SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Des te meer voor het zuidoostenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 11:01 schreef xzaz het volgende:
Begint alweer wat af te vlakken, ik denk dat er niet veel over blijft voor iig het westen van 't land.
Jaquote:Op dinsdag 10 januari 2017 11:11 schreef Iommi het volgende:
Laat het maar lekker vriezen. Ik wil weer schaatsen op natuurijs
Autistische rupsje nooitgenoeg. 🐛quote:Op dinsdag 10 januari 2017 11:07 schreef Blik het volgende:
Het zeuren op weerwoord begint al weer, voordat de winter al is begonnen. Voor sommigen is het ook nooit goed. Zitten nu al weer zuurpruimen te roepen dat het niet zo koud is als in 2012...
Eerst maar eens kijken wat er komende weekend gebeurt. Met een sneeuwdek kan alles flink anders lopen, met name gedurende windstille nachten zonder wolkenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 11:24 schreef Worteltjestaart het volgende:
Kouder ja,
Maar echt strenge vorst zie ik er nog niet in. Minimumtemperatuur komt maar net tot -5.
Ja, da's fris maar geen horrorwinterniveau.
-5! Ik vind dat echt wel horror.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 11:24 schreef Worteltjestaart het volgende:
Kouder ja,
Maar echt strenge vorst zie ik er nog niet in. Minimumtemperatuur komt maar net tot -5.
Ja, da's fris maar geen horrorwinterniveau.
Ondertussen gaat Weerwoord los op de nieuwste run van GFS, er wordt al gesproken over code rood en noodtoestanden voor volgende week. Droomrun blijkbaarquote:Op dinsdag 10 januari 2017 11:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
-5! Ik vind dat echt wel horror.
Code rood en noodtoestanden?quote:Op dinsdag 10 januari 2017 11:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Ondertussen gaat Weerwoord los op de nieuwste run van GFS, er wordt al gesproken over code rood en noodtoestanden voor volgende week. Droomrun blijkbaar
Haal je snowboots en thermo-ondergoed maar uit de kast
Ik kan geen kaarten lezen, dus geen idee wat de verwachtingen zijn. was ook 8 dagen ver weg, dus ver buiten betrouwbare termijnquote:Op dinsdag 10 januari 2017 11:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Code rood en noodtoestanden?![]()
In Nederland? Nooit...! Betreft wat en wanneer dan?
Keer wat geks of extreems mag best, maar de huidige toestanden zoals in Griekenland of Turkije, wat daar ook niet elke winter gebeurt, dat zie ik hier echt niet gebeuren. Mag best, daar niet van...
Knmi komt zaterdag met wintersweer vanaf donderdagquote:Op dinsdag 10 januari 2017 11:56 schreef warhamstr het volgende:
Waarom word hier vriesweer des doods voorspelt. En rept er nog geen KNMI over eventueel winters weer vanaf donderdag?
quote:Op dinsdag 10 januari 2017 11:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Knmi komt zaterdag met wintersweer vanaf donderdag
Hahaquote:Op dinsdag 10 januari 2017 11:07 schreef Blik het volgende:
Het zeuren op weerwoord begint al weer, voordat de winter al is begonnen. Voor sommigen is het ook nooit goed. Zitten nu al weer zuurpruimen te roepen dat het niet zo koud is als in 2012...
BD.nlquote:Het ziet er naar uit dat het de komende tijd flink gaat vriezen. ,,De ijskaarten laten volgende week dinsdag en woensdag echt centimeters zien. Het zou dus zomaar kunnen dat we in het tweede deel van volgende week kunnen gaan schaatsen." Dat zegt weerman Raymond Klaassen van Weerplaza.
Voordat het zover is krijgen we eerst nog een periode met winterse neerslag. Aanstaande donderdag, vrijdag en ook zaterdag wordt de lucht erg onstabiel. Grote kans dat het hier en daar wit gaat worden als gevolg van sneeuwval. Vooral op vrijdag en zaterdag. Zoals het er nu naar uitziet zal dat met name in het oosten en zuiden van het land gebeuren, met de grootste kans in Limburg.
Vrieskou
Vanaf maandag zien we een hogedrukgebied ontstaan. De kans op neerslag wordt kleiner en de zon komt tevoorschijn. De wind draait naar het zuidoosten. Dat betekent dat we koudere lucht gaan krijgen. De temperaturen gaan onderuit; we gaan uitkomen met maxima van rond het vriespunt, met op sommige plekken in het land kans op ijsdagen.
In de nachten gaat het licht tot matig vriezen. ,,Vooral waar een sneeuwdek ligt kan het echt koud worden. Dan kan het zelfs streng gaan vriezen met minima van rond de 10 graden onder nul. Dat betekent ook dat ijs gaat groeien. De ijskaart laat volgende week dinsdag en woensdag echt centimeters zien", vertelt Weerplaza. Het zou dus zomaar kunnen dat we in het tweede deel van volgende week kunnen gaan schaatsen. Eerst op de ondiepe plekken, maar later in de week mogelijk ook op de open wateren.
De hele midweek, van maandag tot en met vrijdag, krijgen we vorst. De kans op een ijsdag is zo'n 40 tot 50 procent. ,,We krijgen serieuze kou, en het wordt dan ook serieus winter", aldus Klaassen.
Brrr. ik niet. Liever 10 graden en grijs dan vriezen met zon.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 11:58 schreef dick_laurent het volgende:
Ahja, als het maar een beetje zonnig is. Zelfs anti winter persoon als ik verkiest liever koud weer met veel zon tegenover kwakkelweer met de hele tijd grijze soep.
quote:Op dinsdag 10 januari 2017 12:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Brrr. ik niet. Liever 10 graden en grijs dan vriezen met zon.
quote:Op dinsdag 10 januari 2017 12:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Brrr. ik niet. Liever 10 graden en grijs dan vriezen met zon.
quote:Op dinsdag 10 januari 2017 12:17 schreef mazaru het volgende:
Dit gaan we vast niet halen
[ afbeelding ]
De daad bij het woord gevoegdquote:Op dinsdag 10 januari 2017 12:56 schreef Blik het volgende:
Ik zeg, doe ELF maar open. deze vorstperiode is onze kans voor dit jaar
Als het niet zo koud wordt kun je dat wel doen ja.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 11:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik lach me de ballen uit de broek als het weer niet uitkomt.
Klein stukje naar boven graagquote:Op dinsdag 10 januari 2017 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Donderdagavond (Volgens de Duitsers):
[ afbeelding ]
Wil ik ook. Kan ook nog makkelijk gebeurenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |