abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 januari 2017 @ 18:32:58 #276
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_168523223
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 18:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dit is zoals Tonnie de Jong die een keer Europees of wereldkampioen allround werd omdat ze de enige was die op een klapschaats reed.
Is ze dat niet 2 keer geworden?
pi_168523337
Afgezien van de wedstrijd bij de mannen was het wel een prachtig WK met als hoogtepunt de wedstrijd bij de vrouwen. _O_
pi_168523353
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 18:32 schreef tja77 het volgende:

[..]

Is ze dat niet 2 keer geworden?
Dat wordt niet gezegd.
sig verwijderd door FA
  zondag 29 januari 2017 @ 18:53:54 #279
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_168523893
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 18:36 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dat wordt niet gezegd.
Nou, er werd gesteld dat ze kampioen werd omdat ze als enige op klapschaatsen reed. Maar daarna toen iedereen op die dingen reed, werd ze het weer. Dan ben je blijkbaar gewoon beter dan de rest, en win je niet vanwege je klapschaatsen lijkt me.
pi_168524549
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 18:02 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat je zelf je banden mag kiezen kan ik nog in meegaan. Maar dat er renners zijn die banden hebben die andere niet hebben, komt de sport niet ten goede. In de formule 1 kun je ook kiezen tussen verschillende compounds, prima. Maar daar heeft iedereen toegang tot dezelfde banden.
Als deze sport mondiaal serieus wil worden genomen (en ja dat willen ze) dan moeten er gewoon wat dingen veranderen.
Geldt dat dan ook voor wielen en (tijdrit(frames? Daar kunnen ook verschillen in zitten.
in a crowd you lose humanity
  zondag 29 januari 2017 @ 19:13:27 #281
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168524657
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 16:09 schreef kaasplankje het volgende:
Wout was beter.
Hé blinde, doe je nu ook alsof je er kijk op hebt, of zit je gewoon te bashen hier?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 29 januari 2017 @ 19:29:28 #282
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_168525265
quote:
Volgens Lars van der Haar (zes keer lek) was de keuze van de druk in de banden trouwens belangrijker dan het profiel. “Ik heb tijdens de race ook beslist om de druk in mijn banden omhoog te laten zetten. Aan het tubeprofiel van Wout kan het niet gelegen hebben. Die Michelin-tubes zijn niks speciaals. Ik reed vandaag rond met dezelfde banden als Joris Nieuwenhuis daarstraks en die reed geen enkele keer lek. Maar goed: Wout heeft gewonnen en de winnaar heeft altijd gelijk.”

“De bandenkeuze speelde niet zo’n belangrijke rol, maar ik had mijn banden gewoon harder moeten zetten. Als ik ze harder had gezet, zou ik minder hebben platgereden”, moest ook Kevin Pauwels toegeven.
Hetzelfde werd ook nog gezegd door Rudy De Bie, maar diens mening is niet echt relevant wegens Rudy De Bie.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 29 januari 2017 @ 19:29:47 #283
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_168525276
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Geldt dat dan ook voor wielen en (tijdrit(frames? Daar kunnen ook verschillen in zitten.
Overal kunnen verschillen in zitten, feit is dat om het eerlijk te houden, iedereen toegang moet hebben tot enigszins vergelijkbaar materiaal. Mede om die reden zal een gemotoriseerde sport ook nooit olympisch worden.
Volgens mij zijn er aan tijdritfietsen al een hoop beperkingen opgelegd om het niet te bont te maken met aerodynamische ontwikkelingen.

Jij hebt het nu met frames en wielen over enkele secondes winst op vele kilometers. Ik heb het over onderdelen die gewoon kapot gaan. En niet 1 keer kapotgaan, maar meerdermalen binnen het uur. Alles heeft overal invloed op, maar zoals het materiaal vandaag een stempel op de wedstrijd drukte, dat moet je als sport zijnde niet willen.
pi_168525500
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:29 schreef tja77 het volgende:

[..]

Overal kunnen verschillen in zitten, feit is dat om het eerlijk te houden, iedereen toegang moet hebben tot enigszins vergelijkbaar materiaal. Mede om die reden zal een gemotoriseerde sport ook nooit olympisch worden.
Volgens mij zijn er aan tijdritfietsen al een hoop beperkingen opgelegd om het niet te bont te maken met aerodynamische ontwikkelingen.

Jij hebt het nu met frames en wielen over enkele secondes winst op vele kilometers. Ik heb het over onderdelen die gewoon kapot gaan. En niet 1 keer kapotgaan, maar meerdermalen binnen het uur. Alles heeft overal invloed op, maar zoals het materiaal vandaag een stempel op de wedstrijd drukte, dat moet je als sport zijnde niet willen.
Als ze die banden gewoon op 3 bar zetten rijden ze echt niet zo vaak lek. Ze zoeken de limiet op, en de combo hard rijden, glad parcours en steentjes is gewoon heel erg moeilijk.
eten!!!
  zondag 29 januari 2017 @ 19:38:34 #285
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_168525610
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:35 schreef janatwork het volgende:

[..]

Als ze die banden gewoon op 3 bar zetten rijden ze echt niet zo vaak lek. Ze zoeken de limiet op, en de combo hard rijden, glad parcours en steentjes is gewoon heel erg moeilijk.
Als je in de materiaalpost ziet dat je renner keer op keer lek rijdt, dan laat je toch wat lucht uit de banden?
pi_168525819
pi_168525867
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 18:27 schreef TargaFlorio het volgende:
Lekke banden is onderdeel van de sport maar dit was te veel.

[..]

Gezien dat Nieuwenhuis op dezelfde banden reed kun je denk ik niet van een verkeerde keuze spreken. Waarschijnlijk is de ondergrond niet geschikt maar heeft men daar, tot vanmiddag, door de vorst geen last van gehad.
Lijkt mij toch wel duidelijk dat het wel verkeerde bandenkeuzes waren vandaag. Wat meer druk of een stevigere compound en je hoeft daar echt geen 4 keer lek te rijden. Dat je het dan moeilijk hebt op de schuine kant konden we aan van Aert zien waar dan win je wel.
eten!!!
pi_168525913
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:38 schreef tja77 het volgende:

[..]

Als je in de materiaalpost ziet dat je renner keer op keer lek rijdt, dan laat je toch wat lucht uit de banden?
Juist wat extra druk zou ik zeggen, maar dat botst weer met het gladde parcours dus daar kies je niet snel voor
eten!!!
  zondag 29 januari 2017 @ 19:49:10 #289
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_168525982
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:44 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwenhuis reed soortgelijke rondetijden, veelal tussen de 7:30 en 7:45.
Kortom die komt er ook wel.
pi_168526047
http://nos.nl/video/2155598-de-knegt-over-teleurstellend-wk.html

Volgens De Knegt reed Van Aert op dezelfde banden. :?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_168526077
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 18:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Nou, er werd gesteld dat ze kampioen werd omdat ze als enige op klapschaatsen reed. Maar daarna toen iedereen op die dingen reed, werd ze het weer. Dan ben je blijkbaar gewoon beter dan de rest, en win je niet vanwege je klapschaatsen lijkt me.
WvA is ook al nog een keer kampioen geworden, dus de vergelijking gaat extra goed op :P.
  zondag 29 januari 2017 @ 19:54:40 #292
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_168526190
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:47 schreef janatwork het volgende:

[..]

Juist wat extra druk zou ik zeggen, maar dat botst weer met het gladde parcours dus daar kies je niet snel voor
Dat kan ook, maar je hebt "kenners" in je materiaalpost die kunnen anticiperen op de omstandigheden (in dit geval het vele lekrijden).

Ik las ergens iets over over oude/gedroogde/poreuse/stugge banden/tubes die veel moeilijker zijn lek te rijden. Maar de Belgen waten de enige die ze hadden (weet ook niet of alle Belgen ze hadden). Kijk materiaalpech hoort erbij, maar het moet niet van een TE grote invloed zijn.
Anders krijg je formule 1 taferelen, waarin je alleen in een Mercedes Wereldkampioen kunt worden.
  zondag 29 januari 2017 @ 19:59:02 #293
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_168526353
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:54 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat kan ook, maar je hebt "kenners" in je materiaalpost die kunnen anticiperen op de omstandigheden (in dit geval het vele lekrijden).

Ik las ergens iets over over oude/gedroogde/poreuse/stugge banden/tubes die veel moeilijker zijn lek te rijden. Maar de Belgen waten de enige die ze hadden (weet ook niet of alle Belgen ze hadden). Kijk materiaalpech hoort erbij, maar het moet niet van een TE grote invloed zijn.
Anders krijg je formule 1 taferelen, waarin je alleen in een Mercedes Wereldkampioen kunt worden.
Volgens mij reed alleen Wout met de stuggere banden, de rest reed ook minimaal 4x lek.

Helaas in dit geval werd het steeds modderiger en kwamen er kennelijk te veel steentjes naar boven. Met vorst eerder hadden de anderen er geen problemen mee. Neemt niet weg dat ik me er wel om verbaas dat ze niet meerdere soorten banden hebben zodat ze kunnen aanpassen naargelang situatie op parcours. Verbeterpuntje in veldrijden
pi_168526421
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:54 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat kan ook, maar je hebt "kenners" in je materiaalpost die kunnen anticiperen op de omstandigheden (in dit geval het vele lekrijden).

Ik las ergens iets over over oude/gedroogde/poreuse/stugge banden/tubes die veel moeilijker zijn lek te rijden. Maar de Belgen waten de enige die ze hadden (weet ook niet of alle Belgen ze hadden). Kijk materiaalpech hoort erbij, maar het moet niet van een TE grote invloed zijn.
Anders krijg je formule 1 taferelen, waarin je alleen in een Mercedes Wereldkampioen kunt worden.
Dan had iedereen (maar) banden als v Aert moeten hebben ivm de steengroeve.
Of het parcours was niet geschikt ivm die stenen.

Moet de organisatie vooraf dan melden dat die stenen gevaar op kunnen leveren, of moet je een slimme Albert als leider hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2017 20:03:41 ]
  zondag 29 januari 2017 @ 20:03:09 #295
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_168526511
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

WvA is ook al nog een keer kampioen geworden, dus de vergelijking gaat extra goed op :P.
Ik heb dan ook nooit gezegd dat WvA alleen vanwege zijn banden heeft gewonnen. Het heeft vandaag mijn inziens teveel meegespeeld, en dat komt de sport niet ten goede. Je had vandaag een prachtduel kunnen hebben tussen WvA en AvdP maar het werd een sof.

Dit weekend zag je 3 jonge Britten domineren bij de jeugd, die zie je over 3 jaar echt niet meer in het veldrijden. Die Spanjaard die vanmorgen 2e werd, idem dito. De Belgen roepen zo hard dat ze de sport internationaler willen maken, maar dat gaat nooit lukken. Het is al jaren Belgie en af en toe een Nederlander of een éénling als Stybar. Alleen in Belgie heerst er een cyclocross milieu, en dat gaat zo blijven.
  zondag 29 januari 2017 @ 20:05:19 #296
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_168526588
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 20:00 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Dan had iedereen (maar) banden als v Aert moeten hebben ivm de steengroeve.
Of het parcours was niet geschikt ivm die stenen.

Moet de organisatie vooraf dan melden dat die stenen gevaar op kunnen leveren, of moet je een slimme Albert als leider hebben?
Lees de post boven de jouwe, niet iedereen had de banden die WvA had schijnbaar.
Het was een prachtig WK parcours, alleen het vele lekrijden bij de elite was een minpunt.
En ja, ik heb ook lopen vloeken en tieren toen Vos pech had.
  zondag 29 januari 2017 @ 20:07:00 #297
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168526644
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Volgens mij reed alleen Wout met de stuggere banden, de rest reed ook minimaal 4x lek.

Helaas in dit geval werd het steeds modderiger en kwamen er kennelijk te veel steentjes naar boven. Met vorst eerder hadden de anderen er geen problemen mee. Neemt niet weg dat ik me er wel om verbaas dat ze niet meerdere soorten banden hebben zodat ze kunnen aanpassen naargelang situatie op parcours. Verbeterpuntje in veldrijden
Dugast heeft best een paar verschillende type tubes. Allee wil iedereen het zo licht mogelijk, dus met zo weinig mogelijk noppen. Dan krijg je dus veel oppervlakte waar geen noppen zitten. En bij een combinatie van nat, modder en steentjes of gruis is dit het gevolg.

En om het af te ronden, schitterende omloop maar niet geschikt voor dooiende of natte omstandigheden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_168526806
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 20:05 schreef tja77 het volgende:

[..]

Lees de post boven de jouwe, niet iedereen had de banden die WvA had schijnbaar.
Het was een prachtig WK parcours, alleen het vele lekrijden bij de elite was een minpunt.
En ja, ik heb ook lopen vloeken en tieren toen Vos pech had.
Jaja dat weet.
Alleen hij, Merlier ook niet.
Ik leg alleen neer wat een organisatie wel of niet zou moeten doen (enkele bandentypes, info geven over dreiging)

Ik vond het niet prachtig, te veel circus, te veel gedraai. Wat ze zeiden "geen vermogens maar een technisch parcours", niet mijn ding.
Met als extra dreiging die steentjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2017 20:11:46 ]
  zondag 29 januari 2017 @ 20:13:48 #299
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_168526885
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 20:11 schreef scrupuleus het volgende:
Ik leg alleen neer wat een organisatie wel if niet zou moeten doen (enkele bandentypes, info geven over dreiging)
Ik vind het vooral onnozel om regelgeving te willen aanpassen ten gevolge van een samenloop van omstandigheden die 1 keer per decennium voorkomt. Dit kan gebeuren. So what? Move on.

Al helemaal ridicuul dat men hiervoor de sport zou verlaten.

[ Bericht 3% gewijzigd door SaintOfKillers op 29-01-2017 20:21:01 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_168527058
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 20:03 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik heb dan ook nooit gezegd dat WvA alleen vanwege zijn banden heeft gewonnen. Het heeft vandaag mijn inziens teveel meegespeeld, en dat komt de sport niet ten goede. Je had vandaag een prachtduel kunnen hebben tussen WvA en AvdP maar het werd een sof.

Dit weekend zag je 3 jonge Britten domineren bij de jeugd, die zie je over 3 jaar echt niet meer in het veldrijden. Die Spanjaard die vanmorgen 2e werd, idem dito. De Belgen roepen zo hard dat ze de sport internationaler willen maken, maar dat gaat nooit lukken. Het is al jaren Belgie en af en toe een Nederlander of een éénling als Stybar. Alleen in Belgie heerst er een cyclocross milieu, en dat gaat zo blijven.
Dat was ook mijn punt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')