Nederlanders;quote:THURSDAY
09h00 - 11h00
UCI Course Inspection
14h00 - 16h00
Official Training
FRIDAY
09h00 - 12h00
Riders Confirmation
10h00 - 12h00
Official Training
14h00 - 16h00
Official Training
17h00 - 17h30
Team Managers Meeting
SATURDAY
09h00 – 10h30
Official Training
11h00
2017 UCI Men Juniors Cyclo-cross World Championships
11h45 – 12h30
Official Training
13h00
2017 UCI Women Under 23 Cyclo-cross World Championships
14h00 - 14h30
Official Training
15h00
2017 UCI Women Elite Cyclo-cross World Championships
SUNDAY
09H00 - 10H30
Official Training
11h00
2017 UCI Men Under 23 Cyclo-cross World Championships
12h15 - 14h30
Official Training
15h00
2017 UCI Men Elite Cyclo-cross World Championships
quote:Veldrijdster Thalita de Jong kan als gevolg van haar val in de wereldbekerwedstrijd in Hoogerheide haar wereldtitel zaterdag in het Luxemburgse Bieles niet verdedigen.
Bondscoach Gerben de Knegt had De Jong, die bij haar val op de harde grond haar knie blesseerde, nog wel geselecteerd. Na een scan bleek het rijden van het WK onhaalbaar: De Jong heeft een spierscheuring in haar bovenbeen en daarmee is het crossseizoen voor haar vroegtijdig ten einde.
Geëmotioneerd hoorde de wereldkampioene het oordeel van de dokter aan. "Ik ging hier toch naartoe met de hoop op een beetje goed nieuws. Dat het misschien een verrekking was of alleen een kneuzing", aldus De Jong. "Het voelde vanochtend bij het opstaan ook wel beter. Nu moet er toch een streep door."
In die sterke ronden van Van der Poel zit wel een fietswissel en verloren tijd voor een lekke band.quote:
Er zijn best veel crossen met een parcours waar er stenen in de grond zitten. Als daar dan ook deze perfecte timing van sneeuwen, vriezen, dooien en regenen plaatsvindt, dan kan je daar gelijkaardige situaties krijgen. De dagen ervoor was er geen probleem en zelfs een paar uur eerder reed er vrijwel niemand lek en werd er veel gevallen, wat bij de profs dan weer niet gebeurde.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:21 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Je mag wel leren hoor![]()
Deze race heeft klaarblijkelijk de ingredienten gehad die zelden/nooit voorkomen in een cross.
Dan krijg je zoiets inderdaad.
Je hoeft niet te veranderen, men denkt nu wel twee keer na de volgende keer.
Maar jammer voor de uitslag vind ik het wel.
Gelijk materiaal als v Aert kiezen.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dus waar gaat men dan exact over nadenken?
Komt misschien door de hele MvdP en WvA fittie het #janker, het cortisonen verhaal enz enz.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er zijn best veel crossen met een parcours waar er stenen in de grond zitten. Als daar dan ook deze perfecte timing van sneeuwen, vriezen, dooien en regenen plaatsvindt, dan kan je daar gelijkaardige situaties krijgen. De dagen ervoor was er geen probleem en zelfs een paar uur eerder reed er vrijwel niemand lek en werd er veel gevallen, wat bij de profs dan weer niet gebeurde.
Dus waar gaat men dan exact over nadenken?
lijkt wel of ze hem samen vloeren met een ipponquote:
Het waren geen exclusieve banden. Nou ja, in zoverre wel, dat ze voor Van Aert gemaakt waren, omdat hij er om vroeg. Anderen hadden er ook om kunnen vragen, maar kwamen niet op het idee. Of ze hadden iets vergelijkbaars kunnen doen.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nooit gezegd dat WvA alleen vanwege zijn banden heeft gewonnen. Het heeft vandaag mijn inziens teveel meegespeeld, en dat komt de sport niet ten goede. Je had vandaag een prachtduel kunnen hebben tussen WvA en AvdP maar het werd een sof.
Toen deze tubes gemaakt werden speelde van Aert nog met duplo, zo lang hebben ze ergens op een zolder liggen uitdrogen. Denk dat dat rubber net zo gebarsten is als het gelaat van Rudy de Biequote:Op zondag 29 januari 2017 21:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het waren geen exclusieve banden. Nou ja, in zoverre wel, dat ze voor Van Aert gemaakt waren, omdat hij er om vroeg. Anderen hadden er ook om kunnen vragen, maar kwamen niet op het idee. Of ze hadden iets vergelijkbaars kunnen doen.
Team Van Aert was slimmer, dat hoort er bij.
Dit waren oude banden die Niels Albert nog had liggen.quote:Op zondag 29 januari 2017 21:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het waren geen exclusieve banden. Nou ja, in zoverre wel, dat ze voor Van Aert gemaakt waren, omdat hij er om vroeg. Anderen hadden er ook om kunnen vragen, maar kwamen niet op het idee. Of ze hadden iets vergelijkbaars kunnen doen.
Team Van Aert was slimmer, dat hoort er bij.
Tjah ... Je kan je dan afvragen waarom Niels Albert dan wél had gezien dat dit hier nodig kon zijn en de rest niet natuurlijk ...quote:Op zondag 29 januari 2017 22:48 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit waren oude banden die Niels Albert nog had liggen.
Nope. Net op het sporjoournaal een interview met de nederlandse (!) leverancier van de banden van Van Aert. "Niels Albert wilde iets dat eigenlijk niet kon, en dat heb ik geleverd".quote:Op zondag 29 januari 2017 22:48 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit waren oude banden die Niels Albert nog had liggen.
Blijkbaar wist hij dat al in november..quote:Op maandag 30 januari 2017 00:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tjah ... Je kan je dan afvragen waarom Niels Albert dan wél had gezien dat dit hier nodig kon zijn en de rest niet natuurlijk ...
Ik wilde het eerst niet opmerken, want Wimderon heeft altijd gelijk.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
In die sterke ronden van Van der Poel zit wel een fietswissel en verloren tijd voor een lekke band.
Ik ken slechts Harnes in Frankrijk, daar achter die kolenbergen net na Lille. Maar dat is toch meer koolas dan stenen. En ja, nogmaals een prima parcours, alleen in deze omstandigheden ongeschikt. Al vind ik wel dat wanneer je deze banden thuis hebt liggen, je ook wel mag nadenken over de omstandigheden. Of zou Mathieu gewoon eigenwijs geweest zijn? Denk ik eigenlijk niet, want David reed er ook niet mee. Leermomentje voor Adrie.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er zijn best veel crossen met een parcours waar er stenen in de grond zitten. Als daar dan ook deze perfecte timing van sneeuwen, vriezen, dooien en regenen plaatsvindt, dan kan je daar gelijkaardige situaties krijgen. De dagen ervoor was er geen probleem en zelfs een paar uur eerder reed er vrijwel niemand lek en werd er veel gevallen, wat bij de profs dan weer niet gebeurde.
Dus waar gaat men dan exact over nadenken?
Weet ik ondertussen ook maar in eerste instantie was dat niet het verhaal.quote:Op maandag 30 januari 2017 18:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nope. Net op het sporjoournaal een interview met de nederlandse (!) leverancier van de banden van Van Aert. "Niels Albert wilde iets dat eigenlijk niet kon, en dat heb ik geleverd".
Hij (de leverancier, dus niet Niels) heeft van oude banden het loopvlak erafgepeuterd en dat op een nieuw karkas aangebracht.
Maar had hij alsnog die oude banden van de janker nodig daarvoor?quote:Op maandag 30 januari 2017 18:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nope. Net op het sporjoournaal een interview met de nederlandse (!) leverancier van de banden van Van Aert. "Niels Albert wilde iets dat eigenlijk niet kon, en dat heb ik geleverd".
Hij (de leverancier, dus niet Niels) heeft van oude banden het loopvlak erafgepeuterd en dat op een nieuw karkas aangebracht.
Adrie zegt altijd dat hij zich niet zoveel bemoeit met de jongens, dat ze het zelf best weten.quote:Op maandag 30 januari 2017 21:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik ken slechts Harnes in Frankrijk, daar achter die kolenbergen net na Lille. Maar dat is toch meer koolas dan stenen. En ja, nogmaals een prima parcours, alleen in deze omstandigheden ongeschikt. Al vind ik wel dat wanneer je deze banden thuis hebt liggen, je ook wel mag nadenken over de omstandigheden. Of zou Mathieu gewoon eigenwijs geweest zijn? Denk ik eigenlijk niet, want David reed er ook niet mee. Leermomentje voor Adrie.
quote:Kenners: "Vele lekke banden op WK waren schuld van renners zelf"
Waren de meer dan honderd lekke banden afgelopen zondag het gevolg van een fout parcours? Niet noodzakelijk, vinden Roland Liboton en Paul Herijgers, keurders van Belgische omlopen.
Een mooi parcours vonden ze het allemaal. Dat er zo vaak lek werd gereden, was vooral jammer. En ja, het had het resultaat duidelijk beïnvloed. “Maar ik zou de schuld niet meteen bij het parcours leggen”, vindt Roland Liboton. “De renners gaan zelf in de fout door hun banden veel te plat te zetten. Ze rijden bijna op de velg, dan vraag je om lekke banden.”
Maar konden ze dan niet voorzien dat op een voormalige bouwwerf – dixit Christophe Roodhooft en Bart Wellens – letterlijk de stenen uit de grond zouden vriezen en dat die bij dooi bloot zouden komen te liggen? “Je kan nu eenmaal niet alles voorzien”, aldus Liboton. “De renners hadden gewoon beter moeten weten. En blijkbaar heeft Wout beter verkend, want hij volgde op sommige punten een heel andere lijn.”
Eddy Lissens, coördinator veldrijden bij de KBWB, deelt die mening. “Ik heb vooral een mooi parcours gezien. Mocht ik voor een Belgisch kampioenschap een gelijkaardige site moeten keuren, ze zou altijd groen licht krijgen.”
Dun als condoom
Al had het parcours misschien wel een beetje kunnen worden aangepast, vindt Paul Herijgers. “Wie van een huis hoog in twee seconden een put induikt en daarbij terechtkomt in smurrie en steenslag, vraagt om miserie. Ze hadden van die eerste duik een schuine kant moeten maken. Die binnenbandjes, die zijn zo dun als een condoom, die scheuren meteen. Hoe mooi het parcours ook was, nu kregen we een wedstrijd waar niemand mee gediend was. Maar oké: Wout heeft het evenwicht gevonden tussen geschikt materiaal en juiste bandendruk. En ook de benen waren in orde.”
Volgens mij was door de ochtend, en de vele lekke banden tijdens de U23 wedstrijd wel duidelijk dat er veel scherp spul lag. Dus de motivatie om deze tube te kiezen was vooral om de kans op lekrijdenquote:Op dinsdag 31 januari 2017 18:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar had Wout die banden niet vooral om meer grip te hebben in de ontdooiende modder? En was het uitblijven van lekke banden een toevallig bijkomend voordeel? Ik heb echt niemand van tevoren horen zeggen dat er gevaar was voor lekke banden.
Nee, lijkt me niet, want de oude banden waren stugger, om stuitlek te voorkomen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 18:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar had Wout die banden niet vooral om meer grip te hebben in de ontdooiende modder? En was het uitblijven van lekke banden een toevallig bijkomend voordeel? Ik heb echt niemand van tevoren horen zeggen dat er gevaar was voor lekke banden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |