abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168642686
De 2 vastgoedprojecten van GvE in Tilburg hebben nu hypothecaire zekerheid
pi_168642767
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:50 schreef djh77 het volgende:
forse verbetering van de pitch. Ga er over nadenken, 10 jaar blijft lang
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168642783
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:54 schreef komrad het volgende:

[..]

forse verbetering van de pitch. Ga er over nadenken, 10 jaar blijft lang
Of je kunt natuurlijk de 5 jaars lening nemen

[ Bericht 99% gewijzigd door Horsemen op 03-02-2017 17:00:46 ]
pi_168642917
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Of je kunt natuurlijk de 5 jaars lening nemen
dat kan, heb liever annuïtaire leningen ivm herfinancieringsrisico
pi_168643008
Nog een annulering @FNC, vorige week ook al :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168643053
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 17:03 schreef komrad het volgende:

[..]

dat kan, heb liever annuïtaire leningen ivm herfinancieringsrisico
Wat mij betreft is hij nu ook interessant geworden. Ik ben er alleen nog niet uit wat nou verstandiger is 10 jaar annuïtair of 5 jaar aflossingsvrij. Bij 10 jaar heb je inderdaad na 5 jaar al globaal de helft van je inleg al terug maar als door welke reden dan ook de 5 jaars lening niet te herfinancieren zou zijn ontstaat er toch ook een probleem voor de 10 jaars lening denk ik.
pi_168643266
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 13:05 schreef bleyenburg het volgende:
Verder blijf ik van mening dat Eurostolz op Aygodutch een beter lot verdient.
Indien iemand hier van mening is dat het daar qua gepresenteerd cijfermateriaal niet in orde is, lees ik dat graag.
Ik denk wel dat Harm van Aygodutch zijn zaakjes qua veiligstellen van de zekerheden goed voor elkaar heeft.
Igor Peters Holding B.V. & Eurostolz B.V. zijn vandaag in staat van failissement verklaard.
Project stond toch begin vorig jaar bij AygoDutch, dat was niet doorgegaan ?
pi_168643324
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 17:09 schreef marathon2000 het volgende:
Nog een annulering @FNC, vorige week ook al :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zat hier ook in. Wel apart, van uitbreiding naar verkoop in een aantal maanden..
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_168643373
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 17:26 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Igor Peters Holding B.V. & Eurostolz B.V. zijn vandaag in staat van failissement verklaard.
Project stond toch begin vorig jaar bij AygoDutch, dat was niet doorgegaan ?
Klopt, die kwam niet vol:
EuroStolz: 8% rente geboden
looptijd 5 jaar
Minimale investering: ¤ 100,00
Doel: ¤ 150.000,00
EuroStolz (www.eurostolz.nl ) is in 2003 opgericht door Igor Peters en is actief op het
gebied van ontwikkeling en verkoop van producten die worden gebruikt in de afbouw- en
schildersbranche. Hiervan zijn gronderingen, hechtbruggen, cementmortels, gipsmortels,
leem, wandfinishers en isokwarts enkele voorbeelden.
pi_168643403
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 17:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat mij betreft is hij nu ook interessant geworden. Ik ben er alleen nog niet uit wat nou verstandiger is 10 jaar annuïtair of 5 jaar aflossingsvrij. Bij 10 jaar heb je inderdaad na 5 jaar al globaal de helft van je inleg al terug maar als door welke reden dan ook de 5 jaars lening niet te herfinancieren zou zijn ontstaat er toch ook een probleem voor de 10 jaars lening denk ik.
Ik denk dat de kans groot is dat ook de annuïtaire lening niet langer dan 5 jaar zal lopen. Een herfinanciering van de aflossingsvrije lening maakt m.i. alleen kans als de nieuwe geldgever het recht van 1e hypotheek krijgt. Dat kan alleen als de annuitaire lening vervroegd wordt afgelost.
pi_168643433
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 17:35 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

Ik denk dat de kans groot is dat ook de annuïtaire lening niet langer dan 5 jaar zal lopen. Een herfinanciering van de aflossingsvrije lening maakt m.i. alleen kans als de nieuwe geldgever het recht van 1e hypotheek krijgt. Dat kan alleen als de annuitaire lening vervroegd wordt afgelost.
Of de herfinanciering ook via GvE loopt.
pi_168643531
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 17:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Of de herfinanciering ook via GvE loopt.
Eens. Dat zou kunnen. Maar afgaande op de volgende opmerkingen gaat zijn voorkeur denk ik eerder uit naar NIBC of NN.

"Dit bedrag zal worden gesplitst, zodat na aflossing van de annuïtaire lening over 10 jaar nog maximaal 45% van de marktwaarde in verhuurde staat aan financiering uitstaat, wat zorgt voor een prima oudedagsvoorziening. "

"Verhuurd onroerend goed financieren via de traditionele bancaire weg is binnen de huidige regelgeving ontoereikend. Er wordt tot maximaal 60% van de marktwaarde gefinancierd. De waarde van de 3 beleggingspanden bedraagt ¤ 635.000,- in verhuurde staat, hetgeen een kredietverstrekking van 87% van de marktwaarde in verhuurde staat betekent. "

"Aan het einde van de looptijd zal deze lening afgelost worden uit de verkoop van het onroerend goed of door middel van herfinanciering (eventueel via Geldvoorelkaar.nl). Mede door de doorlopende hoge aflossingen van de annuïtaire lening zal de verhouding tussen lening en de waarde van het onderpand fors zijn teruggebracht, waardoor herfinanciering tot de mogelijkheden zal behoren."
pi_168643729
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 17:43 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

Eens. Dat zou kunnen. Maar afgaande op de volgende opmerkingen gaat zijn voorkeur denk ik eerder uit naar NIBC of NN.

"Dit bedrag zal worden gesplitst, zodat na aflossing van de annuïtaire lening over 10 jaar nog maximaal 45% van de marktwaarde in verhuurde staat aan financiering uitstaat, wat zorgt voor een prima oudedagsvoorziening. "
Dan zal na afloop van het 60 maanden project toch eerst nog een keer een aflossingsvrije periode (via GvE) van nogmaals 60 maanden gefund moeten worden. Hierna kan hij pas elders financieren
pi_168643740
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 17:43 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

"Verhuurd onroerend goed financieren via de traditionele bancaire weg is binnen de huidige regelgeving ontoereikend. Er wordt tot maximaal 60% van de marktwaarde gefinancierd. De waarde van de 3 beleggingspanden bedraagt ¤ 635.000,- in verhuurde staat, hetgeen een kredietverstrekking van 87% van de marktwaarde in verhuurde staat betekent. "

"Aan het einde van de looptijd zal deze lening afgelost worden uit de verkoop van het onroerend goed of door middel van herfinanciering (eventueel via Geldvoorelkaar.nl). Mede door de doorlopende hoge aflossingen van de annuïtaire lening zal de verhouding tussen lening en de waarde van het onderpand fors zijn teruggebracht, waardoor herfinanciering tot de mogelijkheden zal behoren."
Ik lees dat er nog niet specifiek in maar dat is natuurlijk voor de investeerders van de 10 jaars lening helemaal een pluspunt :7 :+ . Ik denk zelf, los van deze overweging, dat ik voor de 10 jaars ga in dit geval.

Een goede zaak trouwens dat GvE contact op heeft genomen met de AFM om het alvast voor dit project te regelen. Ik gaf bij het online komen van dit project gelijk al aan dat het alleen maar interessant zou kunnen zijn MET een 1e hypotheek. Jammer dat ze dergelijke zaken niet vooraf even in de klankbordgroep gooien, dat zou veel gedoe schelen denk ik. Fijn dat het nu geregeld is en ik ga hem mee pakken. Nog even afwachten of hier nog reacties komen betreffende 5 dan wel 10 jaars.
pi_168644619
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 15:39 schreef Horsemen het volgende:
Ik zie dit momenteel dan ook maar als een van de minpunten die voor mij m.b.t. eventuele nieuwe investeringen bij GvE spelen. Dit dus naast andere zaken zoals het uitblijven van enige communicatie m.b.t. het Trustbuddy verhaal.
Ik vermoed dat ze niks naar buiten gebracht hebben omdat het niet zo rooskleurig is allemaal.
pi_168644805
Aardig artikel aangaande GVE project 15675:

SPOILER
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_168647625
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 17:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik lees dat er nog niet specifiek in maar dat is natuurlijk voor de investeerders van de 10 jaars lening helemaal een pluspunt :7 :+ . Ik denk zelf, los van deze overweging, dat ik voor de 10 jaars ga in dit geval.

Een goede zaak trouwens dat GvE contact op heeft genomen met de AFM om het alvast voor dit project te regelen. Ik gaf bij het online komen van dit project gelijk al aan dat het alleen maar interessant zou kunnen zijn MET een 1e hypotheek. Jammer dat ze dergelijke zaken niet vooraf even in de klankbordgroep gooien, dat zou veel gedoe schelen denk ik. Fijn dat het nu geregeld is en ik ga hem mee pakken. Nog even afwachten of hier nog reacties komen betreffende 5 dan wel 10 jaars.
Tien jaars annuitair met eerste hypotheek en 5 jaars aflossingsvrij met dezelfde 1 ste hypotheek, dus twee soorten leningen erop en samen een eerste hypotheek. Hoe werkt dat? Bijvoorbeeld als na 3 jaar de boel op de fles gaat en de panden verkocht worden voor een bedrag dat niet de schuld dekt. Hoe wordt het dan verdeeld? Na rato van wat je dan nog te eisen hebt van de dan uitstaande schuld?
pi_168648761
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 20:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Tien jaars annuitair met eerste hypotheek en 5 jaars aflossingsvrij met dezelfde 1 ste hypotheek, dus twee soorten leningen erop en samen een eerste hypotheek. Hoe werkt dat? Bijvoorbeeld als na 3 jaar de boel op de fles gaat en de panden verkocht worden voor een bedrag dat niet de schuld dekt. Hoe wordt het dan verdeeld? Na rato van wat je dan nog te eisen hebt van de dan uitstaande schuld?
Ja, dat is inderdaad wel een "dingetje". Ik geloof dat ik hier ook eerder al een opmerking over gemaakt heb.
GvE zou in dit geval eens moeten kijken hoe SiG dit aanpakt met een eerste en een tweede hypotheek en hier indien gewenst ook nog een nuance in de rente aanbrengt.

Ook hier ga je weer de zelfde discussie krijgen als GvE dit zelfstandig zou gaan bepalen. Ik ben met je eens dat dit vooraf duidelijk zou moeten zijn hoe dit eventueel afgehandeld zal worden in een geval van een default.
pi_168656641
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 08:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja, zo heb ik er ook meerdere waarvoor ik graag een dergelijke regeling voorgesteld zou krijgen.

Het probleem wat ik hiermee heb zit precies bij jou vraag. Waar kan ik tekenen? GvE vraagt niet om een akkoord maar beslist zonder enig overleg over het geld van investeerders. Hoe goed bedoeld dit misschien ook is, de uiteindelijke keuze zou bij de meerderheid van de investeerders thuishoren m.i.
Dat is waar, en zo is het ook min of meer gegaan bij de strijkijzerboer. Dat was een prima manier, voorstel werd door GVE voorgelegd aan de crowd. Alleen betrof het hier een voortijdige aflossing, met minder rente.
pi_168656767
Crowdestate is op de website niet zo slim bezig. Het Sloterdijkproject dat open staat is nu de vierde pitch in rangorde waardoor het niet te zien is op de startpagina. Hoop wel dat ze snel dat resterende geld op halen, want mijn inleg staat daar niets te doen...
  zaterdag 4 februari 2017 @ 09:04:41 #231
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_168656863
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 18:58 schreef BruderKlaus het volgende:
Aardig artikel aangaande GVE project 15675:

SPOILER
Leuk dankje!

Denk als ze met meerdere van die projecten komen ik die ook wel mee pak elke keer.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_168658095
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:50 schreef djh77 het volgende:
Hij wordt nu inderdaad interessant.

Heeft iemand meer achtergrond informatie over de panden?
Welke adressen betreft het en wat is de historie van de WOZ van deze panden?
Oftewel klopt de taxatie?
pi_168659540
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 08:48 schreef komrad het volgende:
Crowdestate is op de website niet zo slim bezig. Het Sloterdijkproject dat open staat is nu de vierde pitch in rangorde waardoor het niet te zien is op de startpagina. Hoop wel dat ze snel dat resterende geld op halen, want mijn inleg staat daar niets te doen...
Same here...
Ben benieuwd hoe ze dit oplossen anders wil ik mn geld+kosten ook terug
pi_168660448
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 17:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ben er ook nog niet uit.
• Rente voor 10 jaar annuïteit = E 33,20 per E 100. Na 60mnd 66% van inleg terug
• Rente voor 5 jaar aflossingsvrij = E 30 per E 100. Na 60mnd 30% van inleg terug (voor aflossing)

Beide leningen profiteren van de annuïteiten lening omdat de totale LTV elke maand daalt.

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 04-02-2017 13:10:32 ]
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:08:14 #235
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_168666689
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 13:01 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik ben er ook nog niet uit.
• Rente voor 10 jaar annuïteit = E 33,20 per E 100. Na 60mnd 66% van inleg terug
• Rente voor 5 jaar aflossingsvrij = E 30 per E 100. Na 60mnd 30% van inleg terug (voor aflossing)

Beide leningen profiteren van de annuïteiten lening omdat de totale LTV elke maand daalt.
Of je doet gewoon 50/50 ?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_168666770
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 18:51 schreef OOST het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze niks naar buiten gebracht hebben omdat het niet zo rooskleurig is allemaal.
Ik denk niet alleen daarom...Gezien de snelheid waarmee alle GVE berichten op dit forum online komen staan, kan ik mij ook indenken dat ze het puur en alleen al daarom doen. Het is namelijk helemaal niet handig als zulke berichten over betalingsproblemen aan de grote klok komen te hangen. Dat kan alleen maar extra negatief uitpakken. Vanuit dat ookpunt kan ik de beperkte informatie vanuit GVE weer wel begrijpen. Daarbij heb ik ook ervaren dat als je even met ze belt, ze ook daadwerkelijk meer informatie weten / geven. Ze zijn altijd op de hoogte van ALLE defaults waar ik naar vraag en over het algemeen ligt de bal altijd bij de andere partij.

Bij het zelfstandig beslissen van GvE denk ik ook dat het hier gaat een beslissing die in korte tijd moet worden genomen. Het informeren en akkoord vragen van investeerders duurt vaak minimaal een week. Dat is denk ik te lang voor zulke beslissingen.

Ik zat zelf in het project waar 96% van het ingelegde bedrag zal terugkomen. Ik had het bedrag al afgeschreven, dus eigenlijk ben ik alleen maar blij met dit bericht!
pi_168682110
:7 :7 Binnenkort nieuw project op HCN, Quantum Den Haag Grote Merkt

https://www.horecacrowdfunding.nl/

zie brandbook ter voorbereiding

http://www.slideshare.net/RaoulFarla/brandbook-quantum-65552918

:7 (8>
pi_168687455
Ik keek net nog even op Collin de jeneverstoker. De innercrowd heeft al 360K (41 investeerders) van de 500K gestort!
Dat gaat toch wel heel hard. Maar ja als er iemand 100K inlegd dan gaat het zelfs super hard. Met 41 investeerders zijn er dus veel met grote bedragen! Wie tot de (fok) inner crowd hoort en nog wil mee doen zal snel moeten zijn. ;)
pi_168687566
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:57 schreef Mynheer007 het volgende:
Weer een nieuwe collin:
SPOILER
Een eerste hypotheek van 500k op een pand met een waarde van 2000k bij gedwongen verkoop
Deze loopt hard. Al 75% gefund. Ook een aantal grote investeerders. Gemiddelde investering = E 9.000
pi_168691327
Dat verbaast me niet.....
Pecunia non olet
pi_168695387
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:48 schreef obligataire het volgende:
Dat verbaast me niet.....
Ze willen zeker allemaal naar de professionele Wenneker cocktail workshop, dat wordt....... zuipen oO< oO< Sorry een cultureel evenement waarbij je wat kunt proeven

[ Bericht 9% gewijzigd door peterc op 06-02-2017 15:41:45 ]
pi_168702501
Heeft iemand de cijfers van Distilleries kunnen inzien? Iets doet me vermoeden dat deze een moeilijke periode achter de rug heeft.....mede gezien dalende vraag naar dit soort dranken(?).....de vraag is of deze eventueel kan bijspringen. Aan de andere kant hebben ze wel een paar ton aan verbouwingskosten kunnen voorschieten; dat duidt dan weer niet op armoede ;) .
Pecunia non olet
pi_168703086
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 00:34 schreef obligataire het volgende:
Aan de andere kant hebben ze wel een paar ton aan verbouwingskosten kunnen voorschieten; dat duidt dan weer niet op armoede ;) .
Mee eens, maar de eerste 6 maanden aflossingsvrij vrij dan weer wel... Of zal daar nog een andere reden achter zitten?
pi_168704373
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/17234

Uitbreiding In- & Verkoop in Auto's
¤ 50.000
3 jaar
10.88 %
Risicoklasse C
pi_168704396
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 01:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mee eens, maar de eerste 6 maanden aflossingsvrij vrij dan weer wel... Of zal daar nog een andere reden achter zitten?
Het klinkt logisch.....overbrugging inkomstenloze periode (verbouwing., acquisitie van huurders).
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')