Nederlanders;quote:THURSDAY
09h00 - 11h00
UCI Course Inspection
14h00 - 16h00
Official Training
FRIDAY
09h00 - 12h00
Riders Confirmation
10h00 - 12h00
Official Training
14h00 - 16h00
Official Training
17h00 - 17h30
Team Managers Meeting
SATURDAY
09h00 – 10h30
Official Training
11h00
2017 UCI Men Juniors Cyclo-cross World Championships
11h45 – 12h30
Official Training
13h00
2017 UCI Women Under 23 Cyclo-cross World Championships
14h00 - 14h30
Official Training
15h00
2017 UCI Women Elite Cyclo-cross World Championships
SUNDAY
09H00 - 10H30
Official Training
11h00
2017 UCI Men Under 23 Cyclo-cross World Championships
12h15 - 14h30
Official Training
15h00
2017 UCI Men Elite Cyclo-cross World Championships
quote:Veldrijdster Thalita de Jong kan als gevolg van haar val in de wereldbekerwedstrijd in Hoogerheide haar wereldtitel zaterdag in het Luxemburgse Bieles niet verdedigen.
Bondscoach Gerben de Knegt had De Jong, die bij haar val op de harde grond haar knie blesseerde, nog wel geselecteerd. Na een scan bleek het rijden van het WK onhaalbaar: De Jong heeft een spierscheuring in haar bovenbeen en daarmee is het crossseizoen voor haar vroegtijdig ten einde.
Geëmotioneerd hoorde de wereldkampioene het oordeel van de dokter aan. "Ik ging hier toch naartoe met de hoop op een beetje goed nieuws. Dat het misschien een verrekking was of alleen een kneuzing", aldus De Jong. "Het voelde vanochtend bij het opstaan ook wel beter. Nu moet er toch een streep door."
sunfield madquote:
Het zag er perfect uit voor een Nieuwenhuisje.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:44 schreef Szura het volgende:
Wat een teringzooi, het zag er perfect uit voor een mooie tweestrijd
Thijs wil het weer op zichzelf betrekken.quote:
José zou zeggen: lek lek lek lek lek lek lek lek lek lek lek lek.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:47 schreef DeeBee het volgende:
Dit is lachwekkend, wat lees ik toch allemaal.
En maar een maand of 3 terug verloor hij cross na cross door materiaal.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Toch het materiaal van WvA dat de doorslag geeft.
Plus dat Mathieu nu continu rondrijdt met de angst: ik zal straks wel weer lek rijden.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Halve minuut goedmaken op 15 minuten koers is onmogelijk. Dikke pech voor van Aert is nodig, richting de orde grootte pech dat Mathieu had.
Wie moet ik ook alweer?quote:Op zondag 29 januari 2017 15:45 schreef Koffieplanter het volgende:
Het goede nieuws is dat ik de weddenschap met Mani ga winnen.
Naja prutmateriaal. Vermeersch 4x lek, Sweeck 3x lek, Pauwels 3x lek. Dit is niet direct voorbehouden aan NL hoor.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat is dat dan voor prutmateriaal bij Nederland
Jezus.quote:
Maar er zijn ook Belgen met veel lek.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat is dat dan voor prutmateriaal bij Nederland
Buzz heeft hier ongetwijfeld lacherig over gedaan.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zo lijkt Nys toch weer een orakel te zijn, want die vond de keuze voor de groene tubes zeer groot nieuws.
WvA rijdt op groene banden, hebben ze dat niet bij Nederland? Dat je overschakelt naar een stuggere bandquote:Op zondag 29 januari 2017 15:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Naja prutmateriaal. Vermeersch 4x lek, Sweeck 3x lek, Pauwels 3x lek. Dit is niet direct voorbehouden aan NL hoor.
Nee, die hadden/hebben ze niet bij Team NL.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
WvA rijdt op groene banden, hebben ze dat niet bij Nederland? Dat je overschakelt naar een stuggere band
Naja tuurlijk hebben ze verschillende soorten profielen bij zich, maar niet deze groene banden nee.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
WvA rijdt op groene banden, hebben ze dat niet bij Nederland? Dat je overschakelt naar een stuggere band
Alleen Belgen hebben toegang tot de magische tubekes van Jos De Keersmaeckere uit Zevergem.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
WvA rijdt op groene banden, hebben ze dat niet bij Nederland? Dat je overschakelt naar een stuggere band
Is toch ook geweldig teruggekomen dit seizoen.quote:
Haha.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:57 schreef Koffieplanter het volgende:
Het is te hopen dat Mathieu nu klaar is met deze folklore.
Ze rijden niet met banden maar met tubesquote:Op zondag 29 januari 2017 15:54 schreef superniger het volgende:
Wat is er speciaal aan groene banden?
tja, Van der Poel was al vier keer van hem weggereden.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:58 schreef marcodej het volgende:
Moet zeggen dat van Aert ook een tikkie beter oogt, uiteindelijk.
Dar verbaast me niks.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:58 schreef marcodej het volgende:
Moet zeggen dat van Aert ook een tikkie beter oogt, uiteindelijk.
We zien u volgend jaar bij het WK.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:59 schreef Joezi het volgende:
Kheb nu banden van traagschuim echt ideaal
Doh met God aan je zijde...quote:Op zondag 29 januari 2017 15:58 schreef marcodej het volgende:
Moet zeggen dat van Aert ook een tikkie beter oogt, uiteindelijk.
Zacht kans op lek te rijden? Met een harde tube heb je juist veel meer kansen om lek te rijden.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ze rijden niet met banden maar met tubes
Dit zijn hele oude tubes die niet meer gemaakt worden, maar bij team België hadden ze er nog een paar liggen. Als je ze wel lang bewaard worden ze stugger, het rubber droogt uit.
Dus daardoor iets beter bestand tegen scherpe steentjes
De druk in de tube is ook belangrijk natuurlijk. Zacht is veel grip maar kans op lek rijden, met een harde band glij je meer weg maar heb je minder rolweerstand.
Gaat echt om een tiende bar soms
tubes zijn toch ook banden man. Het zijn geen clinchers, maar toch zeker ook banden.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ze rijden niet met banden maar met tubes
Ja ik dacht dat vader Van Aert dat ook zei.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zacht kans op lek te rijden? Met een harde tube heb je juist veel meer kansen om lek te rijden.
Hij zal inderdaad niet gauw opgeven.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:01 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Mentale weerbaarheid van van Aert is echt ongekend!
Joris vd Berg weet van iedere sport net zoveel als Wikipedia.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Joris vd Berg hemelt meermaals de technicus van Aert op.
Tis maar een spelletje.quote:
Pauwels was beter. reed op beslissende momenten euh euh lek.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ook erg sneu voor Lars, die leek best of the rest.
5x lek, banden op. Uitgestapt.quote:
Ok.quote:
Als je de mentale oorlogsvoering wint van den Kev. Dan ben je n hele grote mijnheer!quote:Op zondag 29 januari 2017 16:02 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij zal inderdaad niet gauw opgeven.
Hoe zou dat nou komenquote:Op zondag 29 januari 2017 16:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
grote verschillen. +44 +2:09 +2:50...
Ach Dale, zolang de koffie maar goed is.quote:
Eén keer volgens mij.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:06 schreef Marcoss het volgende:
Toch wel knap hoor, iedereen 3, 4 of 5x lek en van Aert volgens mij geen enkele keer (of misschien die ene keer dat hij wisselde)
Wat een onzin.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:06 schreef DeeBee het volgende:
Dit is gewoon bullshit die lekke banden, wat een onzin.
Dat kan toch niet alleen maar die ondergrond zijn ofzo...
Volgens coach Niels Albert niet.quote:
Ik vind het allebei wel gaaf eigenlijk.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:07 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Dit is gewoon een fantastische climax na al de gejank van de afgelopen week.
Wat een non-sport is het ook
Wel mooi vermaak, helemaal als je het vergelijkt met onze volkssport 10 km schaatsen. Liever een cortisonen Van Aert dan trainen tijdens WB Kramer...
Wout oogde sterk, maar elke keer als vd Poel een voorsprong had, werd hij weer teruggeslagen door een lekke band.. Onmogelijk te zeggen, lijkt me.quote:
Onmogelijk te zeggen door al die tering lekke bandenquote:
Nee joh, vertekende gewoon heel erg door de extreem slechte mentale weerbaarheid van Matje in de laatste rondjes.quote:
Als Kramer een veldrijder was dan reed die 3 wedstijdjes per jaar en verder lag die in de zon zich door kale nichten te laten masseren.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:07 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Liever een cortisonen Van Aert dan trainen tijdens WB Kramer...
gelijke materialen gelijke kansen, bij lek van conculega kun je gewoon even netjes wachtenquote:Op zondag 29 januari 2017 16:11 schreef scrupuleus het volgende:
Maar materiaal hoort er nou eenmaal bij.
Maartwitter:job_dusoleil twitterde op zondag 29-01-2017 om 16:10:58 Corne van Kessel: "Ik heb maar 3x lek gereden." #ob #Bieles2017 reageer retweet
Volgens Wout zelf wel.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:08 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Volgens coach Niels Albert niet.
Een 'gewone' fietswissel: van smerige naar schone fiets.
Met drie keer lek kan ik ook terugkomen.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:12 schreef kaasplankje het volgende:
Wout kon wel naar Mathieu rijden maar andersom was dat lastig.
En zou Orie janken dat het niet eerlijk is om een WK moddercross te rijden in Rusland.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:12 schreef danos het volgende:
[..]
Als Kramer een veldrijder was dan reed die 3 wedstijdjes per jaar en verder lag die in de zon zich door kale nichten te laten masseren.
Was een klein verschilletje qua situatiequote:Op zondag 29 januari 2017 16:12 schreef kaasplankje het volgende:
Wout kon wel naar Mathieu rijden maar andersom was dat lastig.
Wat is dit nou weer voor flutvergelijking?quote:Op zondag 29 januari 2017 16:07 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Liever een cortisonen Van Aert dan trainen tijdens WB Kramer...
Dat verklaart ook de grote verschillen.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:14 schreef TheArt het volgende:
Van der Haar is 6 (!!!!) keer lek gereden, waaronder dus de laatste ronde waarin hij zijn 3e plek verloor.
Ja.quote:
mathieu definitief gebroken door die halve ronde bij de 4e keer lek. Mathieu was zeker gelijkwaardig miquote:
Ja.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:14 schreef Mykonos het volgende:
Vermeersch zegt 7 of 8 keer lek gereden te zijn
Hij lijkt een beetje op Herman Van Springel.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:17 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Sweeck heeft een beetje een Siberische kop.
Sven is OK.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:18 schreef Szura het volgende:
Nys: Nooit kunnen zien wie fysiek de beste was. Dit was teveel.
Vraag is vooral wat er was gebeurd als vd Poel in de 1ste rondes niet meerdere keren lek reed, hij had toen al best een gaatjequote:Op zondag 29 januari 2017 16:15 schreef komrad het volgende:
[..]
mathieu definitief gebroken door die halve ronde bij de 4e keer lek. Mathieu was zeker gelijkwaardig mi
Denk dat Mathieu niet overstapt voor hij die 2de wereldtitel heeftquote:Op zondag 29 januari 2017 16:20 schreef opgebaarde het volgende:
Goede les dit voor Mathieu. Zeg het veldrijden gedag en nu de weg op
Hij was sterker leek mij ook.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:20 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mathieu had simpel gewonnen met gelijk materiaal. Van Aert is alleen maar teruggekomen door materiaalpech van Van der Poel en werd vervolgens weer op afstand gereden.
Echt ja, heel respectvol zoquote:Op zondag 29 januari 2017 16:22 schreef Szura het volgende:
Leuk, dat lawaai erdoorheen vanaf de achtergrond
Ondergrond warmde op, waarmee de steenslag losser kwam te liggen en meer naar boven kwam. Dat voorspelde de Belgische tv al tijdens de eerste wedstrijd van vandaag.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:21 schreef TheArt het volgende:
Nieuwenhuis reed op dezelfde banden als Van der Haar. Nieuwenhuis 0x lek, Van der Haar 6x.
De top 6 is zelfs erg logischquote:Op zondag 29 januari 2017 16:23 schreef Toby56 het volgende:
Het meest bizarre is nog, dat ondanks al die flauwekul met lekke banden, toch gewoon het podium wordt bevolkt door 3 klasbakken. Geen mallerds ertussen.
Klopt, maar dat geeft maar aan hoe groot het verschil was.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ondergrond warmde op, waarmee de steenslag losser kwam te liggen en meer naar boven kwam. Dat voorspelde de Belgische tv al tijdens de eerste wedstrijd van vandaag.
Ik zie liever de tranen van Sanne. Die kan ze zo mooi beverig wegvegen.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:24 schreef wimderon het volgende:
[..]
Mogen we hier spreken van een #janker?
[ afbeelding ]
Hij kon ook niet beter weten.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:30 schreef Szura het volgende:
Van Aert denkt nog steeds dat VdP maar een keer lek reed volgens mij
Nogal ja.quote:
Die is, zonder meer, beter bij lui als Van Aert en Van der Haar.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:32 schreef marcodej het volgende:
Als je nu nog moet janken is er wel iets mis met je mentale weerbaarheid.
Aert reed ook beter van die heuvel af.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:35 schreef wimderon het volgende:
Zonder lekke banden had Van Aert Van der Poel waarschijnlijk nooit meer teruggezien, maar ik zie wel dat hij in de twee rondes na de laatste lekke band van Van der Poel de twee snelste rondes van de wedstrijd reed.
Van Aert heeft meer grip nodig anders dan stuurt hij iedere bocht in de hekkenquote:Op zondag 29 januari 2017 16:37 schreef Toby56 het volgende:
Van Aert geeft heel mooi het verschil aan: hij heeft liever grip. Van der Poel houdt van risico en lekker glijden. En daarmee kreeg Van Aert vandaag gelijk.
quote:Op zondag 29 januari 2017 16:38 schreef danos het volgende:
[..]
Van Aert heeft meer grip nodig anders dan stuurt hij iedere bocht in de hekken
We hadden toch al geconstateerd dat die zwakzinnig is?quote:Op zondag 29 januari 2017 16:46 schreef TheArt het volgende:
Hou op De Bie. Van Aert keerde alleen maar terug door die lekke banden van Mathieu.
De Bie is een seniele ouwe gek.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:46 schreef TheArt het volgende:
Hou op De Bie. Van Aert keerde alleen maar terug door die lekke banden van Mathieu.
En misschien reed Mathieu telkens terug weg omdat Van Aert veel zwaarder moest trappen met zijn tractorbanden.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:46 schreef TheArt het volgende:
Hou op De Bie. Van Aert keerde alleen maar terug door die lekke banden van Mathieu.
Je vergeet daarmee z'n waardeloze start waarbij hij lang achter de mindere goden vast zatquote:Op zondag 29 januari 2017 16:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En misschien reed Mathieu telkens terug weg omdat Van Aert veel zwaarder moest trappen met zijn tractorbanden.
Ja, maar toen waren die groene tubes nog niet opgewarmd.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:49 schreef Szura het volgende:
[..]
Je vergeet daarmee z'n waardeloze start waarbij hij lang achter de mindere goden vast zat
En het raarste vind ik dat Van Aert daarna rondetijden reed waar Van der Poel de hele wedstrijd niet bij in de buurt is gekomen, terwijl Van der Poel een gaatje kon slaan waar hij wilde in de eerste helft van de wedstrijd.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En misschien reed Mathieu telkens terug weg omdat Van Aert veel zwaarder moest trappen met zijn tractorbanden.
Van Aert is sowieso een renner die vaak moet opwarmen.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
En het raarste vind ik dat Van Aert daarna rondetijden reed waar Van der Poel de hele wedstrijd niet bij in de buurt is gekomen, terwijl Van der Poel een gaatje kon slaan waar hij wilde in de eerste helft van de wedstrijd.
Van der Poel is definitief geknakt na een halve ronde op de velg waarbij je zwaar over de limiet moet. Ik denk dat van der Poel daarvoor nog marge had want hij reed telkens weg.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:35 schreef wimderon het volgende:
Zonder lekke banden had Van Aert Van der Poel waarschijnlijk nooit meer teruggezien, maar ik zie wel dat hij in de twee rondes na de laatste lekke band van Van der Poel de twee snelste rondes van de wedstrijd reed.
en wat moeten ze dan anders doen? Alleen nog maar volledige zand en klei parcoursen?quote:Op zondag 29 januari 2017 16:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Maargoed, dit zal wel een evaluatiemomentje worden bij de UCI. Dit is niet goed voor de sport.
Blijkbaar was deze ondergrond ongeschikt. Heb nog nooit meegemaakt dat er zo vaak lek werd gereden. Dit was er zwaar over.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:57 schreef komrad het volgende:
[..]
en wat moeten ze dan anders doen? Alleen nog maar volledige zand en klei parcoursen?
Na die laatste lekke band was het mentaal wel zo'n over bij Van der Poel. Maar dan nog: Van Aert noteerde 7:30 en 7:33. Van der Poel in de openingsronde 7:38 en verder 7:43 of trager. Nogmaals, zonder lekke banden ziet Van Aert de kop wellicht nooit meer terug. Maar het zou ook kunnen dat hij op eigen kracht had kunnen winnen gezien zijn tweede wedstrijdhelft. We zullen het alleen nooit wetenquote:Op zondag 29 januari 2017 16:56 schreef komrad het volgende:
[..]
Van der Poel is definitief geknakt na een halve ronde op de velg waarbij je zwaar over de limiet moet. Ik denk dat van der Poel daarvoor nog marge had want hij reed telkens weg.
Maar als telt niet en Van Aert wint hier terecht omdat hij niet 4x lek rijdt.
Ook bij de mecaniciens lijkt me, aangezien je blijkbaar wel had kunnen kiezen voor meer zekerheid (tenzij het puur geluk is geweest bij Van Aert).quote:Op zondag 29 januari 2017 16:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Maargoed, dit zal wel een evaluatiemomentje worden bij de UCI. Dit is niet goed voor de sport.
Of de materiaalkeuze van de meeste renners was ongeschikt, dat kan natuurlijk ook.quote:Op zondag 29 januari 2017 16:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Blijkbaar was deze ondergrond ongeschikt. Heb nog nooit meegemaakt dat er zo vaak lek werd gereden. Dit was er zwaar over.
Ik denk ook niet dat dit het meest abominabele parcours ooit is, eerder dat men deze omstandigheden niet meer gewend is omdat het veldrijden evolueert naar snellere crossen en steeds minder zoals vandaag.quote:Op zondag 29 januari 2017 17:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of de materiaalkeuze van de meeste renners was ongeschikt, dat kan natuurlijk ook.
Overigens is de ondergrond van Parijs-Roubaix ook ongeschikt, maar daar hoor je dan weer niemand over (die is zelfs dermate ongeschikt dat er speciale fietsen voor worden gemaakt).
Eigenlijk ben ik het daar wel mee eens.quote:Op zondag 29 januari 2017 17:13 schreef komrad het volgende:
Als je de lekke banden buiten beschouwing laat was dit een fantastisch parcours
Heb echt genoten dit weekend
Dat klopt ook, maar het is wel vreemd dat zowat iedereen voor de verkeerde banden heeft gekozen. Je zou zeggen dat er voldoende ervaring aanwezig is bij de teams. Zo'n Adrianus bijvoorbeeld loopt al een flink aantal jaartjes rond in deze sport.quote:Op zondag 29 januari 2017 17:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ook bij de mecaniciens lijkt me, aangezien je blijkbaar wel had kunnen kiezen voor meer zekerheid (tenzij het puur geluk is geweest bij Van Aert).
Waar blijft die UI?quote:
Geen idee.quote:
Schiet eens op.quote:
Waarom moet ik dat doen.quote:
Omdat ik dat zeg.quote:
Nou, vooruit dan.quote:
Dat je zelf je banden mag kiezen kan ik nog in meegaan. Maar dat er renners zijn die banden hebben die andere niet hebben, komt de sport niet ten goede. In de formule 1 kun je ook kiezen tussen verschillende compounds, prima. Maar daar heeft iedereen toegang tot dezelfde banden.quote:Op zondag 29 januari 2017 17:52 schreef Mani89 het volgende:
Nadat ik na de finish 5 minuten keihard heb moeten huilen moet ik zeggen dat het mij inmiddels weinig meer kan boeien. Steeds moeilijker om deze sport echt volwaardig serieus te nemen.
Of bepaalde cortisonen die anderen niet hebben.quote:Op zondag 29 januari 2017 18:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat je zelf je banden mag kiezen kan ik nog in meegaan. Maar dat er renners zijn die banden hebben die andere niet hebben, komt de sport niet ten goede.
Ik weet niet of de dopingregels hetzelfde zijn als in het wielrennen op de weg.quote:Op zondag 29 januari 2017 18:04 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Of bepaalde cortisonen die anderen niet hebben.
Gezien dat Nieuwenhuis op dezelfde banden reed kun je denk ik niet van een verkeerde keuze spreken. Waarschijnlijk is de ondergrond niet geschikt maar heeft men daar, tot vanmiddag, door de vorst geen last van gehad.quote:Op zondag 29 januari 2017 17:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat klopt ook, maar het is wel vreemd dat zowat iedereen voor de verkeerde banden heeft gekozen. Je zou zeggen dat er voldoende ervaring aanwezig is bij de teams. Zo'n Adrianus bijvoorbeeld loopt al een flink aantal jaartjes rond in deze sport.
Is ze dat niet 2 keer geworden?quote:Op zondag 29 januari 2017 18:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dit is zoals Tonnie de Jong die een keer Europees of wereldkampioen allround werd omdat ze de enige was die op een klapschaats reed.
Dat wordt niet gezegd.quote:
Nou, er werd gesteld dat ze kampioen werd omdat ze als enige op klapschaatsen reed. Maar daarna toen iedereen op die dingen reed, werd ze het weer. Dan ben je blijkbaar gewoon beter dan de rest, en win je niet vanwege je klapschaatsen lijkt me.quote:
Geldt dat dan ook voor wielen en (tijdrit(frames? Daar kunnen ook verschillen in zitten.quote:Op zondag 29 januari 2017 18:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat je zelf je banden mag kiezen kan ik nog in meegaan. Maar dat er renners zijn die banden hebben die andere niet hebben, komt de sport niet ten goede. In de formule 1 kun je ook kiezen tussen verschillende compounds, prima. Maar daar heeft iedereen toegang tot dezelfde banden.
Als deze sport mondiaal serieus wil worden genomen (en ja dat willen ze) dan moeten er gewoon wat dingen veranderen.
Hé blinde, doe je nu ook alsof je er kijk op hebt, of zit je gewoon te bashen hier?quote:
Hetzelfde werd ook nog gezegd door Rudy De Bie, maar diens mening is niet echt relevant wegens Rudy De Bie.quote:Volgens Lars van der Haar (zes keer lek) was de keuze van de druk in de banden trouwens belangrijker dan het profiel. “Ik heb tijdens de race ook beslist om de druk in mijn banden omhoog te laten zetten. Aan het tubeprofiel van Wout kan het niet gelegen hebben. Die Michelin-tubes zijn niks speciaals. Ik reed vandaag rond met dezelfde banden als Joris Nieuwenhuis daarstraks en die reed geen enkele keer lek. Maar goed: Wout heeft gewonnen en de winnaar heeft altijd gelijk.”
“De bandenkeuze speelde niet zo’n belangrijke rol, maar ik had mijn banden gewoon harder moeten zetten. Als ik ze harder had gezet, zou ik minder hebben platgereden”, moest ook Kevin Pauwels toegeven.
Overal kunnen verschillen in zitten, feit is dat om het eerlijk te houden, iedereen toegang moet hebben tot enigszins vergelijkbaar materiaal. Mede om die reden zal een gemotoriseerde sport ook nooit olympisch worden.quote:Op zondag 29 januari 2017 19:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Geldt dat dan ook voor wielen en (tijdrit(frames? Daar kunnen ook verschillen in zitten.
Als ze die banden gewoon op 3 bar zetten rijden ze echt niet zo vaak lek. Ze zoeken de limiet op, en de combo hard rijden, glad parcours en steentjes is gewoon heel erg moeilijk.quote:Op zondag 29 januari 2017 19:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Overal kunnen verschillen in zitten, feit is dat om het eerlijk te houden, iedereen toegang moet hebben tot enigszins vergelijkbaar materiaal. Mede om die reden zal een gemotoriseerde sport ook nooit olympisch worden.
Volgens mij zijn er aan tijdritfietsen al een hoop beperkingen opgelegd om het niet te bont te maken met aerodynamische ontwikkelingen.
Jij hebt het nu met frames en wielen over enkele secondes winst op vele kilometers. Ik heb het over onderdelen die gewoon kapot gaan. En niet 1 keer kapotgaan, maar meerdermalen binnen het uur. Alles heeft overal invloed op, maar zoals het materiaal vandaag een stempel op de wedstrijd drukte, dat moet je als sport zijnde niet willen.
Als je in de materiaalpost ziet dat je renner keer op keer lek rijdt, dan laat je toch wat lucht uit de banden?quote:Op zondag 29 januari 2017 19:35 schreef janatwork het volgende:
[..]
Als ze die banden gewoon op 3 bar zetten rijden ze echt niet zo vaak lek. Ze zoeken de limiet op, en de combo hard rijden, glad parcours en steentjes is gewoon heel erg moeilijk.
Lijkt mij toch wel duidelijk dat het wel verkeerde bandenkeuzes waren vandaag. Wat meer druk of een stevigere compound en je hoeft daar echt geen 4 keer lek te rijden. Dat je het dan moeilijk hebt op de schuine kant konden we aan van Aert zien waar dan win je wel.quote:Op zondag 29 januari 2017 18:27 schreef TargaFlorio het volgende:
Lekke banden is onderdeel van de sport maar dit was te veel.
[..]
Gezien dat Nieuwenhuis op dezelfde banden reed kun je denk ik niet van een verkeerde keuze spreken. Waarschijnlijk is de ondergrond niet geschikt maar heeft men daar, tot vanmiddag, door de vorst geen last van gehad.
Juist wat extra druk zou ik zeggen, maar dat botst weer met het gladde parcours dus daar kies je niet snel voorquote:Op zondag 29 januari 2017 19:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je in de materiaalpost ziet dat je renner keer op keer lek rijdt, dan laat je toch wat lucht uit de banden?
Nieuwenhuis reed soortgelijke rondetijden, veelal tussen de 7:30 en 7:45.quote:
WvA is ook al nog een keer kampioen geworden, dus de vergelijking gaat extra goed op .quote:Op zondag 29 januari 2017 18:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nou, er werd gesteld dat ze kampioen werd omdat ze als enige op klapschaatsen reed. Maar daarna toen iedereen op die dingen reed, werd ze het weer. Dan ben je blijkbaar gewoon beter dan de rest, en win je niet vanwege je klapschaatsen lijkt me.
Dat kan ook, maar je hebt "kenners" in je materiaalpost die kunnen anticiperen op de omstandigheden (in dit geval het vele lekrijden).quote:Op zondag 29 januari 2017 19:47 schreef janatwork het volgende:
[..]
Juist wat extra druk zou ik zeggen, maar dat botst weer met het gladde parcours dus daar kies je niet snel voor
Volgens mij reed alleen Wout met de stuggere banden, de rest reed ook minimaal 4x lek.quote:Op zondag 29 januari 2017 19:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar je hebt "kenners" in je materiaalpost die kunnen anticiperen op de omstandigheden (in dit geval het vele lekrijden).
Ik las ergens iets over over oude/gedroogde/poreuse/stugge banden/tubes die veel moeilijker zijn lek te rijden. Maar de Belgen waten de enige die ze hadden (weet ook niet of alle Belgen ze hadden). Kijk materiaalpech hoort erbij, maar het moet niet van een TE grote invloed zijn.
Anders krijg je formule 1 taferelen, waarin je alleen in een Mercedes Wereldkampioen kunt worden.
Dan had iedereen (maar) banden als v Aert moeten hebben ivm de steengroeve.quote:Op zondag 29 januari 2017 19:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar je hebt "kenners" in je materiaalpost die kunnen anticiperen op de omstandigheden (in dit geval het vele lekrijden).
Ik las ergens iets over over oude/gedroogde/poreuse/stugge banden/tubes die veel moeilijker zijn lek te rijden. Maar de Belgen waten de enige die ze hadden (weet ook niet of alle Belgen ze hadden). Kijk materiaalpech hoort erbij, maar het moet niet van een TE grote invloed zijn.
Anders krijg je formule 1 taferelen, waarin je alleen in een Mercedes Wereldkampioen kunt worden.
Ik heb dan ook nooit gezegd dat WvA alleen vanwege zijn banden heeft gewonnen. Het heeft vandaag mijn inziens teveel meegespeeld, en dat komt de sport niet ten goede. Je had vandaag een prachtduel kunnen hebben tussen WvA en AvdP maar het werd een sof.quote:Op zondag 29 januari 2017 19:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
WvA is ook al nog een keer kampioen geworden, dus de vergelijking gaat extra goed op .
Lees de post boven de jouwe, niet iedereen had de banden die WvA had schijnbaar.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:00 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Dan had iedereen (maar) banden als v Aert moeten hebben ivm de steengroeve.
Of het parcours was niet geschikt ivm die stenen.
Moet de organisatie vooraf dan melden dat die stenen gevaar op kunnen leveren, of moet je een slimme Albert als leider hebben?
Dugast heeft best een paar verschillende type tubes. Allee wil iedereen het zo licht mogelijk, dus met zo weinig mogelijk noppen. Dan krijg je dus veel oppervlakte waar geen noppen zitten. En bij een combinatie van nat, modder en steentjes of gruis is dit het gevolg.quote:Op zondag 29 januari 2017 19:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens mij reed alleen Wout met de stuggere banden, de rest reed ook minimaal 4x lek.
Helaas in dit geval werd het steeds modderiger en kwamen er kennelijk te veel steentjes naar boven. Met vorst eerder hadden de anderen er geen problemen mee. Neemt niet weg dat ik me er wel om verbaas dat ze niet meerdere soorten banden hebben zodat ze kunnen aanpassen naargelang situatie op parcours. Verbeterpuntje in veldrijden
Jaja dat weet.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Lees de post boven de jouwe, niet iedereen had de banden die WvA had schijnbaar.
Het was een prachtig WK parcours, alleen het vele lekrijden bij de elite was een minpunt.
En ja, ik heb ook lopen vloeken en tieren toen Vos pech had.
Ik vind het vooral onnozel om regelgeving te willen aanpassen ten gevolge van een samenloop van omstandigheden die 1 keer per decennium voorkomt. Dit kan gebeuren. So what? Move on.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:11 schreef scrupuleus het volgende:
Ik leg alleen neer wat een organisatie wel if niet zou moeten doen (enkele bandentypes, info geven over dreiging)
Dat was ook mijn punt.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nooit gezegd dat WvA alleen vanwege zijn banden heeft gewonnen. Het heeft vandaag mijn inziens teveel meegespeeld, en dat komt de sport niet ten goede. Je had vandaag een prachtduel kunnen hebben tussen WvA en AvdP maar het werd een sof.
Dit weekend zag je 3 jonge Britten domineren bij de jeugd, die zie je over 3 jaar echt niet meer in het veldrijden. Die Spanjaard die vanmorgen 2e werd, idem dito. De Belgen roepen zo hard dat ze de sport internationaler willen maken, maar dat gaat nooit lukken. Het is al jaren Belgie en af en toe een Nederlander of een éénling als Stybar. Alleen in Belgie heerst er een cyclocross milieu, en dat gaat zo blijven.
Je mag wel leren hoorquote:Op zondag 29 januari 2017 20:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind het vooral onnozel om regelgeving te willen aanpassen ten gevolge van een samenloop van omstandigheden die 1 keer per decennium voorkomt. Dit kan gebeuren. So what? Move on.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |