abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168071617
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 09:48 schreef nushae het volgende:

[..]

De makers hebben dit jaar dan ook zonder fok te noemen expliciet gevraagd om "op fora" geen hints te delen en dat willen wij als serieuze puzzelaars graag respecteren.

Dit is dus gewoon NIET waar! Ben je bang dat iemand die je toch nooit ontmoet ergens in de kelder van zijn moeder gaat opscheppen over zijn score bij de puzzel? Of dat iemand ergens in een net niet verlaten boerengat ook een bekertje krijgt omdat hij alles antwoorden heeft gejat? Blijkbaar wel, aangezien je dingen compleet aan het verzinnen bent.

De puzzelmakers hebben expliciet gevraagd geen ANTWOORDEN uit te wisselen op PUBLIEKE fora.

Nu vind ik dat je überhaupt geen antwoorden moet uitwisselen, dus daar zeur ik niet over. De puzzelmakers hebben echter NIETS gezegd over HINTS.
Team van drie
pi_168074091
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:54 schreef Cregan het volgende:

[..]

Dit is dus gewoon NIET waar! Ben je bang dat iemand die je toch nooit ontmoet ergens in de kelder van zijn moeder gaat opscheppen over zijn score bij de puzzel? Of dat iemand ergens in een net niet verlaten boerengat ook een bekertje krijgt omdat hij alles antwoorden heeft gejat? Blijkbaar wel, aangezien je dingen compleet aan het verzinnen bent.

De puzzelmakers hebben expliciet gevraagd geen ANTWOORDEN uit te wisselen op PUBLIEKE fora.

Nu vind ik dat je überhaupt geen antwoorden moet uitwisselen, dus daar zeur ik niet over. De puzzelmakers hebben echter NIETS gezegd over HINTS.
Point taken. Zullen we eens sparren over 7b dan? Ik word gek. Zoek iemand om even lukraak mee te brainstormen om uit dat 'vastzitten' te komen. Of heb je hem al? (gun ik je van harte, vis niet naar hints).
pi_168074130
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:43 schreef ijsenijskoud het volgende:
@Carlo

Heb je eigenlijk al huwelijksaanzoeken in gemeenschap van goederen & antwoorden gehad?
In gemeenschap van antwoorden genoeg, in gemeenschap van goederen nog niet :P
pi_168075034
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:02 schreef CarloV het volgende:
quote:
0s.gif
Op donderdag 12 januari 2017 10:43 schreef ijsenijskoud het volgende:

@Carlo

Heb je eigenlijk al huwelijksaanzoeken in gemeenschap van goederen & antwoorden gehad?

In gemeenschap van antwoorden genoeg, in gemeenschap van goederen nog niet :P
Cosi fan tutte 8-)
pi_168078029
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:54 schreef Cregan het volgende:

[..]

Hmmm. Nou, inmiddels heb ik 92% opgelost, nog steeds ex creatieve en ik twijfel over die chocoladesaus. Ik moet zeggen dat ik uit veel hints voor opgaven die ik kon oplossen wel kon plaatsen. Maar die veerboot. En zo nog een paar die ik inmiddels heb. Mensen geen hints geven, kan ik nog begrijpen, maar bewust de verkeerde kant opsturen, vind ik minder grappig.

Over die veerboot:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168078152
Hmm, ingewikkelde discussie hier over het delen van hints. Ik begrijp de mening van beide 'partijen' heel goed. Ik kan me goed voorstellen dat de mensen die de opgaven van de puzzel geheel op eigen kracht hebben opgelost (voor zover dat controleerbaar is) er niet blij mee zijn dat anderen d.m.v. het uitwisselen van hints mogelijk hoger in de ranking komen dan zij. Dat kan/mag inderdaad eigenlijk niet de bedoeling zijn. Aan de andere kant snap ik dat mensen die al dagen met dezelfde opgave bezig zijn en er helemaal gek van worden, heel graag een klein hintje zouden willen om de opgave mogelijk dan toch op te lossen. De puzzel is natuurlijk een competitie, maar er is maar één winnaar en we weten allemaal dat degenen die delen van de puzzel met hints hebben opgelost niet die winaar zullen zijn. Degenen die hier echt goed in zijn, eindigen sowieso hoger in de ranking, omdat ze b.v. bij opgave 20 veel meer letters gebruikt hebben. De regels voor de puzzel geven echter wel aan dat je mag samenwerken in teams, maar liever niet groter dan vier personen. Er zijn ook veel puzzelaars hier, die geen hints op het forum uitwisselen, maar wel in teamverband werken met familie en/of vrienden. Dat zou dan eigenlijk ook niet mogen volgens de personen die het niet prettig vinden dat er hints worden uitgewisseld.
pi_168078302
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:32 schreef gebruiker12345 het volgende:

[..]

Hmmm. Nou, inmiddels heb ik 92% opgelost, nog steeds ex creatieve en ik twijfel over die chocoladesaus. Ik moet zeggen dat ik uit veel hints voor opgaven die ik kon oplossen wel kon plaatsen. Maar die veerboot. En zo nog een paar die ik inmiddels heb. Mensen geen hints geven, kan ik nog begrijpen, maar bewust de verkeerde kant opsturen, vind ik minder grappig.

Over die veerboot:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over de veerbootopgave zijn inmiddels echt duidelijke hints hier op het forum gegeven. Nog duidelijker en dan staat de oplossing er bijna en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
pi_168078797
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:43 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Over de veerbootopgave zijn inmiddels echt duidelijke hints hier op het forum gegeven. Nog duidelijker en dan staat de oplossing er bijna en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
SPOILER
pi_168079241
@Carlo

Dat valt mij nu weer tegen!

@Mercutio

Iets wat je waarschijnlijk allang weet:
SPOILER
Hint:
SPOILER
;-)
pi_168079735
ok, iemand die me wil helpen de puntjes op de i te zetten bij 14? :)

ik snap het thema en heb de meeste, maar voor 7 en meer nog voor 5 heb ik iets moeten 'gokken', omdat ik de versleuteling simpelweg niet kan ontdekken. overigens denk ik dat de gokken wel kloppen, maar ik kan er niet tegen dat ik nu al dagen bezig ben met een 'bijzaak' (en daar had ik na vraag 17 wel genoeg van).

van 7 ben ik nog enigszin zeker (vanwege aantal tekens :p), maar bij 5 gaat dit niet op...

iemand? :)
pi_168079909
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:17 schreef ijsenijskoud het volgende:
@Carlo

Dat valt mij nu weer tegen!

@Mercutio

Iets wat je waarschijnlijk allang weet:
SPOILER
Hint:
SPOILER
;-)
Ja mij valt het ook tegen! De ware heeft zich nog steeds niet gemeld in mijn postvakje!
pi_168080316
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:42 schreef CarloV het volgende:

[..]

Ja mij valt het ook tegen! De ware heeft zich nog steeds niet gemeld in mijn postvakje!
En ik dacht dat er iets mooi opbloeide tussen ons ;)
Team van drie
pi_168080349
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:00 schreef gebruiker12345 het volgende:

[..]

SPOILER
Dat zou heel knap van je zijn om een andere oplossing te bedenken bij 10 :-)
Misschien niet onmogelijk, maar niet heel waarschijnlijk.
pi_168081006
en jullie kunnen me wat met die veerboot :p ik dacht dat de opening van de vraag een hint was die maar één kant op kon gaan, maar ik heb werkelijk alles erover opgezocht (dat meen je ni!), maar vind geen enkel verband.

of ik denk veel en veel te moeilijk, of ik ben slecht in googelen :D
pi_168081199
I
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 17:30 schreef billiebob123 het volgende:
en jullie kunnen me wat met die veerboot :p ik dacht dat de opening van de vraag een hint was die maar één kant op kon gaan, maar ik heb werkelijk alles erover opgezocht (dat meen je ni!), maar vind geen enkel verband.

of ik denk veel en veel te moeilijk, of ik ben slecht in googelen :D
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die opgave met Google opgelost heeft.
Maar wie weet...?
pi_168082141
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:36 schreef billiebob123 het volgende:
ok, iemand die me wil helpen de puntjes op de i te zetten bij 14? :)

ik snap het thema en heb de meeste, maar voor 7 en meer nog voor 5 heb ik iets moeten 'gokken', omdat ik de versleuteling simpelweg niet kan ontdekken. overigens denk ik dat de gokken wel kloppen, maar ik kan er niet tegen dat ik nu al dagen bezig ben met een 'bijzaak' (en daar had ik na vraag 17 wel genoeg van).

van 7 ben ik nog enigszin zeker (vanwege aantal tekens :p), maar bij 5 gaat dit niet op...

iemand? :)
SPOILER: 14.5

[ Bericht 1% gewijzigd door Camil op 12-01-2017 19:01:48 ]
pi_168083228
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:24 schreef MMunkun het volgende:
Als het sommige mensen echt om het puzzelen gaat, en niet om het - in mijn ogen onterecht - behalen van een hogere ranking in deze competitie, kunnen ze zich dinsdag altijd nog melden
Voor degenen bij wie het enkel om het puzzelplezier gaat: ik ken aardig wat goeie puzzelsites, zowel nederlands als engelstalig, waar de wedstrijd allang is afgelopen, er volop gehint wordt, men eindeloos kan oefenen en dit soort puzzels kan oplossen. Dus geen kruiswoordraadsel of cryptogrammen, maar dit soort puzzels. Vraag het gerust als je interesse hebt en ze niet weet te vinden.
pi_168083556
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:51 schreef PZZLD het volgende:

[..]

Voor degenen bij wie het enkel om het puzzelplezier gaat: ik ken aardig wat goeie puzzelsites, zowel nederlands als engelstalig, waar de wedstrijd allang is afgelopen, er volop gehint wordt, men eindeloos kan oefenen en dit soort puzzels kan oplossen. Dus geen kruiswoordraadsel of cryptogrammen, maar dit soort puzzels. Vraag het gerust als je interesse hebt en ze niet weet te vinden.
Ik hou me aanbevolen!
Team van drie
pi_168083591
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:43 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Ik beken schuld...
AIVD 2016: 1a, 1b, 2, 3a, 3b, 3c, 5a, 5b, 6, 7a, 7b, 8, 10, 12a, 12b, 12c, 13, 15a, 16, 17a, 17b, 18a, 18b, 19a, 19b, 19c, 20, 24a, 25b, 26
pi_168083675
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:59 schreef pjotresq het volgende:

[..]

Ik beken schuld...
Gaf je nu ook maar zo'n hint voor 7b, dan zou je veel mensen hier gelukkig maken ;-)
pi_168083784
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:16 schreef Camil het volgende:

[..]

SPOILER: 14.5
Hmmm, nog eens mijn oplossing checken, thanks!
pi_168084080
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 19:05 schreef Mill61 het volgende:

[..]

Hmmm, nog eens mijn oplossing checken, thanks!
SPOILER
pi_168084673
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:51 schreef PZZLD het volgende:

[..]

Ik ben ook wel geïnteresseerd! Laten we maar met Nederlandstalig beginnen.
pi_168084677
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 19:15 schreef gebruiker12345 het volgende:

[..]

SPOILER
Ik ook. Geen idee over de versleuteling helaas :P
Team van drie
pi_168084897
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:16 schreef Camil het volgende:
14.5 ligt niet direct voor de hand. Met de voor de hand liggende oplossing zul je niet gauw scoren, want die past niet, in nog geen 38 (achtendertig!) jaar. Denk eens aan Danny en zorg voor voldoende rugdekking!
Daar ben ik het niet helemaal mee eens... De voor de hand liggende oplossing en methode, lagen voor mij toch echt voor de hand ;). En wat Danny of 38 jaar ermee te maken heeft is mij een raadsel... Maar goed, ik heb dan ook geen verstand van voetbal...

[ Bericht 17% gewijzigd door PZZLD op 12-01-2017 20:22:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')