Dat is sowieso niet waar, want februari is gemiddeld gezien de koudste maand.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En hoe langer het duurt hoe preciezer het moet vallen met de aansterkende zon en langere dagen.
Het kan wel natuurlijk..2012 als recent voorbeeld.
Nee ik heb 't liefste gewoon lente.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt liever het vieze druilerige weer van gisteren?
De wereld is niet zo zwart wit. Het is best een saaie winter. Geen enkele echte storm of bijzonderheden. We hebben een stinkhoog met wat inversiekou gehad en wat sneeuw. That was it.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt liever het vieze druilerige weer van gisteren?
Ben ik met je eens, het is een hele saaie winter met 1 mooie ochtend aan rijp. Maar verder is het in het grootste deel van Nederland nog niks geweest. Maar als ik kan kiezen tussen het weer van gisteren (7 graden, winderig en druilerig) vs het weer van vorige week (blauwe lucht, zon, windstil en +2) dan kies ik 100% van de keren voor het laatstequote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De wereld is niet zo zwart wit. Het is best een saaie winter. Geen enkele echte storm of bijzonderheden. We hebben een stinkhoog met wat inversiekou gehad en wat sneeuw. That was it.
Lente willen in februari is gewoon niet realistisch, dan moet je verhuizen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee ik heb 't liefste gewoon lente.
En overigens, met koude ooststroming is zonnig weer ook totaal niet gegarandeerd, dus dat argument mag ook 't raam uit...
Zucht... Er zit een verschil tussen iets "willen" en "realistisch hopen dat het gaat uitkomen"quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Lente willen in februari is gewoon niet realistisch, dan moet je verhuizen.
Yupquote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:03 schreef INViCTuS het volgende:
12 graden eind van de week. Vind ik ook dikke prima
Je hebt gisterenochtend zeker niet op de fiets gezeten? 5 graden, harde wind en miezer-regenquote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zucht... Er zit een verschil tussen iets "willen" en "realistisch hopen dat het gaat uitkomen"
Uiteraard verwacht ik geen lente in feb... Maar ik kan deze tijd persoonlijk makkelijker uitzitten als het niet vriest. Oostenwind en vrieskou doet alleen maar pijn, snijdt je op de fiets doormidden en is gewoon dik klote. En ja, meningen daarover verschillen, dat weet ik.
Jawel. Ik was zeiknat. (en alsnog flink koud) Ook niet leukquote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt gisterenochtend zeker niet op de fiets gezeten?
Met regen dan toch zeker?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:03 schreef INViCTuS het volgende:
12 graden eind van de week. Vind ik ook dikke prima
Ja ehh.. Waarom is San Fransisco op een mega-breuklijn gebouwdquote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Krijg jij nog een vleugje winter.
Flashfloods en dat soort overstromingen kun je inderdaad niet altijd voorkomen, maar dan vraag ik me wel af waarom er dan gebouwd wordt. Als er dan vaker of grotere kans op overstromingen is, dan vind ik dat nog steeds niet bepaald slim.
Ik ben een groot fan van jouw kaarten.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op mijn kaarten krijgen we instroom vanuit de Balkan en gaat de Balkan de lente in.
Zaterdag wel. Donderdag en vrijdag valt dat best wel mee. Niet veel zon, maar zeker geen hele dag regen.quote:
Crap. Ik heb een voorgevoel dat het hier ook flink mis kan gaan in de komende kaarten.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:17 schreef Dven het volgende:
En ja hoor. GFS wéér kouder dan daarvoor
[ afbeelding ]
Zal wel met een sisser aflopen, een beetje zoals de afgelopen periode.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Crap. Ik heb een voorgevoel dat het hier ook flink mis kan gaan in de komende kaarten.
en "Mis" betekent: JOEPIE voor mensen die het graag koud hebben
Klimatologisch wel ja. Maar word dat niet over een oud tijdvak berekent?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is sowieso niet waar, want februari is gemiddeld gezien de koudste maand.
Logisch. Alleen is het hier in het oosten wel winters geweest, ik vond het mooi maar ook vervelend. Vanwege de sneeuw op de weg enzquote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, het is een hele saaie winter met 1 mooie ochtend aan rijp. Maar verder is het in het grootste deel van Nederland nog niks geweest. Maar als ik kan kiezen tussen het weer van gisteren (7 graden, winderig en druilerig) vs het weer van vorige week (blauwe lucht, zon, windstil en +2) dan kies ik 100% van de keren voor het laatste
Stookkosten, krabben, gladheid en de daarbijbehorende files en ongelukken en het feit dat je je als een debiel moet inpakken als je bijvoorbeeld op een fiets of brommer naar je werk gaat.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 17:34 schreef hangtime het volgende:
Mensen die over een weerbeeld zeuren begrijp ik wel, ieder zijn mening.
Maar mensen die over kou zeuren begrijp ik echt totaal niet.
Ik ben ook een ongelooflijke koukleum, maar ik kleed me gewoon goed aan.
Weten ze niet hoe ze zich moeten kleden of zijn ze te arm?
Waarom zeuren mensen over kou?
Je moet je in 101 laagjes proppen, de kou komt altijd wel ergens doorheen, je krijgt het altijd benauwd door gebrek aan doorluchting, krabben.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 17:34 schreef hangtime het volgende:
Mensen die over een weerbeeld zeuren begrijp ik wel, ieder zijn mening.
Maar mensen die over kou zeuren begrijp ik echt totaal niet.
Ik ben ook een ongelooflijke koukleum, maar ik kleed me gewoon goed aan.
Weten ze niet hoe ze zich moeten kleden of zijn ze te arm?
Waarom zeuren mensen over kou?
Nadeel van de zomer is dan weer al dat ongedierte.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 17:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je moet je in 101 laagjes proppen, de kou komt altijd wel ergens doorheen, je krijgt het altijd benauwd door gebrek aan doorluchting, krabben.
T-shirt
Korte broek
Zo naar buiten kunnen
Heb ik er graag voor overquote:Op dinsdag 31 januari 2017 18:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Nadeel van de zomer is dan weer al dat ongedierte.![]()
En dan bedoel ik vooral muggen, vliegen etc
Maar verder in de zomer....hoe heter hoe beter
Een zachte winter helpt tegen ongediertequote:Op dinsdag 31 januari 2017 18:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Nadeel van de zomer is dan weer al dat ongedierte.![]()
En dan bedoel ik vooral muggen, vliegen etc
Maar verder in de zomer....hoe heter hoe beter
Horrenquote:Op dinsdag 31 januari 2017 18:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een zachte winter helpt tegen ongedierte
Maar klopt, een klamboe helpt wel
Dat zegt men idd. Maar dan moet het volgens mij ook weer een te natte winter zijn...iets met schimmels?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 18:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar klopt, een klamboe helpt wel.
Mijn zonnebril zit altijd onder de meuk van kapot gevlogen vliegjes enzo
Klopt ja, natte zachte winters veroorzaken schimmelvorming bij de eitjes van ongedierte. Al zal het zo zwart wit niet zijn, omdat elke soort weer anders reageert. Wespen hebben volgens mij weer baat bij een zachte winter.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 18:07 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat zegt men idd. Maar dan moet het volgens mij ook weer een te natte winter zijn...iets met schimmels?
Ik zie toch echt een zuidelijke stroming. En een depressie die over zuid-Scandinavië gaat trekken.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 18:23 schreef aloa het volgende:
Dit is niet eens heel ver weg, maar dergelijke kaarten heb ik nog niet gezien deze winter.
Als dit gaat uitkomen komt er echt nog een koud vervolg van de winter.
[ afbeelding ]
Ik zie een oostenwindquote:Op dinsdag 31 januari 2017 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie toch echt een zuidelijke stroming. En een depressie die over zuid-Scandinavië gaat trekken.
Ik zie geen wind. Enkel een stofzuiger ten noorden van Nederland. De aanvoer komt dus overal vandaan.quote:
Ben al 2x gestokenquote:
Van mij mag het....en zo niet, dan nietquote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:12 schreef Nattekat het volgende:
Ik sla alvast popcorn in voor de enorme teleurstelling die komt
Ik ga ook heerlijk genieten van de warmte de komende dagenquote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Van mij mag het....en zo niet, dan niet. Lig er niet zo wakker van, maar aan de andere kant denk ik wel dat die dubbele cijfers fijn zijn de komende dagen, dus stiekem geef ik daar inmiddels de voorkeur aan.
Goed? Slecht? Qua winter.quote:
Streng of zachte winters...quote:Op dinsdag 31 januari 2017 18:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel eerlijk zijn hé. Van de bovenluchtenquote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geweldig
Kleur heeft een indruk van temperatuur.
Die hebben direct invloed op de temperatuur eronderquote:Op dinsdag 31 januari 2017 21:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel eerlijk zijn hé. Van de bovenluchten
Datz troo sonquote:Op dinsdag 31 januari 2017 21:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die hebben direct invloed op de temperatuur eronder
Naar de kleur moet je niet kijken op die kaart. Die geeft in ieder geval niet de temperatuur aan.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geweldig
Kleur heeft een indruk van temperatuur.
Niet direct nee, maar als er met een gelijke luchtdruk verschillende geopotentiele hoogtes zijn, dan is de temperatuur van de luchtlagen zeker een hoofdrolspeler.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 21:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Naar de kleur moet je niet kijken op die kaart. Die geeft in ieder geval niet de temperatuur aan.
Ik kijk op deze kaarten alleen naar de luchtdruk. In deze tijd van het jaar zorgt deze setting bijna voor 100% koud weer.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 22:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet direct nee, maar als er met een gelijke luchtdruk verschillende geopotentiele hoogtes zijn, dan is de temperatuur van de luchtlagen zeker een hoofdrolspeler.
Ja, punt is dat we die afschuwelijke oostenwind weer hebben (al valt daar ook over te twisten). Maar die kan gepaard gaan met 2, maar ook met -5 graden.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 22:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik kijk op deze kaarten alleen naar de luchtdruk. In deze tijd van het jaar zorgt deze setting bijna voor 100% koud weer.
Hoe koud is dan afwachten idd
Ik wil het niet meemakenquote:Op dinsdag 31 januari 2017 22:51 schreef INViCTuS het volgende:
Iemand nog naar de Mount Everest? Richting -50 en wind bijna 200 km/h. Hoe koud zou dat aanvoelen?
https://kachelmannwetter.com/images/scale/modhim.png
[ afbeelding ]
Denk dat je zo dood bent zonder beschermde kledij.quote:
dat gaat niet lukken idd.quote:Op woensdag 1 februari 2017 01:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Bij nader inzien gaat geen enkel kledingstuk je helpen tegen 200km/h.
Gewoon 2 ankers aan je poten vastbinden als je eenmaal boven bent.quote:Op woensdag 1 februari 2017 01:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Zie de groene kaart hierboven!quote:Op woensdag 1 februari 2017 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, dus we gaan weer de diepvrieskou in zo te zien.....
Crapzooi.... ik zag 't al aankomen. Vanmorgen ook nog gewoon rete koud op de fiets trouwens. Dus die beloofde "zachte" dagen heb ik ook nog niks van gemerkt.
Denk dat de hoogte je eerder te pakken heeft.quote:Op woensdag 1 februari 2017 01:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Ben je wel zo beneden.quote:Op woensdag 1 februari 2017 08:10 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Gewoon 2 ankers aan je poten vastbinden als je eenmaal boven bent.
Met -5 graden voel ik m'n handen al na 5 minuten niet meer. Met -50 graden bevries ik hoogstwaarschijnlijk gwn compleet.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:23 schreef aloa het volgende:
Gevoelstemperatuur -50 met een windsnelheid van 200 km....dan zit je op -75![]()
En idd op die hoogte krijg je geen hap lucht meer binnen.
De verschillen zijn wel heel groot (groene lijntjes).quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:26 schreef aloa het volgende:
Lange termijn blijft koud(er).
[ afbeelding ]
Controle en operrun. Controlerun is de run zonder verstoringen en de oper draait onder een hogere resolutie.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:30 schreef SecretPret het volgende:
[..]
De verschillen zijn wel heel groot (groene lijntjes).
Wat houdt die rooie en blauwe lijn in eigenlijk?
Beter nu dan vorige weekquote:Op woensdag 1 februari 2017 10:31 schreef Nattekat het volgende:
Overleden ketel... niet fijn
Dan is het ook nog eens kutweer, dus koelt het nog harder af.
Niemand met een beetje verstand neemt die twee voor de lange termijn serieus.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Controle en operrun. Controlerun is de run zonder verstoringen en de oper draait onder een hogere resolutie.
Ik had toch liever die 12 graden en zon gehad die op de planning staatquote:
quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had toch liever die 12 graden en zon gehad die op de planning staat stond
Morgen en vrijdag. Vandaag zou het helemaal nog niet zo "warm" worden.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had toch liever die 12 graden en zon gehad die op de planning staat
Dat is wat anders, maar klopt wel. Ik neem de lange termijn sowieso nauwelijks serieus.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niemand met een beetje verstand neemt die twee voor de lange termijn serieus.
Bedoelde meer dat hij beter nu stuk kan zijn dan toen het nog best stevig vroor in de nachtquote:Op woensdag 1 februari 2017 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had toch liever die 12 graden en zon gehad die op de planning staat
Dat snapte ik welquote:Op woensdag 1 februari 2017 10:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bedoelde meer dat hij beter nu stuk kan zijn dan toen het nog best stevig vroor in de nacht
Morgen wordt het hier volgens de weersverwachting 9 graden en grijs.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Morgen en vrijdag. Vandaag zou het helemaal nog niet zo "warm" worden.
Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt in deze woning, maar bij mijn vorige woning ging 'ie ook stuk in een van de koudere nachten in de winter. Dat huis was al oud.quote:
Ik ga op zijn vroegst maandag pas beginnen met juichen als het zover komtquote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:12 schreef Nattekat het volgende:
Ik sla alvast popcorn in voor de enorme teleurstelling die komt
Dan gaat het zeker niet gebeurenquote:Op woensdag 1 februari 2017 11:39 schreef SecretPret het volgende:
Weeronline.nl geeft al een koude voorspelling.
Ik blijf de moed erin houden!!!quote:Op woensdag 1 februari 2017 11:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan gaat het zeker niet gebeuren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |