abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168240055
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:29 schreef Skittles het volgende:

[..]

Dankje! O+ succes vandaag met je operatie :*

[..]

Hoe is het nu met jou? Is het bruinverlies al wat minder of gestopt?
Nee, het blijft hetzelfde. Wel bruin, niet veel, maar wel constant. Verder voel ik me wel zwanger, maarja, wat zegt het? Kan me niet voorstellen dat als het zo continu is, dat het dan iets onschuldigs is? Dus tja, niet relaxed.
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:37:36 #252
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168241577
Franny, ik blijf hangen op je woorden 'omdat er niet écht iets aan de hand is'. Ik snap je wel, want er is niet een ziekte of een groeivertraging ofzo. Maar er is wel wat aan de hand: je bent zwanger en de balans is zoek. Dat is niet goed voor je, dus er moet wat gebeuren. Slim dat je naar de verloskundige gaat. Ik kan me voorstellen dat zij ook zoiets zegt en met je mee kan denken over minder werken, waardoor je het anders kan organiseren. Tot nu toe waren de oplossingen van je school wel vaak begripvol maar ook weinig concreet, zo van: 'zie maar, als het niet gaat geef je het maar aan'. Maar dan ligt het dus weer per dag bij jou. En als je houdt van je werk en van doorzetten, moet je dus welke dag weer dubben wat te doen.

Sam, wat een akelige zwangerschap heb je op deze manier. Ik kan me goed voorstellen dat je dan moeite hebt met binden met je kind. Maar dat kan best heel anders worden als 'ie er eenmaal is, toch? Kan je dit wel bespreken met de gynaecoloog? Het klinkt alsof je heel bewust ermee bezig bent en goede dingen doet zoals rommelen in het kamertje. Meer kan je niet doen nu lijkt me.

En Logician ook al vervelend gedoe met pijn en medicijnen. Niet leuk!

IMA, dat klinkt zeker niet relaxed. Sterkte met wachten :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 18 januari 2017 @ 15:41:18 #253
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168245396
Wat Lemijn zegt, Franny! Al kan ik me voorstellen dat het moeilijk is om aan te geven op je werk omdat het niet zo zichtbaar is.

Logi, helpt de medicatie een beetje? Ik heb het even gemist, maar was er nu weer sprake van nierstuwing?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_168245550
Lemijn, je vat de kern precies goed. Elke keer weer bedenken waar precies mijn grenzen liggen en dat ook aangeven, vind ik erg moeilijk. Bedankt voor het meedenken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168245586
Skittles wat leuk O+
Gefeliciteerd!
pi_168246331
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:46 schreef Franny_G het volgende:
Lemijn, je vat de kern precies goed. Elke keer weer bedenken waar precies mijn grenzen liggen en dat ook aangeven, vind ik erg moeilijk. Bedankt voor het meedenken.
Helpt het als je je bedenkt dat je werkgever er baat bij heeft dat jij overeind blijft? Zo'n volle lesdag is al zwaar als je niet zwanger bent, laat staan nu. Probeer echt concrete afspraken te maken hoor, je moet nog even en het zou jammer zijn als je zwangerschap moeilijker wordt doordat je over je grenzen heen bent gegaan.
pi_168253143
Hallo allemaal!
Ik heb hier al eens eerder toen ik net zwanger was even meegeschreven, maar omdat ik erg onzeker was/ben, ben ik er toen mee gestopt. Inmiddels ben ik bijna 24 weken zwanger en lijkt het me toch wel leuk om hier ook mee te babbelen :)
Even wat over mezelf: ben 31 jaar, eerste zwangerschap en hoewel ik nog steeds erg onzeker ben, de zwangerschap verloopt tot nu toe eigenlijk volgens het boekje...
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_168254442
Welkom Luke, waar ben je concreet onzeker over?

Hier staat de eerste afspraak voor over 2 weken. Dan ben ik 8w3d, intake en echo...spannend! O+
Hopelijk vliegt de tijd.
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:27:37 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_168255478
Logi, hoe gaat het nu met jou? Fijn dat je in elk geval thuis bent!

Sylver, balen van het fietsen. Het gaat hier heel variabel, de ene keer doet het echt pijn maar meestal gaat het wel goed. Scheelt misschien dat ik vrijwel dagelijks fiets, dan is het lichaam het misschien beter gewend? Ik hoop dat het bij jou ook geen blijvend dingetje is.

Sam, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Zijn er mensen met wie je hier goed over kunt praten? Sterkte, je hebt het niet makkelijk :*

Franny, er is al e.e.a over gezegd maar inderdaad, het enige wat mij echt heeft geholpen is letterlijk tegen mijn baas zeggen: Dit doe ik wel en dit doe ik niet meer. Dat gaf hem duidelijkheid en mij rust. Ik ben ook het type wat een beetje hoopt dat ze ontzien zal worden door anderen maar zolang jij je grenzen niet duidelijk aangeeft zullen mensen ze toch proberen op te rekken. Da's niet altijd kwaadschiks, maar het gebeurt wel. Zorg voor jezelf. Je bent niet zo vaak zwanger tenslotte :*

Welkom terug Luke!
disclaimer
pi_168255502
Sam, je hebt ook wel een zwangerschap met veel ellende, niet zo gek dat zoiets psychisch iets met je doet!

Franny, 'tussen de oren' is ook echt iets, hoor. Ik denk dat je verloskundige zelf ook zou zeggen dat je rust moet nemen voor jezelf en je kindje.
Wat Lemijn dus ook zegt, lees ik nu :*

IMA, wat vervelend, die onzekerheid!

Luke, ik vond het de eerste keer spannend tot 41w2d, de dag van de bevalling :') en bij een tweede weer net zo. Leuk dat je mee komt schrijven :)

Spannend Nolita, hier is de echo over 3 weken, de dag erna intake O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168260584
Welkom terug luke!

Sam, je hebt een erg pittige zwangerschap dus dat de roze wolk er niet is is niet zo raar. Ik heb persoonlijk Ook geen band met ongeboren baby's, zowel bij deze twee als de vorige, ik denk omdat het nog geen echt persoon is in mijn hoofd. Dat is vorige keer na de geboorte vanzelf snel gekomen dus dat het er nu niet is hoeft niet perse wat te zeggen. Ik zou het wel aangeven bij je gyneacoloog en zorgen dat met name ook je kraamhulp na de bevalling heel alert is op een pnd en dit dus bij de intake aangeven.

Ik heb vanmiddag de eerste afspraak bij de gyneacoloog gehad, met 15.4. Geen opmerkingen gehad dat dat te laat zou zijn. Heel vriendelijke en duidelijke arts (heeft ook de drieling van m'n schoonzusje begeleid, dus dan moet dit een eitje zijn). Moet elke twee weken voor controle komen. Baby's deden het qua hartslag en beweging goed, vanaf volgende keer krijgen we echte echoafspraken. Moet voor de 20 weken echo wel naar het LUMC. Ook gelijk maar even doorgegeven bij m'n zorgverzekering en kraamzorg geregeld. Wel vreemd dat ik daar niet aan kon geven dat het om een tweeling gaat, lijkt me voor hen toch wel nuttige informatie zowel qua werkdruk als qua planning. Bel ze nog wel even na als ik de bevestiging heb ontvangen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 19 januari 2017 @ 07:32:55 #262
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168261354
Sam, wat de rest al zegt: jouw zwangerschap is bepaald geen makkie, dus ik kan me goed voorstellen dat dat de binding beïnvloeden. Ik zou het ook bespreken met je vk, misschien bij de geboorte meer tijd nemen voor huid-op-huid contact?

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 00:42 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb vanmiddag de eerste afspraak bij de gyneacoloog gehad, met 15.4. Geen opmerkingen gehad dat dat te laat zou zijn. Heel vriendelijke en duidelijke arts (heeft ook de drieling van m'n schoonzusje begeleid, dus dan moet dit een eitje zijn). Moet elke twee weken voor controle komen. Baby's deden het qua hartslag en beweging goed, vanaf volgende keer krijgen we echte echoafspraken. Moet voor de 20 weken echo wel naar het LUMC. Ook gelijk maar even doorgegeven bij m'n zorgverzekering en kraamzorg geregeld. Wel vreemd dat ik daar niet aan kon geven dat het om een tweeling gaat, lijkt me voor hen toch wel nuttige informatie zowel qua werkdruk als qua planning. Bel ze nog wel even na als ik de bevestiging heb ontvangen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat ze het goed doen!
SPOILER
  donderdag 19 januari 2017 @ 07:35:51 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_168261368
Jeumig wat een frustrerend gedoe met dat ziekenhuis zeg :o
Maar wel fijn dat je kindjes het goed doen ff!

Hier vandaag mijn laatste "echte " werkdag :o
(Op vrijdagen is er nooit iemand op kantoor eigenlijk dus die ga ik echt niet volmaken :'))
disclaimer
pi_168261383
Oh ff en swm dat klinkt niet als een erg gezellig ziekenhuis :') :{

Franny sterkte, ik snap dat t soms lastig is om je grenzen aan te geven :*

Ik denk na een rondje googlen dat ik bekkenpijn heb... Dacht eigenlijk steeds dat t bandenpijn was of teveel gedaan maar na wat online test-oefeningen ben ik daar niet zo zeker meer van. Maar even bespreken met de verloskundige volgende week. Ben zaterdag 36 weken dus t is vast wel te overzien :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168261390
Oooh lekker SQ! Hier morgen laatste kantoorartikelen *O*
Gastouder kindjes komen wel nog 2 dagen maar dat is te overzien 8-)
  donderdag 19 januari 2017 @ 07:47:22 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_168261410
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 07:42 schreef tombolafan het volgende:
Oooh lekker SQ! Hier morgen laatste kantoorartikelen *O*
Gastouder kindjes komen wel nog 2 dagen maar dat is te overzien 8-)
dat lijkt me veel vermoeiender :') of zijn ze al groot en gaan ze al naar school?
disclaimer
pi_168261427
IMA vervelend dat het bloedverlies blijft. Wanneer ben je 7.5 weken? Je mocht rond die tijd langskomen toch?

Franny wat vervelend! Hopelijk kun je het samen met de verloskundige en vriend op een rijtje zetten! Ik kan me voorstellen dat een lange dag lesgeven te zwaar is. Maar ook erg begrijpelijk dat je het moeilijk vindt om steeds opnieuw je grenzen aan te geven... Ik hoop dat er een goede oplossing voor komt!

Sam wat vervelend dat je zo'n zware zwangerschap hebt! Knap dat je je er wel bewust van bent al dingen onderneemt om het gevoel te verbeteren. Misschien is het goed om ook met de verloskundige te bespreken inderdaad...

Welkom Luke :)!

Nolita eerste afspraak staan, spannend!!

Sylver wat balen van het fietsen. Gelukkig heb je de auto nog als alternatief! Ik fiets eigenlijk ook niet vaak. Wandel veel meer.

FF jeetje wat een onprettige gesprekken zeg! Ik werk zelf ook aan de telefoon af en toe en snap ook vaak niet goed dat mensen zo onvriendelijk kunnen zijn als ik zelf wel eens bel voor info / een afspraak. Maar ik ga er meestal ook maar vanuit dat die mensen dan zelf niet zo lekker in hun vel zitten. Fijn dat met de baby's alles goed is en de gynaecoloog wel vriendelijk is :).

SQ laatste 'echte' werkdag! Wat fijn ♡!!!
pi_168261429
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 07:47 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat lijkt me veel vermoeiender :') of zijn ze al groot en gaan ze al naar school?
1 gaat naar school en de andere is bijna 2 en slaapt nog overdag dus dan heb ik een rustmoment.
En als ze alletwee wakker/thuis zijn dan zijn ze leuke afleiding voor m'n eigen dochter :7
pi_168261432
Morgen hebben we de 20weken echo, spannend....
pi_168261444
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 07:54 schreef Vieve6 het volgende:
Morgen hebben we de 20weken echo, spannend....
zeker spannend! Hoe laat mag je?
pi_168261469
Wat fijn, bijna verlof dames! O+

En wat een gedoe met dat ziekenhuis zeg. :{ Ik vraag me altijd af wat er toch mis is met mensen die niet eens even vriendelijk kunnen blijven tijdens zulke telefoongesprekken.

Franny, ik ben ook team grenzen aangeven. Het is niet niks om hele dagen les te geven en niemand weet precies hoe jij je voelt. Mijn ervaring is dat het als enorme opluchting kan voelen om gewoon te zeggen "tot hier en niet verder". :*

Sam, wat rot voor je. Ik snap het ook wel met al dat gedoe, sterkte. :*

Wat FF zegt herken ik ook wel, met zowel de vorige als deze buikbaby heb ik ongeboren geen band. Het is me gewoon te abstract denk ik, ik heb nog geen idee wie deze buikbewoner is behalve dan dat hij/zij waarschijnlijk breakdancer wordt later. :+ Ik maak me daar geen zorgen om, dreumes is het geweldigste kind ooit en direct na de geboorte was alles goed en was ze ook echt al mijn baby, maar die ontmoeting was wel een essentieel onderdeel daarin zeg maar. ;)
pi_168261556
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 07:55 schreef tombolafan het volgende:

[..]

zeker spannend! Hoe laat mag je?
Al vroeg, 8.30u, dus dat is wel fijn!
pi_168261574
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 08:18 schreef Vieve6 het volgende:

[..]

Al vroeg, 8.30u, dus dat is wel fijn!
oh zeker lekker!
pi_168261645
SQ, je laatste werkdag alweer! *O* .

FF, wat vervelend dat een afspraak maken zo moeizaam gaat en dat je zo wordt behandeld. Mijn ouders zijn bejaard en moeten regelmatig naar het ziekenhuis voor van alles maar het valt me in hun verhalen altijd op hoe slecht er wordt gecommuniceerd. Nu werkt mijn vriend als projectmanager communicatie bij hetzelfde ziekenhuis, en zijn ervaring nu leert ook dat dit een ondergeschoven kindje is in de ziekenhuiswereld. Dat verbaast me toch wel, anno 2017. Hopelijk gaat het verdere contact op een prettigere manier.

Nou, overwinning hier hoor. Ik heb de roostermaker gemaild, cc naar mijn rector, om aan te geven dat zeven lesuren achter elkaar op 1 dag voor mij niet haalbaar is en of hij wil kijken naar een evenwichtigere indeling van mijn uren. Ik geef in totaal 18 lesuren per week, en ik kan op vier dagen ingeroosterd worden, dus dan is de indeling eigenlijk ook raar. Maar misschien denkt hij juist dat hij me blij maakt door me op andere dagen een ochtend of middag 'vrij' te geven, dat kan ook. Ik vind het voor mezelf wel weer een spiegel hoor, dat het sturen van zo'n mail voor mij al zo'n grote stap is. Wat kan ik soms moeilijk doen zeg. 8)7 . Maar ik geef gewoon mijn calvinistische opvoeding weer de schuld. 8-) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168261779
Nog maar 24 uur dus Vieve, spannend! Hoop op een mooie echo voor jullie.

IMA wat vervelend dat het bruinverlies nog aanhoudt, ik dacht wel dat dat niet per se iets hoeft te betekenen zolang het niet rood is met stolsels en kramp. Maar leuk is het zeker niet en die onzekerheid erbij is goed te begrijpen :*

Sam ik heb met je te doen, wat krijg jij het zwaar voor je kiezen zeg. Ik vind het wel een goed teken dat je zo bewust bezig bent om te proberen nu toch al een band met dit kindje te krijgen. Baby boft maar met een mama die zo haar best ervoor doet. :* Ik hoop dat veel over je zorgen praten ook gaat helpen.

FF wat een horken in dat ziekenhuis :o Ongelofelijk.

Sq laatste werkdag yay *O*
En tombo ook bijna *O*

Hoop dat ik niemand vergeten ben vanaf mijn telefoon :)
Heb al weken last van mijn lies en gister zo stom geweest om spontaan een heel stuk naar het winkelcentrum te lopen. Dus nu in bed moed aan het verzamelen om eruit te gaan. Lukt op den duur vast wel want omdraaien in bed is eigenlijk nog het allerergst :') Ga het maandag aan de vk voorleggen, dit lijkt me wel wat vroeg voor bekkenpijn in week 26?

Edit: Franny dus vergeten :@ Goed dat je voor jezelf op bent gekomen! Is ook lastig als dat niet in je aard zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')