SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Uhm, don't know, don't care. Maar het is wel uit te rekenen. Vooralsnog haal ik makkelijk de 25 plakken brood.quote:Op maandag 9 januari 2017 11:43 schreef Barreltje het volgende:
Thuiswerken
ziet er iig goed uit.. hoeveel kcal zijn dat dan per plakje (100 g? )
Wat ga je voor training doen?quote:Op maandag 9 januari 2017 11:49 schreef DonnaRush het volgende:
Vanavond voor het eerst weer hardlopen. De laatste keer was ik nog dik en dat ging op z`n zachts gezegd voor geen meter. Wat een drama.
Hopelijk vanavond wel een succes.
heb je nog niet zo'n fancy horloge oid?quote:Op maandag 9 januari 2017 14:04 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Evy. Maar met stopwatch want ik vind oortjes/muziek echt vreselijk.
Nee haha. Wie weet ooit, maar voor nu even basic. Ik doe gewoon m`n best en dan zie ik wel.quote:Op maandag 9 januari 2017 17:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
heb je nog niet zo'n fancy horloge oid?
Dat. Mn schoudersquote:
Ja, daarquote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:34 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat. Mn schouders![]()
O yoghurt
T banaan
L 3 volkoren boterhammen. 2 runderrookvlees 1 kaas. 1 paprika
T sinaasappel
D nasi
S uur fietsen
Ik kan echt niet geloven dat er mensen zijn die dat doen hequote:Op dinsdag 10 januari 2017 17:12 schreef Shandaly het volgende:
Beterschap Bubsel!
Ik was vanochtend zelfs een kilo lichter dan gister, maar gister ook 7 ons zwaarder dan eergister... alles bij elkaar prima aan het afvallen nog.
En nu was ik net lekker worteltjes aan het knagen hier op kantoor, krijg ik van een collega een stuk pure chocola 'want de echt pure 85% chocola is ook heel gezond... ' Hmm... maar ik wil niet, want met chocola ken ik geen grenzen!!!![]()
Nu ligt er een stuk chocola op mijn zakje wortels, want hij accepteerde geen nee...
quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:19 schreef Lonaa het volgende:
Nutella wel, maar de Lidl heeft iedere kerst van die witte-chocolade-macadamia-spread en uh, die koop ik dan, en die vreet ik dan op. In 1x. Met een lepel.
Lijstje:
O: kwarkt met granola en kiwi
L: 2 brood met 30+ kaas, halve avocado, wat zongedroogde tomaat.
D: Rosbief, boontjes, champignons, knolselderijfriet, pepersaus.
En nog een shitload aan tussendoortjes, waarschijnlijk.
Nou hop. 800 caloos aan tussendoortjes bedenken en inplannen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wat. Wel. Ik heb nog 800 kcal over ofzo. Ksssjt, ga eg jij.
Ik heb geen meuk in huis, dus komt goed.quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nou hop. 800 caloos aan tussendoortjes bedenken en inplannen.
Ermnermnermnerm.quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb geen meuk in huis, dus komt goed.
Straks iig nog n appel.eventueel nog een tosti
en kip want eiwits.
Dit, maar dan chips of toetje.quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:20 schreef MutedFaith het volgende:
Regelmatig voorkomende casus:
Ik moet naar de supermarkt om *iets* te halen. Meestal kwark, havermout of pindakaas. Of gewoon avondeten. Of broodjes.
Anyway. Ik vraag: "Heb jij nog iets nodig van de winkel?"
Antwoord: "Chocolade, chips en icetea"
"Ok. Wat voor chocolade/chips?"
"Weet ik niet, neem maar wat lekkers mee"
[ afbeelding ]
Hoe is het plannen van een vakantie "sport"?quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:34 schreef Barreltje het volgende:
tosti..
lijstje:
O: 2 gebakken eieren
t: kwark met honing en walnoten
L: salade met tonijn
t: appel met kaneel
t: nieuwjaarsborrel op werk
D: bietenburger met salade
S: wintersport vakantie plannen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
Jij schrijft dit soort dingen altijd zo leuk op, alsof je overnight 16cm bent verlorenquote:Op zaterdag 14 januari 2017 10:05 schreef Cue_ het volgende:
16cm van m'n buik af vanmorgen sinds september
Haha, was het maar zo'n feestquote:Op zaterdag 14 januari 2017 10:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Jij schrijft dit soort dingen altijd zo leuk op, alsof je overnight 16cm bent verloren
Nice, ik doe het meestal zo (omdat ik geen gist mag):quote:Op zondag 15 januari 2017 09:55 schreef MutedFaith het volgende:
Vandaag weer eens zelf pizza maken.
Maar nu eerst even een broodje eten en dan naar de ijsbaan voor een Jeugdwedstrijdje.
Hoi Cue.quote:
Gevarieerd lukt nog nietquote:Op zondag 15 januari 2017 14:31 schreef -Splash- het volgende:
Hoi Cue.Ook bezig om gevarieerd en goed te eten?
![]()
Vooral sporten is even in de klad gekomen... zat even in een sport dipje (niets met gewicht te maken, die 5kg waren er bewust aangekomen).
Mooi! Varieren kan je leren.quote:Op zondag 15 januari 2017 14:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Gevarieerd lukt nog niethet sporten gaat echter wel erg goed.
Vroeg me al af hoe t stond met je sportcarriere, nog altijd bezig met door de modder kruipen?
Vind ik nog lastig. Momenteel is het vooral het leuk blijven vinden en een vorm zien te vinden buiten PT om.quote:Op zondag 15 januari 2017 14:46 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Mooi! Varieren kan je leren.Heb je een doel? (en dan bedoel ik niet kg's)
Mijn sportcarriere gaat erg goed, na het WK even ingezakt en nu weer aan het opbouwen. Ik ben van in de modder kruipen naar survivalrunning gegaan. Dus meer drek dan modder.(en meer touwklimmen). Hier kan ik veel meer groeien en is er ook meer uitdaging. Leuk om te doen!
Krav Maga, ook leuk maar mijn interesse is iets minder atm. Wil meer fysiek uitgedaagd worden merk ik.quote:Op zondag 15 januari 2017 14:50 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Vind ik nog lastig. Momenteel is het vooral het leuk blijven vinden en een vorm zien te vinden buiten PT om.
Zal richting crossfit gaan, vind met gewichten bezig zijn erg leuk.
Groot verschil ja hahaje deed toch ook nog iets van MMA ofzo?
Wel mooi dat je weer uitdagingen hebt gevonden!
Dat was het idd! Dan vooral switchen naar iets anders. Anders werkt het enkel tegen je.quote:Op zondag 15 januari 2017 15:11 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Krav Maga, ook leuk maar mijn interesse is iets minder atm. Wil meer fysiek uitgedaagd worden merk ik.
Crossfit is een erg goede keuze. Behalve de belachelijke prijzen krijg je er écht wat voor terug. Goede community, veel info over voeding en beweging en de social pressure waardoor mensen blijven sporten. Plus het is écht sporten (niet half zwetend op een loopbandje of op een bankje zitten in de sportschool).
Beetje jammer dat de denigrerende houding over andere sporten ook bij het crossfitpakket inbegrepen zitquote:Op zondag 15 januari 2017 15:11 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Krav Maga, ook leuk maar mijn interesse is iets minder atm. Wil meer fysiek uitgedaagd worden merk ik.
Crossfit is een erg goede keuze. Behalve de belachelijke prijzen krijg je er écht wat voor terug. Goede community, veel info over voeding en beweging en de social pressure waardoor mensen blijven sporten. Plus het is écht sporten (niet half zwetend op een loopbandje of op een bankje zitten in de sportschool).
Dat komt doordat het soms ook een beetje een geloof is soms.quote:Op zondag 15 januari 2017 15:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Beetje jammer dat de denigrerende houding over andere sporten ook bij het crossfitpakket inbegrepen zit
quote:Op zondag 15 januari 2017 15:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat was het idd! Dan vooral switchen naar iets anders. Anders werkt het enkel tegen je.
Daarom, komt vast wel goed
Je weegt je toch niet elke dag?quote:Op zondag 15 januari 2017 15:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik schommel echt meer dan een kg tussen dagen zonder dat ik voor mijn gevoel gekke dingen eet. Nouja.
Lijstje van vandaag:
O: Overnight oats met wortel en 1/2 peer, pakje sultana, 50g noten/rozijnenmix
T: banaan
S: 16km hardlopen
L: kiwi, crackers met hummus en yoghurtdip
T: iets
D: bami met heel veel groenten, 60g hamblokjes en een eitje.
Wat kost dat bij jou dan?quote:Op zondag 15 januari 2017 16:37 schreef -Splash- het volgende:
(voor de prijs van 1 maand crossfitten kan ik krachttraining, survival én krav maga doen).
Jawel, de meeste dagen. Niet omdat ik daar mijn gewichtsverlies op afreken of zo maar ik vind het juist een fijne manier om de trend te zien.quote:Op zondag 15 januari 2017 16:38 schreef -Splash- het volgende:
[..]
[..]
Je weegt je toch niet elke dag?
Dat iddquote:Op zondag 15 januari 2017 16:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Jawel, de meeste dagen. Niet omdat ik daar mijn gewichtsverlies op afreken of zo maar ik vind het juist een fijne manier om de trend te zien.
In Utrecht 135 euro voor all-in.quote:
Oke, als dat voor jou werkt gewoon doen.quote:Op zondag 15 januari 2017 16:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Jawel, de meeste dagen. Niet omdat ik daar mijn gewichtsverlies op afreken of zo maar ik vind het juist een fijne manier om de trend te zien.
Best wel onzin,+/- 80% van de leden bij mijn box doen Crossfit om uit te blinken in hun andere sport.quote:Op zondag 15 januari 2017 15:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Beetje jammer dat de denigrerende houding over andere sporten ook bij het crossfitpakket inbegrepen zit
Die idiote prijzen is echt iets van de Randstad.quote:Op zondag 15 januari 2017 18:26 schreef -Splash- het volgende:
[..]
In Utrecht 135 euro voor all-in.
https://www.unscaredcrossfit.com/get-started/memberships
In Amersfoort iets schappelijker (VEEL schappelijker):
http://www.crossfitamersfoort.nl/tarieven.html
Wat ik nooit zo snap is dat er zo lange wachtrijen met inschrijven zijn om zoveel geld te betalen per maand aan sport. Maar ja, als je echt graag wilt. Net zoals in de rij gaan staan (uren) om 900 euro voor een iphone te betalen.
Nee hoor, dat is niet ongezondquote:Op maandag 16 januari 2017 07:19 schreef Adnap het volgende:
Vraagje. Gisteravond uit eten geweest met een vriendin. Die bleef maar ratelen over internit fasting? Ze eet 1x per dag en mag dan alles eten. Toen ik zei dat dat mij dat behoorlijk ongezond leek kreeg ik toch een waterval over mij heen wow.
Ga na t werk eens googlen maar kennen jullie dit ?
Ik doe aan IF (Intermitted Fasting) en het bevalt prima. Zeker als je minder calorien binnen mag krijgen is het ideaal omdat je je niet in hoeft te houden qua grote maaltijden.quote:Op maandag 16 januari 2017 07:19 schreef Adnap het volgende:
Vraagje. Gisteravond uit eten geweest met een vriendin. Die bleef maar ratelen over internit fasting? Ze eet 1x per dag en mag dan alles eten. Toen ik zei dat dat mij dat behoorlijk ongezond leek kreeg ik toch een waterval over mij heen wow.
Ga na t werk eens googlen maar kennen jullie dit ?
Je lunch.quote:Op maandag 16 januari 2017 11:44 schreef Artoo het volgende:
Ik moet wat eten betreft echt weer terug in het gareel, hoi![]()
Poging zoveel:
O: Bakje yoghurt met nootjes, brinta met magere melk, kaneel en sinaasappel
L: Gehakt en rijst gestoofd in een scheut wijn en bouillon, met 400g groente
T: Magere yoghurt met muesli en nootjes
D: 2 volkoren brood met een plakje ham en 2 ei
T: Kwark met een portie hagelslag en meloen
Sportshizzle: op de fiets naar werk (10,5 km enkele reis) en een gym sessie. De eerste 12 weken van dit jaar hebben focus op het versterken van de benen, dat betekent every day = leg day
Yes, is super easy! Ik bak het gehakt met wat knoflook (en ui, soms), kruid flink (gerookte paprikapoeder en djinten zijn favoriet hier), blus af met wijn, voeg rijst toe en laat dit het vocht opnemen, voeg bouillon toe en laat het garen en als het klaar-ish is, gaan de groenten er bij.quote:Op maandag 16 januari 2017 12:41 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Je lunch.Ik ga die morgen maar maken denk ik, het klinkt wel erg lekker.
Enige verschil is dus dat je niet ontbijt en evt wat later luncht?quote:Op maandag 16 januari 2017 12:38 schreef -Splash- het volgende:
Je hebt verschillende vormen van IF's. Eigenlijk doet iedereen aan IF. Sommige mensen noemen het slaap.Dus dan heb je 8 uur niets gegeten. Ik doe zelf aan Leangains, ik eet 16 uur niets en heb dan een eet window van 8 uur (tussen 1 en 9). Belangrijk bij het Leangains is ook het carb cyclen. Het is geen dieet, maar meer een manier om meer te kunnen eten op deze momenten van de dag.
Klopt. Maar als je alles in 1 maaltijd propt dan is het knap als je aan je calorien komt in die ene maaltijd. Hoewel... de gemiddelde McDonalds feed fest gaat er toch wel overheen. Het is heel simpel, wil je afvallen? Eet minder dan je binnen krijgt (en dan wel genoeg eten, niet debiel laag zoals Fajah Lourens denkt dat je moet eten tenzij je 1m50 bent en 50kg). Hoe je dat doet is aan jou, dus wil je de hele dag eten? Dan kan dat in kleinere maaltijden. Wil je grote maaltijden, dan moet je of maar 3 maaltijden per dag eten of even wachten tot de lunch bijvoorbeeld.quote:Op maandag 16 januari 2017 13:10 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Enige verschil is dus dat je niet ontbijt en evt wat later luncht?
Tis niet echt dat je alles mag eten wat je wilt, je zit nog steeds met een max calorieen, enkel zullen je maaltijden wat groter worden, omdat je je ontbijt erbij in stopt.
carb cyclen? wat houdt dat in?
Het 1x per dag eten lijkt me ook niets. Veel te veel voor 1x . Laat staan als je er nog flink bij sport. Meestal heb ik daarvoor toch echt wel iets te eten nodig of erna of beiden
quote:Op maandag 16 januari 2017 13:03 schreef Artoo het volgende:
[..]
Yes, is super easy! Ik bak het gehakt met wat knoflook (en ui, soms), kruid flink (gerookte paprikapoeder en djinten zijn favoriet hier), blus af met wijn, voeg rijst toe en laat dit het vocht opnemen, voeg bouillon toe en laat het garen en als het klaar-ish is, gaan de groenten er bij.
Yeah!!quote:Op maandag 16 januari 2017 13:43 schreef MutedFaith het volgende:
Ander nieuws:
Poes zat net voor de garage van t regenwater te drinken, net toen mijn vrouw terug kwam van t wandelen met de honden. Poes vluchtte de openstaande serre in. Poes ligt nu weer veilig in haar mandje.
quote:Op maandag 16 januari 2017 13:43 schreef MutedFaith het volgende:
Ander nieuws:
Poes zat net voor de garage van t regenwater te drinken, net toen mijn vrouw terug kwam van t wandelen met de honden. Poes vluchtte de openstaande serre in. Poes ligt nu weer veilig in haar mandje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 16 januari 2017 13:43 schreef MutedFaith het volgende:
Ander nieuws:
ik las http://www.trouw.nl/tr/nl(...)je-goed-genoeg.dhtml artikel... en toen dacht ik?? For real??quote:Op maandag 16 januari 2017 13:46 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Klopt. Maar als je alles in 1 maaltijd propt dan is het knap als je aan je calorien komt in die ene maaltijd. Hoewel... de gemiddelde McDonalds feed fest gaat er toch wel overheen. Het is heel simpel, wil je afvallen? Eet minder dan je binnen krijgt (en dan wel genoeg eten, niet debiel laag zoals Fajah Lourens denkt dat je moet eten tenzij je 1m50 bent en 50kg). Hoe je dat doet is aan jou, dus wil je de hele dag eten? Dan kan dat in kleinere maaltijden. Wil je grote maaltijden, dan moet je of maar 3 maaltijden per dag eten of even wachten tot de lunch bijvoorbeeld.
Carb cyclen is dat je op een sportdag (zware krachttraining, etc..) mega veel koolhydraten eet en weinig vet. De rust dag erna eet je voornamelijk vet (en bijna geen koolhydraten) om dit weer te compenseren. De gedachte is dat je veel baat hebt bij het herstel en het voeden van het lichaam met koolhydraten direct na de workout. Op een rustdag heb je die behoefte minder en compenseer je het tekort aan vet. Ik heb vandaag een rustdag (doe 2u krav maga) en morgen een trainingsdag (2,5 uur survival training). Dus vandaag veel vet.
Vandaag is mijn menu dus:
O: Omlet met 3x ei, 30gr schouderham, 1 bockworst, 30gr kaas.
T: 2x rijstwafel met pindakaas
L: 400gr gewokte groenten met 90gr gehakt 150 gr kip en 20 gr noten in een soja woksaus
T/D: Salade met een appel, kip en avocado en een avocado dressing
S: Krav Maga
T: 500 gr kwark met 15 gr honing en 30 gr walnoten
80gr koolhydraten, 136 gr vet en 190 gr eiwitten
Ik zie hier in het topic mensen net zoveel/zo niet minder eten volgens mij. Ook wat aanhangers van Fajah's boek hier dacht ik.quote:Op maandag 16 januari 2017 15:23 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
ik las http://www.trouw.nl/tr/nl(...)je-goed-genoeg.dhtml artikel... en toen dacht ik?? For real??
Maar dat is dus echt gezegd?
Het probleem zit hem misschien in de meisjes die al gevoelig zijn voor eetstoornissen en denken dat ze 1200 kcal per dag verbranden dus 3x niks moeten gaan eten.quote:Op maandag 16 januari 2017 18:01 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik zie hier in het topic mensen net zoveel/zo niet minder eten volgens mij. Ook wat aanhangers van Fajah's boek hier dacht ik.
Resultaten lijken mij positief en mensen lijken het allemaal niet zo'n honger-crashdieet te vinden, prima toch? Ze heeft flink wat vreemde/extreme opvattingen maar als dat werkt voor haar volgers lijkt mij dat geen probleem.
Dat gezegd hebbende, Ik vind persoonlijk vasten geen fatsoenlijk eetpatroon, maar als de resultaten er naar zijn en de mensen vinden het goed uit te houden. Ga zo door.
De Carb-cycling van -Splash- vind ik interessant, wel eens over gelezen, vind het een mooie invalshoek, op het feit na dat ik op Carbs lang niet zo goed functioneer dan op een mix tussen carbs en vetten.
Ziet er eetbaar uitquote:Op maandag 16 januari 2017 20:43 schreef Artoo het volgende:
NutellaBacon
![]()
Kennen jullie dit al?http://sugarspunrun.com/bacon-praline-shortbread-bites/
Dat doen een aantal meisjes hier ook toch?quote:Op maandag 16 januari 2017 22:08 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het probleem zit hem misschien in de meisjes die al gevoelig zijn voor eetstoornissen en denken dat ze 1200 kcal per dag verbranden dus 3x niks moeten gaan eten.
En bij je ouders wonen maakt je ongevoelig voor anorexia?quote:Op dinsdag 17 januari 2017 07:34 schreef Barreltje het volgende:
die meisjes die zo gevoelig zijn wonen toch gewoon nog bij hun ouders?
of zie ik het begrip meisjes een beetje verkeerd?
overigens weer ik niet wat er tijdens het interview gezegd is,maar als ik mijn lijstjes doorrekende kwam ik meestal tussen de 1400 en 1600 uit..
ook niet enirm veel maar ik zat/zit altijd goed vol.. daarnaast lette ik erop dat ik iedere dag 200 g groenten at.. dat kwam meestal ook wel uit.. En vergeleken met andere (sport) dieten valt de hoeveelheid eiwitten ook best mee.. plus iedere dag 1 stuks fruit.. en geen suikerbommen zoals ontbijtkoek of eierkoeken.. (nouja behalve de achterlijke schijven ananas dan...)
om nou te zeggen dat het echt een vreselijk slecht dieet is.. ik kan slechtere variaties van een dieet bedenken..
Dat gaat ook meestal niet heel lang goed volgens mij, maar gelukkig hebben we hier voor zover ik weet geen mensen die momenteel met ernstige eetstoornissen kampen. Ik zeg ook niet dat het in alle gevallen altijd verkeerd is om <1200 kcal te eten, maar in veel gevallen wel en die nuance miste totaal in haar boodschap. Ik vind dat je als idool van veel jonge meisjes wel even moet nadenken wat voor effect je hebt.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 07:29 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dat doen een aantal meisjes hier ook toch?
Ben ik het helemaal mee eens, vind het ook een raar vervelend wijf met vreemde opvattingen. Maar zolang mensen er baat bij hebben en haar als idool zien...quote:Op dinsdag 17 januari 2017 08:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat gaat ook meestal niet heel lang goed volgens mij, maar gelukkig hebben we hier voor zover ik weet geen mensen die momenteel met ernstige eetstoornissen kampen. Ik zeg ook niet dat het in alle gevallen altijd verkeerd is om <1200 kcal te eten, maar in veel gevallen wel en die nuance miste totaal in haar boodschap. Ik vind dat je als idool van veel jonge meisjes wel even moet nadenken wat voor effect je hebt.
Dat vind ik bij veel van die self-proclaimed guru's een probleem. Ze verkopen hun persoonlijke methode als een algemeen geldende waarheid en dat is gewoon stom.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 08:21 schreef La_Tramposa het volgende:
maar in veel gevallen wel en die nuance miste totaal in haar boodschap
Eens. Al moet ik wel zeggen dat 2000 kcal voor veel vrouwen (met een zittend beroep) echt wel veel is. Ik verbrand er ongeveer zo`n 1600 op een dag en als ik wat moeite doe en wat extra stappen zet komen daar nog 100 tot 200 bij. Maar wat zij zo roept komt natuurlijk over alsof het voor elke vrouw teveel is. Net als dat het voedingscentrum zo stug aan die 2000-2500 blijft hangen. Wat mij betreft mag daar sowieso wel wat meer nuance in aangebracht worden. Veel mensen beseffen niet dat het voor iedereen anders is.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:57 schreef Artoo het volgende:
[..]
Dat vind ik bij veel van die self-proclaimed guru's een probleem. Ze verkopen hun persoonlijke methode als een algemeen geldende waarheid en dat is gewoon stom.
Nouja, ik denk eigenlijk dat dat gemiddelde van 2000 wel klopt, dat is gewoon met macrodata berekend. Het probleem is alleen dat iedereen zichzelf altijd bovengemiddeld vindt.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 13:07 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Eens. Al moet ik wel zeggen dat 2000 kcal voor veel vrouwen (met een zittend beroep) echt wel veel is. Ik verbrand er ongeveer zo`n 1600 op een dag en als ik wat moeite doe en wat extra stappen zet komen daar nog 100 tot 200 bij. Maar wat zij zo roept komt natuurlijk over alsof het voor elke vrouw teveel is. Net als dat het voedingscentrum zo stug aan die 2000-2500 blijft hangen. Wat mij betreft mag daar sowieso wel wat meer nuance in aangebracht worden. Veel mensen beseffen niet dat het voor iedereen anders is.
Het dieet wat ik deed was er ook op gebaseerd om bij 'normaal eten' weer 1800-2000kcal in te nemen op een dag, standaard, voor elke vrouw.
Toen ik zei dat ik maar 1600kcal verbrand op een dag wist ze ook niet zo goed waar ze kijken moest.
Sorry dat denk ik niet. Ik heb al eeuwen geen makreel gehad.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 19:17 schreef Lonaa het volgende:
Jungs! Wie had er ook al weer een lekker makreel recept gegeten laatst? Volgens mij van Allerhande.
Donna? Ik heb m niet opgeslagen.
Aargh.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 19:36 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Sorry dat denk ik niet. Ik heb al eeuwen geen makreel gehad.
Nu wil ik dat recept ook!
Ohh thanks, dat ziet er goed uit. Klinkt een beetje als de Nederlandse versie van Pepesan (hete makreel uit de oven), als we dat eten blijft mijn familie thuis zeg maar, zo heet is datquote:Op dinsdag 17 januari 2017 19:39 schreef Lonaa het volgende:
Teruggezocht
Het was D-E
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1186216?_requestid=6388870
Ja, pepesan is fantastischquote:Op dinsdag 17 januari 2017 19:42 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ohh thanks, dat ziet er goed uit. Klinkt een beetje als de Nederlandse versie van Pepesan (hete makreel uit de oven), als we dat eten blijft mijn familie thuis zeg maar, zo heet is dat
Mijn vriend is Indisch, dus ik kan dit wel eens maken.
Ohhhhhhquote:Op dinsdag 17 januari 2017 19:39 schreef Lonaa het volgende:
Teruggezocht
Het was D-E
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1186216?_requestid=6388870
Gisteren was schouders en bovenrug, vandaag benen, zaterdag borst en biceps, maandag onderrug en triceps.quote:Op donderdag 19 januari 2017 10:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Die heb ik ook vanmiddag![]()
Dinsdag was armday
Haha, je praat al als een ekte bodybuilder qua schema. Gainsville!quote:Op donderdag 19 januari 2017 10:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Gisteren was schouders en bovenrug, vandaag benen, zaterdag borst en biceps, maandag onderrug en triceps.
FML
Ik kan chronisch niet meer inparkeren.
I know right.quote:Op donderdag 19 januari 2017 10:41 schreef Artoo het volgende:
[..]
Haha, je praat al als een ekte bodybuilder qua schema. Gainsville!
En, wil je dat?quote:Op donderdag 19 januari 2017 11:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik mag er nog een keer benen bij gaan doen.Als ik wil.
Koffiesmaak?! Heuh. Dat klinkt super raar in combinatie met kwarkquote:Op donderdag 19 januari 2017 13:25 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn lijstje wordt uitgebreid met Optimel Griekse Stijl Koffiesmaak.
Godenvoer. Serieus.
Makreelmeukquote:Op donderdag 19 januari 2017 09:57 schreef Lonaa het volgende:
Joe!
O: boterham, gebakken ei + eiwit, ham
L: preiquiche
S: legday
D: die makreelmeuk
T: shakieshake
en nog wat T's
Haaaaa, top. Ik ga 'm ook snel proberen!quote:Op donderdag 19 januari 2017 19:46 schreef Lonaa het volgende:
OMG OMG OMG die makreelTering lekker jonge.
Varkenskop?quote:Op donderdag 19 januari 2017 18:23 schreef Cue_ het volgende:
O, kwark met appel
L, sla, varkenskop, eiwit,courgette,paprika
S, Squats,deadlifts, wallballs
D, sperzieboon,kip, beetje mis
T, komkommer
Yes I know. Wij hebben hem al ex gemaakt inmiddelsquote:Op donderdag 19 januari 2017 19:46 schreef Lonaa het volgende:
OMG OMG OMG die makreelTering lekker jonge.
Hij komt hier in het repetoire.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 10:12 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Yes I know. Wij hebben hem al ex gemaakt inmiddels
Varkenslapquote:Op vrijdag 20 januari 2017 10:00 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Varkenskop?![]()
![]()
Ik ben weer een de macrogol. Mijn buik werkt overduidelijk niet mee deze week. Nog maar even niet op de weegschaal dus. Het is toch geen realistisch getal.
Nee, eet geen kaas, wel vleesquote:Op vrijdag 20 januari 2017 11:46 schreef MutedFaith het volgende:
Ik dacht al dat je hoofdkaas bedoelde ofzo. Dats volgens mij gemaakt van varkenskop.
Owquote:Op vrijdag 20 januari 2017 12:05 schreef MutedFaith het volgende:
Hoofdkaas is geen kaas. Het is een soort terrine van gekookte varkenskop, -staart en -oren.
quote:Op zaterdag 21 januari 2017 08:56 schreef Artoo het volgende:
Man ik ben echt benieuwd naar die makreel haha![]()
Lijstje gisteren:
O: Overnight oats met magere melk, blauwe bessen, nootjes en 100ml yoghurt
L: Tonijnsalade met tonijn, sla, krieltjes, tomaat, augurk, kappertjes, honing-mosterd vinaigrette
T: Magere kwark, muesli, nootjes
D: Erwtenpasta, groente roerbakmix en gerookte zalm met een lepel crème fraîche
T: 2 crackers met jam en een plakje ham
Sport/beweging van gisteren: 25 km fietsen, uurtje wandelen, 1,5 uur in de gym voor squats, bench, yoke carry, pullups en ringdips.
Vandaag is mijn planning nog vaag qua eten. Ik wil eigenlijk pulled vlees maken maar ik ben er nog niet uit welke vleessoort het moet worden
Je verwacht het niet hèquote:Op zaterdag 21 januari 2017 09:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]Tonijn in je tonijnsalade? Wauwzers!
Hun support-chat is prima. Ik kreeg een nieuwe.quote:Op zaterdag 21 januari 2017 09:26 schreef MutedFaith het volgende:
Voor de fitbitters:
Op t bandje van mijn Surge vormt zich een luchtbel. Iemand daar (of net fitbit support in t algemeen) ervaring mee? Heb ze al een DM op Twitter gestuurd, wacht nu op reactie.
De mijne moest ik eerst opsturen. Daarna kreeg ik een nieuwe.quote:Op maandag 23 januari 2017 10:18 schreef MutedFaith het volgende:
Dat heb ik inmiddels ook ondervonden. Kon kiezen tussen een vervangend exemplaar van hetzelfde model, in zelf te kiezen kleur en maat, of 30% korting op een ander model.
Er wordt alleen met geen woord gerept over wat ik nu dan moet doen met mijn oude fitbit. Neem aan dat ik die terug moet sturen, maar dat zal ik ze zodra de nieuwe er is (en ik nog niks gehoord heb) nog maar even vragen.
https://selfmademan.com/quote:Op maandag 23 januari 2017 10:29 schreef MutedFaith het volgende:
O: Kwark, pindakaas, havermout
T: Banaan
L: Mosterdsoep
D: HF Orzo met courgette, romatrostomaten en gruyere
Ondertussen al weer een paar dagen stabiel rond de 71,5 kg. Dus dat gaat weer lekker. Begin maart opnieuw naar Disneyland Parijs (waar de laatste keer de extra kilos van mee terug kwamen), eens zien of ik t dan qua schade wat beperkter kan houden.
Gisteren en vandaag wel echt spierpijn in de bovenbenen van 4 wedstrijden in 3 dagen en 7km hardlopen als opwarming voor mijn wedstrijd vrijdagavond. Dat was achteraf misschien wat teveel van het goede. Maar ik had t na een dag werken, haasten om nog snel wat te eten en een uur in de auto zitten wel echt nodig om even mijn hoofd leeg te kunnen maken en me fris en fruitig op de wedstrijd te kunnen concentreren. Maar daar moet ik volgende keer dus even wat anders op verzinnen..
Iets heel anders:
Ik ben op zoek naar goeie audiobooks/luisterboeken. Zowel voor tijdens het hardlopen als onder t autorijden. Ik ben nu bezig aan de volledige Hitchhikers Guide to the Galaxy (voorgelezen door Stephen Fry en Martin Freeman) en daar kan ik nog wel even mee vooruit ook, maar als hier iemand nog leuke, interessante, grappige of spannende luisterboeken weet hoor ik t graag.
Melk kalmeert wel je maag en zulks.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 16:11 schreef MutedFaith het volgende:
Melk als je ziek bent? Jij durft.
Maar chai latte![]()
![]()
Ik krijg er juist (ook toen ik nog gewoon melk mocht) geen rustigere maag van, maar veel slijm in m'n keel enzo.quote:
Ja, dat hoor ik vaker inderdaad. Geen zuivel bij keelontsteking en dingen, maar daar heb ik zelf nooit zo'n last van, eigelijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 16:36 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik krijg er juist (ook toen ik nog gewoon melk mocht) geen rustigere maag van, maar veel slijm in m'n keel enzo.
Ja dit heb ik dus ook. Ik wist niet eens dat het ook je maag kan kalmeren. Ik weet niet beter dan dat t er ongeveer net zo snel weer uit komt als dat er in ging.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 16:36 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik krijg er juist (ook toen ik nog gewoon melk mocht) geen rustigere maag van, maar veel slijm in m'n keel enzo.
Klinkt bekend...quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:47 schreef Cue_ het volgende:
Nog altijd last van vreetkicks in de avondhet is niet dat ik overdag minder eet ofzo. Blegh.
Yup, want popcornquote:Op woensdag 25 januari 2017 21:29 schreef eleusis het volgende:
[..]
Klinkt bekend...
En als ik zeg "popcorn of zo" zeg je dan "bleeeeehhh"?
Maar.... hoe komt dat dan? Zoek eens naar de oorzaak. Eet je te weinig? Eet je te vroeg, waardoor je 's avonds trek krijgt? Heb je gewoon te veel zooi in huis en kun je de verleiding niet weerstaan? Heb je genoeg gezonde snaai in huis (ik bedoel, aan wortels en komkommer kun je je amper dik eten)?quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:47 schreef Cue_ het volgende:
Nog altijd last van vreetkicks in de avondhet is niet dat ik overdag minder eet ofzo. Blegh.
Denk meer mentaal dingetje ofzo.quote:Op donderdag 26 januari 2017 08:42 schreef Tink89 het volgende:
Maar.... hoe komt dat dan? Zoek eens naar de oorzaak. Eet je te weinig? Eet je te vroeg, waardoor je 's avonds trek krijgt? Heb je gewoon te veel zooi in huis en kun je de verleiding niet weerstaan? Heb je genoeg gezonde snaai in huis (ik bedoel, aan wortels en komkommer kun je je amper dik eten)?
Voor de meeste mensen met overgewicht zijn shin splints nogal een ding,quote:Op vrijdag 27 januari 2017 09:37 schreef MutedFaith het volgende:
Klopt.
En 'rennen' dan niet direct vol op 120%, Maar op zo'n tempo dat je nog een gesprekje zou kunnen voeren. Vooral rustig beginnen en langzaam opbouwen. En richten op een les helemaal probleemloos uitlopen voordat je naar de volgende doorgaat.
Ik wilde in het begin vooral veel te snel vooruit. Maar behalve je conditie moeten ook je beenspieren aan het lopen wennen. In t beste geval lijdt dat (zoals bij mij) tot dagenlange spierpijn, in 't slechtste geval scheur je ergens wat af ofzo.
De vraag is: wat is je doel? Is dat zo snel mogelijk die kilo's verliezen of juist alleen vet verliezen?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 13:43 schreef Fera het volgende:
Even hier gluren omdat ik twijfel aan mijn kcal intake.Ik ga er bij deze vanuit dat jullie er wel verstand van hebben.
![]()
Ik hoor om me heen dat ik te weinig eet. Ik gebruik MFP en mijn dagelijkse intake staat op 1520. Als ik daarnaast beweging invoer telt hij er automatisch wat kcal bij op die ik diezelfde dag nog extra zou mogen eten. Zelf ben ik eigenlijk van plan om toch gewoon elke dag rond die 1520 te blijven. Mijn doel is om 0,5 kg per week te verliezen (dat is niet zo extreem, toch?)
Voel er niet zoveel voor om mijn gewicht te posten, maar mijn BMR zit tussen de 1650 en 1695 (heb een paar van die tooltjes gebruikt). Nu raden mensen mij dus af om onder mijn BMR te gaan zitten. Hoe denken jullie daar eigenlijk over? Is dat erg ongezond?
Wat betreft beweging, ik wandel elke dag ongeveer een uur met mijn hond, aan een stuk door. De kortere wandelingen vind ik niet echt de moeite waard om te noteren.
Alvast bedankt voor wie er wat advies heeft.
Ah, oké. Duidelijk. Ik ben ook van plan om te sporten, dus dan is spieren verliezen inderdaad niet de bedoeling. Ik pas het dan - denk ik - aan naar 1700. Voor nu.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 14:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De vraag is: wat is je doel? Is dat zo snel mogelijk die kilo's verliezen of juist alleen vet verliezen?
Ik denk dat de meeste mensen uiteindelijk het laatste willen. Dan moet je dus niet onder je BMR gaan zitten, want dat heeft je lichaam gewoon nodig en anders ga je ook spieren verliezen. Dan maar wat langzamer zou ik zeggen, in de spiegel zie je niet hoeveel kilo je weegt maar wel hoe je vetpercentage verandert.
200g speklapjes?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 17:10 schreef Adnap het volgende:
Nee ik doe t ook niet voor de kcal maar voor t gewicht. Ik moet 150 tot 200 gr eten. Bij bijv speklapjes is het rauw 200 gr en gebakken 125 scheelt echt Veel dus
Klopt.. low carb. Inmiddels 45 kg afgevallen .quote:Op zaterdag 28 januari 2017 18:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
200g speklapjes?Wat voor dieet is dat?
Maar is dit een middel om een doel te bereiken, of ben je van plan voor altijd low carb te blijven eten?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 20:00 schreef Adnap het volgende:
[..]
Klopt.. low carb. Inmiddels 45 kg afgevallen .
Oja, ik vergeet altijd dat dat ook bestaatquote:Op zaterdag 28 januari 2017 20:00 schreef Adnap het volgende:
[..]
Klopt.. low carb. Inmiddels 45 kg afgevallen .
Ik zal straks moeten uitzoeken waar voor mij de grens ligt tussen aankomen en gelijk blijven en het aantal koolhydraten. Dat wordt dan mijn limiet. Tuurlijk zal ik er wel eens een keer overheen gaan maar het is dus een nieuwe levenstijl.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 20:05 schreef Fera het volgende:
[..]
Maar is dit een middel om een doel te bereiken, of ben je van plan voor altijd low carb te blijven eten?
Hier is een keer over gediscussieerd in dit topic,en daar kwam het toen wel op neer voor een aantal.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 17:12 schreef Cue_ het volgende:
En het lijkt me stug dat je t ene vlees rauw doet en de ander gebakken.
Nee? Weet je welke pagina? Ik ging kapot van de pijn, de minuut lopen na het rennen ging amper. Nu trekt de pijn weer weg. Maar heb het dus ook als ik snel loop in de stad.quote:Op zondag 29 januari 2017 14:54 schreef Rauw. het volgende:
Heb je gelezen wat ik plaatste over shin splints? Want dat heb je nu hoogstwaarschijnlijk.
Gevonden, ga even lezen.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:42 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen met overgewicht zijn shin splints nogal een ding,
https://www.sportcompress(...)lessures/shin-splint
Zeker kalm aan beginnen dus.
Pff sterkte man. Stoppen met Evy dus en eerst wat gewicht kwijtraken?quote:Op zondag 29 januari 2017 15:05 schreef -Bubseltje- het volgende:
Wat Rauw zegt. Doorzetten lijkt me niet zo handig.
Ik heb met hardlopen ook weer een oude "blessure" opgelopen. Pijn in mijn heup. Gelukkig geen slijt maar gewoon spieren ofzo. Morgen de fysio maar bellen. Want het word steeds erger
.
Da's langzamer dan normaal lopen?quote:Op zondag 29 januari 2017 15:06 schreef Pizzapuntje het volgende:
Wel echt langzaam begonnen trouwens, absoluut niet vol gaan rennen, denk dat ik 3,5 tot 4 km per uur heb gerend
Rende nu buiten dus niet echt een idee. Misschien 5,5 ofzo, van de week eens in de sportschool kijken. Maar niet volle bak iigquote:Op zondag 29 januari 2017 15:06 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Da's langzamer dan normaal lopen?
Dat denk ik niet, dat is nog langzamer dan wandelen. Ik denk ook niet dat je met een paar minuutjes meteen shin splints hebt, maar wat de anderen al zeggen, momenteel is hardlopen waarschijnlijk niet de beste sport voor jou, zeker niet omdat je ook al pijn hebt met wandelen. Op wat voor schoenen loop je?quote:Op zondag 29 januari 2017 15:06 schreef Pizzapuntje het volgende:
Wel echt langzaam begonnen trouwens, absoluut niet vol gaan rennen, denk dat ik 3,5 tot 4 km per uur heb gerend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |