abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168527278

Komend weekend weer een strijd tussen Mathieu en Wout! Of toch niet? Mathieu was afgelopen weekend niet op zijn best in Hoogerheide en Wout sukkelde met een lichte blessure. Gaan de kemphanen om de wereldtitel strijden? Staat er een andere Belg op buiten Van Aert? Of gaat er een Lars met de titel ervandoor? We zullen het zondag weten.

Bij de vrouwen gaat de titel in ieder geval naar een andere naam, aangezien de titelverdedigster van vorig jaar (Thalita de Jong) er niet bij zal zijn ivm blessure. Kans is vrij groot dat Marianne Vos haar achtste titel zal gaan pakken.

Parcours

Sven Nys is alvast enthousiast

Programma;
quote:
THURSDAY
09h00 - 11h00
UCI Course Inspection
14h00 - 16h00
Official Training

FRIDAY
09h00 - 12h00
Riders Confirmation
10h00 - 12h00
Official Training
14h00 - 16h00
Official Training
17h00 - 17h30
Team Managers Meeting

SATURDAY
09h00 – 10h30
Official Training
11h00
2017 UCI Men Juniors Cyclo-cross World Championships
11h45 – 12h30
Official Training
13h00
2017 UCI Women Under 23 Cyclo-cross World Championships
14h00 - 14h30
Official Training
15h00
2017 UCI Women Elite Cyclo-cross World Championships

SUNDAY
09H00 - 10H30
Official Training
11h00
2017 UCI Men Under 23 Cyclo-cross World Championships
12h15 - 14h30
Official Training
15h00
2017 UCI Men Elite Cyclo-cross World Championships
Nederlanders;
WK-selectie vrouwen: Sophie de Boer, Maud Kaptheijns, Marianne Vos en Lucinda Brand.

WK-selectie mannen: Mathieu van der Poel, Lars van der Haar, Corné van Kessel, Stan Godrie, David van der Poel en Lars Boom.

Bij de vrouwen ontbreekt titelverdedigster Thalita de Jong door een blessure;
quote:
Veldrijdster Thalita de Jong kan als gevolg van haar val in de wereldbekerwedstrijd in Hoogerheide haar wereldtitel zaterdag in het Luxemburgse Bieles niet verdedigen.

Bondscoach Gerben de Knegt had De Jong, die bij haar val op de harde grond haar knie blesseerde, nog wel geselecteerd. Na een scan bleek het rijden van het WK onhaalbaar: De Jong heeft een spierscheuring in haar bovenbeen en daarmee is het crossseizoen voor haar vroegtijdig ten einde.

Geëmotioneerd hoorde de wereldkampioene het oordeel van de dokter aan. "Ik ging hier toch naartoe met de hoop op een beetje goed nieuws. Dat het misschien een verrekking was of alleen een kneuzing", aldus De Jong. "Het voelde vanochtend bij het opstaan ook wel beter. Nu moet er toch een streep door."
pi_168527436
Fipo
  zondag 29 januari 2017 @ 20:29:04 #3
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_168527552
Sepo
pi_168527722
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:44 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
In die sterke ronden van Van der Poel zit wel een fietswissel en verloren tijd voor een lekke band.
pi_168527841
Pff die lekke banden zeg :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 29 januari 2017 @ 20:39:14 #6
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_168527952
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 20:21 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Je mag wel leren hoor :D

Deze race heeft klaarblijkelijk de ingredienten gehad die zelden/nooit voorkomen in een cross.
Dan krijg je zoiets inderdaad.
Je hoeft niet te veranderen, men denkt nu wel twee keer na de volgende keer.
Maar jammer voor de uitslag vind ik het wel.
Er zijn best veel crossen met een parcours waar er stenen in de grond zitten. Als daar dan ook deze perfecte timing van sneeuwen, vriezen, dooien en regenen plaatsvindt, dan kan je daar gelijkaardige situaties krijgen. De dagen ervoor was er geen probleem en zelfs een paar uur eerder reed er vrijwel niemand lek en werd er veel gevallen, wat bij de profs dan weer niet gebeurde.

Dus waar gaat men dan exact over nadenken?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_168528135
quote:
5s.gif Op zondag 29 januari 2017 20:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gelijk materiaal als v Aert kiezen.

En er is altijd een grens, waar leg je die, bij hoeveel stenen per m2?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2017 20:50:33 ]
pi_168528165
Ben maar gestopt met terugkijken na de miljardse lekke band. Van Aert misschien wel even sterk of sterker dan Mathieu, maar in ieder geval de gelukkigste
  zondag 29 januari 2017 @ 20:45:38 #9
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_168528173
quote:

[..]

Er zijn best veel crossen met een parcours waar er stenen in de grond zitten. Als daar dan ook deze perfecte timing van sneeuwen, vriezen, dooien en regenen plaatsvindt, dan kan je daar gelijkaardige situaties krijgen. De dagen ervoor was er geen probleem en zelfs een paar uur eerder reed er vrijwel niemand lek en werd er veel gevallen, wat bij de profs dan weer niet gebeurde.

Komt misschien door de hele MvdP en WvA fittie het #janker, het cortisonen verhaal enz enz.
Dan is de race daar, en valt het enigszins in het water.
pi_168528525
Zow, chute general.

pi_168528708
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 20:54 schreef TheArt het volgende:
Zow, chute general.

[ afbeelding ]
lijkt wel of ze hem samen vloeren met een ippon _O-
pi_168529815
goede foto ^O^
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168529960
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 20:03 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik heb dan ook nooit gezegd dat WvA alleen vanwege zijn banden heeft gewonnen. Het heeft vandaag mijn inziens teveel meegespeeld, en dat komt de sport niet ten goede. Je had vandaag een prachtduel kunnen hebben tussen WvA en AvdP maar het werd een sof.

Het waren geen exclusieve banden. Nou ja, in zoverre wel, dat ze voor Van Aert gemaakt waren, omdat hij er om vroeg. Anderen hadden er ook om kunnen vragen, maar kwamen niet op het idee. Of ze hadden iets vergelijkbaars kunnen doen.

Team Van Aert was slimmer, dat hoort er bij.
pi_168531494
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 21:26 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het waren geen exclusieve banden. Nou ja, in zoverre wel, dat ze voor Van Aert gemaakt waren, omdat hij er om vroeg. Anderen hadden er ook om kunnen vragen, maar kwamen niet op het idee. Of ze hadden iets vergelijkbaars kunnen doen.

Toen deze tubes gemaakt werden speelde van Aert nog met duplo, zo lang hebben ze ergens op een zolder liggen uitdrogen. Denk dat dat rubber net zo gebarsten is als het gelaat van Rudy de Bie ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_168532536
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 21:26 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dit waren oude banden die Niels Albert nog had liggen.
  maandag 30 januari 2017 @ 00:30:35 #16
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_168535123
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 22:48 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Tjah ... Je kan je dan afvragen waarom Niels Albert dan wél had gezien dat dit hier nodig kon zijn en de rest niet natuurlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_168548854
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 22:48 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Nope. Net op het sporjoournaal een interview met de nederlandse (!) leverancier van de banden van Van Aert. "Niels Albert wilde iets dat eigenlijk niet kon, en dat heb ik geleverd".
Hij (de leverancier, dus niet Niels) heeft van oude banden het loopvlak erafgepeuterd en dat op een nieuw karkas aangebracht.
pi_168548889
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 00:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tjah ... Je kan je dan afvragen waarom Niels Albert dan wél had gezien dat dit hier nodig kon zijn en de rest niet natuurlijk ...
Blijkbaar wist hij dat al in november..
  maandag 30 januari 2017 @ 21:45:46 #19
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168554488
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 20:33 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

In die sterke ronden van Van der Poel zit wel een fietswissel en verloren tijd voor een lekke band.
Ik wilde het eerst niet opmerken, want Wimderon heeft altijd gelijk. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 30 januari 2017 @ 21:50:33 #20
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168554645
quote:

[..]

Ik ken slechts Harnes in Frankrijk, daar achter die kolenbergen net na Lille. Maar dat is toch meer koolas dan stenen. En ja, nogmaals een prima parcours, alleen in deze omstandigheden ongeschikt. Al vind ik wel dat wanneer je deze banden thuis hebt liggen, je ook wel mag nadenken over de omstandigheden. Of zou Mathieu gewoon eigenwijs geweest zijn? Denk ik eigenlijk niet, want David reed er ook niet mee. Leermomentje voor Adrie.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_168562567
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 18:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nope. Net op het sporjoournaal een interview met de nederlandse (!) leverancier van de banden van Van Aert. "Niels Albert wilde iets dat eigenlijk niet kon, en dat heb ik geleverd".
Hij (de leverancier, dus niet Niels) heeft van oude banden het loopvlak erafgepeuterd en dat op een nieuw karkas aangebracht.
Weet ik ondertussen ook maar in eerste instantie was dat niet het verhaal.
pi_168565784
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 18:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar had hij alsnog die oude banden van de janker nodig daarvoor?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 14:57:49 #23
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_168567042
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 21:50 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik ken slechts Harnes in Frankrijk, daar achter die kolenbergen net na Lille. Maar dat is toch meer koolas dan stenen. En ja, nogmaals een prima parcours, alleen in deze omstandigheden ongeschikt. Al vind ik wel dat wanneer je deze banden thuis hebt liggen, je ook wel mag nadenken over de omstandigheden. Of zou Mathieu gewoon eigenwijs geweest zijn? Denk ik eigenlijk niet, want David reed er ook niet mee. Leermomentje voor Adrie.
Adrie zegt altijd dat hij zich niet zoveel bemoeit met de jongens, dat ze het zelf best weten.
pi_168570492
quote:
Kenners: "Vele lekke banden op WK waren schuld van renners zelf"

Waren de meer dan honderd lekke banden afgelopen zondag het gevolg van een fout parcours? Niet noodzakelijk, vinden Roland Liboton en Paul Herijgers, keurders van Belgische omlopen.

Een mooi parcours vonden ze het allemaal. Dat er zo vaak lek werd gereden, was vooral jammer. En ja, het had het resultaat duidelijk beïnvloed. “Maar ik zou de schuld niet meteen bij het parcours leggen”, vindt Roland Liboton. “De renners gaan zelf in de fout door hun banden veel te plat te zetten. Ze rijden bijna op de velg, dan vraag je om lekke banden.”

Maar konden ze dan niet voorzien dat op een voormalige bouwwerf – dixit Christophe Roodhooft en Bart Wellens – letterlijk de stenen uit de grond zouden vriezen en dat die bij dooi bloot zouden komen te liggen? “Je kan nu eenmaal niet alles voorzien”, aldus Liboton. “De renners hadden gewoon beter moeten weten. En blijkbaar heeft Wout beter verkend, want hij volgde op sommige punten een heel andere lijn.”

Eddy Lissens, coördinator veldrijden bij de KBWB, deelt die mening. “Ik heb vooral een mooi parcours gezien. Mocht ik voor een Belgisch kampioenschap een gelijkaardige site moeten keuren, ze zou altijd groen licht krijgen.”

Dun als condoom

Al had het parcours misschien wel een beetje kunnen worden aangepast, vindt Paul Herijgers. “Wie van een huis hoog in twee seconden een put induikt en daarbij terechtkomt in smurrie en steenslag, vraagt om miserie. Ze hadden van die eerste duik een schuine kant moeten maken. Die binnenbandjes, die zijn zo dun als een condoom, die scheuren meteen. Hoe mooi het parcours ook was, nu kregen we een wedstrijd waar niemand mee gediend was. Maar oké: Wout heeft het evenwicht gevonden tussen geschikt materiaal en juiste bandendruk. En ook de benen waren in orde.”
pi_168570624
Nou ja zo is t toch uiteindelijk, de renner bepaalt zelf hoe zorgvuldig ie met zn materiaal omgaat. En meestal is dat rammen totdat het breekt, ze hoeven al die kapotte wielen en doormidden getrapte derailleurs toch niet zelf te betalen.

Als ik zelf mn banden te zacht zet en daardoor op boomwortels lek rij of niet vooruitkom door de rolweerstand, of juist te hard waardoor ik in de blubber alle kanten op schuif. Wie kan ik dan de schuld geven, alleen mezelf toch?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')