KLM, Boeing 787-9.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat ligt aan de maatschappij en het vliegtuig waar je in komt te zitten.
Heb ik zelf nog niet mee gevlogen, maar gezien de plattegrond zou ik 30A en 30K vermijden. De 787 deuren komen diep naar binnen, uitgerekend op kniehoogte.quote:
Er zijn meerdere factoren, waaronder ook totale reistijd. Gevoelsmatig zou ik Atlanta niet doen, al is het al omdat je dan met bagage loopt te kutten. Verder ligt het een beetje aan het tijdstip van de overstap, een overstap halverwege (Atlanta/Panama) kan best fijn zijn mits het niet midden in de nacht is voor je gevoel. Een korte leg, gevolgd door een lange leg is ook wel prettig op de heenreis, alleen de terugreis is dan vervelend omdat je dan zo dicht bij huis zit.quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:11 schreef opperkleurder het volgende:
Door een aanpassing in de vluchttijden kan ik een vlucht naar Santiago Chili aanpassen. Heb een aantal opties, mijn vraag welke voorkeur jullie zouden hebben.
Amsterdam - Parijs - Santiago met 2 uur overstap en vluchten met Air France
Amsterdam - Atlanta - Santiago met 2 uur overstap (KLM/Delta) of 5 uur overstap (2x Delta)
Amsterdam - Panama - Santiago met 2 uur overstap met KLM en Copa
Amsterdam - Sao Paulo - Santiago met 2,5 uur overstap met KLM en GOL
De oorspronkelijke connectie ging via Atlanta.
Als je over Atlanta vliegt heb je een ESTA of visum nodig en je moet door de immigratie, incl vingerafdrukken en soms screening. Zou ik zelf proberen te vermijden.quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:11 schreef opperkleurder het volgende:
Door een aanpassing in de vluchttijden kan ik een vlucht naar Santiago Chili aanpassen. Heb een aantal opties, mijn vraag welke voorkeur jullie zouden hebben.
Amsterdam - Parijs - Santiago met 2 uur overstap en vluchten met Air France
Amsterdam - Atlanta - Santiago met 2 uur overstap (KLM/Delta) of 5 uur overstap (2x Delta)
Amsterdam - Panama - Santiago met 2 uur overstap met KLM en Copa
Amsterdam - Sao Paulo - Santiago met 2,5 uur overstap met KLM en GOL
De oorspronkelijke connectie ging via Atlanta.
Ik zou Panama doen, zo'n bucketlist land. Ook al is het doorreis! Moet je vanaf panama wel dik 6 uur in een 737-tjequote:Op woensdag 11 januari 2017 13:11 schreef opperkleurder het volgende:
Door een aanpassing in de vluchttijden kan ik een vlucht naar Santiago Chili aanpassen. Heb een aantal opties, mijn vraag welke voorkeur jullie zouden hebben.
Amsterdam - Parijs - Santiago met 2 uur overstap en vluchten met Air France
Amsterdam - Atlanta - Santiago met 2 uur overstap (KLM/Delta) of 5 uur overstap (2x Delta)
Amsterdam - Panama - Santiago met 2 uur overstap met KLM en Copa
Amsterdam - Sao Paulo - Santiago met 2,5 uur overstap met KLM en GOL
De oorspronkelijke connectie ging via Atlanta.
Het vliegveld van Panama staat op jouw bucketlist?quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:31 schreef XL het volgende:
[..]
Ik zou Panama doen, zo'n bucketlist land. Ook al is het doorreis! Moet je vanaf panama wel dik 6 uur in een 737-tje
Het is meer een gevoel, Panama ga je nooit meer komen. Parijs, Atlanta... dat zijn de doorsnee overstappertjes. Delta Airfrance, dat kennen we wel... Copa Airlines ga ik nooit vliegen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:33 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Het vliegveld van Panama staat op jouw bucketlist?
Been there done that. Standaard Zuid-Amerikaans vliegveld met ondoorzichtige regels. Echt nul reden om voor het vliegveld via Panama te vliegen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:31 schreef XL het volgende:
[..]
Ik zou Panama doen, zo'n bucketlist land. Ook al is het doorreis! Moet je vanaf panama wel dik 6 uur in een 737-tje
Kleine flesjes kopen die in je handbagage kunnen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:20 schreef Schnitzels het volgende:
Ik kijk wel eens voor goedkope Ryanair vluchten om een citytrip te maken van vrijdag - zondag of vrijdag - maandag.
Ik ga dan met mijn vriendin, maar wij zijn eigenlijk altijd nog een stuk extra kwijt door de stoel voorkeur om naast elkaar te zitten, 1 koffer ruimbagage heen en terug.
Enkel de handbagage zou wel kunnen, al zit je dan met vloeistoffen zoals: lenzenvloeistof, haargel, tandpasta, deo, parfum en shampoo. Reizen jullie dan vaker zonder deze artikelen en kopen jullie deze lokaal?
Lenzenvloeistof: kleine variant van de Etosquote:Op woensdag 11 januari 2017 14:20 schreef Schnitzels het volgende:
Ik kijk wel eens voor goedkope Ryanair vluchten om een citytrip te maken van vrijdag - zondag of vrijdag - maandag.
Ik ga dan met mijn vriendin, maar wij zijn eigenlijk altijd nog een stuk extra kwijt door de stoel voorkeur om naast elkaar te zitten, 1 koffer ruimbagage heen en terug.
Enkel de handbagage zou wel kunnen, al zit je dan met vloeistoffen zoals: lenzenvloeistof, haargel, tandpasta, deo, parfum en shampoo. Reizen jullie dan vaker zonder deze artikelen en kopen jullie deze lokaal?
Ben al eens in Panama geweest en toen op PTY aangekomen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:31 schreef XL het volgende:
[..]
Ik zou Panama doen, zo'n bucketlist land. Ook al is het doorreis! Moet je vanaf panama wel dik 6 uur in een 737-tje
Ja, dat zou idd nog wel een optie zijn. Even kijken welke opties we hebben met haargelquote:Op woensdag 11 januari 2017 14:37 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Kleine flesjes kopen die in je handbagage kunnen.
En kijk ook eens naar Wizzair, die zetten je wel naast elkaar.
Ja in principe zou dat nog best kunnen ook. Alleen haargel is een probleem.quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Lenzenvloeistof: kleine variant van de Etos
Gel: ik vul altijd een oud lenzendoosje met gel
tandpasta: normale tube mag gewoon mee, <100ml
deo: compacte variant van <100ml
shampoo: niet nodig voor 3 dagen, bij veel hotels hebben ze vaak shampoo
En die zitvoorkeur is vaak ook niet nodig, als je op tijd en samen incheckt zit je vaak toch wel naast elkaar. En dan zit je even 2 uur niet bij elkaar, is ook niet het grootste probleem in de wereld toch?
pro-tip: gebruik eens wat minder gel of een fatsoenlijke gel. Ik kan een hele week doen over een vol lenzendoosje. En dat is echt geen grapje. Ik gebruik "molding creme", heb ik maar een vingertopje van nodigquote:Op woensdag 11 januari 2017 14:51 schreef Schnitzels het volgende:
[..]
Ja, dat zou idd nog wel een optie zijn. Even kijken welke opties we hebben met haargel
[..]
Ja in principe zou dat nog best kunnen ook. Alleen haargel is een probleem.
[ afbeelding ]
In zo'n doosje je haargel? Daar krijg ik nog niet eens genoeg voor één dag in. Nee ik moet eens gaan kijken of daar goede 100 ml varianten van bestaan. Want zoiets doe je niet zo makkelijk in een reisfles.
Lekker via Parijs. Atlanta en Sao Paulo zijn een crime wat transfers betreft, en 2 uur overstaptijd in Panama geeft ook niet echt veel speling.quote:Op woensdag 11 januari 2017 13:11 schreef opperkleurder het volgende:
Door een aanpassing in de vluchttijden kan ik een vlucht naar Santiago Chili aanpassen. Heb een aantal opties, mijn vraag welke voorkeur jullie zouden hebben.
Amsterdam - Parijs - Santiago met 2 uur overstap en vluchten met Air France
Amsterdam - Atlanta - Santiago met 2 uur overstap (KLM/Delta) of 5 uur overstap (2x Delta)
Amsterdam - Panama - Santiago met 2 uur overstap met KLM en Copa
Amsterdam - Sao Paulo - Santiago met 2,5 uur overstap met KLM en GOL
De oorspronkelijke connectie ging via Atlanta.
Uiteindelijk kunnen we hem niet aanpassen omdat de aanpassing minder is dan een uur verschil. Zitten we vast aan 2 uur en 5 min transfer in Atlanta.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lekker via Parijs. Atlanta en Sao Paulo zijn een crime wat transfers betreft, en 2 uur overstaptijd in Panama geeft ook niet echt veel speling.
ryanair zet je 9/10x naast elkaar en voor drie dagen is ruimbagage echt totale overkill. Wat sleep je allemaal mee dan?quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:20 schreef Schnitzels het volgende:
Ik kijk wel eens voor goedkope Ryanair vluchten om een citytrip te maken van vrijdag - zondag of vrijdag - maandag.
Ik ga dan met mijn vriendin, maar wij zijn eigenlijk altijd nog een stuk extra kwijt door de stoel voorkeur om naast elkaar te zitten, 1 koffer ruimbagage heen en terug.
Enkel de handbagage zou wel kunnen, al zit je dan met vloeistoffen zoals: lenzenvloeistof, haargel, tandpasta, deo, parfum en shampoo. Reizen jullie dan vaker zonder deze artikelen en kopen jullie deze lokaal?
Ligt aan je hairtype, sommige mensen hebben simpelweg meer nodigquote:Op woensdag 11 januari 2017 14:53 schreef Blik het volgende:
[..]
pro-tip: gebruik eens wat minder gel of een fatsoenlijke gel. Ik kan een hele week doen over een vol lenzendoosje. En dat is echt geen grapje. Ik gebruik "molding creme", heb ik maar een vingertopje van nodig
Dat hangt nogal af van de bestemming (en/of je persoonlijke hygiëne).quote:Op woensdag 11 januari 2017 21:03 schreef groggy het volgende:
10 dagen kan echt gemakkelijk met een handbagage koffer.
Dus mensen die 10 dagen met een handbagagekoffer doen zijn vies?quote:Op woensdag 11 januari 2017 21:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat hangt nogal af van de bestemming (en/of je persoonlijke hygiëne).
quote:Op woensdag 11 januari 2017 21:56 schreef groggy het volgende:
[..]
Ook in het buitenland kan je je kleren (laten) wassen.
Klopt. Helaas zelf zo dom geweest om twee losse tickets te boeken in hoop op scherpere prijs. Zit nu dus met twee boekingen bij Ryanair . Dan kan ik het denk ik wel vergeten dat vriendin en ik nog samen komen te zitten met inchecken?quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
ryanair zet je 9/10x naast elkaar en voor drie dagen is ruimbagage echt totale overkill. Wat sleep je allemaal mee dan?
Je kunt bij het inchecken alsnog een stoel kiezen (tegen betaling?!) Laatste keer inchecken bij Ryanair had ik ook twee verschillende losse boekingen. Gelijk n aelkaar ingechecked en toch naast elkaar gekomen. Dus kan ook zonder bijbetalen. Ga je trouwens langer dan vier dagen weg? Dan moet je inchecken op je vakantieadres.quote:Op woensdag 11 januari 2017 21:58 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Klopt. Helaas zelf zo dom geweest om twee losse tickets te boeken in hoop op scherpere prijs. Zit nu dus met twee boekingen bij Ryanair . Dan kan ik het denk ik wel vergeten dat vriendin en ik nog samen komen te zitten met inchecken?
Normaal geen ramp maar wil zo niet onze eerste vakantie aanvangen op vlucht van 4.5 uur
Dat is je boardingpass, dus dat zou voldoende moeten zijn. Verder gewoon zorgen dat je digitaal bij je ticket kan eventueel en dan zou dat goed moeten komenquote:Op vrijdag 13 januari 2017 13:24 schreef ShevaJB het volgende:
Mensen, vraagje. Zondag vlieg ik vanaf Alicante naar Schiphol. Ticket heb ik via skyscanner geboekt met Tui. Ik vlieg met Transavia. Nu heb ik een mail ontvangen met het vliegticket in PDF formaat. Er staat in dat ik dit mee moet nemen naar het vliegveld. Morgen kan ik echter wel gewoon online inchecken via de site van Transavia. (Zoals ik normaal gesproken altijd doe met bijv. Vueling of ryanair zondat dat ik extra papier moet printen). De boarding pass zet ik dan in mn Wallet van de iphone. Het lijkt me dat ik dat vliegticket niet hoef te printen, weet het echter niet zeker. Iemand?
Dat.quote:
1 inchecken en dan met de andere de stoel ernaast boekenquote:Op woensdag 11 januari 2017 21:58 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Klopt. Helaas zelf zo dom geweest om twee losse tickets te boeken in hoop op scherpere prijs. Zit nu dus met twee boekingen bij Ryanair . Dan kan ik het denk ik wel vergeten dat vriendin en ik nog samen komen te zitten met inchecken?
Normaal geen ramp maar wil zo niet onze eerste vakantie aanvangen op vlucht van 4.5 uur
Had ik ook een keer toen naar Manchester, wat ik toen deed was 2 browser of tabblad openen en bij beide dan tegelijk inchecken. Zo kwam ik alsnog naast mijn reismaatje te zittenquote:Op woensdag 11 januari 2017 21:58 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Klopt. Helaas zelf zo dom geweest om twee losse tickets te boeken in hoop op scherpere prijs. Zit nu dus met twee boekingen bij Ryanair . Dan kan ik het denk ik wel vergeten dat vriendin en ik nog samen komen te zitten met inchecken?
Normaal geen ramp maar wil zo niet onze eerste vakantie aanvangen op vlucht van 4.5 uur
Wat is je vraag en waarom post je dit niet in het aanbiedingen topic?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 09:25 schreef buzz1291 het volgende:
Parkeren op Schiphol en dan vóóraf reserveren. Krijg je na de bevestiging ook nog de mogelijkheid om een 5 euro See Buy Fly kortingsvoucher bij een minimale besteding van 25 euro in je mailbox te ontvangen. Zolang je maar verschillende vetrekdata opgeeft, krijg je iedere keer een nieuw voucher met een ander barcode nummer en geldig tot 31/12/2017. Gaat lekker zo en dat wordt dus ieder artikel apart afrekenen......
kwee alleen nie of Fogel dit wel ontopic fint
Goeie vraag, maar die had je dan ook beter in een PM kunnen stellenquote:Op zaterdag 14 januari 2017 09:29 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wat is je vraag en waarom post je dit niet in het aanbiedingen topic?
Die voucher kan je overigens ook gratis downloaden van de Schiphol site.
1. Op tijd inchecken en dan voor de ander de stoel ernaast nemenquote:Op woensdag 11 januari 2017 21:58 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Klopt. Helaas zelf zo dom geweest om twee losse tickets te boeken in hoop op scherpere prijs. Zit nu dus met twee boekingen bij Ryanair . Dan kan ik het denk ik wel vergeten dat vriendin en ik nog samen komen te zitten met inchecken?
Normaal geen ramp maar wil zo niet onze eerste vakantie aanvangen op vlucht van 4.5 uur
Ja ik ga bijna nooit drie dagen weg met vliegtuig, vorige keer toevallig in de zomer en dan heb je al een badhandoek bij je. En ik ben ook lekker makkelijk. Als ik drie dagen ga wil ik voor 6 dagen kleding bij me hebben en ter plekke kunnen kiezenquote:Op woensdag 11 januari 2017 20:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
ryanair zet je 9/10x naast elkaar en voor drie dagen is ruimbagage echt totale overkill. Wat sleep je allemaal mee dan?
In de helm past prima een schone onderbroekquote:Op zaterdag 14 januari 2017 22:53 schreef Yreal het volgende:
Moet een motorhelm kwijt in de handbagage, en als het even lukt nog een schone onderbroek...
Iemand tips hoe dat aan te pakken? Vooral omdat de helm eigenlijk al te groot is...
Meestal zijn die Ryanair vluchtjes max 2 uur. Dan kan je toch wel even zonder elkaar? Snap ook niet dat mensen er tegenwoordig nog vanuit gaan dat je altijd naar elkaar komt te zitten.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 10:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
1. Op tijd inchecken en dan voor de ander de stoel ernaast nemen
2. Op het allerlaatste moment inchecken; dan heb je kans dat je ook nog eens de nooduitgangstoelen krijgt als er verder niemand voor heeft willen betalen.
mwua, ze vliegen genoeg stukken die heel wat langer zijn.quote:Op zondag 15 januari 2017 00:38 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Meestal zijn die Ryanair vluchtjes max 2 uur. Dan kan je toch wel even zonder elkaar? Snap ook niet dat mensen er tegenwoordig nog vanuit gaan dat je altijd naar elkaar komt te zitten.
Als ik met Ryanair een weekend naar London gaat maakt het mij persoonlijk niets uit. Kan voor andere mensen anders zijn. Een bekende van mij heeft vliegangst en die wil zoveel mogelijk "zekerheden" inbouwen. Weten dat hij naast een bekende zit is er daar 1 van.quote:Op zondag 15 januari 2017 00:38 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Meestal zijn die Ryanair vluchtjes max 2 uur. Dan kan je toch wel even zonder elkaar? Snap ook niet dat mensen er tegenwoordig nog vanuit gaan dat je altijd naar elkaar komt te zitten.
Wat geeft dat voor zekerheid?quote:Op zondag 15 januari 2017 11:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als ik met Ryanair een weekend naar London gaat maakt het mij persoonlijk niets uit. Kan voor andere mensen anders zijn. Een bekende van mij heeft vliegangst en die wil zoveel mogelijk "zekerheden" inbouwen. Weten dat hij naast een bekende zit is er daar 1 van.
Geen idee, ik heb zelf geen vliegangst maar kan me indenken dat het de stress wellicht verlaagd als je naast een bekende zit inplaats van "extra onzekerheid".quote:
ik ga een week weg, iets meer dan dat zou lekker zijn..quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:25 schreef FredvZ het volgende:
[..]
In de helm past prima een schone onderbroek
Bij lange vluchten heb ik liever een lege stoel naast me dan een bekende met wie ik vlieg.quote:Op zondag 15 januari 2017 00:38 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Meestal zijn die Ryanair vluchtjes max 2 uur. Dan kan je toch wel even zonder elkaar? Snap ook niet dat mensen er tegenwoordig nog vanuit gaan dat je altijd naar elkaar komt te zitten.
de koffie?quote:Op zondag 15 januari 2017 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij lange vluchten heb ik liever een lege stoel naast me dan een bekende met wie ik vlieg.
Dat terzijde, ik snap best wel dat een gemiddelde passagier welke 1 x per jaar lang en misschien 2 citytrip per jaar maakt het wel zo leuk vindt om naast elkaar te zitten, je gaat immers samen op pad.
Luchtvaartmaatschappijen maken van dat gegeven natuurlijk dankbaar gebruik, in principe kom je wel naast elkaar te zitten wanneer je de boeking onder één reserveringsnummer maakt, echter het toewijzen van stoelen in een vliegtuig gebeurd bij elke luchtvaartmaatschappij welke kosten berekend voor een stoel volgens een vast patroon, dat patroon kan echter onderbroken worden door mensen welke vooraf al de moeite hebben genomen om een stoel te reserveren en daarvoor te betalen, dan gaat het patroon nog steeds verder maar kom je dus niet naast elkaar.
Wat ik erger vindt is dat zelfs een maatschappij zoals TAP is overgegaan tot het automatisch toewijzen van stoelen als je online incheckt, je kan niet kosteloos een andere stoel krijgen. Ik snap best dat je hier op korte termijn wat extra inkomsten op kan genereren, maar voor mij is het duidelijk dat ik de 2x per jaar dat ik naar Portugal moet geen enkele reden meer heb om TAP te verkiezen boven een Easyjet of Ryanair, daar zal men zich nog lelijk op verkijken.
Tenzij ze juist op de infrequente vlieger gokken die normaal met Ryanair gaat en die het sowieso al normaal vindt om voor een gekozen stoel te betalen.quote:Op zondag 15 januari 2017 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij lange vluchten heb ik liever een lege stoel naast me dan een bekende met wie ik vlieg.
Dat terzijde, ik snap best wel dat een gemiddelde passagier welke 1 x per jaar lang en misschien 2 citytrip per jaar maakt het wel zo leuk vindt om naast elkaar te zitten, je gaat immers samen op pad.
Luchtvaartmaatschappijen maken van dat gegeven natuurlijk dankbaar gebruik, in principe kom je wel naast elkaar te zitten wanneer je de boeking onder één reserveringsnummer maakt, echter het toewijzen van stoelen in een vliegtuig gebeurd bij elke luchtvaartmaatschappij welke kosten berekend voor een stoel volgens een vast patroon, dat patroon kan echter onderbroken worden door mensen welke vooraf al de moeite hebben genomen om een stoel te reserveren en daarvoor te betalen, dan gaat het patroon nog steeds verder maar kom je dus niet naast elkaar.
Wat ik erger vindt is dat zelfs een maatschappij zoals TAP is overgegaan tot het automatisch toewijzen van stoelen als je online incheckt, je kan niet kosteloos een andere stoel krijgen. Ik snap best dat je hier op korte termijn wat extra inkomsten op kan genereren, maar voor mij is het duidelijk dat ik de 2x per jaar dat ik naar Portugal moet geen enkele reden meer heb om TAP te verkiezen boven een Easyjet of Ryanair, daar zal men zich nog lelijk op verkijken.
In het geval van TAP heeft deze nogal last van die Ryanair en Easyjets van deze wereld waardoor de tarieven erg naar beneden bijgesteld moeten worden voor vluchten binnen Europa.quote:Op zondag 15 januari 2017 22:10 schreef MCH het volgende:
[..]
Tenzij ze juist op de infrequente vlieger gokken die normaal met Ryanair gaat en die het sowieso al normaal vindt om voor een gekozen stoel te betalen.
Zo zijn er inderdaad nog wel meer maatschappijen in Europa die het niet meer gaan redden als ze zelfstandig blijven.quote:Op zondag 15 januari 2017 22:23 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In het geval van TAP heeft deze nogal last van die Ryanair en Easyjets van deze wereld waardoor de tarieven erg naar beneden bijgesteld moeten worden voor vluchten binnen Europa.
Men probeert op deze manier extra inkomsten te genereren, en ik snap dat dat nodig is, maar het zal nu net de passagier die juist wat vaker vliegt over de streep trekken om dan maar helemaal budget te gaan.
Zeker omdat TAP ook de Star Alliance leden met een Gold of nog hogere status voor een stoel laten betalen, en een maatschappij moet het nu net hebben van de frequent flyers.
Die 3 uur ga ik overleven, TAP zelf gaat het niet redden.
Je roept iets wat de baas van Ryanair tien jaar geleden ook al riep en wat is er ondertussen op de fles gegaan? Heel weinig!quote:Op zondag 15 januari 2017 22:47 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Zo zijn er inderdaad nog wel meer maatschappijen in Europa die het niet meer gaan redden als ze zelfstandig blijven.
Er zijn toch wel een aantal maatschappijen op de fles gegaan, een aantal die overleven omdat ze zijn opgekocht en zo zijn er nog een aantal die door de staat gesponsord worden en daardoor toch nog in de lucht zijn.quote:Op zondag 15 januari 2017 22:58 schreef MCH het volgende:
[..]
Je roept iets wat de baas van Ryanair tien jaar geleden ook al riep en wat is er ondertussen op de fles gegaan? Heel weinig!
mwah, je hebt inmiddels toch wel een paar blokken. Half centraal europa zit sowieso al bij Lufthansa in de groep.quote:Op zondag 15 januari 2017 22:58 schreef MCH het volgende:
[..]
Je roept iets wat de baas van Ryanair tien jaar geleden ook al riep en wat is er ondertussen op de fles gegaan? Heel weinig!
Dat Lufthansa na al die stakingen nog niet op de fles is gegaan verbaast me dan wel weer.quote:Op zondag 15 januari 2017 23:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
mwah, je hebt inmiddels toch wel een paar blokken. Half centraal europa zit sowieso al bij Lufthansa in de groep.
Als je ook fussies mee pikt is er heel veel veranderd.
De Lufthanse groep is heel groot en daardoor ook heel sterk. Swiss, Austrian, Brussels Airlines, Germanwings, Eurowings (en nog wat kleinere lokale maatschappijen) en de helft van Sunexpress behoren ook tot het vliegende deel van de Lufthansa groep.quote:Op zondag 15 januari 2017 23:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat Lufthansa na al die stakingen nog niet op de fles is gegaan verbaast me dan wel weer.
Meer dan prima.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 20:18 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ben aan het zoeken voor een ticket naar Australie in Juli.
Nu zie ik tijdens het zoeken ook tickets voorbijkomen van Thai Airways, met overstap in Bangkok.
Is dat wat ? Thai Airways ?
Als er geen kortere overstap mogelijk is, hotel en transfer.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 20:51 schreef Blik het volgende:
Vraagje voor ervarings deskundigen. Ben op zoek naar tickets naar Zanzibar, en heb een zeer voordelig ticket gevonden met Emirates (<500 euro p.p.). Nadeel is, overstap van 20 uur op Dubai Airport. Kan wel op de heenweg slapen in het vliegtuig, hele dag in Dubai zijn en dan 's avonds weer richting vliegveld gaan
Regelt Emirates nog bepaalde zaken voor mensen met een dergelijke overstap?
Alternatief is via Dar es Salaam, dus met extra overstap. Maar, wel relaxte service hoor. Zelfs hotel met zwembad zie ikquote:Op dinsdag 17 januari 2017 20:53 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Als er geen kortere overstap mogelijk is, hotel en transfer.
https://www.emirates.com/(...)t/dubai-connect.aspx
Is er echt geen kortere overstap mogelijk? Want de service is dus alleen beschikbaar als de kortste connectie niet beschikbaar is, niet als je zelf bewust een langere overstap boekt omdat dit goedkoper is.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 21:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Alternatief is via Dar es Salaam, dus met extra overstap. Maar, wel relaxte service hoor. Zelfs hotel met zwembad zie ik
Goede punten, ga ik even uitzoeken. Maar er gaat maar 1 vlucht per dag naar Zanzibar voor zover ik weet. Dus die 20 uur is wel de enige optie. Maar van die codeshare ga ik even uitzoeken,quote:Op woensdag 18 januari 2017 04:26 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Is er echt geen kortere overstap mogelijk? Want de service is dus alleen beschikbaar als de kortste connectie niet beschikbaar is, niet als je zelf bewust een langere overstap boekt omdat dit goedkoper is.
Het lijkt mij bijna ondenkbaar dat je niet naar ZNZ kan met een snellere connectie dus ik zou dit wel even goed checken... Daarnaast vliegt alleen flydubai vanaf DXB naar ZNZ, dus ik zou even kijken of het een codeshare is of wat je precieze vluchtnummers zijn. Want als je een flydubai vluchtnummer hebt op de tweede vlucht kan je hier misschien ook geen gebruik van maken.
Emirates heeft 1 vlucht p.d. Dubai - Zanzibar, maar 2 vluchten Amsterdam - Dubai.quote:Op woensdag 18 januari 2017 09:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Goede punten, ga ik even uitzoeken. Maar er gaat maar 1 vlucht per dag naar Zanzibar voor zover ik weet. Dus die 20 uur is wel de enige optie. Maar van die codeshare ga ik even uitzoeken,
Die zijn volgens mij allemaal met een overstap in Dar es Salaamquote:Op woensdag 18 januari 2017 09:54 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Emirates heeft 1 vlucht p.d. Dubai - Zanzibar, maar 2 vluchten Amsterdam - Dubai.
Je kan in 16u met Emirates van Amsterdam naar Zanzibar, dus die kortere overstap moet mogelijk zijn.
Inderdaad, dat had ik ff gemist.quote:Op woensdag 18 januari 2017 09:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Die zijn volgens mij allemaal met een overstap in Dar es Salaam
Waarbij dan wel weer gebruik gemaakt kan worden van Dubai Connect, omdat ik dan in/uit vlieg met Emirates. Want DeeBee had gelijk, met Flydubai kun je geen gebruik maken van Dubai Connectquote:
Ga je economy class? Dan kun je al lang niet meer bij elke maatschappij zomaar stoelen uitkiezen na het boeken hoor. Soms kan het helemaal niet meer, of alleen tegen betaling. Gewoon uitkiezen bij het inchecken online , dus. Doe je even een trip report voor de vlucht met Kenya Airways? Ben benieuwdquote:Op donderdag 19 januari 2017 23:51 schreef Blik het volgende:
Uiteindelijk gekozen voor de combi van Kenya Airways/KLM, scheelt ongeveer 8 uur reistijd en relaxte aankomst en vertrektijden. Heen is met Kenya en terug met KLM.
Ik ben overigens normaal gewend dat ik al stoelen kan uitkiezen na het boeken, iemand een idee waarom dat nu niet zou kunnen?
Sinds wanneer niet dan? Laatste keer dat ik KLM had nog wel iig (met Flying blue).quote:Op vrijdag 20 januari 2017 00:41 schreef Yreal het volgende:
Bij klm mag je niet meer gratis kiezen bij boeken
Ik kan normaal gesproken altijd mijn stoelen uitkiezen bij KLM, ook nog 2 maanden geleden toen ik mijn laatste vlucht maakte met KLM. Ging er eigenlijk vanuit dat het met status te maken (Gold status met Flying Blue). Met name op de terugweg zou het wel heel relaxed zijn om vooraf een stoel te kunnen claimen, aangezien er maar 10 economy comfort stoelen zijn met 2 naast elkaar ipv 3 naast elkaar.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 00:41 schreef Yreal het volgende:
Bij klm mag je niet meer gratis kiezen bij boeken
Natuurlijk, je zult uiteindelijk toch moeten zitten, maar zonder status betaal je tegenwoordig ook bij KLM als je eerder je stoel wil kiezen.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 08:54 schreef wielrennerdt het volgende:
Volgens mij is het nog steeds wel mogelijk om 24 uur voor vertrek je stoel te reserveren.
Ja, dat kan sowieso (30 uur vantevoren). Maar ik wil het nu al, en niet pas de dag voor vertrekquote:Op vrijdag 20 januari 2017 08:54 schreef wielrennerdt het volgende:
Volgens mij is het nog steeds wel mogelijk om 24 uur voor vertrek je stoel te reserveren.
Heeft inderdaad met stats te maken, ben plat en kan altijd tijdens het boeken kiezen.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 08:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan normaal gesproken altijd mijn stoelen uitkiezen bij KLM, ook nog 2 maanden geleden toen ik mijn laatste vlucht maakte met KLM. Ging er eigenlijk vanuit dat het met status te maken (Gold status met Flying Blue). Met name op de terugweg zou het wel heel relaxed zijn om vooraf een stoel te kunnen claimen, aangezien er maar 10 economy comfort stoelen zijn met 2 naast elkaar ipv 3 naast elkaar.
Of zou het kunnen zijn omdat ik onder de noemer van Kenya Airways geboekt heb, en ik dus onder de codeshare zit?
Ik heb antwoord van KLM, het heeft niks met status te maken maar met het feit dat ik op de codes van Kenya Airways reis.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 09:14 schreef static het volgende:
[..]
Heeft inderdaad met stats te maken, ben plat en kan altijd tijdens het boeken kiezen.
Dus pas eind maart kan ik de stoelen uitkiezenquote:Als je reist met een Kenya Airways ticket op een door KLM uitgevoerde reis kun je maximaal 90 dagen voor vertrek een stoel reserveren. Dit geldt ook voor de stoelreservering op de andere Kenya Airways vluchten.
Onzin, heb even voor jouw post nog een KLM ticket geboekt, kon meteen mijn stoel kiezen.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 09:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb antwoord van KLM, het heeft niks met status te maken maar met het feit dat ik op de codes van Kenya Airways reis.
Antwoord van KLM:
[..]
Dus pas eind maart kan ik de stoelen uitkiezen
Lees je wel goed? Heb je bij KLM geboekt of bij Kenya Airways?quote:Op vrijdag 20 januari 2017 10:24 schreef static het volgende:
[..]
Onzin, heb even voor jouw post nog een KLM ticket geboekt, kon meteen mijn stoel kiezen.
Dat is dus het verschil tussen een KLM ticket, of een Kenia Airways code share ticket op dezelfde vlucht.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 10:24 schreef static het volgende:
[..]
Onzin, heb even voor jouw post nog een KLM ticket geboekt, kon meteen mijn stoel kiezen.
Op code van Kenia Airways?quote:Op vrijdag 20 januari 2017 10:24 schreef static het volgende:
[..]
Onzin, heb even voor jouw post nog een KLM ticket geboekt, kon meteen mijn stoel kiezen.
Als ik had geboekt op code van KLM kon ik nu al een stoel regelen op de KL-vlucht van Nairobi naar Amsterdam. Maar omdat ik via codes van Kenya Airways vlieg (KQ ipv KL) kan ik geen stoel boeken.quote:
90 dagen is ook prima, maar als ik naar mijn boeking keek op KLM stond er dat het pas 30 uur vantevoren kon.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 10:57 schreef sirdanilot het volgende:
Ach, 90 dagen van tevoren is toch zat?
Ik heb ze langer vantevoren geboekt voor mijn vlucht volgende week, en ik heb dus echt geen idee mee waar ik zit
Niet bij allemaal in ieder geval. Wel zijn ze nogal streng met powerbanks en ander batterijen meenemen in de cabine. Check de airlines zelf als je er problemen mee denkt te gaan hebben.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 15:43 schreef Xetran het volgende:
Kan het kloppen dat je bij Chinese maatschappijen gedurende de gehele vlucht geen enkel elektronisch device aan mag hebben staan?
Bij sommige is dat inderdaad zo.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 15:43 schreef Xetran het volgende:
Kan het kloppen dat je bij Chinese maatschappijen gedurende de gehele vlucht geen enkel elektronisch device aan mag hebben staan?
Telefoons mogen inderdaad niet aan, een I-pad of iets vergelijkbaars mag meestal wel.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 15:43 schreef Xetran het volgende:
Kan het kloppen dat je bij Chinese maatschappijen gedurende de gehele vlucht geen enkel elektronisch device aan mag hebben staan?
Ik meende eigenlijk alleen tijdens domestic flights - maar heb al een tijdje niet meer internationaal met ze gevlogen...quote:Op vrijdag 20 januari 2017 15:43 schreef Xetran het volgende:
Kan het kloppen dat je bij Chinese maatschappijen gedurende de gehele vlucht geen enkel elektronisch device aan mag hebben staan?
Ja dat had ik dus ook.. een vlucht van 13 uur en gewoon niks dat ik mag gebruiken om de tijd te doden.. dat in combinatie met van die strakke exit row seats (waar je ook nog eens niks van spullen kwijt kan omdat de vloer leeg moet zijn en er geen muurtje voor me was) maakte het totaal geen feestje.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 19:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Telefoons mogen inderdaad niet aan, een I-pad of iets vergelijkbaars mag meestal wel.
Het is een regel van de Chinese autoriteiten en wordt opgedragen aan de luchtvaartmaatschappijen om geen telefoons toe te staan welke aan staan. (En officieel tablets met een 3g kaartje dus ook niet).
Men gaat zelfs zo ver om te vragen of je even wilt laten zien als je muziek zit te luisteren uit welke device dat komt en blijft echt naast je staan om het uit te zetten.
E.e.a. heeft ook te maken met de Chinese markt waar nogal wat telefoons op de markt zijn die niet allemaal even 'veilig' zijn qua straling en dergelijke. Duurt niet lang meer overigens, als ik goed ben ingelicht zal begin dit jaar nog e.e.a. wat minder strikt worden.
Je hebt toch een schermpje voor je met films die je al gezien hebt of nooit zou willen zien? En anders kun je nog Mahjong of Tetris doen.quote:Op maandag 23 januari 2017 00:53 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ja dat had ik dus ook.. een vlucht van 13 uur en gewoon niks dat ik mag gebruiken om de tijd te doden.. dat in combinatie met van die strakke exit row seats (waar je ook nog eens niks van spullen kwijt kan omdat de vloer leeg moet zijn en er geen muurtje voor me was) maakte het totaal geen feestje.
Er bestaat ook zoiets als een 'boek'.quote:Op maandag 23 januari 2017 00:53 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ja dat had ik dus ook.. een vlucht van 13 uur en gewoon niks dat ik mag gebruiken om de tijd te doden.. dat in combinatie met van die strakke exit row seats (waar je ook nog eens niks van spullen kwijt kan omdat de vloer leeg moet zijn en er geen muurtje voor me was) maakte het totaal geen feestje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |