14:09 schreef Bensel het volgende:
quote:Op maandag 30 januari 2017 13:26 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Iedereen weet dat moslims al jaren het slachtoffer van terreuraanslagen zijn in de Westerse wereld, dus dit is een goede actie.quote:Op maandag 30 januari 2017 14:16 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Vier grote moskeeën sluiten deur tijdens gebed na aanslag Québec
Ik ben aan het wachten op de linkse rakkers die bij alles van de PVV roepen "paniekzaaierij!" "Je hebt meer kans om onder een auto te komen" "hoe vaak zijn er al aanslagen in NL geweest?"
Maar iets zegt mij dat ze bovenstaande actie wel goedpraten.
de reden dat trump nog niet dood is, is omdat onze snowflakes allemaal wachten tot iemand anders het doet. ja, dat is niet echt resultaat bevorderend..quote:Op maandag 30 januari 2017 14:49 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het goedpraten door journalisten is al lang aan de gang.Op maandag 30 januari 2017 14:49 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het goedpraten door journalisten is al lang aan de gang.
Die verdienen geld aan * ellende * dus die zitten al gespannen af te wachten.quote:Op maandag 30 januari 2017 14:49 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Denken ze serieus er iets mee op te schieten? Dat is net als je leraar doodschieten omdat je een slecht cijfer hebt gehaald ofzo.quote:Op maandag 30 januari 2017 14:49 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er zit wel een verschil tussen private organisaties die besluiten nemen middels bepaalde beperkte voorzorgsmaatregelen en roepen om draconische overheidsmaatregelen.quote:Op maandag 30 januari 2017 14:16 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Vier grote moskeeën sluiten deur tijdens gebed na aanslag Québec
Ik ben aan het wachten op de linkse rakkers die bij alles van de PVV roepen "paniekzaaierij!" "Je hebt meer kans om onder een auto te komen" "hoe vaak zijn er al aanslagen in NL geweest?"
Maar iets zegt mij dat ze bovenstaande actie wel goedpraten.
quote:Paul Joseph Watson
@PrisonPlanet
Mark my words, within 6 months, an anti-Trump SJW will commit a terror attack that will kill many innocent people. MSM will justify it.
Dat is naar mijn mening een behoorlijke overstap, het gooien van een varkenskop of het neerschieten van meerdere mensen.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:09 schreef KrappeAuto het volgende:
Dit begint wel echt een onhoudbare situatie te worden in het algemeen. Dit is waarschijnlijk geen rechtsextremist maar het is natuurlijk wachten totdat lieden van dat soort kliekjes aanvallen gaan plegen. Je ziet overal impliciete bedreigingen met varkenskoppen die naar moskeeën gegooid worden en de aantallen mensen die dit stiekem goedkeuren op social media. Moslim ban is helaas nodig om escalatie te voorkomen.
Ja, het zijn twee Syrische vluchtelingen. Ze studeren aan een Canadese universiteit. Eentje komt uit Marokko en ze spreken met een Quebecs accent.quote:
Dit is koren op de molen van Trump.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:14 schreef recursief het volgende:
[..]
Ja, het zijn twee Syrische vluchtelingen. Ze studeren aan een Canadese universiteit. Eentje komt uit Marokko en ze spreken met een Quebecs accent.
Wat is dit nu weer danquote:Op maandag 30 januari 2017 15:14 schreef recursief het volgende:
[..]
Ja, het zijn twee Syrische vluchtelingen. Ze studeren aan een Canadese universiteit. Eentje komt uit Marokko en ze spreken met een Quebecs accent.
Nou, ja dat wordt allemaal beweerd. Ook in dit topic. Met Twitterbronnen en alles er bij. Ik verzin het niet zelf he.quote:
Goede samenvatting. Ik moest lachen.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:14 schreef recursief het volgende:
[..]
Een Syrische vluchteling uit Marokko met een Quebecs accent die daar studeert. Wat klopt hier niet?quote:Op maandag 30 januari 2017 15:18 schreef recursief het volgende:
[..]
Nou, ja dat wordt allemaal beweerd. Ook in dit topic. Met Twitterbronnen en alles er bij. Ik verzin het niet zelf he.
Twee SYRISCHE vluchtelingen en 1 komt er uit MAROKKO.....ok...quote:Op maandag 30 januari 2017 15:14 schreef recursief het volgende:
[..]
De krant heeft waarschijnlijk ook gewoon zelf naar die Moskeeën gebeld met de vraag of zij nu ook maatregelen nemen. Als je dan gewoon zegt dat je de komende tijd de deur dicht doet, kan de media er al snel een paniekverhaal van maken.quote:Op maandag 30 januari 2017 14:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zit wel een verschil tussen private organisaties die besluiten nemen middels bepaalde beperkte voorzorgsmaatregelen en roepen om draconische overheidsmaatregelen.
Vriend, dit zie je na alle aanslagen. lekker reactief. Na Parijs werden ineens alle joodse gebouwen beschermd, na die suoermarkt.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:18 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
En alle moskeeën worden nu beschermd in Canada.
Als ze dit nu eens deden voor de gewone burgers die 99 van de 100x de zak zijn bij islamitische aanslagen. Nee Joodse scholen bijvoorbeeld moeten hun eigen beveiliging regelen.
Wederom gegijzeld door politieke correctheid.
quote:Op maandag 30 januari 2017 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een Syrische vluchteling uit Marokko met een Quebecs accent die daar studeert. Wat klopt hier niet?
Ik geloof er geen reet van.
Ik verzin het niet zelf he ..quote:Op maandag 30 januari 2017 15:20 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Twee SYRISCHE vluchtelingen en 1 komt er uit MAROKKO.....ok...
quote:Op maandag 30 januari 2017 12:22 schreef Harlon het volgende:
[..]
apart, terwijl al lang bekend is dat het 2 Syriers betreft die er net een weekje zijn, vorige week binnen gekomen als vluchtelingen.
maarrrrr veel belangrijker mensen: REFUGEES WELCOME!
quote:Op maandag 30 januari 2017 11:20 schreef Beach het volgende:
quote:Op maandag 30 januari 2017 13:00 schreef Loekie1 het volgende:
QUEBEC - De twee vermoedelijke daders van de aanslag op een moskee in Quebec studeerden in die stad aan de Laval-universiteit. Dat meldt Radio Canada op basis van bronnen die betrokken zijn bij het onderzoek.
quote:Op maandag 30 januari 2017 07:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Smerig. Regelrecht smerig.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:18 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
En alle moskeeën worden nu beschermd in Canada.
Als ze dit nu eens deden voor de gewone burgers die 99 van de 100x de zak zijn bij islamitische aanslagen. Nee Joodse scholen bijvoorbeeld moeten hun eigen beveiliging regelen.
Wederom gegijzeld door politieke correctheid.
Ja? Werden alle media bedrijven na Charlie Hebdo beveiligd? Werden alle trein en busstations beveiligd na Brussel? Werden alle concertzalen/restaurants beveiligd na Parijs?quote:Op maandag 30 januari 2017 15:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vriend, dit zie je na alle aanslagen. lekker reactief. Na Parijs werden ineens alle joodse gebouwen beschermd, na die suoermarkt.
Na een tijdje zwakt dat weer af. Het moet gewoon altijd goed beschermd zijn ipv die symboolmaatregelen tot mensen niet meer kijken.
Ik ben nooit in Quebec geweest, maar aangezien iedere streek in Frankrijk al zijn eigen accent heeft zal er ook wel een Quebecs accent zijn.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:28 schreef Physsic het volgende:
Dat Quebecs accent, wordt daarmee een Frans accent bedoeld, of klinkt een Quebecs accent totaal anders?
Jij noemt zelf joden als voorbeeld. Daar reageer ik op. Dat lijkt me ook beter vergelijkaar dan deze voorbeelden.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:27 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ja? Werden alle media bedrijven na Charlie Hebdo beveiligd? Werden alle trein en busstations beveiligd na Brussel? Werden alle concertzalen/restaurants beveiligd na Parijs?
ze hebben toch gewoon 2 mensem gearresteerd? Daar zou je dan nog wel iets over moeten kunnen zeggen...quote:Op maandag 30 januari 2017 15:30 schreef Fir3fly het volgende:
De politie noemt het een terroristische daad maar kan niets zeggen over de daders of het motief...
Ze zeggen dat het onderzoek loopt en ze dus niet kunnen zeggen. Maar een paar minuten later zegt men dat het een terroristische daad was bedoeld om angst te zaaien...quote:Op maandag 30 januari 2017 15:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
ze hebben toch gewoon 2 mensem gearresteerd? Daar zou je dan nog wel iets over moeten kunnen zeggen...
Kunnen ze vast ook. Ze doen het echter niet.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
ze hebben toch gewoon 2 mensem gearresteerd? Daar zou je dan nog wel iets over moeten kunnen zeggen...
Meer dan dat het om mannen van in de 20 en begin 30 jr gaat willen ze niet zeggen. En ik meen ook gehoord te hebben dat ze geen bekenden van de politie zijn.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, wanneer het de politie uitkomt, gooien ze alles op straat. Denk aan de man met het hoedje.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Kunnen ze vast ook. Ze doen het echter niet.
Aan de ene kant goed dat de politie niet zomaar alle informatie met de wereld deelt, aan de andere kant ook enorm vervelend.
Dat gaat natuurlijk wel over een ander land he.. Er zijn landen waar ze daar echt veel voorzichtiger in zijn dan in andere landen. Zelfs het aantal doden (en gewonden) werd pas relatief laat bevestigd door de politie.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, wanneer het de politie uitkomt, gooien ze alles op straat. Denk aan de man met het hoedje.
Als ze je niet nodig hebben kunnen de mensen thuis de tyfus krijge
Als dat zo is, dan is de discussie die nu op social media bezig is over of de daders nou extreem-rechts of moslim waren nog steeds niet afgelopen.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:41 schreef KrappeAuto het volgende:
Media beginnen identiteiten te publiceren:
Alexandre Bissonnette en Mohamed Khadir
Nu is de vraag waarom een mocro met islamitische naam een moskee aanvalt.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:41 schreef KrappeAuto het volgende:
Media beginnen identiteiten te publiceren:
Alexandre Bissonnette en Mohamed Khadir
Daar zit de politie blijkbaar ook mee in de maag vandaar ze weigeren er iets over te zeggenquote:Op maandag 30 januari 2017 15:47 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Nu is de vraag waarom een mocro met islamitische naam een moskee aanvalt.
De islam heeft natuurlijk een rijke geschiedenis aan sektarisch geweld tussen verschillende stromingen. Een imam van de moskee had het in een video op de Facebook-pagina ook over een ''rivaal'' moskee. Prachtreligie. Meer graag.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:47 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Nu is de vraag waarom een mocro met islamitische naam een moskee aanvalt.
Ja maar ik denk dat een moslim extremist eerder een synagoge of kerk aanvalt dan een moskee Waarvan de stroming hem niet bevalt. Daarnaast zijn er niet zoveel stromingen hoor, er zijn maar 2 echte stromingen namelijk sjiieten en soennieten. Mensen uit Marokko zijn voor een grote deel soenniet en ik heb eerder gelezen dat deze moskee ook soenitisch was.quote:Op maandag 30 januari 2017 15:51 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
De islam heeft natuurlijk een rijke geschiedenis aan sektarisch geweld tussen verschillende stromingen. Een imam van de moskee had het in een video op de Facebook-pagina ook over een ''rivaal'' moskee. Prachtreligie. Meer graag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |