abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168568311
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:03 schreef marathon2000 het volgende:
Over de fam. vd Tuijn/OG Roosendaal:
In een stuk uit BN de Stem uit 2009 wordt gesproken dat het OG 'industrieel erfgoed' is, en daar zijn de v/d Tuijntjes niet blij mee.
Als dit nog steeds de status van het pand is, is het inderdaad slecht verkoopbaar.
Mijn portemonnee blijft dicht.

http://www.bndestem.nl/re(...)de-toekomst-1.330062
Ik lees uit het artikel niet dat het al 'industrieel erfgoed' is, alleen dat men in de politiek in 2009 met die gedachte speelde. Onduidelijk is wat er van dit voornemen terecht is gekomen; ik lees er in de pitch niets over. Misschien goed om die vraag te stellen aan Collin.

Eerlijk gezegd neig ik naar ja. Mochten er tekorten ontstaan dan is er altijd die distilleerderij nog en 'iets' zal dat hok zelfs bij liquidatieverkoop nog wel opbrengen lijkt me.
Pecunia non olet
pi_168568576
@ET.
Zoals je weet, stuur ik een mail naar KOM waarin ik jouw verhaal volledig onderschrijf.
Ook voor eventueel noodzakelijke verdere vervolgstappen kan die prima als basis dienen.
pi_168568687
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik lees uit het artikel niet dat het al 'industrieel erfgoed' is, alleen dat men in de politiek in 2009 met die gedachte speelde. Onduidelijk is wat er van dit voornemen terecht is gekomen; ik lees er in de pitch niets over. Misschien goed om die vraag te stellen aan Collin.
In ieder geval lijkt het complex momenteel geen status van gemeentelijk- of rijksmonument te hebben:
http://rsdetl.publiceer.c-sam.nl/Viewer.aspx?map=Monumenten
pi_168568817
Geldvoorelkaar ‏@geldvoorelkaar
De Stevenaak Antje zoekt ¤ 230.000,-! Class 5s | 6% | 120 maanden | 12 maanden aflossingsvrij | 1e hypotheekrecht http://ow.ly/Ih0X308x10U
pi_168569060
Geen denken aan, die Stevenaak Antje bij GVE
6% minus extreme fee.
Ik ga 'm niet eens lezen
pi_168569078
Die Manege Mileda (GVE) gaat het m.i. moeilijk krijgen om vol te lopen.
Ben erg benieuwd of ze daar onderweg nog aan de rente en de fee gaan sleutelen.
pi_168569695
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:35 schreef bleyenburg het volgende:
6% minus extreme fee.
Heb je al eens uitgerekend wat je bij bijv. Collin cumulatief betaalt als percentage van je inleg, met name bij langere looptijden? Dan valt GvE eigenlijk nog best mee ;)
pi_168569699
Ik vind het nieuwste verhaal van Collin toch wel erg aantrekkelijk moet ik zeggen.
Gedeponeerde jaarcijfers zien er ook gezond uit. Flinke hoeveelheid liquide middelen aanwezig, forse eigen inbreng, BV bestaat al sinds 1975, eerste hypotheekrecht en reeds lopende huurstroom.
Ik doe mee!

GVE - schip klinkt goed echter is de looptijd en de daarbij behorende fee niet aantrekkelijk. Tegen 7,5% met een max fee van 1,5% zou ik meedoen.
pi_168570801
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:59 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Heb je al eens uitgerekend wat je bij bijv. Collin cumulatief betaalt als percentage van je inleg, met name bij langere looptijden? Dan valt GvE eigenlijk nog best mee ;)
En bovendien goedkoper dan 2 projecten van GVE van 60mnd
pi_168571385
Hopelijk wordt februari inderdaad een maand van weinig defaults....
GvE meldt op de valreep van januari nl. alweer een default.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168571538
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hier meer

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door amp25 op 31-01-2017 18:35:17 ]
pi_168571720
@amp25

Graag even bovenste stukje (de quote) ook in spoiler zetten.
pi_168571777
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:33 schreef Ernie58 het volgende:
@amp25

Graag even bovenste stukje (de quote) ook in spoiler zetten.
^O^
pi_168571948
Voor mij is de nieuwe collin niet goed genoeg. Te lage rente en te weinig zekerheid met 'creatieve' huurders. Liquiditeit van het pand lijkt me ook te laag. Bovendien wil ik in het geval van een default niet mogelijk jaren wachten tot het pand verkocht is.
pi_168574915
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik wordt ook niet enthousiast van dat project in zonne-energiesystemen. Voor 4,5 jaar investeren tegen slechts 5% rente met eenmalige kosten van 2% in een product waar ik geen kennis van heb.

Waar ik wel enthousiast van wordt is het nieuwste project van Crowdestate dat in de steigers staat: https://www.crowdestate.nl/projecten

Voor 36 maanden investeren tegen 7% rente met slechts eenmalige kosten van 0.9%
Bovendien zijn er meer zekerheden met het eerste hypotheekrecht en een LTV van slechts 56%

Voor een appartementsgebouw durf ik met deze zekerheden wel in te stappen, ondanks dat ik niet op de hoogte ben van de Duitse huursector.
Vraag me af wanneer ze online komen. Heb bij crowdestate vaker project binnenkort beschikbaar gezien om vervolgens nooit online te komen
pi_168576424
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:26 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Vraag me af wanneer ze online komen. Heb bij crowdestate vaker project binnenkort beschikbaar gezien om vervolgens nooit online te komen
Voorlopig beperk ik mijn CF investeringen zodat ik een mooi bedrag klaar heb staan wanneer dit project vrijgegeven wordt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168577198
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Voorlopig beperk ik mijn CF investeringen zodat ik een mooi bedrag klaar heb staan wanneer dit project vrijgegeven wordt.
ik zou altijd kiezen voor spreiding
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168580903
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:37 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Eh... ja, en in 2012-2014. Dus eigenlijk is er sinds 2012 alleen in 2015 GEEN verlies gemaakt.
Al lezend was ik best enthousiast tot ik bij het hoofdstuk "Risico" kwam, waar ik lees over verlies in 4 van de laatste 5 jaar, een wegvallende grote klant, en problemen met de afwikkeling van een deelneming in Oeganda.
Mij niet gezien, ondanks de "gun factor" van dit project...
3 start ups in Oeganda, verliesjaren, grote klant weg, reorganisatie welke nog doorwerkt, ik mis de focus, wellicht een gepassioneerd ondernemer die overal kansen ziet, derhalve in mijn ogen het van alles en nog wat, zorg dat je de beste wordt in je core business, nog geen go voor mij

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 01-02-2017 09:16:57 ]
pi_168584358
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd neig ik naar ja. Mochten er tekorten ontstaan dan is er altijd die distilleerderij nog en 'iets' zal dat hok zelfs bij liquidatieverkoop nog wel opbrengen lijkt me.
http://www.bndestem.nl/re(...)portschool-1.6077321

http://www.omroepbrabant.(...)ctie+Roosendaal.aspx

http://internetbode.nl/ro(...)neker-fabriek-295638

https://www.escaperoomsne(...)l-start-kickstarter/

http://www.bndestem.nl/re(...)de-toekomst-1.330062

Hoe 'courant' is het pand echt, echte industrie locatie (zie weg - spoor), bedrijfsverzamelgebouw met huurrisico's, of alles plat tbv woningbouw, lijkt mij dat exploitatie van dergelijke oude industriële gebouwen moeilijk blijft. Zie opm in 1e artikel Niks lukte. Probeer wat meer kerncijfers te vinden van Wenneker distilleerderij.

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 01-02-2017 19:26:17 ]
pi_168586082
Zojuist online gegaan, eens kijken hoe snel deze nu vol loopt:
https://www.collincrowdfund.nl/van-heerdt-verbeek-motoren/

Op de vraag waarom een verhoogde D&B score wordt genoteerd:

Geachte investeerder,
Hartelijk dank voor uw vraag. Naar aanleiding van uw vraag heb ik contact gezocht met Dun & Bradstreet, aangezien zij het beste de D&B-score kunnen toelichten. Er blijkt bij D&B geen financiële informatie beschikbaar te zijn van Van Heerdt & Verbeek Motoren, aangezien deze vof niet verplicht is haar cijfers te deponeren.
Het ontbreken van deze informatie kan tot een lagere D&B-score leiden. Voor verdere informatie over de totstandkoming van de D&B-score verwijzen we u naar de website van Dun & Bradstreet.
Met vriendelijke groet, Collin Crowdfund

Publiceer dan geen D&B...
pi_168586180
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:05 schreef marathon2000 het volgende:
Zojuist online gegaan, eens kijken hoe snel deze nu vol loopt:
https://www.collincrowdfund.nl/van-heerdt-verbeek-motoren/

Op de vraag waarom een verhoogde D&B score wordt genoteerd:

Geachte investeerder,
Hartelijk dank voor uw vraag. Naar aanleiding van uw vraag heb ik contact gezocht met Dun & Bradstreet, aangezien zij het beste de D&B-score kunnen toelichten. Er blijkt bij D&B geen financiële informatie beschikbaar te zijn van Van Heerdt & Verbeek Motoren, aangezien deze vof niet verplicht is haar cijfers te deponeren.
Het ontbreken van deze informatie kan tot een lagere D&B-score leiden. Voor verdere informatie over de totstandkoming van de D&B-score verwijzen we u naar de website van Dun & Bradstreet.
Met vriendelijke groet, Collin Crowdfund

Vol dus. Maar goed dat wij tot de Innercrowd horen. :)
pi_168586394
quote:
Heel curieuze reactie van Collin. In de eerste plaats omdat zij blijkbaar naar aanleiding van de vraag nog bij D&B na moeten gaan vragen wat nou eigenlijk de motivatie achter de "verhoogd risico" rating was. Bovendien betekent het antwoord van D&B dat er voor dit project feitelijk dus geen externe beoordeling van de cijfers heeft plaatsgevonden.
pi_168586574
quote:
Mee eens!

Vooral ernstig is dat Collin dit blijkbaar niet uit zich zelf navraagt bij D&B. Nog erger is dat de investeerders niet in de pitch op de hoogte worden gesteld dat deze controle dus niet heeft plaatsgevonden terwijl je hier als investeerder wel vanuit gaat als er een D&B score bij staat.
pi_168586881
Besloten om de rendementen van Bondora, Twino & Mintos eens iets beter bij te houden.
Saldo (cash+investments-defaults) eind december vergeleken met saldo eind januari waar nodig gecorrigeerd voor stortingen/onttrekkingen. Navolgende rendementen zijn op maandbasis:
Bondora -0.80% (toch weer een zes defaults erbij)
Twino +1.10% (bijna alles met buyback garantie, geen enkele default)
Mintos +0.81% (in begin investeringen gedaan in hypotheken en business loans, één default erbij gekregen)

Overall rendement: +0.73%
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_168587079
Via KOM zullen komende vrijdagen nieuwe projecten komen via het lokale westlandse tv programma DePitch. De kandidaten zijn bekend gemaakt via twitter:

De Pitch ‏@pitchwestland
De kandidaten van seizoen 2 van De Pitch zijn bekend: @KeyplanNL, @ensanne, @smart2move en C’est bon chez Léon. Veel succes toegewenst!

*Keyplan (www.keyplan.nl/): appje tbv facilitair management van vakantieparken. Ziet eruit als startup met een aantal klanten. Werkkapitaal nodig om uit te kunnen breiden?
*ensanne (www.world-of-blogs.nl/) = lijkt me een hobby project, benieuwd waar geld voor nodig is, bij voorbaat een no-go.
*Smart2Move (www.smart2move.nl/) : fitness/gezondheidscentrum . Fitness, brrrr.
*C'est bon chez Leon: (www.chezleon.nl/) bestaande lunchtent die niet op de juiste plek in Naaldwijk zit. In de wandelgangen gehoord dat er nieuw restaurant moet komen.

Mijn verwachtingen zijn erg laag, maar laat me graag verrassen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')