Misschien kan je pas om 21:25 inchecken?quote:Op zondag 5 februari 2017 18:33 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik heb het bij klm en alitalia geprobeerd. Ik denk dat ik een verkeerde code heb ontvangen?
Tsja, had ik ook in Lagos.quote:Op zondag 5 februari 2017 18:39 schreef Sounddragon het volgende:
PortHarcourt check in in Nigeria overleefd.. My gawd wat een verrot systeem, echt iedereen wil geld van je![]()
God zij dank hebben we 'mannetjes' die de boel onder controle houden, anders heb je echt wat aan je fiets hangen
Daar hoop ik dan maar op.quote:Op zondag 5 februari 2017 18:41 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Misschien kan je pas om 21:25 inchecken?
[ afbeelding ]
Daar schijnt het een nog grotere puinzooi te zijn als hier. Onze optie 2 was via Lagos, maar gelukkig konden ze het direct vanaf hier fiksen.quote:
Is het gelukt? Want anders zou ik toch even gaan bellen ofzo.quote:Op zondag 5 februari 2017 18:50 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Daar hoop ik dan maar op.
Checkmytrip herkent de trip niet.
Nee, niet gelukt maar ik kan pas morgen bellen.quote:Op zondag 5 februari 2017 21:34 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Is het gelukt? Want anders zou ik toch even gaan bellen ofzo.
Spannend, gelukkig vlieg je pas laat in de middag. Laat je weten waarom het niet lukte?quote:Op zondag 5 februari 2017 22:02 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Nee, niet gelukt maar ik kan pas morgen bellen.
Net via de website van alitalia lukte het ineens wel.quote:Op zondag 5 februari 2017 22:20 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Spannend, gelukkig vlieg je pas laat in de middag. Laat je weten waarom het niet lukte?
Top! Fijne reis, waar ga je heen?quote:Op zondag 5 februari 2017 22:26 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Net via de website van alitalia lukte het ineens wel.
Dat scheelt mij weer een stresvolle nacht
Nooit stressen over zulke dingen. Je hebt een ticket, betaald en je mond mee, dan gaan ze jou nooit een vergoeding voor overboekt aansmeren. Heeft vaak te maken met hoe je achternaam in het systeem is opgeslagen. Tussenvoegsel wordt er nogal eens aan vastgeplakt. En had het niet electronisch gelukt dan toch gewoon op Schiphol inchecken. Moesten we pre internet tijdperk allemaal, ook wel je terugvlucht confirmeren. Maar dat laatste zal voor de meesten hier wel een onbekend fenomeen zijn.quote:Op zondag 5 februari 2017 22:26 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Net via de website van alitalia lukte het ineens wel.
Dat scheelt mij weer een stresvolle nacht
Naar huisquote:Op zondag 5 februari 2017 22:38 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Top! Fijne reis, waar ga je heen?
Als je lang genoeg wacht krijg je gratis een exit rowquote:Op donderdag 9 februari 2017 20:04 schreef ozzietukker het volgende:
Vueling heeft in theorie een mooi verdienmodel bedacht door bij het online inchecken als je niet wil betalen een random stoel aan te wijzen.
Helaas voor Vueling heeft men exact hetzelfde toewijssysteem als Pegasus Airlines uit Turkije, je kunt namelijk eerst kiezen voor stoel selecteren, dan kan je in het volgende scherm alsnog kiezen voor willekeurig en zie je welke stoel Vueling voor je bedacht heeft.
Maar je kan dan weer terug naar stoel selecteren en het incheckproces niet afmaken, als je even later opnieuw inlogt, of op een andere dag, dan is die stoel al vergeven aan een andere passagier en krijg je een andere random stoel.
Als je maar op tijd begint dan krijg je uiteindelijk wel een stoel die wel bevalt, en men 'geeft' eerst de goedkope stoelen weg zodat hoe later je incheckt hoe 'beter' de plaatsen worden.
Hier gaat nog wel wat revenu verloren omdat men dit natuurlijk binnen de kortste keren door heeft.
Nu nog even bekijken hoe TAP dit systeem heeft geïmplementeerd.
Dat ligt er natuurlijk aan waar je eruit gewipt wordt en waar je weer moet boarden. Sommige luchthavens maken er een sport van om je helemaal links uit te laten stappen en helemaal rechts weer te laten instappen.quote:Op zondag 19 februari 2017 18:46 schreef aquafreak het volgende:
Had het in PTA luchtvaarttopic gepost maar hier past de vraag iets beter denk ik;
Aankomende zomer moet ik vanaf Cagliari (Sardinie) terug naar Nederland vliegen. Nu gaan er dagelijks tientallen vluchten en dan voornamelijk met tussenstop in Rome. Elke vlucht heeft net weer een iets andere overstaptijd. Wat denken jullie dat je minimaal nodig hebt voor de overstap? Ik heb alleen handbagage bij me.
Anderhalf uur is mooi. Je hebt geen bagage wat van het ene naar het andere vliegtuig moet, dat scheelt.quote:Op zondag 19 februari 2017 18:45 schreef aquafreak het volgende:
[..]
Ah, dat topic kende ik nog niet. Het is inderdaad 1 ticket maar ik heb liever dat ik de overstap gewoon haal dan dat ik een dag langer onderweg ben en een vergoeding krijg
Heb je een datum en is het een enkeltje? Misschien zijn de vluchten tezamen wel te boeken via een externe ticketsite (vliegtickets.nl/expedia bijv)quote:Op zondag 19 februari 2017 14:47 schreef MissRelin het volgende:
Waarschijnlijk kan iemand mij hier wel helpen.
Via Google Flights had ik een leuke vlucht gevonden terug vanuit Vancouver naar Amsterdam.
Eerste deel Vancouver - Toronto via Air Canada, daarna door met KLM naar Schiphol.
Nu wordt alleen die vlucht niet bij KLM aangeboden, wat zou betekenen dat ik de twee vluchten los moet boeken.
Dan wordt denk ik je koffer niet doorgelabeld toch? Moet ik hem ophalen in Toronto en daar weer opnieuw inchecken? Je zou 2 uur tijd hebben, dat wordt dan een beetje kort misschien? Voor het eerst dat ik zoiets zou gaan doen, dus weet eigenlijk niet zo goed hoe dat allemaal werkt
Probleem is dat ik de keus moet maken welke vlucht, en dus hoeveel overstaptijd, ik kies voordat ik mijn ticket ziequote:Op zondag 19 februari 2017 18:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk aan waar je eruit gewipt wordt en waar je weer moet boarden. Sommige luchthavens maken er een sport van om je helemaal links uit te laten stappen en helemaal rechts weer te laten instappen.
Meestal staat die info wel op je ticket(s), en kun je mbv Google wel uitvogelen of je moet slenteren, huppelen of rennen.
Anderhalf uur leek mij ook een tijd die moest lukkenquote:Op zondag 19 februari 2017 19:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Anderhalf uur is mooi. Je hebt geen bagage wat van het ene naar het andere vliegtuig moet, dat scheelt.
Nee helaas, dat had ik al gecheckt.quote:Op zondag 19 februari 2017 19:04 schreef boriq het volgende:
[..]
Heb je een datum en is het een enkeltje? Misschien zijn de vluchten tezamen wel te boeken via een externe ticketsite (vliegtickets.nl/expedia bijv)
Heb je een linkje of een datum?quote:Op zondag 19 februari 2017 14:47 schreef MissRelin het volgende:
Waarschijnlijk kan iemand mij hier wel helpen.
Via Google Flights had ik een leuke vlucht gevonden terug vanuit Vancouver naar Amsterdam.
Eerste deel Vancouver - Toronto via Air Canada, daarna door met KLM naar Schiphol.
Nu wordt alleen die vlucht niet bij KLM aangeboden, wat zou betekenen dat ik de twee vluchten los moet boeken.
Dan wordt denk ik je koffer niet doorgelabeld toch? Moet ik hem ophalen in Toronto en daar weer opnieuw inchecken? Je zou 2 uur tijd hebben, dat wordt dan een beetje kort misschien? Voor het eerst dat ik zoiets zou gaan doen, dus weet eigenlijk niet zo goed hoe dat allemaal werkt
Deze vraag is al heel vaak teruggekomen. Je dient je tickets af te halen op Amsterdam Centraal en als je niet van Amsterdam naar Brussel gaat geldt dit als een niet gemaakte reis en heeft dit tot gevolg dat de rest van je ticket ongeldig is. Op de terugweg doet dit er echter niet meer toe en kun je gewoon na de landing in Brussel naar huis, je bagage moet je immers toch zelf meenemen naar Amsterdam Centraal (mocht je daar toch niet toe gaan).quote:Op donderdag 2 maart 2017 08:59 schreef Professional het volgende:
Willen in augustus vanaf Brussel vliegen naar Toronto in Canada.
Nu zit ik op TIX.nl te kijken en zie ik een vlucht waarbij vertrek op maandagavond vanaf Amsterdam Centraal Station naar Brussel is en dan dinsdagochtend de vlucht naar Toronto.
Terugvlucht gaat via Toronto naar Brussel en dan door naar Amsterdam Centraal.
Is het mogelijk die eerste en laatste leg van en naar Amsterdam Centraal te skippen en gewoon in Brussel op te stappen of is het een verplichting dat we naar Amsterdam moeten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |