Kansenjongere | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:14 |
Welkom in de Topicreeks: Vragen over vliegen kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines? En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig? Bediscussieer het allemaal hier ![]() Veelgestelde vragen Waar is de beste plek in het vliegtuig? Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg. Hoe werkt een e-ticket? Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen? Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1 Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket? Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort. Mag m'n koffer op slot? Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen. Hoe kom ik aan een visum? Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie Hoe werkt het visum voor de VS? Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets? Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht? Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt. Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen? Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan. Nog meer weten? Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh ![]() Let nog wel op deze centrale topics: • Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de Topicreeks: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2) • of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen? • Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B • En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de Topicreeks: Travel: aanbiedingen tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen | |
Kansenjongere | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:15 |
KLM, Boeing 787-9. | |
Fred | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:25 |
Heb ik zelf nog niet mee gevlogen, maar gezien de plattegrond zou ik 30A en 30K vermijden. De 787 deuren komen diep naar binnen, uitgerekend op kniehoogte. Een voordeel is dat de toiletten wel dichtbij zijn, maar een nadeel is dat bijna alle toiletten dichtbij zitten. Bijna alles wat economy reist komt dus bij jouw voor je neus naar het toilet. | |
opperkleurder | woensdag 11 januari 2017 @ 13:11 |
Door een aanpassing in de vluchttijden kan ik een vlucht naar Santiago Chili aanpassen. Heb een aantal opties, mijn vraag welke voorkeur jullie zouden hebben. Amsterdam - Parijs - Santiago met 2 uur overstap en vluchten met Air France Amsterdam - Atlanta - Santiago met 2 uur overstap (KLM/Delta) of 5 uur overstap (2x Delta) Amsterdam - Panama - Santiago met 2 uur overstap met KLM en Copa Amsterdam - Sao Paulo - Santiago met 2,5 uur overstap met KLM en GOL De oorspronkelijke connectie ging via Atlanta. | |
Blik | woensdag 11 januari 2017 @ 13:18 |
Er zijn meerdere factoren, waaronder ook totale reistijd. Gevoelsmatig zou ik Atlanta niet doen, al is het al omdat je dan met bagage loopt te kutten. Verder ligt het een beetje aan het tijdstip van de overstap, een overstap halverwege (Atlanta/Panama) kan best fijn zijn mits het niet midden in de nacht is voor je gevoel. Een korte leg, gevolgd door een lange leg is ook wel prettig op de heenreis, alleen de terugreis is dan vervelend omdat je dan zo dicht bij huis zit. Dan is er nog de maatschappij-kwestie en wat ze bieden tijdens de vlucht, uit principe zou ik voorkeur hebben voor KLM (Fransen...:N). Aan de andere kant heeft AF evt. de A380 waar je mee kunt vliegen. De andere maatschappijen ken ik niet, dus kan ik geen oordeel over geven. Wel even goed om te kijken of er service is aan boord en/of er entertainment is. | |
Farenji | woensdag 11 januari 2017 @ 13:20 |
Als je over Atlanta vliegt heb je een ESTA of visum nodig en je moet door de immigratie, incl vingerafdrukken en soms screening. Zou ik zelf proberen te vermijden. | |
XL | woensdag 11 januari 2017 @ 13:31 |
Ik zou Panama doen, zo'n bucketlist land. Ook al is het doorreis! Moet je vanaf panama wel dik 6 uur in een 737-tje | |
Hallojo | woensdag 11 januari 2017 @ 13:33 |
Het vliegveld van Panama staat op jouw bucketlist? ![]() | |
XL | woensdag 11 januari 2017 @ 13:44 |
Het is meer een gevoel, Panama ga je nooit meer komen. Parijs, Atlanta... dat zijn de doorsnee overstappertjes. Delta Airfrance, dat kennen we wel... Copa Airlines ga ik nooit vliegen. | |
Blik | woensdag 11 januari 2017 @ 14:01 |
Been there done that. Standaard Zuid-Amerikaans vliegveld met ondoorzichtige regels. Echt nul reden om voor het vliegveld via Panama te vliegen. Overigens een erg mooi en afwisselend land, wel aanradertje om een keer 3 weken vakantie te plannen | |
Schnitzels | woensdag 11 januari 2017 @ 14:20 |
Ik kijk wel eens voor goedkope Ryanair vluchten om een citytrip te maken van vrijdag - zondag of vrijdag - maandag. Ik ga dan met mijn vriendin, maar wij zijn eigenlijk altijd nog een stuk extra kwijt door de stoel voorkeur om naast elkaar te zitten, 1 koffer ruimbagage heen en terug. Enkel de handbagage zou wel kunnen, al zit je dan met vloeistoffen zoals: lenzenvloeistof, haargel, tandpasta, deo, parfum en shampoo. Reizen jullie dan vaker zonder deze artikelen en kopen jullie deze lokaal? | |
Hallojo | woensdag 11 januari 2017 @ 14:37 |
Kleine flesjes kopen die in je handbagage kunnen. En kijk ook eens naar Wizzair, die zetten je wel naast elkaar. | |
Blik | woensdag 11 januari 2017 @ 14:42 |
Lenzenvloeistof: kleine variant van de Etos Gel: ik vul altijd een oud lenzendoosje met gel tandpasta: normale tube mag gewoon mee, <100ml deo: compacte variant van <100ml shampoo: niet nodig voor 3 dagen, bij veel hotels hebben ze vaak shampoo En die zitvoorkeur is vaak ook niet nodig, als je op tijd en samen incheckt zit je vaak toch wel naast elkaar. En dan zit je even 2 uur niet bij elkaar, is ook niet het grootste probleem in de wereld toch? | |
opperkleurder | woensdag 11 januari 2017 @ 14:51 |
Ben al eens in Panama geweest en toen op PTY aangekomen. ![]() | |
Schnitzels | woensdag 11 januari 2017 @ 14:51 |
Ja, dat zou idd nog wel een optie zijn. Even kijken welke opties we hebben met haargel ![]() Ja in principe zou dat nog best kunnen ook. Alleen haargel is een probleem. ![]() In zo'n doosje je haargel? Daar krijg ik nog niet eens genoeg voor één dag in. Nee ik moet eens gaan kijken of daar goede 100 ml varianten van bestaan. Want zoiets doe je niet zo makkelijk in een reisfles. | |
Blik | woensdag 11 januari 2017 @ 14:53 |
pro-tip: gebruik eens wat minder gel of een fatsoenlijke gel. Ik kan een hele week doen over een vol lenzendoosje. En dat is echt geen grapje. Ik gebruik "molding creme", heb ik maar een vingertopje van nodig | |
buzz1291 | woensdag 11 januari 2017 @ 19:18 |
Lekker via Parijs. Atlanta en Sao Paulo zijn een crime wat transfers betreft, en 2 uur overstaptijd in Panama geeft ook niet echt veel speling. | |
opperkleurder | woensdag 11 januari 2017 @ 19:29 |
Uiteindelijk kunnen we hem niet aanpassen omdat de aanpassing minder is dan een uur verschil. Zitten we vast aan 2 uur en 5 min transfer in Atlanta. | |
Yreal | woensdag 11 januari 2017 @ 20:01 |
ryanair zet je 9/10x naast elkaar en voor drie dagen is ruimbagage echt totale overkill. Wat sleep je allemaal mee dan? ![]() | |
groggy | woensdag 11 januari 2017 @ 21:03 |
10 dagen kan echt gemakkelijk met een handbagage koffer. | |
nexusje | woensdag 11 januari 2017 @ 21:05 |
Ligt aan je hairtype, sommige mensen hebben simpelweg meer nodig OKE ON TOPIC | |
Kansenjongere | woensdag 11 januari 2017 @ 21:37 |
Dat hangt nogal af van de bestemming (en/of je persoonlijke hygiëne). | |
#ANONIEM | woensdag 11 januari 2017 @ 21:53 |
Dus mensen die 10 dagen met een handbagagekoffer doen zijn vies? | |
groggy | woensdag 11 januari 2017 @ 21:56 |
dubbel | |
groggy | woensdag 11 januari 2017 @ 21:57 |
| |
VacaLoca | woensdag 11 januari 2017 @ 21:58 |
Klopt. Helaas zelf zo dom geweest om twee losse tickets te boeken in hoop op scherpere prijs. Zit nu dus met twee boekingen bij Ryanair . Dan kan ik het denk ik wel vergeten dat vriendin en ik nog samen komen te zitten met inchecken? Normaal geen ramp maar wil zo niet onze eerste vakantie aanvangen op vlucht van 4.5 uur | |
liesje1979 | woensdag 11 januari 2017 @ 22:31 |
Flauw offtopic gedoe verwijderd. | |
#ANONIEM | woensdag 11 januari 2017 @ 22:36 |
Je kunt bij het inchecken alsnog een stoel kiezen (tegen betaling?!) Laatste keer inchecken bij Ryanair had ik ook twee verschillende losse boekingen. Gelijk n aelkaar ingechecked en toch naast elkaar gekomen. Dus kan ook zonder bijbetalen. Ga je trouwens langer dan vier dagen weg? Dan moet je inchecken op je vakantieadres. | |
ShevaJB | vrijdag 13 januari 2017 @ 13:24 |
Mensen, vraagje. Zondag vlieg ik vanaf Alicante naar Schiphol. Ticket heb ik via skyscanner geboekt met Tui. Ik vlieg met Transavia. Nu heb ik een mail ontvangen met het vliegticket in PDF formaat. Er staat in dat ik dit mee moet nemen naar het vliegveld. Morgen kan ik echter wel gewoon online inchecken via de site van Transavia. (Zoals ik normaal gesproken altijd doe met bijv. Vueling of ryanair zondat dat ik extra papier moet printen). De boarding pass zet ik dan in mn Wallet van de iphone. Het lijkt me dat ik dat vliegticket niet hoef te printen, weet het echter niet zeker. Iemand? | |
Blik | vrijdag 13 januari 2017 @ 13:27 |
Dat is je boardingpass, dus dat zou voldoende moeten zijn. Verder gewoon zorgen dat je digitaal bij je ticket kan eventueel en dan zou dat goed moeten komen | |
ShevaJB | vrijdag 13 januari 2017 @ 13:28 |
Dan weet ik genoeg, bedankt. | |
Fogel | vrijdag 13 januari 2017 @ 14:08 |
Dat. | |
Yreal | vrijdag 13 januari 2017 @ 15:26 |
1 inchecken en dan met de andere de stoel ernaast boeken ![]() | |
Ali_Ilegali | vrijdag 13 januari 2017 @ 15:49 |
Had ik ook een keer toen naar Manchester, wat ik toen deed was 2 browser of tabblad openen en bij beide dan tegelijk inchecken. Zo kwam ik alsnog naast mijn reismaatje te zitten ![]() | |
sirdanilot | vrijdag 13 januari 2017 @ 16:25 |
Als je zo graag naast elkaar wil zitten, betaal dan gewoon om je stoel te reserveren, en anders moet je niet zeiken als je niet bij elkaar komt te zitten. Je krijgt immers waar je voor betaalt. | |
Fogel | vrijdag 13 januari 2017 @ 16:49 |
Post kwijt? Probeer dan eens ontopic te posten, dan blijft het staan ![]() Niet mee eens? Schrijf een bericht in TRV FB ![]() | |
buzz1291 | zaterdag 14 januari 2017 @ 09:25 |
Parkeren op Schiphol en dan vóóraf reserveren. Krijg je na de bevestiging ook nog de mogelijkheid om een 5 euro See Buy Fly kortingsvoucher bij een minimale besteding van 25 euro in je mailbox te ontvangen. Zolang je maar verschillende vetrekdata opgeeft, krijg je iedere keer een nieuw voucher met een ander barcode nummer en geldig tot 31/12/2017. Gaat lekker zo en dat wordt dus ieder artikel apart afrekenen...... ![]() kwee alleen nie of Fogel dit wel ontopic fint | |
DutchTrain | zaterdag 14 januari 2017 @ 09:29 |
Wat is je vraag en waarom post je dit niet in het aanbiedingen topic? ![]() Die voucher kan je overigens ook gratis downloaden van de Schiphol site. | |
buzz1291 | zaterdag 14 januari 2017 @ 09:47 |
Goeie vraag, maar die had je dan ook beter in een PM kunnen stellen ![]() | |
static | zaterdag 14 januari 2017 @ 10:08 |
![]() | |
Citizen.Erased | zaterdag 14 januari 2017 @ 10:14 |
1. Op tijd inchecken en dan voor de ander de stoel ernaast nemen 2. Op het allerlaatste moment inchecken; dan heb je kans dat je ook nog eens de nooduitgangstoelen krijgt als er verder niemand voor heeft willen betalen. | |
Schnitzels | zaterdag 14 januari 2017 @ 12:10 |
Ja ik ga bijna nooit drie dagen weg met vliegtuig, vorige keer toevallig in de zomer en dan heb je al een badhandoek bij je. En ik ben ook lekker makkelijk. Als ik drie dagen ga wil ik voor 6 dagen kleding bij me hebben en ter plekke kunnen kiezen ![]() | |
Yreal | zaterdag 14 januari 2017 @ 22:53 |
Moet een motorhelm kwijt in de handbagage, en als het even lukt nog een schone onderbroek... Iemand tips hoe dat aan te pakken? Vooral omdat de helm eigenlijk al te groot is... | |
Fred | zaterdag 14 januari 2017 @ 23:25 |
In de helm past prima een schone onderbroek ![]() | |
airportmadness | zondag 15 januari 2017 @ 00:38 |
Meestal zijn die Ryanair vluchtjes max 2 uur. Dan kan je toch wel even zonder elkaar? Snap ook niet dat mensen er tegenwoordig nog vanuit gaan dat je altijd naar elkaar komt te zitten. | |
Yreal | zondag 15 januari 2017 @ 01:21 |
mwua, ze vliegen genoeg stukken die heel wat langer zijn. | |
Citizen.Erased | zondag 15 januari 2017 @ 11:28 |
Als ik met Ryanair een weekend naar London gaat maakt het mij persoonlijk niets uit. Kan voor andere mensen anders zijn. Een bekende van mij heeft vliegangst en die wil zoveel mogelijk "zekerheden" inbouwen. Weten dat hij naast een bekende zit is er daar 1 van. | |
#ANONIEM | zondag 15 januari 2017 @ 11:32 |
Wat geeft dat voor zekerheid? | |
Citizen.Erased | zondag 15 januari 2017 @ 11:34 |
Geen idee, ik heb zelf geen vliegangst maar kan me indenken dat het de stress wellicht verlaagd als je naast een bekende zit inplaats van "extra onzekerheid". | |
Yreal | zondag 15 januari 2017 @ 12:11 |
ik ga een week weg, iets meer dan dat zou lekker zijn.. | |
Yreal | zondag 15 januari 2017 @ 12:12 |
dat het niet ontzettend akward gaat zijn als je een handje vast wil houden? | |
ozzietukker | zondag 15 januari 2017 @ 20:05 |
Bij lange vluchten heb ik liever een lege stoel naast me dan een bekende met wie ik vlieg. Dat terzijde, ik snap best wel dat een gemiddelde passagier welke 1 x per jaar lang en misschien 2 citytrip per jaar maakt het wel zo leuk vindt om naast elkaar te zitten, je gaat immers samen op pad. Luchtvaartmaatschappijen maken van dat gegeven natuurlijk dankbaar gebruik, in principe kom je wel naast elkaar te zitten wanneer je de boeking onder één reserveringsnummer maakt, echter het toewijzen van stoelen in een vliegtuig gebeurd bij elke luchtvaartmaatschappij welke kosten berekend voor een stoel volgens een vast patroon, dat patroon kan echter onderbroken worden door mensen welke vooraf al de moeite hebben genomen om een stoel te reserveren en daarvoor te betalen, dan gaat het patroon nog steeds verder maar kom je dus niet naast elkaar. Wat ik erger vindt is dat zelfs een maatschappij zoals TAP is overgegaan tot het automatisch toewijzen van stoelen als je online incheckt, je kan niet kosteloos een andere stoel krijgen. Ik snap best dat je hier op korte termijn wat extra inkomsten op kan genereren, maar voor mij is het duidelijk dat ik de 2x per jaar dat ik naar Portugal moet geen enkele reden meer heb om TAP te verkiezen boven een Easyjet of Ryanair, daar zal men zich nog lelijk op verkijken. | |
Yreal | zondag 15 januari 2017 @ 21:25 |
de koffie? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 15 januari 2017 @ 22:10 |
Tenzij ze juist op de infrequente vlieger gokken die normaal met Ryanair gaat en die het sowieso al normaal vindt om voor een gekozen stoel te betalen. | |
ozzietukker | zondag 15 januari 2017 @ 22:23 |
In het geval van TAP heeft deze nogal last van die Ryanair en Easyjets van deze wereld waardoor de tarieven erg naar beneden bijgesteld moeten worden voor vluchten binnen Europa. Men probeert op deze manier extra inkomsten te genereren, en ik snap dat dat nodig is, maar het zal nu net de passagier die juist wat vaker vliegt over de streep trekken om dan maar helemaal budget te gaan. Zeker omdat TAP ook de Star Alliance leden met een Gold of nog hogere status voor een stoel laten betalen, en een maatschappij moet het nu net hebben van de frequent flyers. Die 3 uur ga ik overleven, TAP zelf gaat het niet redden. | |
airportmadness | zondag 15 januari 2017 @ 22:47 |
Zo zijn er inderdaad nog wel meer maatschappijen in Europa die het niet meer gaan redden als ze zelfstandig blijven. | |
#ANONIEM | zondag 15 januari 2017 @ 22:58 |
Je roept iets wat de baas van Ryanair tien jaar geleden ook al riep en wat is er ondertussen op de fles gegaan? Heel weinig! | |
airportmadness | zondag 15 januari 2017 @ 23:04 |
Er zijn toch wel een aantal maatschappijen op de fles gegaan, een aantal die overleven omdat ze zijn opgekocht en zo zijn er nog een aantal die door de staat gesponsord worden en daardoor toch nog in de lucht zijn. | |
Yreal | zondag 15 januari 2017 @ 23:22 |
mwah, je hebt inmiddels toch wel een paar blokken. Half centraal europa zit sowieso al bij Lufthansa in de groep. Als je ook fussies mee pikt is er heel veel veranderd. | |
Kansenjongere | zondag 15 januari 2017 @ 23:28 |
Dat Lufthansa na al die stakingen nog niet op de fles is gegaan verbaast me dan wel weer. | |
ozzietukker | maandag 16 januari 2017 @ 20:34 |
De Lufthanse groep is heel groot en daardoor ook heel sterk. Swiss, Austrian, Brussels Airlines, Germanwings, Eurowings (en nog wat kleinere lokale maatschappijen) en de helft van Sunexpress behoren ook tot het vliegende deel van de Lufthansa groep. Daarnaast werkt de politiek in Duitsland behoorlijk mee om andere maatschappijen, lees de Emirates van deze wereld niet zonder meer toegang te geven op de Duitse markt waardoor de marktpositie wel goed kan blijven bestaan. Lufthansa snapt heel goed welke markten er zijn en is in alle markten ook aanwezig en kan daardoor marktaandeel behouden en zelfs terugwinnen. Naast het feit dat ze ook in de techniek, catering en vluchtopleiding actief zijn. | |
XL | maandag 16 januari 2017 @ 20:41 |
Conservatieve thuismarkt ook. Amper Nederlanders die sowieso KLM vliegen, genoeg Duitsers die alleen Lufthansa vliegen. Met name zakelijk zijn er veel passagiers die Airberlin bijvoorbeeld niet eens als volwaardig alternatief zien. | |
bluemoon23 | dinsdag 17 januari 2017 @ 20:18 |
Ik ben aan het zoeken voor een ticket naar Australie in Juli. Nu zie ik tijdens het zoeken ook tickets voorbijkomen van Thai Airways, met overstap in Bangkok. Is dat wat ? Thai Airways ? | |
Blik | dinsdag 17 januari 2017 @ 20:51 |
Vraagje voor ervarings deskundigen. Ben op zoek naar tickets naar Zanzibar, en heb een zeer voordelig ticket gevonden met Emirates (<500 euro p.p.). Nadeel is, overstap van 20 uur op Dubai Airport. Kan wel op de heenweg slapen in het vliegtuig, hele dag in Dubai zijn en dan 's avonds weer richting vliegveld gaan Regelt Emirates nog bepaalde zaken voor mensen met een dergelijke overstap? | |
Insomnia_ | dinsdag 17 januari 2017 @ 20:52 |
Meer dan prima. Al heb ik geen ervaring met de econ. | |
Insomnia_ | dinsdag 17 januari 2017 @ 20:53 |
Als er geen kortere overstap mogelijk is, hotel en transfer. https://www.emirates.com/(...)t/dubai-connect.aspx | |
Blik | dinsdag 17 januari 2017 @ 21:37 |
Alternatief is via Dar es Salaam, dus met extra overstap. Maar, wel relaxte service hoor. Zelfs hotel met zwembad zie ik | |
DeeBee | woensdag 18 januari 2017 @ 04:26 |
Is er echt geen kortere overstap mogelijk? Want de service is dus alleen beschikbaar als de kortste connectie niet beschikbaar is, niet als je zelf bewust een langere overstap boekt omdat dit goedkoper is. Het lijkt mij bijna ondenkbaar dat je niet naar ZNZ kan met een snellere connectie dus ik zou dit wel even goed checken... Daarnaast vliegt alleen flydubai vanaf DXB naar ZNZ, dus ik zou even kijken of het een codeshare is of wat je precieze vluchtnummers zijn. Want als je een flydubai vluchtnummer hebt op de tweede vlucht kan je hier misschien ook geen gebruik van maken. | |
Blik | woensdag 18 januari 2017 @ 09:38 |
Goede punten, ga ik even uitzoeken. Maar er gaat maar 1 vlucht per dag naar Zanzibar voor zover ik weet. Dus die 20 uur is wel de enige optie. Maar van die codeshare ga ik even uitzoeken, | |
Fred | woensdag 18 januari 2017 @ 09:54 |
Emirates heeft 1 vlucht p.d. Dubai - Zanzibar, maar 2 vluchten Amsterdam - Dubai. Je kan in 16u met Emirates van Amsterdam naar Zanzibar, dus die kortere overstap moet mogelijk zijn. | |
Blik | woensdag 18 januari 2017 @ 09:58 |
Die zijn volgens mij allemaal met een overstap in Dar es Salaam | |
Fred | woensdag 18 januari 2017 @ 10:06 |
Inderdaad, dat had ik ff gemist. | |
Blik | woensdag 18 januari 2017 @ 11:00 |
Waarbij dan wel weer gebruik gemaakt kan worden van Dubai Connect, omdat ik dan in/uit vlieg met Emirates. Want DeeBee had gelijk, met Flydubai kun je geen gebruik maken van Dubai Connect | |
Blik | donderdag 19 januari 2017 @ 23:51 |
Uiteindelijk gekozen voor de combi van Kenya Airways/KLM, scheelt ongeveer 8 uur reistijd en relaxte aankomst en vertrektijden. Heen is met Kenya en terug met KLM. Ik ben overigens normaal gewend dat ik al stoelen kan uitkiezen na het boeken, iemand een idee waarom dat nu niet zou kunnen? | |
sirdanilot | vrijdag 20 januari 2017 @ 00:36 |
Ga je economy class? Dan kun je al lang niet meer bij elke maatschappij zomaar stoelen uitkiezen na het boeken hoor. Soms kan het helemaal niet meer, of alleen tegen betaling. Gewoon uitkiezen bij het inchecken online , dus. Doe je even een trip report voor de vlucht met Kenya Airways? Ben benieuwd ![]() | |
sirdanilot | vrijdag 20 januari 2017 @ 00:38 |
Volgens mij kon ik ze wél gewoon uitkiezen gratis nadat ik had geboekt bij Ukraine international. Maar ik heb al een paar maanden geleden geboekt dus ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij heb ik gewoon voor alle 4 mn vluchten stoelen uitgekozen. Aangezien ik niet zo heel vaak vlieg (1x lange vlucht retourtje per jaar, en misschien 2 à 3 retourtjes binnen europa) kan het me eerlijk gezegd ook niks verrotten waar ik zit. Ik heb wel liever raam dan gangpad maar niet zo veel liever dat ik ervoor ga betalen. Weet trouwens niet of ik uberhaupt nog een lange vlucht ga maken dit jaar ![]() | |
Yreal | vrijdag 20 januari 2017 @ 00:41 |
Bij klm mag je niet meer gratis kiezen bij boeken | |
Sounddragon | vrijdag 20 januari 2017 @ 02:25 |
Sinds wanneer niet dan? Laatste keer dat ik KLM had nog wel iig (met Flying blue). | |
Blik | vrijdag 20 januari 2017 @ 08:46 |
Ik kan normaal gesproken altijd mijn stoelen uitkiezen bij KLM, ook nog 2 maanden geleden toen ik mijn laatste vlucht maakte met KLM. Ging er eigenlijk vanuit dat het met status te maken (Gold status met Flying Blue). Met name op de terugweg zou het wel heel relaxed zijn om vooraf een stoel te kunnen claimen, aangezien er maar 10 economy comfort stoelen zijn met 2 naast elkaar ipv 3 naast elkaar. Of zou het kunnen zijn omdat ik onder de noemer van Kenya Airways geboekt heb, en ik dus onder de codeshare zit? | |
#ANONIEM | vrijdag 20 januari 2017 @ 08:54 |
Volgens mij is het nog steeds wel mogelijk om 24 uur voor vertrek je stoel te reserveren. | |
Kansenjongere | vrijdag 20 januari 2017 @ 08:56 |
Natuurlijk, je zult uiteindelijk toch moeten zitten, maar zonder status betaal je tegenwoordig ook bij KLM als je eerder je stoel wil kiezen. | |
Blik | vrijdag 20 januari 2017 @ 08:57 |
Ja, dat kan sowieso (30 uur vantevoren). Maar ik wil het nu al, en niet pas de dag voor vertrek | |
static | vrijdag 20 januari 2017 @ 09:14 |
Heeft inderdaad met stats te maken, ben plat en kan altijd tijdens het boeken kiezen. | |
Blik | vrijdag 20 januari 2017 @ 09:54 |
Ik heb antwoord van KLM, het heeft niks met status te maken maar met het feit dat ik op de codes van Kenya Airways reis. Antwoord van KLM: Dus pas eind maart kan ik de stoelen uitkiezen | |
static | vrijdag 20 januari 2017 @ 10:24 |
Onzin, heb even voor jouw post nog een KLM ticket geboekt, kon meteen mijn stoel kiezen. | |
Blik | vrijdag 20 januari 2017 @ 10:29 |
Lees je wel goed? Heb je bij KLM geboekt of bij Kenya Airways? | |
buzz1291 | vrijdag 20 januari 2017 @ 10:31 |
Dat is dus het verschil tussen een KLM ticket, of een Kenia Airways code share ticket op dezelfde vlucht. | |
sirdanilot | vrijdag 20 januari 2017 @ 10:31 |
Op code van Kenia Airways? | |
static | vrijdag 20 januari 2017 @ 10:48 |
Ik begrijp er geen flikker meer van. ![]() | |
Blik | vrijdag 20 januari 2017 @ 10:56 |
Als ik had geboekt op code van KLM kon ik nu al een stoel regelen op de KL-vlucht van Nairobi naar Amsterdam. Maar omdat ik via codes van Kenya Airways vlieg (KQ ipv KL) kan ik geen stoel boeken. Sowieso kun je bij Kenya pas stoelen boeken vanaf 90 dagen. | |
sirdanilot | vrijdag 20 januari 2017 @ 10:57 |
Ach, 90 dagen van tevoren is toch zat? Ik heb ze langer vantevoren geboekt voor mijn vlucht volgende week, en ik heb dus echt geen idee mee waar ik zit ![]() | |
Blik | vrijdag 20 januari 2017 @ 11:04 |
90 dagen is ook prima, maar als ik naar mijn boeking keek op KLM stond er dat het pas 30 uur vantevoren kon. En op je boardingpas staat gewoon waar je zit, dus daar zou ik me geen zorgen over maken | |
Xetran | vrijdag 20 januari 2017 @ 15:43 |
Kan het kloppen dat je bij Chinese maatschappijen gedurende de gehele vlucht geen enkel elektronisch device aan mag hebben staan? | |
DutchTrain | vrijdag 20 januari 2017 @ 16:41 |
Niet bij allemaal in ieder geval. Wel zijn ze nogal streng met powerbanks en ander batterijen meenemen in de cabine. Check de airlines zelf als je er problemen mee denkt te gaan hebben. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 januari 2017 @ 16:44 |
Bij sommige is dat inderdaad zo. | |
ozzietukker | vrijdag 20 januari 2017 @ 19:04 |
Telefoons mogen inderdaad niet aan, een I-pad of iets vergelijkbaars mag meestal wel. Het is een regel van de Chinese autoriteiten en wordt opgedragen aan de luchtvaartmaatschappijen om geen telefoons toe te staan welke aan staan. (En officieel tablets met een 3g kaartje dus ook niet). Men gaat zelfs zo ver om te vragen of je even wilt laten zien als je muziek zit te luisteren uit welke device dat komt en blijft echt naast je staan om het uit te zetten. E.e.a. heeft ook te maken met de Chinese markt waar nogal wat telefoons op de markt zijn die niet allemaal even 'veilig' zijn qua straling en dergelijke. Duurt niet lang meer overigens, als ik goed ben ingelicht zal begin dit jaar nog e.e.a. wat minder strikt worden. | |
Xtreem | zondag 22 januari 2017 @ 04:53 |
Ik meende eigenlijk alleen tijdens domestic flights - maar heb al een tijdje niet meer internationaal met ze gevlogen... | |
Xetran | maandag 23 januari 2017 @ 00:53 |
Ja dat had ik dus ook.. een vlucht van 13 uur en gewoon niks dat ik mag gebruiken om de tijd te doden.. dat in combinatie met van die strakke exit row seats (waar je ook nog eens niks van spullen kwijt kan omdat de vloer leeg moet zijn en er geen muurtje voor me was) maakte het totaal geen feestje. | |
opperkleurder | maandag 23 januari 2017 @ 11:17 |
Je hebt toch een schermpje voor je met films die je al gezien hebt of nooit zou willen zien? En anders kun je nog Mahjong of Tetris doen. | |
sirdanilot | maandag 23 januari 2017 @ 11:57 |
Er bestaat ook zoiets als een 'boek'. ![]() Ik ben zelf ook niet zo van het lezen, dus meestal begin ik in een boek en na een paar bladzijdes val ik alsnog in slaap. Ik weet niet waarom maar sinds de komst van de smartphone kan ik me echt niet meer op boeken ocncentreren, ik val er alleen maar in slaap van. | |
Blik | maandag 23 januari 2017 @ 12:12 |
ik sjouw geen boeken meer mee, die komen op de iPad te staan. Maar daar heb je dan niet zoveel aan als je hem niet aan mag zetten. Ik neem hooguit wat tijdschriften mee (werk voor een uitgeverij) en die laat ik vaak achter in het vliegtuig/hotel. | |
static | maandag 23 januari 2017 @ 12:23 |
Uitermate vriendelijke crew op mijn KLM vlucht van Muscat naar Abu Dhabi gisteren, gezellig zitten kletsen, toen ze erachter kwamen dat ik al een tijdje niet in Nederland ben ging het onmiddellijk over zuurkool met hema-worst, haring met ui, wat nou echte mayonaisse is (ja, ook Pulp Fiction kwam aan de orde), etc. Zelfs de piloot kwam een persoonlijk praatje maken. ![]() Meest attente vond ik nog dat ze net voor de landing me een hutkoffer aan stroopwafels in mijn handen duwden met wat Nederlandse tijdschriften. | |
sirdanilot | maandag 23 januari 2017 @ 12:29 |
Huh? Vliegt KLM van Muscat naar Abu Dhabi? Een maatschappij mag toch niet zomaar tussen 2 andere landen vliegen zonder speciale afspraken (behalve binnen de EU dan natuurlijk). | |
Yreal | maandag 23 januari 2017 @ 12:39 |
fith freedom ofzo heet dat. Lange intercontinentale vlucht met een extra hopje. Zijn er binnen de eu best wat van. Singapore vliegt met een 777 manchester lunchen geloof ik. Goedkoopste optie om eens first class met hun te vliegen ![]() | |
Blik | maandag 23 januari 2017 @ 12:43 |
KLM vliegt zo ook bijvoorbeeld Singapore - Denpasar (Bali). Gewoon een tussenstop en dan weer door | |
static | maandag 23 januari 2017 @ 12:56 |
Nee, ik verzin het ter plekke. ![]() Anyway, vlucht ging verder naar Amsterdam. | |
sirdanilot | maandag 23 januari 2017 @ 12:57 |
Oh ok. Binnen een land heb ik wel gedaan, heel vroeger. Met british airways van london naar sao paulo en dan mocht je in het vliegtuig blijven zitten, en na een uurtje of twee vloog deze door naar Rio. Maar ik was toen nog een kind, kan ook zijn dat dit de braziliaanse maatschappij Varig was (die is nu failliet). Dat weet ik niet meer. Maar ik dacht british airways. | |
sirdanilot | maandag 23 januari 2017 @ 12:58 |
Mocht je in het vliegtuig blijven zitten of moest je eruit in abu dhabi? | |
TN-FR | maandag 23 januari 2017 @ 13:04 |
Je moet blijven zitten. Ik heb de omgekeerde vlucht gehad en ik heb ook een heel prettige ervaring gehad met de klm crew. | |
static | maandag 23 januari 2017 @ 13:23 |
Eruit want Abu Dhabi was mijn eindbestemming. De rest moest ca. 50 minuten blijven zitten voor vertrek. | |
Xetran | maandag 23 januari 2017 @ 15:20 |
Ik vind het gewoon raar.. Ik bedoel je hebt stopcontacten bij elke stoel, usb-aansluitingen en noem maar op, maar uiteindelijk bieden ze enkel een fictief doel. Als je al niet eens gewoon je eigen muziek mag luisteren dan wordt het leven je erg bemoeilijkt, ik reis de volgende keer niet meer met een CAAC-maatschappij in ieder geval.. Eten was ook nog eens van een dusdanig niveau dat ik in staat ben een half etmaal niet te eten.Vind 't scherm niet bepaald prettig.. en aangezien ik exit row seats had zaten ze ook op een plek dat ik mijn slapende buren wakker kon krijgen met de brightness.. En tetris had ik alle 20 highscores al mee behaald, dat was na een tijd niet leuk meer ![]() Ja dat is dus 't grappige, dat leeslichtje in de dreamliner is zo fel.. Ik wilde andere er niet mee lastig vallen, want je hebt er echt last van als directe buur.. | |
sirdanilot | maandag 23 januari 2017 @ 15:24 |
Tsja ik snap dat je rekening wil houden met andere mensen maar je moet het nu ook weer niet overdrijven he. Dat leeslichtje zit er niet voor niks, en mensen hebben het er maar mee te doen. Net als de brightness van het scherm. dan doen ze maar zo'n oogmaskertje op, als het ze niet zint. Sowieso staan chinezen toch al niet bekend om dat ze veel rekening houden met andere mensen. Ze boeren, spugen, slurpen en roken overal en worden stom dronken van veel te dure rode wijn die ze met cola mixen en in één teug opzuipen. Dus ik denk echt niet dat ze gaan klagen als hun buurman een leeslichtje aanzet. | |
Xetran | maandag 23 januari 2017 @ 15:25 |
Klopt, gelukkig had de maatschappij nog het fatsoen westerlingen bij elkaar te groeperen, zal in het verleden wel flink ruzie over zijn geweest ![]() | |
#ANONIEM | maandag 23 januari 2017 @ 15:48 |
Vooroordelen alert. [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2017 15:48:15 ] | |
Xetran | maandag 23 januari 2017 @ 15:58 |
Ooit gerezen met een Chinese maatschappij? Het is toch echt zo.. Zelfs iemand gehad die de gehele vlucht muziek afspeelde op de luidspreker (die vlucht werd elektronische devices gebruiken wél getolereerd) omdat hij geen oortjes bij zich had(??) | |
#ANONIEM | maandag 23 januari 2017 @ 16:02 |
Ik heb nooit in een beslagkom gezeten met een stel Chinezen. | |
RipCity | maandag 23 januari 2017 @ 16:08 |
Als iets geen vooroordeel is is dat het wel. Alles Mbt overlast en chinezen is gewoon feit. | |
#ANONIEM | maandag 23 januari 2017 @ 16:11 |
Het is maar waar je je aan stoort. Ik ben in zes weken geen enkele stomdronken Chinees tegengekomen die dure wijn gemixed met cola in 1 teug opdrinkt. Dat je überhaupt al kan zien dat het dure wijn is is 1 ding maar je daar aan storen stoot mij wel een beetje tegen het hoofd. En aan dat boeren, slurpen en spugen moet je gewoon een beetje wennen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2017 16:13:06 ] | |
#ANONIEM | maandag 23 januari 2017 @ 17:00 |
Ze hebben wel van die mooie Rimowa koffers. ![]() [ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2017 17:00:13 ] | |
Yreal | maandag 23 januari 2017 @ 18:21 |
je bent de eerste die ooit zegt dat het niet zo is. | |
Oscar. | maandag 23 januari 2017 @ 18:30 |
nee, maar ik zit eens in de zoveel tijd wel vast met een stel chinezen die denken dat je op een wester toilet kunt hurken, je mag kotsen achterin het vliegtuig, graag hun schoenen en sokken uit doen en dan hun vieze poten op mijn armsteun weten te proppen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 23 januari 2017 @ 19:28 |
Gelukkig heeft God mij gezegend met een mond om er dan iets van te zeggen. | |
#ANONIEM | maandag 23 januari 2017 @ 19:29 |
Waar zeg ik dat? Ben vooral benieuwd hoe sirfapalot bij dat wijn-cola idee komt, heb dat zelf nl. ook ooit eens gelezen in de Volkskrant. | |
Fogel | maandag 23 januari 2017 @ 19:38 |
Laten we het maar weer over zaken gaan hebben die relevant zijn voor dit topic ![]() Hoe een Chinees zijn wijn drinkt is een voorbeeld van iets dat niet relevant is. | |
#ANONIEM | maandag 23 januari 2017 @ 19:46 |
Je pakt dit prima aan op het niveau van een basisschoolleraar groep 5. | |
Fogel | maandag 23 januari 2017 @ 20:15 |
Het gedrag is dan ook maximaal dat niveau, ik pas me aan, wees blij. | |
Oscar. | maandag 23 januari 2017 @ 20:20 |
Je spreekt Chinees? Kewl, want zij spreken geen Engels ![]() | |
Blik | maandag 23 januari 2017 @ 20:52 |
Een vork in de voet steken is duidelijk genoeg ![]() | |
opperkleurder | maandag 23 januari 2017 @ 21:20 |
Ik vloog met China Eastern (met tussenstop in Shanghai) naar Korea. Het is geen Emirates ofzo, maar wel een prima maatschappij, eten was goed te doen, stewardessen liepen vaak heen en weer met water, entertainment was vergelijkbaar met andere maatschappijen en geen last gehad van de Chinese passagiers. Wel op de terugweg van een luidruchtige groep Nederlanders ![]() ![]() Laat je dus niet weerhouden om met een Chinese maatschappij te vliegen. | |
Xetran | dinsdag 24 januari 2017 @ 12:13 |
De reële kans dat ik te maken krijg met de Chinese cultuur waar eerdergenoemde dingen normaler lijken te zijn dan in onze, en de toch wat onhandige douane situatie (zoals op bijvoorbeeld Xiamen) weerhoudt mij er van het ooit nog te doen. Dan maar 50 of 100 bijbetalen en geen risico's. En ja, Nederlanders zijn ook strontvervelend op reis. Maar daar ontkom je nou eenmaal moeilijker aan als je vanaf een plek vertrekt dat vlakbij of in Nederland ligt. | |
DeParo | woensdag 25 januari 2017 @ 14:33 |
Vraag, als ik een ticket bij de KLM heb en een deel daarvan is per bus vanaf Eindhoven naar Schiphol, ben ik verplicht deze bus te nemen of is dat een optie? | |
Fogel | woensdag 25 januari 2017 @ 14:40 |
Op https://www.klm.com/trave(...)ervice-mst/index.htm schrijven ze "When you miss your KLM bus, you can always check in at the airport if you make it in time". Dus het lijkt optioneel te zijn. | |
DeParo | woensdag 25 januari 2017 @ 14:40 |
Dank ![]() | |
ozzietukker | woensdag 25 januari 2017 @ 20:08 |
De Nederlandse bus is zeer zeker alleen optioneel, je spaart er dan ook geen flying blue legs mee. Wanneer je een gedeelte per bus aflegt vanaf bijvoorbeeld Antwerpen dan is het wel noodzakelijk dat je de bus neemt, komt je dan niet opdagen of mis je e.e.a. dan kan KLM je weigeren of extra kosten laten betalen. Bij die internationale busreizen geldt een busrit ook als flying blue legs. (En dat laatste kan handig zijn als je een bepaalde frequent flyer status wilt halen). | |
Fogel | woensdag 25 januari 2017 @ 22:23 |
Goede toevoeging ![]() Gelukkig gaat DeParo van Eindhoven, dus dat scheelt een eventuele sanctie van KLM. | |
Yreal | woensdag 25 januari 2017 @ 23:02 |
serieus? Dat is handig, want vanaf eindhoven met klm is soms veel goedkoper dan amsterdam ![]() | |
ozzietukker | donderdag 26 januari 2017 @ 20:41 |
Ik had niet het idee dat de vluchten goedkoper waren met de bus toevoeging meer dat ze dezelfde prijs hadden. Op zich zou Eindhoven voor mij namelijk wel kunnen, maar gezien de tijden, geen flying blue legs heeft het eigenlijk geen zin. Vanaf Antwerpen is het wel vaak goedkoper, met trein of bus, of vanaf Düsseldorf, maar dan zit je wel aan die verbinding vast. | |
Yreal | donderdag 26 januari 2017 @ 20:46 |
Zat voor wat mensen de spelen met open jaws naar colombia en daar is het vanaf eindhoven 400 euro goedkoper ![]() | |
nexusje | vrijdag 27 januari 2017 @ 22:56 |
Iemand ervaring met lange vluchten i.c.m. slaappillen. In dit geval vlieg ik naar brazilie (met de tijd mee). In hoeverre mag je dit bij je hebben in je handbagage. Wat is aan te raden? Mijn vriendin is namelijk een gigantisch moeilijke slaper en we hebben een druk programma al de dag dat we aankomen (0500 am in Sao Paulo) | |
static | vrijdag 27 januari 2017 @ 23:03 |
Ik neem altijd een slaappil op lange vluchten, is geen enkel probleem. | |
sirdanilot | vrijdag 27 januari 2017 @ 23:11 |
Of gewoon een flinke joint van tevoren dan door de security en lekker chillen in het vliegtuig ![]() | |
nexusje | zaterdag 28 januari 2017 @ 08:56 |
Wat voor slaappillen als ik vragen mag | |
static | zaterdag 28 januari 2017 @ 09:08 |
Zopiclon. | |
Yreal | zaterdag 28 januari 2017 @ 09:30 |
handig hoor, high in een vliegtuig zitten.... | |
sirdanilot | zondag 29 januari 2017 @ 12:14 |
Op eindhoven geen enkel probleem. Schiphol zou ik niet doen, da's toch nogal een groot vliegveld, bovendien kun je niet even op schiphol plaza een jointje opsteken. | |
buzz1291 | zondag 29 januari 2017 @ 12:34 |
Ook niet voor je mede passagiers wanneer je onderweg begint te hallucineren? | |
Yreal | zondag 29 januari 2017 @ 12:37 |
en dan een random drug swapje.... | |
sirdanilot | zondag 29 januari 2017 @ 12:38 |
Ik denk dat je in de war bent met paddo's | |
Fogel | zondag 29 januari 2017 @ 12:38 |
Of een overvriendelijke douanehond op de plek van bestemming. In sommige landen krijg je dan meteen gratis kost en logie. Supergoede tip voor een "gratis vakantie". | |
sirdanilot | zondag 29 januari 2017 @ 12:39 |
Ik zou het niet doen als je naar singapore of Jeddah vliegt nee. | |
sirdanilot | zondag 29 januari 2017 @ 13:33 |
Oh ik moet jou net hebben. Ik heb morgen een overstap in Kiev maar het is daar -10. Moet ik naar buiten of hebben ze gewoon slurven zoals op schiphol? Vlieg met uia. Ik wil niet naar buiten met -10 ![]() | |
Yreal | zondag 29 januari 2017 @ 15:03 |
ook op heatrow krijg je meteen een achter de schermen toer... | |
Negentiendertig | zondag 29 januari 2017 @ 15:04 |
Als ze geen slurf hebben blijf je toch lekker zitten? | |
sirdanilot | zondag 29 januari 2017 @ 15:22 |
Het vliegtuig gaat niet door naar Tel Aviv denk ik. Anders had er wel gestaan dat het een tussenstop was ipv een overstap. | |
Negentiendertig | zondag 29 januari 2017 @ 15:24 |
![]() In Kiev hebben ze gewoon een slurf bij de gate, no worries. Fijne reis, veel plezier in TA. | |
sirdanilot | zondag 29 januari 2017 @ 15:37 |
Okay. Ik ga lekker vroeg naar schiphol, heb ik geen stress iig. Ik moet toch al midden in de nacht dus of ik nu vroeg midden in de nacht of laat midden in de nacht ga maakt weinig uit. | |
Negentiendertig | zondag 29 januari 2017 @ 15:41 |
Midden in de nacht is Schiphol zo goed als uitgestorven he. Ter info. ![]() | |
sirdanilot | zondag 29 januari 2017 @ 15:59 |
Ik woon er best wel dichtbij, maar ik ben bang voor extra controles omdat ik naar israel reis. Eigenlijk denk ik dat ik die pas bij aankomst krijg, maar dan nog ik weet het niet zeker, dus dan maar voor de zekerheid wat eerder gaan. Is er wellicht een bar open op schiphol de hele nacht of gaat echt alles dicht? | |
WammesWaggel | zondag 29 januari 2017 @ 16:11 |
De Burger King is open, van bars weet ik dat niet. | |
Yreal | zondag 29 januari 2017 @ 18:38 |
dat komt daar allemaal. Zolang je maar niet in je arafatsjaal in het vliegtuig gaat zitten gaat dat wel goed. Nee in tel Aviv, daar mag je uitleggen wat je komt doen. | |
buzz1291 | zondag 29 januari 2017 @ 19:19 |
Murphy's Pub op de D pier is vanaf 06:30 geopend. | |
ozzietukker | maandag 30 januari 2017 @ 21:12 |
Mijn opmerking komt te laat, maar afhankelijk van de vlucht vanuit Amsterdam op Kiev wordt niet altijd de slurf gebruikt, wanneer je de ochtendvlucht rond 06:00 uur uit Amsterdam hebt dan heb je eigenlijk altijd de slurf, maar wanneer je de 13.00 uur vlucht hebt en om 17:00 uur aankomt dan heb je grote kans op de bus. Maar zo erg is het ook allemaal niet, die paar minuten overleef je wel, een stukje rijden en je bent in de terminal. Bij vertrek uit Kiev naar Tel Aviv zijn er wel enige verscherpte maatregelen, maar voor de reguliere passagier niet echt zichtbaar. Bij aankomst in Tel Aviv kan je worden onderschept, nog voor je bij de immigratie bent door medewerkers van de locale veiligheidsdienst die specifiek op die betreffende vlucht controleren op voor hun bekende risicogroepen en je snelle aansluiting in de rij danig kunnen vertragen. (Maar goed, al doende leert men, kort, standvastig en geërgerd antwoorden is het devies bij zowel aankomst als vertrek). | |
20100 | donderdag 2 februari 2017 @ 17:59 |
dit, wat kost dat nou 10¤? Als je zo een pauper bent blijf dan aub thuis, er zitten al genoeg paupers op het vliegtuig | |
Memento-Mori | donderdag 2 februari 2017 @ 19:24 |
eens, ik reis bijna altijd alleen dus laat gewoon gratis toewijzen. Ik vind 't wel best. Had ik 'n keer 'n stoel bij het raam, kom ik het vliegtuig binnen zit er 'n pauper met zijn kind van 'n jaar of twee op mijn plek en dan vragen of ik misschien niet aan 't gangpad wil zitten,ben klein dus voor beenruimte oid boeit 't niet. Dan heb ik ook zoiets van als je wilt dat je kutkoter naar buiten kan kijken, koop dan 'n stoel anders jammer dan dus ik gaf aan dat ik graag op m'n eigen plek wilde zitten ![]() | |
Aiciu | zondag 5 februari 2017 @ 18:10 |
Ik probeer in te checken, maar er staat dat het niet meer mogelijk is om voor deze vlucht in te checken.. Moet ik me zorgen gaan maken, of is dit makkelijk op te lossen op het vliegveld? | |
liesje1979 | zondag 5 februari 2017 @ 18:11 |
Wanneer is de vlucht? | |
Aiciu | zondag 5 februari 2017 @ 18:17 |
Morgenavond om 17:25. | |
liesje1979 | zondag 5 februari 2017 @ 18:18 |
Ah, en welke maatschappij? | |
Aiciu | zondag 5 februari 2017 @ 18:21 |
alitalia, maar heb geboekt via schipholtickets. | |
liesje1979 | zondag 5 februari 2017 @ 18:26 |
Hmm zou nog wel moeten kunnen. Probeer je het bij klm.com? | |
liesje1979 | zondag 5 februari 2017 @ 18:27 |
![]() | |
Aiciu | zondag 5 februari 2017 @ 18:33 |
Ik heb het bij klm en alitalia geprobeerd. Ik denk dat ik een verkeerde code heb ontvangen? | |
liesje1979 | zondag 5 februari 2017 @ 18:34 |
Een verkeerd boekingsnummer bedoel je? | |
Fogel | zondag 5 februari 2017 @ 18:34 |
Kijk eens met je code en achternaam bij checkmytrip.com. Ennuh, weet je zeker dat je vlucht morgen pas is? | |
Sounddragon | zondag 5 februari 2017 @ 18:39 |
PortHarcourt check in in Nigeria overleefd.. My gawd wat een verrot systeem, echt iedereen wil geld van je ![]() God zij dank hebben we 'mannetjes' die de boel onder controle houden, anders heb je echt wat aan je fiets hangen ![]() | |
liesje1979 | zondag 5 februari 2017 @ 18:41 |
Misschien kan je pas om 21:25 inchecken? ![]() | |
static | zondag 5 februari 2017 @ 18:50 |
Tsja, had ik ook in Lagos. | |
Aiciu | zondag 5 februari 2017 @ 18:50 |
Daar hoop ik dan maar op. Checkmytrip herkent de trip niet. | |
Sounddragon | zondag 5 februari 2017 @ 19:15 |
Daar schijnt het een nog grotere puinzooi te zijn als hier. Onze optie 2 was via Lagos, maar gelukkig konden ze het direct vanaf hier fiksen. | |
liesje1979 | zondag 5 februari 2017 @ 21:34 |
Is het gelukt? Want anders zou ik toch even gaan bellen ofzo. | |
Aiciu | zondag 5 februari 2017 @ 22:02 |
Nee, niet gelukt maar ik kan pas morgen bellen. | |
liesje1979 | zondag 5 februari 2017 @ 22:20 |
Spannend, gelukkig vlieg je pas laat in de middag. Laat je weten waarom het niet lukte? | |
Aiciu | zondag 5 februari 2017 @ 22:26 |
Net via de website van alitalia lukte het ineens wel. Dat scheelt mij weer een stresvolle nacht ![]() | |
liesje1979 | zondag 5 februari 2017 @ 22:38 |
Top! Fijne reis, waar ga je heen? | |
buzz1291 | zondag 5 februari 2017 @ 22:46 |
Nooit stressen over zulke dingen. Je hebt een ticket, betaald en je mond mee, dan gaan ze jou nooit een vergoeding voor overboekt aansmeren. Heeft vaak te maken met hoe je achternaam in het systeem is opgeslagen. Tussenvoegsel wordt er nogal eens aan vastgeplakt. En had het niet electronisch gelukt dan toch gewoon op Schiphol inchecken. Moesten we pre internet tijdperk allemaal, ook wel je terugvlucht confirmeren. Maar dat laatste zal voor de meesten hier wel een onbekend fenomeen zijn. | |
Aiciu | maandag 6 februari 2017 @ 10:59 |
Naar huis | |
ozzietukker | donderdag 9 februari 2017 @ 20:04 |
Vueling heeft in theorie een mooi verdienmodel bedacht door bij het online inchecken als je niet wil betalen een random stoel aan te wijzen. Helaas voor Vueling heeft men exact hetzelfde toewijssysteem als Pegasus Airlines uit Turkije, je kunt namelijk eerst kiezen voor stoel selecteren, dan kan je in het volgende scherm alsnog kiezen voor willekeurig en zie je welke stoel Vueling voor je bedacht heeft. Maar je kan dan weer terug naar stoel selecteren en het incheckproces niet afmaken, als je even later opnieuw inlogt, of op een andere dag, dan is die stoel al vergeven aan een andere passagier en krijg je een andere random stoel. Als je maar op tijd begint dan krijg je uiteindelijk wel een stoel die wel bevalt, en men 'geeft' eerst de goedkope stoelen weg zodat hoe later je incheckt hoe 'beter' de plaatsen worden. Hier gaat nog wel wat revenu verloren omdat men dit natuurlijk binnen de kortste keren door heeft. Nu nog even bekijken hoe TAP dit systeem heeft geïmplementeerd. | |
Yreal | donderdag 9 februari 2017 @ 20:28 |
Als je lang genoeg wacht krijg je gratis een exit row | |
MissRelin | zondag 19 februari 2017 @ 14:47 |
Waarschijnlijk kan iemand mij hier wel helpen. Via Google Flights had ik een leuke vlucht gevonden terug vanuit Vancouver naar Amsterdam. Eerste deel Vancouver - Toronto via Air Canada, daarna door met KLM naar Schiphol. Nu wordt alleen die vlucht niet bij KLM aangeboden, wat zou betekenen dat ik de twee vluchten los moet boeken. Dan wordt denk ik je koffer niet doorgelabeld toch? Moet ik hem ophalen in Toronto en daar weer opnieuw inchecken? Je zou 2 uur tijd hebben, dat wordt dan een beetje kort misschien? Voor het eerst dat ik zoiets zou gaan doen, dus weet eigenlijk niet zo goed hoe dat allemaal werkt ![]() | |
Aiciu | zondag 19 februari 2017 @ 15:55 |
Volgens mij zijn ze bij 2 losse vluchten niet op de hoogte van jouw overstap op de luchthaven. | |
aquafreak | zondag 19 februari 2017 @ 18:46 |
Had het in PTA luchtvaarttopic gepost maar hier past de vraag iets beter denk ik; Aankomende zomer moet ik vanaf Cagliari (Sardinie) terug naar Nederland vliegen. Nu gaan er dagelijks tientallen vluchten en dan voornamelijk met tussenstop in Rome. Elke vlucht heeft net weer een iets andere overstaptijd. Wat denken jullie dat je minimaal nodig hebt voor de overstap? Ik heb alleen handbagage bij me. | |
Sounddragon | zondag 19 februari 2017 @ 18:56 |
Dat ligt er natuurlijk aan waar je eruit gewipt wordt en waar je weer moet boarden. Sommige luchthavens maken er een sport van om je helemaal links uit te laten stappen en helemaal rechts weer te laten instappen. Meestal staat die info wel op je ticket(s), en kun je mbv Google wel uitvogelen of je moet slenteren, huppelen of rennen. | |
derLudolf | zondag 19 februari 2017 @ 19:01 |
Anderhalf uur is mooi. Je hebt geen bagage wat van het ene naar het andere vliegtuig moet, dat scheelt. | |
boriq | zondag 19 februari 2017 @ 19:04 |
Heb je een datum en is het een enkeltje? Misschien zijn de vluchten tezamen wel te boeken via een externe ticketsite (vliegtickets.nl/expedia bijv) | |
aquafreak | zondag 19 februari 2017 @ 20:05 |
Probleem is dat ik de keus moet maken welke vlucht, en dus hoeveel overstaptijd, ik kies voordat ik mijn ticket zie ![]() Anderhalf uur leek mij ook een tijd die moest lukken ![]() | |
MissRelin | zondag 19 februari 2017 @ 21:24 |
Nee helaas, dat had ik al gecheckt. Maar het geeft opzich niet als we de koffers moeten ophalen en weer opnieuw moeten inchecken. Dan hebben we wat te doen tijdens het wachten, haha! Ben alleen benieuwd hoe lang zoiets kan duren eigenlijk. | |
Fred | zondag 19 februari 2017 @ 21:51 |
Heb je een linkje of een datum? KLM vliegt rechtstreeks van Vancouver naar Amsterdam en heeft in die hoek een codeshare met Westjet. Air Canada biedt zelf tickets aan op de route Vancouver - Toronto - Amsterdam. De combinatie Air Canada - KLM is dan zijn minst opvallend te noemen. [ Bericht 10% gewijzigd door Fred op 19-02-2017 22:04:01 ] | |
MissRelin | dinsdag 21 februari 2017 @ 21:34 |
Dank voor het meedenken, maar we hebben al iets gefixt ![]() | |
Professional | donderdag 2 maart 2017 @ 08:59 |
Willen in augustus vanaf Brussel vliegen naar Toronto in Canada. Nu zit ik op TIX.nl te kijken en zie ik een vlucht waarbij vertrek op maandagavond vanaf Amsterdam Centraal Station naar Brussel is en dan dinsdagochtend de vlucht naar Toronto. Terugvlucht gaat via Toronto naar Brussel en dan door naar Amsterdam Centraal. Is het mogelijk die eerste en laatste leg van en naar Amsterdam Centraal te skippen en gewoon in Brussel op te stappen of is het een verplichting dat we naar Amsterdam moeten? | |
opperkleurder | donderdag 2 maart 2017 @ 09:42 |
Deze vraag is al heel vaak teruggekomen. Je dient je tickets af te halen op Amsterdam Centraal en als je niet van Amsterdam naar Brussel gaat geldt dit als een niet gemaakte reis en heeft dit tot gevolg dat de rest van je ticket ongeldig is. Op de terugweg doet dit er echter niet meer toe en kun je gewoon na de landing in Brussel naar huis, je bagage moet je immers toch zelf meenemen naar Amsterdam Centraal (mocht je daar toch niet toe gaan). | |
Professional | donderdag 2 maart 2017 @ 09:46 |
Excuses dan voor het wederom vragen. Dat laatste gedeelte van de reis geloof ik wel. Dat is wel duidelijk. Maar je bent dus verplicht om naar de Internationale balie te gaan, tickets af te halen en dan de trein in te stappen inclusief stempel van conducteur? Kunt niet even naar die gele palen lopen en je ticket stempelen? | |
opperkleurder | donderdag 2 maart 2017 @ 09:49 |
Die gele palen werken vrijwel nergens meer/ of zijn zelfs weggehaald. We hebben nu een OV chipkaart he ![]() | |
Professional | donderdag 2 maart 2017 @ 09:59 |
Dat is natuurlijk de grote vraag, aangezien de vlucht al vroeg gaat vanuit Brussel vroeg ik mij ook af of je die tickets al een dag eerder kon ophalen (bijvoorbeeld ook op een andere NS Internationale winkel zoals Breda). Dan heb je wel de tickets opgehaald, alleen de discussie van de stempel is dan nog aanwezig. Update: Contact gehad met NS International via Twitter en hun geven aan dat vanwege het tijdstip de tickets ook 24 uur vantevoren opgehaald kunnen worden, alleen bij de balie op het vertrekstation, wat dus Amsterdam is. Dus stel ik zou op een vrijdag willen vertrekken, zou ik op donderdag de tickets op Schiphol kunnen ophalen. Geldt dat alleen voor vertrek, aangezien de terugreis dan niets meer uitmaakt. Alleen nog wel de vraag hoe zeer de treintickets bij de vertrekbalie in Brussel gecontroleerd worden op die stempel. Alle papieren zijn in jouw bezit, inclusief treintickets, alleen ticket is niet afgestempeld. Kun je dan echt geweigerd worden? Update2: Antwoord van NS International: Het ticket hoeft niet afgestempeld te zijn. Wel moet je in het bezit zijn van een geldig ticket voor het treingedeelte. Mocht dat niet het geval zijn vervalt ook het vliegticket. ^SE Begrijpend lezen maak ik hieruit op dat als je de tickets netjes opgehaald hebt en in jouw bezit zijn dit voldoende is. [ Bericht 33% gewijzigd door Professional op 02-03-2017 14:24:46 ] | |
Dagoduck | donderdag 2 maart 2017 @ 14:34 |
Ik heb een vraagje, kan ik beter via vliegtickets.nl tickets bestellen (incl. airmiles) of rechtstreeks bij Wizzair: Bij vliegtickets.nl betaal je ¤29,50 boekingskosten (dat is per boeking, of per ticket?) daar gaat weer ¤30 euro airmileskorting vanaf. Dan heb je gewoon die prijs die staat als je het aanklikt, komen er dan nog extra kosten bij als belasting of betalingskosten, dat ideal duurder is dan bankoverboeking etc? En bij Wizzair staat bijvoorbeeld ¤13 voor een vliegticket, een scherm later is dit ¤16 incl adm. kost., zonder alle extra's te nemen (meer bagage etc). Komen daar na het registreren/inloggen nog kosten bij zoals belasting/betaling/boeking? | |
opperkleurder | donderdag 2 maart 2017 @ 15:43 |
Bij lowcosters kun je ivm de kosten in 99% van de gevallen beter bij de airline zelf boeken. Bij duurdere tickets kun je nog wel eens iets beters vinden doordat je bij andere ticketaanbieders vaak meer ticketcombinaties kunt krijgen. | |
Cracker26 | donderdag 2 maart 2017 @ 16:10 |
Komende zomer willen mijn vriendin en ik naar Cuba. Na wat uitzoekwerk voor de vliegtickets komen we erachter dat je als je vanaf Dusseldorf met AirBerlin (rechtstreeks) vliegt, 240 euro p.p. goedkoper uit bent dan vanaf Amsterdam met KLM (ook rechtstreeks). Dit is een interessant prijsverschil.. het enige is dat Dusseldorf wel iets verder is voor ons en de trein 50 euro p.p. meer kost. Al zijn er misschien nog goedkopere tickets.. Maar dan nog bespaar je 190 euro per persoon. Is dit het waard, of is AirBerlin maar een matige maatschappij en is het veel fijner om iets meer te betalen voor KLM? | |
ozzietukker | donderdag 2 maart 2017 @ 20:30 |
Het is niet verplicht dat het ticket afgestempeld is. Die discussie heb ik ook gehad met KLM, maar het is vrij simpel, als je zoals mij een jaar lang bijna elke woensdag met de Thalys van Antwerpen naar Amsterdam gaat kan ik het aantal keer dat ik gecontroleerd ben op 1 hand tellen. En ik ga niet actief op zoek naar de conducteur, ik ben niet verantwoordelijk voor het wel of niet uitvoeren van de taak van de conducteur. Zodra je het treinticket bij de balie hebt afgehaald zal men e.e.a. actief zetten in het systeem, vaak kan je dan nog niet van een incheckzuil gebruik maken omdat ze dit treinticket ook nog op de luchthaven willen zien. Als je al een medewerker hebt die lastig doet, want zelf beslissen mogen ze niets, dan zal een belletje naar haar manager e.e.a. ophelderen en het check-in proces gewoon afgemaakt worden. De registratie bij het afhalen van het treinticket is het belangrijkst. (En de ene keer dat dat niet lukte heb ik op Antwerpen van de zeer vriendelijke meneer die daar werkt allemaal stempels gehad met bewijs dat het ticket was afgehaald inclusief een uitdraai van tijd van het systeem dat KLM niet werkte). | |
Nielsch | donderdag 2 maart 2017 @ 20:37 |
Jezus wat is KLM een paupermaatschappij geworden zeg. Vlieg morgen met ze naar Rome en kon bij inchecken niet eens meer een stoel kiezen (ja, alleen tegen betaling man man)... nu dus een of andere kutstoel in het midden... Dit is gewoon slechter dan een low-cost maatschappij maar dan voor hogere prijzen. | |
ozzietukker | donderdag 2 maart 2017 @ 20:40 |
Wanneer je economy vliegt is er niet heel veel verschil tussen KLM en Air Berlin. De A330-200 heeft een seatpitch van 30 bij Air Berlin en bij KLM een seatpitch van 31, dus er is wat meer ruimte, maar dat is niet heel veel. Verder is het aanbod van entertainment bij KLM wat meer dan bij Air Berlin, maar het scherm is bij Air Berlin weer beter. Daarnaast gebruik ik eigenlijk altijd mijn eigen tablet met muziek en films en ben ik tevreden met het waar ben je nu kaartje. Qua eten is het vergelijkbaar, standaard vliegtuigvoer. Bedenk alleen wel dat 10.15 vertrekken vanaf Dusseldorf met een geplande aankomst met de eerste trein om 08.49 op Dusseldorf wel heel krap is, als er iets mis gaat dan red je het mogelijk niet... | |
XL | donderdag 2 maart 2017 @ 20:41 |
Airberlin is prima. 50 euro naar Düsseldorf klinkt duur, is de ICE niet goedkoper te krijgen? Ik zou nog een gedeelte van je prijsverschil investeren in comfort (dus XL seat bijv, airport hotel op de dag voor vertrek) Mijn vermoeden, de standaard economy stoel bij AB is krapper dan bij KLM | |
ozzietukker | donderdag 2 maart 2017 @ 20:46 |
In principe zijn de standaard stoelen nog wel gratis, althans volgens de KLM website. https://www.klm.com/trave(...)t_on_board/index.htm Wat natuurlijk kan is dat deze al vergeven zijn en bij de standaard stoelen enkel de midden stoelen beschikbaar zijn. Geen nood, je kan tot het moment dat het boarding proces begint, bij Schengen vluchten ongeveer 30-40 minuten voor vertrek nog bij een incheckzuil bekijken of er nog een betere stoel beschikbaar komt. Wat trouwens jouw frustratie is, is voor mij wel fijn, vroegâh kon iedereen vooraf gratis stoelen vastleggen, en zo konden de mensen die het vroegst boeken en dus normaliter het minst voor de tickets betalen de beste stoelen voorin vastleggen. Dat is tegenwoordig verleden tijd en kunnen enkel de passagiers vanaf de silver status dit doen, waardoor vooraf een stuk meer stoelen voorin beschikbaar zijn dan vroeger. | |
Nielsch | donderdag 2 maart 2017 @ 20:55 |
Okee ik zal morgen even kijken... gaat wel van mn bierdrinktijd af... | |
Kansenjongere | donderdag 2 maart 2017 @ 21:01 |
Ik neem aan dat het over retourtjes gaat, onder de 19 euro per enkele reis zakken ze volgens mij niet vaak. | |
Citizen.Erased | donderdag 2 maart 2017 @ 21:04 |
Is dat het effect van het light; standard; flex tariefstructuur? Voor mijn werk ga ik komende periode ook weer met KLM vliegen. Als dat echt tegenvalt dan is vanuit Dusseldorf vliegen wellicht net zo makkelijk. | |
Kansenjongere | donderdag 2 maart 2017 @ 21:23 |
Het werkt helaas wel vrees ik. Omdat ik het vertik om te gaan bijbetalen voor een standaardstoel en niet het risico wilde lopen dat er alleen nog middenstoelen over zijn heb ik uiteindelijk toch maar gekozen voor economy comfort. | |
Nielsch | donderdag 2 maart 2017 @ 21:28 |
Als het op de heenreis kut is ga ik dat voor de terugreis ook maar doen... krijg er wel een enorm Wizzair / Ryanair gevoel bij. Beetje treurig. | |
Cracker26 | donderdag 2 maart 2017 @ 21:42 |
Ok, bedankt voor de info. Maakt weinig uit dus. En wat betreft de trein: we zorgen al dat we de avond ervoor er al zijn. Maar toch bedankt voor die mededeling! | |
Cracker26 | donderdag 2 maart 2017 @ 21:45 |
Ok mooi dat AB prima is. Moet nog eens verder op onderzoek uit voor de treintickets. En zijn sowieso al van plan om een Airport hotel te nemen. | |
XL | donderdag 2 maart 2017 @ 21:54 |
Klopt, je hebt gelijk. 40 euro retour dus. | |
Yreal | donderdag 2 maart 2017 @ 22:23 |
ben je flying blue lid? Bij inchecken mag je dan voor zover ik weet (alsin, de laatste keer dat ik klm vloog) stoelen kiezen. | |
Professional | vrijdag 3 maart 2017 @ 08:13 |
Duidelijk antwoord. Op de site van Brussels Airlines had ik ook al iets gevonden en ook hun benaderd voor de treindreis. Hun bieden deze vlucht ook aan voor een 350 euro per persoon goedkopere optie. Hun benaderd via Twitter en na enkele vragen kreeg ik dit als antwoord over het treinticket: Je krijgt twee verschillende tickets en je moet hiervoor een aparte check-in doen. Voor de trein moet je je e-ticket omruilen naar een treinticket op de website van AccesRail via https://check-in.accesrail.com en dit moet je vervolgens printen. Dit uitgeprinte treinticket bevat een QR-code die je toegang geeft tot het treinplatform. Ik vermoed dat je deze QR-code bedoelt met stempel? :-) Maar je moet dus inderdaad inchecken voor je trein van Amsterdam naar Brussel, omdat dit anders invloed heeft op je andere segmenten. Indien je het eerste segment van je reis mist, wordt de rest van de reis immers automatisch geannuleerd. Bij hun krijg je dus twee tickets waar je moet inchecken in hun systeem. Als ik dit goed begrijp is dat dus voldoende. Ik check netjes in hun systeem voor de treinreis, doe hetzelfde voor de vlucht en eigenlijk is dat dan voldoende. Lees ik dat dan goed of mis ik dan nog iets? | |
opperkleurder | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:54 |
Ja, je checkt in voor beide segmenten (trein en vliegtuig) en klaar ben je. Je hoeft niks af te halen omdat je al een eticket krijgt. Daarnaast is de trein in tegenstelling tot bij KLM de normale internationale trein Amsterdam - Brussel (via Den Haag) en is je treinticket flexibel. | |
Professional | vrijdag 3 maart 2017 @ 11:23 |
Daar zat ik dus ook aan te denken en na wederom een bericht van Brussels Airlines kreeg ik de volgende bevestiging: Dag Professional, normaal is het voldoende als je je ticket voor trein en vlucht thuis afprint na het online inchecken. Je moet je enkel nog bij de checkin desk op de luchthaven melden indien je graag ingecheckte bagage meeneemt. Dus ik durf nu wel het risico te nemen om die 700 euro minder te betalen, netjes alles te printen en in te checken en dan op eigen vervoer naar Brussel te gaan. | |
Nielsch | vrijdag 3 maart 2017 @ 14:54 |
Alle standaardstoelen zaten vol dus ook maar economy comfort gekocht. Het hele weekend wordt betaald door de werkgever van mn vrouw (hotel, eten, drank) dus ach het kon er wel van af. | |
Cracker26 | zondag 5 maart 2017 @ 14:06 |
Vliegtickets Dusseldorf - Havana (en retour) zijn geboekt! En goedkopere ICE treintickets zijn er ook idd. Besparen we in totaal ongeveer 250 euro per ticket uit om via Dusseldorf ipv Schiphol te vliegen. Ideaal dus! Trouwens... die vliegticketgarantie. Doen jullie dat weleens? Is toch ook wel te regelen via reisverzekering als je vlucht geannuleerd wordt? Heb dat zelf nog nooit gedaan, nog extra betalen voor die vliegticketgarantie. [ Bericht 11% gewijzigd door Cracker26 op 05-03-2017 14:16:01 ] | |
sirdanilot | zondag 5 maart 2017 @ 14:17 |
Ik heb het wel eens gedaan maar eigenlijk denk ik dat die garantie niet zo nodig is als je 1) met creditcard boekt (daar zitten a l verzekeringen aan vast) en 2) al een reisverzekering hebt afgesloten voor die reis of doorlopend reisverzekerd bent. (dat 2e was in mijn egeval echter niet zo). | |
Cracker26 | zondag 5 maart 2017 @ 15:14 |
Ah juist. Ik heb niet met CC geboekt, want dan kwam er ook iets van 25 euro aan kosten bij. Dus gewoon via Ideal betaald. Maar heb wel een doorlopende reisverzekering ja. | |
sirdanilot | zondag 5 maart 2017 @ 15:35 |
Ok nou als dat garantiegedoe ook rond die prijs zit (25 euro zijn wel echt ABSURDE creditcardkosten trouwens ![]() | |
Cracker26 | zondag 5 maart 2017 @ 15:49 |
Daar ga ik wel van uit ja ![]() | |
18konijn | maandag 6 maart 2017 @ 13:30 |
Een reisverzekering helpt je niet als de vlucht geannuleerd wordt. Een reisverzekering (kort of doorlopend) keert namelijk alleen uit als je al op reis bent. Een annuleringsverzekering kan eventueel wel van toepassing zijn, maar de premie is hoog in vergelijking met het risico. | |
Cracker26 | maandag 6 maart 2017 @ 14:12 |
Ach ja, als de ene vlucht geannuleerd wordt, dan moet de luchtvaartmaatschappij zorgen voor een andere vlucht. En daarnaast moet je wel heeeel veel pech hebben, als je vlucht geannuleerd wordt. Is mij iig nog nooit overkomen, dus laat ik ervan uit gaan dat dat nu weer niet het geval is. Ik vind zulke garanties en verzekeringen allemaal geldklopperij, dus neem ik nog liever dat minimale risico. | |
sirdanilot | maandag 6 maart 2017 @ 14:46 |
Vluchtannulering kan toch echt zomaar gebeuren hoor. Vandaag bijvoorbeeld de ATC strike in frankfrijk, echt tientallen vluchten geannuleerd, zo niet honderden. Niet alleen van en naar frankrijk, maar ook vluchten die over frankrijk heen vliegen. Ik heb het wel eens gehad, toen moesten we naar een balie en kregen we uiteindelijk een boarding pass voor de volgende vlucht. Alleen we moesten heel erg veel heen en weer lopen (kastje naar muur) en dat was erg vermoeiend voor mijn grootouders. Vond het zelf niet zo een probleem maar als je oud bent wel. Maar de totale vertraging was volgens mij niet groot. | |
Cracker26 | maandag 6 maart 2017 @ 15:03 |
Ja ok, de kans is altijd aanwezig. Maar ik heb zoiets van je kan jezelf wel voor alles gaan verzekeren. En morgen val je van de trap, val je verkeerd en ben je dood (niet dat je dan nog wat aan je geld hebt, maar je snapt mijn punt vast wel..). | |
sirdanilot | maandag 6 maart 2017 @ 15:22 |
Ja de enige keer dat ik zo een garantie had gekocht , was voor een reis die ik bij een nogal shady site heb gekocht voor een VEEL lagere prijs dan gebruikelijk op die route. Dezelfde vlucht kostte 700 bij de maatschappij zelf en maar rond de 400 bij deze site. Daardoor heb ik met creditcard betaald (17 euro kosten) en die ticket garantie (denk rond een tientje of zo of 20, geen idee). Om gewoon zeker te zijn. Uiteindelijk verliep alles gewoon helemaal volgens het boekje. | |
Cracker26 | maandag 6 maart 2017 @ 15:29 |
Ja ok, dan is het inderdaad te begrijpen. Heb je toch al zoveel "winst" gemaakt en dan heeft het wel zin om de risico's te reduceren. | |
sirdanilot | maandag 6 maart 2017 @ 15:36 |
Ja en bovendeel was het een deels gesubsideerde studiereis. Voor gewoon een vakantie had ik zeker al even goed erover nagedacht om het te doen hoor. Voor 30 euro kun je heel veel doen in Brazilië. | |
Blik | maandag 6 maart 2017 @ 15:41 |
Vueling vraagje, ik vlieg komende woensdag met Vueling. Ik mag als handbagage een standaard handbagage koffer meenemen en een "tas" met de afmeting 35x20x20. Iemand ervaring mee of een laptop-tas ook gewoon mee mag? | |
Cracker26 | maandag 6 maart 2017 @ 16:33 |
Heb het net even opgezocht. En er staat hetvolgende bij: "beide (handbagage/koffer + tas met die bepaalde afmetingen) dienen onder de stoel voor je te passen. Maar er staat ook dat de grotere koffers in de bagagevakken boven de zitplaatsen moeten. Als je er nou voor zorgt dat je een grotere handbagagekoffer meeneemt kan die mooi in het bagagevak en je laptop onder die stoel. | |
Negentiendertig | maandag 6 maart 2017 @ 16:43 |
Vueling doet niet zo moeilijk. Ik reis wel eens met flinke laptoptas en een schoudertasje (naast de trolley) en daar maken ze eigenlijk nooit een problem van. De laptoptas moet wel onder de stoel voor je kunnen. | |
Memento-Mori | maandag 6 maart 2017 @ 16:52 |
Tadaaaa je antwoord en vaak maak het niet uit wat het is, als het maar aan de afmeting voldoet. Ik vlieg zondag met ze en kreeg deze mail paar dagen terug als reminder ![]() | |
Blik | maandag 6 maart 2017 @ 17:04 |
Ow, heb ik helemaal niet gehad. Maar het is met name vaak de vraag hoe moeilijk de maatschappij daarover doet. Goed om te horen dat het meevalt [ Bericht 1% gewijzigd door Blik op 06-03-2017 17:16:46 ] | |
Memento-Mori | maandag 6 maart 2017 @ 17:35 |
Ik krijg momenteel elke dag wel 'n mail van ze ook vandaag dat ik m'n instapkaarten niet moest vergeten etc | |
electronique | maandag 6 maart 2017 @ 21:59 |
Ik vlieg binnenkort 12 uur lang met TUIfly. Moet ik me zorgen maken? | |
heite | maandag 6 maart 2017 @ 22:20 |
Waarover denk je dat je jezelf zorgen zou moeten maken? | |
Blik | maandag 6 maart 2017 @ 22:24 |
Het ligt er maar aan waar je je zorgen over zou moeten maken. Of je een lekker wijf hebt als stewardess, die kans is klein. Of je neer gaat storten, die kans is nihil. Weinig beenruimte, die kans is groot als je gemiddelde qua lengte bent. Lekker slapen, weinig kans. etc. | |
sirdanilot | maandag 6 maart 2017 @ 22:32 |
Ik zou vooral zorgen dat je voldoende entertainment bij je hebt (boeken, ipad met film etc.) want ik weet niet of die maatschappij dat heeft. Nooit mee gevlogen. | |
electronique | maandag 6 maart 2017 @ 22:51 |
Slecht eten, slechte vliegtuigen, paupers, onvriendelijke stewardessen, etc. | |
Fred | dinsdag 7 maart 2017 @ 00:03 |
Ligt eraan waar je heen vliegt. Als je 12u naar Zanzibar moet vliegen dan wordt het een flinke zit van 2x 6uur in (kleine) 737. Vlieg je naar de Caribbean of de VS, dan zit je meestal in een (grotere) Boeing 787 Dreamliner. Die zijn niet ouder dan 2,5 jaar. Soms zetten een iets kleindere 767 in, die is wat ouder en dat merk je vooral aan de stoelen. Eten is op zich OK, doet niet onder voor andere maatschappijen. Let er wel op dat je in Economy en Comfort slechts 1 maaltijd met een kop koffie en wat glaasjes water krijgt. Als je meer wil zal je dat moeten kopen. Vlieg je Premium of Star Class zit al je drinken in de ticketprijs en krijg je ook een tweede maaltijd. Stewardessen zijn tegen mij in elk geval altijd vriendelijk. Ik hoor ze wel eens mopperen tegen passagiers, maar dat zijn vaak ook de passagiers die als een hork met de stewardessen omgaan, dan vraag je er natuurlijk ook wel beetje om. Reserveer trouwens zo snel mogelijk (gratis) je stoelen, als je zeker wil zijn dat je hele gezelschap bij elkaar zit. Vanaf 30 dagen kan dat op de site van TUI, kost niks en scheelt een hoop stress op het vliegveld. Het systeem selecteert automatisch stoelen, tegen meerprijs kan je ook andere stoelen kiezen. Mocht je naar Paramaribo vliegen met TUI op dinsdag, woensdag, vrijdag, zaterdag of zondag dan wordt je door Surinam Airways vervoert met hun Airbus A340. Dan zit eten en drinken en entertainment wel bij je ticket inbegrepen als je economy vliegt. | |
Fred | dinsdag 7 maart 2017 @ 00:10 |
Dat hebben ze, aanbod is echter een stuk beperkter dan KLM bijvoorbeeld. Meerprijs is 7,50 per vlucht als je het vooraf boekt, of 10 euro als je het in het vliegtuig pas laat activeren. Moet je wel in een 767 of 787 vliegen. In hun 737's hebben ze dat niet (meer). | |
Sounddragon | dinsdag 7 maart 2017 @ 08:01 |
Sow, ik zit weer.. hoppie naar Stokbrood (KL1229), en dan door naar Negeria (KL2358). Net effe Petroleum aangevraagd, dat scheelt een beetje met inchecken in de toekomst ![]() | |
electronique | donderdag 9 maart 2017 @ 15:44 |
Zanzibar inderdaad ![]() ![]() Is het de moeite waard om die exit seats te kopen voor 30 euro? | |
Jor_Dii | donderdag 9 maart 2017 @ 15:53 |
Vliegen 25 april van DUS naar Rome (FCO) met Alitalia. Nu kan Alitalia enkel voor de terugvlucht een koffer voor ons bijboeken (wat op zich al vreemd is). Weet iemand wat het ons zou kosten om een ruimbagage koffer (1x 23 kg) op het vliegveld van DUS bij te boeken en hoe gaat dat in zijn werk? Kan ik dat ook al van tevoren regelen? | |
Mazou | donderdag 9 maart 2017 @ 15:59 |
Wordt je vlucht toevallig uitgevoerd door een andere maatschappij? Bijvoorbeeld Air Berlin? Anders zou ik het eens bij hen proberen ![]() | |
Jor_Dii | donderdag 9 maart 2017 @ 16:36 |
Nee ook Alitalia. Dat vinden we er ook zo raar aan. | |
sirdanilot | donderdag 9 maart 2017 @ 17:07 |
Hangt er vanaf hoe lang je bent. Als je 2m bent zou ik het wel doen ja. Maar ik zelf met mijn 1,83 zit zonder enige problemen gewoon in een ryanair of wizz air stoel. Het hangt er ook heel erg vanaf hoeveel je zelf gewend bent aan comfort of een gebrek daaraan. Ik ben zelf niet van suiker en kan wel tegen een stootje, dus iets moet wel heel erg krap zijn voor ik echt problemen krijg. Andere mensen zijn delicater en willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, zo veel mogelijk ruimte enzo. Dus hangt er helemaal vanaf hoe jij er tegenaan kijkt. | |
sirdanilot | donderdag 9 maart 2017 @ 17:08 |
Ik zou ze even bellen of contacteren op sociale media. | |
Fred | donderdag 9 maart 2017 @ 19:06 |
Het gross van die klachten komt doordat passagiers niet lezen of het reisbureau waar ze geboekt hebben informatie niet voldoende heeft doorgebriefd. Doorgaans leveren ze exact wat ze op hun eigen site aangeven, wat inhoud dat je vluchttijden kunnen wijzigen, je stoelreservering last minute kan komen te vervallen en de verzorging van de inwendige mens minimaal is. Die geven idd wel wat extra beenruimte. Let er wel dat de tafeltjes van deze stoelen in je armleuning zitten, dus de stoelen zijn iets smaller. Rij 1 en 2 geven ook extra beenruimte bij TUI. Daar moet je wel opletten dat voor 1ABC en 2DEF het tafeltje óók in de stoelleuning zit en dat bij 1A de romp van het toestel taps toe loopt, waardoor je net iets minder beenruimte hebt. De beenruimte is bij TUI in economy hetzelfde als bij Transavia, KLM en Ryanair | |
Yreal | donderdag 9 maart 2017 @ 19:16 |
Bij ryanair vinden ze het inmiddels hilarisch dat ze ruimer zijn dan de nieuwe ba stoelopstelling | |
sirdanilot | donderdag 9 maart 2017 @ 20:12 |
Jup, ik zag de advertentie ook langskomen op FB. Er moet wel bij worden gezegd dat pure seat pitch niet alles is. Je hebt natuurlijk ook te maken met de hardheid/zachtheid van de stoelen, of er recline is, de vorm etc. Maar een seat pitch van 29 vind ik wel echt schandalig slecht voor BA. Eigenlijk zou ik het liefste zien dat er een minimum seat pitch komt voor op zn minst alle Europese landen. Een minimum van 30 lijkt me toch wel echt geen overbodige luxe. Anders wordt het almaar kleiner en kleiner, wat ook medische problemen kan gaan veroorzaken. In amerika is er al een airline (spirit) die 28 seat pitch heeft ![]() | |
XL | donderdag 9 maart 2017 @ 20:15 |
28 heb je in europa ook, iberia express bijv. | |
sirdanilot | donderdag 9 maart 2017 @ 20:17 |
Maar goed, de luchtvaart gaat steeds meer toe naar het model van de budget airlines. Ook de gevestigde maatschappijen: - bijbetalen voor bagage - bijbetalen voor eten en drinken - steeds kleinere seat pitch - leuren met de verkoop van extra zaken, zoals het bijkopen van een huurauto of overnachting, of het kopen van allerlei zaken aan boord Het voornaamste verschil zit hem eigenlijk alleen nog maar in het volgende: - gevestigde maatschappijen hebben een beter imago, dus mensen betalen er meer voor. - gevestigde maatschappijen bieden overstappen aan, veel budgetairlines niet (maar ook dit komt steeds meer bij de budgetmaatschappijen, b.v. Norwegian, WOW air etc.) - gevestigde maatschappijen hebben Frequent Flyer programma's die interessant zijn voor b.v. zakenlieden en andere mensen die veel vliegen - het premium product van de gevestigde maatschappijen (business en First class) blijft altijd belangrijk en een stuk beter dan een iets grotere stoel op je Norwegian of Wow Air vlucht - de klantenservice is vaak beter (maar zeker niet altijd !) | |
sirdanilot | donderdag 9 maart 2017 @ 20:18 |
Au... en die stoelen kunnen nog naar achter ook, dacht ik. Heb er wel eens mee gevlogen, geen pretje nee. Doe dan maar ryanair. Letterlijk het enige voordeel: ze vliegen vanaf schiphol ipv eindhoven. | |
Yreal | zaterdag 11 maart 2017 @ 12:46 |
Iberia expres blijft inderdaad om te janken. Maar goed, het gaat natuurlijk allemaal steeds meer naar elkaar toe, en dat is ook logisch als de markt daarom vraagt. We moeten ook gewoon eerlijk zijn dat het allemaal niet zo heel veel uit elkaar loopt. Want ook ryanair is helemaal niet zo vreselijk goedkoop meer als je op goede tijden wil vliegen. Ja, op dinsdagavond kun je nog leuk snippen, maar verder vind ik het allemaal steeds minder worden. | |
18konijn | zaterdag 11 maart 2017 @ 17:29 |
Steeds minder? Vorige maand nog voor ¤ 60 naar Lanzarote gevlogen met Ryanair! Dat is bijna vier uur vliegen, voor zestig eurootjes! En pas een week tevoren geboekt. | |
XL | zaterdag 11 maart 2017 @ 20:08 |
Retour? Wat waren je vliegtijden? Ik vind de waarneming terecht. Ryanair had vroeger: 1) veel meer gunstige vluchten 2) veel gunstigere vertrektijden 3) heeft tegenwoordige ook echte dure vluchten Ze zijn er nog hoor, de koopjes. Ook kort van tevoren. Veel minder vaak. Weeze - Stansted kun je vaak nog voor 30/40 euro retour boeken, als Düsseldorf-Heathrow/City al >500 euro is. Vlieg je wel 2x om 06:00 | |
electronique | zaterdag 11 maart 2017 @ 21:51 |
Eindhoven - Londen is ook vaak maar 40 euro | |
XL | zaterdag 11 maart 2017 @ 22:15 |
Ook kort van tevoren? Vele retourtjes in Europa kun je voor die prijs krijgen bij Ryanair. Dat is het punt niet. Het verschil tussen een paar jaar geleden en nu is dat Ryanair ook kort voor vertrek veel gunstiger was dan de legacy carriers. Duurder dan lang van tevoren, maar niet zo duur als de grote luchthavens kort voor vertrek. Nu schieten die prijzen ook omhoog bij Ryanair. Het is niet meer moeilijk ook daar 200 euro voor een enkeltje te betalen. | |
Fred | zaterdag 11 maart 2017 @ 22:22 |
Woensdagmiddag 15u heen en donderdagmorgen 7u30 terug voor 40,98 is nog te boeken. | |
Yreal | zaterdag 11 maart 2017 @ 22:28 |
ja, standsted op kut tijden. Vlieg dan gewoon voor 60¤ retour naar gatwick. | |
Yreal | zaterdag 11 maart 2017 @ 22:30 |
Ik ben ook wel een klein beetje genezen van ryanair hoor. Treinen naar Charleroi, vliegen naar skavasta en dan de bus naar stockholm is praktisch net zo duur als vliegen van amsterdam naar arlanda. Die 5¤ besparing voor 5 uur reistijd doe ik tegenwoordig niet meer. Ik ben soft geworden ![]() | |
electronique | zaterdag 11 maart 2017 @ 22:33 |
+ vliegen met Norwegian | |
XL | zaterdag 11 maart 2017 @ 22:33 |
Dat is mooi. Zou je die 16 uur via Düsseldorf in Londen wil doorbrengen betaal je 370 euro. Maar goed, dat er nog goedkope vluchten bestaan moge duidelijk zijn. | |
Yreal | zaterdag 11 maart 2017 @ 23:02 |
nee maar dat is dus een beetje het punt. Vluchten om 7.30 zijn prima goedkoop. Maar wat wil je als je om 7/00 vliegt uit weeze? | |
bitterbal | zondag 12 maart 2017 @ 11:21 |
Hoi, ik vlieg morgen naar Berlijn. Nu zijn er weer stakingen aangekondigd. Word gesproken over vertragingen en het uitvallen van vluchten. Bel net Easyjet, enige wat zij kunnen zeggen is dat de vlucht tot nu toe is vertraagd met 5 min. Nu twijfel ik of ik de vlucht verplaats of afwacht. Wat zouden jullie doen? Hij is geannuleerd. Mocht gratis wijzigen naar andere vlucht of geld terug. Prima opgelost van EasyJet. [ Bericht 36% gewijzigd door bitterbal op 12-03-2017 15:54:43 ] | |
Chaos-Zero | woensdag 15 maart 2017 @ 01:23 |
Ik vlieg volgende week naar Vancouver. Nu weet ik dat je bij de controle altijd je jas en vest uit moet doen en in het bakje moet neerleggen. Hoe zit dat met een onepiece? Eigenlijk wil ik die aan doen tijdens deze lange reis en zit toch comfortabel en is lekker warm. Maar moet je deze dan ook uit doen, lijkt me een beetje gek. Wat is überhaupt de reden dat je je vest door de scanner moet doen? | |
Fred | woensdag 15 maart 2017 @ 07:51 |
Je kan in de zakken en voering van alles verstoppen natuurlijk. Heb nog nooit gezien dat iemand zijn one piece uit moet doen bij de security check | |
Hallojo | woensdag 15 maart 2017 @ 09:01 |
Nou weet ik niet echt wat een onepiece is, maar ik denk dat als je hem aanhoudt, dat ze je dan zullen fouilleren. | |
XL | woensdag 15 maart 2017 @ 09:23 |
Ik weet helaas wel wat een onepiece is, maar ik heb er gelukkig nog nooit een op het vliegveld gezien. Om je gerust te stellen, je hoeft niet in je onderbroek door het detectiepoortje waar alle mensen naar je staan te kijken. Als ze je zouden willen uitkleden doen ze dat wel in een discreet hokje. | |
Blik | woensdag 15 maart 2017 @ 17:06 |
Eigenlijk een gekke vraag, een onepiece is gewoon een broek en shirt/trui in 1. Je hoeft je shirt/trui en broek toch ook niet uit te doen? En daar zitten ook zakken in om spullen in te doen. | |
sirdanilot | woensdag 15 maart 2017 @ 17:07 |
Alles wat je makkelijk uit kan doen moet je uit doen, en gewoon een dikke wintertrui of iets dergelijks (dus alles wat je over je hoofd heen moet trekken om uit te doen) hoef je niet uit te doen. | |
Chaos-Zero | woensdag 15 maart 2017 @ 21:38 |
Klopt, maar ik heb niet veel ervaring met vliegen, maar ik moet wel altijd mn vest uitdoen, dus vandaar mn vraag. In ieder geval bedankt voor de antwoorden ![]() | |
Sounddragon | woensdag 15 maart 2017 @ 22:04 |
Ze fouilleren je alleen als je in de scan nog steeds piept met je zakken leeg, je schoenen (soms) uit en je riem af.. Meer doe ik niet af/uit, ze zoeken het maar uit.. dan maar fouilleren.. ik vind het sowieso al debiel hoe je tegenwoordig door die scan moet ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 18 maart 2017 @ 21:51 |
Hoe is dit afgelopen? | |
Chaos-Zero | zaterdag 18 maart 2017 @ 23:26 |
Ik vlieg donderdag pas/al, dus ik weet het nog niet. | |
boriq | dinsdag 21 maart 2017 @ 09:26 |
Zou eind augustus halverwege de ochtend 1:40uur genoeg zijn om binnen terminal 5 van LHR over te stappen? In dit geval kom ik van Amsterdam en vlieg door naar JFK. | |
XL | dinsdag 21 maart 2017 @ 09:53 |
Dit soort aansluiting heb ik er meer dan eens gemist. In de regel gaat het goed. Ik zou hem zo boeken, BA boekt je wel om als je de aansluiting mist. Er gaat genoeg tussen LHR en JFK. Als je in AMS je start slot mist en je daardoor op LHR een 20 tot 30 minuten moet holden, dan heb je op de grond nog 40 minuten. Met de afstanden, treintje en security checks kun je dan het bokje zijn. Dan zat wel alles tegen, zoals gezegd: uitzondering, niet de regel. De uitzondering is ook weer niet 0.001%. Misschien 5% ofzo. Komend vanuit de VS is anderhalf uur op LHR T5 zelfs krap | |
boriq | dinsdag 21 maart 2017 @ 10:04 |
Ja, dat bedacht ik mij ook al. En op een dinsdag aan het einde van augustus is er vast ergens wel ruimte in een vliegtuig. Dankjewel voor de info! Op de terugweg is het 1:50uur in Dublin, wat volgens mij voldoende moet zijn, gezien de kleinere terminal en het kleinere vliegveld. Voor ¤425,- in de zomer naar NY en Boston kan ik het eigenlijk niet laten ![]() | |
Fred | woensdag 22 maart 2017 @ 23:36 |
Ik heb twee tickets op de kop getikt bij Air Europa naar Madrid, maar uit twee dingen word ik niet helemaal wijs: 1. Ben ik bij deze maatschappij net zoals bij Easy Jet en Raynair verplicht om vooraf online in te checken? 2. Ik heb een stoel op rij twee gereserveerd, maar nu zie ik op Seat Guru dat dit een Business Class stoel is. Nu weet ik dat SG niet altijd accuraat is, maar op de website van Air Europa kan ik alleen vinden dat er 12 BC en 160 economy stoelen in het vliegtuig zitten. Iemand enig idee hoe dat zit op de 737-800's van Air Europa? | |
johanmulder | donderdag 23 maart 2017 @ 15:36 |
1. Niet verplicht, maar mag natuurlijk wel. 2. Wellicht dat in jouw geval alleen rij 1 BC is op die vlucht of je hebt gewoon mazzel ![]() | |
Fred | zaterdag 25 maart 2017 @ 21:36 |
Ik zal het wel zien onderweg. Ze gebruiken de bekende truck met het gordijntje, zoals KLM dat ook doet met hun 737's. Ook daar heb ik wel eens met mijn economy ticket op 5D gezeten, terwijl dat op papier een BC stoel is. (het vliegtuig was dermate leeg dat ik direct na het opstijgen verkast ben naar 5ABC). Gordijntje lijkt bij Air Europa op vrijwel altijd achter rij 3 te hangen, dus wie weet... | |
Fred | zaterdag 25 maart 2017 @ 21:41 |
Iets heel anders: KLM gaat strenger worden op handbagage. Naast het gele "gaat gegarandeerd mee"-label komt er nu een een blauw "gaat gegarandeerd mee in de cabine als u de tas onder de stoel voor u zet"-label. Krijgt je tas/trolley een geel label, dan weet je zeker dat het mee gaat, maar loop je kans dat je bij het boarden de bagage alsnog in het bagageruim ziet verdwijnen. Bij het blauwe label mag je het wel meenemen in de cabine, maar dan moet je je tas dus wel onder de stoel je bewaren en mag hij dus niet in het bagagevak boven je. Ben benieuwd hoe ze dit gaan handhaven. | |
liesje1979 | zaterdag 25 maart 2017 @ 21:57 |
Dat doen ze ook bij Transavia. Maar die zijn een stuk goedkoper dan KLM. ![]() | |
Kansenjongere | zaterdag 25 maart 2017 @ 22:11 |
Ik mag toch hopen dat deze onzin alleen voor de korte vluchten van KLM geldt? | |
Fred | zaterdag 25 maart 2017 @ 22:24 |
Voor zover ik het begrijp gaat het idd om Europesche vluchten. Meer info kan je in dit artikel lezen, mits je een abonnement hebt op Luchtvaartnieuws. | |
JDude | maandag 27 maart 2017 @ 09:11 |
Ik heb tickets geboekt bij Ryanair voor mezelf en vier vrienden. Hoe werkt dit straks met online inchecken? Doe ik dat voor de hele groep? Welke info heb ik dan van ze nodig? Namen en id-kaartnummers voldoende? | |
AMCA | maandag 27 maart 2017 @ 09:29 |
Even een vraagje, ik ben nieuw hier. Ik wil graag in juni een stedentripje boeken met mijn vriendin. Waarheen weten we nog niet precies, dat is ook afhankelijk van de prijs. Wat zijn goede sites om vluchten te vergelijken? Als dit niet goed staat, graag even zeggen waar ik het dan het beste kan vragen. Dank jullie wel. | |
boriq | maandag 27 maart 2017 @ 09:35 |
Ik gebruik persoonlijk google.com/flights, vanwege de overzichtelijkheid, al zie ik hier kayak, momondo en skyscanner ook vaak voorbijkomen. | |
AMCA | maandag 27 maart 2017 @ 09:59 |
Dankjewel Boriq, ik ga eens op mijn gemak rondkijken, jullie horen het wel waar de keuze opgevallen is. | |
johanmulder | maandag 27 maart 2017 @ 14:14 |
Je kan iedereen apart laten inchecken of het in 1 keer regelen. Dat laatste is handig want dan kan je bijvoorbeeld nog met stoelreserveringen oid aan de slag. Voornamen voluit + achternaam, geboortedatum, paspoortnummer, en begin-/vervaldatum paspoort is alles wat je nodig hebt. Wees er wel scherp op: wijzigen van foute data kost meestal meer dan een nieuwe ticket ![]() | |
johanmulder | maandag 27 maart 2017 @ 14:22 |
Skyscanner geeft ook de optie 'Overal', waarmee je bijvoorbeeld op budget kan zoeken. Verder zijn tickets qua prijzen toch wel heel voorspelbaar tegenwoordig, als je maar flexibel bent en niet altijd maar rechtstreeks hoeft te vliegen. • tot 150,- Europa • 150,- tot 350,- Midden-Oosten / Noord-afrika • 350,- tot 500,- USA (oost-kust) / Afrika en Midden-Azië • 500,- tot 750,- USA / Midden-Amerika / Zuid-Amerika / Caribisch gebied / ZO-Azië • meer dan 750,- Oceanië | |
Fred | maandag 27 maart 2017 @ 20:32 |
Door naar deel 50 ![]() |