#ANONIEM | zondag 29 januari 2017 @ 20:23 |
![]() Komend weekend weer een strijd tussen Mathieu en Wout! Of toch niet? Mathieu was afgelopen weekend niet op zijn best in Hoogerheide en Wout sukkelde met een lichte blessure. Gaan de kemphanen om de wereldtitel strijden? Staat er een andere Belg op buiten Van Aert? Of gaat er een Lars met de titel ervandoor? We zullen het zondag weten. Bij de vrouwen gaat de titel in ieder geval naar een andere naam, aangezien de titelverdedigster van vorig jaar (Thalita de Jong) er niet bij zal zijn ivm blessure. Kans is vrij groot dat Marianne Vos haar achtste titel zal gaan pakken. Parcours ![]() Sven Nys is alvast enthousiast Programma; Nederlanders; WK-selectie vrouwen: Sophie de Boer, Maud Kaptheijns, Marianne Vos en Lucinda Brand. WK-selectie mannen: Mathieu van der Poel, Lars van der Haar, Corné van Kessel, Stan Godrie, David van der Poel en Lars Boom. Bij de vrouwen ontbreekt titelverdedigster Thalita de Jong door een blessure;
| |
#ANONIEM | zondag 29 januari 2017 @ 20:26 |
Fipo | |
tja77 | zondag 29 januari 2017 @ 20:29 |
Sepo | |
Dale__Cooper | zondag 29 januari 2017 @ 20:33 |
In die sterke ronden van Van der Poel zit wel een fietswissel en verloren tijd voor een lekke band. | |
franklop | zondag 29 januari 2017 @ 20:36 |
Pff die lekke banden zeg ![]() | |
SaintOfKillers | zondag 29 januari 2017 @ 20:39 |
Er zijn best veel crossen met een parcours waar er stenen in de grond zitten. Als daar dan ook deze perfecte timing van sneeuwen, vriezen, dooien en regenen plaatsvindt, dan kan je daar gelijkaardige situaties krijgen. De dagen ervoor was er geen probleem en zelfs een paar uur eerder reed er vrijwel niemand lek en werd er veel gevallen, wat bij de profs dan weer niet gebeurde. Dus waar gaat men dan exact over nadenken? | |
#ANONIEM | zondag 29 januari 2017 @ 20:44 |
Gelijk materiaal als v Aert kiezen. En er is altijd een grens, waar leg je die, bij hoeveel stenen per m2? [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2017 20:50:33 ] | |
franklop | zondag 29 januari 2017 @ 20:45 |
Ben maar gestopt met terugkijken na de miljardse lekke band. Van Aert misschien wel even sterk of sterker dan Mathieu, maar in ieder geval de gelukkigste | |
tja77 | zondag 29 januari 2017 @ 20:45 |
Komt misschien door de hele MvdP en WvA fittie het #janker, het cortisonen verhaal enz enz. Dan is de race daar, en valt het enigszins in het water. | |
TheArt | zondag 29 januari 2017 @ 20:54 |
Zow, chute general.![]() | |
franklop | zondag 29 januari 2017 @ 20:57 |
lijkt wel of ze hem samen vloeren met een ippon ![]() | |
komrad | zondag 29 januari 2017 @ 21:22 |
goede foto ![]() | |
#ANONIEM | zondag 29 januari 2017 @ 21:26 |
Het waren geen exclusieve banden. Nou ja, in zoverre wel, dat ze voor Van Aert gemaakt waren, omdat hij er om vroeg. Anderen hadden er ook om kunnen vragen, maar kwamen niet op het idee. Of ze hadden iets vergelijkbaars kunnen doen. Team Van Aert was slimmer, dat hoort er bij. | |
Gripper | zondag 29 januari 2017 @ 22:11 |
Toen deze tubes gemaakt werden speelde van Aert nog met duplo, zo lang hebben ze ergens op een zolder liggen uitdrogen. Denk dat dat rubber net zo gebarsten is als het gelaat van Rudy de Bie ![]() | |
TargaFlorio | zondag 29 januari 2017 @ 22:48 |
Dit waren oude banden die Niels Albert nog had liggen. | |
Joost-mag-het-weten | maandag 30 januari 2017 @ 00:30 |
Tjah ... Je kan je dan afvragen waarom Niels Albert dan wél had gezien dat dit hier nodig kon zijn en de rest niet natuurlijk ... | |
#ANONIEM | maandag 30 januari 2017 @ 18:56 |
Nope. Net op het sporjoournaal een interview met de nederlandse (!) leverancier van de banden van Van Aert. "Niels Albert wilde iets dat eigenlijk niet kon, en dat heb ik geleverd". Hij (de leverancier, dus niet Niels) heeft van oude banden het loopvlak erafgepeuterd en dat op een nieuw karkas aangebracht. | |
franklop | maandag 30 januari 2017 @ 18:57 |
Blijkbaar wist hij dat al in november.. | |
buzz1291 | maandag 30 januari 2017 @ 21:45 |
Ik wilde het eerst niet opmerken, want Wimderon heeft altijd gelijk. ![]() | |
buzz1291 | maandag 30 januari 2017 @ 21:50 |
Ik ken slechts Harnes in Frankrijk, daar achter die kolenbergen net na Lille. Maar dat is toch meer koolas dan stenen. En ja, nogmaals een prima parcours, alleen in deze omstandigheden ongeschikt. Al vind ik wel dat wanneer je deze banden thuis hebt liggen, je ook wel mag nadenken over de omstandigheden. Of zou Mathieu gewoon eigenwijs geweest zijn? Denk ik eigenlijk niet, want David reed er ook niet mee. Leermomentje voor Adrie. | |
TargaFlorio | dinsdag 31 januari 2017 @ 11:12 |
Weet ik ondertussen ook maar in eerste instantie was dat niet het verhaal. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 31 januari 2017 @ 13:55 |
Maar had hij alsnog die oude banden van de janker nodig daarvoor? | |
kaasplankje | dinsdag 31 januari 2017 @ 14:57 |
Adrie zegt altijd dat hij zich niet zoveel bemoeit met de jongens, dat ze het zelf best weten. | |
wimderon | dinsdag 31 januari 2017 @ 17:39 |
| |
Gripper | dinsdag 31 januari 2017 @ 17:46 |
Nou ja zo is t toch uiteindelijk, de renner bepaalt zelf hoe zorgvuldig ie met zn materiaal omgaat. En meestal is dat rammen totdat het breekt, ze hoeven al die kapotte wielen en doormidden getrapte derailleurs toch niet zelf te betalen. Als ik zelf mn banden te zacht zet en daardoor op boomwortels lek rij of niet vooruitkom door de rolweerstand, of juist te hard waardoor ik in de blubber alle kanten op schuif. Wie kan ik dan de schuld geven, alleen mezelf toch? | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 31 januari 2017 @ 18:23 |
Maar had Wout die banden niet vooral om meer grip te hebben in de ontdooiende modder? En was het uitblijven van lekke banden een toevallig bijkomend voordeel? Ik heb echt niemand van tevoren horen zeggen dat er gevaar was voor lekke banden. | |
Gripper | dinsdag 31 januari 2017 @ 18:32 |
Volgens mij was door de ochtend, en de vele lekke banden tijdens de U23 wedstrijd wel duidelijk dat er veel scherp spul lag. Dus de motivatie om deze tube te kiezen was vooral om de kans op lekrijden Die groene michelin banden hebben niet eens zo'n heel extreem grof profiel, de meeste renners gingen met een medium groffe band van start omdat er best wat rechte stroken in t parcours zaten en rolweerstand daar weer belangrijker is dan de meeste grip. je kan dus altijd nog groffer dan wat Wout nu had, dan heb je nog meer grip in de modder, maar ook een paar W extra weerstand. Kijk maar eens wat een keus aan profielen er is: http://www.crosstubes.nl/challenge [ Bericht 9% gewijzigd door Gripper op 31-01-2017 18:41:05 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 31 januari 2017 @ 20:41 |
Nee, lijkt me niet, want de oude banden waren stugger, om stuitlek te voorkomen. Een stuggere band heeft minder grip in de modder. Om stuitlek te voorkomen, zette Van Aert ook meer druk in de banden. Meer druk levert minder grip op in de modder. Het is dus een afweging die je als renner maakt. De andere renners kozen verkeerd. | |
XadrenalineX | woensdag 1 februari 2017 @ 11:15 |
Downhillen heb ik ook eens gedaan op een drieduizendertje in oostenrijk ;-) Super chill dat. maar wel op een droog terrein, was dus makkelijk en geen gevaar naar alle kanten op te glibberen. | |
Pro_Shifty | woensdag 1 februari 2017 @ 13:01 |
Wout heeft tijdens het inrijden ook gereden met een andere band als die groene michelin. Ik zag hem in ieder geval met groene en zwarte banden rijden. Of het moeten dezelfde banden zijn geweest met een andere kleur. Ik baalde vooral omdat ik toch wel het idee had dat Mathieu beter was dan Wout. Maarja toen Mathieu eenmaal achter lag toen had iedereen wel in de gaten dat hij niet meer terug ging komen als wout geen materiaalpech zou hebben. Toch ook jammer dat mathieu niet dezelfde mentale kracht uitstraalt als wout. Ik heb wel een geweldig weekend gehad in luxemburg. Het was fantastisch om dat weer mee te maken. 1 groot feest |