Fake news zegt de realDonaldTrump op twitter.quote:'Russen hebben compromitterende informatie over Trump'
Rusland heeft mogelijk compromitterende informatie van persoonlijke en financiële aard over de aankomende Amerikaanse president Trump. Dat staat in geheime documenten die vorige week zijn gepresenteerd aan Trump zelf en aan president Obama. Een Amerikaanse overheidsfunctionaris heeft dat bevestigd.
De hoogste bazen van de belangrijkste diensten van het land - de nationale inlichtingendienst, de FBI, de CIA en de NSA - hebben de twee vorige week bijgepraat over de Russische bemoeienis met de Amerikaanse verkiezingen. Bij het rapport daarover hoort ook een memo van twee pagina's waarin staat dat de Russen belastende informatie over Trump hebben. Of de informatie authentiek is, is overigens niet zeker.
Geheim agent
De FBI onderzoekt nog wat ervan klopt, maar de topfunctionarissen vonden het toch nodig de komende president erop te wijzen dat er in kleine kring mogelijk belastende informatie over hem rondgaat. Behalve aan Trump en Obama is het memo alleen beschikbaar gesteld aan vooraanstaande Congresleden die zich bezighouden met de inlichtingendiensten.
De informatie is volgens nieuwszender CNN afkomstig van een voormalige geheim agent van de Britse inlichtingendienst MI6, die nu als consultant werkt. Het is niet duidelijk wat zijn status is en hoe de diensten hem inschatten, maar het lijkt er dus op dat hij serieus wordt genomen.
De FSB heeft door zijn activiteiten in Moskou voldoende informatie over Trump om hem te kunnen chanteren.
Geheim memo over de relatie tussen Donald Trump en Rusland
Tot nu toe was alleen bekendgemaakt wat de Russen wisten over Hillary Clinton en hoe ze de e-mails van de Democraten hadden gehackt. Maar nu doemt het beeld op dat er tijdens de campagne voortdurend contact is geweest tussen mensen van Trump en vertegenwoordigers van de Russische regering.
Er was Moskou veel aan gelegen om Trump in het zadel te helpen, maar dat was al duidelijk. Daar tegenover staat nu dus dat Rusland ook informatie zou hebben over Trump die zo pikant is dat hij mogelijk chantabel is. "De [Russische geheime dienst] FSB heeft door zijn activiteiten in Moskou voldoende informatie over Trump om hem te kunnen chanteren", schrijft de bron in het memo.
Golden shower
Ondanks alle onzekerheid publiceert website Buzzfeed een 35 pagina's tellend document waar de informatie over Trump op gebaseerd zou zijn, met de meest bizarre details. Er staat een scène in beschreven (.pdf) waarin Trump verblijft in een hotel in Moskou, in de presidentiële suite waarin ook de Obama's hebben overnacht tijdens een officieel bezoek. Het hotel zou door de FSB geheel zijn volgehangen met verborgen camera's en microfoons. Trump, die veel haat koestert jegens de Obama's, bestelt een aantal prostituees die op de kamer ter plekke voor hem moeten urineren, 'golden shower' in het Engels.
Dit nieuws veroorzaakt flinke ophef in de VS, maar bij de nu beschikbare berichtgeving is het moeilijk om te beoordelen wat het precies betekent. Niemand heeft bevestigd dat de rapporten authentiek zijn, hoewel ze al enige tijd rondgaan in Washington.
Het team dat de gang van Trump naar het Witte Huis voorbereidt, wil tegenover CNN niet reageren. Donald Trump, die in de regel communiceert via Twitter of de rechtse tv-zender Fox News, houdt vanmiddag zijn eerste persconferentie. Maar vannacht reageerde hij al via Twitter.
Opvallend detail is dat een van degenen die het verhaal voor CNN hebben gemaakt Carl Bernstein is, een van de twee journalisten die in de jaren 70 de Watergate-affaire rond toenmalig president Nixon onthulden. Die kwestie leidde in 1974 tot Nixons aftreden.
Als hoax in elkaar gezet op 4Chan, wordt er gezegd.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-01-2017 om 02:19:23FAKE NEWS - A TOTAL POLITICAL WITCH HUNT! reageer retweet
Face palm.quote:>/pol/acks mailed fanfiction to anti-trump pundit Rick Wilson about trump making people piss on a bed obama slept in
>he thought it was real and gave it to the CIA
>the central intelligence agency of the united states of america put this in their official classified intelligence report on russian involvement in the election
>donald trump and obama have both read this pol/acks fanfiction
>the cia has concluded that the russian plans to blackmail trump with this story we made up
just let that sink in what we have become.
Nou ja slechter dan Hillary kan hij nooit zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2017 17:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Domste keus voor president. Ooit.
Dat denk ik wel, volgens mij was er weinig mis met Hillary als potus.quote:Op woensdag 11 januari 2017 17:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nou ja slechter dan Hillary kan hij nooit zijn.
Nou ja, je ziet het. Kan dus wel degelijk.quote:Op woensdag 11 januari 2017 17:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nou ja slechter dan Hillary kan hij nooit zijn.
Hij krijgt het nieuws over z'n bedrijven alleen uit de krantquote:Op woensdag 11 januari 2017 17:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Goed nieuws: de zoons van Donald gaan zijn bedrijf leiden en zullen daar nooit met hun vader over praten.
Het is zo simpel!quote:Op woensdag 11 januari 2017 17:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Goed nieuws: de zoons van Donald gaan zijn bedrijf leiden en zullen daar nooit met hun vader over praten.
Behalve dan winst-verliesrekening, maar die krijgt-ie dan alleen maar over het hele concern en niet uitgesplitst naar bedrijfsonderdelen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 17:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Hij krijgt het nieuws over z'n bedrijven alleen uit de krant
Heerlijk dat "links" altijd afgeeft op het onderbuikje van "rechts", terwijl als je (social) media / fora er op naslaat deze lui net zo erg zoniet erger zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2017 17:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, gaat vast perfect werken. Geen enkele kans op belangenverstrengeling op deze manierquote:Op woensdag 11 januari 2017 17:49 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Behalve dan winst-verliesrekening, maar die krijgt-ie dan alleen maar over het hele concern en niet uitgesplitst naar bedrijfsonderdelen.
Ik ben er iig wel van overtuigd dat deze verzameling van miljardairs en miljonairs het vuur aan de schenen van de elite gaat leggen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 17:53 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, gaat vast perfect werken. Geen enkele kans op belangenverstrengeling op deze manier
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-01-2017 om 13:13:40Russia just said the unverified report paid for by political opponents is "A COMPLETE AND TOTAL FABRICATION, UTTER NONSENSE." Very unfair! reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-01-2017 om 13:31:31Russia has never tried to use leverage over me. I HAVE NOTHING TO DO WITH RUSSIA - NO DEALS, NO LOANS, NO NOTHING! reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-01-2017 om 13:44:05I win an election easily, a great "movement" is verified, and crooked opponents try to belittle our victory with FAKE NEWS. A sorry state! reageer retweet
Rusland ontkent de geruchten! Ik ben nog niet gechanteerd! Ik heb geen belangen of leningen in Rusland! Makkelijke verkizingsoverwinning! Nazi Germany!twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-01-2017 om 13:48:52Intelligence agencies should never have allowed this fake news to "leak" into the public. One last shot at me.Are we living in Nazi Germany? reageer retweet
Nou ja, Hitler was achteraf bezien ook een controversiele keuze.quote:Op woensdag 11 januari 2017 17:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, geweldig zo'n domme puberale adhd'er als potus.quote:Op woensdag 11 januari 2017 17:57 schreef Montov het volgende:
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-01-2017 om 13:13:40Russia just said the unverified report paid for by political opponents is "A COMPLETE AND TOTAL FABRICATION, UTTER NONSENSE." Very unfair! reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-01-2017 om 13:31:31Russia has never tried to use leverage over me. I HAVE NOTHING TO DO WITH RUSSIA - NO DEALS, NO LOANS, NO NOTHING! reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-01-2017 om 13:44:05I win an election easily, a great "movement" is verified, and crooked opponents try to belittle our victory with FAKE NEWS. A sorry state! reageer retweet
Rusland ontkent de geruchten! Ik ben nog niet gechanteerd! Ik heb geen belangen of leningen in Rusland! Makkelijke verkizingsoverwinning! Nazi Germany!twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-01-2017 om 13:48:52Intelligence agencies should never have allowed this fake news to "leak" into the public. One last shot at me.Are we living in Nazi Germany? reageer retweet
Hij heeft wel gelijk, want hij gebruikt veel hoofdletters. En hij wordt president van Amerika.![]()
![]()
Prima hoor. Maar z'n hele campagne hing van leugens aan elkaar en nu moeten we natuurlijk alles fact checken omdat het tegen Donald is. Al overleeft ie deze rel. Er dient zich vast een volgende aan. Never a dull moment.quote:Op woensdag 11 januari 2017 17:50 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Heerlijk dat "links" altijd afgeeft op het onderbuikje van "rechts", terwijl als je (social) media / fora er op naslaat deze lui net zo erg zoniet erger zijn.
Laten we in plaats van hysterisch anti-Rusland / Trump retoriek de wereld in slingeren gewoon afwachten wat hij er van bakt. Hij is gewoon door de Amerikaan gekozen.
Ik snap niet waarom mensen zo tegen Rusland zijn, het zal wel met de Krim/mh17 te maken hebben. Maar dat je goede banden met Rusland wil is toch niet gek, het heeft enorm veel nuttige grondstoffen en daar kunnen de economieën in het westen goed van profiteren.
Schuldigen hebben altijd moeite hun waffel te houden...quote:Op woensdag 11 januari 2017 17:57 schreef Montov het volgende:
Hij heeft wel gelijk, want hij gebruikt veel hoofdletters. En hij wordt president van Amerika.![]()
![]()
Was Trump maar het grootste probleem met de Amerikaanse politiek.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:00 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, geweldig zo'n domme puberale adhd'er als potus.
Ik ben er helemaal gerust op dat dat heel goed gaat zijn voor de wereld
Dat is ie nu zeker.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Was Trump maar het grootste probleem met de Amerikaanse politiek.
Heb je een linkje?quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:18 schreef Fir3fly het volgende:
Oei, eerste scheurtjes. Ontwijken, ontwijken ontwijken. Pijnlijk optreden.
twitter:TheRickWilson twitterde op woensdag 11-01-2017 om 02:56:48You're wrong if you believe1. What we had came from /pol.2. That I was Buzzfeed's source.Try again, boys. reageer retweet
Afgelopen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je een linkje?
Of is het al afgelopen?
Het gaat dan ook niet zo zeer om wat de kiezers er van vinden...quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:23 schreef DrDentz het volgende:
Stel dat ze zoiets hebben, zou het hem schaden? Als zo'n sekstape lekt, gaan mensen dan anders over Trump denken? Hij is als president gekozen terwijl alle ranzige uitspraken over vrouwen etc etc al bekend waren, ik denk niet dat zo'n tape veel verschil gaat maken voor zijn populariteit. Toont juist aan dat hij een gezonde potente man is, in deze samenleving van sissymen en transgenders!
Zou je het dan wellicht kort kunnen samenvatten?quote:
Volgens mij rammelde het ook aan alle kanten. Eerst was het geen 'intelligence' document en dan weer wel. Dan was het weer een voordeel om vriendjes met Rusland te zijn en dan waren het weer de Russen die gehackt hadden. En wat hij bedoelt met respect van andere landen voor de VS dat hij gaat brengen, klink ook niet heel overtuigend.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:18 schreef Fir3fly het volgende:
Oei, eerste scheurtjes. Ontwijken, ontwijken ontwijken. Pijnlijk optreden.
Gelukkig maar. Trump zegt iets wat jij wil horen en nu kan jij weer rustig slapen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:21 schreef Loekie1 het volgende:
Nou, viel me 100% mee. Er is helemaal niets aan de hand.
Fixed; geen dank.quote:Op woensdag 11 januari 2017 17:33 schreef Gutmensch het volgende:
Tot nu toe was alleen bekendgemaakt wat de Russen wisten over Hillary Clinton en hoe in het nieuws vooral heel hard geroepen werd dat de Russen het gedaan hadden.
Echt opgelet heb je niet...quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:29 schreef Scrutinizer het volgende:
Volgens mij rammelde het ook aan alle kanten. Eerst was het geen 'intelligence' document en dan weer wel. Dan was het weer een voordeel om vriendjes met Rusland te zijn en dan waren het weer de Russen die gehackt hadden. En wat hij bedoelt met respect van andere landen voor de VS dat hij gaat brengen, klink ook niet heel overtuigend.
WO3 was dichter bij dan ooit geweest als die warmonger van een Killary POTUS was geworden. Dat mens is knettergek. Godzijdank is die het niet gewordenquote:Op woensdag 11 januari 2017 17:45 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, volgens mij was er weinig mis met Hillary als potus.
Wat ook de waarheid is, de manier waarop Trump met de beschuldigingen omgaat toont alleen maar dat hij totaal ongeschikt is voor het presidentschap.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:44 schreef Montov het volgende:
Ik heb geen idee of het waar is. Het is een grote aantijging, en dat heeft een goede onderbouwing nodig. En er is nog weinig bevestigd/weerlegd, dus het is afwachten. Maar de manier waarop Trump reageert is zoals gewoonlijk weer dubieus kinderachtig en maakt het alleen maar groter.
Jij lijkt me een expert op het gebeid van knettergekkerigheid dus je zal wel gelijk hebben.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
WO3 was dichter bij dan ooit geweest als die warmonger van een Killary POTUS was geworden. Dat mens is knettergek. Godzijdank is die het niet geworden
Je weet dat je nu alleen maar extreemrechtse haatblogs nawauwelt hè?quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
WO3 was dichter bij dan ooit geweest als die warmonger van een Killary POTUS was geworden. Dat mens is knettergek. Godzijdank is die het niet geworden
Dank voor het vertrouwen in mijquote:Op woensdag 11 januari 2017 18:47 schreef Montov het volgende:
[..]
Jij lijkt me een expert op het gebeid van knettergekkerigheid dus je zal wel gelijk hebben.
Dat eerste gaat niet gebeuren en dat tweede waarschijnlijk ook niet, als er al iets van waar blijkt dan stoppen ze het wel ergens in een doofpot.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wat ook de waarheid is, de manier waarop Trump met de beschuldigingen omgaat toont alleen maar dat hij totaal ongeschikt is voor het presidentschap.
Daarom hoop ik dat de beschuldigingen waar zijn en er harde bewijzen komen zodat Trump geen president wordt of wordt afgezet als ie het al is.
Dat denk ik niet, daarvoor heeft Trump veel te veel vijanden gemaakt, zeker binnen de inlichtingendiensten.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat eerste gaat niet gebeuren en dat tweede waarschijnlijk ook niet, als er al iets van waar blijkt dan stoppen ze het wel ergens in een doofpot.
Dat zal allicht. Maar ik voorspel je dat Trump gewoon blijft zitten.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:58 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, daarvoor heeft Trump veel te veel vijanden gemaakt, zeker binnen de inlichtingendiensten.
Wat we zullen zien?quote:
De republikeinen waren niet zo mild over Clinton destijds...quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:23 schreef DrDentz het volgende:
Stel dat ze zoiets hebben, zou het hem schaden? Als zo'n sekstape lekt, gaan mensen dan anders over Trump denken? Hij is als president gekozen terwijl alle ranzige uitspraken over vrouwen etc etc al bekend waren, ik denk niet dat zo'n tape veel verschil gaat maken voor zijn populariteit. Toont juist aan dat hij een gezonde potente man is, in deze samenleving van sissymen en transgenders!
Nee, het is nog niet debunked.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:05 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wat we zullen zien?het is debunked en klaar. Nep nieuws van butthurt trump haters
Wat triest...
Zijn image was: de leuke man/vader.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De republikeinen waren niet zo mild over Clinton destijds...
Zozo, boute taal van een blauwe om dit rapport zomaar af te doen als onzin omdat het niet in z'n eigen nationaalpopulistische straatje past.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Enge mensen hier.. en vooral weer de usual suspects die het niet kunnen verkroppen dat de keuze nou eenmaal op Trump is gevallen. Nep nieuws, zwartmakerij, alles wordt uit de kast getrokken.
Wat een farce.
Heb je deze grijsgedraaide plaat ook weer. Nergens zeg ik dat het rapport onzin is en bovendien is het behoorlijk knap dat jij blijkbaar weet dat ik iets als ''nationaalpopulisme'' aanhang.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:14 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Zozo, boute taal van een blauwe om dit rapport zomaar af te doen als onzin omdat het niet in z'n eigen nationaalpopulistische straatje past.
Trump = Trumpquote:Op woensdag 11 januari 2017 19:21 schreef truthortruth het volgende:
Hoe die reageert is van een stupiditeit zo groot. Ik weet niet of het waar is, en het lijkt me behoorlijk lastig om te bewijzen, maar door de manier waarop die reageert zou je het al bijna als waarheid aannemen. Als het onzin is dan sta je er toch boven, dan wuif je het weg, zegt 1 keer 'nonsense' en gaat over tot de orde van de dag en de in jouw ogen belangrijkere zaken.
Ik ken je langer dan vandaag.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb je deze grijsgedraaide plaat ook weer. Nergens zeg ik dat het rapport onzin is en bovendien is het behoorlijk knap dat jij blijkbaar weet dat ik iets als ''nationaalpopulisme'' aanhang.
Lekker relevant ook dat ik blauw ben. Ik heb ook gewoon een mening, yo.
Groetjes nationaalpopulistische blauwhemd.
Da's mooi, maar inhoudelijk heb je nog niets weten te melden.. behalve dan op de man te spelen.quote:
Dan heb je kennelijk mijn eerdere bijdragen aan dit topic niet gelezen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Da's mooi, maar inhoudelijk heb je nog niets weten te melden.. behalve dan op de man te spelen.
Begrijpend lezen is ook lastig blijkbaar, ik heb het over tussen jou en mij.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dan heb je kennelijk mijn eerdere bijdragen aan dit topic niet gelezen.
Jouw punt was anders niet zo heel sterk. Om over het begin maar te zwijgen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Da's mooi, maar inhoudelijk heb je nog niets weten te melden.. behalve dan op de man te spelen.
Lekker belangrijk wat ik al dan niet aanhang als ideologie, of als moderator doe op het forum, maakt dat mijn punt minder valide?
Vertel dan eens even waarom, in plaats van ''nietes'' te roepen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jouw punt was anders niet zo heel sterk. Om over het begin maar te zwijgen.
Vind het nog mild... toen Obama verkozen werd stonden fora vol met complottheorieën over de marxistisch-nazistische Keniaan die doodseskaders op zieke ouderen afsturen zou.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Enge mensen hier.. en vooral weer de usual suspects die het niet kunnen verkroppen dat de keuze nou eenmaal op Trump is gevallen. Nep nieuws, zwartmakerij, alles wordt uit de kast getrokken.
Wat een farce. Dat is een nog grotere farce dan het gegeven dat de man daadwerkelijk is verkozen als president.
Uhh, dat werd bij de bekendmaking door CNN al gezegd: zeer wrsch niet waar. Dat was het nieuws ook niet, het nieuws was dat Obama en Trump er (desondanks) over gebriefd waren. "Rapport" was al maanden in handen v zeer veel media (ook Nederlandse zelfs), maar werd door niemand gepubliceerd omdat de info niet verifieerbaar was en zeer waarschijnlijk onwaar.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:58 schreef vigen98 het volgende:
Blijkt gewoon dat het nep is hahahah
Je zult altijd mensen hebben die een democratisch proces alleen maar een goed iets vinden als het ze uitkomt.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind het nog mild... toen Obama verkozen werd stonden fora vol met complottheorieën over de marxistisch-nazistische Keniaan die doodseskaders op zieke ouderen afsturen zou.
Jij vond het nodig om mij op m'n nek te springen om mijn mening. Ik ben van mening dat een onderlinge vete hier uitvechten niets bijdraagt aan dit topic.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is ook lastig blijkbaar, ik heb het over tussen jou en mij.
Ik heb geen vete met je, ik vraag je gewoon om een onderbouwing voor hetgeen je zegt. Die geef je nog altijd niet.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:53 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Jij vond het nodig om mij op m'n nek te springen om mijn mening. Ik ben van mening dat een onderlinge vete hier uitvechten niets bijdraagt aan dit topic.
Maar je wil toch doorgaan en dit topic verneuken?
Moet ik onderbouwing geven voor het feit dat jij dit zonder dat er meer bekend is "nep nieuws" noemt?quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb geen vete met je, ik vraag je gewoon om een onderbouwing voor hetgeen je zegt. Die geef je nog altijd niet.
Jammer dat je meteen zo om je heen zit te schoppen.. jij begint immers meteen met irrelevante zaken erbij te betrekken, zoals mijn nevenfunctie hier en het feit dat ik al dan niet een of andere zelfverzonnen ideologie aanhang.
Dat is tevens het laatste wat ik er over zeg, als jij niet wil uitweiden over hoe en wat is het snel afgelopen met deze ''discussie''
Je kan het echt niet, hé. Fijne avond lieve Remlof.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Moet ik onderbouwing geven voor het feit dat jij dit zonder dat er meer bekend is "nep nieuws" noemt?
En ik ben rustig, jij gedraagt je nogal aggresief, maar dat schijnt nogal in het bloed te zitten van mensen met jouw politiek gezindte.
Lees je eigen posts naar mij even terug.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kan het echt niet, hé. Fijne avond lieve Remlof.
De Republikeinen hebben 0 geduld voor alle seks anders dan man op vrouw missionaris om kindjes te maken.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De republikeinen waren niet zo mild over Clinton destijds...
Het is vooral een hoop gebrabbel zonder kop of staart.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vertel dan eens even waarom, in plaats van ''nietes'' te roepen.
Raar dat zo'n imago hem niet al genoeg schaadt.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:13 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Zijn image was: de leuke man/vader.
Trump's imago is: seksistisch, grappen over invaliden, hard over minderheden etc etc. Niets kan hem eigenlijk nog schaden.
De grootste grap is dat dezelfde mensen waarschijnlijk normaal gesproken alles wantrouwen wat uit de Amerikaanse inlichtingendiensten komt, maar nu zelfs bij claims die de inlichtingendiensten nog niet eens ''bewezen'' achtten het allemaal voor zoete koek slikken.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een farce. Dat is een nog grotere farce dan het gegeven dat de man daadwerkelijk is verkozen als president.
Dat gebeurt andersom precies hetzelfde. Een boel mensen horen alleen wat ze willen horen, zowel aan de rechterzijde van het debat als aan de linkerzijde.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De grootste grap is dat dezelfde mensen waarschijnlijk normaal gesproken alles wantrouwen wat uit de Amerikaanse inlichtingendiensten komt, maar nu zelfs bij claims die de inlichtingendiensten nog niet eens ''bewezen'' achtten het allemaal voor zoete koek slikken.
Hoe is het nou om als gutmench de CIA opeens als betrouwbare nieuwsbron te hebben?quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Moet ik onderbouwing geven voor het feit dat jij dit zonder dat er meer bekend is "nep nieuws" noemt?
En ik ben rustig, jij gedraagt je nogal aggresief, maar dat schijnt nogal in het bloed te zitten van mensen met jouw politiek gezindte.
Want je kan in Nederland nooit een punt maken zonder erbij te zeggen dat je zelf ook niet perfect bent hoor.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat gebeurt andersom precies hetzelfde. Een boel mensen horen alleen wat ze willen horen, zowel aan de rechterzijde van het debat als aan de linkerzijde.
Nee, ik zeg alleen dat je punt nutteloos is. Het is geen grote grap, het is dagelijkse kost. Ga maar eens in BNW kijken.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Want je kan in Nederland nooit een punt maken zonder erbij te zeggen dat je zelf ook niet perfect bent hoor.
Volgens mij is de CIA geen nieuwsbron in deze zaak.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe is het nou om als gutmench de CIA opeens als betrouwbare nieuwsbron te hebben?
De conspiracy gekkies zijn maar een heel een klein deel van de samenleving. Linksdragende medemensen die alles wantrouwen wat uit de VS komt een veel grotere.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, ik zeg alleen dat je punt nutteloos is. Het is geen grote grap, het is dagelijkse kost. Ga maar eens in BNW kijken.
Geen idee of ze groter of kleiner zijn dan rechtsidioten die zweren bij RussiaToday en Breitbart. Als ik op FOK! zit, krijg ik dat idee in ieder geval niet.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De conspiracy gekkies zijn maar een heel een klein deel van de samenleving. Linksdragende medemensen die alles wantrouwen wat uit de VS komt een veel grotere.
De specialiteit van de FBI is niet inlichtingen uit het buitenland verzamelen hoor.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:18 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Volgens mij is de CIA geen nieuwsbron in deze zaak.
De Russen hebben Trump niet onder de bus gegooid.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:21 schreef Salvad0R het volgende:
Jaja.... van het hacken van de verkiezingen naar hem onder de bus gooien.... aldus de NOS ....
Ze worden steeds wanhopiger daaro
Wat? Heb je het topic wel gelezenquote:Op woensdag 11 januari 2017 19:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb het al doorgespeeld naar een FA.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat? Heb je het topic wel gelezen? Beetje slecht voor een mod, zo'n post zonder inhoud.
Waarom? Ook een mod mag een idiote post maken. Hou je fascistische trekjes bij jezelf.quote:Op woensdag 11 januari 2017 21:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb het al doorgespeeld naar een FA.
Omdat ik het heel onprofessioneel vind, zelfs voor een vrijwilliger.quote:Op woensdag 11 januari 2017 21:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom? Ook een mod mag een idiote post maken. Hou je fascistische trekjes bij jezelf.
Altijd komisch als mensen dit zonder schaamte zeggen. Weet je meteen uit wat voor milieu ze komen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 21:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb het al doorgespeeld naar een FA.
Uit een milieu waqr professionaliteit gewaardeerd wordt inderdaad.quote:Op woensdag 11 januari 2017 21:24 schreef ems. het volgende:
[..]
Altijd komisch als mensen dit zonder schaamte zeggen. Weet je meteen uit wat voor milieu ze komen.
Precies. En anders kan je altijd klikken bij de juffrouw.quote:Op woensdag 11 januari 2017 21:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Uit een milieu waqr professionaliteit gewaardeerd wordt inderdaad.
Meest opmerkelijke is nog wel dat dezelfde types altijd vooraan staan met uitroepen zoals 'bron?' en 'dit is geen bron' etc als de andere kant hier een verhaal neerzet dat ze niet zo bevalt. Maar nu schermen ze zelf ook met vage bronnen en is het ineens wel prima...quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Kleutertje.quote:Op woensdag 11 januari 2017 22:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Precies. En anders kan je altijd klikken bij de juffrouw.
Mooi om te horen van een mod. Een beetje zoals Trump die zijn tegenstanders wegzet als 'sick people'quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Is niet professioneel, is kinderachtig.quote:Op woensdag 11 januari 2017 21:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Uit een milieu waqr professionaliteit gewaardeerd wordt inderdaad.
Op basis van een flinterdun rapport dat via via via is gegaan en niet gecontroleerd is erop ingaan alsof het waar is is ziek. Stel je voor dat op deze wijze een rapport over Hillary naar buiten was gekomen dat ze in Moskou over eigendom van Trump was gaan plassen. Hoe zou jij de mensen betitelen die deden alsof het wel waar moest zijn?quote:Op woensdag 11 januari 2017 22:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mooi om te horen van een mod. Een beetje zoals Trump die zijn tegenstanders wegzet als 'sick people'
Door wie dan?quote:Op woensdag 11 januari 2017 22:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Op basis van een flinterdun rapport dat via via via is gegaan en niet gecontroleerd is erop ingaan alsof het waar is is ziek.
Uhm, die waarschijnlijk onware "info" is aan Obama en Trump gegeven door de bevoegde instanties in een bevoegd overleg. CNN heeft alleen gebracht dat het gebriefd is, Buzzfeed heeft de inhoud gepubliceerd..quote:Op woensdag 11 januari 2017 22:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Op basis van een flinterdun rapport dat via via via is gegaan en niet gecontroleerd is erop ingaan alsof het waar is is ziek. Stel je voor dat op deze wijze een rapport over Hillary naar buiten was gekomen dat ze in Moskou over eigendom van Trump was gaan plassen. Hoe zou jij de mensen betitelen die deden alsof het wel waar moest zijn?
Ja en? De media zaten er niet voor niks al maanden op (mee in handen) zonder er iets over te publiceren... Meerdere bronnen of niet, het was niet verifieerbaar. En werd en wordt als zeer vermoedelijk onwaar geacht (door de media)quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
https://mobile.twitter.com/ajreid/status/819228414112595968
Lees nergens dat ze een positie in nemen van waar of onwaar, alleen dat het ongeverifieerd is.quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja en? De media zaten er niet voor niks al maanden op (mee in handen) zonder er iets over te publiceren... Meerdere bronnen of niet, het was niet verifieerbaar. En werd en wordt als zeer vermoedelijk onwaar geacht.
Dat is wel een erg grove generalisatie hoor. ''De Republikeinen'' is breder dan evangelicals als Ted Cruz en Ann Coulter.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De Republikeinen hebben 0 geduld voor alle seks anders dan man op vrouw missionaris om kindjes te maken.
Behalve als ze het zelf doen, natuurlijk.
Iig de Volskrant doet dat. Ja, Nederlands medium.quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Lees nergens dat ze een positie in nemen van waar of onwaar, alleen dat het ongeverifieerd is.
Volgens mij is al meerdere malen, ook tijdens de perco, aangegeven dat het verhaal van de diplomaat die naar Praag zou afgereisd zijn om met een Russische spion te spreken, feitelijk onjuist is. De beste man is nooit in Tsjechië geweest. Er staat geen stempel in zijn paspoort en hij heeft een alibi voor die week.quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Lees nergens dat ze een positie in nemen van waar of onwaar, alleen dat het ongeverifieerd is.
Hm ja, ik vertrouw meer op Engelstalige media als het hierop neerkomt, hebben meer ingangen bij de betreffende agencies. De New York Times heeft wel een goed artikel erover vind ik. Zie hier.quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iig de Volskrant doet dat. Ja, Nederlands medium.
De Volkskrant geeft aan welke punten zeer waarschijnlijk verzonnen zijn. En dat het hele document ongeloofwaardig is.quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iig de Volskrant doet dat. Ja, Nederlands medium.
Die man en Trump ontkennen, dat is alles. Ze kunnen ook niet anders. Stempels in paspoort, die ik trouwens niet gezien heb, zeggen niet zoveel, want het is onderdeel van Sjengen. Daarbij kan het zijn dat het ene statement wel wear is en het andere niet.quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Volgens mij is al meerdere malen, ook tijdens de perco, aangegeven dat het verhaal van de diplomaat die naar Praag zou afgereisd zijn om met een Russische spion te spreken, feitelijk onjuist is. De beste man is nooit in Tsjechië geweest. Er staat geen stempel in zijn paspoort en hij heeft een alibi voor die week.
Het heeft er alle schijn van dat het pisverhaal ook onwaar is, aangezien Trump naar eigen zeggen 24/7 in de gaten wordt gehouden door camera's (hij noemt zichzelf in de persco een ''high-profile person, ook als zakenman'') en dus, al zou hij het willen, nooit aan dit soort seksuele escapades heeft meegedaan. Nog los van het feit dat hij aan smetvrees leidt.
En dit zijn dus de krenten uit de pap, de meest opvallende nieuwsfeiten, die al bewezen onjuist zijn. Hoe groot is de kans dat de rest van het dossier waarheden bevat dan nog?
Ja, dank voor de bevestiging van wat ik zei.quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De Volkskrant geeft aan welke punten zeer waarschijnlijk verzonnen zijn. En dat het hele document ongeloofwaardig is.
De Volkskrant had het stuk gewoon in handen hoor...quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hm ja, ik vertrouw meer op Engelstalige media als het hierop neerkomt, hebben meer ingangen bij de betreffende agencies. De New York Times heeft wel een goed artikel erover vind ik. Zie hier.
Schengen???!!! Wat heeft een inwoner vd USA te maken met Schengen dan?quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Die man en Trump ontkennen, dat is alles. Ze kunnen ook niet anders. Stempels in paspoort, die ik trouwens niet gezien heb, zeggen niet zoveel, want het is onderdeel van Sjengen. Daarbij kan het zijn dat het ene statement wel wear is en het andere niet.
Al met al kun je er verder op dit moment gewoon niet zoveel mee. Trump geeft inmiddels wel toe dat ook hij van mening is dat de Russen gepoogd hebben de verkiezingen te beinvloeden.
altijd kritisch blijven, nooit blindelings vertrouwen, russisch of engels.quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hm ja, ik vertrouw meer op Engelstalige media als het hierop neerkomt, hebben meer ingangen bij de betreffende agencies. De New York Times heeft wel een goed artikel erover vind ik. Zie hier.
Hoe zeer ik er zelf ook weinig van geloof, 'Trump zegt dat ie smetvrees heeft' staat natuurlijk niet gelijk aan 'al bewezen onjuist'. Bill had ook geen sexual relations with that woman, enzo..quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Volgens mij is al meerdere malen, ook tijdens de perco, aangegeven dat het verhaal van de diplomaat die naar Praag zou afgereisd zijn om met een Russische spion te spreken, feitelijk onjuist is. De beste man is nooit in Tsjechië geweest. Er staat geen stempel in zijn paspoort en hij heeft een alibi voor die week.
Het heeft er alle schijn van dat het pisverhaal ook onwaar is, aangezien Trump naar eigen zeggen 24/7 in de gaten wordt gehouden door camera's (hij noemt zichzelf in de persco een ''high-profile person, ook als zakenman'') en dus, al zou hij het willen, nooit aan dit soort seksuele escapades heeft meegedaan. Nog los van het feit dat hij aan smetvrees leidt.
En dit zijn dus de krenten uit de pap, de meest opvallende nieuwsfeiten, die al bewezen onjuist zijn. Hoe groot is de kans dat de rest van het dossier waarheden bevat dan nog?
Zal best, ik vind de Volkskrant ook gewoon een prima krant. Maar, wat ik net ook al zei denk ik dat de Engelstalige kwaliteitskranten meer ingangen hebben. Zoals de BBC die kennelijk toch informatie kan krijgen via een tussenpersoon, die zei dat de CIA de aantijgingen credible acht. Begrijp me svp niet verkeerd, ik wil hiermee niet zeggen dat ze waar zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De Volkskrant had het stuk gewoon in handen hoor...
Heb je het nytimes artikel wel gelezen? Als je dat had gedaan had je kunnen zien hoe grote slag om de arm ze houden. Verder natuurlijk wel eens, altijd kritisch blijven.quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:24 schreef Mytho het volgende:
[..]
altijd kritisch blijven, nooit blindelings vertrouwen, russisch of engels.
New York Times is trouwens in bezit van de mexicaanse miljardair Carlos Slim, die is niet echt een Trump aanhanger.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0KN2M820150114
de meeste media bedrijven zoals Reuters en AP zijn in handen van paar elite families.
https://www.linkedin.com/(...)us-rothschilds-bryan
want ze weten dat de media een goede propaganda middel is. dat weet Trump trouwens ook.
Of bv op bezoek in een ander land en doorreizen naar tsjechie.quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Schengen???!!! Wat heeft een inwoner vd USA te maken met Schengen dan?
Tenzij de man ook nog een paspoort heeft van een Schengenland?
Doel je op een Schengenvisum?quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Of bv op bezoek in een ander land en doorreizen naar tsjechie.
Het gaat in deze ook helemaal niet om kiezers..quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:33 schreef Nintex het volgende:
Het idee dat Trump te chanteren is met een video van pissende hoeren is vrij ver gezocht. Hij zou daar eerder over opscheppen.
"Remember when Obama visited Russia? Well, I rented the same room, two lovely ladies and believe me we pissed everywhere like you wouldn't believe. Let me tell you, there's nothing wrong down there, nothing"
"Melania? Oh she understands you know. It's just a little fun. Nothing sexual, I mean it's just piss"
Gaat Congress hearings houden, omdat Trump compromised is door de Russen?quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gaat in deze ook helemaal niet om kiezers..
Het gaat om of er een impeachment kan komen.. Gaan de kiezers niet over..
Of dat of geen visum, hebben ze niet nodig, maar krijgen wel ergens een stempel in t paspoort. (Bedoelde uiteraard Schengen. :-) ) Ik geloof verder geen woord wat Trump zegt, hij komt op me over als een pathologische leugenaar.quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doel je op een Schengenvisum?
Volgens The Donald was meneer Cohen het land (VS) niet uit geweest. Geen visa.
Niet dat ik hem perse geloof overigens.
Dankzij Geo tagging is het verhaal van Cohen gemakkelijk te checken:quote:Op donderdag 12 januari 2017 00:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Of dat of geen visum, hebben ze niet nodig, maar krijgen wel ergens een stempel in t paspoort. (Bedoelde uiteraard Schengen. :-) ) Ik geloof verder geen woord wat Trump zegt, hij komt op me over als een pathologische leugenaar.
quote:NBC's Lester Holt: the memo was specifically put in the IC report to the incoming and outgoing executives as an example of disinformation and was put under the Disinformation Annex of the report.
Klopt. De NOS verspreidt gewoon wanhoopquote:Op woensdag 11 januari 2017 20:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De Russen hebben Trump niet onder de bus gegooid.
De tegenstellingen konden niet groter zijn. De afscheids-jankspeech van Obama vs de controverse speech van Trump.quote:Op donderdag 12 januari 2017 04:08 schreef bedachtzaam het volgende:
De komende jaren worden echt leuk.
Wat heeft dit met de Democraten te maken? Het was een Republikeinse Senator die het aan de FBI gaf. En het rapport ging al weken rond, maar niemand heeft gepubliceerd, omdat het niet verifieerbaar was. Zelfs dat soort 'linkse' bolwerken als NYT niet.quote:Op donderdag 12 januari 2017 05:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
De tegenstellingen konden niet groter zijn. De afscheids-jankspeech van Obama vs de controverse speech van Trump.
Toch bespeur ik vooral grote wanhoop bij de Democraten die straks al hun macht en invloed kwijt zijn aan de Republikeinen. Ongetwijfeld zullen zelfverklaarde 'oorlogshelden' vanuit de Republikeinse kamp, zoals senator Mc.Cain ook een duit in het zakje hebben gedaan.
Maar het brengen van nepnieuws vol suggestie maar zonder één grammetje hard verifieerbaar bewijs is volkomen zinloos tegenover een persoonlijkheid als Trump. Dat lesje zou men na de verkiezingsstrijd toch onderhand wel geleerd moeten hebben.
quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Geef eens een bron voor die bewering? Welke users? Ik zie hier allemaal berichten over 'de usual suspects' en 'dezelfde types', maar als ik het topic zo eens lees kom ik ze eigenlijk niet tegen. Namen en rugnummers, bitte.quote:Op woensdag 11 januari 2017 22:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Meest opmerkelijke is nog wel dat dezelfde types altijd vooraan staan met uitroepen zoals 'bron?' en 'dit is geen bron' etc als de andere kant hier een verhaal neerzet dat ze niet zo bevalt. Maar nu schermen ze zelf ook met vage bronnen en is het ineens wel prima...
Dat vind ik niet zo'n goed excuus. Als je als CNN iets naar buiten brengt dan weet je dat het gewicht en geloofwaardigheid krijgt, juist omdat het een grote nieuwsorganisatie is. Die worden namelijk geacht de ruwe bronnen te beoordelen, de onzin eruit te filteren en dat te publiceren waarvan ze weten dat het betrouwbaar en belangrijk is. Dan kun je je niet verschuilen achter het feit dat een ander iets naar buiten brengt, dan ben je namelijk niks beter dan de 'facebooknieuwsvoorziening' of het internet in het algemeen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 08:26 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat heeft dit met de Democraten te maken? Het was een Republikeinse Senator die het aan de FBI gaf. En het rapport ging al weken rond, maar niemand heeft gepubliceerd, omdat het niet verifieerbaar was. Zelfs dat soort 'linkse' bolwerken als NYT niet.
Zelfs CNN was niet de eerste. Die berichtte over het feit dat Buzzfeed het had gepubliceerd.
Nu ken ik de politieke affiliatie van Buzzfeed niet, maar dit lijkt me meer sensatiezoekerij dan wat anders.
Dat klopt. Wilders plaatste ook niet voor niets het filmpje waarin hij beklag deed over zijn veroordeling op YouTube. Dat is een kanaal wat hij zelf kan controleren. Zo maakt iedere politicus straks zijn eigen propaganda.quote:Op donderdag 12 januari 2017 08:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo'n goed excuus. Als je als CNN iets naar buiten brengt dan weet je dat het gewicht en geloofwaardigheid krijgt, juist omdat het een grote nieuwsorganisatie is. Die worden namelijk geacht de ruwe bronnen te beoordelen, de onzin eruit te filteren en dat te publiceren waarvan ze weten dat het betrouwbaar en belangrijk is. Dan kun je je niet verschuilen achter het feit dat een ander iets naar buiten brengt, dan ben je namelijk niks beter dan de 'facebooknieuwsvoorziening' of het internet in het algemeen.
Het is op zich wel interessant, want er is de laatste 15 jaar iets fundamenteel veranderd, en Trump is de eerste die daar echt op inspeelt. Hij is niet meer afhankelijk van de traditionele media voor communicatie. Hij hoeft niet mee te doen met dat circus, hij hoeft hen de kaders niet te laten zetten. Hij laat zien dat de macht van die media tanende is, of toch in ieder geval niet langer onvoorwaardelijk is, dat is een enorme schok voor ze waar ze nogal rancuneus op reageren.
Prima toch? Als de media geen monopoliepositie meer hebben op de communicatie tussen politicus en burger kunnen ze die ook niet meer naar eigen goeddunken gebruiken. Ze zullen weer toegevoegde waarde moeten leveren.quote:Op donderdag 12 januari 2017 08:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat klopt. Wilders plaatste ook niet voor niets het filmpje waarin hij beklag deed over zijn veroordeling op YouTube. Dat is een kanaal wat hij zelf kan controleren. Zo maakt iedere politicus straks zijn eigen propaganda.
Aan de ene kant prima natuurlijk. Iedereen kiest zijn eigen kanaal. Aan de andere kant niet prima, want dan kiest iedereen het kanaal van de minste weerstand.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Prima toch? Als de media geen monopoliepositie meer hebben op de communicatie tussen politicus en burger kunnen ze die ook niet meer naar eigen goeddunken gebruiken. Ze zullen weer toegevoegde waarde moeten leveren.
Geweldig ook hoe Trump in een persconferentie vragen van bepaalde journalisten ook niet meer beantwoort. Komt beetje over als Van Gaal, maar eigenlijk heeft hij groot gelijk om dit soort leugenaars en fantasten niet meer aan het woord te laten.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Prima toch? Als de media geen monopoliepositie meer hebben op de communicatie tussen politicus en burger kunnen ze die ook niet meer naar eigen goeddunken gebruiken. Ze zullen weer toegevoegde waarde moeten leveren.
Ik zie wel een probleem dat al langer speelt en dat is dat 'we' geen informatie meer delen. Steeds minder kennis is algemeen in de zin van ik weet het, maar ik weet ook dat jij het weet. Daar komt dan nog bij dat daarvoor nodig is dat wij beiden erkennen dat dat de feiten zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Aan de ene kant prima natuurlijk. Iedereen kiest zijn eigen kanaal. Aan de andere kant niet prima, want dan kiest iedereen het kanaal van de minste weerstand.
Ik zou geen abonnement op het kanaal van Wilders nemen. Dus alles wat hij dan zegt is preaching to the choir. Wat is het publieke debat dan nog waard?
Dat ben ik met je eens. Ik lees nog maar weinig onderzoeksjournalistiek, maar vooral opinies van journalisten die een aantal bronnen selecteren op internet en daar een verhaal bij maken. Daar heb ik niks aan, want dat is precies hetzelfde wat ik ook al doe. Hoewel nieuwsduiding een taak van journalisten is, is er nog maar weinig nieuwsgaring. Een beetje Twitter en persberichten lezen en je kunt weer een verhaal maken. Journalisten laten naar mijn mening teveel het nieuws brengen in plaats van dat ze het gaan halen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie wel een probleem dat al langer speelt en dat is dat 'we' geen informatie meer delen. Steeds minder kennis is algemeen in de zin van ik weet het, maar ik weet ook dat jij het weet. Daar komt dan nog bij dat daarvoor nodig is dat wij beiden erkennen dat dat de feiten zijn.
Maar de media voorziet daar ook niet, die proberen dat wel weer te verenigen, maar doen dat vooral op opinie en presenteren daar dan de selectie van feiten bij.
Zeker weten. Of beter uitgedrukt wellicht we leven in spannende tijden. Met diverse mogelijke conflicten tussen machtige landen. Denk daar bij aan de expansie drift van China. De steekjes tussen Pakistan en India. De Krim enz. En last but not least het Midden-Oosten.quote:Op donderdag 12 januari 2017 04:08 schreef bedachtzaam het volgende:
De komende jaren worden echt leuk.
Dat hoeft niet per se, het is ook niet handig namelijk. Mensen kunnen wel voor eigen parochie blijven preken, ze zullen hun parochie toch echt willen uitbreiden met nieuwe volgelingen als ze politieke macht willen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:16 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Ik lees nog maar weinig onderzoeksjournalistiek, maar vooral opinies van journalisten die een aantal bronnen selecteren op internet en daar een verhaal bij maken. Daar heb ik niks aan, want dat is precies hetzelfde wat ik ook al doe. Hoewel nieuwsduiding een taak van journalisten is, is er nog maar weinig nieuwsgaring. Een beetje Twitter en persberichten lezen en je kunt weer een verhaal maken. Journalisten laten naar mijn mening teveel het nieuws brengen in plaats van dat ze het gaan halen.
De media heeft inderdaad een probleem zolang ze geen toegevoegde waarde bieden. Het gevolg is echter dat elke subgroep en politieke overtuiging zich nog verder in de eigen schulp terug gaat trekken waardoor je een onoverbrugbaar ideologisch verschil krijgt.
Dat moet allemaal nog maar blijken uiteindelijk is het aan de senaat om te bepalen of er maatregelen nodig zijn. Trouwens dat Rusland een dossier heeft over Trump is logisch denk ik. Of daar informatie instaat wat Trump chantabel maakt is vers twee.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Geweldig ook hoe Trump in een persconferentie vragen van bepaalde journalisten ook niet meer beantwoort. Komt beetje over als Van Gaal, maar eigenlijk heeft hij groot gelijk om dit soort leugenaars en fantasten niet meer aan het woord te laten.
Natuurlijk hebben de Russen onderzoek naar hem gedaan en uiteraard ook naar zijn zwakke plekken. Iedereen die op dat niveau de wereldpolitiek in wil, wordt door jan en alleman nagetrokken.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat moet allemaal nog maar blijken uiteindelijk is het aan de senaat om te bepalen of er maatregelen nodig zijn. Trouwens dat Rusland een dossier heeft over Trump is logisch denk ik. Of daar informatie instaat wat Trump chantabel maakt is vers twee.
Onzin, Trump maakt geen fouten.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:13 schreef EdvandeBerg het volgende:
Trump zal best wel eens dingen hebben gedaan waar hij achteraf niet trots op is
De reden denk ik dat het rapport niet klopt is juist omdat een slimme geheime dienst dit soort explosieve informatie nooit naar buiten zal brengen. Ook omdat als er chantage mogelijk is geen ongewoon middel in de wereld van spionage daardoor onmogelijk is geworden.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:13 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben de Russen onderzoek naar hem gedaan en uiteraard ook naar zijn zwakke plekken. Iedereen die op dat niveau de wereldpolitiek in wil, wordt door jan en alleman nagetrokken.
Trump zal best wel eens dingen hebben gedaan waar hij achteraf niet trots op is, maar echt dramatische dingen zijn natuurlijk goud waard. Iedereen die iets achter de hand heeft waarmee Trump echt door het slijk gehaald had kunnen worden, heeft in de maanden voorafgaand aan de verkiezingen een fortuin kunnen verdienen door deze te verkopen aan het kamp Clinton of de media, die het vervolgens hadden gebruikt in de verkiezingscampagne. En wat konden ze vinden? Een borrelpraatuitspraak over vrouwen bij de poes pakken.
Maar als anderen op het wereldtoneel ergens achter gekomen zijn wat later nog eens bruikbaar is, zou het best kunnen dat die info ergens in een kluis blijft liggen totdat het bruikbaar is als chantagemateriaal.
Zo zie je maar weer hoe de journalistiek de elite dient en niet terugschrikken om leugenachtige geruchten als waarheden te presenteren. Sinds de opkomst van het volkspatriotisme in de westerse wereld ligt de media toch al onder vuur en ik denk dat ze met brengen van dit nepnieuws zichzelf alleen maar meer zullen beschadigen. Straks als alle onderzoeken achter de rug zijn zal blijken dat er niets aan de hand is en mogen zenders als CNN wat mij betreft ter verantwoording worden geroepen. Ze mogen hier niet mee weg komen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Geweldig ook hoe Trump in een persconferentie vragen van bepaalde journalisten ook niet meer beantwoort. Komt beetje over als Van Gaal, maar eigenlijk heeft hij groot gelijk om dit soort leugenaars en fantasten niet meer aan het woord te laten.
CNN heeft toch juist geen nepnieuws gebracht in deze?quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:16 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer hoe de journalistiek de elite dient en niet terugschrikken om leugenachtige geruchten als waarheden te presenteren. Sinds de opkomst van het volkspatriotisme in de westerse wereld ligt de media toch al onder vuur en ik denk dat ze met brengen van dit nepnieuws zichzelf alleen maar meer zullen beschadigen. Straks als alle onderzoeken achter de rug zijn zal blijken dat er niets aan de hand is en mogen zenders als CNN wat mij betreft ter verantwoording worden geroepen. Ze mogen hier niet mee weg komen.
Het enige wat CNN gedaan heeft denk ik althans is het bestaan van een rapport melden met mogelijk negatieve informatie voor Trump die zich vervolgens op zijn pik getrapt voelt. Moet kunnen denk ik zo.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:16 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer hoe de journalistiek de elite dient en niet terugschrikken om leugenachtige geruchten als waarheden te presenteren. Sinds de opkomst van het volkspatriotisme in de westerse wereld ligt de media toch al onder vuur en ik denk dat ze met brengen van dit nepnieuws zichzelf alleen maar meer zullen beschadigen. Straks als alle onderzoeken achter de rug zijn zal blijken dat er niets aan de hand is en mogen zenders als CNN wat mij betreft ter verantwoording worden geroepen. Ze mogen hier niet mee weg komen.
Als Trump kritische zenders uit de lucht laat halen zal hij in elk geval begrip krijgen van Erdogan en Putin.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het enige wat CNN gedaan heeft denk ik althans is het bestaan van een rapport melden met mogelijk negatieve informatie voor Trump die zich vervolgens op zijn pik getrapt voelt. Moet kunnen denk ik zo.
Welk nepnieuws precies?quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:16 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Ter verantwoording voor wat? Hebben ze gezegd dat het waar is?quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:16 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Dat zijn heb ik zo een beetje begrepen ook zijn maatjes sq collega's. Altijd goed om daarmee goed te kunnen samenwerken denk ik zo.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als Trump kritische zenders uit de lucht laat halen zal hij in elk geval begrip krijgen van Erdogan en Putin.
Dat is onderdeel van zijn marketing/pr plan natuurlijk.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ter verantwoording voor wat? Hebben ze gezegd dat het waar is?
Het lijkt erop alsof jij vooral pissig bent dat er journalisten zijn die niet alleen positief schrijven over Trump. Ik raad je aan om er aan te wennen, want Trump geeft alle aanleiding om negatieve pers te krijgen!
Inderdaad. Zo kan hij bij wijze van spreken doen of dat hij een groter slachtoffer is van het holocaust dan de joden zelf waren. (Het was Trump zelf die begon te Godwinnenquote:Op donderdag 12 januari 2017 10:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is onderdeel van zijn marketing/pr plan natuurlijk.
Dergelijke vriendschappen zijn meestal alleen geldig als het ff uitkomt. Niet om iets op te bouwen dus.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat zijn heb ik zo een beetje begrepen ook zijn maatjes sq collega's. Altijd goed om daarmee goed te kunnen samenwerken denk ik zo.
CNN "kritisch" noemenquote:Op donderdag 12 januari 2017 10:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als Trump kritische zenders uit de lucht laat halen zal hij in elk geval begrip krijgen van Erdogan en Putin.
Alles moet kapot !!1!Einzquote:Op donderdag 12 januari 2017 12:02 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
CNN "kritisch" noemen
Hoe sneller de hele CNNBCBS kliek kapot gaat, hoe beter.
Is allang gebeurd eigenlijk. De "mensen" die de lamestream media in bezit hebben, en er op gegokt hebben dat ze de mensheid forever voor kunnen liegen, hebben al verloren.
Beter beginnen ze nu met damage control ipv valse beschuldigingen verspreiden..... misschien dat er nog wat te redden valt voor hun....
En ohja. Dat de NOS dit nepverhaal oppikt alsof het daadwerkelijk nieuws is, schaart hun ook bij de leugenachtige kliek van lamestream media. Die moeten ook kapot.
Je vergeet Fox!!quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:02 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
CNN "kritisch" noemen
Hoe sneller de hele CNNBCBS kliek kapot gaat, hoe beter.
En Bill O'Reilly moet ook eindelijk maar eens een eind opflikkerenquote:
Het is de lamestream media die leugens verspreidt over "russische hackers".... naar aanleiding van die leugens worden duizenden tanks, helikopters en soldaten van NATO naar de Russische grens gestuurd..... en intussen liegt de lamestream media over "Russische agressie" ...quote:
haha madquote:Op donderdag 12 januari 2017 12:25 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat ist? Ad hominem enige wat je kan?
LOL
/care fuckoff
Fuck yeah I'm mad !quote:
De MSM melden dat alle (ja inderderdaad, alle!) Amerikaanse inlichtingendiensten dit melden.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:11 schreef Salvad0R het volgende:
Het is de lamestream media die leugens verspreidt over "russische hackers".... naar aanleiding van die leugens worden duizenden tanks, helikopters en soldaten van NATO naar de Russische grens gestuurd..... en intussen liegt de lamestream media over "Russische agressie" ...![]()
Wederom, de MSM meldt slecht dat er een rapport ligt van de inlichtingendiensten die hier naar verwijst. Dus alweer, liegen de inlichtingendiensten dan?quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:11 schreef Salvad0R het volgende:
Het is de lamestream media die leugens verspreidt over Trump's zogenaamde prostitutiebezoek in Moskou, in de hoop dat Trump door de massa uitgekotst wordt.... maar het tegenovergestelde gebeurtMensen vinden het niet erg als een leider meerdere sexuele relaties er op na houdt. Kijk naar Kennedy.
Niemand is gebaat bij slechtere verhoudingen met Rusland, maar dat houdt natuurlijk niet in dat je alles maar hoeft te pikken.quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:11 schreef Salvad0R het volgende:
Als het mensen nu nog niet duidelijk is dat de gevestigde orde hun hoop had gevestigd op Hillary, omdat zij gegarandeerd ten strijde zou trekken tegen Rusland, in tegenstelling tot Trump, dan mis je gewoon inzicht.
...Dus wat je eigenlijk zegt is dat we de inlichtingendiensten van de VS moeten ontdoen van hun budget, en op moeten doeken, als ze niet eens een paar russische hackers en hoeren kunnen tegen houdenquote:Op donderdag 12 januari 2017 12:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
De MSM melden dat alle (ja inderderdaad, alle!) Amerikaanse inlichtingendiensten dit melden.
Dus dan kun je beter zeggen dat de inlichtingendiensten liegen? De MSM bericht enkel over wat zij zeggen.
[..]
Wederom, de MSM meldt slecht dat er een rapport ligt van de inlichtingendiensten die hier naar verwijst. Dus alweer, liegen de inlichtingendiensten dan?
[..]
Niemand is gebaat bij slechtere verhoudingen met Rusland, maar dat houdt natuurlijk niet in dat je alles maar hoeft te pikken.
Tegen houden? Dus je geeft toe dat het wel gebeurd is?quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:50 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
...Dus wat je eigenlijk zegt is dat we de inlichtingendiensten van de VS moeten ontdoen van hun budget, en op moeten doeken, als ze niet eens een paar russische hackers en hoeren kunnen tegen houden![]()
klaar
Nee joh. Dat zeggen ze toch zelf?!?!?!quote:Op donderdag 12 januari 2017 12:52 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Tegen houden? Dus je geeft toe dat het wel gebeurd is?
Wat wil je hier nu zeggen? Liegen de inlichtendiensten of niet?quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:06 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nee joh. Dat zeggen ze toch zelf?!?!?!
Prutsers .
Het interesseert me vrij weinig tot niets wat de lamestream media te vertellen heeft. Het is toch gelul. Daarbij komt dat de Lamestream Media de PR tak is van de militaire macht. Er bestaat geen onafhankelijk journalistiek op televisie en radio, het zijn allemaal Muppets die ontslagen worden als ze afwijken van hun Pentagon script. Verraders, in feite.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:10 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat wil je hier nu zeggen? Liegen de inlichtendiensten of niet?
En mogen de MSM wel berichten over wat de inlichtingendiensten zeggen of liever niet?
Heb dat even voor je gefixed.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:18 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Er bestaat geen onafhankelijk journalistiek
Nouja, vaak komt een artikel geschreven door een bevlogen individu, die gedegen onderzoek doet ipv Reuters of AP papegaaien, inhoudelijk betrouwbaarder en geloofwaardiger over dan de crap wat de lamestream media uitkakt.quote:
En hoe weet je dat? Is dat een gevoel? Je kent immers de agenda van die persoon ook niet.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:28 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nouja, vaak komt een artikel geschreven door een bevlogen individu, die gedegen onderzoek doet ipv Reuters of AP papegaaien, inhoudelijk betrouwbaarder en geloofwaardiger over dan de crap wat de lamestream media uitkakt.
De documenten die wikileaks gepubliceerd heeft geven goed inzicht over de elite en hun grip op de media, hier in Europa zal dat niet anders zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:03 schreef jogy het volgende:
Wat hoe dan ook opvalt met veel nieuws is dat in gevallen van objectief even belangrijke zaken er (te) vaak een groot verschil is in de mate en manier van berichtgeving.
Dus als er bijvoorbeeld een bericht is over, laten we zeggen, Hillary en/of haar organisatie die verkeerd bezig is geweest dan komt het wel in het nieuws op zich maar met veel minder 'play time' en web-presence als wanneer, bijvoorbeeld, Trump verkeerd bezig is geweest. En bij de één enkel wanneer het echt niet meer te ontkennen valt en bij de ander wanneer een zwerver op de hoek van een vuilnisbak bij een McDonalds in Atlanta er over begint terwijl hij een overdosis lijm heeft gesnoven. En niet alles en iedereen, niet elke nieuws outlet van de hele wereld of zelfs de westerse wereld hoor maar wel een zodanig groot deel dat het een negatieve invloed heeft op de algehele perceptie van wat er nou eigenlijk waar is.
Heel veel genuanceerder kan ik het waarschijnlijk niet zeggen.
Is toch een prachtig woord, elite.quote:Op donderdag 12 januari 2017 15:46 schreef xpompompomx het volgende:
Ah, daar is 'ie weer, die wonderlijke 'elite'.
quote:A shaky detente between Donald Trump and the intelligence agencies he will soon control has broken down, as Trump wrongly accused US intelligence of leaking an unverified, salacious document to damage his nascent presidency.
At a press conference on Wednesday, Trump said that “who knows, but maybe the intelligence agencies” were responsible for the document, which he said would be “a tremendous blot on their record”.
Earlier, Trump likened the intelligence agencies to “Nazi Germany”, in a tweet, saying they “never should have allowed this fake news to ‘leak’ to the public. One last shot at me”.
Intelligence veterans reacted with shock to the renewed and intensified attack, with one saying Trump had exhibited “open, irrational and hysterical hostility” to the community on the eve of Thursday’s confirmation hearing for Trump’s nominee for CIA director, Mike Pompeo. Another suggested conscientious intelligence officials may have to contemplate resignation.
The intelligence agencies neither compiled nor leaked the unverified dossier. It and several of the claims it contained have circulated for months within newsrooms, including the Guardian’s, which resisted their publication until adequate verification could be unearthed.
James Clapper, US director of national intelligence, said he told Trump on Wednesday evening that the intelligence community had not been responsible for the leaking of the documents......
Lekker staaltje slachtoffertje spelen weer. Elke post van jou is een complete farcequote:Op donderdag 12 januari 2017 13:03 schreef jogy het volgende:
Dus als er bijvoorbeeld een bericht is over, laten we zeggen, Hillary en/of haar organisatie die verkeerd bezig is geweest dan komt het wel in het nieuws op zich maar met veel minder 'play time' en web-presence als wanneer, bijvoorbeeld, Trump verkeerd bezig is geweest.
quote:Op donderdag 12 januari 2017 16:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Lekker staaltje slachtoffertje spelen weer. Elke post van jou is een complete farce.
Al schoppend, slaand en tierend gaat ie z'n val tegemoet. Bullshit artist.quote:Op donderdag 12 januari 2017 15:48 schreef Kijkertje het volgende:
Donald Trump's truce with spy agencies breaks down over Russia dossier
[..]
Het is inderdaad wel een gek figuur, al betwijfel ik stiekem of hij een eventuele ondergang tegemoet gaat. Ik zie hem er wel voor aan om het in ieder geval 4 jaar vol te houden en eventueel zelfs nog wel eens redelijk zou kunnen zijn op zijn eigen manier. Maar op zulke momenten mogen we best blij zijn met een Ruttequote:Op donderdag 12 januari 2017 17:02 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Al schoppend, slaand en tierend gaat ie z'n val tegemoet. Bullshit artist.
Ze zijn binnen het spel van de macht alleen geldig als je er als machthebber voordeel van hebt inderdaad. Zo niet dan ben je vaak de verliezer en is het soms schaakmat.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:59 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dergelijke vriendschappen zijn meestal alleen geldig als het ff uitkomt. Niet om iets op te bouwen dus.
Dag n ga je toch lekker bij de redactie werken, als je zo graag wil dat ze uitzenden wat jij wil.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:08 schreef Loekie1 het volgende:
Hé, wat raar! Bij het NOS-journaal niets over de man die achter het rapport zit! Je verwacht het niet.
Hé je verwacht het niet maar het leven en dus het nieuws gaat door.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:08 schreef Loekie1 het volgende:
Hé, wat raar! Bij het NOS-journaal niets over de man die achter het rapport zit! Je verwacht het niet.
BBC Paul Woodquote:And the former MI6 agent is not the only source for the claim about Russian kompromat on the president-elect. Back in August, a retired spy told me he had been informed of its existence by "the head of an East European intelligence agency".
Later, I used an intermediary to pass some questions to active duty CIA officers dealing with the case file - they would not speak to me directly. I got a message back that there was "more than one tape", "audio and video", on "more than one date", in "more than one place" - in the Ritz-Carlton in Moscow and also in St Petersburg - and that the material was "of a sexual nature".
Je bent als libertariër echt een mongool wanneer je voor een republikein stemt. Die willen niets liever dan persoonlijke rechten afbreken en een theocratie oprichten. Hoe dat verenigbaar is met libertarisme, Joost mag het weten...quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat is wel een erg grove generalisatie hoor. ''De Republikeinen'' is breder dan evangelicals als Ted Cruz en Ann Coulter.Net zoals de DNC niet enkel bestaat uit schreeuwende ''Bernie zou gewonnen hebben'' SJWs of kapitalistische Citibank Clinton-adepten.
Het maakt de meeste libertariers echt geen fuck uit wat je achter gesloten deuren allemaal uitvreet.
Te kort door de bocht. De diversiteit van stromingen is best groot binnen de republiekeinen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 20:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je bent als libertariër echt een mongool wanneer je voor een republikein stemt. Die willen niets liever dan persoonlijke rechten afbreken en een theocratie oprichten. Hoe dat verenigbaar is met libertarisme, Joost mag het weten...
Misschien onder hun stemmers, maar hun politici zijn bijna zonder uitzondering fundamentalistische griezels. Kijk ook hoe Trump plots God had gevonden toen hij zich als Republikein verkiesbaar stelde.quote:Op donderdag 12 januari 2017 21:39 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Te kort door de bocht. De diversiteit van stromingen is best groot binnen de republiekeinen.
Is dat exclusief voor republikeinen dan? Volgens mij is iedere bijna-president opeens gelovig omdat Amerika wat dat betreft nog een achterlijk land is en iets anders dan een christelijke koning niet geaccepteerd wordt.quote:Op donderdag 12 januari 2017 21:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kijk ook hoe Trump plots God had gevonden toen hij zich als Republikein verkiesbaar stelde.
Come again? Je moet dat ene e-mail schandaaltje gemist hebben wat wekenlang 24/7 uitgerekt is en toen het over was nog eens dunnetjes werd overgedaan dankzij het hoofd van de FBI. Trump heeft misschien meer schandaal-airtime gekend, maar dat was dan ook een lopende band van grotere en kleinere schandalen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:03 schreef jogy het volgende:
Dus als er bijvoorbeeld een bericht is over, laten we zeggen, Hillary en/of haar organisatie die verkeerd bezig is geweest dan komt het wel in het nieuws op zich maar met veel minder 'play time' en web-presence als wanneer, bijvoorbeeld, Trump verkeerd bezig is geweest.
Er zitten er zeker een hoop tussen, maar tussen de 10 en 15% zijn libertarians.quote:Op donderdag 12 januari 2017 21:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Misschien onder hun stemmers, maar hun politici zijn bijna zonder uitzondering fundamentalistische griezels. Kijk ook hoe Trump plots God had gevonden toen hij zich als Republikein verkiesbaar stelde.
Neuh. Alleen als ze republikein zijn. Democraten en onafhankelijken doen dat lang niet zo erg. Er zijn zelfs a-religieuze democraten in het congres.quote:Op donderdag 12 januari 2017 21:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Is dat exclusief voor republikeinen dan? Volgens mij is iedere bijna-president opeens gelovig omdat Amerika wat dat betreft nog een achterlijk land is en iets anders dan een christelijke koning niet geaccepteerd wordt.
Libertariërs die vrijwillig hun stem en steun geven aan wannabe-theocraten.quote:Op donderdag 12 januari 2017 22:00 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Er zitten er zeker een hoop tussen, maar tussen de 10 en 15% zijn libertarians.
Hoe precies deed Trump het dan bijvoorbeeld 'erger' dan Obama?quote:Op donderdag 12 januari 2017 22:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Neuh. Alleen als ze republikein zijn. Democraten en onafhankelijken doen dat lang niet zo erg.
Dat is ook weer wat anders dan daadwerkelijk de scepter zwaaien.quote:Er zijn zelfs a-religieuze democraten in het congres.
Tsja, het zou ook mijn keuze niet zijn. Maar ja, een libertariër die voor een grotere overheid stemt klopt ook weer niet...quote:Op donderdag 12 januari 2017 22:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Libertariërs die vrijwillig hun stem en steun geven aan wannabe-theocraten.
Obama was niet plotseling tegen abortus, Obama heeft nooit gemekkerd over de oorlog tegen Kerstmis, ga zo maar door.quote:Op donderdag 12 januari 2017 22:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Hoe precies deed Trump het dan bijvoorbeeld 'erger' dan Obama?
Ze hoeven zich tenminste niet te prostitueren voor fundamentalistisch Amerika.quote:[..]
Dat is ook weer wat anders dan daadwerkelijk de scepter zwaaien.
Het is helemaal niet 'debunked'.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:05 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wat we zullen zien?het is debunked en klaar. Nep nieuws van butthurt trump haters
Wat triest...
Volgens mij ben jij zelf de retard!quote:Op donderdag 12 januari 2017 11:58 schreef Salvad0R het volgende:
de anti-Trump faggets zijn retarded.
Ieder persoon die enigszins intelligent is gebruikt geen "ieder persoon dat enigszins intelligent is is het met mij eens"-retoriekquote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:04 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
En daarnaast is het voor ieder persoon die enigszins intelligent is vrij overduidelijk dat Trump de grootste idioot is die ooit verkozen is tot de president.
Eens wat betreft dat Trump veel meer gekkigheid heeft gedaan hoor. Het is dan ook een vreemd figuur. Maar veel schandalen van bijvoorbeeld het dnc gingen heel snel niet meer over de inhoud maar bijvoorbeeld dat de Russen het hadden gedaan. Deflection zeg maar. Het is trouwens hopelijk geen geheim dat onder andere de NOS erg op de kant van democraten staat? Kijk maar eens naar de loopbaan van Charles Groenhuijsen, en hoe het hem verging toen hij waagde om de republikeinen niet verfoeien. Het is gewoon totaal geen verrassing.quote:Op donderdag 12 januari 2017 22:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Come again? Je moet dat ene e-mail schandaaltje gemist hebben wat wekenlang 24/7 uitgerekt is en toen het over was nog eens dunnetjes werd overgedaan dankzij het hoofd van de FBI. Trump heeft misschien meer schandaal-airtime gekend, maar dat was dan ook een lopende band van grotere en kleinere schandalen.
En in het Clinton camp snapt men nog steeds niet dat dat net het probleem was, daar denken ze dat de message niet overkwam.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Eens wat betreft dat Trump veel meer gekkigheid heeft gedaan hoor. Het is dan ook een vreemd figuur. Maar veel schandalen van bijvoorbeeld het dnc gingen heel snel niet meer over de inhoud maar bijvoorbeeld dat de Russen het hadden gedaan. Deflection zeg maar. Het is trouwens hopelijk geen geheim dat onder andere de NOS erg op de kant van democraten staat? Kijk maar eens naar de loopbaan van Charles Groenhuijsen, en hoe het hem verging toen hij waagde om de republikeinen niet verfoeien. Het is gewoon totaal geen verrassing.
http://edition.cnn.com/20(...)ld-you-so/index.htmlquote:Her aides, many of whom are now looking for work and spending considerably more time following the ups and downs of news, are also steaming about how they tried - but failed - to successfully convey Putin's meddling in the 2016 election.
After reports of the Democratic National Committee hack went public in June, Clinton's campaign spent the next five months looking to convince voters, reporters and Trump supporters that Russia was releasing the materials in an attempt to help Trump's candidacy. Former aides recall countless meetings, conference calls and strategy sessions about pushing the story.
For example, Clinton's communications team was in a meeting about Russian hacking and their communications strategy around it when the Washington Post published the "Access Hollywood" video where Trump graphically talked about assaulting women.
All of this contributes to what has become a common feeling among Clinton aides: It is not our fault the story didn't get out. Instead, Clinton's aides blame reporters for the fact the story didn't fully take hold before voters went to the polls in November.
"I haven't been watching this thinking to myself, damn, I wish I had done this," said one former Clinton aide. "I don't want to sit here and be arrogant and say, 'oh no, we did everything perfect.' When you lose and when the story is not told, then there is always something you could have done different. But would it have changed the outcome? I don't know."
The aide added: "Frankly, I think the media blew it."
Ah, dat vind ik dan wel weer zielig voor 'de media'. 'Ze' worden aan alle kanten verfoeid.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 04:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En in het Clinton camp snapt men nog steeds niet dat dat net het probleem was, daar denken ze dat de message niet overkwam.
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)ld-you-so/index.html
Probably?twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 12:11:13Totally made up facts by sleazebag political operatives, both Democrats and Republicans - FAKE NEWS! Russia says nothing exists. Probably... reageer retweet
Ik denk dat hij nog bezig is met zijn volgende amazingly fantastic tweet.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:13 schreef truthortruth het volgende:
Probably?twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 12:11:13Totally made up facts by sleazebag political operatives, both Democrats and Republicans - FAKE NEWS! Russia says nothing exists. Probably... reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 12:16:54released by "Intelligence" even knowing there is no proof, and never will be. My people will have a full report on hacking within 90 days! reageer retweet
Haha Donald Trump, wat een kind, lekker boos op alle partijen die niet zeggen wat hij wil horen. Die probably maakt me inderdaad erg benieuwd. Mocht Rusland echt wat hebben dan bewaren ze dat natuurlijk totdat het nodig is. Misschien is er niets maar we kunnen nog veel mooie tweets van deze man verwachten.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:13 schreef truthortruth het volgende:
Dat niemand die man tegen zichzelf in bescherming neemt en zijn twitteraccount onklaar maaktquote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat hij nog bezig is met zijn volgende amazingly fantastic tweet.
- Edit - Daar gaan we al!twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 12:16:54released by "Intelligence" even knowing there is no proof, and never will be. My people will have a full report on hacking within 90 days! reageer retweet
Blijft bijzonder een nog niet ingezworen president die ruzie heeft met zijn eigen land....quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
- Edit - Daar gaan we al!twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 12:16:54released by "Intelligence" even knowing there is no proof, and never will be. My people will have a full report on hacking within 90 days! reageer retweet
Inderdaad, "mijn mensen" okee Donald dan vertrouw ik je al meteen niet meer. Niet dat ik de Amerikaanse geheime diensten op hun blauwe ogen vertrouw maar daar werkt in ieder geval een politiek gemengde groep mensen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:19 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Blijft bijzonder een nog niet ingezworen president die ruzie heeft met zijn eigen land....
Ik zou echt wel eens een populariteitspoll willen zien van Trump nu. Die hele redneck community haten 'commies' als de pest, dat gedweep van Trump met Rusland zal ze niet lekker zitten.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:23 schreef SoSolid het volgende:
[..]
Inderdaad, "mijn mensen" okee Donald dan vertrouw ik je al meteen niet meer. Niet dat ik de Amerikaanse geheime diensten op hun blauwe ogen vertrouw maar daar werkt in ieder geval een politiek gemengde groep mensen.
Ze verloor dus niet omdat hij de betere kandidaat istwitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 12:25:54have been allowed to run - guilty as hell. They were VERY nice to her. She lost because she campaigned in the wrong states - no enthusiasm! reageer retweet
Ongeacht de uitslag: de poll zal toch in twijfel getrokken worden door de verliezende partij.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:26 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik zou echt wel eens een populariteitspoll willen zien van Trump nu. Die hele redneck community haten 'commies' als de pest, dat gedweep van Trump met Rusland zal ze niet lekker zitten.
Hier kun je wel een mooie favourable vs unfavourable zien (gebaseerd op een gemiddelde van allerhande bronnen). Hij is minder populair dan toen hij werd verkozen, laatste data is van 11 jan. Over een paar dagen nog eens kijken als de nieuwe data er is. Even voor de check, favourable/unfavourable is toch een populariteit poll?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:26 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik zou echt wel eens een populariteitspoll willen zien van Trump nu. Die hele redneck community haten 'commies' als de pest, dat gedweep van Trump met Rusland zal ze niet lekker zitten.
Dat hebben ze in de laatste fase van de verkiezingen gedaan. Obama maakte nog een sneer in een toespraak hierover in de trant van "hoe kun je nou een land toevertrouwen aan iemand, die niet eens normaal om kan gaan met twitter?"quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:19 schreef Toefjes het volgende:
niemand die man tegen zichzelf in bescherming neemt e
Je leest de grafiek niet goed. Op 8 november was zijn favorability-rating 37.5, inmiddels 42.7.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:31 schreef SoSolid het volgende:
[..]
Hier kun je wel een mooie favourable vs unfavourable zien (gebaseerd op een gemiddelde van allerhande bronnen). Hij is minder populair dan toen hij werd verkozen, laatste data is van 11 jan. Over een paar dagen nog eens kijken als de nieuwe data er is. Even voor de check, favourable/unfavourable is toch een populariteit poll?
Maakt 'ie zich nou nog steeds druk om Clinton?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:27 schreef truthortruth het volgende:
Het gaat ook maar door die dommigheid...Ze verloor dus niet omdat hij de betere kandidaat istwitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 13-01-2017 om 12:25:54have been allowed to run - guilty as hell. They were VERY nice to her. She lost because she campaigned in the wrong states - no enthusiasm! reageer retweet
niet zoveel als ze Obama haten. Dacht dat bij de Republikeinen ruim 30% een positieve mening over Putin had, tegenover 7% over Obama.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:26 schreef truthortruth het volgende:
[..]
zo'n vijf minuten tussen die tweets... Wat doet ie daar lang overquote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een bekende tactiek van hem inmiddels. Bij kritiek op zijn persoon, wijzen naar Clinton. Ik ben wel benieuwd of hij dit over een jaar nog steeds doet.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maakt 'ie zich nou nog steeds druk om Clinton?![]()
Tussen die tweets door maakt hij Amerika weer groots, vandaar. Het is een druk baasje.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:40 schreef Falco het volgende:
[..]
zo'n vijf minuten tussen die tweets... Wat doet ie daar lang over. En dat terwijl Donald geen worstenvingers maar juist kleine handjes heeft...
Een Trump-Painttopic naar hem tweeten?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:42 schreef xpompompomx het volgende:
Zou het misschien een leuk experiment zijn om te kijken wat we als Fok! zouden moeten doen om de Donald boos over ons te laten twitteren?
Ik wil me wel opofferen als de persoon die zijn dochter heeft bezwangerd tijdens een rondreis in Amerika. Vegas, NY, ik ben er geweest.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:42 schreef xpompompomx het volgende:
Zou het misschien een leuk experiment zijn om te kijken wat we als Fok! zouden moeten doen om de Donald boos over ons te laten twitteren?
Dat belooft nog wat. Ik zie die vent z'n termijn van vier jaar echt niet volmaken...quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:19 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Blijft bijzonder een nog niet ingezworen president die ruzie heeft met zijn eigen land....
Ik denk dat hij het wel volmaakt, maar dat hij zichzelf in allerlei mogelijk kwesties bij voorbaat al buitenspel heeft gezet en geisoleerd. Kan niet wachten tot hij op twitter tekeer gaat over mensen die hij zelf heeft uitgezocht.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat belooft nog wat. Ik zie die vent z'n termijn van vier jaar echt niet volmaken...
Ik denk eerder aan een periode van acht jaar.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat belooft nog wat. Ik zie die vent z'n termijn van vier jaar echt niet volmaken...
quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het wel volmaakt, maar dat hij zichzelf in allerlei mogelijk kwesties bij voorbaat al buitenspel heeft gezet. Kan niet wachten tot hij op twitter tekeer gaat over mensen die hij zelf heeft uitgezocht.
Maar de laatste data is van voor het Rusland circus.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je leest de grafiek niet goed. Op 8 november was zijn favorability-rating 37.5, inmiddels 42.7.
Maar je zegt dat hij minder populair is dan toen hij werd verkozen. Dat is niet waar als je deze gegevens neemt.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:03 schreef SoSolid het volgende:
[..]
Maar de laatste data is van voor het Rusland circus.
Wat is er mis met een gezonde dosis plasseks?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:14 schreef probeer het volgende:
Hm, plasseks dus. Och, good for him. Iedereen zou in staat moeten zijn om zijn/haar seksuele fantasieën eens uit te leven (mits er natuurlijk geen anderen geschaad worden).
Ergens wel een tikkeltje ironisch, gezien zijn seksistische opmerkingen over vrouwen.
Als dit het enige is (vast niet, er is altijd meer, maar goed) zie ik het probleem niet zo.
Tsja och, moet ie helemaal lekker zelf weten. Zolang die vrouwen het vrijwillig doen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wat is er mis met een gezonde dosis plasseks?
Je hebt gelijk!quote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar je zegt dat hij minder populair is dan toen hij werd verkozen. Dat is niet waar als je deze gegevens neemt.
Uhuh geweldig argument!quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:13 schreef ems. het volgende:
[..]
Ieder persoon die enigszins intelligent is gebruikt geen "ieder persoon dat enigszins intelligent is is het met mij eens"-retoriek
quote:AP Source: Trump aide in frequent contact with Russia envoy
By JULIE PACE
WASHINGTON (AP) — A senior U.S. official says the Obama administration is aware of frequent contacts between President-elect Donald Trump's top national security adviser and Russia's ambassador to the United States.
The official says the contacts happened on the day President Barack Obama expelled dozens of Russian officials from the U.S. and imposed sanctions as punishment for election-related hacking. The official says the administration is also aware of contacts between Trump adviser Michael Flynn and Ambassador Sergey Kislyak at other times as well.
The day after Obama announced sanctions, Russian President Vladimir Putin said he would not retaliate. Trump praised him for his restraint.
Flynn's conversations were first reported by Washington Post columnist David Ignatius. The official was not authorized to confirm the contacts publicly and spoke on condition of anonymity.
quote:A Senate intelligence committee inquiry plans to interview senior figures in the incoming Trump administration as part of its inquiry into Russian hacking of the US election, its chairman said on Friday.
The announcement comes one week before Donald Trump assumes the presidency and amid a bitter row between the president-elect and the US intelligence agencies he will soon lead.
Only yesterday the committee chairman Richard Burr, a Republican, had told reporters that connections between Trump and Moscow would be outside the remit of his committee’s ongoing investigation into Russia’s attempts to disrupt the US election through hacking and other cyber-crimes.
But in a statement issued jointly with Mark Warner, the panel’s top Democrat, Burr said the committee would use “subpoenas if necessary” to force Trump’s team, as well as officials from the Obama administration, to testify.
“As part of the Senate select committee on intelligence’s oversight responsibilities we believe that it is critical to have a full understanding of the scope of Russian intelligence activities impacting the United States,” the statement said.
Among other things, the inquiry will examine “counterintelligence concerns related to Russia and the 2016 US election, including any intelligence regarding links between Russia and individuals associated with political campaigns”.
The committee plans to “interview senior officials of both the outgoing and incoming administrations including the issuance of subpoenas if necessary to compel testimony,” according to the statement, the first formal announcement describing the scope of the committee’s investigation....
Inderdaad, WTF? Probably?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 12:13 schreef truthortruth het volgende:
Dat woord hoort bij de zin in de volgende tweet. Maar het moment van tweets opsplitsen is niet lekker gekozen ja.quote:
quote:Former MI6 agent Christopher Steele's frustration as FBI sat on Donald Trump Russia file for months
Exclusive: Steele was so concerned by revelations he worked without payment after Trump's election victory in November
Christopher Steele, the former MI6 agent who investigated Donald Trump’s alleged Kremlin links, was so worried by what he was discovering that at the end he was working without pay, The Independent has learned.
Mr Steele also decided to pass on information to both British and American intelligence officials after concluding that such material should not just be in the hands of political opponents of Mr Trump, who had hired his services, but was a matter of national security for both countries.
However, say security sources, Mr Steele became increasingly frustrated that the FBI was failing to take action on the intelligence from others as well as him. He came to believe there was a cover-up, that a cabal within the Bureau blocked a thorough inquiry into Mr Trump, focusing instead on the investigation into Hillary Clinton’s emails.
It is believed that a colleague of Mr Steele in Washington, Glenn Simpson, a former Wall Street Journal reporter who runs the firm Fusion GPS, felt the same way and, at the end also continued with the Trump case without being paid.
Fusion GPS had been hired by Republican opponents of Mr Trump in September 2015. In June 2016 Mr Steele came on the team. He was, and continues to be, highly regarded in the intelligence world. In July, Mr Trump won the Republican nomination and the Democrats became new employers of Mr Steele and Fusion GPS.
In the same month Mr Steele produced a memo, which went to the FBI, stating that Mr Trump’s campaign team had agreed to a Russian request to dilute attention on Moscow’s intervention in Ukraine. Four days later Mr Trump stated that he would recognise Moscow’s annexation of Crimea. A month later officials involved in his campaign asked the Republican party’s election platform to remove a pledge for military assistance to the Ukrainian government against separatist rebels in the east of the country.
Mr Steele claimed that the Trump campaign was taking this path because it was aware that the Russians were hacking Democratic Party emails. No evidence of this has been made public, but the same day that Mr Trump spoke about Crimea he called on the Kremlin to hack Hillary Clinton’s emails.
By late July and early August MI6 was also receiving information about Mr Trump. By September, information to the FBI began to grow in volume: Mr Steele compiled a set of his memos into one document and passed it to his contacts at the FBI. But there seemed to be little progress in a proper inquiry into Mr Trump. The Bureau, instead, seemed to be devoting their resources in the pursuit of Hillary Clinton’s email transgressions.
The New York office, in particular, appeared to be on a crusade against Ms Clinton. Some of its agents had a long working relationship with Rudy Giuliani, by then a member of the Trump campaign, since his days as public prosecutor and then Mayor of the city.
As the election approached, FBI director James Comey made public his bombshell letter saying that Ms Clinton would face another email investigation. Two days before that Mr Giuliani, then a part of the Trump team, talked about “a surprise or two you’re going to hear about in the next few days. We’ve got a couple of things up our sleeve that should turn things around”.
After the letter was published Mr Giuliani claimed he had heard from current and former agents that “there’s a kind of revolution going on inside the FBI” over the original decision not to charge Ms Clinton and that Mr Comey had been forced by some of his agents to announce the reinvestigation. Democrats demanded an investigation into how Mr Giuliani acquired this knowledge without getting an answer.
In October a frustrated and demoralised Mr Steele, while on a trip to New York, spoke about what he has discovered to David Corn, the Washington editor of the magazine Mother Jones. There was a little flurry of interest that quickly died down.
Mr Trump’s surprise election victory came and the Democrat employers of Mr Steele and Mr Johnson no longer needed them. But the pair continued with their work, hopeful that the wider investigation into Russian hacking in the US would allow the Trump material to be properly examined.
It was against this background that Senator John McCain, who had been hearing with growing alarm reports about Mr Trump and the Kremlin, met Sir Andrew Wood, a former British ambassador to Moscow, who had spent 10 years in Russia and is highly respected for his knowledge of Russian affairs, at a security conference in Halifax, Canada.
Sir Andrew stressed to Senator McCain that he had not read the dossier, but vouched for Mr Steele’s professionalism and integrity. The chair of the Senate Armed Forces Committee then sent an emissary to London who picked up the dossier from an intermediary acting on behalf of Mr Steele. The Senator personally took the material to Mr Comey.
Mr Trump and Barack Obama were briefed about the allegations as part of a report into Russian hacking a week ago. Mr Trump remained silent about them until they were published this week and then he angrily denounced them as lies. His spokesperson said he could not recall the briefing.
Mr Steele is now in hiding, under attack from some Tory MPs for supposedly trying to ruin the chances of Theresa May’s Government building a fruitful relationship with the Trump administration. Some of them accuse him of being part of an anti-Brexit conspiracy. A right-wing tabloid has “outed” him as being a “confirmed socialist” while at university.
quote:
http://www.dailymail.co.u(...)p-dirty-dossier.htmlquote:'I introduced him to my wife as James Bond': Former spy Chris Steele's friends describe a 'show-off' 007 figure but MI6 bosses brand him 'an idiot' for an 'appalling lack of judgement' over the Trump 'dirty dossier'
Angry spy source calls him 'idiot' and blasts decision to take on the Trump work
Current MI6 boss Sir Alex Younger is said to be livid about reputation damage
Intelligence expert Nigel West says his friend is like Ian Fleming's most famous character - and revealed he has a deep dislike of Putin and his Kremlin for ignoring accepted rules of espionage.
He told NBC news: 'He feels very strongly that the Putin Kremlin tore up the rule book and the convention by which intelligence agencies do not attack each other's personnel.
[..]
And a former university contemporary has described him as an unlikely spy, telling MailOnline: 'Chris Steele was the last person I would have thought would be taken on by MI6.'
The former Cambridge student- who attended at the same time as Steele - continued: 'He was very left wing in his university days, but that wasn’t the worst of it.
'He was completely charmless. I have never heard of a spy who was not charming.
'However he was very ambitious, ruthless and frankly not a very nice guy.
'In fact I would go as far as to say he was a sneaky, snivelling little creep, who was universally untrusted.'
Some experts believe that Steele fell into a Kremlin trap and was fed false information about Trump and extraordinary claims he was filmed paying prostitutes to do a 'golden shower' sex game on a presidential suite bed once slept on by Barack Obama.
Mr Trump has again lashed out over the affair, calling Steele a 'failed spy' employed by 'sleazebag political operatives' and suggesting he wants to sue the ex-MI6 agent if he ever comes out of hiding.
He tweeted: 'It now turns out that the phony allegations against me were put together by my political opponents and a failed spy afraid of being sued'.
The scandal appears to have caused a major rift with MI6 too, whose angry bosses believe he is an 'idiot' for taking on the work.
Current MI6 boss Sir Alex Younger is said to be livid that Steele agreed to take on the work and has caused worldwide embarrassment to British secret services.
One senior intelligence source called him 'an idiot' and told The Sun: 'Chris should never have accepted this bit of work.
'It was always going to come out at some stage, as was his involvement with it, and that is deeply embarrassing to the service.'
quote:Ex-spy who wrote intel memos is a pro
A key point is that this selection and subsequent training not only involve learning investigative tradecraft equal to the best in the world but also impart a fundamental critical mindset about sources and information: Doubt sources, but protect them. Question new information. Validate reports with independent sources. Always seek collateral. Consider alternative explanations. And maintain an objective and independent perspective. Above all, never let politics or bias color your analysis.
Having known Chris Steele professionally for more than 20 years, we know that one should not question his integrity, excellence and diligence in intelligence work. He knows Russia exceptionally well and has relationships and experience in the country to support this type of analysis. For obvious reasons we assume that he cannot name his sources, but we do not doubt that he will have brought the same professional rigor to this study as he did to his work in the intelligence service.
Als er iets gebeurt met Trump dan wordt Pence natuurlijk president, tenzij hij ook niet schoon zou blijken te zijn, dan Paul Ryan enzoverder.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 12:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat verwachten mensen nu eigenlijk?
Dat er nieuwe verkiezingen komen? Clinton alsnog president? Of toch onze vriend pence.
Nee dat weet ik, maar het lijkt er op dat veel mensen dat niet doorhebben.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 12:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als er iets gebeurd met Trump dan wordt Pence natuurlijk president, tenzij hij ook niet schoon zou blijken te zijn, dan Paul Ryan enzoverder.
Hm ja, kan, weet niet. Het systeem is wel duidelijk anders dan in Nederland, waarbij nadat een regering aftreedt doorgaans nieuwe verkiezingen volgen. Dat is daar niet. Misschien dat daar een misverstand over bestaat?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 12:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat weet ik, maar het lijkt er op dat veel mensen dat niet doorhebben.
Ik kan me niet voorstellen dat dit nieuws-item vanaf nu een zachte dood gaat sterven. Trump zal wel geïnaugareerd worden a.s. vrijdag. Maar goed, wellicht dat er nog meer pikante info uit deze zaak voortvloeit, die steeds meer dat 35 pagina's tellende rapport bevestigen. In dat geval zullen de Republikeinen Donald Trump wel willen ditchen en met Mike Pence gewoon weer ouderwets vertrouwd Republikeins beleid gaan voeren de komende vier jaar. Is ook niet best, maar tenminste iets voorspelbaarder allemaalquote:Op zaterdag 14 januari 2017 12:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat verwachten mensen nu eigenlijk?
Dat er nieuwe verkiezingen komen? Clinton alsnog president? Of toch onze vriend pence.
Zoals wie? Geef eens voorbeelden.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 12:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het niet over dit forum, maar in het algemeen. Ik denk dat niet iedereen zo op de hoogte is van het Amerikaanse stelsel, mezelf incluis.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 13:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zoals wie? Geef eens voorbeelden.
http://www.independent.co(...)-agent-a7524191.htmlquote:Other endorsements appear to come from Jonathan Winer, US special envoy for Libya, as well as from a retired British Foreign Office official.
Reuters has also reported that Mr Steele impressed with the work he did after leaving the British secret service. He is said to have provided the FBI with information on the activities of Fifa, world football’s governing body.
Emails seen by Reuters indicate that, in the summer of 2010, members of a New York-based FBI squad assigned to investigate “Eurasian Organised Crime” met Mr Steele in London to discuss allegations of possible corruption in FIFA.
The FBI squad whose members met Mr Steele subsequently opened a major investigation that led to dozens of US indictments, including those of prominent international football officials. Fifa president Sepp Blatter subsequently resigned.
The Independent has also established that Mr Steele had a more recent success with a report he supplied five months ago claiming that figures in Mr Trump’s campaign team had agreed to a Russian request to try and dilute the focus on its intervention in Ukraine. Four days later Mr Trump stated that he would recognise Moscow’s annexation of Crimea.
Not everyone, however, seems quite so convinced by Mr Steele, at least when it comes to his dossier – and not just Trump himself, who has angrily dismissed it all as “fake news”.
One source reportedly told The Times that Mr Steele was “slightly more showy and less grounded in reality than you might expect a former SIS [Secret Intelligence Service] person to be”.
“Not everyone was hugely impressed by him,” the source added, “But he has made a successful career for himself.”
There have also been comments in the intelligence community on basic errors in the dossier, like the misspelling of Alfa, one of Russia’s biggest and most prominent banking institutions as “Alpha”.
And one business intelligence consultant with 20 years’ experience of Russia told The Independent that the dossier, with its extremely highly placed sources and lurid details, was simply “too good to be true”.
The source said: “Russians are very cautious about what they talk about, even amongst each other. Therefore, with the story about [sexual acts] in the Moscow Ritz Carlton, the idea you have managed to triple source it via an employee at the hotel, a serving FSB [Russian security service] officer, and the security officer at the hotel, who inevitably will be at least a former FSB or GIU [Russian intelligency agency] officer … It just doesn’t make sense.
“If such a thing had taken place, it would be a Russian state secret.”
“It’s just too magical,” the source added. “The specificity of the conversations about what is going on inside the Kremlin: nobody has this kind of detail.
“It would have meant that whoever was writing the report was far better than any British or CIA agent since the Russian revolution.”
The source also questioned the extent to which Mr Steele – a former MI6 officer who once worked in Moscow – would have been able to visit Russia in person.
“I would be surprised if he could go to Russia [himself],” the source said. “The Russians don’t believe you ever leave the intelligence services. I would imagine the Russian state would continue to be interested in someone who had served, particularly undercover in the embassy, and who knew where the British resources were in Russia.
“I’m told he would have had to ask permission [from the British Government] before going to a country like Russia.”
Instead, the source said, Mr Steele may have had to work through Russian subcontractors – who might have a financial incentive to please their paymasters with impressive-looking information, or who may have gossiped with other Russians keen to exaggerate the extent of their knowledge.
“I would imagine he worked through Russian subcontractors,” the source said. “We all [sometimes] work through subcontractors. Then we have to test the information they supply to us. And on a big case you should test the information more than you do on a small case.”
The source added: “I know there is a danger if you are doing a very big case and you are a small company, and you get something that seems really great, that you develop patterns of group think, and you start to believe your stuff – as happened for example with the Niger yellowcake story [that Saddam Hussein had tried to buy yellowcake uranium for nuclear weapons].”
The source, however, explained that it might be possible to reconcile Mr Steele’s apparent reputation for solid thoroughness with all the scepticism about the contents of the dossier.
It was, the source said, entirely plausible that as an ex-MI6 man Mr Steele may have been accustomed to supplying “raw intelligence” that was subsequently “stress-tested” by others.
“I am told this is what MI6 reports look like,” the source told The Independent. “In an organisation like MI6, people gather intelligence, another layer of people analyse it, another layer determines how good it is. Finally it is passed to the Foreign Office, who will do another layer of analysis to say whether it is real or not.”
Mr Steele is said to have been hired by an American political research company, and the ultimate intended recipients of his work are understood to have been political opponents of Mr Trump. “Sometimes,” the source added, “The client says ‘get me all the scuttlebutt.’”
Some news reports do seem to back up the suggestion that Mr Steele was supplying raw intelligence that was then subjected to further analysis.
CNN has reported that a two-page synopsis of Mr Steele’s dossier was only presented to Barack Obama and Mr Trump after US intelligence agencies checked the ex-MI6 man’s credentials and found him and his sources “credible enough to include some of the information”.
It is, however, not yet clear exactly what information made it into the two-page synopsis. Nor has anyone publicly said that any of the claims in the dossier have been verified.
Is dat zo? Volgens mij accepteert bijna iedereen gewoon dat Trump gewonnen heeft. Maar velen vinden het een idioot die eigenlijk niet in het witte huis thuis hoort.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 12:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)tinise-trump-dossierquote:Paddy Ashdown, the Lib Dem peer and former diplomat, said he thought the intelligence agencies would now be trying to get to the bottom of the veracity of the allegations but the dossier showed the hallmarks of the FSB [the modern-day KGB] planting false or heavily embellished information.
“In this hall of mirrors, anybody can indulge their wildest fantasy theory but you have to ask yourself who benefits. Clearly the CIA doesn’t. Clearly Mr Trump doesn’t. But every aspect benefits Russia,” he said.
“It absolutely leaves Britain in a difficult position and Moscow will make the most of that. But it doesn’t mean to say we can do anything about it.”
Waarom is het goed voor Rusland om Trump te beschadigen? Nadat ze net zo hard hun best hebben gedaan hem te verkiezen, en hij hun vriend is?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 17:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)tinise-trump-dossier
Ashdown vindt het dossier niet geloofwaardig, dus moet het van de FSB komen...
Ach het is wat dat betreft geopolitiek wel boeiend, Putin die de vrede bewaard en een beetje steun heeft aan China en Trump die tegen China aanschopt en ondertussen tegen Putin aanschurkt. Gaat nog leuk worden.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 18:02 schreef Broomer het volgende:
[..]
Waarom is het goed voor Rusland om Trump te beschadigen? Nadat ze net zo hard hun best hebben gedaan hem te verkiezen, en hij hun vriend is?
Iedereen kiest een versie van de feiten die hem goed uitkomt:quote:Op zaterdag 14 januari 2017 18:02 schreef Broomer het volgende:
[..]
Waarom is het goed voor Rusland om Trump te beschadigen? Nadat ze net zo hard hun best hebben gedaan hem te verkiezen, en hij hun vriend is?
Dat vonden ze van Reagan ook, een B acteur die president word, maar word alom gezien als 1 van de betere presidenten.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 16:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij accepteert bijna iedereen gewoon dat Trump gewonnen heeft. Maar velen vinden het een idioot die eigenlijk niet in het witte huis thuis hoort.
Omdat mensen geen idee (meer) hebben van de Iran-Contra affaire? Je weet wel, het illegaal verkopen van wapens aan Iran om vervolgens een burgeroorlog in Nicaragua te financieren?quote:Op zondag 15 januari 2017 07:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat vonden ze van Reagan ook, een B acteur die president word, maar word alom gezien als 1 van de betere presidenten.
Door wie dan? Er zijn in elk geval weinig historici die er zo over denken.quote:Op zondag 15 januari 2017 07:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat vonden ze van Reagan ook, een B acteur die president word, maar word alom gezien als 1 van de betere presidenten.
quote:Lewis, a leader in the civil rights movement of the 1960s who was beaten by state troopers during the "Bloody Sunday" march from Selma to Montgomery in Alabama, says in an NBC's "Meet the Press" to air Sunday that he does not consider Trump a "legitimate president," and blamed the Russians for helping the Republican win the White House.
"You know, I believe in forgiveness. I believe in trying to work with people. It will be hard. It's going to be very difficult. I don't see this president-elect as a legitimate president," Lewis said.
Trump, in followup tweet Saturday, said Lewis should spend more time helping his "crime invested" district, instead of "falsely complaining about the election results."
"All talk, talk, talk -- no action or results. Sad." Trump concluded.
Lewsi has said he will skip next week's inauguration of Trump at the Capitol, joining several other Democrats who have decided to boycott the historic event.
"I think the Russians participated in helping this man get elected. And they helped destroy the candidacy of Hillary Clinton," Lewis said.
The Lewis-Trump fued escalted on the eve of Martin Luther King Jr. Day.
twitter:realDonaldTrump twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 13:50:26Congressman John Lewis should spend more time on fixing and helping his district, which is in horrible shape and falling apart (not to...... reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 14:07:12mention crime infested) rather than falsely complaining about the election results. All talk, talk, talk - no action or results. Sad! reageer retweet
twitter:guycecil twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 14:47:43Trump assumes John Lewis represents a poor district that's "falling apart" simply because he is black. Textbook def… https://t.co/NCCi1m0u8R reageer retweet
twitter:ajc twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 17:06:14Are you a resident of John Lewis’ #fifthdistrict? Tweet us pictures of where you live. https://t.co/4fDHBpV7IL https://t.co/Bg4JvqGQjC reageer retweet
Hoe zwakker de president hoe beter voor Putinquote:Op zaterdag 14 januari 2017 18:02 schreef Broomer het volgende:
[..]
Er zit ruim een kwartier tussen Trumps fantastic amazing tweets. Wat doet ie in die tussentijd? Of duurt het tikken zo lang omdat ie kleine handjes heeftquote:Op zondag 15 januari 2017 10:12 schreef crystal_meth het volgende:
En weer een relletje..
[..]twitter:realDonaldTrump twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 13:50:26Congressman John Lewis should spend more time on fixing and helping his district, which is in horrible shape and falling apart (not to...... reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 14:07:12mention crime infested) rather than falsely complaining about the election results. All talk, talk, talk - no action or results. Sad! reageer retweet
twitter:guycecil twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 14:47:43Trump assumes John Lewis represents a poor district that's "falling apart" simply because he is black. Textbook def… https://t.co/NCCi1m0u8R reageer retweet
twitter:ajc twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 17:06:14Are you a resident of John Lewis’ #fifthdistrict? Tweet us pictures of where you live. https://t.co/4fDHBpV7IL https://t.co/Bg4JvqGQjC reageer retweet
Maar Trump is Rusland best welgezind. Veel vriendelijker dan de meeste Amerikaanse politici. Lijkt me dat je hem dan niet zwak wil hebben.quote:Op zondag 15 januari 2017 10:18 schreef Re het volgende:
[..]
Hoe zwakker de president hoe beter voor Putin
quote:Op zondag 15 januari 2017 15:59 schreef Broomer het volgende:
[..]
Maar Trump is Rusland best welgezind. Veel vriendelijker dan de meeste Amerikaanse politici. Lijkt me dat je hem dan niet zwak wil hebben.
Dat zou niet nodig zijn, past gewoon bij z'n persoonlijkheid, net als Berlusconi.quote:Op zondag 15 januari 2017 16:01 schreef Falco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Trump is overigens Rusland best welgezind omdat er mogelijk daadwerkelijke compromitterende info over hem is.
Poetin had dan waarschijnlijk ook meer dan genoeg kompromat over Berluska.quote:Op zondag 15 januari 2017 19:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat zou niet nodig zijn, past gewoon bij z'n persoonlijkheid, net als Berlusconi.
Getuigt van weinig respect voor het democratisch proces. Waren er Republikeinen die expres niet naar inauguratie Obama zijn gegaan? Ben best benieuwd.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
John Lewis is overigens niet de enige die niet gaat. Er zijn ook 18 Democraten uit het Huis van Afgevaardigden die niet gaan: 18 House Democrats to skip Trump’s inauguration.
Ik weet niet goed wat ik hiervan vind. Hij is niet veroordeeld voor iets en hoewel de FBI hem een handje geholpen heeft vind ik het nogal wat om niet te gaan.
Er was dan ook geen twijfel over de legitimiteit van de uitslag bij de verkiezing van Obama.quote:Op zondag 15 januari 2017 19:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Getuigt van weinig respect voor het democratisch proces. Waren er Republikeinen die expres niet naar inauguratie Obama zijn gegaan? Ben best benieuwd.
En z'n geboortecertificaat dan?quote:Op zondag 15 januari 2017 19:30 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Er was dan ook geen twijfel over de legitimiteit van de uitslag bij de verkiezing van Obama.
quote:Head of MI6 used information from Trump dossier in first public speech
Warnings on cyberattacks show ex-spy’s work is respected
The head of MI6 used information obtained by former officer Christopher Steele in his Trump investigation, in a warning against Russian cyberattacks and attempts to subvert Western democracies, The Independent has learned.
Sir Alex Younger’s briefing notes for his first public speech as head of the Secret Intelligence Service contained some of the material supplied by Mr Steele, according to security sources. Drawing on the alleged hacking carried out by Moscow in the US presidential campaign, he warned of the danger facing Britain and Western European allies, and especially to elections due to be held next year.
Security sources stress that MI6 had extensive information, British and international, on the Russian threat apart from that of Mr Steele. But they pointed out that he is held in high regard and the contribution he provided was valuable.
In one of his recent tweets, Mr Trump described Mr Steele as a “failed spy”. He also claimed in another tweet that “James Clapper [director of national intelligence] called me yesterday to denounce the false and fictitious report that was illegally circulated. Made up, phony facts. Too bad!”
Mr Steele had, in fact, a highly successful career in MI6, received a number of commendations and is highly regarded by both British and American intelligence agencies. Mr Clapper pointed out that what he had actually said was that the intelligence service “has not made any judgement that the information in this document is reliable”.
The information Mr Steele, who had been hired by political opponents of Mr Trump, gave to MI6 was disseminated through the UK’s intelligence agencies including GCHQ who provided assessment to their American counterparts, the National Security Agency (NSA). Last week, The New York Times cited “two people familiar with the conclusions” of the US report into the Kremlin’s activities as being “among the first” to raise the alarm in the autumn of 2015 over the hacking of Democratic National Committee computer servers.
Security sources stress that the material Mr Steele had provided was very much “raw humint” (human intelligence) and that GCHQ had used its technological means to carry out its investigation. However, it enabled tracking of hackers outside Russia, in Eastern Europe, who may also have been used in the Kremlin’s American operation.
Senior officials could not confirm media reports at the weekend that reassurance has been sought by London from the CIA that the identities of British agents in Russia will be protected in shared intelligence, with concerns about links between Mr Trump’s team and Moscow. One official said that the understanding was that unauthorised people should not have access to such detail in anything classified which is passed on.
The threat of outside interference in coming elections in France, Germany and, possibly, Italy, has led to greater liaison between Western intelligence services in which, say officials, US agencies continue to play a full part.
There were two strands to the investigation carried out by Mr Steele – Mr Trump’s alleged susceptibility to blackmail and a cyber operation carried out by the Russians which benefited Mr Trump and damaged Hillary Clinton’s campaign. The intelligence agencies in the UK, it is believed, have focused on the cyber aspect of the dossier, rather than blackmail claims, because of the immediate threat it presents to this country.
In his December speech, at MI6’s headquarters in London, Sir Alex scathingly criticised what he termed the brutality of the military offensive then being undertaken by the forces of President Bashar al-Assad and his Russian allies in Aleppo.
On cyber warfare and associated subversion, he said: “The connectivity that is at the heart of globalisation can be exploited by states with hostile intent to further their aims deniably. They do this through means as varied as cyberattacks, propaganda, or subversion of democratic process.
“Our job is to give the Government the information advantage: to shine a light on those activities and help our country and our allies. The risks are profound and represent a fundamental threat to sovereignty: they should be a concern to all those who share democratic values”.
Mr Steele and a Washington based company, Fusion GS, were initially hired by Republican opponents of Mr Trump and, after he won the Republican nomination, the Democrats. After Mr Trump’s surprise election win their services were no longer required by the Democrats. However, Mr Steele and, it is believed, one of his American colleagues, continued to work without pay because they felt that what they were uncovering should see the light of day. Mr Steele passed on what he had found to the FBI and MI6 because he believed such material was a matter of national security for both countries.
De laatste keer dat de democraten zo boos waren was toen Lincoln slavernij afschafte.quote:Op zondag 15 januari 2017 12:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
John Lewis is overigens niet de enige die niet gaat. Er zijn ook 18 Democraten uit het Huis van Afgevaardigden die niet gaan: 18 House Democrats to skip Trump’s inauguration.
Ik weet niet goed wat ik hiervan vind. Hij is niet veroordeeld voor iets en hoewel de FBI hem een handje geholpen heeft vind ik het nogal wat om niet te gaan.
Of toen uit hertelling bleek dat Al Gore gewonnen had, maar ze Bush al ingewijd hadden.quote:Op maandag 16 januari 2017 07:31 schreef Refragmental het volgende:
[..]
De laatste keer dat de democraten zo boos waren was toen Lincoln slavernij afschafte.
Had Al Gore toen ook de electoral college gewonnen? Ik weet het even niet en kan nu niet opzoeken.quote:Op maandag 16 januari 2017 08:38 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Of toen uit hertelling bleek dat Al Gore gewonnen had, maar ze Bush al ingewijd hadden.
Wat is dat toch met de Republikeinen en niet eerlijk kunnen winnen? Gerrymandering motherfuckers.
Ja, anders was het niet zo'n probleem. De winnaar in Florida zou de hele verkiezing gewonnen hebben.quote:Op maandag 16 januari 2017 09:49 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Had Al Gore toen ook de electoral college gewonnen? Ik weet het even niet en kan nu niet opzoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |