quote:We’re told that Canon will finally unveil their new 70-200mm lenses with an early June announcement. Yes, that’s plural.
We can 100% confirm that one of the new lenses will be an EF 70-200mm f/4L IS II.
We can also 95% confirm that the second lens will be a EF 70-200mm f/2.8L IS III. All of the tips we’ve seen point to this lens coming, but we haven’t actually seen the “f/2.8L IS III” in writing.
We do not know pricing or when these new 70-200mm lenses will begin shipping.
Please keep in mind that lens announcement dates can change, even at the last minute.
Canon moet eens met een echt goede 24-135 komenquote:Op vrijdag 18 mei 2018 19:14 schreef Iemand91 het volgende:
NEW CANON 70-200MM LENSES COMING IN EARLY JUNE [CR3]
[..]
[ afbeelding ]
Blijkbaar wel. Volgend jaar ook een MKiii voor de 100-400?quote:Op vrijdag 18 mei 2018 22:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat de verbetering is. De MKII is al bloedscherp. Kan het nog beter?
Daar heb ik geen ervaring mee, hoewel ik het een bijzondere lens vind met z'n schuifconstructie. Ik heb de EF 70-200mm f/2.8L IS II die ik in 2010 gekocht heb. Bevalt me nog steeds super.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Volgend jaar ook een MKiii voor de 100-400?
Dan kan die weer wegquote:
Nee, daar ga ik echt niet gelukkig mee wordenquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 08:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb een Canon 18-200 en daar ben ik erg tevreden over. Hoef eigenlijk nooit lenzen te wisselen.
Wat je even zou kunnen onderzoeken is of die kleurweergave specifiek is voor die lens of dat er sprake is van een gevoelskwestie.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 01:11 schreef derLudolf het volgende:
Moi!
Ik heb een 60D met Tamron 17-50 en een 70-200 4.0L (de oude goedkope zonder IS)
Elke keer als ik de 70-200 heb gebruikt denk ik weer 'Wow, wat zijn de kleuren toch zo veel mooier' ook bij situaties waarbij de omstandigheden gelijk zijn.
Nu overweeg ik een 17-40 4.0L te kopen. Ga ik hiermee gelukkig zijn? Of zijn de kleuren in groothoek VS tele sowieso niet echt te vergelijken?
Als eerste bij dit soort dingen zou je eens de contactjes in je lensvatting kunnen reinigen en kijken of het dan verholpen is.quote:Op zondag 26 augustus 2018 09:46 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vraagje over een Canon camera.
Ik heb een 60D en deze heeft sinds kort problemen met de autofocus, deze blijft maar zoeken en kan niet of pas na een seconde of 3 tot 5 scherpstellen. Dit is begrijpelijk als je een strak blauwe lucht fotografeert maar niet als er voldoende is om op scherp te stellen. Het ligt niet aan de lens want ik zie het met 3 verschillende lenzen.
Iemand een idee?
Het gaat ook om het totaal plaatje. Voorbeeld daarin is ook Apple. Apple is de professionele gebruiker al heel lang uit het oog verloren, terwijl dat hun achterland was. Nu doen ze vooral aan consumenten producten. Zo ook met dit. Canon maakt een 6D achtige camera, die degelijk is voor fotografen en vloggers. Het is ook de totaal experience met de daaraan gekoppelde objectieven. Niet zozeer de 1DxII gebruiker. Gewoon een goed degelijk goed werkend product. Sony is meer trendy en gaat voor specs. Sony Eye-AF is 'pun intended' een eyeopener, maar niet heilig. Een goed werkend gezichtsherkenning AF (gewoon scherpstellen en dan ietsje er achterquote:Op zondag 2 september 2018 19:37 schreef shiznuts het volgende:
Komt me voor alsof Canon en Nikon een worteltje uithangen 'vergeet ons nog niet, we werken eraan!'...
Deze eerste modellen zijn een beetje flauwtjes. Hopelijk zijn ze bezig met indrukwekkendere high-end modellen die echt het mirrorlesszijn omarmen, innovatie zijn en krachtig presteren.
Voordat iedereen overstapt op bijvoorbeeld zo'n Sony A7III met indrukwekkende specs en een nog indrukwekkendere prijs.
Over een 80D opvolger hebben ze het daar al veel langer en steeds worden er maffere specs gerumored, die waar je aan refereert had ook een rumor rating van 'CR1' ofwel klinkt te mooi om waar te zijn. Vooralsnog blijft het van Canon uit muisstil.quote:Op zondag 2 juni 2019 23:54 schreef derLudolf het volgende:
Ik las ook ergens dat er geen 7DII opvolger komt, maar wel een hele dikke 80D opvolger.
Ik hoop iets eerder. Ben op zoek naar een alternatief voor mijn spiegelreflex voor de vakantiequote:Op zondag 2 juni 2019 23:06 schreef Isdatzo het volgende:
Tweede helft dit jaar, zo te lezen: https://www.canonrumors.c(...)d-product-lines-cr2/
Ik vind een EVIL camera geen waardige opvolging...quote:Op maandag 3 juni 2019 00:53 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Over een 80D opvolger hebben ze het daar al veel langer en steeds worden er maffere specs gerumored, die waar je aan refereert had ook een rumor rating van 'CR1' ofwel klinkt te mooi om waar te zijn. Vooralsnog blijft het van Canon uit muisstil.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet wat ze nog bij aan de 80D zouden moeten toevoegen om er een 90D van te maken. De ontwikkeling bij spiegelreflexen lijkt zo ongeveer helemaal klaar. De huidige concurrenten van de 80D (Nikon 700zoveel en Sony A77-II zijn ook modellen waar eigenlijk weinig meer te wensen aan over blijft.
Een ander gerucht, namelijk dat de opvolger van de 7DMkII een spiegelloze APS-C-camera zou worden lijkt me dan nog waarschijnlijker, zeker omdat een identiek gerucht over Sony circuleert dat er een 'ding' zit aan te komen met de formfactor van een A7 maar met een APS-C sensor.
Kun je ook aangeven waarom nietquote:Op maandag 3 juni 2019 19:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind een EVIL camera geen waardige opvolging...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway, ik hoop daar dus ongeveer een miljoen foto's te maken 😅:)
Dank, daar kan ik wel wat mee.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 23:31 schreef derLudolf het volgende:
Een 70-300 als walkaround, alles kan natuurrijk, ligt aan je doel maar voor het soort foto's dat je laat zien is het teveel tele.
Superzooms zijn per definitie niet de beste objectieven, zeker de eerste generatie (Tamron begon met 18-200, later werd dat opgerekt naar 18-250 toen 270 en 300) zijn niet de beste, in elk geval niet beter dan de 18-55. Aan de andere kant, elk objectief presteert wel voldoende bij mooi weer en voldoende licht. Diafragma op f/8, ISO niet te hoog
De 1000D, volgens mij is dat een 400D met de autofocus van een 350D. Ergo de huidige modellen zullen naast de resolutie zeker wel verbeterd zijn, zoals andere sensor en processor: breder ISO bereik en minder ruis, verbeterde autofocus en mocht je er waarde aan hechten live view en filmen.
Qua statief, lastig, je geeft ook geen budget aan. Zou in elk geval bij Hama wegblijven.
Hoeveel wil je uitgeven? Als ik niets wou uitgeven, zou ik de 18-55 en 50 meenemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |