Ik weet niet hoe het bij jou in de buurt is, maar bij ons staat ieder meertje waar geschaatst kan worden vol met kinderen en ouders die toch echt wel "genieten" van het weer, en dan langer dan 1 dag. Van sneeuw heb je ook maar 1 dag last van qua gladheid, daarna is het in ieder geval op de grote wegen weggestrooid/gereden.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:24 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja bij verse sneeuw. 1 dag. Daarna met een beetje pech twee weken troep.
Echt leuk.
Daar zijn de wetenschappers nog niet volledig over uitquote:Op woensdag 11 januari 2017 13:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat een vergelijkingHet weer heb je geen invloed op, op een vuurwerkverbod in principe wel.
naja, op de hele lange termijn waarschijnlijk wel, maar dat is generatie overstijgendquote:Op woensdag 11 januari 2017 13:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Daar zijn de wetenschappers nog niet volledig over uit
quote:Donderdag in de loop van de avond kan het met name in het midden, oosten en later mogelijk ook in het zuid(oost)en enkele uren gaan sneeuwen. Hierdoor kan zich een sneeuwdek vormen en is er kans op gladheid.
Ohquote:Op woensdag 11 januari 2017 12:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het over iedereen die hier komt
FOK! is nou niet echt een perfecte afspiegeling van de maatschappij.
Guidance:quote:
Ik woon op bijna 85 meter boven de zeespiegel, is dat een hoger landsdeelquote:Op woensdag 11 januari 2017 13:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Guidance:
Donderdag bij de golf matige regen die in de avond aan de noord- en westflank van het laag over kan gaan in (natte) sneeuw. Het is de vraag in hoeverre de neerslagintensiteit van voldoende is om het nulgradenniveau door smelten van de sneeuw snel ver genoeg naar de grond te brengen. Harmonie36 heeft regionaal een signaal voor droge sneeuw, de andere modellen houden het toch op natte sneeuw en pas later donderdagavond droge sneeuw. Het neerslaggebied trekt vrij snel oostwaarts, wat een beperkende factor is wat de sneeuwaccumulatie betreft. Ook zal het waarschijnlijk dus om vrij "natte" sneeuw gaan, met een hoge sneeuwdichtheid (ratio < 10:1).
In het gebied met de hoogste intensiteiten zijn enkele uren droge sneeuw mogelijk. Als de intensiteit even wat lichter wordt, is er waarschijnlijk sprake van natte sneeuw. Dit luistert in deze situatie erg nauw. De Harmonie-rus geven waarschijnlijk teveel accumulatie, want deze accumuleert al fors bij natte sneeuw. Harmonie komt in een bredere strook dan Hirlam tot 5-8 cm. Hirlam lijkt wat dat betreft wat realistischer met accumulaties in de orde van 1-3 cm, en op meerdere plekken (hogere landsdelen) 3-5 cm, waarbij hier en daar meer dan 5 niet uitgesloten is.
Nee, dan valt het tegenquote:Op woensdag 11 januari 2017 13:31 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik woon op bijna 85 meter boven de zeespiegel, is dat een hoger landsdeel![]()
Hoe ik dit lees lijkt het toch nogal mee te gaan vallen.
Was sowieso nooit de verwachting dat er 10+ cm zou gaan blijven liggenquote:Op woensdag 11 januari 2017 13:31 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik woon op bijna 85 meter boven de zeespiegel, is dat een hoger landsdeel![]()
Hoe ik dit lees lijkt het toch nogal mee te gaan vallen.
En die lopen te zeiken als het warmer is dan 23.7 graden. Nu zeik ik.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Er genieten werkelijk waar honderdduizenden mensen van sneeuw en ijs in Nederland. Dat weet ik wel zeker
klinkt als het begin van "Als de dijken breken"quote:Op woensdag 11 januari 2017 16:26 schreef Frutsel het volgende:
WKN / Belgische kust en Antwerpen: Mogelijk ergste storm in 50 jaar
zo slim?
En met deze windrichting en springtij zou ik eerder problemen verwachten aan de Nederlands kust...quote:Op woensdag 11 januari 2017 16:26 schreef Frutsel het volgende:
WKN / Belgische kust en Antwerpen: Mogelijk ergste storm in 50 jaar
zo slim?
d'r staat nie eens een waarschuwing voor Belgie?
http://www.meteoalarm.eu/ne_NL/0/0/EU-Europe.html
* mompelt iets over Deltawerkenquote:Op woensdag 11 januari 2017 16:38 schreef warhamstr het volgende:
[..]
En met deze windrichting en springtij zou ik eerder problemen verwachten aan de Nederlands kust...
Hoe dan? in Groningen wordt het 3 tot 7 graden.quote:Op woensdag 11 januari 2017 17:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Morgenavond in Nederland. Ik loop nogal vroeg van stapel, ik weet het.
het lijkt mij nog te warm om echt te blijven liggenquote:Op woensdag 11 januari 2017 17:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Morgenavond in Nederland. Ik loop nogal vroeg van stapel, ik weet het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |