Och dat zeggen ze nu. Stiekem willen ze allemaal een max aan asielzoekers dus ze komen er wel uit.quote:
Binnen een week zijn zowel de VVD als het CDA een aantal zetels armer wegens afsplitsers. Weg krappe meerderheid.quote:Op woensdag 22 februari 2017 11:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Och dat zeggen ze nu. Stiekem willen ze allemaal een max aan asielzoekers dus ze komen er wel uit.
En in hoeverre is een partij die 20% van de stemmen haalt überhaupt de grootste partij te noemen? 'Minst kleine' is dan misschien beter.quote:Op woensdag 22 februari 2017 11:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De denkfout die veel mensen natuurlijk maken is dat de grootste partij automatisch de winnaar is.
Pakweg dertig zetels kan ik ook niet erg groot noemen inderdaad.quote:Op woensdag 22 februari 2017 12:37 schreef freako het volgende:
[..]
En in hoeverre is een partij die 20% van de stemmen haalt überhaupt de grootste partij te noemen? 'Minst kleine' is dan misschien beter.
quote:http://www.volkskrant.nl/(...)oodschamen~a4465459/
Hoort u ook dat u vaak wordt genoemd als de nieuwe minister van Justitie?
'Dat het CDA niet de grootste wordt, is voor mij een B-scenario. Er zijn evidente parallellen met 2002, toen het zich pas in de laatste dagen uitkristalliseerde.'
We gaan een mirakel meemaken?
'Zo groot is dat mirakel niet. De verschillen zijn klein. Een premier die op 24 zetels staat, ik zou me doodschamen.
Daarom heeft Wilders die Marokkaanse agent omgekocht voor geval van nood.quote:Op woensdag 22 februari 2017 12:20 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
https://verkiezingen.lissdata.nl/
De PVV zit weer in een dipje.
Winst voor de middenpartijen. De tegenstemmen gaan naar de extremen, de middenpartij komt bovendrijven.quote:Op woensdag 22 februari 2017 12:42 schreef Jigzoz het volgende:
Hoe zou de verkiezingsuitslag veranderen als je behalve een voorstem ook een tegenstem zou mogen uitbrengen? Of twee voor en een tegen.
nou ja aan de wat extremere rechterkant (ik neem aan PVV volk, of tenminste kiezers die denken dat PVV er voor hun is), is de keuze voor een tegenstem veel te divers om uniform tegen te kiezenquote:Op woensdag 22 februari 2017 12:43 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Winst voor de middenpartijen. De tegenstemmen gaan naar de extremen, de middenpartij komt bovendrijven.
Ach, voor hen zijn vooral GL en PvdA het grote kwaad. die eindigen dan met een negatief zetelaantalquote:Op woensdag 22 februari 2017 12:45 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja aan de wat extremere rechterkant (ik neem aan PVV volk, of tenminste kiezers die denken dat PVV er voor hun is), is de keuze voor een tegenstem veel te divers om uniform tegen te kiezen
vergeet Pechthold en Rutte niet als ultieme vijanden, of zelfs Sylvanaquote:Op woensdag 22 februari 2017 13:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, voor hen zijn vooral GL en PvdA het grote kwaad. die eindigen dan met een negatief zetelaantal
Als Buma zich doodschaamt als premier met 24 zetels, dan is een kabinet Buma dus een kort leven beschoren.quote:Op woensdag 22 februari 2017 12:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Pakweg dertig zetels kan ik ook niet erg groot noemen inderdaad.
Toevallig vandaag een interview met Buma in de Volkskrant
[..]
Buma wordt hoogstens een keurig minister, CDA gaat nooit als grootste partij het kabinet inquote:Op woensdag 22 februari 2017 15:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als Buma zich doodschaamt als premier met 24 zetels, dan is een kabinet Buma dus een kort leven beschoren.
Strategisch stemmen door mensen die geen premier Wilders willen door dan op de VVD te stemmen is in elk scenario onnodig volgens mij.quote:Op woensdag 22 februari 2017 12:47 schreef rubbereend het volgende:
strategisch stemmen is totaal onnodig met deze stand, de enige die nog kunnen overwegen met de PVV te gaan krijgen nooit een meerderheid. Dus het is totaal onnodig, daarnaast zou je de VVD onnodig groot maken waarbij altijd het gevaar is dat ze alsnog met de PVV gaan. Dus dat zou averechts werken.
inderdaadquote:Op donderdag 23 februari 2017 00:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Strategisch stemmen door mensen die geen premier Wilders willen door dan op de VVD te stemmen is in elk scenario onnodig volgens mij.
Nee hoor, alleen bij Liss.quote:Op donderdag 23 februari 2017 12:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
https://verkiezingen.lissdata.nl/
Het lijntje van de PVV gaat weer omhoog.
Zo'n minimaal verschil met de vorige peiling (op het oog veel minder dan 1%) is sowieso ruim binnen de foutmarge.quote:Op donderdag 23 februari 2017 18:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen bij Liss.
[ afbeelding ]
Denk dat AP andere partijen is. 5 voor SGP lijkt inderdaad wel ruim al hebben EenVandaag en I&O ze op 4. Peil.nl & TNS hebben ze op 3.quote:Op donderdag 23 februari 2017 18:54 schreef freako het volgende:
5 zetels voor de SGP, is dat niet heel ruim?
En wtf is AP?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |