Getuigen zijn niet zo betrouwbaar als het aantal aanvallers betreft...quote:Op maandag 30 januari 2017 04:06 schreef hugecooll het volgende:
Drie schutters en twee arrestaties dus ik neem aan dat ze er nog een missen
Uur geleden ongeveer.quote:Op maandag 30 januari 2017 04:26 schreef Physsic het volgende:
Wtf.
Drie schutter die het vuur openen op (mogelijk) 40 mensen, met als resultaat vijf doden. Al redelijk snel twee verdachten gearresteerd (het is te hopen dat het ook echt de daders zijn). Zal de politie heel erg snel aanwezig zijn geweest? Met drie schutters hadden er nog veel meer (dodelijke) slachtoffers kunnen vallen.
Hoe lang geleden is dit ongeveer gebeurd?
quote:Police surrounded and captured one of the two arrested suspects on the Île d’Orléans bridge, the newspaper reports.
No other details about the suspected shooters has been released. It is not known if they were arrested without incident, or if they were injured.
Police have also not said if they are looking for a third suspect. Witnesses reported seeing three gunmen in the mosque.
..
One of the suspects is 27 with a Québécois name, Le Soleil reports.
One of the gunmen was armed with an “AK-47,” Le Soleil reports.
twitter:JustinTrudeau twitterde op maandag 30-01-2017 om 04:35:10Tonight, Canadians grieve for those killed in a cowardly attack on a mosque in Quebec City. My thoughts are with victims & their families. reageer retweet
twitter:rjjago twitterde op maandag 30-01-2017 om 04:38:49He can say "terrorist" here, but not for Quebec City? Ak47's - check Place of worship - check innocents - check wh… https://t.co/fdQ5JcdWgm reageer retweet
#Québec rejects categorically this barbaric violence. All our solidarity to the families of the victims, the injured and their families.twitter:phcouillard twitterde op maandag 30-01-2017 om 04:02:10Le #Québec rejette catégoriquement cette violence barbare. Toute notre solidarité aux proches des victimes, des blessés et à leur famille. reageer retweet
quote:Op maandag 30 januari 2017 04:41 schreef justarandomdude het volgende:
En meteen kritiek op de Canadese premiertwitter:rjjago twitterde op maandag 30-01-2017 om 04:38:49He can say "terrorist" here, but not for Quebec City? Ak47's - check Place of worship - check innocents - check wh… https://t.co/fdQ5JcdWgm reageer retweet
twitter:LP_LaPresse twitterde op maandag 30-01-2017 om 04:47:26La police traite maintenant l'attaque contre la mosquée de Sainte-Foy comme un attentat terroriste, a appris La Presse. reageer retweet
Gezien de eerdere varkenskop speelt er daar al langer iets en is het niet direct gerelateerd, hoewel de lijst het weer kan hebben doen opvlammen.quote:Op maandag 30 januari 2017 04:48 schreef BoneThugss het volgende:
Zou dit iets te maken hebben met die lijst van Trump?
En RIP voor de slachtoffers, verschrikkelijk.
Dan is de dader een moslim, als ze het als terrorisme behandelen?quote:Op maandag 30 januari 2017 05:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]twitter:LP_LaPresse twitterde op maandag 30-01-2017 om 04:47:26La police traite maintenant l'attaque contre la mosquée de Sainte-Foy comme un attentat terroriste, a appris La Presse. reageer retweet
Tja, ik ben niet heel erg geneigd om RT te geloven.quote:Op maandag 30 januari 2017 05:09 schreef justarandomdude het volgende:
[..]
Dan is de dader een moslim, als ze het als terrorisme behandelen?
De reden waarom ik dit zeg is omdat RT het volgende meldt:
“One started shooting. As soon as he opened fire he shouted, "Allahu akbar!" ("God is great!")
https://www.rt.com/news/375554-quebec-city-mosque-shooting/
Valt nog geen zinnig woord over te zeggen inderdaad.quote:Op maandag 30 januari 2017 05:06 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Gezien de eerdere varkenskop speelt er daar al langer iets en is het niet direct gerelateerd, hoewel de lijst het weer kan hebben doen opvlammen.
Je weet ook niet of het iets lokaals is (denk aan Gouda: hier geen moskee, extreme overlast door moslims, ghettovorming) of dat het een algemene, nationale anti-islam groep is die toevallig daar actieve leden heeft. In het geval van het eerste lijkt me dat de internationale politiek er nauwelijks invloed op heeft.
Gelukkig stond dat ook in de OPquote:Op maandag 30 januari 2017 04:40 schreef Stabiel het volgende:
Schijnt dat er vorig jaar zomer al een varkenskop voor de moskee is neergelegd.
http://www.cbc.ca/beta/ne(...)uebec-city-1.3642883
Op Reddit wordt dat ook door verschillende (Canadese) users gezegd adhv wat ze op de radio horen.quote:Op maandag 30 januari 2017 05:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tja, ik ben niet heel erg geneigd om RT te geloven.
Ja, volgens mij zaten vrouwen en kinderen op een andere verdieping ofzo.quote:Op maandag 30 januari 2017 05:56 schreef ChrisCarter het volgende:
Schenen ook nog best wat kinderen binnen te hebben gezeten...
twitter:perreaux twitterde op maandag 30-01-2017 om 05:43:58I'm going to repeat: We know nothing about who did this, or why they did it. Everything else you may see at this point is invention. reageer retweet
Sowieso eerst zorgen dat de boel veilig is daar. Gelukkig hebben ze al 2 van die idioten te pakken.quote:Op maandag 30 januari 2017 06:08 schreef Dagonet het volgende:
Journalist ter plekke:
https://twitter.com/perreauxtwitter:perreaux twitterde op maandag 30-01-2017 om 05:43:58I'm going to repeat: We know nothing about who did this, or why they did it. Everything else you may see at this point is invention. reageer retweet
Kan het alsnog worden als de daders moslim blijken te zijn. Maar er is nog weinig hierover te zeggen, behalve dat ooggetuigen meldden dat ze Allahu akbar hoorden. Een ook dat ze met een Quebecs accent praatten.quote:
Je snapt denk ik zelf ook wel dat de daders geen moslims zijn?quote:Op maandag 30 januari 2017 07:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Kan het alsnog worden als de daders moslim blijken te zijn. Maar er is nog weinig hierover te zeggen, behalve dat ooggetuigen meldden dat ze Allahu akbar hoorden. Een ook dat ze met een Quebecs accent praatten.
Er wordt gesuggereerd dat de strijd tussen sjiiten en soennieten bij deze schietpartij een rol heeft gespeeld. Lijkt me een beetje vergezocht.quote:Op maandag 30 januari 2017 07:00 schreef Resistor het volgende:
Ach, in de 16e eeuw hadden wij hier ook de beeldenstorm, waarbij de calvinisten tegenover de katholieken stonden.
De sjiitische en soennitische moslims zijn gewoon achterlijk lopen nog een paarhonderd jaar achter. Het duurt nog wel even tot het ene soort weer gezellig zoiets gaat doen als niet-katholieke noorderlingen die in het katholieke Limburg carnaval gaan vieren denk ik.
De verdachten zijn al uren geleden opgepakt.quote:Op maandag 30 januari 2017 07:14 schreef richolio het volgende:
[..]
Je snapt denk ik zelf ook wel dat de daders geen moslims zijn?
Overigens zijn de verdachte opgepakt, dus zal wel niet lang meer duren.
Misschien dat het Canadezen zijn die idd voor de lol Allahu akbar brulden. De politie zal idd hopelijk snel duidelijkheid gevenquote:Op maandag 30 januari 2017 07:14 schreef richolio het volgende:
[..]
dat kan wel, maar het kan ook niet. Dat laatste lijkt me aannemelijker, dat eerste niet onmogelijk.quote:Op maandag 30 januari 2017 07:14 schreef richolio het volgende:
[..]
De moskee is vaker belaagd. In juni vorig jaar werd er bij het Quebec City Islamic Cultural Center een varkenshoofd voor de deur gevonden.quote:
Iemand die het geloof kent maar bewust voor het verkeerde kiest is erger dan een ongelovige die nog niet de profeet heeft 'ontmoet'.quote:Op maandag 30 januari 2017 07:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
Er wordt gesuggereerd dat de strijd tussen sjiiten en soennieten bij deze schietpartij een rol heeft gespeeld. Lijkt me een beetje vergezocht.
Waarom speciaal soennieten/sjiieten opzoeken en daarop een aanslag plegen als je dat ook gewoon op willekeurige Canadese burgers kan doen?
Zeker niet op Trump gestemd.quote:Op maandag 30 januari 2017 06:09 schreef Ingolstadt het volgende:
ALLE AMERIKANEN TOEGANG TOT HET LAND WEIGEREN
want moslims doden geen moslims?quote:Op maandag 30 januari 2017 07:14 schreef richolio het volgende:
[..]
Lol. They brought it up on them selfs.quote:Op maandag 30 januari 2017 07:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De moskee is vaker belaagd. In juni vorig jaar werd er bij het Quebec City Islamic Cultural Center een varkenshoofd voor de deur gevonden.
Het enige dat belaagd wordt, beste NOS, is het westen.
Voor de rest; 90% kans op moslim op moslim terrorisme.
Hypocriet zooitje komt zo idd wel weer.quote:Op maandag 30 januari 2017 07:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Kan het alsnog worden als de daders moslim blijken te zijn. Maar er is nog weinig hierover te zeggen, behalve dat ooggetuigen meldden dat ze Allahu akbar hoorden. Een ook dat ze met een Quebecs accent praatten.
Wat voor opjagen deden deze moskeegangers dan?quote:Op maandag 30 januari 2017 07:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Lol. They brought it up on them selfs.
Je dacht srs weg te komen met mensen opjagen in het zandgedeelte van de wereld zonder wraak? Goh.
Ja het vernietigen van een aantal Arabische en Noord Afrikaanse landen heeft grote gevolgen.quote:Op maandag 30 januari 2017 07:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je dacht srs weg te komen met mensen opjagen in het zandgedeelte van de wereld zonder wraak? Goh.
upon themselvesquote:Op maandag 30 januari 2017 07:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |