Is ze dat niet 2 keer geworden?quote:Op zondag 29 januari 2017 18:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dit is zoals Tonnie de Jong die een keer Europees of wereldkampioen allround werd omdat ze de enige was die op een klapschaats reed.
Dat wordt niet gezegd.quote:
Nou, er werd gesteld dat ze kampioen werd omdat ze als enige op klapschaatsen reed. Maar daarna toen iedereen op die dingen reed, werd ze het weer. Dan ben je blijkbaar gewoon beter dan de rest, en win je niet vanwege je klapschaatsen lijkt me.quote:
Geldt dat dan ook voor wielen en (tijdrit(frames? Daar kunnen ook verschillen in zitten.quote:Op zondag 29 januari 2017 18:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat je zelf je banden mag kiezen kan ik nog in meegaan. Maar dat er renners zijn die banden hebben die andere niet hebben, komt de sport niet ten goede. In de formule 1 kun je ook kiezen tussen verschillende compounds, prima. Maar daar heeft iedereen toegang tot dezelfde banden.
Als deze sport mondiaal serieus wil worden genomen (en ja dat willen ze) dan moeten er gewoon wat dingen veranderen.
Hé blinde, doe je nu ook alsof je er kijk op hebt, of zit je gewoon te bashen hier?quote:
Hetzelfde werd ook nog gezegd door Rudy De Bie, maar diens mening is niet echt relevant wegens Rudy De Bie.quote:Volgens Lars van der Haar (zes keer lek) was de keuze van de druk in de banden trouwens belangrijker dan het profiel. “Ik heb tijdens de race ook beslist om de druk in mijn banden omhoog te laten zetten. Aan het tubeprofiel van Wout kan het niet gelegen hebben. Die Michelin-tubes zijn niks speciaals. Ik reed vandaag rond met dezelfde banden als Joris Nieuwenhuis daarstraks en die reed geen enkele keer lek. Maar goed: Wout heeft gewonnen en de winnaar heeft altijd gelijk.”
“De bandenkeuze speelde niet zo’n belangrijke rol, maar ik had mijn banden gewoon harder moeten zetten. Als ik ze harder had gezet, zou ik minder hebben platgereden”, moest ook Kevin Pauwels toegeven.
Overal kunnen verschillen in zitten, feit is dat om het eerlijk te houden, iedereen toegang moet hebben tot enigszins vergelijkbaar materiaal. Mede om die reden zal een gemotoriseerde sport ook nooit olympisch worden.quote:Op zondag 29 januari 2017 19:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Geldt dat dan ook voor wielen en (tijdrit(frames? Daar kunnen ook verschillen in zitten.
Als ze die banden gewoon op 3 bar zetten rijden ze echt niet zo vaak lek. Ze zoeken de limiet op, en de combo hard rijden, glad parcours en steentjes is gewoon heel erg moeilijk.quote:Op zondag 29 januari 2017 19:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Overal kunnen verschillen in zitten, feit is dat om het eerlijk te houden, iedereen toegang moet hebben tot enigszins vergelijkbaar materiaal. Mede om die reden zal een gemotoriseerde sport ook nooit olympisch worden.
Volgens mij zijn er aan tijdritfietsen al een hoop beperkingen opgelegd om het niet te bont te maken met aerodynamische ontwikkelingen.
Jij hebt het nu met frames en wielen over enkele secondes winst op vele kilometers. Ik heb het over onderdelen die gewoon kapot gaan. En niet 1 keer kapotgaan, maar meerdermalen binnen het uur. Alles heeft overal invloed op, maar zoals het materiaal vandaag een stempel op de wedstrijd drukte, dat moet je als sport zijnde niet willen.
Als je in de materiaalpost ziet dat je renner keer op keer lek rijdt, dan laat je toch wat lucht uit de banden?quote:Op zondag 29 januari 2017 19:35 schreef janatwork het volgende:
[..]
Als ze die banden gewoon op 3 bar zetten rijden ze echt niet zo vaak lek. Ze zoeken de limiet op, en de combo hard rijden, glad parcours en steentjes is gewoon heel erg moeilijk.
Lijkt mij toch wel duidelijk dat het wel verkeerde bandenkeuzes waren vandaag. Wat meer druk of een stevigere compound en je hoeft daar echt geen 4 keer lek te rijden. Dat je het dan moeilijk hebt op de schuine kant konden we aan van Aert zien waar dan win je wel.quote:Op zondag 29 januari 2017 18:27 schreef TargaFlorio het volgende:
Lekke banden is onderdeel van de sport maar dit was te veel.
[..]
Gezien dat Nieuwenhuis op dezelfde banden reed kun je denk ik niet van een verkeerde keuze spreken. Waarschijnlijk is de ondergrond niet geschikt maar heeft men daar, tot vanmiddag, door de vorst geen last van gehad.
Juist wat extra druk zou ik zeggen, maar dat botst weer met het gladde parcours dus daar kies je niet snel voorquote:Op zondag 29 januari 2017 19:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je in de materiaalpost ziet dat je renner keer op keer lek rijdt, dan laat je toch wat lucht uit de banden?
Nieuwenhuis reed soortgelijke rondetijden, veelal tussen de 7:30 en 7:45.quote:
WvA is ook al nog een keer kampioen geworden, dus de vergelijking gaat extra goed op .quote:Op zondag 29 januari 2017 18:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nou, er werd gesteld dat ze kampioen werd omdat ze als enige op klapschaatsen reed. Maar daarna toen iedereen op die dingen reed, werd ze het weer. Dan ben je blijkbaar gewoon beter dan de rest, en win je niet vanwege je klapschaatsen lijkt me.
Dat kan ook, maar je hebt "kenners" in je materiaalpost die kunnen anticiperen op de omstandigheden (in dit geval het vele lekrijden).quote:Op zondag 29 januari 2017 19:47 schreef janatwork het volgende:
[..]
Juist wat extra druk zou ik zeggen, maar dat botst weer met het gladde parcours dus daar kies je niet snel voor
Volgens mij reed alleen Wout met de stuggere banden, de rest reed ook minimaal 4x lek.quote:Op zondag 29 januari 2017 19:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar je hebt "kenners" in je materiaalpost die kunnen anticiperen op de omstandigheden (in dit geval het vele lekrijden).
Ik las ergens iets over over oude/gedroogde/poreuse/stugge banden/tubes die veel moeilijker zijn lek te rijden. Maar de Belgen waten de enige die ze hadden (weet ook niet of alle Belgen ze hadden). Kijk materiaalpech hoort erbij, maar het moet niet van een TE grote invloed zijn.
Anders krijg je formule 1 taferelen, waarin je alleen in een Mercedes Wereldkampioen kunt worden.
Dan had iedereen (maar) banden als v Aert moeten hebben ivm de steengroeve.quote:Op zondag 29 januari 2017 19:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar je hebt "kenners" in je materiaalpost die kunnen anticiperen op de omstandigheden (in dit geval het vele lekrijden).
Ik las ergens iets over over oude/gedroogde/poreuse/stugge banden/tubes die veel moeilijker zijn lek te rijden. Maar de Belgen waten de enige die ze hadden (weet ook niet of alle Belgen ze hadden). Kijk materiaalpech hoort erbij, maar het moet niet van een TE grote invloed zijn.
Anders krijg je formule 1 taferelen, waarin je alleen in een Mercedes Wereldkampioen kunt worden.
Ik heb dan ook nooit gezegd dat WvA alleen vanwege zijn banden heeft gewonnen. Het heeft vandaag mijn inziens teveel meegespeeld, en dat komt de sport niet ten goede. Je had vandaag een prachtduel kunnen hebben tussen WvA en AvdP maar het werd een sof.quote:Op zondag 29 januari 2017 19:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
WvA is ook al nog een keer kampioen geworden, dus de vergelijking gaat extra goed op .
Lees de post boven de jouwe, niet iedereen had de banden die WvA had schijnbaar.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:00 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Dan had iedereen (maar) banden als v Aert moeten hebben ivm de steengroeve.
Of het parcours was niet geschikt ivm die stenen.
Moet de organisatie vooraf dan melden dat die stenen gevaar op kunnen leveren, of moet je een slimme Albert als leider hebben?
Dugast heeft best een paar verschillende type tubes. Allee wil iedereen het zo licht mogelijk, dus met zo weinig mogelijk noppen. Dan krijg je dus veel oppervlakte waar geen noppen zitten. En bij een combinatie van nat, modder en steentjes of gruis is dit het gevolg.quote:Op zondag 29 januari 2017 19:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens mij reed alleen Wout met de stuggere banden, de rest reed ook minimaal 4x lek.
Helaas in dit geval werd het steeds modderiger en kwamen er kennelijk te veel steentjes naar boven. Met vorst eerder hadden de anderen er geen problemen mee. Neemt niet weg dat ik me er wel om verbaas dat ze niet meerdere soorten banden hebben zodat ze kunnen aanpassen naargelang situatie op parcours. Verbeterpuntje in veldrijden
Jaja dat weet.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Lees de post boven de jouwe, niet iedereen had de banden die WvA had schijnbaar.
Het was een prachtig WK parcours, alleen het vele lekrijden bij de elite was een minpunt.
En ja, ik heb ook lopen vloeken en tieren toen Vos pech had.
Ik vind het vooral onnozel om regelgeving te willen aanpassen ten gevolge van een samenloop van omstandigheden die 1 keer per decennium voorkomt. Dit kan gebeuren. So what? Move on.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:11 schreef scrupuleus het volgende:
Ik leg alleen neer wat een organisatie wel if niet zou moeten doen (enkele bandentypes, info geven over dreiging)
Dat was ook mijn punt.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nooit gezegd dat WvA alleen vanwege zijn banden heeft gewonnen. Het heeft vandaag mijn inziens teveel meegespeeld, en dat komt de sport niet ten goede. Je had vandaag een prachtduel kunnen hebben tussen WvA en AvdP maar het werd een sof.
Dit weekend zag je 3 jonge Britten domineren bij de jeugd, die zie je over 3 jaar echt niet meer in het veldrijden. Die Spanjaard die vanmorgen 2e werd, idem dito. De Belgen roepen zo hard dat ze de sport internationaler willen maken, maar dat gaat nooit lukken. Het is al jaren Belgie en af en toe een Nederlander of een éénling als Stybar. Alleen in Belgie heerst er een cyclocross milieu, en dat gaat zo blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |