Inderdaad er was ook meer dan 100% ingeschreven. Opvallendquote:Op vrijdag 3 februari 2017 14:48 schreef djh77 het volgende:
Hoop mensen niet betaald. Staat nog bijna 2 ton open.
Ja, zo is het natuurlijk bij ieder platform wel wat (zeker in de algemene voorwaarde) en zou je ik nergens kunnen investeren. Mijn uitgangspunt is dan ook duidelijk anders dan de jouwe. Ik investeer wel maar ik zal er alles aan doen om allerlei zaken, waaronder de voorwaarde, bij voorkeur in overleg met de verschillende platformen, te verbeteren.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:46 schreef Mijnenveger het volgende:
Niet eens met de voorwaarden = niet investeren.
GvE kan hierin gewoon niet geheel onpartijdig zijn aangezien de belangen in sommige situaties niet het zelfde zijn. M.b.t. het regelement, hier heb ik ook vanaf het moment dat het regelement weer herzien werd bezwaar tegen gemaakt. En dat zal ik ook blijven doen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 14:30 schreef obligataire het volgende:
Lijkt me juist wel dat GvE dit goed dichtgetimmerd heeft. Als je zelf het gevoel hebt dat GvE dit vertrouwen niet waardig is dan moet je daar bij je investeringen rekening mee houden. Niet meedoen dus. Ik zag twee deals voorbij komen waarbij de investeerders de handjes mogen dichtknijpen, dus GvE doet blijkbaar goed haar best; waarom dan nog extra inspraak eisen, waar dit gewoon duidelijk geregeld is in de reglementen.
Precies.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:47 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. GVE is niet onpartijdig. Men zou op zijn minst als daar tijd voor is eens moeten informeren bij de investeerders. Of stel dan een commissie in van investeerders die advies kan geven. Zelfs al staat het in de algemene voorwaarden dan heb ik mijn twijfels of zoiets juridisch wel mag.
Deze was vanmorgen om half elf ook al door KOMRAD gemeldquote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:27 schreef obligataire het volgende:
Nog een Zambiaans project op LAH. 12 maanden en 4%.
https://www.lendahand.com(...)r-farms-and-trading/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
forse verbetering van de pitch. Ga er over nadenken, 10 jaar blijft langquote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:50 schreef djh77 het volgende:
De 2 vastgoedprojecten van GvE in Tilburg hebben nu hypothecaire zekerheid
Of je kunt natuurlijk de 5 jaars lening nemenquote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:54 schreef komrad het volgende:
[..]
forse verbetering van de pitch. Ga er over nadenken, 10 jaar blijft lang
dat kan, heb liever annuïtaire leningen ivm herfinancieringsrisicoquote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Of je kunt natuurlijk de 5 jaars lening nemen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mij betreft is hij nu ook interessant geworden. Ik ben er alleen nog niet uit wat nou verstandiger is 10 jaar annuïtair of 5 jaar aflossingsvrij. Bij 10 jaar heb je inderdaad na 5 jaar al globaal de helft van je inleg al terug maar als door welke reden dan ook de 5 jaars lening niet te herfinancieren zou zijn ontstaat er toch ook een probleem voor de 10 jaars lening denk ik.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 17:03 schreef komrad het volgende:
[..]
dat kan, heb liever annuïtaire leningen ivm herfinancieringsrisico
Igor Peters Holding B.V. & Eurostolz B.V. zijn vandaag in staat van failissement verklaard.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:05 schreef bleyenburg het volgende:
Verder blijf ik van mening dat Eurostolz op Aygodutch een beter lot verdient.
Indien iemand hier van mening is dat het daar qua gepresenteerd cijfermateriaal niet in orde is, lees ik dat graag.
Ik denk wel dat Harm van Aygodutch zijn zaakjes qua veiligstellen van de zekerheden goed voor elkaar heeft.
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 17:09 schreef marathon2000 het volgende:
Nog een annulering @FNC, vorige week ook alZat hier ook in. Wel apart, van uitbreiding naar verkoop in een aantal maanden..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
Klopt, die kwam niet vol:quote:Op vrijdag 3 februari 2017 17:26 schreef Thomas88 het volgende:
[..]
Igor Peters Holding B.V. & Eurostolz B.V. zijn vandaag in staat van failissement verklaard.
Project stond toch begin vorig jaar bij AygoDutch, dat was niet doorgegaan ?
Ik denk dat de kans groot is dat ook de annuïtaire lening niet langer dan 5 jaar zal lopen. Een herfinanciering van de aflossingsvrije lening maakt m.i. alleen kans als de nieuwe geldgever het recht van 1e hypotheek krijgt. Dat kan alleen als de annuitaire lening vervroegd wordt afgelost.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 17:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Wat mij betreft is hij nu ook interessant geworden. Ik ben er alleen nog niet uit wat nou verstandiger is 10 jaar annuïtair of 5 jaar aflossingsvrij. Bij 10 jaar heb je inderdaad na 5 jaar al globaal de helft van je inleg al terug maar als door welke reden dan ook de 5 jaars lening niet te herfinancieren zou zijn ontstaat er toch ook een probleem voor de 10 jaars lening denk ik.
Of de herfinanciering ook via GvE loopt.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 17:35 schreef Tsundoku het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans groot is dat ook de annuïtaire lening niet langer dan 5 jaar zal lopen. Een herfinanciering van de aflossingsvrije lening maakt m.i. alleen kans als de nieuwe geldgever het recht van 1e hypotheek krijgt. Dat kan alleen als de annuitaire lening vervroegd wordt afgelost.
Eens. Dat zou kunnen. Maar afgaande op de volgende opmerkingen gaat zijn voorkeur denk ik eerder uit naar NIBC of NN.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 17:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Of de herfinanciering ook via GvE loopt.
Dan zal na afloop van het 60 maanden project toch eerst nog een keer een aflossingsvrije periode (via GvE) van nogmaals 60 maanden gefund moeten worden. Hierna kan hij pas elders financierenquote:Op vrijdag 3 februari 2017 17:43 schreef Tsundoku het volgende:
[..]
Eens. Dat zou kunnen. Maar afgaande op de volgende opmerkingen gaat zijn voorkeur denk ik eerder uit naar NIBC of NN.
"Dit bedrag zal worden gesplitst, zodat na aflossing van de annuïtaire lening over 10 jaar nog maximaal 45% van de marktwaarde in verhuurde staat aan financiering uitstaat, wat zorgt voor een prima oudedagsvoorziening. "
Ik lees dat er nog niet specifiek in maar dat is natuurlijk voor de investeerders van de 10 jaars lening helemaal een pluspuntquote:Op vrijdag 3 februari 2017 17:43 schreef Tsundoku het volgende:
[..]
Eens. Dat zou kunnen. Maar afgaande op de volgende opmerkingen gaat zijn voorkeur denk ik eerder uit naar NIBC of NN.
"Dit bedrag zal worden gesplitst, zodat na aflossing van de annuïtaire lening over 10 jaar nog maximaal 45% van de marktwaarde in verhuurde staat aan financiering uitstaat, wat zorgt voor een prima oudedagsvoorziening. "
"Verhuurd onroerend goed financieren via de traditionele bancaire weg is binnen de huidige regelgeving ontoereikend. Er wordt tot maximaal 60% van de marktwaarde gefinancierd. De waarde van de 3 beleggingspanden bedraagt ¤ 635.000,- in verhuurde staat, hetgeen een kredietverstrekking van 87% van de marktwaarde in verhuurde staat betekent. "
"Aan het einde van de looptijd zal deze lening afgelost worden uit de verkoop van het onroerend goed of door middel van herfinanciering (eventueel via Geldvoorelkaar.nl). Mede door de doorlopende hoge aflossingen van de annuïtaire lening zal de verhouding tussen lening en de waarde van het onderpand fors zijn teruggebracht, waardoor herfinanciering tot de mogelijkheden zal behoren."
Ik vermoed dat ze niks naar buiten gebracht hebben omdat het niet zo rooskleurig is allemaal.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 15:39 schreef Horsemen het volgende:
Ik zie dit momenteel dan ook maar als een van de minpunten die voor mij m.b.t. eventuele nieuwe investeringen bij GvE spelen. Dit dus naast andere zaken zoals het uitblijven van enige communicatie m.b.t. het Trustbuddy verhaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
Tien jaars annuitair met eerste hypotheek en 5 jaars aflossingsvrij met dezelfde 1 ste hypotheek, dus twee soorten leningen erop en samen een eerste hypotheek. Hoe werkt dat? Bijvoorbeeld als na 3 jaar de boel op de fles gaat en de panden verkocht worden voor een bedrag dat niet de schuld dekt. Hoe wordt het dan verdeeld? Na rato van wat je dan nog te eisen hebt van de dan uitstaande schuld?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 17:58 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik lees dat er nog niet specifiek in maar dat is natuurlijk voor de investeerders van de 10 jaars lening helemaal een pluspunt![]()
. Ik denk zelf, los van deze overweging, dat ik voor de 10 jaars ga in dit geval.
Een goede zaak trouwens dat GvE contact op heeft genomen met de AFM om het alvast voor dit project te regelen. Ik gaf bij het online komen van dit project gelijk al aan dat het alleen maar interessant zou kunnen zijn MET een 1e hypotheek. Jammer dat ze dergelijke zaken niet vooraf even in de klankbordgroep gooien, dat zou veel gedoe schelen denk ik. Fijn dat het nu geregeld is en ik ga hem mee pakken. Nog even afwachten of hier nog reacties komen betreffende 5 dan wel 10 jaars.
Ja, dat is inderdaad wel een "dingetje". Ik geloof dat ik hier ook eerder al een opmerking over gemaakt heb.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 20:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Tien jaars annuitair met eerste hypotheek en 5 jaars aflossingsvrij met dezelfde 1 ste hypotheek, dus twee soorten leningen erop en samen een eerste hypotheek. Hoe werkt dat? Bijvoorbeeld als na 3 jaar de boel op de fles gaat en de panden verkocht worden voor een bedrag dat niet de schuld dekt. Hoe wordt het dan verdeeld? Na rato van wat je dan nog te eisen hebt van de dan uitstaande schuld?
Dat is waar, en zo is het ook min of meer gegaan bij de strijkijzerboer. Dat was een prima manier, voorstel werd door GVE voorgelegd aan de crowd. Alleen betrof het hier een voortijdige aflossing, met minder rente.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 08:14 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Tja, zo heb ik er ook meerdere waarvoor ik graag een dergelijke regeling voorgesteld zou krijgen.
Het probleem wat ik hiermee heb zit precies bij jou vraag. Waar kan ik tekenen? GvE vraagt niet om een akkoord maar beslist zonder enig overleg over het geld van investeerders. Hoe goed bedoeld dit misschien ook is, de uiteindelijke keuze zou bij de meerderheid van de investeerders thuishoren m.i.
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 18:58 schreef BruderKlaus het volgende:
Aardig artikel aangaande GVE project 15675:Leuk dankje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk als ze met meerdere van die projecten komen ik die ook wel mee pak elke keer.Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Hij wordt nu inderdaad interessant.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:50 schreef djh77 het volgende:
De 2 vastgoedprojecten van GvE in Tilburg hebben nu hypothecaire zekerheid
Same here...quote:Op zaterdag 4 februari 2017 08:48 schreef komrad het volgende:
Crowdestate is op de website niet zo slim bezig. Het Sloterdijkproject dat open staat is nu de vierde pitch in rangorde waardoor het niet te zien is op de startpagina. Hoop wel dat ze snel dat resterende geld op halen, want mijn inleg staat daar niets te doen...
Ik ben er ook nog niet uit.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 17:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Wat mij betreft is hij nu ook interessant geworden. Ik ben er alleen nog niet uit wat nou verstandiger is 10 jaar annuïtair of 5 jaar aflossingsvrij. Bij 10 jaar heb je inderdaad na 5 jaar al globaal de helft van je inleg al terug maar als door welke reden dan ook de 5 jaars lening niet te herfinancieren zou zijn ontstaat er toch ook een probleem voor de 10 jaars lening denk ik.
Of je doet gewoon 50/50 ?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 13:01 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik ben er ook nog niet uit.
• Rente voor 10 jaar annuïteit = E 33,20 per E 100. Na 60mnd 66% van inleg terug
• Rente voor 5 jaar aflossingsvrij = E 30 per E 100. Na 60mnd 30% van inleg terug (voor aflossing)
Beide leningen profiteren van de annuïteiten lening omdat de totale LTV elke maand daalt.
Ik denk niet alleen daarom...Gezien de snelheid waarmee alle GVE berichten op dit forum online komen staan, kan ik mij ook indenken dat ze het puur en alleen al daarom doen. Het is namelijk helemaal niet handig als zulke berichten over betalingsproblemen aan de grote klok komen te hangen. Dat kan alleen maar extra negatief uitpakken. Vanuit dat ookpunt kan ik de beperkte informatie vanuit GVE weer wel begrijpen. Daarbij heb ik ook ervaren dat als je even met ze belt, ze ook daadwerkelijk meer informatie weten / geven. Ze zijn altijd op de hoogte van ALLE defaults waar ik naar vraag en over het algemeen ligt de bal altijd bij de andere partij.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 18:51 schreef OOST het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze niks naar buiten gebracht hebben omdat het niet zo rooskleurig is allemaal.
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:57 schreef Mynheer007 het volgende:
Weer een nieuwe collin:Deze loopt hard. Al 75% gefund. Ook een aantal grote investeerders. Gemiddelde investering = E 9.000SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een eerste hypotheek van 500k op een pand met een waarde van 2000k bij gedwongen verkoop
Ze willen zeker allemaal naar de professionele Wenneker cocktail workshop, dat wordt....... zuipenquote:
Mee eens, maar de eerste 6 maanden aflossingsvrij vrij dan weer wel... Of zal daar nog een andere reden achter zitten?quote:Op maandag 6 februari 2017 00:34 schreef obligataire het volgende:
Aan de andere kant hebben ze wel een paar ton aan verbouwingskosten kunnen voorschieten; dat duidt dan weer niet op armoede.
Het klinkt logisch.....overbrugging inkomstenloze periode (verbouwing., acquisitie van huurders).quote:Op maandag 6 februari 2017 01:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Mee eens, maar de eerste 6 maanden aflossingsvrij vrij dan weer wel... Of zal daar nog een andere reden achter zitten?
Ja oké, maar dat zouden ze ook probleemloos uit de eigen middelen moeten kunnen voorfinancieren. Dat is een stuk goedkoper. Maar goed dat is een afweging natuurlijk.quote:Op maandag 6 februari 2017 08:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het klinkt logisch.....overbrugging inkomstenloze periode (verbouwing., acquisitie van huurders).
En volquote:Op maandag 6 februari 2017 11:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Daar is die dan de jeneverstoker. Nog 100k te gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |