abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 april 2017 @ 12:36:23 #251
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_170474439
Dat is op mijn school gelukkig geen probleem. Elke docent wordt geacht Magister in te vullen, dus er is niet veel gedoe over. Ook alle punten, dossiernotities, absenties etc worden consequent in Magister bijgehouden.
.
pi_170849381
Zijn hier toevallig docenten Engels? (bovenbouw) :)
  donderdag 11 mei 2017 @ 17:13:43 #253
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_170855413
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 13:00 schreef Unites het volgende:
Zijn hier toevallig docenten Engels? (bovenbouw) :)
Present.
Kwak
pi_170857376
Na een grote stoelendans en veel onduidelijkheden met telkens nieuwe data weet ik sinds gisteren dat ik weer voor een jaar onder de pannen ben. Subsidie zij-instroom is nu ook binnen, dat maakt het voor school natuurlijk ook wel prettig om mij te houden.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 11 mei 2017 @ 23:25:47 #255
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_170871008
Een vraagje, de jaartaak, hoe moet ik daarmee om gaan?
Binnenkort start ik met mijn eerste baan, maar behalve lesgeven zijn er natuurlijk ook andere taken, voorbereiding en loopbaanbegeleiding, vergadering etc. Wieweet een goede bron die het uitlegt of kan het hier uitleggen?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_170875298
Dat is niet op elke (middelbare) school hetzelde, maar de grote lijn is uit te leggen.

Eerst bereken je hoeveel uur je moet werken... dat is je werktijdfactor keer 1659. Bijvoorbeeld, als je een contract hebt voor 4 dagen is je werktijdfactor mogelijk 0,8. Dan moet je dus 0,8 x 1659 uren werken (=1327 uren).

Als eerste haal je de deskundigheidsbevordering er vanaf. Dat is op elke school anders, maar voorheen was het op veel scholen 10%. Nu soms 5%. 133 uur dien je dus per jaar te besteden aan het verbeteren van je deskundigheid (als je een baan hebt van 0,8 fte)

Binnen het aantal uur dat je gaat werken heb je recht op (40 uur) een basisbudget duurzame inzetbaarheid. Deze uren kun je na overleg met de werkgever inzetten voor bijvoorbeeld studieverlof, peerreview of niet plaats- en tijdgebonden werkzaamheden.

Naast deze 40 uur voor duurzame inzetbaarheid heeft een startende leraar recht op een bijzonder budget voor starters. Dit ‘bijzonder duurzaamheidsbudget’ bedraagt eveneens 40 uur. Deze uren kunnen worden ingezet voor het verlichten van de werkdruk van de startende werknemer

Dan haal je je lessen er van af. Elke les duurt bij ons 50 min maar je krijgt voor meer dan 50 min uitbetaald. Elke les wordt bij ons gezien als 53,3 uur op jaarbasis. Ouderavond, voorbereidingen, sectieoverleg, nakijken e.d. zit hierbij inbegrepen. Bij 19 lessen moet je dus 19 x 53,3 doen (in ons geval). = 1013

Daar haal je vanaf het aantal uren voor de vrije voet (20 uur). Deze wordt bij ons ingezet voor jaaropening, jaar afsluiting en surveilleren. Dit kan op jouw school anders geregeld zijn en daardoor ontbreken in dit overzicht.

Daarna haal je je taken er vanaf.
Bv. mentoraat 70 uur.

Een snelle berekening:
1327 - 133 - 40 - 40 -1013 - 20 - 70 = 11

Dat betekent dat je officieel op jaarbasis 11 uur 'te weinig' werkt. Veel scholen hanteren het principe dat je onderaan de streep tussen de -20 en +20 moet zitten en dat ze er dan niets mee doen.

Heel globaal is dit een opzet hoe het zou kunnen werken op jouw school. Maar er kunnen zeker verschillen zitten, aangezien de school met de MR afspraken hierover maakt. Lang niet alles hierover is in de wet vastgelegd. Beschikbaarheid qua dagdelen is wel vastgelegd in de CAO, maar uitzonderingen worden weer in samenspraak met de MR vastgelegd.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door -J-D- op 12-05-2017 08:22:13 ]
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 08:15:53 #257
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_170875321
'Bij 19 lessen moet je dus 20 x 53,3 uur doen.'

Wat? :+
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_170875356
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:15 schreef DevilsWhore het volgende:
'Bij 19 lessen moet je dus 20 x 53,3 uur doen.'

Wat? :+
Net wakker ;) Verbeterd.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_170875390
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 17:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Present.
Dit is misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik heb een vraag: ik ben geen middelbare scholier meer, maar ik ga toch mee doen aan het Anglia-examen (Masters niveau, C2).

Een van de opdrachten is het schrijven van een essay en ik zoek eigenlijk iemand die zo lief en vriendelijk is om even snel naar een proefschrijfsel van mij te kijken :@
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:48:15 #260
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_170876187
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:26 schreef Unites het volgende:

[..]

Dit is misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik heb een vraag: ik ben geen middelbare scholier meer, maar ik ga toch mee doen aan het Anglia-examen (Masters niveau, C2).

Een van de opdrachten is het schrijven van een essay en ik zoek eigenlijk iemand die zo lief en vriendelijk is om even snel naar een proefschrijfsel van mij te kijken :@
Sorry, daar heb ik momenteel geen tijd voor.

Waarom Anglia als ik vragen mag? Cambridge of Toefl heb je meer aan...
Kwak
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:53:26 #261
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_170876269
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:12 schreef -J-D- het volgende:
Dat is niet op elke (middelbare) school hetzelde, maar de grote lijn is uit te leggen.

Eerst bereken je hoeveel uur je moet werken... dat is je werktijdfactor keer 1659. Bijvoorbeeld, als je een contract hebt voor 4 dagen is je werktijdfactor mogelijk 0,8. Dan moet je dus 0,8 x 1659 uren werken (=1327 uren).

Als eerste haal je de deskundigheidsbevordering er vanaf. Dat is op elke school anders, maar voorheen was het op veel scholen 10%. Nu soms 5%. 133 uur dien je dus per jaar te besteden aan het verbeteren van je deskundigheid (als je een baan hebt van 0,8 fte)

Binnen het aantal uur dat je gaat werken heb je recht op (40 uur) een basisbudget duurzame inzetbaarheid. Deze uren kun je na overleg met de werkgever inzetten voor bijvoorbeeld studieverlof, peerreview of niet plaats- en tijdgebonden werkzaamheden.

Naast deze 40 uur voor duurzame inzetbaarheid heeft een startende leraar recht op een bijzonder budget voor starters. Dit ‘bijzonder duurzaamheidsbudget’ bedraagt eveneens 40 uur. Deze uren kunnen worden ingezet voor het verlichten van de werkdruk van de startende werknemer

Dan haal je je lessen er van af. Elke les duurt bij ons 50 min maar je krijgt voor meer dan 50 min uitbetaald. Elke les wordt bij ons gezien als 53,3 uur op jaarbasis. Ouderavond, voorbereidingen, sectieoverleg, nakijken e.d. zit hierbij inbegrepen. Bij 19 lessen moet je dus 19 x 53,3 doen (in ons geval). = 1013

Daar haal je vanaf het aantal uren voor de vrije voet (20 uur). Deze wordt bij ons ingezet voor jaaropening, jaar afsluiting en surveilleren. Dit kan op jouw school anders geregeld zijn en daardoor ontbreken in dit overzicht.

Daarna haal je je taken er vanaf.
Bv. mentoraat 70 uur.

Een snelle berekening:
1327 - 133 - 40 - 40 -1013 - 20 - 70 = 11

Dat betekent dat je officieel op jaarbasis 11 uur 'te weinig' werkt. Veel scholen hanteren het principe dat je onderaan de streep tussen de -20 en +20 moet zitten en dat ze er dan niets mee doen.

Heel globaal is dit een opzet hoe het zou kunnen werken op jouw school. Maar er kunnen zeker verschillen zitten, aangezien de school met de MR afspraken hierover maakt. Lang niet alles hierover is in de wet vastgelegd. Beschikbaarheid qua dagdelen is wel vastgelegd in de CAO, maar uitzonderingen worden weer in samenspraak met de MR vastgelegd.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.
53,3, wow, dat is bij ons 48!

Vrije voet is ook op elke school anders idd.
Kwak
pi_170877504
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:26 schreef Unites het volgende:

[..]

Dit is misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik heb een vraag: ik ben geen middelbare scholier meer, maar ik ga toch mee doen aan het Anglia-examen (Masters niveau, C2).

Een van de opdrachten is het schrijven van een essay en ik zoek eigenlijk iemand die zo lief en vriendelijk is om even snel naar een proefschrijfsel van mij te kijken :@
Zet anders ergens een klein stukje neer ergens op FOK!, en dan zijn er vast mensen die constructief commentaar leveren.
pi_170877540
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:48 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Sorry, daar heb ik momenteel geen tijd voor.

Waarom Anglia als ik vragen mag? Cambridge of Toefl heb je meer aan...
Ah, jammer! :)

Anglia doe ik al sinds de eerste :P en ik had niveau 10 nog niet, dus ik dacht... laat ik het maar eens proberen :Y & ik vind Anglia best leuk qua manier van toetsen :D

Al gaat dit niks worden :') Ik snap er geen reet van :')
pi_170877548
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:56 schreef thabit het volgende:

[..]

Zet anders ergens een klein stukje neer ergens op FOK!, en dan zijn er vast mensen die constructief commentaar leveren.
Goede tip :) TY!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2017 10:58:39 ]
pi_170877571
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:58 schreef Unites het volgende:

[..]

Ah, jammer! :)

Anglia doe ik al sinds de eerste :P en ik had niveau 10 nog niet, dus ik dacht... laat ik het maar eens proberen :Y & ik vind Anglia best leuk qua manier van toetsen :D

Al gaat dit niks worden :') Ik snap er geen reet van :')
Wonder boven wonder heb ik m ooit behaald... Heel veel succes!
pi_170886291
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

53,3, wow, dat is bij ons 48!

Vrije voet is ook op elke school anders idd.
Zo, dat scheelt nogal!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 18:52:53 #267
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_170886998
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 18:12 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Zo, dat scheelt nogal!
Hier is het 59,8 voor lesuren van 60, omgerekend naar 50 minuten zou dat 49,8 zijn. Vaste voet is maar liefst 10 uur.

Krijgen jullie trouwens takuren voor meegaan op een schoolkamp?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 12 mei 2017 @ 18:54:26 #268
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_170887021
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:12 schreef -J-D- het volgende:
Dat is niet op elke (middelbare) school hetzelde, maar de grote lijn is uit te leggen.

Eerst bereken je hoeveel uur je moet werken... dat is je werktijdfactor keer 1659. Bijvoorbeeld, als je een contract hebt voor 4 dagen is je werktijdfactor mogelijk 0,8. Dan moet je dus 0,8 x 1659 uren werken (=1327 uren).

Als eerste haal je de deskundigheidsbevordering er vanaf. Dat is op elke school anders, maar voorheen was het op veel scholen 10%. Nu soms 5%. 133 uur dien je dus per jaar te besteden aan het verbeteren van je deskundigheid (als je een baan hebt van 0,8 fte)

Binnen het aantal uur dat je gaat werken heb je recht op (40 uur) een basisbudget duurzame inzetbaarheid. Deze uren kun je na overleg met de werkgever inzetten voor bijvoorbeeld studieverlof, peerreview of niet plaats- en tijdgebonden werkzaamheden.

Naast deze 40 uur voor duurzame inzetbaarheid heeft een startende leraar recht op een bijzonder budget voor starters. Dit ‘bijzonder duurzaamheidsbudget’ bedraagt eveneens 40 uur. Deze uren kunnen worden ingezet voor het verlichten van de werkdruk van de startende werknemer

Dan haal je je lessen er van af. Elke les duurt bij ons 50 min maar je krijgt voor meer dan 50 min uitbetaald. Elke les wordt bij ons gezien als 53,3 uur op jaarbasis. Ouderavond, voorbereidingen, sectieoverleg, nakijken e.d. zit hierbij inbegrepen. Bij 19 lessen moet je dus 19 x 53,3 doen (in ons geval). = 1013

Daar haal je vanaf het aantal uren voor de vrije voet (20 uur). Deze wordt bij ons ingezet voor jaaropening, jaar afsluiting en surveilleren. Dit kan op jouw school anders geregeld zijn en daardoor ontbreken in dit overzicht.

Daarna haal je je taken er vanaf.
Bv. mentoraat 70 uur.

Een snelle berekening:
1327 - 133 - 40 - 40 -1013 - 20 - 70 = 11

Dat betekent dat je officieel op jaarbasis 11 uur 'te weinig' werkt. Veel scholen hanteren het principe dat je onderaan de streep tussen de -20 en +20 moet zitten en dat ze er dan niets mee doen.

Heel globaal is dit een opzet hoe het zou kunnen werken op jouw school. Maar er kunnen zeker verschillen zitten, aangezien de school met de MR afspraken hierover maakt. Lang niet alles hierover is in de wet vastgelegd. Beschikbaarheid qua dagdelen is wel vastgelegd in de CAO, maar uitzonderingen worden weer in samenspraak met de MR vastgelegd.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.
Thanx voor je uitgebreide schrijven! Hier heb ik wel wat aan. Waar kan je deze rekencijfers vinden denk je binnen de school?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_170887265
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 18:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hier is het 59,8 voor lesuren van 60, omgerekend naar 50 minuten zou dat 49,8 zijn. Vaste voet is maar liefst 10 uur.

Krijgen jullie trouwens takuren voor meegaan op een schoolkamp?
Nope. Een nachtvergoeding van 50 euro netto per nacht
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_170887276
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 18:54 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Thanx voor je uitgebreide schrijven! Hier heb ik wel wat aan. Waar kan je deze rekencijfers vinden denk je binnen de school?
Bij de afdeling Personeel en Organisatie of bij je teamleider :)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 19:16:00 #271
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_170887496
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:05 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Nope. Een nachtvergoeding van 50 euro netto per nacht
Wij krijgen niets. Toch bijzonder hoe dat verschilt per school.

Voor mij overigens absoluut geen reden om niet mee te gaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_170887729
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wij krijgen niets. Toch bijzonder hoe dat verschilt per school.

Voor mij overigens absoluut geen reden om niet mee te gaan.
Nee, niets mis met een weekje zeilen!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 19:31:21 #273
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_170887868
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 18:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hier is het 59,8 voor lesuren van 60, omgerekend naar 50 minuten zou dat 49,8 zijn. Vaste voet is maar liefst 10 uur.

Krijgen jullie trouwens takuren voor meegaan op een schoolkamp?
Nee, maar wel 50 euro per dag onkostenvergoeding, netto.
Kwak
  vrijdag 12 mei 2017 @ 19:43:47 #274
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_170888161
Je krijgt bij ons overigens voor elk lesuur dat je in je taakruimte (dus extra) geeft, 60 ipv 48 uur. Wel slim, zo stimuleren ze dus dat docenten 'gratis' lesgeven aangezien er toch vaak taken tekort zijn. Het is niet verplicht, maar sommigen vinden het een prettige invulling.

Sevtievoorzitter en stage begeleiden, mentoraat, vakcoach etc, vaste voet, kan allemaal enorm verschillen per school. Bij ons krijg je ook veel taakuren voor de MR / PMR, en je kunt uren maken door steunlessen te geven of te surveilleren bij huiswerk onder toezicht. En nog wat kleine dingen.

Bij mijnis het dit jaar bijvoorbeeld zo;
Aanstelling 0,8 fte = 1327u

Deskundigheidsbev. 133 u
Algemene schooltaken / vaste voet 51 u

Blijft over 1143 u:
Lessen 19 u * 48 = 912 u
Bovenbouwmentoraat 12 u per 5 = 24u
Sectievoorzitter = 48u
Vakcoach / stagebegeleiding = 40u
Project invoering cambridge = 60u
Persoonlijk budget taakvermindering =40u

Saldo = 19 uur over (dat vervalt einde van het jaar).

Andere jaren zat ik weleens gigantisch 'in de min' maar dat was dan vanwege 1-2 extra lesuren, het begeleiden van profielwerkstukken (12 uur per twee duo's met een minimum van 12 uur ook bij 1 duo) en een grote mentorklas. Vaak krijg je dan halverwege t jaar een tijdelijke uitbreiding van je werktijdfactor.

Ik heb altijd het gevoel dat ik heel veel taken moet doen om goed uit te komen, belachelijk veel soms. Maar dat komt niet zozeer van de taakvergoeding die we krijgen (die is behoorlijk goed), maar door de uren per lesuur. Dat scheelt véél zie ik nu.

Vraagje: staan bij jullie de examenklassen het hele jaar in je lijstje? Bij ons nu wel, daardoor ook geen aparte uren voor examengerelateerde taken zoals surveillance en tweede correctie meer. Ik vind het wel fijn zo, voorheen moest je met twee examenklassen namelijk een uur meer lesgeven om te compenseren. Echt vervelend was dat.
Kwak
pi_170888657
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:43 schreef kwakz0r het volgende:
Je krijgt bij ons overigens voor elk lesuur dat je in je taakruimte (dus extra) geeft, 60 ipv 48 uur. Wel slim, zo stimuleren ze dus dat docenten 'gratis' lesgeven aangezien er toch vaak taken tekort zijn. Het is niet verplicht, maar sommigen vinden het een prettige invulling.

Sevtievoorzitter en stage begeleiden, mentoraat, vakcoach etc, vaste voet, kan allemaal enorm verschillen per school. Bij ons krijg je ook veel taakuren voor de MR / PMR, en je kunt uren maken door steunlessen te geven of te surveilleren bij huiswerk onder toezicht. En nog wat kleine dingen.

Bij mijnis het dit jaar bijvoorbeeld zo;
Aanstelling 0,8 fte = 1327u

Deskundigheidsbev. 133 u
Algemene schooltaken / vaste voet 51 u

Blijft over 1143 u:
Lessen 19 u * 48 = 912 u
Bovenbouwmentoraat 12 u per 5 = 24u
Sectievoorzitter = 48u
Vakcoach / stagebegeleiding = 40u
Project invoering cambridge = 60u
Persoonlijk budget taakvermindering =40u

Saldo = 19 uur over (dat vervalt einde van het jaar).

Andere jaren zat ik weleens gigantisch 'in de min' maar dat was dan vanwege 1-2 extra lesuren, het begeleiden van profielwerkstukken (12 uur per twee duo's met een minimum van 12 uur ook bij 1 duo) en een grote mentorklas. Vaak krijg je dan halverwege t jaar een tijdelijke uitbreiding van je werktijdfactor.

Ik heb altijd het gevoel dat ik heel veel taken moet doen om goed uit te komen, belachelijk veel soms. Maar dat komt niet zozeer van de taakvergoeding die we krijgen (die is behoorlijk goed), maar door de uren per lesuur. Dat scheelt véél zie ik nu.

Vraagje: staan bij jullie de examenklassen het hele jaar in je lijstje? Bij ons nu wel, daardoor ook geen aparte uren voor examengerelateerde taken zoals surveillance en tweede correctie meer. Ik vind het wel fijn zo, voorheen moest je met twee examenklassen namelijk een uur meer lesgeven om te compenseren. Echt vervelend was dat.
Met onze vergoeding per les had je gewoon voor 100 uur aan taken minder hoeven doen!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 23:45:33 #276
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_170894819
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 20:05 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Met onze vergoeding per les had je gewoon voor 100 uur aan taken minder hoeven doen!
:X

Ja ze gaan bij ons uit van 37 effectieve lesweken... volgens mij is deze waardering per 50min lesuur wel gebruikelijk hoor! 750 klokuren bij 1 fte, 37 of 38 lesweken.
Kwak
  zaterdag 13 mei 2017 @ 01:47:13 #277
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_170896880
Hoe wordt die vergoeding van uren per lesuur eigenlijk berekend?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zaterdag 13 mei 2017 @ 10:14:39 #278
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_170899056
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 01:47 schreef hierissieweer het volgende:
Hoe wordt die vergoeding van uren per lesuur eigenlijk berekend?
Max klokuren bij een voltojdsaanstelling is 750 uur.

Dan hangt het af van hoeveel lesweken ze uitgaan hoeveel fte ze per lesuur geven, en hoeveel weken ze de lessen meetellen in de som.
En dan is er nog een opslagfactor voor voor- en nawerk per lesuur.
Kwak
  zaterdag 13 mei 2017 @ 11:17:06 #279
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_170900062
Is er voor docenten Engels eigenlijk nog iets van een eindexamenforum oid waar gediscussieerd wordt over bepaalde antwoorden? Andere vakken hebben dit wel, maar voor Engels kan ik dit niet terugvinden...
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_170901075
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:12 schreef -J-D- het volgende:
Dat is niet op elke (middelbare) school hetzelde, maar de grote lijn is uit te leggen.

Eerst bereken je hoeveel uur je moet werken... dat is je werktijdfactor keer 1659. Bijvoorbeeld, als je een contract hebt voor 4 dagen is je werktijdfactor mogelijk 0,8. Dan moet je dus 0,8 x 1659 uren werken (=1327 uren).

Als eerste haal je de deskundigheidsbevordering er vanaf. Dat is op elke school anders, maar voorheen was het op veel scholen 10%. Nu soms 5%. 133 uur dien je dus per jaar te besteden aan het verbeteren van je deskundigheid (als je een baan hebt van 0,8 fte)

Binnen het aantal uur dat je gaat werken heb je recht op (40 uur) een basisbudget duurzame inzetbaarheid. Deze uren kun je na overleg met de werkgever inzetten voor bijvoorbeeld studieverlof, peerreview of niet plaats- en tijdgebonden werkzaamheden.

Naast deze 40 uur voor duurzame inzetbaarheid heeft een startende leraar recht op een bijzonder budget voor starters. Dit ‘bijzonder duurzaamheidsbudget’ bedraagt eveneens 40 uur. Deze uren kunnen worden ingezet voor het verlichten van de werkdruk van de startende werknemer

Dan haal je je lessen er van af. Elke les duurt bij ons 50 min maar je krijgt voor meer dan 50 min uitbetaald. Elke les wordt bij ons gezien als 53,3 uur op jaarbasis. Ouderavond, voorbereidingen, sectieoverleg, nakijken e.d. zit hierbij inbegrepen. Bij 19 lessen moet je dus 19 x 53,3 doen (in ons geval). = 1013

Daar haal je vanaf het aantal uren voor de vrije voet (20 uur). Deze wordt bij ons ingezet voor jaaropening, jaar afsluiting en surveilleren. Dit kan op jouw school anders geregeld zijn en daardoor ontbreken in dit overzicht.

Daarna haal je je taken er vanaf.
Bv. mentoraat 70 uur.

Een snelle berekening:
1327 - 133 - 40 - 40 -1013 - 20 - 70 = 11

Dat betekent dat je officieel op jaarbasis 11 uur 'te weinig' werkt. Veel scholen hanteren het principe dat je onderaan de streep tussen de -20 en +20 moet zitten en dat ze er dan niets mee doen.

Heel globaal is dit een opzet hoe het zou kunnen werken op jouw school. Maar er kunnen zeker verschillen zitten, aangezien de school met de MR afspraken hierover maakt. Lang niet alles hierover is in de wet vastgelegd. Beschikbaarheid qua dagdelen is wel vastgelegd in de CAO, maar uitzonderingen worden weer in samenspraak met de MR vastgelegd.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.
Dank voor deze post! Snap het systeem als startende docent ook nog niet helemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2017 12:09:05 ]
pi_170904664
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:08 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dank voor deze post! Snap het systeem als startende docent ook nog niet helemaal.
Graag gedaan.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 16:28:54 #282
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_170906575
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 11:17 schreef Tha_Bartman het volgende:
Is er voor docenten Engels eigenlijk nog iets van een eindexamenforum oid waar gediscussieerd wordt over bepaalde antwoorden? Andere vakken hebben dit wel, maar voor Engels kan ik dit niet terugvinden...
Er is in de vakcommunity een soort messageboard/bijdragenbord. Maar dat werkt heel vervelend.

Ernis dit jaar ook een pilot met een prikbord op examenblad.nl waar alle vragen en antwoorden van het examenloket gepubliceerd worden.
Kwak
  zaterdag 13 mei 2017 @ 21:02:13 #283
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_170912512
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 16:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Er is in de vakcommunity een soort messageboard/bijdragenbord. Maar dat werkt heel vervelend.

Ernis dit jaar ook een pilot met een prikbord op examenblad.nl waar alle vragen en antwoorden van het examenloket gepubliceerd worden.
Ok, top. Ga ik daar even snuffelen.
Ben het bij 1 vraag niet echt eens met het antwoordmodel ben benieuwd hoe anderen er over denken.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  zondag 14 mei 2017 @ 09:06:59 #284
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_170929942
Even off-topic: nummer XXXVV en het vorige nummer XXXVIV. Zo hebben de Romeinen toch nooit geteld. Is dat bewust of een foutje?
pi_170930340
Vraagje: ik geef momenteel een traject van drie lesdagen, verspreid over drie maanden (dus elke maand een dag). Mijn opdrachtgever is een grote opleider, en het is voor het eerst dat ik iets voor ze doe. Vorige maand de eerste trainingsdag gehad, en dat liep niet heel soepel, had wat dingen verkeerd ingeschat. Kreeg gisteren de tussenevaluatie, en die was maar net voldoende. Prima, ben ik het op basis van vorige keer ook mee eens, maar uiteindelijk wil ik natuurlijk dat de studenten en mijn opdrachtgever tevreden zijn. Een deel van wat er niet goed ging, komt m.i. voort uit het feit dat ik voor het eerst iets voor deze organisatie doe (en dus bijvoorbeeld nog heel weinig weet over organisatorische aspecten). Dat heb ik vorige keer niet gezegd (stom misschien). Morgen zie ik deze groep weer. Zal ik wat zeggen over de tussenevaluatie, en dat het de eerste keer is dat ik voor deze organisatie werk?
pi_170933185
Ik zou dat altijd wel doen, dan weten zij ook waar het vandaag komt en zijn ze misschien deze keer ook wat behulpzamer.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_170935721
Nee, ik zou dat niet met de studenten bespreken. Zij hebben daar niets mee te maken en ik vind ook niet dat ze er rekening mee hoeven houden in een evaluatie. Organisatorische zaken en/of onwetendheid op dat gebied zijn niet hun probleem, toch? Gewoon zorgen dat in een volgende periode dat minder is. Met je opdrachtgever kun je dat wel bespreken, maar dan zou ik vooral bespreken waar je tegenaan bent gelopen. Heeft het te maken met een gebrekkige communicatie, te weinig informatie gekregen vooraf, heb je te weinig begeleiding gekregen? Wat kan er beter en hoe is dit te voorkomen?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 15 mei 2017 @ 20:28:10 #288
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_170967578
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 21:02 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

Ok, top. Ga ik daar even snuffelen.
Ben het bij 1 vraag niet echt eens met het antwoordmodel ben benieuwd hoe anderen er over denken.
inmiddels nagekeken. Gokje: vraag 29, 30 of 37?

37 klopt op zich wel, maar is een slechte vraag.
Kwak
  woensdag 17 mei 2017 @ 18:58:54 #289
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_171010077
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 20:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

inmiddels nagekeken. Gokje: vraag 29, 30 of 37?

37 klopt op zich wel, maar is een slechte vraag.
Helaas, het was 42 en dan nr 3.

Eens over 37 though.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_171034692
quote:
Het actualiteitenprogramma Nieuwsuur doet een item over Onderwijs2032. De alomvattende curriculumherziening vanuit het adagium; een andere samenleving vereist ander onderwijs. Eerst een reportage. Nikszeggend getetter van een onderwijzeres over vakken, industrieel tijdperk, weg ermee, 21 century skills, blablabla. Ja hoor, gewoon lekker naar de werkelijkheid kijken vanuit je eigen referentiekader. Zo deden ze het in middeleeuwen ook. Zelfs 2032 adepten weten dat dit geen goed idee is. En kijk, daar is de burgerschapskunde. Dat is dan ineens weer wel een vak. Een erg belangrijk vak. Ook niet waar. Burgerschap is, net als bijvoorbeeld leerbaarheid, een attitude, gevoed met kennis en vaardigheid, opgedaan bij alle vakken. Kortom, de domheid van de bekeerde gelovigen dicteert de reportage. Zappen naar Shownieuws, Hart van Nederland, iets intelligenters, is dat geen idee?

Maar ik druk niet op de knop, want terwijl ik mijn bourbon aanvul en de brand steek in een Cubaan krijgt de clichédiarree van de reportage een hilarisch vervolg. Want daar is de voorzitter van de coördinatiegroep 2032. Voor een interview. Een aparte verschijning. Haren zorgvuldig nonchalant gekapt. Prachtig pak en hemd. Maar dan wel de stropdas woest losgetrokken. Boord open. Deze vleesgeworden paradox komt overduidelijk net uit de kroeg. En hij doet nog een rondje cafépraat op camera. De kerndoelen zijn uit 2005, de tijd van televisie en computer. Alles is anders nu. Actie onvermijdelijk. Tot zover het heldere stuk van het verhaal. En klopt dat ook? Natuurlijk niet. Mensen kijken een eeuwigheid naar beeldschermen, lezen teksten, maken sommetjes, de stelling van Pythagoras geldt nog steeds en het onderwijsleergesprek komt van Socrates. Mensen en kennis zijn niet anders dan vijftig jaar geleden. En ja, techniek verandert. Nou en!? Techniek is comfort, maakt alles makkelijker, geniet. Maar de interviewer weet dit niet, kijkt als een konijn in de koplampen. Er volgt nog één vraag. En dan is het onnavolgbaar geroeptoeter voorbij. De man wordt vriendelijk bedankt. Het gesprek duurt twee minuten.

Ik leg mijn sigaar weg, neem een slok, pak mijn telefoon en zet mijn 21 century skills in; wie is dit? Theo Douma, lid van de coterie rond dat ministerie, bestuurder, ROC hier, ROC daar, type macher, targets halen en wegwezen, doet nu even Groningen. Van onderwijs, leren, leraren weet hij weinig, in de betekenis van, hij heeft niks onderzocht of gedaan. Theoretische- en praktijkkennis ontbreken. Kortom, nul inhoud, maar dat belet hem niet alle kinderen in Nederland een nieuwe lesinhoud op te leggen.

Het jaarverslag van de inspectie constateerde onlangs enorme verschillen tussen scholen. Onacceptabel, want twee jaar slecht onderwijs resulteert in een niet in te halen achterstand. Waarom speelt dit in andere landen minder? Die hebben een nationaal curriculum! Aldus de inspecteur generaal Monique Vogelzang in De Volkskrant. Dus ja, graag een nieuw en samenhangend curriculum waarvan kinderen meer leren. Leg de inhoud vast met een aantal grand old men uit onderzoek en onderwijs. Alleen wijsheid brengt werkbare verandering. Ga aan de slag. Evalueer. Pas aan. Inderdaad, uithuilen en opnieuw beginnen.
http://tonvanhaperen.com/(...)=36:actueel&Itemid=1

Blijven heerlijk, die zure stukken van Ton van Haperen.
  donderdag 18 mei 2017 @ 20:05:20 #291
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171035670
Ja hoor, in Amerika met zn vaste curriculum zijn de scholen allemaal uitstekend :') wat een non-oplossing.
Kwak
pi_171036263
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 20:05 schreef kwakz0r het volgende:
Ja hoor, in Amerika met zn vaste curriculum zijn de scholen allemaal uitstekend :') wat een non-oplossing.
Volgens mij is de enige methode om de onderlinge verschillen te verkleinen een enorme investering in het onderwijsgevend personeel. Een nationaal curriculum opstellen is natuurlijk een farce.
  donderdag 18 mei 2017 @ 20:34:34 #293
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_171036774
Zolang zich er teveel mensen mee blijven bemoeien die nooit voor de klas hebben gestaan, maar wel denken de wijsheid in pacht te hebben, komen we nooit verder..
.
pi_171044676
Ik sta wel eens voor de klas. Disclaimer: ik heb een bloedhekel aan lesgeven.

quote:
2s.gif Op donderdag 18 mei 2017 20:20 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Volgens mij is de enige methode om de onderlinge verschillen te verkleinen een enorme investering in het onderwijsgevend personeel. Een nationaal curriculum opstellen is natuurlijk een farce.
Als je die investeringen in onderwijsgevend personeel combineert met een visie, dan heb je mijn stem.

In de rankings doet Nederland het nog niet zo slecht. Ik heb zelf ervaring met onderwijs in drie heel verschillende landen, en ook met die ervaring durf ik te zeggen dat het Nederlands onderwijs goed meedoet. Vooral als je kijkt naar de kwaliteit/prijs verhouding. Die ligt MI ruim boven het gemiddelde.

Dat gezegd hebbende... is het Nederlandse onderwijs een grote treurnis. De chaos op de scholen, het gebrek aan academische vorming. De school als grote Idols machine in plaats van een plaats waar leerlingen worden voorbereid op een leven lang leren en ervaring opdoen. Verloren jaren.

Ja, met investeringen in beter personeel kun je het niveau opkrikken. Een tijdje geleden heeft er iemand in dit topic iets gepost over hoe de overheid altijd aan de verkeerde knoppen draait. Wat daarbij naar boven kwam, was dat goed betalen voor goed personeel wel degelijk werkt. Maar ik heb er een hard hoofd in dat de overheid gaat snijden in slecht personeel en talent binnen gaat halen, zonder dat dit heel erg veel geld gaat kosten. Waar het in de praktijk op uit zal draaien, is dat alles en iedereen meer geld krijgt, zonder dat er daadwerkelijk meer talent voor de klas komt te staan. Of ben ik te cynisch?

Kijk nou eens goed naar wat wel werkt en wat niet werkt. Niet naar wat zou moeten werken, of wat niet zou moeten werken, iets waar de heren en dames onderwijsvernieuwers wel pap van lusten, maar waar kinderen echt niet beter van gaan leren. Want de praktijk blijkt vaak veel hardnekkiger dan wat er in onderwijsvernieuwingsboekjes staat. Ga eens bij die Finnen kijken. Maar kom ook eens in Japan of Korea langs, en zie wat ze daar wel goed doen.

Op dezelfde manier doorgaan met beter personeel is niet voldoende. Waarom moeten die koters zo vroeg beginnen? Waarom zijn onderwijzers zo dol op huiswerk? Waarom draait onderwijsvernieuwing 9 van de 10 keer op een nivellerende one-size-fits-all aanpak uit, terwijl kinderen juist als individu behandeld zouden moeten worden?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_171045088
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 20:34 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Zolang zich er teveel mensen mee blijven bemoeien die nooit voor de klas hebben gestaan, maar wel denken de wijsheid in pacht te hebben, komen we nooit verder..
De mensen die nooit voor de klas konden staan, weten het ook gewoon beter. Al decennia staan er individuen voor de klas die geen scrupules hebben. De criminaliteitscijfers zijn niet voor niets zo hoog.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 10:06:09 #296
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171046642
quote:
Dat gezegd hebbende... is het Nederlandse onderwijs een grote treurnis. De chaos op de scholen, het gebrek aan academische vorming. De school als grote Idols machine in plaats van een plaats waar leerlingen worden voorbereid op een leven lang leren en ervaring opdoen. Verloren jaren.
Nah ik herken me hier echt totaal niet in. Als ik ergens mee bezig ben elke dag is het bedenken hoe ik leeringen op de toekomst voorbereid, ze vaardigheden aanleer, etc. En mijn collega's met mij. Ik geef weinig huiswerk en weinig toetsen (wel formatief en informeel tussendoor om leerlingen te laten ervaren waar ze staan), en leerlingen als individu zien lijkt me een basistaak van een docent.

De chaos die je beschrijft zie ik ook niet om me heen. Weet niet waar je je ervaring op baseert :?

Wat bedoel je met Idolsmachine trouwens?
Kwak
pi_171047545
De school als een plek waar leerlingen uitzoeken wie het populairst is.

Nog een disclaimer: mijn eigen middelbare school ervaring is ondertussen al bijna 30 jaar oud. Laatst zijn we op een lagere school gaan kijken, en daar was de situatie nog chaotischer dan in mijn eigen tijd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 19 mei 2017 @ 11:06:36 #298
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171047706
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:56 schreef Lyrebird het volgende:
De school als een plek waar leerlingen uitzoeken wie het populairst is.

Nog een disclaimer: mijn eigen middelbare school ervaring is ondertussen al bijna 30 jaar oud. Laatst zijn we op een lagere school gaan kijken, en daar was de situatie nog chaotischer dan in mijn eigen tijd.
Ja maar jeetje, dan kun je toch niet claimen de wijsheid in pacht te hebben over 'de staat van het NL onderwijs' :D
Kwak
pi_171048733
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 11:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja maar jeetje, dan kun je toch niet claimen de wijsheid in pacht te hebben over 'de staat van het NL onderwijs' :D
Je hebt een punt. Maar wat geeft mij de indruk dat het onderwijs er de afgelopen 30 jaar niet beter op is geworden?

Een aantekening: het Engels is met sprongen vooruit gegaan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 19 mei 2017 @ 22:15:02 #300
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171062834
Iemand ervaring met argumenten uit de categorie 'die schoolreis mogen we niet meer organiseren, want er zijn ouders die het niet kunnen betalen en dan is het zielig voor het kind'?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')