ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ik durf het nog niet helemaal te geloven. Maar zou dat heel leuk vinden. En anders ben ik straks teleurgesteld. Maar ook een heel klein beetje wit onderweg zien lijkt me al tof.
Hmm ja, daar had ik geen rekening mee gehouden. Voor mij is Duits nogal vanzelfsprekend, ik zit binnen 5-10 minuten in Duitsland
Ik ben geboren en getogen in Groningen en had ook wel familie die Gronings sprak, dus ik zou er iets van gevoel voor moeten hebben. Maar helaas, niets!
Vanwege de ontsporing bij Dinslaken gister, is er tot minstens maandagochtend 04:30 beperkt treinverkeer rond Dinslaken. Zoals de huidige vooruitzichten melden wordt de ICE niet omgeleid via Venlo, en kan gewoon via Arnhem rijden.
Passagiers in een Thalys tussen Parijs en Brussel hebben de nacht in de trein door moeten brengen ...
quote:
Circa 180 treinreizigers hebben de nacht van donderdag op vrijdag moeten doorbrengen in een TGV die door een geknapte bovenleiding bij het Noord-Franse Albert strandde. Het slechte stormachtige weer belemmerde de hulp aan de vastgelopen trein die onderweg was van van Parijs naar Brussel.
De Franse autoriteiten hebben vrijdag verzekerd dat er hulp op komst is en dat de trein met een locomotief uit Arras naar België wordt gesleept.
Problemen met de harde wind en de bovenleiding blokkeerden elders in Frankrijk een andere trein zeven uur lang. De trein Parijs - Caen strandde ongeveer halverwege de rit op het station van Evreux. De reizigers die voor 21.00 uur in Caen verwachtten aan te komen, bereikten de Normandische plaats pas in de ochtend.
Op vrijdag 13 januari 2017 08:54 schreef greavy het volgende: Vanwege de ontsporing bij Dinslaken gister, is er tot minstens maandagochtend 04:30 beperkt treinverkeer rond Dinslaken. Zoals de huidige vooruitzichten melden wordt de ICE niet omgeleid via Venlo, en kan gewoon via Arnhem rijden.
Momenteel worden er ICE's omgeleid via Venlo. Een ICE die al uit Utrecht vertrokken was, gaat bij Arnhem via Nijmegen-Den Bosch naar Venlo. Hopelijk dat dat geen roet in het eten gooit voor morgen.
Momenteel worden er ICE's omgeleid via Venlo. Een ICE die al uit Utrecht vertrokken was, gaat bij Arnhem via Nijmegen-Den Bosch naar Venlo. Hopelijk dat dat geen roet in het eten gooit voor morgen.
Er ligt een boom op het spoor tussen Ede-Wageningen en Arnhem, die zal morgen wel weg zijn toch?
Oh, nu daar een boom? Maar dit gaat over de problemen rond Dinslaken, na de ontsporing daar. Hoewel DB meldde dat het treinverkeer wel weer rijdt, is er een ICE vanaf Arnhem naar Venlo gestuurd
Op vrijdag 13 januari 2017 09:02 schreef Hallojo het volgende: Hierbij wil ik alle treinfappers die komend weekend door Duitsland treinen, heel plezier wensen
Let goed op elkaar en ook op bijvoorbeeld een meisje dat tijdens een korte stop snel buiten de trein aan het roken is. Ik noem geen namen
Daar krijgt zo'n meisje vanzelf een bekeuring voor dan.
Een TGV van Brussel naar Parijs heeft de hele nacht in Noord-Frankrijk stilgestaan.Gisteravond viel een boom op het spoor waardoor de trein niet verder kon.Vanochtend is de trein pas weggesleept.Aan boord waren niet genoeg dekens voor de 180 passagiers.De Franse spoorwegmaatschappij SNCF heeft excuses aangeboden.
Reizigers die vanaf Nijmegen Dukenburg richting noorden willen reizen lopen tot 15 minuten vertraging op, omdat de stoptrein Den Bosch - Arnhem er niet stopt. De reden is de treeplanken van de FLIRT die regelmatig op het perron vast blijven zitten ...
Ja, ter zijner tijd. Maar ik denk dat de goedkeuring er nog niet is om met reizigers over de BR tussen Geldermalsen en Elst te kunnen, maar ongetwijfeld ook wegbekendheid van machinisten.
Op vrijdag 13 januari 2017 12:38 schreef Peterselieman het volgende: Reizigers die vanaf Nijmegen Dukenburg richting noorden willen reizen lopen tot 15 minuten vertraging op, omdat de stoptrein Den Bosch - Arnhem er niet stopt. De reden is de treeplanken van de FLIRT die regelmatig op het perron vast blijven zitten ...
Op vrijdag 13 januari 2017 12:26 schreef greavy het volgende: Oh, en door die boom op het spoor wordt er kopgemaakt in Den Bosch en Arnhem, niet via Venlo.
Op vrijdag 13 januari 2017 12:38 schreef Peterselieman het volgende: Reizigers die vanaf Nijmegen Dukenburg richting noorden willen reizen lopen tot 15 minuten vertraging op, omdat de stoptrein Den Bosch - Arnhem er niet stopt. De reden is de treeplanken van de FLIRT die regelmatig op het perron vast blijven zitten ...
Moeten ze dus eventjes met de kaasschaaf langs de randen. Edit: dit schijnt met een software update verholpen te worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zoiets ja. Wel goed nieuws is dat de beperking op de inzet van de viertjes er waarschijnlijk vanaf komende maandag vanaf gaat. Door een aanpassing in de spoorkeuze mochten ze al weer tussen Boxtel en Eindhoven ingezet worden, maar de gehele beperking gaat nu vervallen. Daar zijn onder meer testritten naar Emmen voor nodig geweest.
Op vrijdag 13 januari 2017 16:26 schreef Peterselieman het volgende: In de categorie lichtelijk overdreven: er zit vanmiddag een VIRM-IV in de stoptrein Leeuwarden - Meppel
Zetten ze een keer genoeg materieel in, is het weer niet goed. Altijd maar weer klagen die Nederlanders.
Op vrijdag 13 januari 2017 15:28 schreef ReisT het volgende: Dat staat er niet? Duitsland gaat een landelijke chipkaart invoeren. Dat is natuurlijk wel een goed idee.
Er wordt (nog) niet gerept over afschaffen van papieren kaartjes. Wat ook nergens voor nodig is.
In de strijd tegen cybercrime, terrorisme en kinderporno is het afschaffen van papieren treinkaartjes een logische volgende stap.
Op vrijdag 13 januari 2017 16:26 schreef Peterselieman het volgende: In de categorie lichtelijk overdreven: er zit vanmiddag een VIRM-IV in de stoptrein Leeuwarden - Meppel
Heb es Emmen-Zwolle in een VIRM (volgens mij zesje maar dat weet ik niet zeker) meegemaakt
Volgens mij is het om de trein als binnenlandse trein te ontlasten, omdat het in de spits is. De trein stopt onderweg gewoon, maar om de forensen uit Hilversum en Amersfoort te weren staat het niet op de borden.
In de vorige dienstregeling reed er nog een voortrein voor deze trein, maar tegenwoordig is er een natrein die speciaal bedoeld is voor de forensen uit bovengenoemde plaatsen.
Natreinen zijn echt een gigantisch slecht idee voor internationale treinen. Binnenlands: goed idee, meenemen wat je mee kan nemen en daarna de rest even met de bezemwagen meenemen.
Op vrijdag 13 januari 2017 17:21 schreef DeaDLocK2K het volgende: Natreinen zijn echt een gigantisch slecht idee voor internationale treinen. Binnenlands: goed idee, meenemen wat je mee kan nemen en daarna de rest even met de bezemwagen meenemen.
Beter voortrein. Al de binnenlandse reizigers wegvegen zodat die trein rustiger blijft. Forens die dit trucje ook doorkrijgt stapt straks weer massaal in die Pimpel
Dat denk ik ook wel eens. Dinsdag moest ik met de trein vanaf Eindhoven nadat net een grote verstoring was geweest, drukke trein dus. Vooraan stonden mensen massaal in gangpad en deuropening, bij sommige openingen kòn je zelfs niet eens meer instappen. Achteraan waren nog complete coupes vrij.
Beter voortrein. Al de binnenlandse reizigers wegvegen zodat die trein rustiger blijft. Forens die dit trucje ook doorkrijgt stapt straks weer massaal in die Pimpel
Dat denk ik ook wel eens. Dinsdag moest ik met de trein vanaf Eindhoven nadat net een grote verstoring was geweest, drukke trein dus. Vooraan stonden mensen massaal in gangpad en deuropening, bij sommige openingen kòn je zelfs niet eens meer instappen. Achteraan waren nog complete coupes vrij.
Mwah, soms is in dat kader de NS ook achterlijk. Met de kerst: de trein Hengelo richting Den Haag compleet zitvol. Niet omdat het zo waanzinnig druk was, maar omdat NS het vertikt om ook maar iets meer dan het minimale in te zetten. Met een solo ICM3 dus richting het westen. Vervolgens in Deventer dan toch een extra stelletje erbij. Maar dat helder communiceren op de treinaanwijzers en zulks, nah. Stappen dus alsnog mensen in het volle treinstel. En zo vertrek je alsnog met staanplaatsen over de Veluwe. Gelukkig had ik in Hengelo nog net een zitplek bemachtigd. Maar toch.. /
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Mwah, soms is in dat kader de NS ook achterlijk. Met de kerst: de trein Hengelo richting Den Haag compleet zitvol. Niet omdat het zo waanzinnig druk was, maar omdat NS het vertikt om ook maar iets meer dan het minimale in te zetten. Met een solo ICM3 dus richting het westen. Vervolgens in Deventer dan toch een extra stelletje erbij. Maar dat helder communiceren op de treinaanwijzers en zulks, nah. Stappen dus alsnog mensen in het volle treinstel. En zo vertrek je alsnog met staanplaatsen over de Veluwe. Gelukkig had ik in Hengelo nog net een zitplek bemachtigd. Maar toch.. /
Flink verbeterpunt is dat ja, in de cijfers klopt het maar in de praktijk natuurlijk niet
Flink verbeterpunt is dat ja, in de cijfers klopt het maar in de praktijk natuurlijk niet
Het resultaat van 15 jaar roodhemden. "Om u nog beter van dienst te kunnen zijn". Tsja, verlos die mensen maar uit hun lijden, want inmiddels is echt IEDEREEN klaar met ze.
En soms: [rant] Eigenlijk sinds ze die oude flappertreinaanwijzers hebben vervangen vind ik de communicatie op het perron gewoonweg slecht. De basis is er. Maar meer dan dat ook niet. De NS faalt er keer op keer in om helder te communiceren hoelang een trein is, en waar die precies stopt. Niet dat het vroeger zoveel beter was. Maar toen kon je in ieder geval in een oogopslag zien waar 1) de trein stopt. Sindsdien sta je rustig een minuut naar het scherm te kijken hoe dat ding 10 pagina's doorbladert en telkens wel liefst een hele regel presenteert. En 2) zijn sommige nuttige flapjes met aanwijzingen voor het gemak bij die ombouw naar het nieuwe systeem maar achterwege gelaten. Zoals in Zuid-Limburg op de IC stations richting Roermond de flap "Richting Venlo Nijmegen | vooraan instappen".
Enige voordeel is dat de communicatie via de App wel steeds beter wordt. Hoewel de NS dan ook voor het gemak maar gelijk de stekker trekt uit het gouwe ouwe m.ns.nl lang leve rpln.nl dus.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Proef overstappen zonder uitchecken in Overijssel 33 min geleden De vervoerders Arriva en Syntus gaan in Overijssel een proef doen, waardoor passagiers bij het overstappen niet meer hoeven uit te checken en weer in te checken. Inchecken bij vertrek en uitchecken bij het eindstation is dan genoeg.
Syntus en Arriva willen dat het binnen een jaar is geregeld. De adjunct-directeur van Syntus, Emile Broersma, heeft dat volgens het OV-Magazine gezegd. Broersma deed zijn uitspraak op een congres in Zwolle over openbaar vervoer in het noorden en oosten van het land.
Syntus rijdt onder meer tussen Zwolle en Kampen, tussen Zwolle en Enschede en tussen Zutphen en Oldenzaal. Arriva heeft de lijnen Zwolle-Emmen en Almelo-Hardenberg. Dat betekent dat er drie poortjes nodig zouden zijn op de stations van Zwolle en Almelo.
Maar Syntus rijdt toch nog niet tussen Zwolle-Kampen/Enschede? Dat laat de Televaag wel weten. Maar wel beter dat dit nu eindelijk weer eens doorgezet wordt. Nu ook nog landelijk doorvoeren, en het wordt weer beter.
Op vrijdag 13 januari 2017 19:09 schreef greavy het volgende: Syntus rijdt onder meer tussen Zwolle en Kampen, tussen Zwolle en Enschede en tussen Zutphen en Oldenzaal. Arriva heeft de lijnen Zwolle-Emmen en Almelo-Hardenberg. Dat betekent dat er drie poortjes nodig zouden zijn op de stations van Zwolle en Almelo.
Nou en? Is in Zutphen al jaren de normaalste zaak van de wereld.
Op vrijdag 13 januari 2017 19:32 schreef dennistd het volgende: Is van iedereen die dit weekend meegaat het telefoonnummer bekend bij anderen die meegaan? Is wel handig mocht er iets misgaan..
Mijn nummer staat in het boekje, zoals gebruikelijk. Verder kan ik me niet herinneren dat we in het verleden ook telefoonnummers uitgewisseld hebben. Willen we dat? Dan moeten we even PM'en met zn allen vanavond
Zoals eerder ook al aangegeven: Morgenochtend voor vertrek zal ik het boekje in digitale vorm via dit topic beschikbaar stellen. Geen nood, jullie mogen allemaal meegenieten
Voor de FOK!ers die meegaan met het nieuwjaarsrondje : Heel veel plezier allemaal, en succes met de reis, hopelijk hebben jullie niet teveel overlast door mogelijke sneew/slecht weer !
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zwitserse franken mee iedereen? Best kans dat je daaarmee kunt betalen in de bistro van die IC met dat panoramarijtuig. Het is allemaal niet goedkoop daar, maar hey, anders ligt het toch maar te verstoffen tot je over honderd jaar weer eens naar Zwitserland gaat, bijvoorbeeld